Gönderen Konu: İleri Sürüş Teknikleri  (Okunma sayısı 95247 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #100 : Ocak 18, 2010, 17:02:24 »
:)

Toyota Club Türkiye

Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #100 : Ocak 18, 2010, 17:02:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #101 : Ocak 18, 2010, 20:16:34 »
tekerin biri mcrda diğeri asfaltta kontrolü kaybedip uçmamak yada savrulmamak için ne yapmak gerekli benim bildğim sabit gazla tepkisiz bir dreksiyon hakimiyeti sağlamak başka bilen varsa sölermi yada debriyaj kullanmak

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #102 : Ocak 18, 2010, 20:23:59 »
tekerin biri mcrda diğeri asfaltta kontrolü kaybedip uçmamak yada savrulmamak için ne yapmak gerekli benim bildğim sabit gazla tepkisiz bir dreksiyon hakimiyeti sağlamak başka bilen varsa sölermi yada debriyaj kullanmak
debriyaj mı ?
SIU Corolla T-Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #103 : Ocak 18, 2010, 20:28:07 »
debriyaja basıp dreksiyonu sabitleme ama sağlam br mantığa dayandıramadım şahsen sabit gaz daha mantıklı gelorda biri anlatsın napcam???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #104 : Ocak 19, 2010, 07:51:30 »
  En iyisi bu duruma hiç düşmemek gerekir Arda. Böyle bir zemin görüldüğünde, o zemine gelmeden mümkün olduğunca yavaşlanmalı ancak o zemin üzerinde kesinlikle araca bir müdahalede bulunulmamalı, ayak yavaşca gazdan çekilmeli ve direksiyon hafif gevşek tutulmalı, sert hareketlerden kaçınılmalı. Aracın kendi kendine güvenli hızlara kadar yavaşlaması sağlanmalı (müdahale etmeden). Araç bir yöne çekerse, küçük midahaleler ile ve aracı savurmadan yolda tutmaya çalışmalı ancak bu her zaman pek mümkün olmayabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #105 : Ocak 20, 2010, 01:23:18 »
 En iyisi bu duruma hiç düşmemek gerekir Arda. Böyle bir zemin görüldüğünde, o zemine gelmeden mümkün olduğunca yavaşlanmalı ancak o zemin üzerinde kesinlikle araca bir müdahalede bulunulmamalı, ayak yavaşca gazdan çekilmeli ve direksiyon hafif gevşek tutulmalı, sert hareketlerden kaçınılmalı. Aracın kendi kendine güvenli hızlara kadar yavaşlaması sağlanmalı (müdahale etmeden). Araç bir yöne çekerse, küçük midahaleler ile ve aracı savurmadan yolda tutmaya çalışmalı ancak bu her zaman pek mümkün olmayabilir.
Aynen.
Hakan abi bu arada avatar yakıyor :D ne zamandır söylücektim :)
SIU Corolla T-Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #106 : Nisan 15, 2010, 14:17:53 »
Güvenli sürüş için frenleri nasıl kullanmak gerekir?(İleri Sürücülük Teknik Uzmanından)
Güvenli bir sürüş için bence frene mümkün olduğunca az basılmalı. Bu ne anlama geliyor?

Trafik kurallarına uygun araç kullandığınız zaman frene sık sık basma ihtiyacı hissetmezsiniz. Şu da unutulmamalı ki fren sistemi aracı durdurmaya değil yavaşlatmaya yarayan bir sistem. Bu nedenle hızımızı doğru ayarlamalıyız.

Sürücüler frene bastıkları anda durabileceklerini düşünüyor. Böyle bir şey kesinlikle yok. Çünkü frene bastığımız zaman aracın üzerindeki yatay ağarlık transferi sizin daha ileri gitmenize yardımcı olacaktır. Hatta sizi oraya doğru yönlendirecektir.

Frene basmaya ihtiyaç kalmasın

80 km hızla giden bir otomobilde 30 metrede durabiliyorsanız, bu 120 km hızla giderken 50 metrede durabileceğiniz anlamına gelmez. Mutlaka katlamalar olacaktır.

Frene bastığımızda biliyorsunuz ki aracın içindeki insanlar öne doğru yönlenir. Bu ne demektir? Yatay ağarlık transferi sizi ileriye doğru iter. Nasıl viraj dönerken sağa sola yatıyorsak, fren anında da ön tarafa olan ağırlık transferi nedeniyle aracımız öne kapaklanır.

Şayet ABS fren sistemi yoksa arka tekerlekler kilitlenir. Bu da sizin aracınızın arkasının savrulmasına neden olabilir. Ama ABS fren sistemi varsa bu olaylar olmayacaktır. Ama hıza bağlı olarak durma mesafesi uzayacaktır.

Ayağınızı frenden kaldırın

Frene bastığımızda aracımızın kararlılığında yani tutunmasında bir farklılık gördüğümüz an frene uyguladığımız basıncı azaltıyoruz, aracımız tekrar eski konumuna geldikten sonra yani gidiş istikametine doğru yönlendikten sonra tekrar fren yapıyoruz.

Frenden kaldırıp bastığımız zaman direksiyonla olan ilişkimizi de unutmuyoruz. Şayet aracımızda herhangi bir savrulma varsa, direksiyonu o yöne çevirip aracımızı düzeltiyoruz ondan sonra frene basıyoruz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #107 : Nisan 15, 2010, 14:27:03 »
Şayet ABS fren sistemi yoksa arka tekerlekler kilitlenir.
Bunu neye dayanarak söylemişler ?

Bu arada güzel paylaşım.
SIU Corolla T-Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Land Cruiser
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #108 : Nisan 15, 2010, 14:41:30 »
dün ucuz atlattım yağmurun ilk başladığı an yoldaki toz ve egzos kalıntıları yolu aşırı kaygan hale getiriyor jel dökülmüşcesine kayıyor en dikkat ettiğim havadır aslında boş bulundum lastikleriminde iyi olmasına rağmen frene bastıgımda (birazda sert bastım) araç kaymaya başladı ayagımı frenden yavaşça çekip hafif hafif bastıgımda istediğim sonucu aldım ışıkta duran araca dokunduruyordum az kalsın.. daha tecrübeli abilerimiz bu tür hava şartlarında aracımızı nasıl kullanacağımızı daha geniş ve ayrıntılı olarak anlatabilirlerse belki bi kaç kazaya engel olmuş oluruz
teşekkürler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #109 : Nisan 15, 2010, 16:46:15 »
İleri sürüş teknikleri ile ilgili başka yararlı konular açacağım.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #110 : Nisan 15, 2010, 18:03:18 »
  Burak, önceki sayfalara bakabilirsin. Bir çok temel kullanım tekniği ve dikkat edilmesi gerekenler orada mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #111 : Nisan 15, 2010, 19:41:19 »
Bunu neye dayanarak söylemişler ?

+1 yanlış bilgi...
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Land Cruiser
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #112 : Nisan 16, 2010, 16:01:11 »
teşekkürler hakan abi :) önceki sayfalara bakmamıştım dikkatle inceledim saolun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #113 : Nisan 16, 2010, 16:29:48 »
  Ben teşekkür ederim Burak.
 Aslında İleri Sürüş Tekniğine gelmeden önce herkesin ilk dikkat etmesi, bilmesi gereken şey, aracını tanımak olmalıdır. Yani sürücü ehliyetinini yanında araç ehliyeti de önemlidir bence. !!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #114 : Nisan 16, 2010, 17:14:46 »
Abi ''İleri sürüş tekniği nedir ya'' :D , hepimiz ileri gitmiyormuyuz? :D bizde geri vites yokk :)
Başlığı ''İleri Düzey Sürüş teknikleri'' yapsakmı?


arabanın arkası savrulunca araba nereye dogru savrulursa direksiyonu tersine çevirin falan demişler..
Ya şimdi onu herkes biliyorda,
Eğer önden çekiş bir arabayla arkayı kaydırırsanız ve ters tarafa direksiyonu ani bir şekilde kırarsanız bu sefer diğer tarafa atar , o tarafa kırarsanız bu sefer yine aynı tarafa atar , bu olay bu şekilde bir süre devam eder , salıncağı hızlandırmak gibi her defasında arkayı daha hızlı savurur ve belli bir süre sonra spin atarsınız. Bu anlattıkları şeye kontra denir. ama işin aslı sadece o değildir. Bu yöntemin doğrusu şöyle yapılır; araba arkasını savurduğunda ters tarafa kontra yapıp (direksiyonu ters tarafa çevirip) gaza basarak tam düzeleceğinin hissettiğiniz anda direksiyonu düz çevirip arabanın arkasını diğer tarafa çevirmesini yavaşlatıyoruz. Bu olay tamamen hissetmekle alakalı , işte sürekli direksiyonla kontra yaparak arabanın hal ve hareketlerine göre ayarlarken , aynı zamandada ayağımızı debriyaja basıp çekerek aracı bi düzene sokmakta tekerleklerinde yardımcı olmasını sağlıyoruz. Ama bunlar biraz reflex birazda fiziksel düşünebilme yeteneğine bağlıdır. İşte bu yüzden herkez ralli pilotu olamaz. Bazı insanlar görüyorum ki ; Araba kullanmayı öğrenirken 'geri manevra yapma meselesi konusunda mantıklarıyla davranamıyorlar' ama bu tamamen doğuştan gelen birşey , zeka ile hiçbir alakası yok. Benim kuzenim Matematik dahisi gibidir. , matematik konusunda İnanılmaz derecede yeteneklidir. Ama araba kullanmayı öğrenirken Direksiyonu sağa çevirdiğinde arkanın ne tarafa gideceğini anlayamıyordu. Özellikle yaptığını düşünmüştüm , ama daha sonra farkettim ki gerçekten bazı insanlarda diğer duyular daha çok gelişmiş.
Bu yönden bazı ralli pilotları bile bazen beni şaşırtıyor. ne yapacaklarını bilemiyorlar. halbuki orada öyle giderse arabanın o tepkiyi vereceği o kadar açık ki :) Parkuru bilmediklerinden dolayı değil , gördükleri yerdede ne yapacaklarını bilemiyorlar bazen. Bu birazda rallinin zengin sporu olmasından kaynaklanıyor bence , yeteneği olan değil parası olan ralli pilotu oluyor bu devirde. Benim reflekslerimde iyi değildir ama ralli pilotuysanız bence belli şeylerin üzerinde olmanız gerekir bence. Ve ben eminim ki bu ileri düzey sürüş tekniklerini öğretenler bile öğrendiklerini öğretiyorlardır. Oysa bu işin en doğrusu herkesin kendi tecrübeleriyle boş alanlarda çalışmasıdır. Ben çok spin attım , iki kerede lastik yardım ama düşündüğüm şeyleri özellikle yaz aylarında antalyaya gittiğimde uyguluyorum yinede. Özelliklede bizde accent vardı, Good year vector5 diye lanet olası bir dört mevsim lastik takılıydı , araba resmen viraj dönmüyordu. Çok işkencemi çekmiştir o araba , ama nedense ehliyetin yokken daha bir cesur oluyorsun , çıkamayacağını bile bile viraja giriyorsun. ama şimdi o sayede etrafıma zarar vermeden insanların serserilik dediği bir çok şeyi yapıyorum. Ne yapabilirim? Bizim rallilere katılmak için sponsorumuz yok.
Şimdi şuda var , bence boş yolda defalarca denemeyecekseniz burada yazanları boşuna okumayın , çünkü zaten daha önce denemediğiniz birşeyi ani bir durumda yapmanız mümkün değil. Son yazdıklarım yanlış anlaşılmaz umarım , kimseyi kırmak istemem. Ama eğer bu işe merakınız varsa yada en azından öğrenmek istiyorsanız , okuyarak öğrenilecek şeyler değildir bence. Birine Araba kullanmayı anlatabilirler ama ilk kullanışta herkez bir defa stop eder. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #115 : Nisan 16, 2010, 18:11:04 »
  Spor'da da bir şey vardır Erdem. Müsabaka, öncesi antrenman ve onun öncesinde beyinde canlandırma. Yani antrenmanda yapacağın hareketi, antrenman öncesi beyinde canlandırmak, o hareketi yapabilmede daha büyük bir başarı oranı yakalanmasına sebep olur. Aynı durum araç kullanmak içinde geçerlidir. Ayrıca araç kullanırken, trafikte her an bir aksilik olabileceğini bilip, etrafı her daim süzmek gerekir. İlerideki direk, yüklü kamyon, çok uzaktaki ışıklar, yoldaki bir karaltı. Bunları süzmek ve olasılıkları önceden hesaplamak istenmeyen durumda daha hızlı şekilde hareket edebilme yetisini bize kazandırır, imkanını verir.

 Önden çekişli araçta ön taraf dışarı kayarsa bunu kontrol altına almak, gaz pedalı hareketleri ile kolaydır ancak arkadan kaymada öncelikle yeterli kaçış alanımızın olması gerekir ve genel tahminin aksine gaza basmak arkanın kontrolünü tekrar almamızı sağlayabilir. Ancak bu da önceden çalışılmalıdır. Elbetkide öncelik bu gibi durumlara hiç düşmemektir ancak İleri Sürüş Teknikleri nadir de olsa işe yarayacağı durumları bilerek pratikte tecrübe sahibi olmak çok önemlidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #116 : Nisan 16, 2010, 20:31:53 »
  Spor'da da bir şey vardır Erdem. Müsabaka, öncesi antrenman ve onun öncesinde beyinde canlandırma. Yani antrenmanda yapacağın hareketi, antrenman öncesi beyinde canlandırmak, o hareketi yapabilmede daha büyük bir başarı oranı yakalanmasına sebep olur. Aynı durum araç kullanmak içinde geçerlidir. Ayrıca araç kullanırken, trafikte her an bir aksilik olabileceğini bilip, etrafı her daim süzmek gerekir. İlerideki direk, yüklü kamyon, çok uzaktaki ışıklar, yoldaki bir karaltı. Bunları süzmek ve olasılıkları önceden hesaplamak istenmeyen durumda daha hızlı şekilde hareket edebilme yetisini bize kazandırır, imkanını verir.
Bende onu demek istedim abi , yani bu yazıyı okuyanların çoğu eminim ki ani bir durumda kullanabileceklerini düşünüyorlar ama kafada canlandırmak yetmiyor , ani bir durumda kesinlikle kullanamıyorsunuz , daha önceden seninde dediğin gibi 'müsabaka öncesi antreman' gerekir. Bense buradaki çoğu kimsenin kendi aracıyla bunları yapmaya çalışarak aracına işkence çektireceğini sanmıyorum. ondan dolayı sürüş teknikleri yalnızca okumakla öğrenilmez dedim.

zaten yazmak bir yere etkili oluyor , mesela abi demişsin ki ''ön taraf dışarı kayarsa bunu kontrol altına almak, gaz pedalı hareketleri ile kolaydır'' kesinlikle doğru , ama bunu okuyan birisi senin ''gaz pedalı hareketleri''nden tam olarak neyi kasettiğini anlayamaz ve  kaydığı tarafın tersine direksiyon dönükken , gaza dengesiz bir basışla önden kaymanın durup arkanın kaymanın başlamasını sağlar. yani bence teknik dediğin yazıyla anlaşılmaz. Ondan dolayı konuya en baştan beri mesaj yazmamıştım ama çok tutulunca fikrimi belirtmek istedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #117 : Nisan 16, 2010, 23:38:40 »
ben hiç görmedim düzinelerce drift videosu izlemiş, sayfalarca drift anlatan şeyler okumuş birinin hop ilk oturuşta yan yan gittiğini..illa ki spin atarlar ilk başta..burda anlatılanlar da aynen öyle..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #118 : Nisan 17, 2010, 08:23:26 »
  Aynen Türkay'a katılıyorum. Malesef bence Türkiye'de sürücülere sağlanabilen ve uygun pist koşulları yok. Bunlar aslında çok önemli şeyler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #119 : Nisan 17, 2010, 17:50:33 »
Arkadaşlar güzel şeyler yazmışsınız, okumaktan yoruldum neredeyse :). Pek değinmediğiniz bir olay var bu frenleme esnasında, kanımca frenleme gücünü arttıran bir husus ama günlük vatandaş kullanımında ne kadar uygulanır tartışılır ama bu işi zevk için pistlerde yapan arkadaşların bunu deneyip denemediklerini öğrenmek isterim. 
Konu şu:
Araçlarımızın neredeyse ön ve arka tekerlerine aynı havayı basıyoruz, diyelim 32 PSI , motor ağırlığından dolayı öne 1-2 fazla basan araçlar da var . Bunlar normal sürüş için verilmiş  değerler, yavaş frenleme için de  uygun ama orta süratte giderken bile acil frene basıldığında ön tarafa transfer olan araç ağırlığı ve hızın getirdiği kinetik yükle beraber ön lastiklere binen yükün ne kadar arttığını düşünebiliyormusunuz? Bu aslında ölçülebilir ve hesaplanabilir de meraklısı için. Bu geçici durumda o lastiklerde, üzerindeki yüke göre belki en az 40 PSI hava basmış olmak gerekirdi. O birkaç saniyede lastikler düşük havalı şartlarda omuzları üzerinde çalışıyor ve bu da frenlemeyi kötü etkiliyor.  Ön lastikleri biraz fazla şişirsek belki yararı olacak ama bu da düzensiz lastik aşıntılarına ve konfordan kayba neden oluyor.
Pistlerde bunun etkisini görmek için normal hava ve arttırılmış ön lastik havasıyla test yapıp fren mesafesi + kontrol etkisi konusunda test yapmış arkadaşlar  var mı içinizde? Yorumlarınız nedir?