Gönderen Konu: İleri Sürüş Teknikleri  (Okunma sayısı 95245 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #140 : Ekim 24, 2010, 23:03:40 »
kaynak:önceden bir paylaşım sitesinde okumuştum yararlı olur diye kaydetmiştim paylaşmak istedim

Toyota Club Türkiye

Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #140 : Ekim 24, 2010, 23:03:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #141 : Ekim 24, 2010, 23:05:35 »
ayrıca bu konu sabitlenirse faydalı olacağını düşünüyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #142 : Ekim 24, 2010, 23:15:16 »
Paylaşım için teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #143 : Ekim 24, 2010, 23:16:05 »
Faydalı bilgiler hep merak etmiştim abs telefon ilişkisindeki olayı sonunda öğrendim :D

teşekkürler paylaşım için :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #144 : Ekim 24, 2010, 23:16:58 »
  Detaylı paylaşım.
 Konuyu, İleri Sürüş Teknikleri başlığı altına taşıyorum izninle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #145 : Ekim 25, 2010, 20:01:24 »
tabii ne demek

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #146 : Aralık 10, 2010, 16:15:35 »
aracı; içindekileri, riske sokmadan ve trafiği hiç riske sokmadan kullanılabilen her arac bence ileri sürüş tekniği ile kullanılmış demektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #147 : Aralık 17, 2010, 22:46:57 »

Konu şu:
Araçlarımızın neredeyse ön ve arka tekerlerine aynı havayı basıyoruz, diyelim 32 PSI , motor ağırlığından dolayı öne 1-2 fazla basan araçlar da var . Bunlar normal sürüş için verilmiş  değerler, yavaş frenleme için de  uygun ama orta süratte giderken bile acil frene basıldığında ön tarafa transfer olan araç ağırlığı ve hızın getirdiği kinetik yükle beraber ön lastiklere binen yükün ne kadar arttığını düşünebiliyormusunuz? Bu aslında ölçülebilir ve hesaplanabilir de meraklısı için. Bu geçici durumda o lastiklerde, üzerindeki yüke göre belki en az 40 PSI hava basmış olmak gerekirdi. O birkaç saniyede lastikler düşük havalı şartlarda omuzları üzerinde çalışıyor ve bu da frenlemeyi kötü etkiliyor.  Ön lastikleri biraz fazla şişirsek belki yararı olacak ama bu da düzensiz lastik aşıntılarına ve konfordan kayba neden oluyor.

Ön Lastiklere 32 PSI yerine 40 PSI hava basmak belki bir anlamda fren anında ön lastikleri korur ve frenlemeyi arttırabilir. Ancak fren yapmadığınız seyir zamanında arabanın yol tutuşuna negatif etkisi olacaktır. 32 PSI de olması gereken lastikler 40 PSI de olunca haliyle yere temas yüzeyleri daha az olacaktır. Bu ise aracınızın yol tutuşunu etkiler ve yakıt sarfiyatınızı da arttırır gibime geliyor.

Yanlışım varsa düzeltin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #148 : Aralık 18, 2010, 12:17:31 »
Tüm yönleriyle düşünüldüğünde, bu işin ortalaması,  tavsiye edilen basınçları uygulamaktır tabii ki. benim söylediğimse, bu ortalama ayar durumu hızlı araç acil fren durumunda , en iyinin daha altında performans veriyor , tam da gerekli olduğu bir anda.. Bu da işin doğası biraz, her özellikte en üst performans ayarı olmuyor maalesef. Asıl merak ettiğim, bu konuda deneme amaçlı  yapılmış frenleme testleri varmıydı ama bilinen pek yok sanırım.

Verilen değerden daha yüksek lastik basıncı , yakıt sarfiyatını arttırmaz,  bir miktar azaltır. Ama getirdiği dezavantajlar dönüş - slalomlarda kontrol kaybı ve düzensiz lastik aşıntısı v.b. Ben  genelde normal basınç +  1-2 PSI gibi yaparım, zaman içinde hava kaybolunca - değerlere bile geçiyor zaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #149 : Aralık 20, 2010, 15:38:51 »
Ön Lastiklere 32 PSI yerine 40 PSI hava basmak belki bir anlamda fren anında ön lastikleri korur ve frenlemeyi arttırabilir. Ancak fren yapmadığınız seyir zamanında arabanın yol tutuşuna negatif etkisi olacaktır. 32 PSI de olması gereken lastikler 40 PSI de olunca haliyle yere temas yüzeyleri daha az olacaktır. Bu ise aracınızın yol tutuşunu etkiler ve yakıt sarfiyatınızı da arttırır gibime geliyor.

Yanlışım varsa düzeltin.

Lastiğe normalden fazla hele bide 40ps gibi bir hava basmak kazaya daveteye çıkarmak demektir seyahat halinde virajda ve frende lastiğin patlaması an meselesidir....Deneyim ve tecrube eden tanıdığım var....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '16
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #150 : Aralık 20, 2010, 16:05:46 »
lastikleri fazla şişirmek, ekonomi yaptırır :D :D
2016 Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #151 : Aralık 20, 2010, 16:24:12 »
lastikleri fazla şişirmek, ekonomi yaptırır :D :D
Lastik için verilen optimum değerler gerek yakıtta gerek tutunuşta vs gibi etmenlerde optimum değerlerin sağlandığı değerlerdir...(not:eğer aracınızın lastik basınçlarının sıcaklıkla vs gibi etmenlerle hacmininde değişmesini istemiyorsanız nitrojen gazı basın hava yerine hem sıkışmaz hem genleşmesi düşük bir gazdır.)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Gidişine Yollar Hasta!!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #152 : Aralık 21, 2010, 19:13:04 »
Sizce lastik havasını hangi sıklıkta kontrol etmek gerekir?
O Benim GÖLGEM...  Toyota Corolla Comfort 1.33 Metalik Gri...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #153 : Aralık 21, 2010, 20:57:11 »
Sizce lastik havasını hangi sıklıkta kontrol etmek gerekir?
Ben haftada bir mazot alırım alırkende kontrol ederim tabi bazen ez geçtiğimde oluyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #154 : Aralık 29, 2010, 15:18:30 »
Konu ileri sürüş tekniklerinden lastiğe döndü :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #155 : Aralık 29, 2010, 16:03:46 »
Konu ileri sürüş tekniklerinden lastiğe döndü :D
Lastik hava basıncınında ileri sürüş tekniğinde önemli rolü var. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #156 : Aralık 29, 2010, 16:04:38 »
Lastik hava basıncınında ileri sürüş tekniğinde önemli rolü var. :D
Dolaylı olarak evet :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #157 : Aralık 30, 2010, 22:54:01 »
Sizce lastik havasını hangi sıklıkta kontrol etmek gerekir?
Ayda 1
SIU Corolla T-Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • oğlum, ben ve kızım :)
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #158 : Ocak 01, 2011, 09:57:58 »
Sizce lastik havasını hangi sıklıkta kontrol etmek gerekir?

ben aracımı alalı 2 sene oluyor bakımlarda servis bakıyorsa ayrı konu ama bu güne kadar hiç kontrol etmedim :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: İleri Sürüş Teknikleri
« Yanıtla #159 : Ocak 01, 2011, 18:41:42 »
ben aracımı alalı 2 sene oluyor bakımlarda servis bakıyorsa ayrı konu ama bu güne kadar hiç kontrol etmedim :D
Oğuz abi arasıra kontrol etmende fayda var ama petrollardaki ölçüm aletlerine güvenmeyerek. :)