Gönderen Konu: MMT Sorunları  (Okunma sayısı 106788 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
MMT Sorunları
« : Kasım 19, 2008, 08:30:44 »
  Selam.
 MMT özellikli araç kullananlar sistemle ilgili yaşadıkları sorunları yoruma kaçmadan (mümkün olduğunca) tam olarak ve detaylandırarak buraya aktarırlarsa eminim sonuçta faydalı bir bilgiye dönüştürebiliriz hep birlikte.

Toyota Club Türkiye

MMT Sorunları
« : Kasım 19, 2008, 08:30:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • en iyi otomobil kendi otomobilindir
    • www.erginboy.8m.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #1 : Kasım 19, 2008, 16:34:20 »
benim kullandığım araç düz vites ama şirketteki diğer corolla ise MMT ve bende bayağı bir sıkıntı yaşıyorum,
1. vites geçişleri çok yavaş.
2. vites değişikliklerini ayarlamak için biraz arabaya alışmak lyazım, 2500 devirden sonra ayağınızı gazdan hafif çekerseniz o zaman vitesartırıyor yoksa 3000 devir civarına kadar arabayı bağırta bağırta sürüyorsunuz.
3. yokuş yukarı çıkarken manuel konuma almanızı şiddetle tavsiye ediyorum yoksa alakasız bir zamanda vites artırıyor ve araba yığılıp kalıyor ( buradaki sorun sanırım motorun güçsüzlüğü ve vites oranı )
4. yokuş inerkende aynı şekilde otomatik modta bazen vitesi artırmayıp motoru bağırtıyor.
5. Sıkışık trafikte aracın içinden bip sesi geliyor ( şanzıman veya balatanın ısındığının göstergesiymiş ( çok ama çooooook rahatsız edici bir durum İstanbuldaki arkadaşlar beni çok daha iyi anlayacaklardır çünkü bazen trafikte saatlerce kalmak zorunda kalıyoruz ve bu bip sesininide saatlerce arbada dinlemek zorunda kalıyorsunuz )
2008 Corolla 1,4 d4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #2 : Kasım 19, 2008, 23:18:07 »
dostlar herkes yaşadığı arızaları anlatıyor fakat bunda kullanıcı hataları etkin rol oynuyor olmasın


1- bu araçlar düz vites mantığı ile üretilmiş yokuşlarda debriyajı yormamak için her zaman el freni ile kalkın.
2- aracı ilk çalıştırma sırasında frene iyi basın. yarım yamalak basınca beyin vitesin konumunu tam algılayamıyor ve dur kalk halinde birden bire araç stop edebiliyor.
3- uzun süreli beklemelerde vitesi mutlaka boşa alın. şanzıman dinlensin.

aracınızda ne arızası olursa olsun. yetkili servise gidip danışın. ücretsiz son derece samimiyetle ilgileniyorlar.

 bu mmt leri kullanmak gerçekten dikkat ve bilgi istiyor yoksa randıman almak çok zor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #3 : Kasım 22, 2008, 17:50:53 »
Yaklasık bir senedir MMT Corolla kullanıyorum. İlk günlerde cok yadırgadım ama artık kesinlike vazgeçmem. Benim dikkat ettiğim hususlar şunlar:
- Yokuşlarda kesinlikle manule konuma alıyorum. Bu şekilde hem araç bayılmıyor hem de şanzıman gereksiz vites değiştirmiyor.
- Şanzımanın vites değiştirme huyunu öğrenmek 2-3 ayınızı alabilir. Şu anda şehir içinde 'Es' konumuna almadan gayet seri kullanabiliyorum.
- Soguk havalarda ilk çalışmadan sonra motor ısınana kadar yine manuel modda kullanıyorum.
- Bugüne kadar en ufak bir sorun yaşamadım, çekinceleri olanlara kesinlike tavsiye ederim.
- Kalkışlarda ortalamadan dik ramplarada el freni ile kalkıyorum.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #4 : Kasım 22, 2008, 20:08:47 »
Aslında bu şanzımanlarda sorun yok. Sorunun nedeni, insanlara seçenek sunmamakta.
Müşterileri hem tam otomatik, hem yarı otomatik seçeneği sunarsak, insanların kendilerine uyan artılarını düşünerek, ona göre tercihte bulunurlar. Dolasıyla beklentileri de buna göre olur.

MMT şanzıman, güç kaybı ve yakıt tüketimi düz vitesli şanzıman ile aynıdır. Eksi yanları ise aynı düz vitesdeki gibi araçla ilgilenmek gerekiyor. Gerektiğinde manuel mod vitese, gerektiğinde el freni ile kalkmak gibi. Bence artılarını düşünürek kullanmak gerekir bu şanzımanı.

Bu arada MMT şanzıman Toyota'nın kendi şanzımanı değildir, başka bir firmadan alınarak araçlarımıza uygulanmaktadır. (Kimse bilmez ;) )
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #5 : Kasım 22, 2008, 20:20:21 »
Aisin?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #6 : Kasım 22, 2008, 21:52:29 »
  Bildiğim kadarı ile sabit akslı arka süspansiyonuda öyle dimi Utku? Sanırım Almanya menşeli bir firmadan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #7 : Kasım 22, 2008, 22:32:02 »
  Bildiğim kadarı ile sabit akslı arka süspansiyonuda öyle dimi Utku? Sanırım Almanya menşeli bir firmadan.

evet bende o şekilde biliyorum
mmt ler, peugeot ile ortak imiş
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #8 : Kasım 22, 2008, 22:40:25 »
Ilk MMT konusu gectiginde aradigimda Japon Aisin'in Toyota ile birlikte urettigini okumustum... (Otomatiklestirilmis duz vites, 2003'de MMT dememisler adina ama...)


http://www.aisin.com/news/products/030416.html

http://www.aisin.com/product/automotive/drivetrain/ot.html

Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #9 : Kasım 22, 2008, 23:51:03 »
evet bende o şekilde biliyorum
mmt ler, peugeot ile ortak imiş

Benim de Peugeot 107 deneyimim oldu, araçta Toyota MMT şanzımanının ve motorunun(bu ne kadar doğru bilmiyorum) kullanıldığı söylenmişti...

Ayrıca bir önceki mesajınızda belirttiklerinize sonuna kadar katılıyorum Utku Bey, kendi aracım otomatik vites, MMT vitesli araç da kullandım ve ikisinin arasındaki farkı bilerek kullandıktan sonra çok sorun çıkacağını düşünmüyorum. Çıkabilen sorunların birçoğu insanların aradaki farkı bilmeden MMT'ye otomatik vites muamelesi yapmasından kaynaklanıyor... Elbette ki otomatik vites çok daha konforlu bir sürüş sunuyor, öte yandan MMT'nin düşük yakıt tüketimi, güç kaybının olmaması ve istediğiniz anda kontrolü alabilmeniz gibi bariz artıları da var.

Otomatik vites kullanıcısı olarak MMT'ye ilk geçtiğimde Ali Bey'in bahsettiklerini teker teker yaşadım. İlk tanışmamda yaşadığım en bariz problem de aracın yokuş çıkarken yanlış karar verip sürekli vites yükseltmesiydi. Ben İstanbul trafiğinde 10 saat kadar kullandığım için alışma sürecim kısa oldu, 3-4 gün içinde huyunu öğrenip üstüne manuel de kullanabilmenin zevkini çıkarmaya başlamıştım.


2005 Corolla Sedan Terra A/T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #10 : Kasım 22, 2008, 23:54:09 »
 size bi sır vereyim. ama kısmi bi sır! :) toyota 2009 yılında corolla'daki mmt sorununa çözüm getirecek. bekleyin ve görün...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #11 : Kasım 23, 2008, 02:31:31 »
Aslında bu şanzımanlarda sorun yok. Sorunun nedeni, insanlara seçenek sunmamakta.
Müşterileri hem tam otomatik, hem yarı otomatik seçeneği sunarsak, insanların kendilerine uyan artılarını düşünerek, ona göre tercihte bulunurlar. Dolasıyla beklentileri de buna göre olur.

MMT şanzıman, güç kaybı ve yakıt tüketimi düz vitesli şanzıman ile aynıdır. Eksi yanları ise aynı düz vitesdeki gibi araçla ilgilenmek gerekiyor. Gerektiğinde manuel mod vitese, gerektiğinde el freni ile kalkmak gibi. Bence artılarını düşünürek kullanmak gerekir bu şanzımanı.

Bu arada MMT şanzıman Toyota'nın kendi şanzımanı değildir, başka bir firmadan alınarak araçlarımıza uygulanmaktadır. (Kimse bilmez ;) )


hocam sana katılıyorum vallahi :)
toyota mmt yi getirdiğinden müşterilerine anlatamadı...müşterilerde anlamak istemedi tabi...anlayanlar var ama görüyoruz...şimdi düz düşünen bir müşterinin mantığı şudur 'benim arabamda debriyaj pedalı yoksa araba otomatiktir' :) 'ama debriyaj var diyoruz'...'pedal nerde' diyolar :)  'pedal yok ama debriyaj var,debriyajı bir beyin yönetiyo ve kendi kendine değiştiriyor' diyoruz ve 'tamam işte kendi kendine değiştiriyosa otomatik' diyorlar :)
bu sorunlarla her gün karşılaşıyoruz :)

anlatabilme sabırı ve anlayabilme kapasitesi biraz fazla olmalı sanırım :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #12 : Kasım 23, 2008, 12:29:33 »

hocam sana katılıyorum vallahi :)
toyota mmt yi getirdiğinden müşterilerine anlatamadı...müşterilerde anlamak istemedi tabi...anlayanlar var ama görüyoruz...şimdi düz düşünen bir müşterinin mantığı şudur 'benim arabamda debriyaj pedalı yoksa araba otomatiktir' :) 'ama debriyaj var diyoruz'...'pedal nerde' diyolar :)  'pedal yok ama debriyaj var,debriyajı bir beyin yönetiyo ve kendi kendine değiştiriyor' diyoruz ve 'tamam işte kendi kendine değiştiriyosa otomatik' diyorlar :)
bu sorunlarla her gün karşılaşıyoruz :)

anlatabilme sabırı ve anlayabilme kapasitesi biraz fazla olmalı sanırım :)

anlatamamaları normaldir, çünkü satış danışmanlarının bile teknik konuda ne kadar eğitimli oldukları tartılışılır. ben geçen haftalarda istanbula eğitime gittim ve birçok arkadaşımın teknik bilgisi olmadığını gördüm. Öncelikle bayilerin satışda da teknik bilgisi olan elemanlarla çalışması gerekiyor...
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #13 : Kasım 23, 2008, 13:33:35 »
size bi sır vereyim. ama kısmi bi sır! :) toyota 2009 yılında corolla'daki mmt sorununa çözüm getirecek. bekleyin ve görün...
Bu sır olmaktan çıktı zaten, ben kaç zamandır söylüyorum :)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #14 : Kasım 24, 2008, 21:32:32 »
 artık insanlar bu mmt konusunda biraz da kendinde hata olduğunu anlayabildiler galiba. hala kendinde zerre kusur olmayıpda mmt'nin hatalı bi sistem olduğunu iddia edenlere küçük bi hatırlatmada bulunmak istiyorum. Formula 1 araçlarıda MMT bunu bilmeyenimiz yoktur heralde di mi?
 Sistemin aslında ne kadar kusursuz olduğuna bi de bu açıdan bakarak kanaat getirin bence...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #15 : Kasım 29, 2008, 20:07:25 »
Ergin beyi o bip sesini ben 3 senede bir kez duydum, onda da ne hata yaptığımı biliyorum. Sizin kullandığınız zavallı araca acıdım yahu :)
--dünya dönüyor--

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #16 : Kasım 30, 2008, 13:14:27 »
2007 corolla MMT kullanıyorum 62bin km'de otomobil. Şunana kadar bir sorunla karşılaşmadım. Alper beyin dediği gibi bip sesini bir defa karda patinaj yaptığında duydum. Trafik sıkışıklığı olmayınca sorunlar daha rahat çözülüyo. Rampa inerken vites yükseltmemesi de sanırım kontrollü inmek için bizim adımıza karar veriyo vites kutusu. Bu vites ile ilgili tek korkum 100bini devirmeden baskı balatanın bitmesi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #17 : Kasım 30, 2008, 14:38:02 »
artık insanlar bu mmt konusunda biraz da kendinde hata olduğunu anlayabildiler galiba. hala kendinde zerre kusur olmayıpda mmt'nin hatalı bi sistem olduğunu iddia edenlere küçük bi hatırlatmada bulunmak istiyorum. Formula 1 araçlarıda MMT bunu bilmeyenimiz yoktur heralde di mi?
 Sistemin aslında ne kadar kusursuz olduğuna bi de bu açıdan bakarak kanaat getirin bence...

f1 deki şanzıman ile toyotadaki mmt yi karşılaştırmak hakikaten komik ötesi olmuş.
Mmt yeni bir teknoloji, özellikle ufak dizel motorlu araçlar için ortaya çıktı, sonra benzinli vs araçlardada kullanılmaya başladı. Yeni olduğu için bu tip sorunları olması bence çok doğal. Ki getirdikleri yanında bende goturdugu hiç bir şey.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #18 : Kasım 30, 2008, 23:27:50 »
 iyi de Toyota'da 5 yıldır var bu teknoloji, f1'de artık eskidi farklı sistemlere geçtiler. Toyota mmt ile Türkiye pazarına girerek hayal kırıklığına uğradı. bu teknolojiyi bu hallere düşürenler komik geliyo asıl bana.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #19 : Aralık 04, 2008, 23:36:53 »
benim kullandığım araç düz vites ama şirketteki diğer corolla ise MMT ve bende bayağı bir sıkıntı yaşıyorum,
1. vites geçişleri çok yavaş.
2. vites değişikliklerini ayarlamak için biraz arabaya alışmak lyazım, 2500 devirden sonra ayağınızı gazdan hafif çekerseniz o zaman vitesartırıyor yoksa 3000 devir civarına kadar arabayı bağırta bağırta sürüyorsunuz.
3. yokuş yukarı çıkarken manuel konuma almanızı şiddetle tavsiye ediyorum yoksa alakasız bir zamanda vites artırıyor ve araba yığılıp kalıyor ( buradaki sorun sanırım motorun güçsüzlüğü ve vites oranı )
4. yokuş inerkende aynı şekilde otomatik modta bazen vitesi artırmayıp motoru bağırtıyor.
5. Sıkışık trafikte aracın içinden bip sesi geliyor ( şanzıman veya balatanın ısındığının göstergesiymiş ( çok ama çooooook rahatsız edici bir durum İstanbuldaki arkadaşlar beni çok daha iyi anlayacaklardır çünkü bazen trafikte saatlerce kalmak zorunda kalıyoruz ve bu bip sesininide saatlerce arbada dinlemek zorunda kalıyorsunuz )

kesinlikle ergin arkadaşımıza katılıyorum