Gönderen Konu: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?  (Okunma sayısı 12425 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #60 : Kasım 26, 2015, 00:16:54 »
Zaten neresinden tutarsan tut elinde kalır memleket salt yukarıda belirttiğin kısım değil.

Geçen birisiyle sohbet ettim. Adam otobandaki hızlanma şeridinden ve yavaşlama şeridinden bîhaberdi. Adım gibi eminim otobanda bir çıkıştan çıkacaksa çıkışa 5 metre kalaya kadar sağ şeritte (bundan da pek emin değilim) gidip sonra dönüyordur. Bu arada arkadaki trafik yavaşlamış umurunda bile olmuyordur.

ana hatlarda yanlış döndüm deyip tüm trafiği tehlikeye atıp geri geri tekrar eski yoluna çıkan insanlarız bir. birden en soldan en sağa direk kırıyoruz direksiyonları.

bu durumların oranı hiç azımsanacak gibi değil zaten. yani güya bunlarda yasak. kuralları belli. ama işte olay kuralı koymakla bitmiyor. bunu anlatmaya çalışıyorum en baştan beri. doğru olmayan birşey dayatmalar ile değil farklı yollarla gösterilmeliki insanlar nasılsa birşey olmuyor deyip yapmaya devam etmemeli.
2002 corolla sol vvt-i

Toyota Club Türkiye

Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #60 : Kasım 26, 2015, 00:16:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #61 : Kasım 26, 2015, 00:18:41 »
Zaten neresinden tutarsan tut elinde kalır memleket salt yukarıda belirttiğin kısım değil.

Geçen birisiyle sohbet ettim. Adam otobandaki hızlanma şeridinden ve yavaşlama şeridinden bîhaberdi. Adım gibi eminim otobanda bir çıkıştan çıkacaksa çıkışa 5 metre kalaya kadar sağ şeritte (bundan da pek emin değilim) gidip sonra dönüyordur. Bu arada arkadaki trafik yavaşlamış umurunda bile olmuyordur.

Maşallah :)

Diyorum şu emniyet radar haricindeki önlemleri alsın, pusuya yatsın, kurallara uymayanlara trafik cezası kessin, tekrarı durumunda katlansın. Hem trafik adam olur, hem sürücüler kurallara mecburen uyar. Mecburen uyduğu için de ileriki nesiller de düzgün kullanır. Hem de devletin kasası radar cezalarından daha çok dolar.
Kırmızı ışıkta yol boşken de durur ondan sonra millet, ya da sollanmayacak yerde hatalı sollama yaparken bir daha düşünür. Bunun için de araç içi kayıt kameralarının zorunlu hale getirip, trafik kuralı ihlallerinin online bir sistemle bildirilebilmesi ve bu sistemin sağlıklı işlemesi gerek.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #62 : Kasım 26, 2015, 00:19:30 »
Eğer sisin komple kafasını içerden değiştirir isen direk yere bakıyor ve yansımıyor abi. xenonların belli kuvvette olanları.

Selam Ogün, Konuyu başlatan kişi olarak bir sorum olacak sana hoş görürsen..

bir sis farı yakmak için neden bunları yapıyorsunuz? neden sis farı komple kafasını içerden değişip yere bakacak hale getiriyorsunuz? bu kadar zahmet niçin? sis farı açınca ne oluyor? ben bunu merak ediyorum kusura bakma sana kişisel asla bir şey demiyorum. tamamen meraktan soruyorum. sis yakmayınca bi eksiklik oluyor mu? yakınca yaşanan nedir. biz de yakalım iyi bir şeyse.. :) tekrar kusura bakma rencide edici diye değil tamamen samimiyetten soruyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #63 : Kasım 26, 2015, 00:30:45 »
ben sis farini süs farina cevirdim sirf alta bir tane  lamba var diye sis fari mi oluyor bunun adi 2 adim aydinlatmayan xenon veya degil, mavi isikli siz sis fari deyin ben süs fari diyorum, gözüme hoş geliyor diye gece gündüz acik geziyorum ama burda yanlış anlaşılan konu şu kanun şöyle diyorsa uymak zorundayiz meselesi ve bizim sanki sis farini savunmamiz gibi algi oluşması aslinda siz karşı çıkıyorsunuz biz kullanilsin ama rahatsiz etmesin amaciyla yaklaşıyoruz konuya  çünkü bu güne kadar kimse değişmedi o kanunlarla kemerini takmayan takmiyor sisi acik gezen yine açık geziyor
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #64 : Kasım 26, 2015, 00:35:52 »
Selam Ogün, Konuyu başlatan kişi olarak bir sorum olacak sana hoş görürsen..

bir sis farı yakmak için neden bunları yapıyorsunuz? neden sis farı komple kafasını içerden değişip yere bakacak hale getiriyorsunuz? bu kadar zahmet niçin? sis farı açınca ne oluyor? ben bunu merak ediyorum kusura bakma sana kişisel asla bir şey demiyorum. tamamen meraktan soruyorum. sis yakmayınca bi eksiklik oluyor mu? yakınca yaşanan nedir. biz de yakalım iyi bir şeyse.. :) tekrar kusura bakma rencide edici diye değil tamamen samimiyetten soruyorum.

bu soruların cevabını anlamanız çok zor bence. anlayamayacak olduğunuz için değil sakın yanlış anlamayın. ama bu ve bunun gibi soruların cevabını bir tek bu tür işlerle uğraşanlar anlıyabiliyor. sebebi de ortak bir payda olduğu için.

Neden komple dip basık arabalar var. neden arabalar stock halinde yokken yüksek basınçlı turbolar takılıyor. neden en değişik kimsede daha olmayan jant ben de olacak. sorulması gereken çok soru var. hepsininde cevabı üç aşağı beş yukarı aynı yere çıkıyor. bir hastalık bir sevgi bir tutku bir sürü ismi var. beni çocukluğumdan beri tanıyan nişanlım daha anlamadı ki niye böyle şeylerle uğraştığımızı sizlere nasıl anlatıyım. o arabaya binene kadar takla atıyor. ben ayağımı dışarı çıkardığımda çok ufak hareketle yere basmaya bayılıyorum. sanki hiç oynatmamışım ayağımı. yani tamamen ilgiler farklı tutkular zevkler vs vs

bir de onlara kendiniz sorun benim gibi olanlara. bizim de çok şikayetçi olduğumuz noktalar var. kültürümüze bakmadan eğitim seviyemize bakmadan bizimle daha oturup 2 kelime etmeden çakal bunlar serseri bunlar aman aman dikkat et vs vs. benim aracımın basıklığının kime ne zararı var. iki jant takıp aracı bastık diye serseri mi olduk. basık araç niye yasak? araba benim değilmi kimin neyini bozuyorum yada trafikte kime ne zararım var? zararım var ise kendime sadece. altını sürter bir daha yaptırırım. bu kimi ilgilendiriyor? sadece beni.

ve şu ülkedeki sürücülerin çoğundan çok çok daha dikkatli araba kullanıyor kurallara çok daha fazla dikkat ediyoruz. çünkü mecburuz. şu trafiğe uygun kullanılması sağlıklı olan araçlar ile ilgili bir yarışma düzenlense en sağlıklı arabalar arasında kesin bu tarz arabalar gelir. bir çok kişiden daha iyi bakıyoruz araçlarımıza en ufak ama en ufak ses gelse içimiz rahat etmez bizim. ama gelin görünki türkiyede böyle bir algı var işte

Yani aslında güzel bir konuya sebep oldunuz. keşke tartışmadan konuşma halinde yapabilsek. niye böyle 2 farklı kutup var konuşmak lazım keyifli bir şekilde
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #65 : Kasım 26, 2015, 00:47:45 »
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=70327.msg956819#msg956819
başkanım resimde paylaştığın aracın sisleri baya göz alır gibi duruyor yalnız :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #66 : Kasım 26, 2015, 00:53:50 »
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=70327.msg956819#msg956819
başkanım resimde paylaştığın aracın sisleri baya göz alır gibi duruyor yalnız :)

resimde fark ettiyseniz eğer kaldırıma sıfır gelirsem tamponu oraya bırakırım  :)  yani direk aracın kafası yerde zaten. bir de fotoları prof bir makine ile bazı şeyleri ön plana alarak çekildiğini düşünün  ;)

ve gücü oldukça düşük gerçekten.

inanmayan var ise her zaman önümde istediği kadar durabilir. trafikte ne kadar titiz bir insan olduğumu tanımadan anlayamazsınız emin olun
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #67 : Kasım 26, 2015, 07:28:15 »
Dün akşam e-5 gidiyorum reno master kapalı kasa koca minibüs önümde arka sislerini açmış gidiyor.  galiba ampulleri değiştirmiş olmalı ki gerçekten göz alıcı bir tonda yanıyordu.  Trafikte 50 bilemedim 60 km hizda akıyor çıtır bi selektör yaptım  fark etmedi herhalde sonra dayanamadım çaktım uzunlari. Hemen sert bi hareketle sağa attı koca araci ben yanından geçerken de cami açtı hayırdır abi gibisinden el hareketi yaptı. Açtım cami kardeşim arka sislerini kapat göz alıyor dedim. Genç bi şoför arkadaş yaşı en fazla 25  K. Bakma abi dedi arka sislerini kapattı.
Şimdi burda bi çok arkadaş kurallardan bahsediyor. Yok şöyleydi yok böyleydi.
Bende ilk zamanlar arabada on sisler arka sisler açık gezerdim yaşım 20 arabam da kartal. Arabamda amerikan park vardı farlarda ve sislerde yıldırım gibi beyaz çıkarlar baglamıştım. Sağlam bi müzik sistemi vardi yeri gelirdi tesisatın sesini sona açardım dim tıs dim tıs gezerdim hatta bizim mahalleye bile giriyordum o sekilde. bazı arabaların alarmi öterdi hiç umursamıyordum rahatsız olan varmı belki hastası olan vardır uyuyan çoluk çocuk vardır aklıma inanın gelmiyordu boyle şeyler Gençlik işte. Arabamda 2 çeşit korna vardı en ufak bi şeyde basardım kornaya. Korna da öyle böyle ötmüyor  hella acaip ses çıkarırdı. Polis kaç kere ceza yazdi hatırlamıyorum bile. cam filmi sokmeler çevreyi rahatsız edici şekilde araç kullanmak müzik dinlemek gibi bi kaç sefer ceza yemiştim ama ne fayda :)
Ama zamanla anladım ki trafik adabı diye bi şey var. Her şeye zırt bir korna basılmaz öyle her yerde son ses dim tıs dim tıs geçilmez. Sis farı sürekli açılmaz özellikle arka sis. Ben şuan bile orj.on sisleri açık geziyorum. araba 3.20 D hem görsel olarak yakışıyor hemde önümu rahat görüyorum.
Kurallar falan hikaye ne kadar kural konulsun vatandaş bilinçli olmadıktan sonra boş. 
Şuan ki trafikte öyle dolaşanlara bakıyorum çoğu çok genç arkadaşlar ve eminim ki 30lu yaşlardan sonra onlarında bir çoğu benim gibi bu yapilanlarin ne kadar gereksiz ve bos oldugunun farkına varacaktir :)
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #68 : Kasım 26, 2015, 07:55:27 »
Yasaklara ne kadar da rağbet gösteriyoruz.

Bir de kavşaklara yavaş girmesi gerektiğini bilmeyenler için kasisler yaparlar bazı şehirlerde. Ve bunu tali yola koyarlar. Ancak gel gör ki direksiyondaki zat daha önce geçmek için gaza daha fazla basıp aracı zıplatarak geçiyor o kasisten.
Bu arada bazıları da kasis değil bildiğiniz duvar. O da işin başka acınası tarafı.

Trafik hayattır, saygıdır. Bunu sadece söylemde değil eylemde de desteklemeliyiz.
Insanin elinde otombil bir tasit ve keyif makinesinin yaninda tehlike unsuru da olabiliyor. Aslolan insan.

 Kimi araclarda normal far yanmadan sis fari yanmiyor. Normal fari kapatinca sisler de kapaniyor :islik:

 Modifiye de profesyonel olmali her yonu ile ve uygun kurumlarca denetlenmeli, uydurma ise olmamali.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #69 : Kasım 26, 2015, 08:34:27 »
Bilinçsiz davranışlar için gençliğin arkasına sığınmamak lazım diye düşünüyorum. Zira önemli olan empati yapabilmek.  empati ile yaşın bağlantılı olduğunu düşünmüyorum.
Ben de gençtim, gencim, ama otoban ya da kasaba köy olmayan uzun yol haricinde son ses dinlemedim. Bir de metal müzik dinlediğimi düşünürseniz şehiriçinde açsam kim bilir millet ne kadar rahatsız olurdu :D
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corollove-
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 72126
  • Model Yılı: '07
  • 292 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #70 : Kasım 26, 2015, 09:45:08 »

Bilinçsiz davranışlar için gençliğin arkasına sığınmamak lazım diye düşünüyorum. Zira önemli olan empati yapabilmek.  empati ile yaşın bağlantılı olduğunu düşünmüyorum.
Ben de gençtim, gencim, ama otoban ya da kasaba köy olmayan uzun yol haricinde son ses dinlemedim. Bir de metal müzik dinlediğimi düşünürseniz şehiriçinde açsam kim bilir millet ne kadar rahatsız olurdu :D
yüksek ses dinlenir camlar kapalı olsun yeter ki öyle yapıyorum
Toyota Corolla 2007 MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #71 : Kasım 26, 2015, 12:08:45 »
dün dediğim gibi bugün de aynısını diyorum. bugün de çıkın trafiğe yine göreceksiniz  :D olay tamamen bilinçlendirme sınırlamalar kontroller ile ilgili.
eğer ülkede sadece tek bir tip xenon(merceği ve aparatları ile ) satılsa herkes ondan alacak ve böylelikle daha uygun fiyatlara herkes rahatlıkla temin edebilecek.
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #72 : Kasım 26, 2015, 14:44:36 »
Tartışmanın güzel gittiğini düşünüyorum kimse kimseye kötü bir ithamda bulunmuyor
Bir örnek vereceğim.Bugün okuduğum bir haberde, 9 gün önce kendi yolundan giden bir araç , U dönüşünün yasak olduğu bir yerde kontrolsüz şekilde dönen kamyonun altına girmiş.
Sürücü bugün hayatını kaybetmiş. Şimdi eğitim verilmesini bir kenara koyalım (aydınlatma kullanımını da düşünmeyelim)
Bu kamyonu kullanan kişi U dönüşü yasak tabelasının anlamını bilebilir mi? %90 evet. %10 pay her ihtimale karşı var.
Kontrolsüz bir şekilde dönüş yapmasının sonuçlarını her insan kestirebilir. Gece dahi olsa aracın ışığı dikkatini çeker görebilir.
Burada ne oluyor? Kuralların ötesinde, kendi hür iradesiyle düşünüp karar alıyor. Sonuçları %1 dahi olsa düşünebilir. Ama kontrollü davranmıyor. Yani insanlar bilinçli değiller. Bilinçlendirme yapılması için illa ki birinin bir şey yapmasını beklemek yanlış olmaz mı?
Ben evde oturayım çalışmayayım yatayım sadece. Allah rızkımı verir olmuyor mu?
Her birey kendisinden de sorumludur. Sadece hizmet beklememelidir
Kanunlar kapsamında bakarsak ; TCK m. 4’e göre, “ceza kanunlarını bilmemek mazeret sayılmaz" maddesini görürüz.
http://www.turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=17259
Bu linki incelemenizi tavsiye ederim
Tekrar belirtmek istemiyorum. Ama sis farı kullanımını seviyorsanız elonun gündüz farı rolesini kullanabilirsiniz. Gün içerisinde gündüz farı olarak sis farı kullanılır. Yine güzel bir görüntü ortaya çıkar
İkinci bir hususta gelişen teknolojiye bakarsak maalesef ki tek tip bir sistem olması imkansız. Her aracın far tasarımı ona eklenecek merceğin konumlanmasını değiştiriyor.
Aslında sonradan eklenebiliyor ama bildiğimiz üzere yasal düzenleme sadece mercekle bitmiyor.
Hella ülkemizde otomatik far yükseklik ayar sistemi satışı yapmaktadır. Far yıkama her araç için orjinal olarak üretilmiş olan vardır. Nasıl vardır? Yurtdışı üretimlerde bazı ülkelere giden araçlarde mevcut. E12 de gördüm mesela. Bunlar servislerden temin edilebilir.
Piyasada çıkma olarak kullanılan merceklerin sıfır satışlarına rastlamadım malesef. Çin sitelerinde satıcıların ürettirdiği mercekler var ama bilinen üst markalar fabrikasyon olarak farlarda hazır üretiyorlar ayrı olarak satılmıyor.
Alıcı odaklı bakarsak malesef ki herkes tercih etmez. Masraflarda böylelikle artacaktır.
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #73 : Kasım 26, 2015, 15:31:25 »
Bilinçsiz davranışlar için gençliğin arkasına sığınmamak lazım diye düşünüyorum. Zira önemli olan empati yapabilmek.  empati ile yaşın bağlantılı olduğunu düşünmüyorum.
Ben de gençtim, gencim, ama otoban ya da kasaba köy olmayan uzun yol haricinde son ses dinlemedim. Bir de metal müzik dinlediğimi düşünürseniz şehiriçinde açsam kim bilir millet ne kadar rahatsız olurdu :D
Mutlucum ilkokuldaki alışkanlıklarını ortaokulda da yapıyormuydun?  Veya ortaokulda yaptıklarını lisede de yapıyormuydun?  Demek istediğimde buydu. Belki sen gençliğinde yaptıklarını Rabbim uzun ömürler versin yasin ilerlediği zaman yapmayabilirsin. Ama genelde insanlar genç ike yaptıklarını yaş ilerledikçe yaşlılığında biraz daha farklı yapıyor. 
İlk ehliyeti aldığım zamanlar hafif ıslak zeminde veya hafif dik yokuşlarda arabayı patinaj çektirmek çok hoşuma giderdi ama şimdi hayatta öyle bi şey yapmam.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #74 : Kasım 26, 2015, 16:11:51 »
Mutlucum ilkokuldaki alışkanlıklarını ortaokulda da yapıyormuydun?  Veya ortaokulda yaptıklarını lisede de yapıyormuydun?  Demek istediğimde buydu. Belki sen gençliğinde yaptıklarını Rabbim uzun ömürler versin yasin ilerlediği zaman yapmayabilirsin. Ama genelde insanlar genç ike yaptıklarını yaş ilerledikçe yaşlılığında biraz daha farklı yapıyor. 
İlk ehliyeti aldığım zamanlar hafif ıslak zeminde veya hafif dik yokuşlarda arabayı patinaj çektirmek çok hoşuma giderdi ama şimdi hayatta öyle bi şey yapmam.

Ben de ergenlik yaşadım, gençlik yaşadım. Şimdiki gençlik gibi değildim demek istedim. En azından bir şey yapmadan evvel empati kurardım, özgürlük adı altında bencillik yapmazdım kısacası.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #75 : Kasım 26, 2015, 16:54:28 »
Şimdiki genclik gibi zaten olamayız. her yeni jenerasyon daha da kötüye gidiyor maalesef :(
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #76 : Kasım 26, 2015, 17:21:35 »
Bu noktada isin icine Bilinc giriyor. Yapilan seyler anlik olarak, beynin ani kararlar alan noktalari ile degil, yapilacak seyin bilincine vararak yapilmali. Kaan in bahsettigi sekilde U donusu yapilmasinin sonuclari kabul edilemez. Ortaya cikabilicek sonuclarin bilinci insanlara verilmeli. Hata ile bilerek yapilan sey net sekilde ayrilmali.

Yaslanmak doganin kanunu, ihtiyarlamamak ise elinizde. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #77 : Kasım 26, 2015, 19:06:57 »
hakan abi, güzel başlık güzel gözlemler  :tamam:. benimde çok dolu ve sıkıntılı olduğum konulardan bazıları bunlar.

sis farlarını (ön) bende geceleri kullanıyorum. kabul edilir edilmez ayrı konu ama daha geçen gün kaan kardeşime bu konuyu anlatmıştım kafamda bazı fikirler olduğunu.

sıkıntım ise auris lerin aydınlatmasının yetersiz olduğudur. özellikle gece araç kullanmam gerekiyorsa ve karşı şerittende araç geliyorsa önümü göremiyorum, böyle zamanlarda ışık gözümü aldığı ve kendi farlarımın aydınlattığı yerleri zar zor görebilmem nedeniyle taktiğim şeritleri takip etmek, eğer viraj döneceksem ki bu seferde şeritleri sağ yada sol yanlar aurislerde kesinlikle aydınlanmıyor. bu yüzdende sisleri gece sürüşlerde açık tutarım.

evet. arka sislerini yakan isnanlara çok küfür ederim, ön sisleri xenon olup gözüme sokanlara çok küfür ederim ama normal bir sis farınında karşıdan gözümü aldığını hiç görmedim buda benim kanaatim. birde aracımın kısaları çok iyi aydınlatıyor karşıdakiler uzun zannedip sellektör yakıyor zihniyetli küfür ettiğim insanları unutmayalım. far ayarını her otomobilde bence otomatik yapmak lazım bu insanlar ayar yapmayı bilmiyor. çünkü sadece uzunlar değil kısalarda göz alıyor. arabanın kıçını (denizcilikte ön ve arka yoktur baş ve kıç vardır malum bende denizciyim :D) sürtecek kadar yükleyip yine farlarını ayarlamayan insanlarda benden nasibini almakta.

birde ışıklarda dönemeçlerde sağa dönerken yaya yol verme konusu var. bende hem araç sahibi hemde yaya gezen biri olarak yayalara yol vermeme konusunda küfürlerimi eksik etmediğim memleketimde artık elimde metal çubukla ışıklardan geçme kararı aldım ki bana yol vermeyenlere göstere göstere yolda yürüyüp bir kol mesafesine kadar durmayanın ya aynasını indiricem yada boydan bir karakalem çizimi çalışması yapıcam.


daha öncede dedim şimdide tekrarlıyorum - bizim insanımız araba sürmesini biliyor! ama trafikte araba kullanmasını bilen kişi sayısı %50 ya var ya yok. bu rakamında %25 i trafik kurallarını bilmiyor!-
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Olması gereken ne, ne yapıyoruz!?
« Yanıtla #78 : Kasım 26, 2015, 20:15:11 »
Bu sis farının görüşü artırmasını da anlayamıyorum. Bir gün sırf bunu denemek için farlarımı kapatıp sisleri yaktım. Tabiki düz yolda ve yol boşken, çok kısa anlığına. O sisler hiç bir yeri aydınlatmıyordu ki, aracın sadece önünü 1 karış aydınlatıyor. Kısa farın yerini tutamıyor. Şimdi merak ediyorum bu sis farını görüşü artırmak için kullanan arkadaşlar da böyle bir şey denedi mi? Denediyse ne kadar mesafeyi aydınlatıyor? Eğer kısa far kadar olmasa da ona yakın bir mesafeyi aydınlatıyorsa sis farı ayarlarının bozuk olduğunu göstermez midir? Eğer sis farı ayarları bozuksa karşıdakinin gözünü almaz mı? Hadi almıyor diyelim, yağışlı havalarda da mı almıyor? Yağışlı havalarda da almıyorsa, yağmur yağarken Allah da sizin karşınıza sisleri açık araçlar geçirsin. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Olmas
« Yanıtla #79 : Kasım 26, 2015, 20:25:50 »
Bu sis farının görüşü artırmasını da anlayamıyorum. Bir gün sırf bunu denemek için farlarımı kapatıp sisleri yaktım. Tabiki düz yolda ve yol boşken, çok kısa anlığına. O sisler hiç bir yeri aydınlatmıyordu ki, aracın sadece önünü 1 karış aydınlatıyor. Kısa farın yerini tutamıyor. Şimdi merak ediyorum bu sis farını görüşü artırmak için kullanan arkadaşlar da böyle bir şey denedi mi? Denediyse ne kadar mesafeyi aydınlatıyor? Eğer kısa far kadar olmasa da ona yakın bir mesafeyi aydınlatıyorsa sis farı ayarlarının bozuk olduğunu göstermez midir? Eğer sis farı ayarları bozuksa karşıdakinin gözünü almaz mı? Hadi almıyor diyelim, yağışlı havalarda da mı almıyor? Yağışlı havalarda da almıyorsa, yağmur yağarken Allah da sizin karşınıza sisleri açık araçlar geçirsin. :)

yazdıklarımı okumadığınızı düşünüyorum. denedim ve yukarda yazdım. mevlam karşıma çok çıkardı sisleri yanık sürücüleri ve onuda açıkladım önceki yazımı okuyun isterseniz!!!

not: sis farıyla ilgili sıkıntım kullandığım araçla ilgilidir genelleme yapmıyorum..
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M