Gönderen Konu: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .  (Okunma sayısı 20995 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '03
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #20 : Temmuz 15, 2014, 12:28:38 »
yahu  yazmayım dedim ama artık şu yokuş ve rampa efsanesini bi kenara kaldırsak diyorum.

daha avensisim 450 km de.motor açılmadı bile.

bursa'da yaşıyorum ve bol rampalıdır bilen bilir özelikle şehir içi.

bir önceki ve ilk aracım kia ceratoda en fazla 1800-2000 devir arasında kalkamadığım yokuş yoktu.

avensisin ise rampada kalkış aralığı 2500-2750 devir arası.mis gibide kalkıyo arkadaşlar kimse kusura bakmasın.

rampasına göre en dik yerde 3000 devir diyelim hadi buna.

bu kadar kavga gürültü niyeki?onu anlamıyorum.

avensiste turbo benzinli veya turbo dizel olsa bu seferde turbosu hemen arıza yaptı olayları başlayacak.

BMW türkiye pazarına özel 5.20İ getirdi.Motor ne peki?1.6 benzinli BiTurbo hemde.çift turbo yani.

peki bu aracın bmw servislerini arayıp arıza yaparsa kaç paradır acaba diye fiyatını öğrenen oldumu acaba?

arkadaşlar benim kendi görüşüm katılan olur yada olmaz onu bilemem avensis iyi gidiyor hemde rampalardada iyi ancak herkes 4.yada 5.viteste

rampa çıkmak istediği için gitmiyor gibi geliyor.ben 3.vitestede çıkarım sorun yok.

eğer gitmiyor diyen varsa yapacağı şey aşağıdadır.

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-pedalchip-toyota-avensis-1-6-l-gaz-pedali-tepkime-hizlandirici-159667534/detay
valla 2011 avensis kullanıyorum Trabzon'da araç gitmiyor güzel..devrini alınca doğan bile gidiyor.olmamış bu motor bu araca.alacakları daha iyi bilgilendirmek lazım..maddi durumu iyiyse 1.8-ya da 2.0 otomatik almaları çok daha iyi olur.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #20 : Temmuz 15, 2014, 12:28:38 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #21 : Temmuz 15, 2014, 12:36:46 »
hava sıcaklığı dışında araç performansını etkileyen etmenlerden biri de rakımdır. unutmayalım. deniz seviyesinden yükseklere çıkıldıkça oksijen miktarı azalır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '08
  • 17 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #22 : Temmuz 15, 2014, 12:39:12 »
:hoş: :hoş: :hoş:Öncelikle merhabalar arkadaşlar. Fiestam var dizel 1.4.Yakıtı o kadar ekonomik ki anlatamam zaten bilenler bilir.Ama çocuk olunca birde yol sesi motor sesi vs. artık kafa kalmayınca birazda para birikmiş olur mantığıyla artık d sementine yönelmiş bulunmaktayım.Babamda mercedesten sonra toyota aldıktan sonra toyotaya ilgim arttı.Kullandım hoşuma gitti ama corolla tabi ki.Şimdi Asıl soru şu ;Arkadaşlarımın kafasına uyup Passatlaramı bakayım 2009-2010, yoksa ;alman abi sonuçta demelerini yok sayıp avensislere bakmaya son gaz devam mı edeyim.Bu birinci soruydu :d İkinci soru ben 2010 vs 2012 avensis arasında sadece farlarda ve tamponda fark gördüm Başka farklar varmı çok merak ediyorum...Araştırdım bulamadım.İki avensis  arasında hangisini tercih ederdiniz ..Şimdiden cevaplayacağınız için teşekkür ederim arkadaşlar (******* Fiesta mı yakıt konusunda çok ararmıyım tabi bide bu var ******* )

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 15, 2014, 05:25:14
Arkamdan itecek bir rüzgar arıyorum bana gaz verecek. . . 2.El piyasası nasıl karşıdan sanki biraz yavaşmış gibi duruyor Avensisin tabi . . .Bu konuda usta arkadaşlar forumda elbette vardır. . .
Eğer dizel olsun derseniz;

2009' a kadar olan 2.0 tdi Passatlara bakardım. 5 yaş sınırından vergi dilimi yarı yarıya düşüyor. Ayrıca sürüş zevki ve beni en çok etkileyen noktası; araç full dolu, klima açık rölantide dik sayılabilecek bir rampayı tırmanması oldu.

2008-2009 Avensis 2.0 d-4d seçenekler arasında bulundurun derim.
Toyota Corolla  1.4 d-4d Elegant /2008
Mondial 150 MR Vulture / 2014

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #23 : Temmuz 15, 2014, 12:43:39 »
Rüzgar eken fırtına biçer demişler. Rüzgar istenirse cepten yakıt paraları da o rüzgardan uçar. :D
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #24 : Temmuz 15, 2014, 12:44:22 »
yeni Verso'da kullanılan 1.6 D-4-D avensis ve diğer araçlara da uygulanırsa bu tartışmalar biter sanırım. Aşırı Kazıklı ÖTV segmentine girmeyen , yüksek torklu motora sahip D sınıfı araçlar her zaman tercih edilecek.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #25 : Temmuz 15, 2014, 12:46:28 »
yeni Verso'da kullanılan 1.6 D-4-D avensis ve diğer araçlara da uygulanırsa bu tartışmalar biter sanırım. Aşırı Kazıklı ÖTV segmentine girmeyen , yüksek torklu motora sahip D sınıfı araçlar her zaman tercih edilecek.

Çağlar Bey bende aynı görüşteyim. Bunu bayide de yetkililerle konuştuk. Avensis'te 1.6 dizeli kullanacaklarına inanıyorum. Şayet kullanırlarsa dizelde de bir numara olur kanısındayım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #26 : Temmuz 15, 2014, 13:14:23 »
sprint booster çözüm mü sizce rampada ? Alatilan şeyler efsane deģil  bu araba rampada zorlaniyor bu bir gerçek ha her araba bir şekilde rampayi çikar rampa çikamyipta dönen araba görmedim yoldan  siz bu araci bir şekilde vites kücültüp devir yükseltip cikariyosunuz doğrudur burda yani rn azindan bu konuda ben bir kavga gürültü göremedim  herkes kendi fikirlerini söylüyor

Okan bey siz hiç sprint boosterlı bir araç kullandınızmı?
Özelliklerde rampalarda?
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #27 : Temmuz 15, 2014, 13:16:02 »
bide önemli etken benim için içine aldığı ses ....Kullananlar objektif olarak söylesinler içinw motor veya yol sesi alıyor mu ? Herkes japon araçları kronik olarak ses alır diyor da!

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 15, 2014, 07:18:00
tamamda niye passattır diyorum ben işte bir eksiğimi var bu arabanın birbirimize itiraf edemediğimiz!!!!!1

bana kalırsa fiyat performans oranında Avensisin oldukça gerisinde bir araçtır passat, ancak özellikle 97-2001 yolları arasındaki kasasıyla türklere kendini oldukça sevdirdi...
öte yandan şu çekmez-gitmez diyenleri de anlayamıyorum hala...
2.0 136 hp opel vectra'ları 'yer uçağı ' ilan eden milletimiz söz konusu 1.6 132hp avensis olunca bir anda başlıyor yok bu çekmez, yok bu gitmez, katolog değerlerine bakıp performans yorumlaması yapmanın sonucu böyle oluyor heralde...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #28 : Temmuz 15, 2014, 13:17:05 »
valla 2011 avensis kullanıyorum Trabzon'da araç gitmiyor güzel..devrini alınca doğan bile gidiyor.olmamış bu motor bu araca.alacakları daha iyi bilgilendirmek lazım..maddi durumu iyiyse 1.8-ya da 2.0 otomatik almaları çok daha iyi olur.

Arkadaşa zaten özelden mesaj atarak yeterince iyi bilgilendirdiğimi düşünüyorum.
Hem benzinli olcak
Hem uçacak kaçacak
Hem az yakçak
Hem vergisi az olcak
Hemde fiyatı uygun olcak

Bulabilen varsa banada haber versin lütfen :saygi:

Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #29 : Temmuz 15, 2014, 13:17:24 »
Okan bey siz hiç sprint boosterlı bir araç kullandınızmı?
Özelliklerde rampalarda?

O bir Ecu aldatmacası değil mi?  Aracın çekişinin arttığını zannederiz. :)
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #30 : Temmuz 15, 2014, 13:24:41 »
O bir Ecu aldatmacası değil mi?  Aracın çekişinin arttığını zannederiz. :)

Aytaç hocam Ecu'ya aldatır ancak motorun gaz pedalına verdiği tepkime süresini belirgin olarak azalttığı için çok kısa süre içinde çekişin arttığını ve daha çabuk-seri kalkış yaptığını görürsünüz.
Yani araç 2500 devirde verdiği tepki ile sprint booster sonrası 2500 devirmeli canlılığı çok farklı olur.
Amaç alt devirlerdeki canlılığı arttırmaktır.bu sayede 0-100 km hızlanma süresi kısalıyor.
Ancak son sürat aynı kalır.

Eğer avensisin kalkış ve rampa performansını beğenmeyen varsa tek yapabileceği şey budur.

Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #31 : Temmuz 15, 2014, 13:26:40 »
O bir Ecu aldatmacası değil mi?  Aracın çekişinin arttığını zannederiz. :)

aslinda ne ecu aldatmacasi nede motor perfor,ansina etkisi var

bu urunu orjinali olan D1 spec throttle controlleri ilk TR ye ben getirip aracima taktim , bunun tek bir amaci var , yeni.nesil gaz pedali telli degilde elektronik olan aracalarda (gaz pedali potansiyometreli ) gaza bastiginiz anda , pedalin uzerinde olusan sinyalin beyine ulasmasi 1sn gecikme ile gerceklesir , bu ve muaidili olan sprint booster tarzi urunler bu 1sn lik gecikmeyi ( telli sistemdeki gecikmeyi sanal olarak yaparlar ) 0.2 sn ye dusururler  yani sizin tek hissettiginiz gaza bastiginiz anda ecuye erken ulasan sinyalin ve bu erken ulasan sinyal yuzunden sadece motorun 0.6sn 0.8sn kadar erken tepki vermesidir baska birsey degil :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #32 : Temmuz 15, 2014, 13:31:20 »
Okan bey siz hiç sprint boosterlı bir araç kullandınızmı?
Özelliklerde rampalarda?
kullandim rampada kullandim mi hatirlamiyorum ama rampa icin cozüm değil kalkişta tapagaz kalkarsaniz sprint boosterla yarim basarsaniz esit olur gibi mantik yürütülebilir kullanim amaci kalkişi hizlandirir  gaz pedalinin daha iyi tepki vermsini saglar  size + hp vermez kesinlikle bu yazilim degil
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #33 : Temmuz 15, 2014, 13:32:24 »
aslinda ne ecu aldatmacasi nede motor perfor,ansina etkisi var

bu urunu orjinali olan D1 spec throttle controlleri ilk TR ye ben getirip aracima taktim , bunun tek bir amaci var , yeni.nesil gaz pedali telli degilde elektronik olan aracalarda (gaz pedali potansiyometreli ) gaza bastiginiz anda , pedalin uzerinde olusan sinyalin beyine ulasmasi 1sn gecikme ile gerceklesir , bu ve muaidili olan sprint booster tarzi urunler bu 1sn lik gecikmeyi ( telli sistemdeki gecikmeyi sanal olarak yaparlar ) 0.2 sn ye dusururler  yani sizin tek hissettiginiz gaza bastiginiz anda ecuye erken ulasan sinyalin ve bu erken ulasan sinyal yuzunden sadece motorun 0.6sn 0.8sn kadar erken tepki vermesidir baska birsey degil :)

İşte teknik açıklaması bu. Ecu aldatmacasından kastım buydu aslında. :tamam:
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #34 : Temmuz 15, 2014, 13:34:33 »
İşte teknik açıklaması bu. Ecu aldatmacasından kastım buydu aslında. :tamam:

 :tamam: :tamam:
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #35 : Temmuz 15, 2014, 13:38:47 »
Görüş birliğine vardık galiba. :)
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #36 : Temmuz 15, 2014, 14:14:12 »
Sprit booster gaz tepkimesini hızlandırması imkansız.
Sonuçta yine motor beyni üzeyinden çalışıyor.

Boosterin yaptıgı tek şey şu;
Siz 1 cmde gaz pedalına bassanız önce gaz pedalını voltaj ile dip yapıyor. Motor beynide dip gaz yapılmış gibi çalışıyor.
Bir süre sonrada olması gereken voltaja geri dönüyor.

Ayarı ilede bu dip gaz zamanını ayarlıyorsunuz.

Kısaca booster yerine siz sürekli dip gaz yaparak kullanırsanız aynı tepkiyi alırsınız.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #37 : Temmuz 15, 2014, 14:30:53 »
sprit booster'ın ne yaptığı açık ama bu Valvematic motorun yapmaya çalıştığı ile tamamen tezat oluşturuyor.
Adamlar yakıt tasarrufu için sineğin yağını çıkarıp uğraşmış motor yapmış, bu sisteme böyle bir cihaz eklemek mantıklı gelmiyor bana.
Bu araçları iyi tanıyıp, nasıl bir araç ve motor -performans istediğinize iyi karar verip ona göre araç almak en iyisi. Sonradan iyileştirme yapmaya çalışmak bence gereksiz.
Yüksek tork ve makul fiyat isteyenlere göre avensis yok malesef. Kabul edelim. Yeni versodaki 1.6 D-4-D konmalı araca , hatta biraz daha güçlendirilmiş hali olsa 130 HP falan süper olur.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #38 : Temmuz 15, 2014, 14:32:10 »
merhabalar.avensisin 2011 makyajsız kasasından kullandım abimde vardı o araçtan..inanın araç çok ağır..1.6 litre olmamış o araca..yokuşlarda felan kesinlikle gidemiyor sürekli vites düşürmek istiyor araç..bikere alcaksanız ya 1,8 ya da 2.0 otomatik avensis bakın..burda size şunu diyenlerde olur kesin '' 1.6 avensis gayet güzel çekiyor felandı fıstıktı...'' aracın yol tutuşu yolda seyri güzel ama çok güvenli bunu da belirteyim.

Bende dün gece uzun süre 2011 1,6 kullandım prins lpg vardı aracta hiç bahsettiğiniz giib sorunlar yaşamadım.  e lpg li aracta illaki yokuslarda vites kücültme durumları olacaktır onları saymıyorum bile.

Ama buyrun gelin Düzceden Bolu dağına tırmanalım ::)



Ama şunu da unutmayın, Türkiye'de D segmentinin lideri passattır her zaman...


Oğuzum bu konuda sana katılamıyorum malesef Passatın gram forsu kalmadı he CC alabilecek güçte olan varsa tartışmaya değil fikir alışverişine bile girmem tabi ki CC.

Ancak passatın jettadan bir farkı yok. D sınıfı arac alıcam ordan biri gelip jetta mı bu passat mı diyecek !  oldu canım hayırlı işler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #39 : Temmuz 15, 2014, 14:51:47 »
Herkesin araba anlayişi farkli  :)
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE