Gönderen Konu: İleri Sürüş Teknikleri  (Okunma sayısı 95239 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #60 : Şubat 25, 2009, 08:33:41 »
  Konu Yönetimce, İleri Sürüş Teknikleri başlığı altına alınmıştır.

Toyota Club Türkiye

Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #60 : Şubat 25, 2009, 08:33:41 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 58
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #61 : Mart 03, 2009, 11:31:29 »
Arkadaşlar pdfleri indirip bir inceleyin çok yararlı olacağına eminim.
http://www.megep.meb.gov.tr/indextr.html

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #62 : Mayıs 12, 2009, 16:24:10 »
Değerli arkadaşlar,araçlarımızı kullanırken bazen dikkat etmediğimiz, bazen de önemsemediğimiz,basit fakat gerektiğinde de hayatımızı kurtarabilecek raddede bir o kadar da etkili olan bazı önlemleri gündeme getirerek paylaşıma açmak ve dikkatinizi bu noktaya çekmek istiyorum.
Eminim ki arkadaşlarımızın birçoğu zaten bunları biliyor ve az çok uyguluyordur. Fakat hem arkadaşlarımıza küçük bir hatırlatma olması  hem de forumu ziyaret eden veya tesadüfen giren kişiler için de bilgi paketi mahiyetinde forumumuza yakışır yararlı bir konu başlığımızın olması bakımından gerekli bir paylaşım olacağını düşünüyorum.Bu konuda sağda solda bir çok bilgi yer almakta.Bu bilgi kırıntılarını derleyip toplayarak bir konu başlığı altında toplayabiliriz.
Muhtemelen birçok arkadaşımız görmüşse de ben kamçı travması ile konuya başlamak istiyorum.konu resim formatında ve kes-yapıştır imkanı olmadığından resimler tarafımdan upload edilmiştir.Nereden alıntı olduğu ayrıca belirtilmiştir.Fırsat buldukça da yeni konuları buraya ekleyeceğim.Herkese keyifli forumlar diliyorum...

forumdonanımhaber-meke adlı üyeden alıntıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #63 : Mayıs 12, 2009, 16:40:31 »
  Sedat, çok önemli bir paylaşım.
 Konunun erişilebilirliği açısından Yönetimce uygun başlık altına taşınmıştır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #64 : Mayıs 12, 2009, 16:58:27 »
Benim arabada koltuk basliklari koltuga entegre. Ayarlamak mümkün degil. Her an düzgün pozisyonda kaliyor.
Ve bence normal baslikli koltuklara göre cok daha iyi.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #65 : Mayıs 13, 2009, 00:38:09 »
sedat bey çok çok faydalı bir paylaşım.elinize sağlık...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #66 : Mayıs 13, 2009, 11:08:45 »
değerli arkadaşlar,yine pekçoğumuzun az çok bildiği ve uyguladığı birkaç noktayı kısa bir hatırlatma babında dikkatinize ve bilginize sunmak istiyorum.

GÜVENLİ SÜRÜŞ PÜF NOKTALARI:

Trafikte hayatta kalmak için

* Otonuzu kullanırken yaptığınız iş, hayatınızın en önemli işidir.
* Otonuzun mekanik viteslerini kullanmadan önce beyninizi vitese takın.
* Bir probleme girmemek, problemi çözmeye çalışmaktan çok daha kolaydır.
* Trafik canavarlarla dolu bir arena değil, yaşamın büyük bir bölümünün zorunlu olarak geçirildiği çok riskli bir ortaklıktır. Trafiği paylaşan ortakların risklerini, ülke gerçeklerini en iyi değerlendiren sürücünün yaşam şansı çok daha yüksektir.
* Bir motorlu araçta en önemli faktör sürücüdür; otolar kendi kendilerine hiç bir şey yapmazlar, onlara yanlışı ve doğruyu yaptıran sürücülerdir.
* Bir otoda sürücüden sonra en önemli faktör lastiklerdir. Lastikler yol ile olan yaşam bağınızdır. En güçlü motor ve en iyi fren sistemi ile donatılmış yüksek teknoloji ürünü bir otoda bile ancak iyi lastikler ile güvenli sürüş yapılabilir. Orta büyüklükte bir otonun bir lastiğinin yere bastığı alan, bir avuç içi büyüklüğündedir.
* Lastiklerle ilgili yapılan yanlışlar yaşamlarla ödenir. Yere sağlam ve doğru basın. Otolar lastiklerin üzerinde değil, lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. İnik lastik, ayağa bol gelen ayakkabıya benzer, değil koşmak yürümek bile olanaksızdır. Sıcak havada, yağmurda ve karda lastik havaları indirilmez. Karlı yol yüzeylerinde geniş lastik değil, dar lastik daha iyi tutunma sağlar.
* Görün ve görülün. Camlar, aynalar ve ışık donanımını temiz tutun. Kısa farlarınızı gündüzleri de yakın. Unutmayın en ölümcül kazalar gündüzleri güneşli günlerde ve düz yol kesimlerinde oluşur.
* Trafik 360 derecedir. Her görmediğiniz santimetre karenin arkasında bir tehlike gizlenir. Onun için aynalarınızı her 10 saniyede bir kontrol edin. Şerit değiştirirken başınızı sağ veya sol arkaya çevirip ölü noktayı kontrol edin.
* Direksiyon tek elle kullanılmaz.Tek elle ayakkabınızın bağcığını bağlayamayacağınız gibi. Direksiyonu her zaman iki elle ve 09:15 pozisyonunda tutun.
* Yalnızca etkin fren hayat kurtarır. En iyi fren dönerek yavaşlayan tekerleklerle yapılır. Dönmeyen, kızaklayan ön tekerleklere yön verilemez, dönen ön tekerleklere yön verilir.
* Otolar kendi kendilerine kaymazlar. Onları kaydıran sürücülerdir.
* Gidilen yol kesimine göre yapılan aşırı hız, amaca uygun olmayan eski veya inik havalı lastikler, gereğinden fazla gaz, gereğinden fazla fren, gereğinden fazla direksiyon hareketi ve ani kompresyon (vites küçültmelerde debriyaj pedalını ani bırakma) sürücü kaynaklı kayma hareketini başlatan faktörlerdir.
* Emniyet kemerini her zaman, her yerde ve tüm yolcularınıza taktırın.
* Sarı ışıkta hareket etmeyin, kırmızı ışıkta geçen kamyon ilk olarak size çarpar.
* Hoşgörü ve akılcılığı siz başlatın. Her isteyene yol verin. Birisine yol vermek en çok 5 saniyenizi alır. Bir günde 50 kez yol verseniz 250 saniye eder. Bu da 5 dakikanın altında bir zamandır. Hem trafiğe saygı ve hoşgörü katmış, hem de sinirlenmeden, gülümseyerek araç kullanmış olursunuz.
* Doğru bilgi, tehlikeleri tanımak ve motorlu taşıtı daha iyi kullanmayı öğrenerek, beceriyi sağduyu ve saygı ile uygulamak, sürücülerin trafikteki tek yaşam şansıdır.

Tatil Yolculuğu

Tatil günlerinde trafik kazalarının artmasının en büyük nedenlerinden bir tanesi yola çıkan sürücülerin sabırsız davranışlarıdır. Sabırsızlıkla ulaşmak istenen yere bir an önce varma çabası ile yapılan aşırı hız ve gereksiz sollamalar ölümcül kazaların başlıca nedenleridir.
    Öncelikle tatil yolculuğu iyi planlanmalıdır. Kış aylarında yapılan yolculuklarda, olumsuz hava ve yol koşulları nedeni ile gecikmeler beklenmeli ve ona göre yol programı yapılmalıdır.
    Ayrıca çocukların kolay sıkılacağı, acıkacağı ve daha sık ihtiyaçları olacağı bilinmelidir. Otoda sıkılan çocuğun ağlaması, yaramazlık yapması normaldir, ama sürücünün dikkatini kolayca dağıtabileceği için büyük tehlike demektir. Büyükleri rahatsız etmeye başlayan çocuğun emniyet kemerini çözüp, otoda sağa sola dolaşmasına izin vermek onlara yapılacak en büyük kötülüktür. Çünkü emniyet kemeri olmayanların olası bir çarpışmada veya yoldan çıkmada yaşam şansları hemen hemen hiç yoktur. Yolculuk sırasında sıkça verilecek molalar, en pratik ve sağlıklı çözümdür.
    Ayrıca otonun kabini, sürücü ve yolcuların güvenli ve konforlu bir yolculuk yapabilmesi için tasarlanmıştır. Ancak konfordan önce güvenlik esastır. Yani konfor için güvenlikten ödün verilmez. Otonun kabini çocukların oyun yeri, hanımların mutfağı veya kozmetik salonu, beylerin kahve sohbeti yapabilecekleri bir yer değildir. Otonun kabini çok ciddi bir işin yani hayat işinin yapıldığı bir yerdir. Burada yapılan en ufak yanlışta yolculuk biter, yaşamlar söner.

* Kazaların yoğunlaştığı yerler hedefe yakın olan yerlerdir. Yolculuğun son 40-50 km'si en tehlikeli bölümüdür.
* Yolculuk esnasında ağır ve yağlı yemekler yemeyin. Sandviç harici yemek yemeyin.
* Kahve sözde uykuyu açar. Ama 1 fincan kahve 7 bardak su ile hazmedilir.
* Gazlı içecekler tüketilmemelidir.
* Otomobilin içinde soğuktan korunmak için eskimo gibi giyinmek hareketlerinizi kısıtlar.
* Otomobilinizin camları buğulandığında derhal temizleyin.
* Otomobilinizin içerisinde kesici aletleri açıkta ve boşta bırakmayın.
* Gündüz farlarınız açık gidin. Kendinizi gösterin ki erken farkedilesiniz.
* Takip mesafesi kuru hava şartlarında 2 saniye olmalıdır. Önünüzdeki aracın geçtiği noktadan 2 saniye sonra geçmeye çalışın. Bu size fren imkanı tanıyacağı için kaza yapma ihtimalinizi de en aza indirecektir.
* Aracınızı hareket ettirmeden önce etrafında bir daire çizip, lastiklerini ve aracın etrafında kimse olup olmadığını kontrol edin. Bu hareket size 5 saniye kaybettir. Ancak bunu uygulamazsanız oluşabilecek kötü olayları yola çıkmadan önleme şansınız olur.
* Yolcu indiren aracın ön tekerleklerine bakınız. Eğer yayaların ayakkabısını yada ayakkabının tabanı görürseniz hızınızı azaltıp yayaya yol verebilirsiniz.
* Park halindeki araçların yanından geçerken tekerleği sizin yolunuza doğru dönük araçlara dikkat edin.
* Motosiklet ve çocukların fazlaca bulunduğu bölgelerde süratinizi en aza indirin.
* Emniyet kemeri takmadan, koltuk ve ayna ayarlarını kontrol etmeden kesinlikle yola çıkmayın. On metre dahi gidecek olsanız emniyet kemeri takın. Çocuklarınıza, yolcularınıza taktırın. Onlara da yaşam şansı verin.
* Otomobil kullanırken başka şeyler düşünmeyin ve yola ve araca konsantre olun.
* Trafikte en tehlikeli manevra sollama manevrasıdır. Doğru sollama için; doğru kararı, doğru yerde, doğru zamanda, doğru hızda ve doğru viteste verin. En ufak kuşkuda sollama yapmayın.
* Yolcular! sizi tehlikeye atan sürücüyü ikaz edin. Yaşam hakkınıza sahip çıkın. Gerekirse o araçtan geç kalmadan inin.

Derin su birikintilerine girerken dikkat edilecekler

* Yakınınızda bir araç varsa, bırakın suya önce o girsin. Böylece göletin derinliği konusunda bilgi sahibi olursunuz!
* Çevrede başka araç yoksa, sakın kahramanlık yapıp hemen gölete dalmaya kalkmayın. Çünkü sizi bekleyen başka bir tehlike var! Koleksiyon meraklısı bir vatandaş ya da suyu engelsiz götürmesi için birisi tarafından rögar kapağı çıkarılmış olabilir.
* Su derinliğinin egzoz hizasında olduğunu varsayarak gölete girdiniz. Burada en can alıcı nokta, yarım debriyajla, motoru mutlaka devirde tutarak çok yavaş seyretmektir. Motor üst devirlerde tutulduğu takdirde egzozdan içeriye su kaçması, dolayısıyla motorun stop etmesi engellenir.
* Diyelim ki motor stop etti. Sakın paniğe kapılıp sürekli motoru çalıştırmak için kontağı çevirip durmayın. Boşu boşuna aküyü bitirirsiniz. Kendinizi yarı belinize kadar sulara atarak dışarı çıkmanıza da gerek yok. Sadece 3-4 dakika bekleyin. Aküyü stop ettiren su, bu sürede motorun kendi sıcaklığıyla buharlaşacaktır. Marş bir kerede basıp, motoru çalıştıracaktır.
* Göleti geçtiniz. Ön ve arkanızdaki araçlarla mutlaka emniyetli mesafe bırakarak yavaş ve sabit hızla ilerleyin. Ani fren yapmanızı gerektirecek hareketlerden kaçının. Bu arada fren balatalarının kurumasını sağlamak için sabit hızda devam ederken, çok hafif sol ayağınızla fren pedalına dokunun. Bu hafif, kısa dokunuşlar, balataların kurumasını sağlayacaktır

Araca binerken

* Öncelikle kullandığınız taşıtı çok iyi tanımanız gerekir.
* Geniş kenarlı, altı kalın botlarla yada çizmelerle motorlu taşıt kullanılmaz. Aracınızda daima pedalı hissedebileceğiniz, ince tabanlı yedek ayakkabılar bulundurmanızda fayda vardır.
* Otomobil kirlenmesin diye kullanılan hareket edebilen paspas ya da gazete kağıtları kazaya neden olabilir. Çünkü sabit olmayan bu gibi malzemeler pedalların altına girebilir, ayağımızın pedal üstünden kaymasına yol açabilir veya pedallara basarken ayağı rahatsız edebilir.
* Ayakların altı ıslak olduğu zaman pedala basarken kaymaması için silinmelidir. Eğer pedallar ıslaksa, onlar da kurulanmalıdır.
* Otomobile binerken palto ve şapka gibi görüşü ve hareketleri kısıtlayan kıyafetleri çıkarmak gerekir.

Seyir halinde

* Yağmurlu havalarda, otomobile bindiğimizde içerde buharlaşma olur ve camlar buğulanır. O nedenle çok iyi bir defrost sistemi olmalıdır. Buğu çözücü sprey kullanılarak buğunun üstesinden gelinebilir.
* Gündüz vakti, hatta güneşli günlerde bile kısa farlar açık kalmalıdır. Bu sayede tehlike yaratacak olan sürücülere kendinizi çok daha önce gösterebilirsiniz.
* Tehlike daima görmediğiniz yerden ve beklemediğiniz zamanda gelir. Başkalarının neden olabileceği tehlikeleri görmek gerekir. Bu da 360 derecelik görüş açısı gerektirir.Tüm camlardan dışarısını net olarak görmeniz lazımdır. Yalnız ön camdan bakarsanız, kazaya karışma olasılığınız artar.
* Far yakmak sürücülere ve yayalara farkedilmeyi kolaylaştırır

Lastikler

* Hangi aracı kullanırsanız kullanın, sürücüden sonra en önemli faktör lastiklerdir. Lastiklerin doğru hava basıncında olması gerekir. Fabrika değerlerininaltında olursa lastik üzerindeki su kanalları kapanır ve lastiğin suyu boşaltma kapasitesi azalır.
* Yapılan en büyük yanlışlardan biri de kar üzerinde geniş tabanlı lastik kullanılmasıdır. Lastik üzerinde her santimetre kareye düşen ağırlık artarsa, lastik dişleri zemine daha iyi gömülür ve tutunur. Geniş tabanlı yaz lastikleri kara gömülmekte zorlanır ve tutunamaz. Bu nedenle dar tabanlı ve farklı desenli kış lastikleri tercih edilmelidir. Karda lastik havası kesinlikle indirilmemelidir.
* Bir diğer yaygın hata, ön ve arkaya farklı lastikler konmasıdır. Çekişi olan tarafa iyi lastikleri, diğer aksa kötü lastikleri koymak doğru değildir. Böyle yapınca çekiş sağlanır ama durma sağlanamaz. Virajlarda, ağırlık transferinde ve yağışlı havalarda lastiklerin farklı tutunma özellikleri kayma hareketlerini kolaylaştırır

Fren

* Islak zeminde kayganlık arttığı için fren mesafesi uzayacaktır. Normalde iki saniye (88-89 söyleme süresi gibi) olan takip mesafesi, lastiklerin ve yükün durmuna göre üç - dört saniyeye çıkarılmalıdır.
* Dönmeyen ön tekerleklere yön verilemez. Ani fren halinde önler kızaklamaya başlar. Böyle bir durumda ayağın frene yaptığı basıncı azaltmak gerekir. Birdenbire ayağı fren pedalından çekmek fren mesafesini uzatır. Fren pedalını pompalamak yanlıştır.
* ABS'ye çok güvenmeyin. ABS daha kısa mesafede durduran bir sistem değildir. Sadece yavaşlarken manevra yapma imkanı verir ve kızaklamayı engeller. ABS fren sistemi olan otolarda fren pedalına tüm güçle basılmalı ve durana kadar fren basıncı azaltılmamalıdır.

Sis

* Siste daha iyi gören yoktur, daha fazla risk alan vardır. Çok yoğun bir siste en iyi sürüş metodu, hiç gitmemektir. Çünkü görülmeyen yere gitmek zordur.
* Sis varken herkes orta çizgiyi takip etmeye çalışır. Ancak, karşıdan gelen sürücü de aynı şeyi yaparsa, kaza kaçınılmaz olur. O nedenle yolun sağ sınırını takip etmek gerekir.
* Sis milyarlarca su taneciği demektir. Su zerrecikleri cama yapışır, ama sis nedeniyle farkedilmesi zordur. O nedenle daima siste silecekler çalıştırılmalıdır.
* İçerde oluşan buğuyu gidermek için kaloriferin defrost sistemi açık tutulmaldır.
* Göremediğiniz zaman tek şansınız duymaktır. Bu yüzden camı açarak karşıdan gelen araçları dinlemeye çalışınız.
* Kısa farlar ve varsa sis farları açık olmalıdır.
* Siste yol kayganlaşır, fren mesafesi uzar. Bu nedenle takip mesafesi arttırılmalıdır.
* Siste önde giden taşıt aşırı yavaş gidiyor diye düşünmek doğru değildir. Öndeki taşıt su taneciklerini yararak ilerler. Geçmeye kalktığınızda tuzağa düşersiniz ve yoğun bir sise girersiniz. Bu nedenle siste sollama yapılmaz.
* Önde giden aracın görüş mesafesinde takip edilmemesi, siste takip mesafesinin görüş mesafesi olmaması gerektiği unutulmamalıdır.

Araç kayarsa

* Motorlu aracın kaymasında sürücüden kaynaklanan dört faktör vardır: Gereğinden fazla fren(ABS'siz otolarda), gereğinden fazla gaz, gereğinden fazla direksiyon hareketi ve ani kompresyon (vites küçültülürken ayağın debriyajdan sert bırakılması).
* Burada altın kural şudur: Hangi el yada ayak sürücüyü probleme sokmuşsa, yine o el yada ayak problemden çıkartır. Ani gaz verdiyseniz, ayağınızı gazdan çekin; ani frene bastıysanız, fren üzerindeki ayak basıncını azaltın. Problemi başka bir hareketle çözmeye kalkışmak, kazaya davetiye çıkartmakla aynı kapıya çıkar.

Buz

*  Buz üzerinde ani manevra ve yavaşlama şansı hiç yoktur. Buzda, çivili lastik dışında hiçbir şey tutmaz. Çivili lastikler tabii ki yol tutuşunu güçlendirir, ama birçok ülkede kaplama bozduğu için yasaktır. Yine de buzlanmanın yoğun olduğu yol kesimlerinde mutlaka kullanılmalıdır.
*  Cam buz tutmuşsa sileceği çalıştırmamak gerekir. Önce ya ılık su dökerek, yada kaloriferi çalıştırarak buzu eritip ondan sonra sileceği çalıştırmalısınız. Çünkü kar kristalleri hem camı çizer hem de sileceği yıpratır.

demirbukey.com’dan alıntıdır.
 


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #67 : Mayıs 13, 2009, 19:18:24 »
ARAÇ KULLANIMINDA DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR

- Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.


- Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

- Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır. Kazalarda en çok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular görmektedir.


- Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkabilir, konforlu şekilde çarpabilirsiniz!


- Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.


- Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.


- Direksiyon saate göre 10'u çeyrek geçe tutulur!
Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe (9.15) tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.


- En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.
Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.


- Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!
Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz. Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.


- Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan   faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.


- ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz, daha güvenli şekilde fren yapılmasını sağlar.


- Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir.


- Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.


- Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır!
Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda yakılır. Yani olası bir kaza veya arıza halinde. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.


- Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!
Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.


- Çocukları uyarmak için korna çalınır!
Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.


- Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır!
Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Çünkü siste daha iyi gören sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, silecekleri çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate almak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.

  Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız % 33' tür. Rus ruletinde bile bu oran %17'dir. Lütfen, trafikte araç kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın.

Demirbukey.com’dan alıntıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #68 : Mayıs 14, 2009, 18:23:06 »
Paylaşım için teşekkürler Sedat Bey. Çok faydalı bilgiler mevcut.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #69 : Temmuz 14, 2009, 13:49:08 »
Teşekkür ederiz abicim güzel bilgilerde okuyana kadar canım çıktı valla +1

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #70 : Temmuz 14, 2009, 13:50:25 »
Yanlız bir bilgi istisnası var araç kendi kaymaz kaydıran sürücüdür diye. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #71 : Ağustos 04, 2009, 23:46:42 »
GEÇERLİ 2 GENEL KURAL

Viraj alımında geçerli ilk kural "yavaş gir - hızlanarak çık" şeklinde açıklayabileceğimiz ve yapılan genel hatanın tersine otomobili virajın alımı sırasında değil, daha viraja girmeden yavaşlatmayı hedefleyen kuraldır. "Önce dış -sonra iç- tekrar dış" olarak adlandırabileceğimiz ikinci kural ise virajı dönülmesi mümkün en geniş açıyla dönebilmemizi ve dolayısıyla otomobilin yere daha fazla tutunmasına yardımcı olmayı amaçlar. Bu her iki kural da doğru viraj almanın mantığını anlatmak için yazılmıştır ve sizle birlikte diğer araçların da seyir halinde olduğu normal trafikte uygulanması son derece tehlikeli sonuçlar doğurabilir.


YAPILAN HATALAR

Viraj alımında genellikle yapılan en önemli hata, viraja otomobilin yere tutunma sınırlarını zorlayacak bir hızla girip daha sonra viraj içinde fren kullanma mecburiyetinde kalmaktır. Eğer dikkatli bir sürücü iseniz diğer araçlarla birlikte viraja girdiğinizde çoğu sürücünün hızını ayarlayamamaktan ötürü neredeyse viraj çıkışına kadar fren lambalarının yandığına şahit olmuşsunuzdur. Bunun, şüphesiz ki viraj alımında uyulması gereken belli kuralları uygulamamaktan kaynaklanan nedenleri vardır.

Şekil 1'de yanlış şekilde girilen bir viraj görülmektedir. Fren noktasında otomobilin bulunduğu yanlış konum ve hızını ayarlayamamaktan ötürü, virajın orta noktası olan apex’te viraj açısının ne kadar keskinleştiği rahatlıkla görülmektedir. Sonuç olarak bu noktada aracı neredeyse durma noktasına varacak kadar yavaşlatmak mecburi hale gelmektedir.


VİRAJLARI DOĞRU ALMAK

Viraj alınırken yolun ne genişlikteki bölümünün kullanılacağı bir çok dış etkene bağlıdır. Viraj içinde karşı yönden gelen olup olmadığını görmemizi engelleyen ağaç vb. görüş engelleyici birtakım etkenler ya da yolun şehir içi veya şehirlerarası bir yol olup olmadığı gibi.. Ancak, her koşulun uygun olduğu varsayımından hareketle doğru viraj alımını şu şekilde açıklayabiliriz:

Şekil2



Şekil 2 doğru şekilde viraj alımını göstermektedir. Doğru viraj alımında sürüş çizgisi "önce dış -sonra iç- tekrar dış" şeklinde olmalıdır. Şekilden de anlaşılacağı üzere, viraja dıştan, yani sağa dönen virajlarda yolun soluna yanaşarak, sola dönen virajlarda ise yolun sağına yanaşarak dönmek esastır.

Otomobili viraj içerisinde yavaşlatmak yerine, gerektiği kadar vitesle birlikte hız düşürülerek otomobilin lastikleri yere tam olarak tutunabilecek şekilde viraja mümkün olduğunca dıştan girilir. Yani, otomobil viraja daha girmeden yavaşlatılması tamamlanmış olmalı ve bu hız, şekilde "apex" olarak gösterilen virajın orta noktasındaki hız dahil, virajın tümündeki en düşük hız olmalıdır. Fren ancak viraja giriş noktasından önce otomobili yavaşlatma maksadıyla kullanılmalıdır, viraj içinde frene basılmaz.

Fren noktasından itibaren otomobil virajın içine yönlendirilerek apex’e kadar kontrollü bir şekilde gaz verilir (hız belirli bir miktarda artırılır). Orta noktada (apex’te) otomobile uygulanan merkezkaç kuvveti maksimumdadır. Bu nokta aynı zamanda virajın en içten dönüldüğü noktadır.

Virajın en iç konumunda bulunulan apex’te virajın uzak olan dış noktası hedeflenerek otomobil gaza oturtulur. Ancak gaz verirken otomobili kasmak ve lastikleri zorlamak yerine hem motorun daha çabuk hızlanması hem de lastiklerin soğuyabilmesi için bir an evvel düzelterek aracı gerektiği kadar dışa bırakmak gerekmektedir.

<alıntıdır>

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #72 : Ağustos 04, 2009, 23:53:06 »
Klavyenize sağlık. Çok faydalı bir  paylaşım. Keşke alıntıda  bahsi  geçen  resimlerde görünseydi. Şu virajı şu kadar  hızla alabiliyorum, sende  yapabilirmisin   diyen  kişilere örnek  olurdu.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #73 : Ağustos 04, 2009, 23:56:43 »
aracına göre de viraja girmek çok önemli. Keyfim yerinde olduğu zaman bi ufak vitesle girip virajdan çıkarken büyütmek hoşuma gidiyo.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #74 : Ağustos 05, 2009, 00:01:54 »
Klavyenize sağlık. Çok faydalı bir  paylaşım. Keşke alıntıda  bahsi  geçen  resimlerde görünseydi. Şu virajı şu kadar  hızla alabiliyorum, sende  yapabilirmisin   diyen  kişilere örnek  olurdu.

alıntı yaptığım yerde de yoktu ama ben bi tane buldum ;) faydalı olması dileğimle..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #75 : Ağustos 05, 2009, 00:44:07 »
Şekil 2'deki hızlanma noktasında hızlanırsak araba savurmaz mı yahu :S :D
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #76 : Ağustos 05, 2009, 03:23:07 »
Şekil 2'deki hızlanma noktasında hızlanırsak araba savurmaz mı yahu :S :D
  ne güzel şekil 1 yok iken 2'ye yoğunlaşıyoruz :D Erhan uygun hızda girersen eğer çıkışında her hangi bir problem yaşamazsın.Kızılcahama Kargasekmez yokuşlarında inip yada çıkarken yol boş ise hızımı kesmemek adına bu kuralı aynen uyguluyorum.Yolcu dahil 5 tonluk aracı frenleyerek inmek yada yavaşlayıp sonrada hızlanarak o rampaları çıkmak hem fren hemde yakıt sağılığı açısından pekte hoş bir durum değil.Tabii ki bunlar yolcularımın güvenliği öncelikli olarak ikinci planda kalıyor.Önce onarın can güvenliği önemli.Fren yada yakıt değil ....
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #77 : Ağustos 05, 2009, 06:10:41 »
öncelikle bu güzel konudaki paylaşımlar için teşekkürler. aşağıda yazdığım açıklamaları lütfen DENEMEYİN, bunu özellikle genç kardeşlerimiz için yazıyorum; önce güvenlik. çünkü viraz öncesi yapılan sert fren, orta noktadaki merkez-kaç ve viraj çıkışındaki aktarma gücüyle oluşan savurma, aracın kontrolünüzden çıkmasına neden olabilir.

resim 2'den görebildiğim kadar yarış şartları içerisinde geçerli bir kural çünkü normal trafikte virajlarda şerit değiştirmek yasaktır. aynı zamanda eğer yaroş şartları için konuşuyorsak, bunun belirleyicisi aktarma yöntemidir. resimde belirtmiş olduğunuz kural 4 çeker araçlar için geçerlidir. arkadan itişli araçlarda viraja biraz daha dar girilip geniş çıkılır. önden çekişli araçlarda ise viraja daha geç ve geniş girilir. bu aracın aktarma sistemi nedeniyle ortaya çıkacak savurmalarla ilgilidir...
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #78 : Ağustos 05, 2009, 06:13:09 »
bazen çok tehlikeli viraj alıyorum azaltmam lazım farkındayım :)
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 93 1.6 Corolla GLİ Bej
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #79 : Ağustos 05, 2009, 08:15:19 »
teşekkürler.
Sevgi nefiste  yaşanırsa  ihtiras, kalpte yaşanırsa Aşk olur.