Gönderen Konu: İleri Sürüş Teknikleri  (Okunma sayısı 82607 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #40 : Şubat 12, 2009, 22:54:09 »
halil bey aracınızı bu şekilde anlamsız zorlamaya devam ederseniz yığılma da yapar zırıldama da yapar..supra değil altınızdaki, corolla..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Toyota Club Türkiye

Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #40 : Şubat 12, 2009, 22:54:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #41 : Şubat 13, 2009, 07:43:20 »
  Halil bey,
 1.si, bu söylediklerinizin ileri sürüş teknikleri ile ilgili faydalı bir yanı yok farkında iseniz.
 2.si, Türkçe yazım kurallarına uymanızı ve paragraflarınızdaki yazıları düzelterek daha anlaşılır, okunabilir hale getirmenizi rica edeceğim. Bu şekilde gerçekten daha güzel ve anlaşılır olur.
 3.sü, biliyorsunuz ki sorunuzu başka bir başlık altında açmalısınız, aracınızda olan sorunun bu bölüm ile hiç bir ilgisi yok. Bu sayede hem sorunuza daha kolay cevap bulmuş olursunuz, hemde konu bütünlüğü bozulmamış olur.
 Teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #42 : Şubat 13, 2009, 15:39:02 »
bısı sorcam arkadaslar ben bazen saga yada sole donerken el frenı ıle donuyorum vıtesım kucuk vıteste  ama gaz verıyorum arabam yıgılıyor fren kullanmıyorum gaza basılı tutuyorum elfırenın bıraktımmmı araba tokezleyo neden acaaba bende bı sorun var yoksa araadamı  he  bıse  daha sorcam toyotam benım ılk anı kalkısta yıgıntı yapıyor nedenını bılmıyorum eger bılen varsa solerse cok menun olurum benım gorusum sole anı kalkıs yaparken acaab dıyorum gaz devrını yuksek tutmakmı gerekıyo  nasıl olcak arkadaslar bılen varsa anlatsın

Halil Bey,

lütfen imla ve dilbilgisi kurallarina uygun mesaj atin.
Aksi takdirde mesajlarinizi silmek zorunda kalacagiz.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #43 : Şubat 19, 2009, 16:13:45 »
  Selam.
 Aslında konu İleri Sürüş Tekniklerinide ilgilendiren bir konu fakat daha çok ilgi çekmesinden dolayı ayrı bir böümde açma gereği hissettim.
 Hakkı'nın bir başlık altında bahsettiği ve başına gelen bir olaydan esinlenerek aklıma gelen bazı bilgileri aktarmayı, paylaşmayı uygun gördüm.

 -Seyahata çıkmadan önce, pedalların altına birşey gelmemesine (pet şişe, kaset, çanta, vs.) ve fren pedalına ya da gaz pedalına basmanızı engellememesine dikkat ediniz. Aynı şekilde pedalların paspasa ya da ayakkabınızın bağcığına da takılmamasına, önceden önlem alarak mani olunuz.
 -Pandizotta (arka cam önünde) kesinlikle sert cisimler bulundurmayınız. Ani fren ya da kaza esnasında bunlar çok tehlikeli olabilir. En basitinden Kitap dahil. Aynı şekilde bagajda bulunan alet, edavat tarzı sert ve ağır cisimleri ya kutuda bulundurun, ya da sabitleyin. Bunların kimi kaza durumlarında koltukları dahi parçaladığı görülebilir.
 -Aracınızda, gece görünmenizi sağlayacak (arıza durumunda aracınızı emniyet şeridine çektiğinizde) fosforlu şeritleri bulunan bir mont ya da benzeri bir giysi bulundurun. Bu gibi durumlarda acilen ve dikkatlice görülebilir uyarı işaretlerini yerleştirin.
 -Eğer yanızda bir yolcu varsa o da size yolda yardım etmekle sorumludur. Gerek uyumamanızı sağlayarak, gerek trafiği takip ederek.
 -12 Yaşından küçük çocukları her ne şekilde olursa olsun ön koltukta seyahat ettirmeyin ve arkada ona uygun olan koltukta ve kemeri bağlı olarak seyahatte bulundurun. Ağlasa dahi.
 -Kazaların büyük çoğunluğu, ulaşılacak noktaya yaklaşıldığında oluşan sabırsızlanmadan dolayı gerçekleşmektedir, bunu unutmayın.

 Şu an için, konu ile ilgili olarak aklıma gelenler bunlar, sizde faydalı bilgileri ekleyebilirsiniz.
 Herkesin Trafik Kurallarına uyması ve Kazalardan uzak olması dileğiyle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #44 : Şubat 19, 2009, 18:09:38 »
...
 -Kazaların büyük çoğunluğu, ulaşılacak noktaya yaklaşıldığında oluşan sabırsızlanmadan dolayı gerçekleşmektedir, bunu unutmayın.
...

Paylaşım için teşekkürler Hakan, özellikle yukarıdaki noktaya çok dikkat etmek lazım.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #45 : Şubat 19, 2009, 18:29:46 »
Hakan dostum paylaşım için teşekkürler, haklısın uzun yola çıktığımız zaman son 40-50 km kala mutlaka bir 5-10 dakika mola veriyoruz. bunun önemli olduğunu düşünüyorum.
Ayrıca eklemek istediğim bir husus var.
Arabada iki yetişkin ve küçük çocuk varken (3-5 yaşlarında) çocuk yolcumuz emniyet kemeri ya da çocuk koltuğu ile zaptedilmemişse ( :) ) sürücü dışındaki yetişkinin arkada çocuk ile beraber bulunmasını doğru olacağını düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #46 : Şubat 19, 2009, 18:59:46 »
daha önceki bir konuda da değinilmişti ama çok önemli olduğu için yinelemek istedim.arabadaki klima sıcak veya soğuk direk yüze gelmemeli ve kesinlikle çok sıcak yada çok soğuk olmamalı.yola çıkmadan önce çok ağır yiyecekler yenmemeli.uykunuz yoksa bile bu sizi ağırlaştıracak dikkatinizi dağıtacaktır.selamlar,saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #47 : Şubat 19, 2009, 21:00:12 »
 
 -Kazaların büyük çoğunluğu, ulaşılacak noktaya yaklaşıldığında oluşan sabırsızlanmadan dolayı gerçekleşmektedir, bunu unutmayın.

 
Adana'dan Ankara'ya giderken Şöferler odasının orada tırın biri üzerime çıkmıştı , gerçi sabırsızlık değil tırın dorseyi kaydırması sonucu olmustu olay aklıma direk o geldi :( çok berbat bi his ya umarım kimse yaşamaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #48 : Şubat 19, 2009, 21:42:46 »
  Rahat kıyafetler,sandalet tarzı ayakkabı yada terlik (normal terlik değil) giymek kullanışı rahat bir hale getirir.Küçükte olsa mutlaka bir yastık bulundurmak...Güneş gözlüğü,dikkatinizi dağıtmayacağına emin iseniz sıcak kahve termos dahilinde bulundurmak her zaman işe yarar.Uykunun sıkıştırdığını hissettiğiniz an tereddüt etmeden hemen uygun bir yere çekip 1 saat bile olsa uyumak dinlenmek..Kısa farlarınızın her daim açık olmasına özen gösterin..Yolun sonunda sizi bekleyenlerin olduğunu unutmamak lazım...Şimdilik bu kadar
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #49 : Şubat 19, 2009, 21:44:12 »
Adana'dan Ankara'ya giderken Şöferler odasının orada tırın biri üzerime çıkmıştı , gerçi sabırsızlık değil tırın dorseyi kaydırması sonucu olmustu olay aklıma direk o geldi :( çok berbat bi his ya umarım kimse yaşamaz.
  Nasıl yanii.Anlayamadım.Büyük geçmişler olsun Gökmen
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #50 : Şubat 19, 2009, 21:47:33 »
Sağol abi, 3 sene önce fiestayı ilk aldığım zamanlar ankaraya giderken olmuştu. Yolun 4 te 3ünü gittim son çeyrekte tır engeline takıldım :) Amcam boş dorseyi yolda bi güzel kaydırıp bana sağdan güzelce bi vurmuştu. İşin kötü tarafı  bana çarptığının farkında bile değildi direk devam etti. Tabi 3 aylık arabaya tır çarpması gibi bir durumu da göz ardı etmemek lazım kötü taraflardan bahsederken :)
Çok kötü hatta berbat ötesi bir his valla, Allah kimselere yaşatmasın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #51 : Şubat 19, 2009, 22:37:44 »
Amin amin Gökmen.Allah kimseye böyle şeyler yaşatmasın.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #52 : Şubat 19, 2009, 23:01:03 »
Karşıdan gelenin sarhoş ya da acemi olabileceğini her zaman dikkate alınız. Bu çok önemli arkadaşlar... 

3 yıl önce ana yoldan sol yandaki ara yola girmek için sola sinyal verdim bekliyorum, karşıdan motorsiklet geldi sağ ön fara saplandı kaldı!!! Ön cama yapıştı, arkaya aştı, arabanın 5 metre arkasına düştü!!! Geldiğini gördüm ama hiç bir şey yapamadım, nutkum tutuldu... Öldü sandım da dünyam başıma yıkılmıştı... Ambulansa binmeden kendine geldi, 2 gün yattı hastanede... 153 promil alkol çıktı adamda... Motorsikletinin ruhsatı, sigortası yok, kendinin ehliyeti yok...

Her motorsiklet sesi duyduğumda ayaklarım herhangi bir ani hareketi yapmak için tetikte bekler o günden beri...
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #53 : Şubat 19, 2009, 23:07:49 »
Geçmiş olsun Ali Rıza abi. Çarpan adamın ölmüş olacağı ihtimali berbat birşey ya. Bırak ölümü yaralanmış olması bile insanı berbat yapıyor. Çok çok geçmiş olsun tekrardan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #54 : Şubat 19, 2009, 23:18:12 »
O zaman kızım daha 11 aylıktı... İlk o aklıma geldi... Öldü sandım ya, vicdan azabım ile birlikte hapislerde çürüyeceğim ve kızımdan ayrı kalacağımı düşünüp şoka girmiştim...

Arkadaşlar aldığınız tüm tedbirleri sıfırlar bu yazdığım... Karşınızdakine lütfen azami dikkat...

Sana da geçmiş olsun bu arada, yazdığımı sanıyordum ama unutmuşum, kusura bakma...
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #55 : Şubat 19, 2009, 23:20:09 »
Estafurullah abi, teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #56 : Şubat 19, 2009, 23:27:42 »
Evet aynen Ali Rıza hocam.Amcazademiz de öyle derdi.Karşıdaki şoförü acemi,uykulu,sarhoş olarak gör.Sen ne kadar iyi olursan ol karşındakinin ne olduğu çok önemli demişti bir akdaşına.Bende kulak misafiri olmuştum ve kendime öğüt olarak aklımın bir kenarına yazmıştım.Aradan tam 17 yıl geçti....
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #57 : Şubat 20, 2009, 08:28:05 »
  Gökmen ve ALi Rıza, çok geçmiş olsun. Ucuz atlatmışsınız.
Hakan dostum paylaşım için teşekkürler, haklısın uzun yola çıktığımız zaman son 40-50 km kala mutlaka bir 5-10 dakika mola veriyoruz. bunun önemli olduğunu düşünüyorum.
Ayrıca eklemek istediğim bir husus var.
Arabada iki yetişkin ve küçük çocuk varken (3-5 yaşlarında) çocuk yolcumuz emniyet kemeri ya da çocuk koltuğu ile zaptedilmemişse ( :) ) sürücü dışındaki yetişkinin arkada çocuk ile beraber bulunmasını doğru olacağını düşünüyorum.
Sağol Tuğrul. Aslında insanın hislerine gem vurup, çocuğu ağlasa dahi onu güvenlik koltuğuna oturtmak ve kemerini bağlamak lazım. Ayrıca arkada yolculuk yapan yetişkinlerinde kesinlikle kemer takması lazım. 20-30Km/s. hızlarda gerçekleşen kazalarda dahi ortaya çıkan kuvvet o kadar güçlü olabiliyor ki arkada bir yetişkinin bebeğini/çocuğunu elinde tutabilmesi imkansız gibi birşey.

 Diğer bir ekleme;
 Üzerinde dışa sarkan sac, demir blok, vb. yükler taşıyan taşıtların arkasında ve yanında uzun süre seyahat etmemek lazım. Ağır araçları, eğer trafik nispeten ağır akıyorsa, yokuş aşağı mümkün olduğunca sollamamak lazım, mümkünse bu sollamaları düzde ya da yokuş yukarı yapmak lazım. Konteyner taşıyan dorselerin genelde kilitleme mekanizması olmasına rağmen ya kimilerinde bu bulunmuyor, ya da gereği giib kullanılmıyor, bu yüzden Gökmen arkadaşımızın başına gelene benzer olaylar olabiliyor, bu gibi araçları sollarken dikkat etmek lazım.
 Özellikle vadi aralarından geçerken, rüzgar yön/şiddet gösterge balonlarına dikkat etmek lazım, bu sırada büyük araçları sollarken daha dikkatli olmak lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #58 : Şubat 20, 2009, 20:05:13 »
Gökmen, Ali Rıza arkadaşlar size büyük geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #59 : Şubat 21, 2009, 21:04:37 »
Otomobil kullanmanın inceliklerini anlatan uzmanlar, yüksek hızla seyreden araçlarda ön camın kırılması, lastiğin patlaması ve araçta yangın çıkması gibi ciddi tehlike yaratan durumlarda sürücünün soğukkanlı davranmasını öneriyor.

Cam kırılması

Uzmanlar, özellikle süratli hareket eden araçlarda ön camın kırılması halinde, sürücülerin nasıl hareket etmesi gerektiğiyle ilgili olarak şunları öneriyor:

"Aynalardan yararlanarak aracınızı yolun sağ tarafına park edin. Flaşörleri açın ve dikkatlice dışarı çıkın. Aracın cama yakın olan kalorifer ve havalandırma deliklerine gazete kağıdı veya bez parçası koyarak, cam parçacıklarının bu kısımlara düşmelerini önleyin. Sonra krikonun arka kısmı ile camı içeriden dışarı doğru kırın. Cam lastiğini dikkatlice çıkarıp temizledikten sonra, yeniden kullanılabileceği için bagaja koyun. Gazete kağıdına birikmiş cam parçalarını bir naylon torba içine koyun ve en yakın çöp bidonuna atın. Öylece en yakın cam tamircisine kadar gidin."

Lastik patladığında

Patlayan, arka lastiklerden biriyse, arabanın arkasının sağa veya sola doğru kaymaya başlayacağını belirten uzmanlar, ön lastiklerden biri patlamışsa, mümkün olduğu kadar fren yapmamaya çalışılması gerektiğini bildiriyor. Ön lastiklerden biri patladığı zaman, aracın, lastiğin patladığı yöne doğru kuvvetlice çekildiğini vurgulayan uzmanlar, bu durumda direksiyonla, aracın düz bir doğrultuda tutulmaya çalışılması ve yavaş frenleme ile durmasının sağlanması gerektiğini kaydediyor.

Uzmanlar ayrıca, taşmış dereler, nehirler veya büyük su birikintilerinin içinden geçerken, aracın hızının kesilmesi gerektiğini hatırlatıyor. Mütevazı bir aile otomobilinin, 25-30 santimlik su birikintisinden geçebilecek yetenekte olduğunu söyleyen uzmanlar, bu noktanın üstüne su geldiği takdirde, su damlacıklarını kuvvetli bir sprey gibi motorun üstüne püskürdüğünü, bu su bombardımanının da, bujilerin ve distribütörün ıslanmasına sebep olarak aracın stop etmesine yol açtığını belirtiyor.

Araçlarda yangın

Araçlardaki yangının önüne geçilmezse, büyük bir facianın meydana gelebileceği uyarısında bulunan uzmanlar, buharlaşmış benzinin tutuşarak deponun alev almasına sebep olduğunu bildiriyor. Bir süre sonra da aracın infilak edebileceğini kaydeden uzmanlar, "Araçta duman tespit edildiği an araç durdurulmalı. Sonra anahtar üzerinde kontak kapatılmalı. Direksiyonun kilitlenmemesine dikkat edilmeli. Aksi halde, gerektiği takdirde aracın itilmesi mümkün olmaz. Bütün yolcular dikkatlice dışarı alınmalı. Motor kaputu kısmi olarak açılmalı. Böylece alevlerin büyümesi önlenmiş olur. İmkan varsa akü kutup başı sökülmeli. Yangın söndürücü varsa kullanılmalı, yoksa, battaniye veya oto kılıfından yararlanılmalı. Bu örtüler, alevlerin oksijen alıp büyümesini önleyecektir" tavsiyesinde bulunuyor.

Kayma esnasında

Uzmanlar, aracıyla yokuş çıkarken geriye doğru kaymaya başlayan sürücülere de şu önerilerde bulunuyor:

"Ayağınızı yavaş yavaş gaz pedalından çekin ve zemine tutunma sağlanınca yavaş yavaş tekrar basın. Kayarken savrulmayı engellemek için direksiyonunuzu kayma yönüne doğru çevirin, kesinlikle tekerleklerin kızaklamasına sebep olacak şekilde frene basmayın. Unutmayın, dönmeyen ön tekerleklere yön verilemez. Eğer kızakladıysanız, hemen fren basıncını azaltın ve tekerleklerin dönmesini sağlayın ama, sakın ayağınızı frenden tam olarak çekmeyin (ABS varsa sonuna kadar basmak gereklidir). Gaza gereğinden fazla basmışsanız ayağınızı gazdan çekin, frene çok bastıysanız frendeki basıncı azaltın, direksiyonu sert şekilde çevirmişseniz direksiyonu yumuşatın, ayağınızı debriyajdan sert çekmişseniz tekrar debriyaja basın."

alıntıdır : www.otohaber.org
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid