Gönderen Konu: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu  (Okunma sayısı 20846 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '14
  • 43 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #80 : Ocak 02, 2015, 16:19:21 »
Aynı araç bende de var lakin bahs ettiğiniz gibi bir memnuniyetsizligi m yok. yokuş çıkarken sport modu aktiflestirdiginizd e performanstaki artış çok hissediliyor. Yokuş çıkarken manuel e alıp 1 vites yükseltirseniz sanırım ses sorunuda hallolabilir.
1.6 Advance Multidrive S

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #80 : Ocak 02, 2015, 16:19:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #81 : Ocak 02, 2015, 16:20:22 »
Ulas bey saolun..tmm denilenleri tavsiyeleri uygulayayim ben..bakalim neler olucak

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1.6 advence multidrive s 2014
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '14
  • 24 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #82 : Ocak 02, 2015, 16:35:29 »
Ya arkadaşlar görende toyota 0 ile 100 arasını 13 ve üstü saniyede diğer markalar(ford skoda vb) markalar  0 ile 100 8 ve altı saniyelerde yakalıyo ne bu gitmiyo falan aldığın araba Emrah bey turbodan uzak duranlar için çıkarılmış ve yakıt yönlü bi araba corolla ama bakıyorum siz bu arabayı tanımadan almışsınız. Ayrıca sizin o tdi motor olan focusunuz hızlanması bence corollayı geçemez

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #83 : Ocak 02, 2015, 16:57:51 »
Valla fatihcim tanimadan aldigim konusu bi gercek..hayal kirikligim oldugu konusu da bi gercek ve burdaki anlatilanlardan simdi daha iyi anliyorum durumu ve hala corollayla ilgili iyi dusuncemde sorun yok ama gel sen focusun hizlanmasi corollayi gecemez deme..gel ortak noktada bulusalim..corolla yakiti iyi..iyi giden az yakan bi arac..ama tdi 250 torklu turbo beslemeli bi arac ile arasinda performans olarak baya bi fark var..burda amac markayi modeli kotulemek degil fatih..olay; benim gibi hayal kirikligi olan insanlardan bilgi almak tecrubelrinden faydalanmak..tek dert bnm icin suan aracimda olan diger araclarda olmayan bitakim sorunlar ve rampada eski arabam kadar tad alamam..o da anliyorumkki tork turbo ve dizelle alakali..cogunuzla ayni duygulardayim ben de merak etme

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Abden Şekura
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '14
  • 23 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #84 : Ocak 02, 2015, 23:01:31 »
Emrah Bey bilen bilmeyen yazmış.Bende bir otomotivci olarak ve aynı motora sahip MD S Auris sahibi olarak bildiklerimi size aktarmayı görev bildim artık.Ayrıca Aurisi genelde hafta sonları veya akşamları kullanıyorum.İşe gidip geldiğim aracım ise 1.6 TDI 250 torkluk VW Caddy.Yani tam sizin aradığınız adamım .1.6 lt. 250 nm 105 bg. Bir araçtan inip1.6 lt.160 nm 132 bg. Bir araca biniyorum fark veya bir problem olsa ben anında hissederim.
Bir kere turbolu torku yüksek araçlar benzinlilerle performans farkını kapatmak için bu şekilde kurgulanmıştır.Sayısal olarak o 250 bu 160 diye karşılaştırmak çok cahilce olur.Turbolu torku yüksek araçlar kısa mesafede daha seridir sıkıştırma oranı yüksek olduğu için gücü çabuk üretir fakat yüksek devirlerde asla atmosferik bir motor seviyesinde devirli gidemez.Sizde ve bende bulunan bu makinayı manuale aldığınızda devri +1000 yukarı alıyor.Tepkileri çok iyi.Bunu manuale alırken devir saatinden takip edebilirsiniz.Manualde vites atmadan zorladığınızda 6500 devirde vitesi kendisi değiştirir.Turbolu araçlar atmosferikler kadar yüksek devir çeviremezler.Auris in 0-100 derecesi otomatikte 11 sn. Manualde 10 sn. Youtube de 9 sn. Yapanıda gördüm.Ralliye katılmayacaksanız bu veriler yeterlidir.
Benim araç daha 1000 km olmadı ama semtimizdeki bütün yokuşları kelebek gibi çıktığını söyleyebilirim.Benim bir sürücü olarak farkettiğim şu ki torku yüksek dizel araçlar gücü size hissettiriyor fakat benzinlilerde aynı hissi alamıyorum bende fakat bu güçsüzlüğünden değil sadece bunu hissettirmemesinden.Rampadaki tat meselesi bu işte.Bende caddy ile çıkarken hissediyorum ama Auris bana hissettirmiyor bu sadece konfor farkıdır bilmem anlatabildim mi.Benzinli atmosferik bir araç az birazda şoförlük ister :) çünkü devirli kullanmak ister ve bunu yaptığınızda rampa mampa farketmez.Yazları devamlı istanbul gelibolu hafta sonları gider gelirim oraları bilenler Tekirdağ rampalarını koru dağını v.s bilirler.Ben benzinli araçlada gitsem, dizelle de gitsem rampalarda hep soldayım.Turbolu motorlarıda sabi sübyan herkez kullanabilir basar dibine kadar gaza sonra aşırı beslemeden yarım saat motoru soğutmaya uğraşırlar.Bana göre Toyota nın bu motoru son derece yeterli sağlıklı uzun ömürlü olabilecek dengeli bir motor.Bence siz aracınızı tanımaya çalışın bütünleştiğinizde bana hak vereceksiniz.
Auris '14
1.6 Advance Skypack Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #85 : Ocak 02, 2015, 23:28:38 »
Valla fatihcim tanimadan aldigim konusu bi gercek..hayal kirikligim oldugu konusu da bi gercek ve burdaki anlatilanlardan simdi daha iyi anliyorum durumu ve hala corollayla ilgili iyi dusuncemde sorun yok ama gel sen focusun hizlanmasi corollayi gecemez deme..gel ortak noktada bulusalim..corolla yakiti iyi..iyi giden az yakan bi arac..ama tdi 250 torklu turbo beslemeli bi arac ile arasinda performans olarak baya bi fark var..burda amac markayi modeli kotulemek degil fatih..olay; benim gibi hayal kirikligi olan insanlardan bilgi almak tecrubelrinden faydalanmak..tek dert bnm icin suan aracimda olan diger araclarda olmayan bitakim sorunlar ve rampada eski arabam kadar tad alamam..o da anliyorumkki tork turbo ve dizelle alakali..cogunuzla ayni duygulardayim ben de merak etme

Bu konuda yanılıyorsunuz dizel size gücü hissettirir fakat o focus u olan bi arkadaşınızın yanına gidin ve beraber Kalkış yapın Araçların ilk Başlarda başa başa sonrada corollanın önce geçtiğini Göreceksiniz. Bende size bu Mesajı 1.6 tdi dsg Jetta 1.4 TSİ manuel golf 1.6 manuel Corolla ve 1.6 cvt auris kullanıcısı olarak yazıyorum dizel pratik hissettirir fakat inanın Corolla o araçtan daha seridir.
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #86 : Ocak 02, 2015, 23:54:13 »
Bakın bakalım hangi aracın ivmelenmesi daha iyi Corolla 1.6 benzinli 160 nm tork multidriveS 0/100 11.1 saniye Octavia 1.6 TDI DSG 250 nm tork 0/100 10.9 saniye hala ısrarla bu tork ve güç farkına rağmen nasıl dizelden daha iyi gideceğini iddia edebiliyorsunuz. Ayrıca tekrar belirteyim ki burada hızlanmadan bahsetmiyoruz bahsedilen 1.6 benzinli Corolla aracı 10 yıldan fazla kullanıyorum dik ve uzun rampalarda yokuşun yarısında bayılır fakat dizel düşük devirde keçi gibi tırmanır burada performanstan kasıt bu çekiş gücüdür. Bu tarz iddialarda bulunanlar 250 nm torklu turbo dizel bir araç kullandılar mı acaba gaza bastığınızda rampalarda bile sizi koltuğa yapıştıran o yüksek torku hissettiler mi hiç sanmıyorum. Bu arada Octavia Corolla'dan 60 kg daha ağır bir araç. Yeti ise Corolla'dan 175 kg daha fazla bu ağırlığına rağmen neredeyse 1 saniye farkla Corolla ile aynıdır bu da tamamen rüzgar direnç katsayısı ile alakalıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 75 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #87 : Ocak 03, 2015, 00:23:38 »
Corolla 1.6 Valvematic 6 ileri düz vites 0-100 -- 10.0 sn.
Octavia 1.6 TDI M/A 0-100 -- 10.8 sn.  :islik:

Verilerde manipülasyon yapmak işte bu kadar basit. DSG gibi bir şanzımanı yine muadiliyle karşılaştırmak gerek. Bu arada araçlardan değil, motor performanslarından bahsediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Abden Şekura
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '14
  • 23 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #88 : Ocak 03, 2015, 00:28:25 »
Bakın bakalım hangi aracın ivmelenmesi daha iyi Corolla 1.6 benzinli 160 nm tork multidriveS 0/100 11.1 saniye Octavia 1.6 TDI DSG 250 nm tork 0/100 10.9 saniye hala ısrarla bu tork ve güç farkına rağmen nasıl dizelden daha iyi gideceğini iddia edebiliyorsunuz. Ayrıca tekrar belirteyim ki burada hızlanmadan bahsetmiyoruz bahsedilen 1.6 benzinli Corolla aracı 10 yıldan fazla kullanıyorum dik ve uzun rampalarda yokuşun yarısında bayılır fakat dizel düşük devirde keçi gibi tırmanır burada performanstan kasıt bu çekiş gücüdür. Bu tarz iddialarda bulunanlar 250 nm torklu turbo dizel bir araç kullandılar mı acaba gaza bastığınızda rampalarda bile sizi koltuğa yapıştıran o yüksek torku hissettiler mi hiç sanmıyorum. Bu arada Octavia Corolla'dan 60 kg daha ağır bir araç. Yeti ise Corolla'dan 175 kg daha fazla bu ağırlığına rağmen neredeyse 1 saniye farkla Corolla ile aynıdır bu da tamamen rüzgar direnç katsayısı ile alakalıdır.
Zafer Bey siz mevzuyu tersten anlamışsınız.Daha önceki yorumlarınızda Atmosferik daha seri diyorsunuz tam tersidir ki burdada dizel daha çabuk ivmeleniyor diyorsunuz burda bir çelişki var.Torku yüksek araç daha seri olur daha çabuk hızlanır ama devamlılığı yoktur.
400 metre yarıştırsak benzinli dizeli geçer diyorsunuz fakat buda tam tersi.
Uzun yol konfor diyorsunuz buda tam tersi . Atmosferik motor yüksek devirlere rahat çıkabildiği için zaten uzun mesafede daha konforlu ve rahat bir sürüş verir.
Çelişkili ve tekniğe aykırı bilgiler veriyorsunuz.En önemli hatada torku sayısal olarak karşılaştırmak.Tork bir çok veriden veya etkenden bir tanesidir.
Ben yukarda 0-100 vermiştim ki 11,1 saniye otomatiktedir, Manualde ise 10 saniyedir.
Ben her iki aracıda kullanıyorum hiçte dediğiniz gibi değil.Bunu anlamanız için benim gibi aynı anda kullanmanız gerekir diyeyim bende.
Auris '14
1.6 Advance Skypack Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #89 : Ocak 03, 2015, 11:23:24 »
Bakın bakalım hangi aracın ivmelenmesi daha iyi Corolla 1.6 benzinli 160 nm tork multidriveS 0/100 11.1 saniye Octavia 1.6 TDI DSG 250 nm tork 0/100 10.9 saniye hala ısrarla bu tork ve güç farkına rağmen nasıl dizelden daha iyi gideceğini iddia edebiliyorsunuz. Ayrıca tekrar belirteyim ki burada hızlanmadan bahsetmiyoruz bahsedilen 1.6 benzinli Corolla aracı 10 yıldan fazla kullanıyorum dik ve uzun rampalarda yokuşun yarısında bayılır fakat dizel düşük devirde keçi gibi tırmanır burada performanstan kasıt bu çekiş gücüdür. Bu tarz iddialarda bulunanlar 250 nm torklu turbo dizel bir araç kullandılar mı acaba gaza bastığınızda rampalarda bile sizi koltuğa yapıştıran o yüksek torku hissettiler mi hiç sanmıyorum. Bu arada Octavia Corolla'dan 60 kg daha ağır bir araç. Yeti ise Corolla'dan 175 kg daha fazla bu ağırlığına rağmen neredeyse 1 saniye farkla Corolla ile aynıdır bu da tamamen rüzgar direnç katsayısı ile alakalıdır.

Zafer bey çok iddialı bir şekilde bu araçları kullanmadığımızı iddia etmişsiniz fakat bu iddianızda yanıldıgınızı birde video ekleyerek destekleyeceğim.


Yeni Skoda Octavia 1.6TDI DSG 0-100 km Hızlanma ve Fren testi.

https://www.youtube.com/watch?v=0J7egETN9DM

Yeni Toyota Corolla 1.6 MultiDriveS 0-100 km Hızlanma ve Fren testi.

https://www.youtube.com/watch?v=OXyvi6RJm14

Yukarıdaki videoları izlerseniz eğer octavia  0-80km arası corollaya göre daha atiktir fakat hız biraz daha yükseldiğinde göreceksinizki corolla daha seridir.Ki dsg ile cvt aynı kulvarda bile değiller cvt'nin araca kaybettirdiği performans kaybıda var yukarıda corolla manuel olsa düşük hızlarda octavia ile aynı yüksek hızlarda ise octavia'yı geçeceği aşikar.

Ben sizin görüşleriniz neden böyle oldugunu dizel jetta kullanan biri olarak cok iyi anlıyorum araç düşük devirlerde yüksek güç ürettiğinden dolayı gaza basmanız ile fırlıyor fakat corollayıda 3000 bandının üzerinde kullanırsanız eğer gerektiğinde ne kadar atik oldugunuda görürsünüz.

Hatta sizin gibi çok fazla örnek var Dayımda dizel dsg jetta var kendi aracından indi ve bizim aurisi kullanmak istedi bindi arabaya bu araba gitmiyor ya benim jetta bunun yanında ucuyor dedi :) Bende bu iddiasında yanıldıgını göstermek için yanyana kalkış yapmayı teklif ettim bana yetişemedi Allah Allah bu nasıl oluyor benim araba bunun yanında ucuyor diyordu :) velhasıl kelam zafer bey dizel araçlar gerçekten düşük hızlarda güçlerinden dolayı atik hissettirirler fakat durum ne kagıt üzerinde nede uygulamada böyle değildir.
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #90 : Ocak 03, 2015, 11:33:50 »
Yunus emre cok sağol bilgilendirmen icin..iyi oldu bunlari ogrenmek benim icinn

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #91 : Ocak 03, 2015, 11:35:23 »
Yusuf bey bana receteyi bi kalemde cikarmissiniz valla saolun elinize saglik..artik bosa kuruntu yapmadigiminda farkindayim..neden boyle hissettigiminde farkindayim..forum sayesinde sizlerin sayesinde durumu cok iyi anladim..cok cok saolunnn

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #92 : Ocak 03, 2015, 11:47:38 »
Arkadaşlar burada hızlanma ve serilikten bahsetmiyoruz konuyu açan arkadaş rampalarda aracının dizel focus gibi çekmediğini ve şikayetlerini yazmış konuyu buralara getiren arkadaşlar benim aracımın Corolla'dan 175 kg daha ağır olmasını ne yapacağız ve aralarında 0/100 hızlanmalarında Corolla 1 saniye daha iyidir o kadar. 30 yıldır araç kullanıyorum ve bu 7'ci aracım daha öncekilerin hepsi benzinli ve atmosferik motorlu araçlardı ve son ikisi 2006 E12 1.6 hatchback Corolla ve 2011 sıfır aldığım E15 1.6 Corolla bu araçları 10 yıla yakın kullandım benim hissettiklerim Yetinin boş ağırlığı 1445 kg buna rağmen uzun yol konforu ve performansının yanına bile yaklaşamaz siz  Corolla ile sürekli yüksek devirler çevirmeniz gerek ona istinaden yakıtı da iki kat yakacaksınız turbo dizel ise 1500-2000 devir bandında çok daha ekonomik ve konforlu bir şekilde yoluna devam edecektir. Bu videoları izlememe gerek yok tekrar söylüyorum burada araçların hızlanmalarını ve seriliğini değil çekiş gücünü ve uzun yolda bu çekiş ve tork gücünden kaynaklanan konforu konuşuyoruz. Sizlere göre bu tork gücü ve farkının uzun yol ve rampalarda hiç bir önemi yoksa başka bir şey söylemeye gerek yok. Bu arada sürekli uzun yol yaparım güney Ege ve Akdeniz bölgesinde hemen hemen her yere gittim ve İzmir İstanbul arası Kaz dağları üzerinden bu araçlarla sürekli yolculuk yaparım bu yolculuklarda dizel araçla yakaladığım sürüş keyfini benzinli atmosferik bir araçla yakalayamadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #93 : Ocak 03, 2015, 11:49:32 »
Zafer bey siz beni cok ii anladiniz ben de sizi :):) arkadaslar da saolsun kendi açilarindan bakiyolar olaya..hepiniz saolun suan cidden daha sicak bakiyorum araca..zamanla umudum artar bu sayede

Mesaj Birleştirildi: Ocak 03, 2015, 17:07:32
Ben olayin tamamen turbo ve tork oldugunu anladim..cunku arkadasimin 2.4 accordunu kullaninca bile yokusta bnm eski focusun verdigi tadi alamadim..yani guzel bi arabamiz var cok sukur suan..ins hep boyld guzel kalir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #94 : Ocak 03, 2015, 12:37:29 »


Ben olayin tamamen turbo ve tork oldugunu anladim..cunku arkadasimin 2.4 accordunu kullaninca bile yokusta bnm eski focusun verdigi tadi alamadim..yani guzel bi arabamiz var cok sukur suan..ins hep boyld guzel kalir

Tat alma konusu tamamen kişiye özgü. Mesela siz aracın birden fırlamasına alıştığınız için atmosferik motorlu Corolla'dan tat alamıyorsunuz. Mesela benim gibiler ise 2.4 Accord'un verdiği hissi istiyor. 0.1 sn'lik bir turbo lag olsa bile benim şahsen huzurum kaçar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #95 : Ocak 03, 2015, 13:08:31 »
Enes Turbo'dan bu kadar korkma aracın bakımları düzgün ve düzenli yapıldığı sürece ve dikkatli kullanıldığı sürece bir problem çıkaracağını düşünmüyorum turboyuda aracın diğer parçalarının çıkaracağı sorunlarla aynı kategoride değerlendirebiliriz. Çok uzun km yapan ve hiç sorunsuz devam eden turbolu araçlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #96 : Ocak 03, 2015, 13:25:51 »
Enes Turbo'dan bu kadar korkma aracın bakımları düzgün ve düzenli yapıldığı sürece ve dikkatli kullanıldığı sürece bir problem çıkaracağını düşünmüyorum turboyuda aracın diğer parçalarının çıkaracağı sorunlarla aynı kategoride değerlendirebiliriz. Çok uzun km yapan ve hiç sorunsuz devam eden turbolu araçlar var.
Tabi ki. Turbo'da korkulacak bir şey yok. Ama bir turbo motorlu araçta gaza basarsanız atmosferik motorun yaklaşık iki katı yakıt tüketiyor. Tabi muadili olan atmosferik motordan iyi performans sağlıyor o ayrı. Ama benim şahsi fikrim hiç bir turbo şarjlı, downsize edilmiş motor yüksek hacimli atmosferik motor kadar karakter sahibi olamaz. Sanırım bu durumda hız için aşırı besleme, haz için atmosferik diyebiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #97 : Ocak 03, 2015, 13:26:54 »
Dizel arac icin mesela yuz bun kmden sonra sorun derler..ama yakin arkadasim dizel bi araci ikiyuzbin km kullandi turbosu da motoru da taş gibiydi..gzuel kullanimla alakali o biraz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Abden Şekura
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '14
  • 23 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #98 : Ocak 03, 2015, 13:53:18 »
Beyler biz ne turbolu araca ne de atmosferik araca kötü demiyoruz.İkisininde avantajlı ve dezavantajlı yönleri var.
Ama gelgelelim bazı bilimsel gerçekler var her iki motor içinde teknik veriler ortadayken ben şöyle hissediyorum böyle hissediyorumla olmuyor bu işler :)

Ortayı bulmak adına diyebilirim ki ne olursa olsun artık zaten kötü araba yok 1 sn. için birbirimizi üzmeyelim :)
Herkez fazla teknik detaylara takılmadan sevdiği beğendiği arabayı alsın binsin.

Allah(c.c.) herkezin gönülne göre versin.Amin.
Auris '14
1.6 Advance Skypack Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #99 : Ocak 03, 2015, 13:58:25 »
Dizel arac icin mesela yuz bun kmden sonra sorun derler..ama yakin arkadasim dizel bi araci ikiyuzbin km kullandi turbosu da motoru da taş gibiydi..gzuel kullanimla alakali o biraz
Kuyruklu yalan. Hiçbir üretici ömrü 100 km bir motor üretecek kadar aptal değil. Eğer dizel motorların ömrü 100 bin km ise neden ağır vasıtalarda dizel motorlar var? Kimse bu safsataya inanmamalı bence.