Gönderen Konu: İleri Sürüş Teknikleri  (Okunma sayısı 82849 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
İleri Sürüş Teknikleri
« : Ocak 06, 2009, 08:29:47 »
  Selam.
 Burada hep beraber araç kullanmada doğru bildiğimiz yanlışları ve ileri sürüş tekniklerini mümkün olduğunca detay vererek paylaşabiliriz. Amaç birbirimizin sürücülüğünü sorgulamak değil, doğruyu öğrenmek ve öğretmektir.
 Öncelikle size sorayım; İleri Sürüş Teknikleri diyince ne anlıyorsunuz?

Toyota Club Türkiye

İleri Sürüş Teknikleri
« : Ocak 06, 2009, 08:29:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #1 : Ocak 06, 2009, 09:15:57 »
 İleri sürüş teknikleri denince ben daha çok motospor türü bi eğitim olduğunu düşünmüştüm. Ta ki geçen sene bi yarışmadan kazandığım ileri sürüş teknikleri eğitimi alana dek... Meğer her türlü hava ve yol koşulunda güvenli sürüşü sağlamakmış eğitimin amacı. Ben İstanbul Tuzla'da Tosfed'in organize ettiği Autodrom pistinde aldım bu eğitimi. Açıkcası epey işime yaradı. Tavsiye ederim. Geçen sene 350 lira gibi bi rakamdı ama ben ücretsiz katılmıştım :)
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #2 : Ocak 06, 2009, 09:22:38 »
Bizim şirkete (Şirket bünyesinde toplam 40 adet falan şirket arabası kullanan eleman var) anlaşmalı böyle bir eğitim verdiler. Ankara'da Argos Jeep diye bir yer var Şaşmazda...Sonradan böyle işlere girişmişler, onlar gelip verdi eğitimi. Özellikle haftada bir arabayı gömen tecrübesiz bayan elemanlara zorla verdiler bu eğitimi. Bayağı faydalı oldu millete. Bazı söyledikleri önemli ama TR'de araç durumları bakımından kullanılabilir şeyler değil. (Emniyet kemerini bırakınca frrrrttt diye toplanmalıymış mesela...Hadi benim Hilux toplamıyor onu geçtim, ama 2006 Civic şirket arabası da yoğun kullanımdan öyle sıfır araba gibi toplamıyor) Ancak pratikte bilinçli sürücülerin ve gençken hızlı olanların bileceği savrulma durumunda kontra hareket verme gibi teknikleri tecrübesiz sürücülere öğretmeleri gayet faydalı. Ayrıca takip mesafeleri ve trafikte beklerken ki mesafeler vs hakkında bizim bile dikkat etmediğimiz pek çok pratik bilgi kazanılabiliyor. Buradaki en büyük sorun şu: Şirketteki erkek sürücülerin %80'i kişiliğine hakaret olarak gördü bu eğitimi:)))))))))))))))))) (Heyyyttt beaaa ben kral şöförüm ne eğitimi gibi...)
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #3 : Ocak 06, 2009, 10:14:27 »
bu konuda herhangi fiili bir eğitim almadım ama yıllardır motorsporları ile ilgileniyorum ve tecrübe edindiğim bir kaç önemli hususu paylaşmak gerekirse, Pusatın da dediği gibi öncelikli hedefinizin A noktasından B noktasına tek parça halinde varmanız, bu işi ustaca yaptığınıza inanıyorsanız yavaş yavaş aracınızın limitlerini ve en basit fizik kurallarını öğrenmeya hazırsınız demektir.

Öncelikle aracınızın sürüş sitilinize uygun ekipmanlar ile donatılmış geerkli kontrollerin yapılmış olması gerekir, kabak lastiklerle sebastian loeb gelse kurtaramaz sizi virajdan :) neyse lafı uzatmadan konuya giriyim. bir viraja yaklaşırken virajın cıkışını görüyorsanız ve araçınızın limitlerini biliyorsanız viraj öncesinde hızınızı azaltmanız dıştan içe viraj alarak virajın tepe noktasına teğet geçmeniz ve viraj içinde "sabit" hızla devam etmeniz gerekir. Arkadan itiş araçlarda viraja yavaş girilir viraj çıkışına dogru hızlanılır( tepe noktasından sonra ), öncden çekiş araçlarda daha geç fren yapabilirsiniz ama viraj çıkış hızınız daha düşük olacaktır. Arkadan itiş araçlarda arkayı kaydırarak viraj çıkışına daha çok hız taşıyabilirsiniz bunu yapmak tabi tecrübe ister kontrol kolay kaybedilebilir ama kurtarmasıda kolay olur.

yarışlarda kullanılan hell and toe tekniğiyle vites küçültürken motorun yığılmasını önlemek için topuğunuzla gaza dokunup vites küçültmeniz hem aracın one yılığılasıle birlikte yük dengesini bozmayacak hemde motora binen anlık yükü azaltarak motor kulaklarınıdan tutun şanzımana kadar bir çok ekipmanı koruyacaktır.

gene yarışlarda kullanılan fren gaz pedallarına aynı anda basılmasıyla ki genelde pist yarışlarında kullanılır el freni ile yaptığınız kısmen kontrolsüz dönüşleri tam olarak kontrol etmenize olanak sağlar ama balatalarınız eriyecektir :)

ileri sürüş tekniği sayılırmı bilmem ama draglarda vites tokatlayarak daha hızlı vites geçişi sağlayabilirsiniz ( yanlış vitese geçerse şanzımanı elinize almanızda söz konusu )

ve aslında en önemli husus gaza basmak değil fren yapabilmekdir. ve bu durumdada limit fren kavramı devreye girer. limit fren aracınızda kilitme olmadan maksimum  balatalara sıkıştırma kuvveti uygulamaktır. nasıl yapılır diye sormayın bir çok değişken var ama ben dojazlı bir şekilde fren artan bir kuvvet uygulayrak yapıyorum parabolik bi kuvvet uygulayarak frene basıyorum duşuk hızlarda fren tokatlar gibi yapmak hızı ani şekilde düşürmeye yarıyor aracın kaymayacagına emin iseniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #4 : Ocak 06, 2009, 11:27:09 »
yarışlarda kullanılan hell and toe tekniğiyle vites küçültürken motorun yığılmasını önlemek için topuğunuzla gaza dokunup vites küçültmeniz hem aracın one yılığılasıle birlikte yük dengesini bozmayacak hemde motora binen anlık yükü azaltarak motor kulaklarınıdan tutun şanzımana kadar bir çok ekipmanı koruyacaktır.
Kücük bir düzeltme HEEL and TOE olacak. Internetten arama yapmaya calisan arkadaslar icin düzeltme yaptim. Heel = topuk ve Toe = ayak parmagi/ucu anlamina gelir.

ileri sürüş tekniği sayılırmı bilmem ama draglarda vites tokatlayarak daha hızlı vites geçişi sağlayabilirsiniz ( yanlış vitese geçerse şanzımanı elinize almanızda söz konusu )
Vites tokatlamak ne oluyor? Dalga gecmek icin sormuyorum. Türkiye`de yeni yeni laflar türedi. Türkiye`de olmadigim icin kaciriyorum.

ve aslında en önemli husus gaza basmak değil fren yapabilmekdir. ve bu durumdada limit fren kavramı devreye girer. limit fren aracınızda kilitme olmadan maksimum  balatalara sıkıştırma kuvveti uygulamaktır. nasıl yapılır diye sormayın bir çok değişken var ama ben dojazlı bir şekilde fren artan bir kuvvet uygulayrak yapıyorum parabolik bi kuvvet uygulayarak frene basıyorum duşuk hızlarda fren tokatlar gibi yapmak hızı ani şekilde düşürmeye yarıyor aracın kaymayacagına emin iseniz.
Bu konuda bir yorumum var. F1 pilotlarinin nasil kullandigina dair bir röpörtaj-makale okudum. Senin söylediginin tam tersine ilk yüksek güc uygulayip, kayma durumunda gücü düsürüyorlar. Trafikte cok kullanilacak bir teknik degil ama maksimum fren gücü icin gerekli olan budur diye düsünüyorum. Bastan gücü düsük tutup artirmak, aracin stabilitesini daha iyi tutar ama degerli metreleri de kaybediyorsun.

Bu arada subat ayinda Subaru egitim veriyormus. Yer kaldi ise ona gitmeyi düsünüyorum. Kis egitimi, STI lerle veriyorlar. Fiyati uygun geldi.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #5 : Ocak 06, 2009, 12:17:55 »
Kücük bir düzeltme HEEL and TOE olacak. Internetten arama yapmaya calisan arkadaslar icin düzeltme yaptim. Heel = topuk ve Toe = ayak parmagi/ucu anlamina gelir.
Vites tokatlamak ne oluyor? Dalga gecmek icin sormuyorum. Türkiye`de yeni yeni laflar türedi. Türkiye`de olmadigim icin kaciriyorum.
Bu konuda bir yorumum var. F1 pilotlarinin nasil kullandigina dair bir röpörtaj-makale okudum. Senin söylediginin tam tersine ilk yüksek güc uygulayip, kayma durumunda gücü düsürüyorlar. Trafikte cok kullanilacak bir teknik degil ama maksimum fren gücü icin gerekli olan budur diye düsünüyorum. Bastan gücü düsük tutup artirmak, aracin stabilitesini daha iyi tutar ama degerli metreleri de kaybediyorsun.

Bu arada subat ayinda Subaru egitim veriyormus. Yer kaldi ise ona gitmeyi düsünüyorum. Kis egitimi, STI lerle veriyorlar. Fiyati uygun geldi.

yazım hatası için teşekkürler ayrıca link vermek istemedim , vites tokatlamak bildiğin 2. viteste iken 3 e atmak için vitese tokat atmak gibi :) tabir biraz sokak ağzı olsada en acıklayıcı biçimde olay budur diğer hususta ise  yorumu yazarken 2 defa düşündüm burdaki yönlendirmeleri baz alarak gerçek hayatta trafikte seyir halinde ve yüksek hızda dediğimi yapmaya çalışacak veya teşebbüs edecek birileri olurda tekniği tam uygulayamazza herhangi bir kazaya sebebiyet vermemek için en stabil durma tekniğini söyledim düşük hızlarda ise fren tekmelemenin en azından yorum sahibi olarak kimseyi tehlikeye düşürmememsini istedim. Halbuki asıl yüksek hızlarda fren tekmelemek daha efektif bir yavaşlama sağlayacaktır ama bu bilgiyi vermek normal kullanıcılar için ne kadar sağlıklı olur şüphesindeyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #6 : Ocak 06, 2009, 12:22:58 »
Tokat o zaman cok hizli degistirmek anlamina geliyor.

Vitesi ben hizli degistirecek isem söyle degistiririm.
Debriyaja basarken vitesi degistirmeye baslarim. Debriyaj en alt konuma geldiginde, zaten bosta olmus olur ve birakirken de atacagim vitese gecerim.

Yani, debriyaja tam bas, vitesi at, sonra birak degil. Düzgün yapilirsa, hicbir zarari oldugunu düsünmüyorum. Zaten problem olsa direk cart diye ses gelir.

Fren konusunda ise, Almanya`da dedigim yönetimi herkese ögretiyorlar. Cogu kaza sürücünün frene bastan tam basmamasindan kaynaklaniyormus. O yüzden adam gibi basin, arkadaki de mesafesini adam gibi biraksin diyorlar. Türkiye`de 50 cm ile takip eden kisiler varken yapilamaz tabi.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #7 : Ocak 06, 2009, 12:30:26 »
aslında daha çok üstünde durmamız gereken zemin ve hava koşullarına göre doğru fren teknikleri kar yağmur az yağmur daha doğrusu çiselemiş yağmura buza kara hatta ıslak kara ki en tehlikeli 2. durumdur, koşullarına göre detaylandırsak daha doğru bir iş yapmış oluruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #8 : Ocak 06, 2009, 12:49:29 »
Evet. 2 ye ayirmak lazim.
Ileri Sürüs Teknikleri ve Sportif sürüs diye.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #9 : Ocak 06, 2009, 17:04:42 »
Bir de offroad sürüş teknikleri yapsak diyecem ama kimse yok ki benden başka:))))) Neyse bende zaten yeni yeni öğreniyorum... ;)
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #10 : Ocak 06, 2009, 17:27:48 »
Bir de offroad sürüş teknikleri yapsak diyecem ama kimse yok ki benden başka:))))) Neyse bende zaten yeni yeni öğreniyorum... ;)

Bi daha ki geldigimde, artik kafanin etini yerim.
ne zaman gidiyoruz Abant`a falan diye :)
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #11 : Ocak 06, 2009, 17:29:33 »
 :D :D :D
Ayıp ediyorsun, gel gideriz bata çıka...
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 Auris 1.6 Elegant - 5 İleri Mekanik
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '07
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #12 : Ocak 06, 2009, 18:17:08 »
İleri sürüş teknikleri; daha çok Türkiye şartlarında araca en az yakıtı tükettirmek ve aracın ekipmanlarına (frenler, lastikler..) en az zararı vermek şeklinde aklıma geliyor. Bence Dünya'da genel olarak performanslı kullanım yaygın. Özellikle gelişmiş ülkelerde gelir düzeyi yüksek, yollar sağlam ve ulaşım sorunu olmadığı için, insanlar sorunsuzca gaza ve frene rahatça basabiliyorlar ama bizde gaza rastgele basmak cep yakmak anlamına geliyor..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 58
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #13 : Ocak 06, 2009, 18:27:46 »
bu konu benimde ilgimi çekiyor. Bilgisi olan arkadaslar paylasmaya devam ederse zevkle takip ederim+ murat bey subarunun vereceği eğitim ne zaman nerde kaça acaba bilgilendirirmisiniz.
Saygılarımla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #14 : Ocak 06, 2009, 18:46:12 »
bu konu benimde ilgimi çekiyor. Bilgisi olan arkadaslar paylasmaya devam ederse zevkle takip ederim+ murat bey subarunun vereceği eğitim ne zaman nerde kaça acaba bilgilendirirmisiniz.
Saygılarımla

Avusturya`da. Maalesef Türkiye`de degil.
400 eur 1 gün STI egitimi (kis).

Hockenheim pistinde 1 günlük genel egitim 250 eur ama 200 e düsürdüler. 4 saat teorik, 3 saat pratik sanirim.

Genelde +1000 eur dedikleri icin bu egitimlerin fiyati daha makul geldi. Ama gene de yüksek.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #15 : Ocak 07, 2009, 08:19:06 »
  Çok doğru, İleri Sürüş Teknikleri ile Yarış Pilotluğunu karıştırmamak lazım. İleri sürüş tekniklerinde asıl ama savunmadır.
 Mesela Umut'un söylediği Off-Road (Yol dışı sürüş) tarzınıda kapsayan, en basitinden faydalı olacak ama çoğu kesimce yanlış bilinen bazı şeyleri izninizle aktarayım.
 Yüzeyin yapısına göre; eğer satıh karlı ise kesinlikle lastik basınçlarını düşürmeyin, tam tersine bir miktar arttırın. (izin verilen maksimum değeri geçmeden) Bu lastiğin birim kareye uyguladığı kuvveti arttıracak ve karı ezip üzerinde yol alma kolaylaşacaktır. Lastik basıncı sadece Kum satıhta azaltılmalıdır araç kuma batmasın diye. (bu da birim kareye basan etkiyi azaltacağından, yayacağından araç daha zor kuma batar) Ancak kumdan çıkılınca gecikmeden lastik basınçları normale getirilmelidir. Çünkü basıncı normalden düşük olan lastik dış etkenlere (taş, sivri cisimler) daha savunmasızdır, fren mesafesi daha uzundur, yol tutuşu daha zayıftır, dengesiz aşınma özellikleri gösterir (daha çok omuzlardan).
 Ancak kum zeminde araç patinaja düşüp çekişin olduğu lastikler yeri kazımadan lastik havaları düşürülmelidir, aksi takdirde aracın altı (karter, vs.) yere değecek ve aracın karoseri de kuma sağlanacaktır ki bu durumda lastiklerin yerle teması kaybolabilir ve artık çekilmekten başka birşey size pek yardımcı olamaz.
 
 Araç ve çevresi ile ilgili bilgilerden sonra sürücülük ile ilgili bilgilerde aklıma geldiğince aktarmaya çalışacağım. Ama unutmayın sonuçta buradaki bilgiler pratik gerektiren şeylerdir ve bunun içinde uygun koşullarda ve gözetmen ile pratik en sağlıklısıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #16 : Ocak 07, 2009, 08:32:05 »
Ben de eskiden 1978 Plymouth Volare vardı 4 kapı 5.2lt V8 otomatik vites ;) Tabi arkadan itişli ve kilitli diferansiyeli vardı. Süper kontra verilirdi ona yan yan...Hipodromda ya da İzmit Körfez'de yarışlardan önce resmen drift yapardık...Görsen sanki Tokyo illegal drift şampiyonasında Toyota Supra!! :)))) Şimdi olsa cesaret edebilirmiyim yada becerirmiyim bilmem ama bu alışkanlık ve tecrübe kesinlikle normal hayatta işe yarıyor...Bir kaç kez uzun yolda hesapsız virajlarda araç mıcırda falan arkasını bıraktığında refleks olarak kontra ile hayatımı kurtardım...Yani gençken işin suyu çıkarılmaz ise damarlardaki deli kan ileride tecrübe olarak geri dönebiliyor :D Gençlerimizin önünü kesmeyelim!! Trafiğe kapalı yada emniyetli bir ortamda isteyen yanyan viraja girsin isteyen drift yapsın isteyen otomatik vitesle çift ayak patinaj atsın!!! :D :D
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #17 : Ocak 08, 2009, 07:56:20 »
  Küçük bir bilgi daha vereyim; Karlı havalarda ya da gece don tehlikesi varsa, ara. park halinde bırakılacağı zaman silecek lastikleri cama yapışmasın diye silecek kollarını kaldırmayın. Çünkü bu durumda silecek kol yayları gevşer ve ileride silecekler cama iyi basmaz. Bunun yerine cam ile silecek arasına naylon, vb. birşey koyun, ya da benim gibi bagajda eski silecekleride taşıyın ve bu gibi durumlarda araçta bunları kullanın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 58
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #18 : Ocak 08, 2009, 10:32:55 »
murat bey cevap için tesekkürler ama eğitim uzaktaymıs, sti gibi bir araçla bu eğitimi almak çok iyi olurdu. Agresif bir araç olması bakımından daha çok sey kazandıracağına inanıyorum. Kullandığım corollaya oranla yani. Silecek konusunda bende kaldırmadan altına yapısmayacak bisey koymayı tercih ediyorum.
Hakan bey oz aman normal asfaltada aracın lastik havasının az olması benzin tüketimi dısındada fazlasıyla dez avantajları var sanırım.
Tesekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #19 : Ocak 08, 2009, 18:28:53 »
  Evet, fren mesafesinden, yol tutuşa kadar bir çok dezavantajı var normalden düşük basınçlı lastiğin. Ayrıca daha kolay yarılabilirler sert cisimlerle.