Gönderen Konu: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .  (Okunma sayısı 20992 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« : Temmuz 15, 2014, 05:22:14 »
 :hoş: :hoş: :hoş:Öncelikle merhabalar arkadaşlar. Fiestam var dizel 1.4.Yakıtı o kadar ekonomik ki anlatamam zaten bilenler bilir.Ama çocuk olunca birde yol sesi motor sesi vs. artık kafa kalmayınca birazda para birikmiş olur mantığıyla artık d sementine yönelmiş bulunmaktayım.Babamda mercedesten sonra toyota aldıktan sonra toyotaya ilgim arttı.Kullandım hoşuma gitti ama corolla tabi ki.Şimdi Asıl soru şu ;Arkadaşlarımın kafasına uyup Passatlaramı bakayım 2009-2010, yoksa ;alman abi sonuçta demelerini yok sayıp avensislere bakmaya son gaz devam mı edeyim.Bu birinci soruydu :d İkinci soru ben 2010 vs 2012 avensis arasında sadece farlarda ve tamponda fark gördüm Başka farklar varmı çok merak ediyorum...Araştırdım bulamadım.İki avensis  arasında hangisini tercih ederdiniz ..Şimdiden cevaplayacağınız için teşekkür ederim arkadaşlar (******* Fiesta mı yakıt konusunda çok ararmıyım tabi bide bu var ******* )

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 15, 2014, 05:25:14
Arkamdan itecek bir rüzgar arıyorum bana gaz verecek. . . 2.El piyasası nasıl karşıdan sanki biraz yavaşmış gibi duruyor Avensisin tabi . . .Bu konuda usta arkadaşlar forumda elbette vardır. . .

Toyota Club Türkiye

Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« : Temmuz 15, 2014, 05:22:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #1 : Temmuz 15, 2014, 06:30:18 »
Bence avensisi tercih etmelisiniz, size cazip gelen , ilk aklı çelen her zaman mutlu eder. Avensis almaz iseniz, hep aklınızda ukte kalacaktır. D segmenti diğer araçlardan pek bir eksiği olduğunu düşünmüyorum avensisin
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '03
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #2 : Temmuz 15, 2014, 06:34:42 »
:hoş: :hoş: :hoş:Öncelikle merhabalar arkadaşlar. Fiestam var dizel 1.4.Yakıtı o kadar ekonomik ki anlatamam zaten bilenler bilir.Ama çocuk olunca birde yol sesi motor sesi vs. artık kafa kalmayınca birazda para birikmiş olur mantığıyla artık d sementine yönelmiş bulunmaktayım.Babamda mercedesten sonra toyota aldıktan sonra toyotaya ilgim arttı.Kullandım hoşuma gitti ama corolla tabi ki.Şimdi Asıl soru şu ;Arkadaşlarımın kafasına uyup Passatlaramı bakayım 2009-2010, yoksa ;alman abi sonuçta demelerini yok sayıp avensislere bakmaya son gaz devam mı edeyim.Bu birinci soruydu :d İkinci soru ben 2010 vs 2012 avensis arasında sadece farlarda ve tamponda fark gördüm Başka farklar varmı çok merak ediyorum...Araştırdım bulamadım.İki avensis  arasında hangisini tercih ederdiniz ..Şimdiden cevaplayacağınız için teşekkür ederim arkadaşlar (******* Fiesta mı yakıt konusunda çok ararmıyım tabi bide bu var ******* )

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 15, 2014, 05:25:14
Arkamdan itecek bir rüzgar arıyorum bana gaz verecek. . . 2.El piyasası nasıl karşıdan sanki biraz yavaşmış gibi duruyor Avensisin tabi . . .Bu konuda usta arkadaşlar forumda elbette vardır. . .
merhabalar.avensisin 2011 makyajsız kasasından kullandım abimde vardı o araçtan..inanın araç çok ağır..1.6 litre olmamış o araca..yokuşlarda felan kesinlikle gidemiyor sürekli vites düşürmek istiyor araç..bikere alcaksanız ya 1,8 ya da 2.0 otomatik avensis bakın..burda size şunu diyenlerde olur kesin '' 1.6 avensis gayet güzel çekiyor felandı fıstıktı...'' aracın yol tutuşu yolda seyri güzel ama çok güvenli bunu da belirteyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #3 : Temmuz 15, 2014, 07:10:15 »
132 beygir yabana atılacak bir güç değil, devrini buldumuydu ne yük dinler ne rampa...
Avensis kasasıyla bile...
Ama şunu da unutmayın, Türkiye'de D segmentinin lideri passattır her zaman...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #4 : Temmuz 15, 2014, 07:15:59 »
bide önemli etken benim için içine aldığı ses ....Kullananlar objektif olarak söylesinler içinw motor veya yol sesi alıyor mu ? Herkes japon araçları kronik olarak ses alır diyor da!

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 15, 2014, 07:18:00
132 beygir yabana atılacak bir güç değil, devrini buldumuydu ne yük dinler ne rampa...
Avensis kasasıyla bile...
Ama şunu da unutmayın, Türkiye'de D segmentinin lideri passattır her zaman...
tamamda niye passattır diyorum ben işte bir eksiğimi var bu arabanın birbirimize itiraf edemediğimiz!!!!!1

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '03
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #5 : Temmuz 15, 2014, 08:38:48 »
bide önemli etken benim için içine aldığı ses ....Kullananlar objektif olarak söylesinler içinw motor veya yol sesi alıyor mu ? Herkes japon araçları kronik olarak ses alır diyor da!

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 15, 2014, 07:18:00
tamamda niye passattır diyorum ben işte bir eksiğimi var bu arabanın birbirimize itiraf edemediğimiz!!!!!1
kardeşim yol sesini fazla almıyor.iç malzeme kalitesi passatın daha iyi bence.ben olsam yerinde Superb lere bi bakardım.hepsinden güzel bence :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #6 : Temmuz 15, 2014, 08:52:47 »
Ne yalan söyleyeyim güzel arabada arka farları ne öyle allah aşkına süperb nin arabayı olduğundan küçük göstermiş ve güzel durmamış içine sinmiyor insanın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • avensis 2.0 + Astra 1.4 T
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #7 : Temmuz 15, 2014, 08:54:12 »
Alman ' dan şaşma dostum.
Devrini bulduktan sonra 1.3 lineada gider. Ama araba solluyacagin zaman zank diye kalirsin. Avensise 1.6 atmosferik motor az geliyor.
1.8 & 2.0 guzel ama ondada vergi cok.
Toyota hala turbo motor uretmemekte kararli.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #8 : Temmuz 15, 2014, 08:59:29 »
İşte tork olayı benzinliye geçeceğim için canımı sıkıyo ya zaten . . . passat ta 1.6 olsa avensiste olsa 1.6 sollamalarda hep sıkıntı gibime geliyor. . .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '03
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #9 : Temmuz 15, 2014, 09:09:44 »
İşte tork olayı benzinliye geçeceğim için canımı sıkıyo ya zaten . . . passat ta 1.6 olsa avensiste olsa 1.6 sollamalarda hep sıkıntı gibime geliyor. . .
1.4  tsi motor alırsın sende o zaman :) 1.6 avensis almada ne alırsan al :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #10 : Temmuz 15, 2014, 09:11:37 »
İşte tork olayı benzinliye geçeceğim için canımı sıkıyo ya zaten . . . passat ta 1.6 olsa avensiste olsa 1.6 sollamalarda hep sıkıntı gibime geliyor. . .

Dizelden benzinliye geçerseniz biraz üzülebilirsiniz ancak 132 hp az bir güç değil, sollamalarda sıkıntı olmaz. Artık çoğu yol duble, eski iki yönlü trafikte sollamalar  tehlikeli oluyordu.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #11 : Temmuz 15, 2014, 09:40:45 »
Sollamalar konusunda bir 2000cc 145 bg mondeo ne kadar sollarsa avensis de en az o kadar sollayacağına inanıyorum. Şayet sollamaların çok hızlı olması ve kıvrak olması isteniyor ise o halde ya turbo benzinli motorlara bakılması gerekir ya da en az 102bg 235nm tork değerine sahip turbo dizel bir araç gerekir. Avensis in hakkını yememek gerekir. 132 bg bir araç vites küçültüp 4500 devirde standart bir araç nasıl sollama yaparsa avensis de en az o kadar sollamalarda başarılı olur kanısındayım. Forumda onca kullanan ve avensis e sahip arkadaş var. Genel kanı şudur ki 1,6 atmosferik bir motordan günümüz teknolojisindeki en başarılı sonuçlar alınmakta ve araç devirli kullanıldığı taktirde bir problem yaşatmamakta.

D segmenti bir aracın 2000cc den az olması taraftarı değilim aslında ancak ülkemiz vergilendirme dilimleri bunu gerektirmekte. Elbetteki gönül isterki 2,2 cc lik bir dizel motor avensis için ülkemizde her kesim kullanabilsin işte o zaman o koca araç sizin fiestanızdan bile nasıl kıvrak araç sollar görmek gerekir, ancak malum vergiler ve ülkemiz koşulları. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #12 : Temmuz 15, 2014, 09:53:28 »
Avensis-Auris arasında ciddi bir ağırlık farkı yok. Aurislerde ve Corollada kullanılan 1.6 valvematic moturu size 57.000 km lik tecrübemle özetleyim.
Brincisi Fiestanız gibi atak bir motor değildir. Aksine çok sakin ve motorun hareketli sistemlerini agresif kullanımdan koruyan ekonomiyi düşünen bir motordur.
Ani tepkiler vermez. Fakat uzun yolda 132 HP sollamalarda keyif verir. 1.4 TSI ile kıyaslarsak.  0-60 km de TSI öne geçer , 0-80 arası valvematic yakalar , 0-100 den sonra valvematic aynı ağırlıkta bir araçta bir boy öne geçer.
Eğer aracı sürekli şehir içinde kullanacaksanız ben 1.6 valvematic tavsiye etmiyorum.  Ben aracımı Kayseri'de almıştım, kayserinin düz geniş yollarında çok iyiydi. Ama 1.5 yıldır Çankaya'dayım ve resmen bıktım.
Kesinlikle böyle bayırlı, yokuşlu, yolları bozuk ve dar yerlerde  DİZEL motorunuzu çok ararsınız. Ama daha çok uzun yolda ve düz keyifli yollarda kullanacaksanız. Valvematic motorun yakıt tüketimini 6 LT lere çekmek ve konforunu yaşamak mümkün.
Aracı nerede nasıl kullancağınızı iyi düşünün.
Seneye fiesta değil ama TDCİ Bmax aklımdan geçiyor.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #13 : Temmuz 15, 2014, 10:11:34 »
Alicaginiz 2 araba da aşaği yukari 10 litre yakicak kaçari yok bunun :) yeni arabalarin hepsi böyle benzinli tüketiminden bahsediyorum ha derseniz ki ben 1.6 avensis alicam tüp takicam bilemem passata tüp olmuyo fiestadan sonra baya bi üzülceksiniz yakit konusunda bu bir gerçek ama avensis kullanicilarin burda deviri yakaladin mi gidiyor demelerine rağmen bir okadar kullanicida yokuşlarda bayilma gibi durumlardan yakiniyor buda bir gerçek siz belki hemen adapte olur yüksek devirle girersiniz ramplara çikar araba bilemem ama d segmenti araçlarda en az 1.8 olmasi  gerektigini düşünüyorum 1.8 veya 2.0 alirsaniz hem yakit articak hemde ödediginiz vergi yükselcek bunlarin yaninda japonlar hiç bi zaman yalitimi düzgün yapamadi araba çalişirken rölantide hiç sıkıntı yok bundan emin olun zaten benzinli araba hafif müzık açik oldugunda calistigini unutuyorum arabanin :) ama hizlandikca yol sesi motor sesi geliyor sizce böyle bir araç mi mantiklidir yada 1.4 passat mi passat hakinda pek fazla bişey demiyorum yalitim süper müzik sistemi şahane ön konsol kalite çok iyi yakit olaraka aşagi yukari ikiside ayni yokuş derdi gibi sorunlar yok  karar size kalmiş, kendim alicak olsam bunuda ekliyim suberb veya passat bakardim öncelikle kendi fikrimdir :)
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #14 : Temmuz 15, 2014, 10:25:41 »
Avensis-Auris arasında ciddi bir ağırlık farkı yok. Aurislerde ve Corollada kullanılan 1.6 valvematic moturu size 57.000 km lik tecrübemle özetleyim.
Brincisi Fiestanız gibi atak bir motor değildir. Aksine çok sakin ve motorun hareketli sistemlerini agresif kullanımdan koruyan ekonomiyi düşünen bir motordur.
Ani tepkiler vermez. Fakat uzun yolda 132 HP sollamalarda keyif verir. 1.4 TSI ile kıyaslarsak.  0-60 km de TSI öne geçer , 0-80 arası valvematic yakalar , 0-100 den sonra valvematic aynı ağırlıkta bir araçta bir boy öne geçer.
Eğer aracı sürekli şehir içinde kullanacaksanız ben 1.6 valvematic tavsiye etmiyorum.  Ben aracımı Kayseri'de almıştım, kayserinin düz geniş yollarında çok iyiydi. Ama 1.5 yıldır Çankaya'dayım ve resmen bıktım.
Kesinlikle böyle bayırlı, yokuşlu, yolları bozuk ve dar yerlerde  DİZEL motorunuzu çok ararsınız. Ama daha çok uzun yolda ve düz keyifli yollarda kullanacaksanız. Valvematic motorun yakıt tüketimini 6 LT lere çekmek ve konforunu yaşamak mümkün.
Aracı nerede nasıl kullancağınızı iyi düşünün.
Seneye fiesta değil ama TDCİ Bmax aklımdan geçiyor.
bence genelleme yapmamak lazım :)

1.6 132hp , vvti ın bayılacağını sanmıyorum ben, önemli olan gerekli deviri döndürmek, kg/hp orantılamasında e12 corolla ile , avensis denk düşecektir. Avensisin daha da iyi şanzıman oranlarına sahip olduğunu da hesaba katarsak, oldukça yeterli, bence bu konularda sorun, dizelden benzine geçiş sonrası  , devir kullanmama zaafından öte geliyor.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #15 : Temmuz 15, 2014, 11:56:28 »
yahu  yazmayım dedim ama artık şu yokuş ve rampa efsanesini bi kenara kaldırsak diyorum.

daha avensisim 450 km de.motor açılmadı bile.

bursa'da yaşıyorum ve bol rampalıdır bilen bilir özelikle şehir içi.

bir önceki ve ilk aracım kia ceratoda en fazla 1800-2000 devir arasında kalkamadığım yokuş yoktu.

avensisin ise rampada kalkış aralığı 2500-2750 devir arası.mis gibide kalkıyo arkadaşlar kimse kusura bakmasın.

rampasına göre en dik yerde 3000 devir diyelim hadi buna.

bu kadar kavga gürültü niyeki?onu anlamıyorum.

avensiste turbo benzinli veya turbo dizel olsa bu seferde turbosu hemen arıza yaptı olayları başlayacak.

BMW türkiye pazarına özel 5.20İ getirdi.Motor ne peki?1.6 benzinli BiTurbo hemde.çift turbo yani.

peki bu aracın bmw servislerini arayıp arıza yaparsa kaç paradır acaba diye fiyatını öğrenen oldumu acaba?

arkadaşlar benim kendi görüşüm katılan olur yada olmaz onu bilemem avensis iyi gidiyor hemde rampalardada iyi ancak herkes 4.yada 5.viteste

rampa çıkmak istediği için gitmiyor gibi geliyor.ben 3.vitestede çıkarım sorun yok.

eğer gitmiyor diyen varsa yapacağı şey aşağıdadır.

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-pedalchip-toyota-avensis-1-6-l-gaz-pedali-tepkime-hizlandirici-159667534/detay



Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #16 : Temmuz 15, 2014, 11:59:02 »
illâ ki avensis istiyor ve otomatik araç kullanırım diyorsanız, 1.8 lt cvt alabilirsiniz 2. el. bunun dışında aracın sınıfı değil de genişliği önemli diyorsanız, octavia dizel de düşünebilirsiniz.

fiesta'yı kullanmış biri olarak yakıt konusunda avensis'e geçince biraz üzülebilirsiniz fakat yalıtım ve konfor konusunda çağ atlarsınız. avensis bu konuda harika mı ? hayır ama fiesta da evlere şenlik. polo'dan geçiyor olsaydınız bu mu d sınıfı araç diyebilirdiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #17 : Temmuz 15, 2014, 12:12:32 »
Alicaginiz 2 araba da aşaği yukari 10 litre yakicak kaçari yok bunun :) yeni arabalarin hepsi böyle benzinli tüketiminden bahsediyorum ha derseniz ki ben 1.6 avensis alicam tüp takicam bilemem passata tüp olmuyo fiestadan sonra baya bi üzülceksiniz yakit konusunda bu bir gerçek ama avensis kullanicilarin burda deviri yakaladin mi gidiyor demelerine rağmen bir okadar kullanicida yokuşlarda bayilma gibi durumlardan yakiniyor buda bir gerçek siz belki hemen adapte olur yüksek devirle girersiniz ramplara çikar araba bilemem ama d segmenti araçlarda en az 1.8 olmasi  gerektigini düşünüyorum 1.8 veya 2.0 alirsaniz hem yakit articak hemde ödediginiz vergi yükselcek bunlarin yaninda japonlar hiç bi zaman yalitimi düzgün yapamadi araba çalişirken rölantide hiç sıkıntı yok bundan emin olun zaten benzinli araba hafif müzık açik oldugunda calistigini unutuyorum arabanin :) ama hizlandikca yol sesi motor sesi geliyor sizce böyle bir araç mi mantiklidir yada 1.4 passat mi passat hakinda pek fazla bişey demiyorum yalitim süper müzik sistemi şahane ön konsol kalite çok iyi yakit olaraka aşagi yukari ikiside ayni yokuş derdi gibi sorunlar yok  karar size kalmiş, kendim alicak olsam bunuda ekliyim suberb veya passat bakardim öncelikle kendi fikrimdir :)

O kadar da korkutmayalım arkadaşı. Ben günlük 6 km git-gel kullanıyorum aracımı hafta içi. Ankara GOP-Çankaya yokuşlarını bilenler için söylüyorum, sürekli buralarda kullanıyorum. 9 LT ve 8,5 LT arası oluyor yakıt tüketimi.  Düz yolda 6-7 LT arası değişiyor benim değerler. Avensisi de çok agresif kullanmadıkça bu ayarda olacaktır. Ama valvematic motoru sürekli devirli kullanma konusuna katılmıyorum. Yakıt tüketimini çok fazla oynatır. Optimal Drive da alt limitlere veya ara sıra orta vites değiştirme aralıklarına uyunca can yakmıyor. Bu motoru böyle kabullenmek lazım, yastık altında duran 132 HP lazım olduğunda ortaya çıkar.
Böyle bakmak lazım bence.
VW -Toyota konusuna gelince. Hep şunu söylüyorum çok uzun süre 5+ yıl ve üzeri kullanmayı uzun km ler kullanmayı düşünüyorsanız Toyota. 5 yıl'a kadar düşünüyorsanız vw.
Aynı yaştaki Passat ve Avensisleri yanyana koyup her şeyine bakınca ben bir Avensis kadar diri duran passat ile karşılaşmadım.

born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #18 : Temmuz 15, 2014, 12:18:36 »
Şahsi kanaatimi belirtiyorum. Şayet an itibariyle D sınıfı bir araç alacak olsam ve benzinli ise bu araç hiç tereddüt etmeden toyota bayisine gider bir avensis alırdım. Özellikle gördüğüm geyik testlerinden sonra kendi sınıfında bana göre bir numara. Bir haberde okuduğum bilgiyi de sizinle paylaşayım. Avensis kendi sınıfında satış sonrasında en çok sevilen araçların başında gelmekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece bir rüzgar arıyorum . . .
« Yanıtla #19 : Temmuz 15, 2014, 12:21:33 »
yahu  yazmayım dedim ama artık şu yokuş ve rampa efsanesini bi kenara kaldırsak diyorum.

daha avensisim 450 km de.motor açılmadı bile.

bursa'da yaşıyorum ve bol rampalıdır bilen bilir özelikle şehir içi.

bir önceki ve ilk aracım kia ceratoda en fazla 1800-2000 devir arasında kalkamadığım yokuş yoktu.

avensisin ise rampada kalkış aralığı 2500-2750 devir arası.mis gibide kalkıyo arkadaşlar kimse kusura bakmasın.

rampasına göre en dik yerde 3000 devir diyelim hadi buna.

bu kadar kavga gürültü niyeki?onu anlamıyorum.

avensiste turbo benzinli veya turbo dizel olsa bu seferde turbosu hemen arıza yaptı olayları başlayacak.

BMW türkiye pazarına özel 5.20İ getirdi.Motor ne peki?1.6 benzinli BiTurbo hemde.çift turbo yani.

peki bu aracın bmw servislerini arayıp arıza yaparsa kaç paradır acaba diye fiyatını öğrenen oldumu acaba?

arkadaşlar benim kendi görüşüm katılan olur yada olmaz onu bilemem avensis iyi gidiyor hemde rampalardada iyi ancak herkes 4.yada 5.viteste

rampa çıkmak istediği için gitmiyor gibi geliyor.ben 3.vitestede çıkarım sorun yok.

eğer gitmiyor diyen varsa yapacağı şey aşağıdadır.

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-pedalchip-toyota-avensis-1-6-l-gaz-pedali-tepkime-hizlandirici-159667534/detay
sprint booster çözüm mü sizce rampada ? Alatilan şeyler efsane deģil  bu araba rampada zorlaniyor bu bir gerçek ha her araba bir şekilde rampayi çikar rampa çikamyipta dönen araba görmedim yoldan  siz bu araci bir şekilde vites kücültüp devir yükseltip cikariyosunuz doğrudur burda yani rn azindan bu konuda ben bir kavga gürültü göremedim  herkes kendi fikirlerini söylüyor
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE