Gönderen Konu: İleri Sürüş Teknikleri  (Okunma sayısı 95237 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #80 : Ağustos 05, 2009, 08:22:08 »
Paylaşım için teşekkürler arkadaşlar.
Folgsamkeit macht frei...

Toyota Club Türkiye

Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #80 : Ağustos 05, 2009, 08:22:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #81 : Ağustos 05, 2009, 09:07:04 »
  Faydalı konu ve paylaşımlar için (konuyu açan Merve arkadaşımıza ve katkılarından dolayı Mehmet arkadaşımıza ve diğer herkese) bende teşekkür ediyorum. Konu aslında ''İleri Sürüş Teknikleri' başlığı altına taşınabilir.
 Bende izniniz ile bazı eklemelerde bulunacağım.

 Öncelikle ortada iki değişken vardır. Bunlardan birisi Viraj, diğeri ise Araçtır.
 Virajı kendi içinde 3 'e ayırabiliriz. Giriş, Tepe noktası (Apeks) ve Çıkış.

 Araç ise bir çok değişik fiziki özelliklere sahip olabilir. Çekiş sistemi bunlardan birisi iken, motor yerleşimi de diğeridir. Yani araç önden motorlu ve önden çekişli olabileceği gibi önden motorlu, arkadan itişlide olabilir. Önden motorlu 4 çekerde olabilir.
 Bunların sayısını arttırabiliriz.

 Amaç hızlı viraj alımını sağlamak ise;
 Önden motorlu ve önden çekişli araç: mümkün olduğunca az frenle (ama savrulmadan) ve direksiyonu erken kırarak viraja girilir. Mümkün olduğunca hızlı olarak viraj tepe noktasına yönelin (kayma olmadan). Çıkışta geniş bir çizgi takip ederek virajdan çıkın.
 Önden motorlu ve arkadan itişli:frenajı viraja girmeden bitirin. Virajın tepe noktasına yumuşak hareketler ile yönelin. Çıkışta mümkün olduğunca gaza erken basın (arkayı kaydırmadan).
 Önden motorlu 4 çeker: Mümkün olduğunca az frenle viraja girin, direksiyonu erken kırın. Viraj içinde önden kaymayı azaltmak için (ağırlık transferi için) gazdan ayağınızı çekin. Tutuşu kaybetmeden ve mümkün olan en erken konumda gaza yüklenin.

 Bunları diğer çekiş sistemi ve motor yerleşimine göre arttırabiliriz. Zamanı gelince onlarıda ekleriz izninizle.

 Bu arada asla unutmayın, ister stabil bir şekilde viraj alırken, ister savrulma, kayma gerçekleştiğinde sürücü her daim gidilecek yöne doğru bakmalıdır. Yine bunlara Heel and Toe (ayak ucu ve topuk) ve sol ayak freninide ekleyebiliriz teknik olarak.

 Önemli not: Bunları asla trafiğe açık alanda ve gerekli güvenlik önlemlerini almadan (sizin ve karşınızdakiler için) denemeyin.
 Özellikle sol ayak frenini asla denemeyin, söylendiği ve göründüğü kadar kolay birşey değildir ve hatalı uygulamada kesinlikle çok tehlikelidir. Bunları yapanlar trafiğe kapalı alanda ve uygun güvenlik donanımlı araçlar ile ve uzun eğitimler sonucu tekniği öğrenebilmektedir.

 Trafikte de gerek şerit kurallarına, gerek hız kurallarına gerek ise saygı kurallarına uyalım.

 Uyarıları kesinlikle en az iki kez okuyunuz. Teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #82 : Ağustos 21, 2009, 17:04:03 »
viraj önemli husus paylaşım için teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #83 : Ağustos 21, 2009, 17:33:43 »
Paylasım için tesekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #84 : Ağustos 30, 2009, 15:54:28 »
7 yıldır araç kullanıyorum. Bu konu başlığı inceleyip yanlışlarımı ve doğrularımı tespit edebildim. Paylaşımcılara teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • GÜMÜŞ BALİNA
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #85 : Ağustos 30, 2009, 20:55:40 »
Merhaba
      Trafikte bizim değil karşımızdakinin yapacağı herhangi bir hata çok önemli. Asıl kaza ve ölüm riski beklemediğimiz anda karşımızdakinin yada bizim dışımızdaki trafikteki diğerlerinin yapacağı hatadır. ve sonu hüsranla biter. beklemediğimiz anda gelişen olaylar tedbir almamıza zaman bırakmayabilir.
      Ayrıca yukarda azı arkadaşların belirttiği gibi özellikle uzun yola çıkmadan önce ağır ve çok yemekten kaçınılmalı. Vücudumuzu uyanık tutmak için.Mümkün ise çok az açlığımızı bastıracak kadar sebze ağırlıklı yemeli, aralarda da mevsimine göre salatalık, portakal, mandalin, elma, armut,.... gibi hem sulu hemde az da olsa tatlı tür meyve sebzeler ile takviye yapamanızı öneririm. Çok faydasını gördüm. hem açlığınızı gideriyorsunuz, hem midenizi birşeyler ile oyalıyorsunuz hem de vücudun takviye almasını sağlıyorsunuz.
      Bir başka konu da yola çıktıktn sonra uykıunuz geldiği anda veya uykuyu hissettiğiniz, aklınıza geldiği anda hemen kenara çekip emniyetli bir yerde durarak 5-10 dakika bile olsa dinlenip uyuyabilirseniz en az 2 saat daha güvenli bir şekilde yol almanızı sağlayacak zindeliğe ulaşabilirsiniz.

Çünkü uykunuz geldiğinde gideceğiniz bir kaç kilometre yol sizi hedefinize ulaştırmayacağı gibi yapacağınız 15-20 km lik fazla sürat de sizisevdiklerinize ulaştıramayabilir. kazanacağınızı düşündüğünüz o bir kaç dakika hayatgınızdan ve sevdiklerinizden daha değerli değildir.

Ayrıca Sedat ÇELİK arkadaşımıza teşekkürler. Derleyip aktardığı bilgiler için. Her trafiğe çıkan sürücünün mutlaka okuması gereken bilgiler.


Isparta Şarkikaraağaç METEM Elelktrik Öğretmeni

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: A+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #86 : Ekim 01, 2009, 11:55:41 »
Arkadaşlar merhaba, bu konu hakkında bende bildiklerimi paylaşmak isterim;  Öncelikle gerçekten bilmediğimiz bir çok konu var. Aktif Sürücü oalrak 2 ayrı eğitim aldım. "Güvenli Sürüş" ve "Anti-Skit (emniyetli frenleme)" eğitimi.
Türkiye'de sürücülerin %90 ı trafik işaret levhalarını dikkate almıyor. Çoğu zaman trafikte başıma gelen bir olay; 50 km hız limitinin olduğu bir caddede arkadan korna çalarak yol isteyen bir çok sürücü var.
ABS kullanımını birçoğumuz bilmiyor aslında. ABS fren mesafesini kısaltırmı? Yanıt olarak bir çok arkadaşımız EVET cevabını verecektir. Normal fren sitemi olan bir araçla, ABS fren sistemi olan araç arasında durma mesafesi olarak hiç bir fark yoktur. ABS sistemi fren anında aracın hakimiyetini kaybetmeden güvenli bir duruş sağlar. Tabiri caizse; aracın direksiyonunu kırarak kazadan kurtarabilmeyi sağlar. Bence ABS fren sistemini tüm araç satıcılarının detaylı olarak müşterilerine anlatması gerekli.  (ABS fireni bilmeyen bazı sürücülerin aracının arızalı olduğunu düşünerek  servise götürdüğünü biliyorum)
Güvenli sürüş; Aracın son model sistemlerle donatılmasıyla orantılı değildir arkadaşlar. Lütfen bunu unutmayalım. Teşekkürler..
 
Birinin elinde çekiç varsa, karşılaştığı her meseleyi çivi gibi görmeye başlar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #87 : Ekim 01, 2009, 14:11:38 »
Faydalı bir paylaşım, teşekkürler Osman hocam.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #88 : Kasım 16, 2009, 01:31:49 »
Ben Makina Mühendisiyim. Öncelikle otomobile olan tutkum yüzünden bu mesleği seçtim. Ancak halen otomotiv sektöründe çalışmamaktayım. Ama bu sektörde de eskiden çalıştım.
Bunlar bir kenara..Benim için daha doğrusu kafası çaılşan bir insan için, tabii ki ileri sürücülük deyince A nokrasında B nokasına sağlıklı bir şekilde ulaşmak gelir  akla...Dikkat ederseniz ''sağlıklı bir şekilde'' ifadem var. Sağlıklı derken; buna sağ olarak gitmenin yanında biraz konuyu açacak olursak, beli, kolu, bacağı da ağrımadan, direksiyonda olmasa da firene basarmışcasına kasılmadan gitmek gelir benim aklıma.
Bunun için bence ileri sürücülük tekniği denince aklıma , A noktasından B noktasına sarsmadan gitmek te önemli, stressiz gitmek te önemlidir. Bu yüzden benim kanaatim iyi bir sürücüyü anlama k için şu testi yapmak en uygunudur: kullanacağı aracın ön koltuğuna konacak olan bir bardak sudan ne kadarı dökülüyor ne kadarı kalıyor varılan mesafede? Bir de sürücü sürekli kullandığı bir aracın fren balatalarını kaç km d e değiştiriyor? Bunlar benim için belirleyicidir.
Ha bana siz ne kadarını yapıyorsunuz derseniz, şöyle söyleyebilirim. Ben zaman zaman agrasif olmama rağmen, genelde aracımı mümkün olduğu kadar sarsmadan kullanmayı seven ve kullanan bir kullanıcıyım. 1998 yılında 0 km aldığım bir Corollam var idi. 5 ay önce 140.000 km de sattım. Sadece 100.000km de ön fren balatası değiştim. Bir de triger tabii. Şimdi ise 2 ay kadar önce 2008 model bir avensis aldım. Darısı buna... Saygılarımla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #89 : Kasım 16, 2009, 16:43:21 »
"YOLLARIN KRALI YOKTUR, YOLLARIN KURALI VARDIR." 

tabi kral olmanın gereklerini bilmektede fayda var :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #90 : Aralık 28, 2009, 23:16:53 »
Merhaba Arkadaşlar,
Bu siteye yeni üyeyim, o yüzden bu konuya geç cevap yazıyorum.

Ben ileri sürüş teknikleri konusunda eğitim aldım.Eğitimim felsefesi ne sportif araç kullanmak,
nede aracı daha verimli kullanmak.Amaç aracı güvenli kullanmak, yani trafikte en az riske gireceğimiz doğruları öğrenmek
çok zor durumda ise bu riskten nasıl kaçabileceğimiz konusunda teorik ve pratik eğitimler almaktır.

(Bir örnek: Hızlı bir şekilde araç sürerken, diyelim aracın sağ tekerlekleri yol kenarındaki mıcırlı bölüme girdi, sol tekerler asfaltta kaldığından güçlü çekiş yaparken, sağ taraf gevşek zeminden dolayı güçsüz kalıyor, sonuç araç hızla konrolden çıkıp sol tarafa doğru yani karşı şeride doğru konrolsüzce fırlıyor, yani takla atıyor)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: A+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #91 : Aralık 29, 2009, 08:39:14 »
(Bir örnek: Hızlı bir şekilde araç sürerken, diyelim aracın sağ tekerlekleri yol kenarındaki mıcırlı bölüme girdi, sol tekerler asfaltta kaldığından güçlü çekiş yaparken, sağ taraf gevşek zeminden dolayı güçsüz kalıyor, sonuç araç hızla konrolden çıkıp sol tarafa doğru yani karşı şeride doğru konrolsüzce fırlıyor, yani takla atıyor)

İlhan Hocam öncelikle hoşgeldin, (bilgilerini güncel görmek isteriz)

Arabanın mıcıra girdiğinde takla atacağını bilmek için eğitim almaya gerek yok :) Güzel yurdumun güzel insanları bunu zaten bilirler. Önemli olan; mıcıra girdiğimizde aracın takla atmamasını sağlayabilmek için verilecek eğitim.

Ama herşeye rağmen "eğitim şart" .
Birinin elinde çekiç varsa, karşılaştığı her meseleyi çivi gibi görmeye başlar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #92 : Aralık 29, 2009, 09:45:22 »
Merhaba Osman
Yorumun için teşekkür ederim, ben sadece basit bir örnek verdim, umut ediyorum bu basit şeyleri insanımız biliyordur.Bilsede uygulamda eksik kalıyor, öyle olmasa bu kadar kaza niye oluyor, her neyse.
İleri sürüş tekniklerin felsefesi, risk e girince nasıl kurtulurumdan çok, riskleri önceden sezebilme yeteneğini geliştirmek ve riske girmemek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #93 : Ocak 16, 2010, 21:08:40 »
yahu bildigimiz şeyler benim yeğenime vermişler ileri sürüş teknikleri diye mümessil oldu ya hep arabayla falan.. arabanın arkası savrulunca araba nereye dogru savrulursa direksiyonu tersine çevirin falan demişler.. tam o anda 98 model bmw 5.20 deyiz.. baktım sağıma  soluma kimse yok..  dönerken (sola) bastım gaza arka savruldu ben sağa çevirdim hemen biraz yanyan gitti araba.. böylemi dedim evet. dedi ama dedim sen böyle yapmıcan arkası savrulursa gaza basmadan ters yöne çevircen dedim.. başka adam gibi dogru dürüst bilgi vermemişler.. yeğenim diyor.. yalansa yeğenimin yalancısıyım :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #94 : Ocak 16, 2010, 22:45:15 »
yahu bildigimiz şeyler benim yeğenime vermişler ileri sürüş teknikleri diye mümessil oldu ya hep arabayla falan.. arabanın arkası savrulunca araba nereye dogru savrulursa direksiyonu tersine çevirin falan demişler.. tam o anda 98 model bmw 5.20 deyiz.. baktım sağıma  soluma kimse yok..  dönerken (sola) bastım gaza arka savruldu ben sağa çevirdim hemen biraz yanyan gitti araba.. böylemi dedim evet. dedi ama dedim sen böyle yapmıcan arkası savrulursa gaza basmadan ters yöne çevircen dedim.. başka adam gibi dogru dürüst bilgi vermemişler.. yeğenim diyor.. yalansa yeğenimin yalancısıyım :)

:/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #95 : Ocak 16, 2010, 22:48:07 »
evren bey yazını görünmüyor..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #96 : Ocak 16, 2010, 22:53:37 »
:/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #97 : Ocak 16, 2010, 22:54:33 »
yani gülmekle anlamak arası kaldım son yoruma:=))
yeğene ne öğretmişler ?mümessilse eğer neden onu öğretmişler şaşırdım:=)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #98 : Ocak 16, 2010, 23:04:21 »
yahu kendisi gaza asılsında arabanın arkadasını attırsın diye değil.. zaten megane veriyolar ön çekişli araba..  karda kışta dönerken kayarsa diye..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #99 : Ocak 16, 2010, 23:13:55 »
şimdi net anladım:=)))
teşekkür ederim.