Gönderen Konu: İleri Sürüş Teknikleri  (Okunma sayısı 56686 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 301700
  • Kan Grubu: A+
  • 73 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #200 : Aralık 26, 2014, 10:10:36 »
camry de vsc devre dışı bırakılmıyor internette bir iki video buldum; fren pedalına üç sefer bas, el frenini çek bırak bir daha fren vs. ama olmadı beceremedim çıkmıyor, çıkmasın işim yok zatende.. yarın bir gün arabayı life kaldırıp denediğimizde nasıl olacak bilmiyorum..Öncekilerde tuşa basardık sonra kendide abs lambasını yakardı sonra usta ne yapıyorsa yapsın..aç kapa düzeliyordu.. 
please seat belts

Toyota Club Türkiye

Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #200 : Aralık 26, 2014, 10:10:36 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • JapaNeSe MoNsTeR
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 330000
  • Kan Grubu: A+
  • 53 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #201 : Temmuz 07, 2015, 23:11:07 »
çok faydalı birkonu olmuş. Tüm arkadaslara teşekür ederim Allah razı olsun.
ÇILGINPİSLİK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #202 : Temmuz 09, 2015, 16:05:52 »
  “İyi şoför karşıdakinin de arabası kullanır.” Diye bir sözle başlamak isterim. Bunun anlamı özetle sadece kendi araban hareket etmiyor, diğer araçların da hareketlerini ÖNEMse!!! Ayrıca “Sen ne kadar usta olursan olsun, ya karşı taraf?” gibi biri iki sözle trafi kte seyreden başka araçları da kullanmayı özetleyeyim.

    Konu içerisinde yazılanları tekrar etmiş olabilirim, en azından tekrar edip birkaç tanesi toparlanmış olur.

    !!!Lütfen!!! Seyir Halide telefonunuzla interneti, mesajlaşmayı, internette bir şeyle paylaşıp oyun oynama işini  YapMAYIN. Hadi konuşuyorsunuz amenna onu geçtik paşam.

  Burada ne yazılırsa yazılsın önce trafik kurallarna uyan yok. Emniyet kemerini ceza için değil, güvenlik için kullanmayı bilmek gerek mesela.

İleri sürüş teknikleri değil de; nesilden geçen pratik bilgileri (tecrübeleri) uygulayarak da gördeüğüm bir kaç bilgi paylaşmak isterim.
         
 Geneli uzun yol-Şehirler arası yol ile ilgili.
   
        Viraj:
Mümkün mertebe viraj içerisinde fren, debriyaj kullanmayın. Aracın dengesi değişeceğinden savurma olasılığınız oldukça artar. Sadece gaz pedalını ani olmayacak şekilde kullanın.
Viraja yaklaştınız, hızınız yüksekse 1 vites küçülterek hiç gaza basmadan virajı dönmeye başlayın. Virajın bitimine yakın gaza basın ve viraj bittiğinde vitesi yükseltin. Virajı ne kadar rahat ve risksiz döndüğünüze siz bile hayret edersiniz.
 

         Sollamalar ve seyir:
Sollama yaparken asla solladığınız aracın yanında vakit kaybetmeyin. Bir an önce geçip bitirin. Geçemeyecekseniz vazgeçip zorlamadan arkasında -uygun mesafe ile- seyir haline devam edilmeli. Özellikle yağışlı havada uygulanmalı.
Öndeki iki adet seyreden aracı geçmek için; sol şeritte veya sağdan sol şeride çıkacaksınız. En çok dikkat etmeniz gerekenlerden birisi de, geçeceğiniz aracın önünde aynı hızda seyreden bir araç varsa o da sol şeride çıkmak isteyebilir. Gerekli uyarı ve tedbirden sonra sollama işlemi oyalanmadan(diğer araçları sıkıştırmadan) bitirilmeli.
Önünüzde seyreden aracın şeridin ortasında gidemiyor olması bir çok ihtimal barındırdığı gibi, yapılması gereken doğru uyarı ve asla bir an önce geçmeye çalışmamak. Şeridinde sabit ilerlemeyen araç belki de önünüze kayabilir...
Kar yağışı var ve ilerliyorsanız mecbur kalmadıkça asla durmayın. Duracaksanız uygun yerde yani mola yeri, benzin istasyonu gibi bir park yeri seçmelisiniz.
Aracın ön göğsünde çok açık renk veya kolay düşüp yer değiştirebilecek eşya, malzeme, su şişesi vb. eşya, araç gereç bırakmayın. Sürüş sırasında ayağınıza veya elinize düşmesi ile paniklemeden ötürü istenmeyen sonuçlar doğurabilir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 180
  • Kan Grubu: A+
  • 175 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #203 : Temmuz 09, 2015, 20:06:23 »
...
Sollama yaparken asla solladığınız aracın yanında vakit kaybetmeyin. Bir an önce geçip bitirin. ... ...sollama işlemi oyalanmadan(diğer araçları sıkıştırmadan) bitirilmeli...
Bizde nasıl oluyor?... ... 70km/s ile giden aracı sollamak üzere sol şeride çıkan neandertal 72km/s ile onu sollamaya çalışıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2564 kere teşekkür etti
  • 2914 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #204 : Temmuz 10, 2015, 14:02:35 »
Aynen, + sağ şeritte sakin görünen, sollanırken hızını arttıranlar da. Trafiği oyun zannedenler gerçekten var.
 Otomobile reset tuşu koyduklarını bir düşünün. :islik:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1768 kere teşekkür etti
  • 2589 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #205 : Temmuz 20, 2015, 22:12:30 »
Bugün Kayseri'de düz 2 şeritli bir şehiriçi yolda sol şeritte ilerlerken sola dönmek için bekleyen ama aracın arkasını şeritte bırakan biri yüzünden çok fazla olmayan ama ani sayılabilecek fren yapmam gerekti sağdan gelenler olduğu için. Sanki suç bendeymiş gibi karşılıklı kornalaşma sonrasında arkamdakilerin sağdan geçmeleri vs derken, hemen önündeki kavşakta sağ şeritte araç durmuş, sağdan hızlıca gelen bir kadın önüme makas atıp duran aracı solladı, ben de sinyal yakıp yavaşlayıp tam döneceğim, o makas atan kadının arkasındaki 2 araç duran araca girdiler.

Bayram bayram, tatil tatil dikkatli gidin.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 333
  • Kan Grubu: B+
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #206 : Temmuz 21, 2015, 00:47:54 »
Kaza geliyorum demez.  Başkasına çarpmamak için temkinli olmayı bırak artık başkası  bana çarpmasın diye temkinli oluyorum trafikte. Korna çalmaktan ve sellektör yapmaktan hiç çekinmiyorum. Araç ve yaya  çıkabileceğini düşündüğüm her yerde korna çalıyorum. Geceleri hem korna hem sellektör.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 19400
  • Kan Grubu: 0+
  • 11 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #207 : Aralık 04, 2018, 17:03:08 »
Ben çok küçüklükten itibaren araba kullanan birisiyim. yaptığım km tahmini olarak şehiriçi ve şehirler arası 200bin km'yi bulmuştur.


Lütfen, seyir halinde en yüksek viteste ve 2bin devirin üstündeyken (bu genelde 100km hızın üzeri demek) firen debriyaj birlikte basmayın. Çok karşılaştığım yanlışlardan. Bu yanlışlık genelde öğrenirken edinilen bir alışkanlık ve tamamen yanlış.

CC (hız sabitleyiciyi) yağışsız havalarda kullanın. Asla yağmurlu ve karlı havalarda kullanmayın. Nedeni kesinlikle kayma yapar.

Cahilin özgüveni ölüm getirir arkadaşlar. En usta şoför bile trafikte cahildir bana göre. Çünkü tek sorumluluk siz değilsiniz. Karşıdaki aracı kullananı cahilmiş/tecrübesizmiş gibi düşünmek gerekiyor.

Genelde uzun yolda kullandığınız hızınızı bulun. örnek veriyorum. ben 120-130 km hız arasında uzun yol yaparım genelde ve bu hızdayken neler olabileceğini, fren mesafesi, viraja gelmeden ne kadar süre önce frene basmam gerektiği vs vs kas hafızası ile daha otonom oluyor. size uygun hızınızı bulun.

Benim tecrübelerim bunlar.

Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Hastaya doktor, savunmaya avukat, uzaya astronot, geri kalan her şey için Endüstri Mühendisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 180 kere teşekkür etti
  • 1050 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #208 : Aralık 04, 2018, 19:14:55 »
Yağmurda otomobil sürmek! Bu yazı hayatınızı kurtarabilir..
SAĞANAK YAĞIŞTA ETKİN GÖRÜŞ
Yoğun bir sağanak altında otomobil kullanırken nasıl iyi bir görüş elde edilir?
Neden bu kadar etkin olduğundan emin değiliz; bu metodu yoğun yağmur altında sadece bir deneyin.
Bana bu metodu, deneyen ve gerçekten işe yaradığını tespit eden bir polis arkadaşım verdi.
Çok yararlı, hatta gece sürüşünde dahi..
Bu metod yıllarca Kanada Askeri Sürücüleri tarafından kullanılmış.
Birçok sürücü yoğun sağanak sırasında silecekleri yüksek ya da en hızlı konumda çalıştırır ve buna rağmen ön camdaki görüntü netliği yeterli olmaz.

Böyle bir durumla karşılaştığınızda hemen güneş gözlüklerinizi takın (modeli fark etmez), ve mucize!!! Aniden görüşünüz, yağmur yağmıyormuşçasına mükemmel bir netlik kazanacak.
Aracınızda her zaman bir güneş gözlüğü bulundurduğunuzdan emin olun.

Sadece net bir görüşle emniyetli bir sürüş gerçekleştirmekle kalmayın, bu fikri arkadaşınızla paylaşarak onun da hayatını kurtarın.
Deneyin ve arkadaşlarınızla deneyiminizi paylaşın.

İnanılmaz, cam üzerindeki damlaları hâlâ görüyorsunuz ama yağmur suyunun oluşturduğu tabakayı görmüyorsunuz.

Yağmurun yoldaki sıçramasını görebiliyorsunuz. Aynı zamanda, sollanan ya da takip edilen aracın sıçrattığı sudan kaynaklanan körlüğü de bertaraf edebiliyorsunuz (ya da güneş gözlüğü kullanmayıp şikâyet edeceksiniz).

Sürücü eğitimlerinde bu küçük ipucunu mutlaka öğretmeliler. Gerçekten de işe yarıyor.
Yoğun BEYAZ ışık veren sis farlarının, işe yaramamasının nedeni de benzerdir.
SARI ışık veren sis farları ise gece, tipi ve kar yağışlı havalarda çok işe yarar, kar taneleri hemen hemen görünmez olur.

Ama SARI sis farları daYAĞMUR ve SİS' te hiç işe yaramaz.
 
Sıradaki uyarı da çok önemli! Kaç kişi bunu biliyor merak ediyorum.
36 yaşındaki bir kadın sürücü, birkaç hafta önce bir kaza geçirdi ve araç pert oldu.

Kinburn, Ontario'da yaşayan sürücü, Kinburn ile Ottawa arasında seyahat etmekteydi.

Her ne kadar aşırı değilse de, hava yağmurluydu. Araçaniden kızaklama yaptı ve kelimenin tam anlamıyla havada uçtu...

Kadın ciddi bir şekilde yaralanmadı ama aniden meydana gelen bu durum karşısında çok şaşkındı.
Durumu otoyol polisine anlattı ve memur, herkesin bilmesi gereken şeyler söyledi:

YAĞMURLU HAVADA ARACINIZI ASLA CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİN.

Aslında kadın cruise kontrol konumunda sürerek ihtiyatlı davrandığını ve tutarlı bir hızla sürerek emniyetli bir davranış sergilediğini düşünüyordu.

Ama memur ona yağmurlu havada aracının cruise kontol konumunda olmasının, kızaklama yapmasına ve lastiklerin asfaltla temasının kesilmesi ile aracın yüksek oranda hızlanmasına ve tıpkı bir uçak gibi kalkışa geçmesine neden olabileceğini anlattı.

Kadın başına gelenin aynı memurun anlattığı gibi olduğunu söyledi.
Memur tüm araçların güneşliklerinde hava yastığı uyarısı ile birlikte şu uyarının da yazılı olması gerektiğini söyledi:

YOL ZEMİNİ ISLAK YA DA BUZLU İSE KESİNLİKLE CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİNİZ.

Bizler genç çocuklarımıza cruise kontrol konumunda güvenli bir hızda sürmelerini söylüyoruz, ama cruise kontrolünü sadece yol zemini KURU iken kullanın demiyoruz.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2564 kere teşekkür etti
  • 2914 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #209 : Aralık 04, 2018, 20:40:47 »
Debriyaja fren ile ne zaman basılacağı, basıldığında neler olduğu üzerinde de durabiliriz işin detayını merak edenler için. Kısaca atalet momenti olarak belirteyim.

Bunlar paylaşılmıştı Ümit Bey ama tekrar hatırlatmak çok faydalı olmuş. Zaten en önemli konular birisi öğrenmek ise, diğeri de hatırlamaktır.
Yoldaki su biriintileri konusunda sürücülere de görev düşmektedir, yol tasarımcılarına da. Yağış geçişinin olacağı belli olan kimi noktalarda menfez olmaması bu yüzden çok düşündürücü ve bazen bunlar yeni yollarda da olabiliyor.

Etiketler: