0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Türkiye`de 50 cm ile takip eden kisiler varken yapilamaz tabi.
... Sizin öndeki sürücü olarak yapmanız gereken ise, ileride tehlikeli bir durumdan şüphelendiğinizde fren yapmasanız dahi sadece fren ampullerini yakacak dozda da olsa arkadaki sürücüyü uyarı amaçlı (frene hazırlama) fren pedalına dokunmak önemli avantaj sağlayacaktır.
Eğer aracınız hemzemin geçitte stop etmiş ise ve çalışmıyorsa ve eğer yeterli zamanınız var ise yapmanız gereken; vitesi 2. konuma alın. (otomatik vitesli araçlarda böyle bir şans yoktur, aracı hemen terk etmek lazım). Ayağınızı debriyajdan tamamen kaldırın ve el frenini indirin, frenede basmayın kesinlikle. Daha sonra kontağı açın. Araç marş motorunun gücü ile bir miktar öne doğru atılacaktır ve bu sizi geçitten kurtarmaya yardımcı olacaktır.
o zaman şöyle bir durum söz konusu olabilir mi ? madem emme manifoldunda elde edilen vakumla fren gücü ayarlanıyor, yüksek devirlerde fren yapmak hem bu basıncı artırarak daha çabuk durmayı sağlayacak hemde kompresyondan faydalanarak motor freni ilede fren mesafesini azaltmaya yarayacaktır. Konunun biraz dışına çıkıyorum ama en iyi fren mesafesi için ( en kısa ) debriyajla frene aynı anda basılarak motorun momentini tekerlere iletmesini keserek sağlanır. Burda şu akıllara gelebilir, yüksek devirlerde fren yapıldığı zaman motorun sıkışması sağlanarak ekstra daha doğrusu negatif moment sağlanıyor fakat düşük devirlerde bu moment etkinliğini yitirerek tekrardan pozitif moment oluşmasını sağlıyor, o yüzden min fren mesafesi için yüksek devirlerde fren yaparak yani sürekli vites düşürerek aynı zamanda limit fren tekniğini kullanarak yavaşlamak en iyisi ben sürekli bu şekilde fren yapıyorum sürekli vites düşürerek, biraz karışık oldu ama umarım anlatabilmişimdir. Ayrıca ileri sürüş teknikleri konusunada alıntı yapiyim bu mesajı ordan devam edebiliriz.