Gönderen Konu: MMT Sorunları  (Okunma sayısı 116531 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '13
  • 33 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #120 : Mayıs 10, 2013, 11:58:36 »

arkadaşlar bu arkadaşımızı ben olsam çok kaale almam keza kendisi daha arabanın vitesini tam otomatik sanıyor debriyajının olup olmadığını bilmiyor ve bu bilgi ile gidip  170.000km de D4D MMT  servise göstermeden araç alıp  gelip burda yazıyor
mesut bey adam debriyaj olup olmadığını bilmiyor demiyorki debriyaja mudahele edip bozamayacağını belirtmek istemiş servise gösterip göstermediğide belli değil üstelik ama beyefendi haklı bir serzenişte bulunmuş bence aynı aracın 2011 modelini kullanan biri olarak beyefendiyi ve toyota nın tutumunu kaale almamaız gerektiğini düşünüyorum saygılarımla...
2013 corolla advance cvt. 30 binde 7 binden sonra lpg li...

Toyota Club Türkiye

Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #120 : Mayıs 10, 2013, 11:58:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #121 : Mayıs 10, 2013, 12:38:02 »
öncelikle iyi akşamlar araç alacak olan arkadaşlar kesiinlikle toyota d4d ve mmt den uzak durun hatta mümkünse önünden bile geçmeyin, toyota da tanıdığınız veya akrabanız varsada onunla da selamı sabahı kesin:) kaç gündür ha toyota merkeze mail, ha servise git gel ne derdimizi anlatabildik ne de aracımızı yaptırabildik. arkadaşlar sorun şurda bundan 4- 5 ay önce ikinci el 2009 model dizel mmt d4d bir araç aldım km si 170000 ama araç servis bakımlı falan, geçenlerde arabaya bindim markete gittim, eve dönecem arabayı çalıştırdım araba N de kaldı vites hareketli ama ne ileri ne geri gidemiyorum sadece  ikaz sesi ve şanzıman gösterge lambası (çark içinde ünlem olan) yanmaya başladı neyse 10 - 15 dakika sonra düzeldi eve geldim araba bunu adet haline getirdi olur olmaz yerde N de kalıyor trafikte öylecene kala kalıyorsun. yokuş yukarı ve hele birazda yoğunsa trafik yandınız kabuslar görmeye başlarsınız. her neyse durumu servise anlattım araca baktılar  p0810  arıza kodu veriyormuş, debriyaj seti debriyaj motoru ve mmt ecu sunun değişmesi gerektiğini ve 5000 tl ye mal olacağını söylediler. garantimin bittiğini ve km den dolayı kampanya uygulayamayacaklarını söylediler, ama 170000 deki arabama cam kumanda kampanyası uyguladılar...neyse bu parayı ödeyemeyeceğimi ve emsal sorunlarda değişim yaptıklarını söylememe rağmen yok dediler onlar başka arıza ne alakası var işte herşey aynı. sonuçta ne halin varsa gör ve ne yaparsan yap dediler. kısaca toyota alacak olan arkadaş o kadar parayı 100000 veya150000 km yapacağı ve karşısında muhatap bulamayacağı bir arabaya verecek haberi olsun. eğer bu sorunum toyota tarafından çözülmez ise yeminle aracı kümes haline getirecem ve üstüne büyük puntolu yazılarla olan biteni yazacam belki o zaman toyotanın dikkatini çekeriz diye düşünüyorum...

Beyler, Mesut Bey,

Allah askina biraz noktala isaretlerine dikkat edelim. Su yaziyi okurken ne anlatmissiniz. Cümle nerede baslamis ve nerede bitmis. Anlamak icin 3 kere okumak gerekiyor.

Su an yaziyi silmiyorum ama bundan sonra düzgün sekilde yazilmamis tüm mesajlari silecegiz. Bu yazilarin uzun süre bir kütüphane misali forumda kaldigini düsünerek hareket etmenizi rica ediyorum.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #122 : Mayıs 11, 2013, 18:19:28 »
p0810 sorunu için bahsettiğin gibi mmt ecu değişimi (debriyaj seti motoru bazen gerekli değil değişim olarak) yapılınca hiç bir sorun kalmıyor araçta, ancak garanti bitmiş ise bu tutar senin cebinden çıkıyor bu yanı kötü, garanti varsa garantiden değişiyor

dostum valla dün aradılar ve ecunun değişmeyeceğini ama debriyaj seti ve debriyaj motorunun değişeceğini söylediler.
Demir tava geldi ateş bitti, akıl başa geldi ömür bitti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #123 : Mayıs 11, 2013, 18:21:21 »
Geçmiş olsun;
Aracın sürekli bakıma götürldüğü servise mi gittiniz peki?

evet araba sürekli aynı serviste bakıma girmiş. ve hiç bir bakımını kaçırmamış. bende o servise gittim.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 29, 2020, 14:46:53
değerli arkadaşlar, inanın yazdıklarım kimseyi kızdırmak  gücendirmek veya bir malı kötülemek için yazılmadı. sadece çok zor durumda kaldım ve içimdekileri döktüm. isteyen beni kayla alır isteyende almaz. evet aracım 170000 kmde ve dediğim gibi a dan z ye tüm bakımları aynı serviste yapılmış ve son ağır bakımı yapıldıktan sonra (160000 km) ben bu aracı aldım. araçtaki arızayı anlatmıştım ve de toyota merkeze mail atmıştım. Allhtan mail atmışım, bir kaç gün sonra yetkili servis beni aradı ve ellerinden gelen yardımı yapacaklarını söylediler. yani 5000 tl olan masrafın sadece 1550 tl sini alacaklarını söylediler. sağolsun biraz daha konuşunca fiyatı 1350 tl ye indirdiler. şimdi ben hakkımı aramakla yanlış mı yaptım? kuzu kuzu o parayı ödesemiydim? bu arada aracın debriyajının olduğunu biliyorum aracın debriyaj pedalının olmadığını anlatmaya çalıştım. herkese hayırlı kazasız belasız günler dilerim. ve de bir sorun varsa mutlaka ve mutlaka muhattabıyla diyaloğa geçin.
Demir tava geldi ateş bitti, akıl başa geldi ömür bitti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #124 : Mayıs 11, 2013, 19:44:26 »
Ben mmt şanzımanı aracı aldıktan sonra araştırmıştım.. Bu kadar kötü yorumu görünce daha 1 haftalık arabadan soğumuştum . Kendime de çok kızmıştım araştırmadan aldım diye..
Yaklaşık 1.5 senedir kullanıyorum.. Nazar değmesin bana bir defa bile sıkıntı yaşatmadı ne aracım ne da şanzıman.. Tam tersi çok keyifli,çok adaptif, çok akıllı bir teknoloji mmt şanzıman..
Bu sorunları okudukça şaşırıyorum.. Sonuçta araç işi biraz şans galiba...
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 5 kere teşekkür etti
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #125 : Mayıs 27, 2013, 23:59:26 »
bende 2009 model auris mmt aldım daha 10 gün oldu olmadı ama yorumları görünce gözüm korktu inşallah yanlış bir karar vermemişimdir arac 50.000de elimden çıkarıp başka birşey mi alsam kararsız kaldım.daha once pegeout 307 yarı otomatik kullanıyordum alışkın olmadığımdan heralde o bana daha rahat geliyordu :(
Hangi takımlısın diyenlere karşı sadece Eskişehirspor!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #126 : Haziran 06, 2013, 14:45:07 »
2009 corolla d4d elegant mm ile aranızdayım
Benimde mmt ile ilgili merak ettiğim konular var.

1.   Aracı park ederken vitesi N konumuna mı getirmeliyiz. Rampalarda vitesi hangi konuma getirmeliyiz

Kullanma kitapçığında  yazan su ifadeyi tam anlayamadım.
Kontak anahtarını OFF konumuna getiriniz ve aracı durdurunuz.
Vites konum göstergesinde 1 ya da R göründüğünden emin olunuz. (burada vitesi m yada r de mi bırakmalıyız.)

Benim yaptığım düz yerlerde vitesi N konumuna getirip el frenini çekiyorum rampa aşağı yada yukarı  bıraktığımda ise E konumuna getiriyorum. Bu hareketim doğrumudur.

2.   E konumundayken vites değişimlerinde 2500 devirde ayağımı hafif çekiyorum vites otomatik atıyor. Sayenizde buna alışmaya başladım.
3.   E konumunda rampada  durup hafif geri gelmek gerektiğinde (10 metre kadar) vitesi E konumunda kalmalımı yoksa N yada R ye almalımıyız.
4.   E konumundan M konumuna almak için ayağımızı gazdan kesmek yeterli mi yoksa aracı durdurmalımıyız.

İlk otomatik kullanışım olduğundan ve bir çok arkadaş da sorun yaşadığı için sormak istedim malum en ufak bir hata birkaç bin tl ye maal oluyor.
Forumda Multimod Kullanma kılavuzu gibi bir sayfa hazırlasak çok kullanışlı olacağını düşünüyorum.

Esenlikler…

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #127 : Haziran 06, 2013, 22:58:49 »
2009 corolla d4d elegant mm ile aranızdayım
Benimde mmt ile ilgili merak ettiğim konular var.

1.   Aracı park ederken vitesi N konumuna mı getirmeliyiz. Rampalarda vitesi hangi konuma getirmeliyiz

Kullanma kitapçığında  yazan su ifadeyi tam anlayamadım.
Kontak anahtarını OFF konumuna getiriniz ve aracı durdurunuz.
Vites konum göstergesinde 1 ya da R göründüğünden emin olunuz. (burada vitesi m yada r de mi bırakmalıyız.)

Benim yaptığım düz yerlerde vitesi N konumuna getirip el frenini çekiyorum rampa aşağı yada yukarı  bıraktığımda ise E konumuna getiriyorum. Bu hareketim doğrumudur.

2.   E konumundayken vites değişimlerinde 2500 devirde ayağımı hafif çekiyorum vites otomatik atıyor. Sayenizde buna alışmaya başladım.
3.   E konumunda rampada  durup hafif geri gelmek gerektiğinde (10 metre kadar) vitesi E konumunda kalmalımı yoksa N yada R ye almalımıyız.
4.   E konumundan M konumuna almak için ayağımızı gazdan kesmek yeterli mi yoksa aracı durdurmalımıyız.

İlk otomatik kullanışım olduğundan ve bir çok arkadaş da sorun yaşadığı için sormak istedim malum en ufak bir hata birkaç bin tl ye maal oluyor.
Forumda Multimod Kullanma kılavuzu gibi bir sayfa hazırlasak çok kullanışlı olacağını düşünüyorum.

Esenlikler…

Harun bey merhaba, öncelikle aracınız hayırlı olsun..Kazasız belasız sürüşler dilerim..

1.Aslında kitapçıkta park halindeyken N konumuna getirilmesi yazıyor ancak forumda bi arkadaş konu açmıştı. Henüz 3 aylık arabası park halindeyken el freninden boşalmış hasar almıştı. Düz yoldayken N konumunda bırakabilirsiniz. Ancak rampada eğimin aksi yöndeki vites konunuma almanız faydalı olacaktır.Yokuş yukarı E, veya yokuş aşağı R şeklinde..
2.Ben de başlarda öyle yapıyordum tamamen gereksiz bir hareket:) arac zaten sizin gaza basma şiddetinize göre vites değiştireceği devre kendi karar veriyor, her zaman 2500 d/d olmuyor değişim..
3.Çok bilmemekle birlikte R en mantıklısı gibi duruyor..
4.Eden Mye veya tam tersi için aracı durdurmanıza ya da gazdan çekmenize gerek yok.. Aracın vitesine her daim müdahele edebilirsiniz, ister vitesten ister kulakçıktan.. multimode zaten bu işe yarıyor:)
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #128 : Haziran 07, 2013, 11:00:09 »
aracın kitapçığında beklemede N yani boşa alın diyor  bu kırmızı ışık gibi yada araçla yol kenarında beklerken oluşan durumları kastediyor,  aracı durdurduğunuzda E M yada R konuma alabilrisiniz diyor,  ifadeleri tam doğru hatırlayamadım ancak dediğim gibi araç park edildiğinde boşta kesinlikle bırakmayın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #129 : Haziran 11, 2013, 15:27:55 »
bir de ben Orduda yaşıyorum bazen köye de gidiyoruz yallar malumunuz.

rampa yukarı manuel moda alıyorum en fazla 2. viteste gidiyorum ancak hafif ayağımı gazdan kesince vites 1 e düşüyor

aynı şekilde rampa aşağı inerkende genelde 2. vites manuelde iniyorum biraz frene dokunsam 1. vitese alıyor. frene basmasam kasislere hızlı giriyorum.
kendimi yarış oyununda gibi hissediyorum
bunun için bir ayar yada taktik var mı acaba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #130 : Haziran 11, 2013, 22:35:54 »
bir de ben Orduda yaşıyorum bazen köye de gidiyoruz yallar malumunuz.

rampa yukarı manuel moda alıyorum en fazla 2. viteste gidiyorum ancak hafif ayağımı gazdan kesince vites 1 e düşüyor

aynı şekilde rampa aşağı inerkende genelde 2. vites manuelde iniyorum biraz frene dokunsam 1. vitese alıyor. frene basmasam kasislere hızlı giriyorum.
kendimi yarış oyununda gibi hissediyorum
bunun için bir ayar yada taktik var mı acaba

Eğer direksiyondaki kulakçıklardan vites değiştiriyorsanız arac yolun durumuna, gazın şiddetine vs gibi durumlara bağlı olarak bi süre sonra tekrar E konumuna alıp vites değiştiriyor. Ancak vitesten manuel konuma alırsanız aracın vites değiştirmiyor olması lazım?
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #131 : Haziran 11, 2013, 23:44:57 »
bir de ben Orduda yaşıyorum bazen köye de gidiyoruz yallar malumunuz.

rampa yukarı manuel moda alıyorum en fazla 2. viteste gidiyorum ancak hafif ayağımı gazdan kesince vites 1 e düşüyor

aynı şekilde rampa aşağı inerkende genelde 2. vites manuelde iniyorum biraz frene dokunsam 1. vitese alıyor. frene basmasam kasislere hızlı giriyorum.
kendimi yarış oyununda gibi hissediyorum
bunun için bir ayar yada taktik var mı acaba
Vitesi Es konumuna alirsaniz ve gaz pedalına çok abanmazsaniz, rampalari daha rahat  ve dengeli çikarsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • www.benyunus.com
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #132 : Haziran 12, 2013, 00:04:33 »
bir de ben Orduda yaşıyorum bazen köye de gidiyoruz yallar malumunuz.

rampa yukarı manuel moda alıyorum en fazla 2. viteste gidiyorum ancak hafif ayağımı gazdan kesince vites 1 e düşüyor

aynı şekilde rampa aşağı inerkende genelde 2. vites manuelde iniyorum biraz frene dokunsam 1. vitese alıyor. frene basmasam kasislere hızlı giriyorum.
kendimi yarış oyununda gibi hissediyorum
bunun için bir ayar yada taktik var mı acaba

Aynı şey benide gıcık ediyor! Sokak arasında 2. viteste yavaş giderken 2'de devam edebilecekken 1'e düşüyor :( Sonra bağırmaya başlıyor tekrar 2 sonra yavaşlayınca tekrar 1 sonsuz döngüye giriyoruz  :D

Bunu şöyle bir çözümü var: manuel modda araç dururken 2'ye atıp 2'de kalkarsanız yavaşta gitseniz araç hep 2'de kalıyor. (Kendiniz 1'e veya 3'e geçmediğiniz sürece)

Benim kendimce bulduğum bir çözüm, doğrumu yapıyorum bilmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • www.benyunus.com
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #133 : Haziran 12, 2013, 00:15:45 »

2.   E konumundayken vites değişimlerinde 2500 devirde ayağımı hafif çekiyorum vites otomatik atıyor. Sayenizde buna alışmaya başladım.
3.   E konumunda rampada  durup hafif geri gelmek gerektiğinde (10 metre kadar) vitesi E konumunda kalmalımı yoksa N yada R ye almalımıyız.
4.   E konumundan M konumuna almak için ayağımızı gazdan kesmek yeterli mi yoksa aracı durdurmalımıyız.


2. Vites geçişlerindeki sarsıntıyı azaltmak için genelde manuel'de kullanıyorum. Zevklide oluyor manuel tavsiye ederim :)
3. Boşa atıyorum. (MMT'yi normal manuel vitesli bir araç olarak düşünebilirsiniz.)
4. Gerek yok istediğiniz gibi geçiş yapabilirsiniz. Hatta şöyle bir örnek vereyim: 4. viteste 60-70 KM ile giderken aracı boşa alıp 30 KM'lere yavaşladınız ve tekrar vitese aldınız, araç o hıza uygun vitese geçmiş oluyor kendiliğin. (2-3.vites neyse)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #134 : Haziran 12, 2013, 15:44:43 »
Eğer direksiyondaki kulakçıklardan vites değiştiriyorsanız arac yolun durumuna, gazın şiddetine vs gibi durumlara bağlı olarak bir süre sonra tekrar E konumuna alıp vites değiştiriyor. Ancak vitesten manuel konuma alırsanız aracın vites değiştirmiyor olması lazım?

aracı stabilize yolda genelde manuelde kullanıyorum buradaki sıkıntım rampa aşağı frene basıp araba hafif hız kaydettiğinde vites küçültmesi, ve haliyle arabanın motor freni yaparak bağırması
buda beni oldukça tedirgin etmekte yanlış bir şey yapmayayım diye.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #135 : Haziran 12, 2013, 15:48:00 »
2. Vites geçişlerindeki sarsıntıyı azaltmak için genelde manuel'de kullanıyorum. Zevklide oluyor manuel tavsiye ederim :)
3. Boşa atıyorum. (MMT'yi normal manuel vitesli bir araç olarak düşünebilirsiniz.)
4. Gerek yok istediğiniz gibi geçiş yapabilirsiniz. Hatta şöyle bir örnek vereyim: 4. viteste 60-70 KM ile giderken aracı boşa alıp 30 KM'lere yavaşladınız ve tekrar vitese aldınız, araç o hıza uygun vitese geçmiş oluyor kendiliğin. (2-3.vites neyse)
verdiğiniz bilgiler çok açıklayıcı oldu teşekkür ederim. bu arada aracı boşa almak demişsiniz bunun mmt'ye hiç bir zararı oluyormu ???

Esenlikler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #136 : Haziran 12, 2013, 20:50:29 »
aracı stabilize yolda genelde manuelde kullanıyorum buradaki sıkıntım rampa aşağı frene basıp araba hafif hız kaydettiğinde vites küçültmesi, ve haliyle arabanın motor freni yaparak bağırması
buda beni oldukça tedirgin etmekte yanlış bir şey yapmayayım diye.

hiç karşılaşmadım bu sorunla yarın deneyeceğim bakalım bende olcak mı..bilgi veririm
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 64500
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #137 : Haziran 12, 2013, 21:03:10 »
aracı stabilize yolda genelde manuelde kullanıyorum buradaki sıkıntım rampa aşağı frene basıp araba hafif hız kaydettiğinde vites küçültmesi, ve haliyle arabanın motor freni yaparak bağırması
buda beni oldukça tedirgin etmekte yanlış bir şey yapmayayım diye.

benim önceki aracım peugeot 406 otomatikti,,yokuş aşağı inerken vites küçültüp motor freni yapıyordu ve bunu ben normal karşılıyorum,manuel araçlarda da vites küçülttüğümüz gibi..
Edepli edebinden susar. Edepsiz, "ben susturdum" zanneder.
Mevlâna Celâleddin-i Rûmî
Peugeot 406 2.0 BVA (1998) 2009-2012
Toyota Auris  1.33  2012-

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #138 : Haziran 14, 2013, 12:41:59 »
Yunus beyin 2., viteste kalkma teknigi ni kullanmaya basladin stabilize yollarda bu cok ise yariyor ancak arabaya ne kadar zarar veir bilmiyorun ancak cok rahar bir surus sagliyor
Frene basinca.vites kucultecekmi derdi frene basmatinca arabanin alti vururmu kasise hizlimi girerim derdi kalmiyor. Esenlkler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • www.benyunus.com
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #139 : Haziran 14, 2013, 22:33:29 »
Bir sorun olacağını zannetmiyorum. Ben 1 senedir sokak aralarında bu şekilde kullanıyorum. Bir tavsiyem daha olacak: 2 saniyeden fazla duracağınız durumlarda hemen boşa atın.