Gönderen Konu: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu  (Okunma sayısı 20854 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #100 : Ocak 03, 2015, 14:51:51 »
206 1.4 hdi.240000 de almıştım.270000 de sattım.Yağ eksitme bile yoktu.Bakım için sürekli servise gitmesi,Düzgün yakıt,bilinçli DİZEL  araç kullanıcısı olunca daha çok giderler.Kimse korkmasın dizelden... A MA BİLİNÇLİ DİZEL KULLANISI OLANDAN ALIN..

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #100 : Ocak 03, 2015, 14:51:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #101 : Ocak 03, 2015, 15:43:00 »
Dizel focustan sonra benzinli otomatik Corolla rampada öldür aynı hissi vermez.Dizel süzülür gider.Dizel demek rampa demektir.Aracınıza alışırsınız diye bir şey yok.Araç sizi alıştırır, kabullenirsiniz.Baştan yanlış tercih dizele alışan benzinliye zor güzel der.6 yıldır dizel araba kullanıyorum benzinli zor alırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #102 : Ocak 03, 2015, 15:45:03 »
Hakan bey katiliyorum size

Mesaj Birleştirildi: Ocak 03, 2015, 17:10:48
Mustafa bey dogru soze nedenirki evet aynen oyle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #103 : Ocak 03, 2015, 16:16:38 »
Mustafa bey dogru soze nedenirki evet aynen oyle

Emrah Beyy bu kadar yorumdan sonra S modunu denediniz mi aracınız da?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #104 : Ocak 03, 2015, 16:28:50 »
Yok murat abi yaa..bagirmaktan baska bisey yapmiyo yokusta..araba diyoki bana cok dokunma 30 40 la ben yavas yavas cikarim..yoksa bagiririm luzumsuz luzumsuz..ozmanda malum yakıti iciyoo :( alisma evrem olucak farkindayim..ve bundan sonraki aracim ins tdi guzel bi arac olucak..ben benzinli arac kullanicisi gjbi degilim onu anladim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #105 : Ocak 03, 2015, 16:35:46 »
Sana birşey diyeyim mi? Yukarıda yazılmış ya işte dizel benzinli tork performans falan. Ben hiç birinden anlamam, ben arabanın gazına bastım mı beni koltuğa iteklesin, geçmem gereken kısa mesafede beni sollatsın yeter. Diğer türlü habire otobanda falanmı kullanacağız arabalarıda uzun mesafede yok şöyle hızlı gider bilmem ne gider, her yer radar dolu nerede yapacaz o uzun mesafe ve hızı. Anlık hızlı olsun fişşeklesin ileri atılsın bana yeter.

Ha bu arabam böyle mi değil :) Ama kullanmasına alışıyor insan, arabaya göre hareket ediyorsun artık, riske girmeden usul usul  :rofl: :rofl:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #106 : Ocak 03, 2015, 17:10:28 »
 Arkadaşlar, türkçe kullanımı konusunda lütfen biraz daha özen.

 Aracınızın motor hacmi ne olursa olsun, besleme sistemi ne olursa olsun keyifle binin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #107 : Ocak 03, 2015, 20:00:35 »
Yunus emre cok sağol bilgilendirmen icin..iyi oldu bunlari ogrenmek benim icinn
Rica ederim Emrah bey bence aracınızdan keyif almaya çalışın uçardı kaçırdı Konuları bana bu araçlar için çok Saçma gelmektedir herzaman çünkü araç zaten 1.6 ne bekliyoruz ki bu araçlardan, eğerki güç yetersizse daha büyük motorları tavsiye etmek Lazım kullanıcılara :)

Herkese kazasız sürüşler diliyorum
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #108 : Ocak 03, 2015, 20:31:44 »
Aynı dik yokuşu diesel süratle tırmanırken benzinli arkada kalır demek kadar yanlış bir düşünce olamaz.

Eğer her iki araçta 100km/h ile çıkıyorsa biri diğerinden daha az devir çevirir.

Ama daha üst süratlere çıkılacaksa benzinli daha çabuk süratlenir.

Tork ve Devir çevirmek farklı şeylerdir, ama yapılan iş aynıdır.

Torku hissetmemek aracın hızlanamadığı anlamına gelmediği gibi yüksek devir çevirmekte bağırıyor anlamına gelmez.

Burada "bağırıyor" kelimesini kullanmak, devir çeviriyor ama iş üretemiyor anlamında kullanıldığından, yanlıştır.

F1 araçları kadar bağıran motor yoktur ve dünyanın en çabuk hızlanan otomobillerdir.
 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #109 : Ocak 03, 2015, 20:53:36 »
Aynı dik yokuşu diesel süratle tırmanırken benzinli arkada kalır demek kadar yanlış bir düşünce olamaz.

Eğer her iki araçta 100km/h ile çıkıyorsa biri diğerinden daha az devir çevirir.

Ama daha üst süratlere çıkılacaksa benzinli daha çabuk süratlenir.

Tork ve Devir çevirmek farklı şeylerdir, ama yapılan iş aynıdır.

Torku hissetmemek aracın hızlanamadığı anlamına gelmediği gibi yüksek devir çevirmekte bağırıyor anlamına gelmez.

Burada "bağırıyor" kelimesini kullanmak, devir çeviriyor ama iş üretemiyor anlamında kullanıldığından, yanlıştır.

F1 araçları kadar bağıran motor yoktur ve dünyanın en çabuk hızlanan otomobillerdir.
Agzina saglik abi :)  Aynen soyledigin gibi, yuksek devir cevirince elbette motorun sesi artacaktir ama bu gitmiyor cekmiyor demek degildir. Yapmayin etmeyin Tork degeri yaninda devir olmadan hicbir sey ifade etmez. 132 hplik motorla 105hplik motoru karsilastirip da yanina yaklasamaz, yokusta isler degisir, ilk basta gecer sonra gecemez falan gibi seyler yanlistir, temel fizik kurallariyla ispatli seyler bunlar. Her ne durumda olursa olsun(yuklu, rampada, uzun mesafe, kisa mesafede vs.)  ayni sartlardaki (ayni agirlik, manuel sanzuman, ayni yol, ayni mesafede vs.) iki aractan 132hp valvematic motorlu olan 105hp tdi motorluyu gecer. Ha, ama daha cok ses cikarir(devir cevirir), ama daha cok yakar bunlar farkli seyler.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 03, 2015, 21:03:38
Soyle gercekci bir ornek vermek istiyorum. 1.3 cdti 95hp astrayi surdugunuzde araba ucuyormus hissi veriyor, cunku siz o araci zaten 2000-3000 devir bandinda neredeyse max gucuyle yani 95hp.ye yakin bir gucte kullaniyorsunuz. Daha sonra gecin bir de 1.33 99hp corolla surun, sanki araba yerinden kalkamiyor gibi geliyor cunku siz o araci 2000-3000 devir bandinda max gucunun ancak yarisiyla kullaniyorsunuz yaklasik 50-60 hp arasi. Ama 1.33 corollayi 5500-6200 devir bandinda yani 99hp gucuyle kullanin bakalim, astrayi aratiyor mu ?  Yokus, uzun mesafe, kisa mesafe hic farketmez. Yeter ki iki arabayi karsilastirirken tum sartlar ayni olsun.
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Başlangıcı olan herşeyin bir de sonu vardır...
    • http://devaimystic.deviantart.com/
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 203000
  • Model Yılı: '05
  • 174 kere teşekkür etti
  • 94 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #110 : Ocak 03, 2015, 21:05:46 »
Agzina saglik abi :)  Aynen soyledigin gibi, yuksek devir cevirince elbette motorun sesi artacaktir ama bu gitmiyor cekmiyor demek degildir. Yapmayin etmeyin Tork degeri yaninda devir olmadan hicbir sey ifade etmez. 132 hplik motorla 105hplik motoru karsilastirip da yanina yaklasamaz, yokusta isler degisir, ilk basta gecer sonra gecemez falan gibi seyler yanlistir, temel fizik kurallariyla ispatli seyler bunlar. Her ne durumda olursa olsun(yuklu, rampada, uzun mesafe, kisa mesafede vs.)  ayni sartlardaki (ayni agirlik, manuel sanzuman, ayni yol, ayni mesafede vs.) iki aractan 132hp valvematic motorlu olan 105hp tdi motorluyu gecer. Ha, ama daha cok ses cikarir(devir cevirir), ama daha cok yakar bunlar farkli seyler.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 03, 2015, 21:03:38
Soyle gercekci bir ornek vermek istiyorum. 1.3 cdti 95hp astrayi surdugunuzde araba ucuyormus hissi veriyor, cunku siz o araci zaten 2000-3000 devir bandinda neredeyse max gucuyle yani 95hp.ye yakin bir gucte kullaniyorsunuz. Daha sonra gecin bir de 1.33 99hp corolla surun, sanki araba yerinden kalkamiyor gibi geliyor cunku siz o araci 2000-3000 devir bandinda max gucunun ancak yarisiyla kullaniyorsunuz yaklasik 50-60 hp arasi. Ama 1.33 corollayi 5500-6200 devir bandinda yani 99hp gucuyle kullanin bakalim, astrayi aratiyor mu ?  Yokus, uzun mesafe, kisa mesafe hic farketmez. Yeter ki iki arabayi karsilastirirken tum sartlar ayni olsun.

çok başarılı bir tespit ve değinilen nokta aynen katılıyorum...  :alkis:
Başlangıcı olan herşeyin bir de sonu vardır...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #111 : Ocak 03, 2015, 21:12:46 »
Şu marka şu motor, şu markanın şu motorundan daha hızlıdır diye karşılaştırmanın cevabı, sadece 0-100 verileri ile olmaz, 80-120 veya 120-son sınır gibi ara hızlanmalara da bakmak gerekir.

Konuya müdahil olan Diesel Ford ile Benzinli Corollanın bu ara hızlanma değerlerinide karşılaştırmak gerekir.

Örneğin 0-50 hızlanmasında benim aracın üstüne biraz zor araç bulunur.. :) hemde hiç bağırmadan.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #112 : Ocak 03, 2015, 21:14:10 »
Agzina saglik abi :)  Aynen soyledigin gibi, yuksek devir cevirince elbette motorun sesi artacaktir ama bu gitmiyor cekmiyor demek degildir. Yapmayin etmeyin Tork degeri yaninda devir olmadan hicbir sey ifade etmez. 132 hplik motorla 105hplik motoru karsilastirip da yanina yaklasamaz, yokusta isler degisir, ilk basta gecer sonra gecemez falan gibi seyler yanlistir, temel fizik kurallariyla ispatli seyler bunlar. Her ne durumda olursa olsun(yuklu, rampada, uzun mesafe, kisa mesafede vs.)  ayni sartlardaki (ayni agirlik, manuel sanzuman, ayni yol, ayni mesafede vs.) iki aractan 132hp valvematic motorlu olan 105hp tdi motorluyu gecer. Ha, ama daha cok ses cikarir(devir cevirir), ama daha cok yakar bunlar farkli seyler.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 03, 2015, 21:03:38
Soyle gercekci bir ornek vermek istiyorum. 1.3 cdti 95hp astrayi surdugunuzde araba ucuyormus hissi veriyor, cunku siz o araci zaten 2000-3000 devir bandinda neredeyse max gucuyle yani 95hp.ye yakin bir gucte kullaniyorsunuz. Daha sonra gecin bir de 1.33 99hp corolla surun, sanki araba yerinden kalkamiyor gibi geliyor cunku siz o araci 2000-3000 devir bandinda max gucunun ancak yarisiyla kullaniyorsunuz yaklasik 50-60 hp arasi. Ama 1.33 corollayi 5500-6200 devir bandinda yani 99hp gucuyle kullanin bakalim, astrayi aratiyor mu ?  Yokus, uzun mesafe, kisa mesafe hic farketmez. Yeter ki iki arabayi karsilastirirken tum sartlar ayni olsun.

Abi öyle değil bence.

dizel düşük devirden yüksek devire çıkarken düşük devirlerde çok güç ürettiğinden daha üst vitesler kullanılabiliyor. Araç çok seri oluyor. Benzinlide önce yüksek devire çıkıp sonra vites arttırman gerekiyor. O zamana kadar dizel rampayı bitiriyor.

Motorların güç tork eğri grafiklerini karşılaştırın anlaşılır.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 03, 2015, 21:17:57
Şu marka şu motor, şu markanın şu motorundan daha hızlıdır diye karşılaştırmanın cevabı, sadece 0-100 verileri ile olmaz, 80-120 veya 120-son sınır gibi ara hızlanmalara da bakmak gerekir.

Konuya müdahil olan Diesel Ford ile Benzinli Corollanın bu ara hızlanma değerlerinide karşılaştırmak gerekir.

Örneğin 0-50 hızlanmasında benim aracın üstüne biraz zor araç bulunur.. :) hemde hiç bağırmadan.

Tekin bey 0-50 hızlanmada kapışalım mı ?

Şaka tabii. Ben hastalandığımdan beri seri hareketler yapamıyorum. Genç yaşta yaşlı olduk.

Birde şunu belirteyim ben sizinle 0-50 arası kapışamam çünkü benimki direk 50 ile başlıyor

 :rofl:
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #113 : Ocak 03, 2015, 21:30:06 »
Birde şunu belirteyim ben sizinle 0-50 arası kapışamam çünkü benimki direk 50 ile başlıyor

Avensis 2.0 152hp 0-50 : 4.2sn
Yaris Hybrid 100hp 0-50: 4.0sn
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 24 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #114 : Ocak 03, 2015, 21:38:00 »
Emrah bey aracınız hayırlı olsun.

Ben de 2 ay önce ibiza aldım(1.4 85bg)

Eski arabam yaris dizeldi. Sattım sonrasında 1.5 90dci ve 1.5 75dci dizelleri kullandım ve kullanıyorum.

Refleks olarak dizele alışkındım 1.4 85 benzinli en azından atiktir diye bir de fiyatından dolayı tercih ettim.

O ilk teslim alıdığım günü hiç unutamıyorum. Elimde olsa geri vitese takıp geri iade ederdim. O kadar hantal geldi ki anlatamam adeta yerinden kalmaya mecali yoktu [emoji11]

Velhasıl şu aralar rampalar hariç kendisiyle barıştık kör topal gidiyoruz.

Size tavsiyem ya sev ya terket olacak. Canınız sıkılmaya devam edecekse bence satın yada sevmenin yollarını deneyin(4000-6000 devir bandı)

İyi günler


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #115 : Ocak 03, 2015, 22:56:43 »
Cuneyt bey cok saolunn..duygularimiz örtüşuyo :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 75 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #116 : Ocak 04, 2015, 00:03:09 »
Avensis 2.0 152hp 0-50 : 4.2sn
Yaris Hybrid 100hp 0-50: 4.0sn

Şöyle güzel bir şey vardı.

smart electric drive drag race

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #117 : Ocak 04, 2015, 01:06:23 »
Şöyle güzel bir şey vardı.

Kesinlikle gerçek hayattaki durum bu.  :alkis:
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #118 : Ocak 04, 2015, 09:18:28 »
Avensis 2.0 152hp 0-50 : 4.2sn
Yaris Hybrid 100hp 0-50: 4.0sn

Saniyelerin önemi yok Tekin bey.

Ben hasta olduğumdan zaten seri araç kullanamam. Siz kullanınca ne olursa olsun beni geçeceksiniz sonuçta.

2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #119 : Ocak 04, 2015, 12:06:03 »
Saniyelerin önemi yok Tekin bey.

Ben hasta olduğumdan zaten seri araç kullanamam. Siz kullanınca ne olursa olsun beni geçeceksiniz sonuçta.

Araba dediğimiz araçtır, boş verin Araçları, Allah şifa versin tez elden. Geçmiş olsun :saygi:
THE END