Gönderen Konu: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu  (Okunma sayısı 20847 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #120 : Ocak 04, 2015, 13:18:48 »
Saniyelerin önemi yok Tekin bey.

Ben hasta olduğumdan zaten seri araç kullanamam. Siz kullanınca ne olursa olsun beni geçeceksiniz sonuçta.

Sizi anlıyorum, sadece bilgi paylaştım. Yoksa süratle, hızlı kalkışlarla uğraşmayalı bir kaç on yıl oldu.. :)

Öyle bir merakım olsaydı böyle bir araç almazdım.

Sonuçta ben şehir içi ağırlıklı araç kullanıcısıyım ve şehir içinde de fazlasıyla yeterli hp ve torka sahibim.

Aracım zaten kasa olarak uzun yol otomobili değil ama uzun yolda çekmiyor geri kalıyor gibi bir şeyde söz konusu değil.
Bildiğiniz 100hp motor, zaten cruise control ile çok daha verimli ve yeterince ekonomik.
Eğer Cruise Control ile yol alıyorsanız en dik yokuşlarda dahi birşey yapmaya gerek yok ama kendiniz kullanıyorsanız, bütün otomatik şanzımanlarda olduğu gibi Eco modu iptal etmek gerekiyor yani Es veya Power moda geçmek gerekiyor, bunu yapmak, motor yetersiz kaldığı için değildir, sürücü zamanında yeterince gaza basıp vitesi küçültemediği için oluşan zaman kaybını önlemek içindir. O nedenle Eco modda dahi Cruise Control bizden daha iyi verim çıkartmaktadır.

Uzun yolda 4L, şehir içinde 3.5L/100km Yaz ve Kış ortalaması olarak söyleyebilirim.

Şu milisaniye farklarını bir kenara bırakacak olursak,
Standart otomobillerin "hızlanmaları" hepsi aşağı yukarı aynıdır ama bu kadar tartışmaya daha net noktayı koymak için şu bilgiyi vereyim.

Hızlanmalarda tork değil hp iş yapar ve bunu devir ile ortaya çıkartır.

Şimdi, markasına ve kullandığı yakıta dikkat etmeksizin 2 farklı otomobilin hangisinin daha hızlı olabileceğine bakalım.

Toyota Corolla 1.6 Benzinli CVT 132hp/1270kg= 0.104hp kilo başına güç,
      Ford Focus 1.6   Diesel Düz   95hp/1339kg= 0.071hp kilo başına güç,
      Ford Focus 1.6   Diesel Düz 115hp/1343kg= 0.086hp kilo başına güç.

Bu verilere bakarak her türlü aynı yol ve hava şartında aynı sürücü ile Corolla'nın daha çabuk hızlanacağını söyleyebiliriz.

Eğer sizleri sadece hızlanmalar ilgilendiriyorsa farklı araçları bu şekilde karşılaştırmalısınız.

Benim gibi yaşlıları, son veri olan şehir içi tüketimi, şehir içinde vitesle bocalaşmama, sorunsuz demeyelimde sorunları min. olan bir otomobil daha çok ilgilendiriyor.

O nedenle araç alırken hangi yakıt hangi şanzıman ikilemine dikkat etmek gerekiyor.
Eğer tork konvertörlü diesel otomobil istiyorsanız hiç şaşmadan Hyundai i30 veya Elantra'ya yönlenmelisiniz.
Özellikle Ford kullanıcıları, Elantra ile Focus sedan aynı kasadır ve belki motorlarıda aynıdır?   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #120 : Ocak 04, 2015, 13:18:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #121 : Ocak 04, 2015, 13:32:00 »
Dizel focustan sonra benzinli otomatik Corolla rampada öldür aynı hissi vermez.Dizel süzülür gider.Dizel demek rampa demektir.Aracınıza alışırsınız diye bir şey yok.Araç sizi alıştırır, kabullenirsiniz.Baştan yanlış tercih dizele alışan benzinliye zor güzel der.6 yıldır dizel araba kullanıyorum benzinli zor alırım.
2000 cc benzinli yada turbo benzinli araç kullandığınız  zaman dizel focusa tekrar binmeyebilirsiniz :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #122 : Ocak 04, 2015, 13:43:33 »
2000 cc benzinli yada turbo benzinli araç kullandığınız  zaman dizel focusa tekrar binmeyebilirsiniz :D
Ama burada hissiyattan bahsediliyor. Sanırım herkes benzinli motorların dizel motorlardan performanslı olduğunu kabul ediyor. [emoji4]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #123 : Ocak 04, 2015, 13:50:51 »
Ama burada hissiyattan bahsediliyor. Sanırım herkes benzinli motorların dizel motorlardan performanslı olduğunu kabul ediyor. [emoji4]

Performans= hp+tork

Performanslı yani Verimli demek konumuz ise; Diesel motorlar daha performanslıdır yani verimlidir diyebiliriz.

Ama buradaki konumuz, bir arkadaşımızın hissiyatı üzerine Corollanın hızlanamayışı şikayeti, yani konumuz devir çevirmek,

O zaman herkes benzinli bir motorun diesel bir motordan daha çabuk devirlendiği ve aracı hızlandırdığı konusunda hem fikir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #124 : Ocak 04, 2015, 13:50:52 »
Aynen oyle enes beyy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #125 : Ocak 04, 2015, 13:56:21 »


Performans= hp+tork

Performanslı yani Verimli demek konumuz ise; Diesel motorlar daha performanslıdır yani verimlidir diyebiliriz.

Ama buradaki konumuz, bir arkadaşımızın hissiyatı üzerine Corollanın hızlanamayışı şikayeti, yani konumuz devir çevirmek,

O zaman herkes benzinli bir motorun diesel bir motordan daha çabuk devirlendiği ve aracı hızlandırdığı konusunda hem fikir.

Bu yoldan gidersek  en verimli motorlar -bence- Hibrit motorlar. Performans için çalışan bir içten yanmalı motor, ekonomi için elektrikli bir motor var sonuçta.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #126 : Ocak 04, 2015, 13:58:41 »


Örneğin 0-50 hızlanmasında benim aracın üstüne biraz zor araç bulunur.. :) hemde hiç bağırmadan.
[/quote]Aracın sessiz hızlanması güzel his olsa gerek..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #127 : Ocak 04, 2015, 14:01:48 »




Aracın sessiz hızlanması güzel his olsa gerek..

Bu sanki göreceli bir kavram. Ben araç hızlanırken motordan güzel bir ses çıkmasını isterim. [emoji4] Hatta bazı araçlarda hoparlörler vasıtası ile kabine yapay motor sesi veriliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #128 : Ocak 04, 2015, 14:09:44 »
Yaş itibariyle karaşanzımanlı araçlarada bindim, o nedenle teknolojik büyük bir gelişme olsada hissi olarak pilli oyuncak araba gibi. Aslında gibi de değil.. :)

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #129 : Ocak 04, 2015, 14:15:39 »

Bu sanki göreceli bir kavram. Ben araç hızlanırken motordan güzel bir ses çıkmasını isterim. [emoji4] Hatta bazı araçlarda hoparlörler vasıtası ile kabine yapay motor sesi veriliyor.
Enes gerçi formula 1 son zamanlar daha sessiz .Bak onu sevmedim 20 yıldır hastasıyım ama son zamanlar :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #130 : Ocak 04, 2015, 15:35:59 »
Enes gerçi formula 1 son zamanlar daha sessiz .Bak onu sevmedim 20 yıldır hastasıyım ama son zamanlar :(
Aynen yahu. Tamam düzlük hızları falan arttı ama ses falan çıkmıyor. [emoji20]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #131 : Ocak 04, 2015, 15:36:56 »
Yaş itibariyle karaşanzımanlı araçlarada bindim, o nedenle teknolojik büyük bir gelişme olsada hissi olarak pilli oyuncak araba gibi. Aslında gibi de değil.. :)
Elektrik motorunun sesi seyir esnasında duyuluyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #132 : Ocak 04, 2015, 15:42:04 »
Sordugunuz mesela hybrid yaris ise...bi parca ses yokk..hatta araba calismadi diye tkrr kapatip actim kontagi..ama basinca gaza ondan da ses geliyo

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #133 : Ocak 04, 2015, 15:44:07 »
Elektrik motorunun sesi seyir esnasında duyuluyor mu?

Malesef ses sıfıra yakın, çok içerlerden diplerden bir ınıltı geliyor eğer kapalı otopark gibi bir yerdeysen duyabiliyorsun.

Tabii araç içindekiler konuşmuyorsa.

Açık ortamda şöyle düşün, otomobili arkadan birileri itiyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #134 : Ocak 04, 2015, 15:45:22 »
Sordugunuz mesela hybrid yaris ise...bi parca ses yokk..hatta araba calismadi diye tkrr kapatip actim kontagi..ama basinca gaza ondan da ses geliyo
Anladım. Sizin rahatsız olduğunuz ses CVT'den kaynaklanıyor. Gaza birden basmayıp kademe kademe basarsanız o bağırma sesi gelmeyecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #135 : Ocak 04, 2015, 15:46:18 »
Malesef ses sıfıra yakın, çok içerlerden diplerden bir ınıltı geliyor eğer kapalı otopark gibi bir yerdeysen duyabiliyorsun.

Tabii araç içindekiler konuşmuyorsa.

Açık ortamda şöyle düşün, otomobili arkadan birileri itiyor.
Gerçekten çok sessiz o zaman. Peki içten yanmalı motorun ses seviyesi nasıl?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #136 : Ocak 04, 2015, 15:48:49 »
Evet evet dediginiz gibi cvt den gelen ses. Yoksa duz yolda sorun cok yok bnm icin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #137 : Ocak 04, 2015, 15:51:33 »
Evet evet dediginiz gibi cvt den gelen ses. Yoksa duz yolda sorun cok yok bnm icin
Şöyle yapın, performans istediğiniz zaman manuel moda alın. Sanırım böyle yaparsanız o ses gelmez. Gelen ses gaza bastığınızda debriyaj kaçırıp da boşa devir çeviriyormuş gibi bir ses değil mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #138 : Ocak 04, 2015, 16:01:08 »
Aynennnnnn

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 corolla advance benzinli multidrive s performans durumu
« Yanıtla #139 : Ocak 04, 2015, 16:09:31 »
Gerçekten çok sessiz o zaman. Peki içten yanmalı motorun ses seviyesi nasıl?

Emrah bey'in aracının aynısını babama aldım, bu araçla ve kendi aracımla, hızlı düz yol kullanımında hiç bir fark yok, sessizler, bozuk zemin nedeniyle yokuş aşağı kaymalarda Corollada çok sessiz. Sadece yokuş yukarı tırmanışlarda ki bu şehir içinde daha belirgin, motor devrinin yükselmesi CVT'nin çalışma prensibindendir.

Sordugunuz mesela hybrid yaris ise...bi parca ses yokk..hatta araba calismadi diye tkrr kapatip actim kontagi..ama basinca gaza ondan da ses geliyo

Emrah bey, uçaklar bile kalkış esnasında yüksek ses üretirler çünkü onların motorlarıda aynı CVT gibi tek yön dönüp vites sayısı yoktur.

CVT teknolojisi böyledir.

Otomobil teknolojisinde artık markaların tamamı CVT şanzımana ağırlık vermekte, çünkü çok fazla olumlu yönü var.

Olumsuz tek yönüde işte sizi şoka sokan, yokuş yukarı tırmanışlarda motor gürültüsü ürettirmesi ama bu o motorun yetersiz olduğu anlamına gelmez. Teknolojiye adapte olup karşılıklı anlaştığınızda ne olup bittiğini bileceksiniz.





 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)