Gönderen Konu: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .  (Okunma sayısı 20999 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #60 : Temmuz 15, 2014, 20:26:20 »
Ben benzinlileri kıyaslıyorum.

Şu anda kaç tane benzinli Toyota yağ yakıyor?

Polo Gti'a kafa tutacak araç bol. Piyasa modlu Civic'ten geçilmiyor mesela.

Bence bu ülkede VW çok büyütülüyor.

VW'in Türkçesi Halkın Arabası demektir. Yanlış bilmiyorsam zamanında Adolf Hitler'in talimatıyla Alman halkı ucuza arabaya binsin diye kurulmuş bir marka.

Almanya'da o çok beğenilen VW'in suratına bile bakmıyor bazıları. Ki Almanlar kendi malıyla övünmeyi çok severler. Bir Alman'ın bizim VW gibi bir markamız var dediğini duyamazsınız belki ama bir Japon'un Toyota gibi bir markayı biz üretiyor dediğini duyabilirsiniz.
bu konu amacindan sapti ben burda kimseye bişey kanitlamayada çalişmiyorum konuyu açan kişi  kendisinin  vercegi bir karar burda sunu al dendi diye gidip alicak hali yok inşallah ikisinden birini alirda resimleri paylaşir bizde keyifle bakariz :) onceden dedigim gibi herkesin araba anlayişi farklidir :)  hangi honda civic mercedes e250 amg coupe audi a5 vb dolusuyla arabayla kapişabilir ki bunlari yapan gti ler var emin olun ve hepsine 2 3 boy fark atiyorlar :) burdaki en buyuk hazda siz 55 bin tl veriyosunuz o 55 bin euro veriyo :D 
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Toyota Club Türkiye

Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #60 : Temmuz 15, 2014, 20:26:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #61 : Temmuz 15, 2014, 20:30:01 »
Enes yorumların güzel ama ben maalesef tam anlamıyla katılmıyorum bugün beğenmediğimiz hyundai bile Toyota'nın önüne geçti sorunsuzlukta.

 Markaları ilk çıktıkları güne göre kıyaslarsak yanlış olur ona bakarsan Toyota'da dikiş makinası üretiyordu ilk zamanlarda ;)
Estağfurullah o sizin güzelliğiniz.

Kesinlikle VW düşmanı değilim. Ama VW'e bulunmaz Hint kumaşı muamelesi yapılmasını doğru bulmuyorum.

Bir önceki mesajınızı da kendime göre yorumlayayım.

Bana göre küçük hacimli turbo motorlu araçtan alınan zevk sunidir. Ben biraz daha homojenliği sevenlerdenim.

Passat'a karşı Avensis'i tercih ederim. Passat kesinlikle kaliteli bir araç. Ama Avensis bana hep daha sıradışı geldi. Belki de ilk bindiğim Toyota olmasındandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #62 : Temmuz 15, 2014, 20:32:20 »
bu konu amacindan sapti ben burda kimseye bişey kanitlamayada çalişmiyorum konuyu açan kişi  kendisinin  vercegi bir karar burda sunu al dendi diye gidip alicak hali yok inşallah ikisinden birini alirda resimleri paylaşir bizde keyifle bakariz :) onceden dedigim gibi herkesin araba anlayişi farklidir :)  hangi honda civic mercedes e250 amg coupe audi a5 vb dolusuyla arabayla kapişabilir ki bunlari yapan gti ler var emin olun ve hepsine 2 3 boy fark atiyorlar :) burdaki en buyuk hazda siz 55 bin tl veriyosunuz o 55 bin euro veriyo :D
Size kesinlikle katılıyorum. Dediğiniz gibi kişisel kararları tartışamayız.

Civic'e gelince;

Audi A8'i drama uğratan bir Civic vardı.[emoji74]


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #63 : Temmuz 15, 2014, 20:34:40 »
Size kesinlikle katılıyorum. Dediğiniz gibi kişisel kararları tartışamayız.

Civic'e gelince;

Audi A8'i drama uğratan bir Civic vardı.[emoji74]
izledim civic miydi pejomuydu onu hatirlamiyorum ama alicak olan kişinin tercih ve istekleri amaçlarini kullanim geregini karşilamasi lazim bunlara dogru karar verilip alinmali bir araç
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #64 : Temmuz 15, 2014, 20:36:45 »
izledim civic miydi pejomuydu onu hatirlamiyorum ama alicak olan kişinin tercih ve istekleri amaçlarini kullanim geregini karşilamasi lazim bunlara dogru karar verilip alinmali bir araç
Doğru.

A8 ve modlu Civic çok farklı kulvarlarda.

A8 performans aracı değil. Bu konuda S8 tercih edilmelidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #65 : Temmuz 15, 2014, 20:39:47 »
Doğru.

A8 ve modlu Civic çok farklı kulvarlarda.

A8 performans aracı değil. Bu konuda S8 tercih edilmelidir.
aynen dediginiz gibi bende vwyi savunan arkadaşim olunca toyotayi savunurum  vwyi kotuleyen vw yi savunurum :D atmosferik ne kadar sevsemde turbo sesi blow off sesi hep hoşuma gitmiştir :D
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #66 : Temmuz 15, 2014, 20:40:38 »
aynen dediginiz gibi bende vwyi savunan arkadaşim olunca toyotayi savunurum  vwyi kotuleyen vw yi savunurum :D atmosferik ne kadar sevsemde turbo sesi blow off sesi hep hoşuma gitmiştir :D
Çakma blow off'lar var. [emoji4]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #67 : Temmuz 15, 2014, 20:40:52 »
Estağfurullah o sizin güzelliğiniz.

Kesinlikle VW düşmanı değilim. Ama VW'e bulunmaz Hint kumaşı muamelesi yapılmasını doğru bulmuyorum.

Bir önceki mesajınızı da kendime göre yorumlayayım.

Bana göre küçük hacimli turbo motorlu araçtan alınan zevk sunidir. Ben biraz daha homojenliği sevenlerdenim.

Passat'a karşı Avensis'i tercih ederim. Passat kesinlikle kaliteli bir araç. Ama Avensis bana hep daha sıradışı geldi. Belki de ilk bindiğim Toyota olmasındandır.
Bak işte önemli olan da bu zaten. Senin araç alman kolay olur çünkü tarafın yani içinden geçen araç belli asıl konu bu.

 İnsan içine hangi araç siniyorsa onu almalıdır ama almadan önce araştırmakta fayda var ;) Avensis'in hiç bir eksiği yok tek yapılması gereken alıcının bi test edip kendini tatmin edip etmemesini ölçmesidir.
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #68 : Temmuz 15, 2014, 20:41:36 »
Çakma blow off'lar var. [emoji4]
elektiriklileri söylüyosaniz araştirmistim isinamadim ama hiç
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #69 : Temmuz 15, 2014, 20:48:37 »
Bak işte önemli olan da bu zaten. Senin araç alman kolay olur çünkü tarafın yani içinden geçen araç belli asıl konu bu.

 İnsan içine hangi araç siniyorsa onu almalıdır ama almadan önce araştırmakta fayda var ;) Avensis'in hiç bir eksiği yok tek yapılması gereken alıcının bi test edip kendini tatmin edip etmemesini ölçmesidir.
Beni fazlasıyla tatmin etmişti.

T25'e karşı hep bir sempatim oldu. [emoji4]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #70 : Temmuz 15, 2014, 20:49:27 »
elektiriklileri söylüyosaniz araştirmistim isinamadim ama hiç
Boşver abi Cai taktırısınız sizde. [emoji4]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #71 : Temmuz 15, 2014, 23:50:40 »
1.4 160 Ps çok sorunlu bir motor.

VW'de bunu farketmiş olmalı ki tedavülden kaldırıldı bu motor.

1.6 Valvematic'in 1.4 TSI'dan eksiği yok fazlası var.

Burada 1.4 140 ps Tsi ile Valvematic karşılaştırılmış.

http://mobile.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=80349063&p=1

Link olmuş mu bu arada?

Ekleme: Bu testi yapan dergi (AMS) Alman menşelidir.
Asıl sorunlu olanlar 1.4 170 likler bu sebepten ötürüde vw 1-1.5 yılda kaldırdı bu motorları, jetta ve golf gt de kullanılmıştı bu motorlar. Sonrasında ilk seri gelen 160lıklarda kronik problemler yaşandı. Ama yaşanmasına rağmen, bu motor senelerce yılın motoru seçildi. Çünkü twincharger bir çok markanın kullanmaya cesaret edemeyeceği bir motor. En son güncellenen, CTH kodlu 1.4tsi 160, şu an scirocco, tiguan, passat ve CC modellerinde kullanılıyor ama vw bu motoru 1-2 yıl içinde tamamen bırakıp , single chargera yani turbochargera devam edecek. Yıpranma elbette diğer motorlara göre hızlı oluyor, ve fazla hata kabul etmiyor motor. Ama türkiyede yaşanan tsi kronik sorunlarının büyük çoğunluğu kullanıcı hatası, bunun da en büyük kanıtı, 2012 mayıs sonrası TSI lara yazılım yapılamıyor, VW protokolü ısrarla paylaşmıyor. Bunun sonucunda da sorunlar ciddi ölçüde azaldı. Birazda durum kullanmayı bilmekle alakalı, twincharger bir motor, atmosferik gibi hoyratça kullanılmaz. stock 1.4 motor içiyle +250hp uzun süredir kullanan insanlar var çevremde. Ara sıra sorunlar yaşıyorlar ama, henüz motor kapağı açmadılar.

1.4tsi 160 kullanıcısı olarak , şimdiye kadar hiç yağ eklemedim aracına, ve twincharger bu motorda yağ ekleyini hiç duymadım, yağ eksiltme muhabbeti sadece 1.4 180 , polo gti a özgü, ama aynı motora sahip ibiza cupra yağ eksiltmiyor, orasıda anlaşılır gibi değil.

Linke baktım, sadece kopyala yapıştır yapılmış bir veri, ve bana hiç inandırıcı gelmedi, 140lık golf ile 160lık scirocco arasında, hızlanma verilerinde 0.4-0.6 sn gibi minimal farklar var, golf hafifliği ve daha iyi oranlara sahip şanzımanıyla beygir avantajını oldukça aşağı çekiyor. Yani burdan yola çıkarak düşündüğümüzde 160lık rocco ile , auris 132 nin performansının aynı olduğu görülüyor AMS dergisine göre. Şimdi ben bazı tatbik ettiğim gerçeklerden bahsedeyim. 160lık rocco , 98 yılında üretilmiş olan honda civic vtec(VTI) a denk bir performans sergilemekte, VTI da filtre egzost ve headers bulunurken. Burdan yola çıktığımızda, 132 hp lik auris, honda civic VTI la aynı performansı sergilemiş oluyor.

Bunun hiçbir dergide, lugatta, izahta, tanımı yok.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #72 : Temmuz 16, 2014, 00:40:29 »
Asıl sorunlu olanlar 1.4 170 likler bu sebepten ötürüde vw 1-1.5 yılda kaldırdı bu motorları, jetta ve golf gt de kullanılmıştı bu motorlar. Sonrasında ilk seri gelen 160lıklarda kronik problemler yaşandı. Ama yaşanmasına rağmen, bu motor senelerce yılın motoru seçildi. Çünkü twincharger bir çok markanın kullanmaya cesaret edemeyeceği bir motor. En son güncellenen, CTH kodlu 1.4tsi 160, şu an scirocco, tiguan, passat ve CC modellerinde kullanılıyor ama vw bu motoru 1-2 yıl içinde tamamen bırakıp , single chargera yani turbochargera devam edecek. Yıpranma elbette diğer motorlara göre hızlı oluyor, ve fazla hata kabul etmiyor motor. Ama türkiyede yaşanan tsi kronik sorunlarının büyük çoğunluğu kullanıcı hatası, bunun da en büyük kanıtı, 2012 mayıs sonrası TSI lara yazılım yapılamıyor, VW protokolü ısrarla paylaşmıyor. Bunun sonucunda da sorunlar ciddi ölçüde azaldı. Birazda durum kullanmayı bilmekle alakalı, twincharger bir motor, atmosferik gibi hoyratça kullanılmaz. stock 1.4 motor içiyle +250hp uzun süredir kullanan insanlar var çevremde. Ara sıra sorunlar yaşıyorlar ama, henüz motor kapağı açmadılar.

1.4tsi 160 kullanıcısı olarak , şimdiye kadar hiç yağ eklemedim aracına, ve twincharger bu motorda yağ ekleyini hiç duymadım, yağ eksiltme muhabbeti sadece 1.4 180 , polo gti a özgü, ama aynı motora sahip ibiza cupra yağ eksiltmiyor, orasıda anlaşılır gibi değil.

Linke baktım, sadece kopyala yapıştır yapılmış bir veri, ve bana hiç inandırıcı gelmedi, 140lık golf ile 160lık scirocco arasında, hızlanma verilerinde 0.4-0.6 sn gibi minimal farklar var, golf hafifliği ve daha iyi oranlara sahip şanzımanıyla beygir avantajını oldukça aşağı çekiyor. Yani burdan yola çıkarak düşündüğümüzde 160lık rocco ile , auris 132 nin performansının aynı olduğu görülüyor AMS dergisine göre. Şimdi ben bazı tatbik ettiğim gerçeklerden bahsedeyim. 160lık rocco , 98 yılında üretilmiş olan honda civic vtec(VTI) a denk bir performans sergilemekte, VTI da filtre egzost ve headers bulunurken. Burdan yola çıktığımızda, 132 hp lik auris, honda civic VTI la aynı performansı sergilemiş oluyor.

Bunun hiçbir dergide, lugatta, izahta, tanımı yok.
Ben sadece öylesine paylaştım

Siz tecrübe ettiyseniz bu dergideki verilerden daha gerçekçi olacaktır elbette.

Bu arada sizin araç DSG mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #73 : Temmuz 16, 2014, 00:40:38 »
ister c sınıfı, ister d sınıfı olsun volkswagen ile toyota sağlamlık, ikinci el ve sorunsuzluk kriterlerinde kıyaslanamaz, bir firma boşu boşuna dünyada ençok satan araba olmaz. ben olsam 1.6 corolla veya auris alıp zevkini sürerim.aynı apt. oturduğum arkadaşım 2.0 dizel passat aldı (sıfır olarak) bir çok problemle karşılaştı turbo soğutucu çatladı garantiye sokmadılar 1.5 bin tl harcadı yinede tam randıman yok.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #74 : Temmuz 16, 2014, 00:47:28 »
ister c sınıfı, ister d sınıfı olsun volkswagen ile toyota sağlamlık, ikinci el ve sorunsuzluk kriterlerinde kıyaslanamaz, bir firma boşu boşuna dünyada ençok satan araba olmaz. ben olsam 1.6 corolla veya auris alıp zevkini sürerim.aynı apt. oturduğum arkadaşım 2.0 dizel passat aldı (sıfır olarak) bir çok problemle karşılaştı turbo soğutucu çatladı garantiye sokmadılar 1.5 bin tl harcadı yinede tam randıman yok.
Toyota kesinlike sorunsuz.

Şu anda 20 yıllık AE101'ler arıza yapmadan çalışabiliyor.

Fakat Toyota sorunsuz araba üretmek için bir çok yerden kısıyor.

Mesela yakın zamana kadar sıfır satılan Corolla'da davlumbaz bile yoktu. Ve bu aracın alınmaya değer olanlarının fiyatları 60 bin civarı. 60 bin verip tüm taş seslerini içerde duymak da pek hoş değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #75 : Temmuz 16, 2014, 01:37:41 »
160 dsg cc ile avensisi kiyaslarsak   cc avensisi  dikiz aynasindan izler
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #76 : Temmuz 16, 2014, 01:38:24 »
Ben sadece öylesine paylaştım

Siz tecrübe ettiyseniz bu dergideki verilerden daha gerçekçi olacaktır elbette.

Bu arada sizin araç DSG mi?
Hayır, manuel
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #77 : Temmuz 16, 2014, 01:50:20 »
160 dsg cc ile avensisi kiyaslarsak   cc avensisi  dikiz aynasindan izler
Uzun mesafede yer değiştirir mi araçlar sizce?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #78 : Temmuz 16, 2014, 01:51:43 »
Hayır, manuel
Bekleme süresinden ötürü mü yoksa sizde benim gibi DSG'ye güvenemeyemlerden misiniz?[emoji4]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #79 : Temmuz 16, 2014, 01:52:38 »
Uzun mesafede yer değiştirir mi araçlar sizce?
ben sanmiyorum pek kagit üzerindede baya bir beygir farki var zaten
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE