Gönderen Konu: İleri Sürüş Teknikleri  (Okunma sayısı 95240 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #120 : Nisan 18, 2010, 09:19:21 »
  Verilen ideal lastik basınçlarında zaten bunlar göz önüne alınıyor Etfal bey ancak bence düşünce mantığını çok doğru. Zaten araç öne o yığılmayı yapması ile frenlemede başarı sağlıyor. Bu yüzden lastik hava basınçları gerçekten çok önemli. Bence verilen töleranslar içinde kalmakta fayda var. Ancak idealden düşük lastik basıncı fren mesafesini uzatmaktadır. Tabi bu durumun başka handikaplarıda vardır.
 Sizin düşündüğünüz durumda ise, lastik yanak yüksekliğininde etkisi vardır. Bu yüzden normal yol şartlarında, çukurlar, konfor vs. de düşünülerek, olası ince yanak (yanak yapısıda önemlidir) aracın frenlemede ve virajda ki hareketlerinde kesinliğie katkı sağlamaktadır.

Toyota Club Türkiye

Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #120 : Nisan 18, 2010, 09:19:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #121 : Nisan 18, 2010, 09:54:45 »
İleri sürüşte herşeyden önemli olan soğuk kanlılık ve hızlı,doğru düşünüp uygulayabilmek değilmi??? Bazen canım sıkıldığında dreksiyon hakimiyetim artsın diye boş geniş virajlara 40km hızla el freni çekip arkayı kopardıktan sonra geri indirip hemen bir kontra ve vites 1 de  gaza abanıyorum gaza abanınca zaten kontrayı araç kendi yol hizasında tutacak şekilde ayarlıyor sürücünün yardımıyla ama yüksek hızlarda işin çoğu sizlere kalıyor :D:..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #122 : Nisan 18, 2010, 10:52:37 »
İleri sürüşte herşeyden önemli olan soğuk kanlılık ve hızlı,doğru düşünüp uygulayabilmek değilmi??? Bazen canım sıkıldığında dreksiyon hakimiyetim artsın diye boş geniş virajlara 40km hızla el freni çekip arkayı kopardıktan sonra geri indirip hemen bir kontra ve vites 1 de  gaza abanıyorum gaza abanınca zaten kontrayı araç kendi yol hizasında tutacak şekilde ayarlıyor sürücünün yardımıyla ama yüksek hızlarda işin çoğu sizlere kalıyor :D:..
1de abanma gaza, 2de aban, onu da abanarak yapma, zaten patinaj çeker az bile bassan, yarım gaz verip çekerek yap daha kontrollü olur, gazla kontrol etmeye çalış burnunu, çok basarsan direksiyonun istikametinin tersine kayar, az basarsan direksiyonun çizgisini takip eder..önden çekişlide araba kendisi topluyor ancakbir gün arkadan itiş direksiyonuna oturursan önden çekişteki gibi davranma :D gaza abanınca daha dışa çıkarsın ;)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #123 : Nisan 18, 2010, 20:41:55 »
İleri sürüşte herşeyden önemli olan soğuk kanlılık ve hızlı,doğru düşünüp uygulayabilmek değilmi??? Bazen canım sıkıldığında dreksiyon hakimiyetim artsın diye boş geniş virajlara 40km hızla el freni çekip arkayı kopardıktan sonra geri indirip hemen bir kontra ve vites 1 de  gaza abanıyorum gaza abanınca zaten kontrayı araç kendi yol hizasında tutacak şekilde ayarlıyor sürücünün yardımıyla ama yüksek hızlarda işin çoğu sizlere kalıyor :D:..

İleri sürüş teknikleri dediysek de o kadar ileri gidin demedik  :D
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #124 : Nisan 19, 2010, 08:34:33 »
İleri sürüş teknikleri dediysek de o kadar ileri gidin demedik  :D
hakkı abi aslında bana kalırsa arda çok haklı, ve aslında mantıklı bir şey yapıyor..benim başıma 1 kez geldi, daha önceden pratiğim var diye çok rahat kontrol ettim..yoksa öyle okumayla vidyo izlemeyle, yapan birinin yanına oturmayla olacak bir şey değil..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #125 : Nisan 19, 2010, 08:51:14 »
hakkı abi aslında bana kalırsa arda çok haklı, ve aslında mantıklı bir şey yapıyor..benim başıma 1 kez geldi, daha önceden pratiğim var diye çok rahat kontrol ettim..yoksa öyle okumayla vidyo izlemeyle, yapan birinin yanına oturmayla olacak bir şey değil..

Bunların denenmesi lazım, bu konuda seninle aynı fikirdeyim. Fakat benim itiraz ettiğim nokta bunun boş ve geniş bile olsa trafiğe açık bir alanda yapılıyor olması. Türkiye'de nereden ne zaman ne çıkacağı belli olmuyor. Allah göstermesin, araç stop eder ve yol ortasında kalıverirsin, sonra da hızlı geldiği ve dalgın olduğu için seni görmeyen araç kötü bir kazaya neden olabilir. Ama sen de diyeceksin ki, "Türkiye'de pist vardı da biz mi kullanmadık" :) Binaenaleyh, sen de haklısın :D 
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #126 : Nisan 19, 2010, 08:56:45 »
haa ben boş ve geniş viraj kısmını okumamışım :) çoook çook alışana kadar ben evin arkasındaki tarlada deneme yaptım :) benim evin çevresi çok uygun böyle işler için,tarlaya ekim yapılmıyor, ben küçükken yapıyorlardı, sonra kepçelerle (aslında adı kepçe değil, beko-loder bunların) düzelttiler alanı, dümdüz bir yer oldu, ben de büyük taşları temizledim birkaç gün, araba çalışma alanım oldu o benim :) bu tarz yerlerde denenemeli bence..ya da kar varken büyük boş otoparklarda :P
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '08
  • 5 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #127 : Mayıs 23, 2010, 19:03:05 »
http://www.volvotrucks.com/trucks/turkish-market/tr-tr/services/driverdevelopment/pages/driver_development_online.aspx

Sanal Sürücü Eğitimi

Etkili sürüş eğitimi, online hizmetlere kayıtlı kullanıcıların yararlanabilecekleri eğitici bir uygulamadır. Kullanıcılar, bu sanal eğitim sayesinde sürüş tekniklerini ve sürüş tarzının yakıt ekonomisine etkilerini öğrenebilir.

Güvenli sürüş teknikleri, daha ufak çaplı bir programdır ve kayıt gerektirmez. Refleksleri, konsantrasyonu arttırmak başta olmak üzere bazı güvenlik ipuçlarını burada bulabilirsiniz.

Linke girdiğinizde sağ alt kısımda güvenli sürüş tekniği başlığına tıklarsanız belki de çoğunu bildiğiniz şeylerin pratiğini yapmış olursunuz. Hem bilgiler hem de quizler oldukça hoşuma gitti. Sorular zor değil merak etmeyin :)


Bu arada hep merak etmişimdir kol-direksiyon mesafesini, bu zamana kadar bakmak da aklıma gelmedi hiç burada gördüm. Bilgi ve fikir paylaşımda bulunan bütün kullanıcılara kendi adıma teşekkür ederim. Hepsi canımız kadar değerli bilgiler işin ucunde ondan mahrum olmak olunca...

''Çocukları, yasaların ulaşamayacağı yerlerde saklayınız."

 dissapointment=expectations/reality

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #128 : Mayıs 23, 2010, 19:57:21 »
haa ben boş ve geniş viraj kısmını okumamışım :) çoook çook alışana kadar ben evin arkasındaki tarlada deneme yaptım :) benim evin çevresi çok uygun böyle işler için,tarlaya ekim yapılmıyor, ben küçükken yapıyorlardı, sonra kepçelerle (aslında adı kepçe değil, beko-loder bunların) düzelttiler alanı, dümdüz bir yer oldu, ben de büyük taşları temizledim birkaç gün, araba çalışma alanım oldu o benim :) bu tarz yerlerde denenemeli bence..ya da kar varken büyük boş otoparklarda :P
Mutlaka  çalışılmalı bu gibi hareketler Tokyo Drift  izleyip patinaj çeken  kendini DK sanıyor :)
Doğru yer  çok  önemli(trafiğe  kapalı alan) burada  yanlışta  yapılsa ki trafiğe  kapalı alan da olsa yapılan  yanlış bize zarar  vermemeli.
Bence  ileri sürüş tekniği; karşımızdaki kişinin hatasını da  telafi edebilmek.
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #129 : Mayıs 30, 2010, 18:40:13 »
Tunç drift işi bizim veya benim gibilerin işi değil...Drift anasından arabadayken doğanların işi ve zenginlerin işi video sitelkerine girersen imprezalar ile yapılanları görürsen işte o zaman driftin ne olduğunu anlarsın ki biz burda drift anlatmıyoruz...İleri sürüş teknikleri ve olası durumlardan nasıl kurtuluruz....Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #130 : Haziran 01, 2010, 13:01:37 »
pratikden once olayin zihinde canlandirilmasi ve hayal edilmesi cok onemlidir. Hatta bu teknik bazi spor antrenman ve musabakalarindan oncede uygulanir, tatbikde basari sansini arttirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #131 : Haziran 02, 2010, 16:33:31 »
pratikden once olayin zihinde canlandirilmasi ve hayal edilmesi cok onemlidir. Hatta bu teknik bazi spor antrenman ve musabakalarindan oncede uygulanir, tatbikde basari sansini arttirir.
Hakan abime katılıyorum en önemli noktaya değindi bence...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #132 : Ağustos 11, 2010, 18:41:06 »
ki biz burda drift anlatmıyoruz...

drift anlattığımıda  nereden  çıkardın Ardacım ?
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #133 : Ağustos 14, 2010, 18:25:21 »
drift anlattığımıda  nereden  çıkardın Ardacım ?

Ben yanlış anlamış olabilirim Tunç abim.Bir anda lafın bana geldiğini sandımda.Kusura bakmayın yanlışım varsa...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #134 : Ağustos 14, 2010, 18:38:55 »
Ben yanlış anlamış olabilirim Tunç abim.Bir anda lafın bana geldiğini sandımda.Kusura bakmayın yanlışım varsa...

sıkıntı  yok  canım  kardeşim.   :kanka: :kanka: :kanka: :kanka:
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • always toyota!!!(corolla t-sport)
    • Seyyah Otomotiv
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #135 : Eylül 02, 2010, 16:14:40 »
Bir de offroad sürüş teknikleri yapsak diyecem ama kimse yok ki benden başka:))))) Neyse bende zaten yeni yeni öğreniyorum... ;)

Umut abi argos dediğin yerdeki çağlar ve abbas abi tam offroad cudurlar çok yakinen tanırım onları offroad konusunda bişiler öğrenmek istersen seve seve yardımcı olacaklarına eminim :)
arabamın turbosunu havalandıran rüzgar, gir içeri usul usul beni atmosferikten kurtar....!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Herkesin Polisi kendi vicdanıdır.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #136 : Ekim 24, 2010, 12:00:39 »
Ben fazla sürüş tekniği ile ilğili bilğim yok ama tek bildiğim bir konu var. Kullanılan aracın nerde nasıl bir hareket edeceğini bilmek gerekir buda aracı tanımaktan gecerli. Aracınızı tanımıyorsanız gideceğiniz yere geç gidin veya erken yola cıkın. en az 100 metre ilersini göremiyorsanız yol konumuna göre en alt hız limitinde gidin.
Trafik kurallarına ceza yememek için değil saglıklı yaşamak ve yaşatmak için uyalım. Uymayanlarada örnek olalım.
  Ne oldu ise bize azar azar oldu. Cumamız Pazar oldu.
Zamanında sahip cıkılmayanlar, zaman gelir başkaların oyuncagı olur. Sonrada hatırlar hatırlar aglanacak halimize güleriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #137 : Ekim 24, 2010, 22:57:43 »
"ABS FREN SİSTEMİ"
hareket halindeki bir aracta fren pedalına fazla güç vermek ya da yoldaki kar,buz,yağ vs aracın kaymasını sağlayabilir.böyle bir kayma halinde frenlemenin etkisi azalır.ve araç sağa sola savrularak sürücünün kontrolünü kaybettiği bir duruma gelebilir.ABS frenleme sırasında tekerleklerin kilitlenmesini önlerken,düz gidişi,kontrol edilebilirliği ve en üst düzeyde fren gücünü sağlar.



SÜRÜŞ TAVSİYELERİ
1- ABS' yle bile ani frenleme sırasındaki direksiyon hareketleri frenleme yapılmadığı zamanlara göre çok fazla farklılık göstermez.
2-ABS ile donatılmış araçlardaki fren mesafesi diğer araçlara göre daha kısa olmasına rağmen bu farklılık yol koşullarına göre değişeceğinden önünüzdeki araçla aranızdaki mesafeyi koruyunuz.
3-karlı yollarda ABS ile donatılmış araçlardaki fren mesafesi diğer araçlara göre daha kısa olmasına rağmen araba daha düşük hızlarda kullanılmalıdır.
4- ABS bile doğal fizik kurallarının araç üzerinde işlemesini önleyemez.viraja hızlı girmekiyakın takip vs konularında doğal fizik kuralları işleyecektir.
PROTON ARAÇLAR İÇİN ABS UYARILARI
ABS ışığı kontak açıldıktan sonra yanmalı ve bir kaç saniye sonra sönmelidir.
eğer ışık sürüş esnasında yanarsa;
1- aracı güvenli bir yere çekin ve motoru durdurun.motoru tekrar çalıştırın ve 20 km/s süratle giderken ışık sönerse problem yok demektir.ışık sönmez devam ederse servise basvurunuz.
2-motoru takviye kablosu kullanarak çalıştırdığınızda eğer akü yeterinde dolmadan çalıştırırsanız motor düzensiz çalışır ve ABS uyarı ışığı yanıp sönerek aracın kullanılamayabilir bir durumda olduğunu gösterir.bu durm sadece yetersiz akü voltajı sonuzunda oluşur ve anormal bir durum değildir.
3-ABS çalıştığında direksiyonda ve pedalda biraz titreme hissedilebilir.bu ABS sisteminin doğal bir sonucudur.
4-motor çalıştırıldıktan sonra bır ıslık sesi duyulabilir. bunlar ABS otokontrol sistemidir.
5- çamurlu yollarda araba kullandıktan sonra tekerlekler temizlenirken ABS sensörlerine zarar vermemeye çalışınız.
ABS DETAY
I) ABS (ANTİ BLOKAJ SİSTEMİ)
ABS fren sırasında sürüş güvenliğini arttırmaktadır. Adından da anlaşılacağı gibi ABS
tekerleklerin blokajını yani kilitlenmesini önler.
Fren srasında tekerleklerin kilitlenmesinin üç önemli sakıncası vardır:
a) Kilitlenen tekerlek yanal kuvvet taşıyamaz. Tekerlek arka dingildeyse aracın arkası savrulur.
Ön tekerlekler kilitlenirse direksiyon hakimiyeti ortadan kalkar.
b) Kilitlenen tekerlek fren mesafesini uzatır. Kuru asfaltta kilitlenen tekerlek fren mesafesini
%25-30 arttırır. Islak asfaltta kilitlenen tekerlek fren mesafesini %50-60 arttırır.
c) Kilitlenen tekerlek lastikleri aşırı aşınır. Kilitlenen lastikteki aşınma o kadar fazla olurki,
"topallama" ya sebebiyet verir. Topallayan tekerlek konforu bozduğu gibi diğer tekerleklere
göre çok daha hızlı bir şekilde aşınır.
ABS fren yapan bir aracın fiziksel sınırlar içinde en kısa mesafede direksiyon hakimiyetini
koruyarak ve savrulmadan durmasını sağlar.

ABS NASIL ÇALIŞMAKTADIR?
ABS'nin belli başlı parçaları şunlardır:
a) Devir hissedici……………………..(Sensor)
b) ABS çemberi……………………….(Impulsring)
c) Elektronik Kumanda Ünitesi……….(EKÜ)
d) Basınç Kumanda Valfi……………..(BKV)
Devir hissedici ,çember yardımıyla sürekli olarak dönen tekerleklerin ve aracın hızını ölçmekte
ve bu bilgileri EKÜ'ye göndermektedir. EKÜ bu bilgilerden yararlanarak hesap yapmakta ve
salise içinde tekerleklerden birisindeki kilitleme eğilimini saptamaktadır. Tedbir olarak da o
tekerleğin ve bazı diğer tekerleklerin BKV'lerine kumanda ederek "basıncı sabit tutma" ,
"basıncı azaltma" ve "basıncı ilk değerine yükseltme" talimatlarıyla fren körüklerindeki hava
basıncı değiştirilmektedir. Bu şekilde her tekerlek için basıncı kilitlenmeyi önleyecek şekilde
ayarlamak mümkün olmaktadır.
ABS sadece Servis fren Sistemi'ni değil, Egzos freni veya Retarder'in yaptığı frenlemeyi de
denetler ve kilitlenme eğilimi saptandığında bu yardımcı fren sistemlerini devre dışı bırakır veya
tekrar devreye alır.


ABS NE ZAMAN DEVREDE, NE ZAMAN DEVRE DIŞINDADIR?
Sürücünün önündeki kırmızı "ABS uyarı lambası" kontak ilk açıldığında ve araç hareket
etmediği sürece yanar. Bu lamba araç 5km/h'lik bir hıza ulaştığında söner. Eğer sönmezse
ABS'de arıza var demektir. ABS ya kısmen yada tamamen , varsa ASR de tamamen devre
dışıdır. Bu durumda fren sistemi ABS'siz veya kısmi ABS'li olarak çalışmasına devam edecektir.
Arızanın yerine ve cinsine göre bunun fren sistemine olumsuz etkisi olabilir. Bu nedenle arızalı
ABS zaman geçirmeden ve mutlaka yetkili bir serviste onarılmalıdır.

ABS'NİN ÇALIŞTIĞI NASIL ANLAŞILIR?
Sürücü, ABS'nin çalıştığını ancak BKV'lerin çıkarttığı seslerden ve fren pedalındaki
darbelerden anlayabilir. Eğer ABS, Retarder veya egzos frenini devre dışı bırakırsa ilgili
yardımcı fren uyarı lambası kendiliğinden söner ve bu şekilde de ABS'nin devreye
girdiği anlaşılabilir.

ABS NE YAPABİLİR NE YAPAMAZ?
ABS'Lİ ARAÇ SÜRÜCÜSÜ NE YAPMALIDIR?
ABS, sürücünün kendine ve aracına olan güvenini arttırmaktadır. ABS'li araç kullanan
deneyimli ve bilgili sürücüler aşağıdaki noktalara dikkat etmelidirler.
1) ABS'li araç sürücüsü fren yapmasını gerektirecek herhangi bir durumda yol
şartlarından korkmadan frene bütün gücüyle basar, bu sırada;
-Pedala tüm gücüyle sürekli basar.Pompalama yapmaz.
-Fren sırasında direksiyon hakimiyeti korunduğundan direksiyonu kaçmak
istediği yöne çevirir.
2) ABS fren güvenliğini arttıran teknik bir üstünlüktür, ancak ABS fizik kurallarını
değiştiremez. Yani;
-Tekerlekle yol arasındaki sürtünme katsayısını değiştiremez, kötü lastiklerle
buzda fren mesafesini kısaltamaz. Kışın her zamanki gibi yeni kış lastiği
kullanılmalıdır.
-Bazı aşırı buzlu veya karlı şartlarda eskiden olduğu gibi zincir takılması
gerekmektedir.
-Dönemece hızlı girmiş bir aracın merkez kaç kuvvet nedeniyle savrulmasını
önleyemez.
-Frenleri bakımsız ve zayıf bir aracın frenlerini güçlendirmez ve hatalarını
düzeltmez.
3) Hareket sırasında fren yapıldığında ABS'nin devreye girdiği hissedildiğinde ABS'ye
güvenerek gaza daha fazla basılmaz. ABS'nin devreye girmesi sürücüye sınır
değerlere ulaşıldığı konusunda bir uyarıdır. ABS elbetteki bu sınırlar içinde aracı
güvenli bir şekilde durdurmaktadır. Fakat bu sınır değerleri aşıldığında ABS'nin
faydası olmayacaktır. Aracın hızı mutlaka güvenilir hızla düşürülmelidir

ABS CEP TELEFONUNDAN ETKİLENİR Mİ?
Frenlerle ilgili Avrupa Birliği'nin direktifinde konu ile ilgili açık bir şekilde şunlar yazılmaktadır:
"Anti-Blokaj Sistemi'nin çalışması manyetik ya da elektrik alanlardan olumsuz
etkilenmemelidir" (71/320/EC ,EK 10 madde 4.6)
Bu konuda üretim aşamasında sorumluluk öncelikle araç üreticisine aittir.Ticari taşıtlar için fren
sistemi ve ABS üreten firmalar da ürünlerini bu alanlardan etkilenmeyecek şekilde
geliştirmektedirler.Ticari araç üreticileri araçlarındaki ABS'leri bu şartlarda denemelidirler.
Peki ,araçlar ve ABS bu şartlara hazırken ve dünyada cep telefonunun ABS üzerine olumsuz
etkileri henüz kanıtlanmamışken, Türkiye'de ABS'li otobüslerde cep telefonun kullanımı neden
yasaklanmak istenmektedir?
Aslında yasaklanması gereken ABS'li otobüslerde cep telefonunun kullanılması değil ,uzman
olmayan ve yetkisiz kişilerin aracın fren ve ABS'leri ile ilgili tamir yapmalarıdır.
Yanlış tamir veya bakım sonucu ABS kazaya yol açabilir.Örneğin tekerleklerinden birisine bakım
sırasında yanlış ABS çemberi takılmış bir araç kaza yapabilir. Bu konuda daha sayısız örnek
verebiliriz.
ABS'in Elektronik Kumanda Ünitesi (ECU), normal şartlarda tüm arızaları uyarır ve hafızasına
alır.Ancak bu tip yanlış müdahaleleri her zaman algılayamadığı için sürücüyü uyarmayabilir.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Birazda Alman takılalım :)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #138 : Ekim 24, 2010, 22:59:28 »
bu güzel bilgilendirmeler için teşekkürler ülkemizde çok absnin ne işe yaradığını bilmeyen var ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • oğlum, ben ve kızım :)
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #139 : Ekim 24, 2010, 23:00:36 »
paylaşım için teşekkürler.

oldukça ayrıntılı olmuş arkadaşım.

ancak kaynak belirtebilirsen memlun olurum.