Gönderen Konu: E12'ye komple motor yaptırıyorum  (Okunma sayısı 37710 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #60 : Mayıs 26, 2014, 13:12:20 »
Performansla aynı orantıda yakıt tüketimindeki değişikliği de merak ediyorum ben.
1,5 aylık kullanım süresinde araçta şehir içi en yüksek 11.0 ortalamasını görmüştüm. Muhtemelen ilk zamanlarda aracın yakıtı fazlalaşacaktır fakat ilerleyen zamanlarda düşecektir diye düşünüyorum.

__________________

Bugün biraz telefon trafiği yaptım.
İlk önce MOBIL'i aradım ve "motorun ilk 1000 KM'sinde araçtan çıkan ve henüz 50 KM yapmış 10w-60 yağı kullanıp kullanamayacağımı" sordum. Onlar da "Herhangi bir problem teşkil etmez, motorun alışma süresinde bir miktar kalın yağ iyidir" cümlesine çıkan bir özet yaptılar.

Ardından TOYOTA BANDIRMA ALTAN'ı aradım. Sağolsunlar 25 DK'dır telefonları meşguldu. Şu ALTAN'ı bir türlü sevemedim ve ısınamadım yahu..
Ardından TOYOTA DESTEK HATTI'na ulaştım, onlar da teknik konulara karışamayacaklarını söylediler ve Derindere servisinin telefon numarasını verdiler.
Derindere'den Tuna Bey ile görüştüm, kendisi rodaj  esnasında 10-w40 kullanmamı tavsiye etti.

Daha sonra UFUK hocamı aradım. O da rodaj döneminde kalın yağın iyi geleceğini söyledi ve 10-w40 tavsiye etti.

Daha sonra MUHARREM ustayı aradım, o da 10-w40 koyacağını söyledi.

MOBIL'in destek hattı ne kadar ürünleri olan 10w-60'ı kötülememek için "10-w60 koyun problem olmaz" dese de içim rahat etmeyeceği için ve  ilk defa yağ konusunda herkes hemfikir olduğu için  ilk etapta 10-w40 koyduracağım.

Babam MUHARREM ustanın yanında. MUHARREM usta motoru toplamaya başlamış, kartel takılmış. Bu akşam hayırlısıyla çıkacak inşallah.  ::)

Hayırlı olsun. Yaptığınız masrafı hak eden bir araç. Güle güle kullanın.

Toyota Club Türkiye

Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #60 : Mayıs 26, 2014, 13:12:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #61 : Mayıs 26, 2014, 13:19:34 »
Hayırlı olsun. Yaptığınız masrafı hak eden bir araç. Güle güle kullanın.
Ben de öyle düşünüyorum hocam.
Durum vaziyeti ne olursa olsun yine de pes etmeyen bir araç.

İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #62 : Mayıs 26, 2014, 18:21:29 »
Hadi hayırlı olsun kazasız belasız inşallah :)

Benim merak ettiğim bir fotoğraf var.



Pistonun üzeri neden öyle acaba cidden acayip merak ettim hoş gözükmüyor :/
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: E12\'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #63 : Mayıs 26, 2014, 18:55:02 »
Lpg den oluyor bu yanıklar, pistonlar çelik kadar ısıya dayanıklı olmadığından bu hale geliyor, siboblarda lpgden nasibini alıyor.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 26, 2014, 19:00:06
Ben de öyle düşünüyorum hocam.
Durum vaziyeti ne olursa olsun yine de pes etmeyen bir araç.

İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Yüksel sen uzun yol yaptığını söylüyordun sanıyorum arabaya çok yüklenmişsin. gelişmiş lpg kitlerinde 4000 devirde otomatikman benzine geçiliyor senin lpg de bu özellik yok mu?
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #64 : Mayıs 26, 2014, 19:14:17 »
Lpg den oluyor bu yanıklar, pistonlar çelik kadar ısıya dayanıklı olmadığından bu hale geliyor, siboblarda lpgden nasibini alıyor.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 26, 2014, 19:00:06
Yüksel sen uzun yol yaptığını söylüyordun sanıyorum arabaya çok yüklenmişsin. gelişmiş lpg kitlerinde 4000 devirde otomatikman benzine geçiliyor senin lpg de bu özellik yok mu?
arabayi yeni aldi yüksel abi aldiginda biliyordu ben öyle hatirliyorum
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #65 : Mayıs 26, 2014, 19:20:29 »
büyük ihtimalle önceki sahibinden kalma yaa...motorun normal hale gelmesi biraz zaman alır ama sıfıra çok yakın olcagını düşünüyorum.tabi bu arada biraz sadece biraz fazla yakacak eskisinden
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #66 : Mayıs 26, 2014, 19:26:54 »
Hadi hayırlı olsun kazasız belasız inşallah :)

Benim merak ettiğim bir fotoğraf var.



Pistonun üzeri neden öyle acaba cidden acayip merak ettim hoş gözükmüyor :/
LPG'nin görmediğimiz pislikleri işte...

Yüksel sen uzun yol yaptığını söylüyordun sanıyorum arabaya çok yüklenmişsin. gelişmiş lpg kitlerinde 4000 devirde otomatikman benzine geçiliyor senin lpg de bu özellik yok mu?
ATİLLA amca sıralı sistem LPG mevcut.

Ben bu araçta 5000 dev/dak'ı bile görmeye kıyamadım.
Uzunyolda devamlı 2000-2500 dev/dak arasında kullandım. Sadece rampalarda bazen O/D OFF yardımıyla 3000 dev/dak'ı gördüm.
Aracı babam hariç benden başkası da kullanmıyordu. Babam da kesinlikle yormaz zaten. Benim elimde olma ihtimali sıfır yani.

___________

Bu arada aracın katalogtaki zincir değeri 22.3 imiş, benim zincir 24 çıkmış. Zinciri de değiştiriyoruz.

20.00'de işten çıkacağım ve sanayiye gideceğim. Muharrem abi geç saate kadar çalışacakmış ve bitirecekmiş.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #67 : Mayıs 26, 2014, 19:36:06 »
yaşlı kurt geliyor coming soon  :D ankaraya yolun düştüğünde muhakkak ugra bak modeller aynı renkler aynı bir fotolıyalım şunları :)
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #68 : Mayıs 26, 2014, 19:37:01 »
Lpg den oluyor bu yanıklar, pistonlar çelik kadar ısıya dayanıklı olmadığından bu hale geliyor, siboblarda lpgden nasibini alıyor.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 26, 2014, 19:00:06
Yüksel sen uzun yol yaptığını söylüyordun sanıyorum arabaya çok yüklenmişsin. gelişmiş lpg kitlerinde 4000 devirde otomatikman benzine geçiliyor senin lpg de bu özellik yok mu?
Abi o şeyi ben LPG servisine sordum. Adamlar bana bunu söyledi. LPG hortumunu ince takarlarsa beyin lpgnin zorlandığını fark ederek benzine alıyorlar dedi. Tabi ne kadar doğru bilmem. Başlarından savmak için demiş olabilirler
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #69 : Mayıs 26, 2014, 19:39:20 »
Abi o şeyi ben LPG servisine sordum. Adamlar bana bunu söyledi. LPG hortumunu ince takarlarsa beyin lpgnin zorlandığını fark ederek benzine alıyorlar dedi. Tabi ne kadar doğru bilmem. Başlarından savmak için demiş olabilirler

egsoz sistemi gibi düşün :) orjinal borular 42 mm performans alabilmek için 51mm takılıyor ki rahat hava çıkartabilsin :) Bunda da öyle 10 mm hortum takarsan mı rahat geçiş olur yoksa 15 mm mi :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #70 : Mayıs 26, 2014, 19:40:15 »
Bu kadar işlemden sonra km sıfırlamayı düşünüyor musunz? Sonucta bu araba işin milad motor yapımı. Komple motor yaptrdıktan sonra değiyor. Bu işin vvtsi efsanesi olmuyor. Kullanıcıdan geçiyor bu sorun fazla takılmayın keyfine bakın. Km yi düşürmüşler diye ben dokunmadım bide kmyi sıfırlayın sonuçta arabanın hakkını veriyorsunuz motor yaptırarak. Satma durumununz olursa dünya kadar fotonuz var sayacı çekerseniz zaten düşük fiyata aldıysanız piyasa değerinde uygun tutarsanız satılmayacak araba yoktur bu toyotaysa bide
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #71 : Mayıs 26, 2014, 19:49:38 »
yaşlı kurt geliyor coming soon  :D ankaraya yolun düştüğünde muhakkak ugra bak modeller aynı renkler aynı bir fotolıyalım şunları :)
:foto:

Rodajda nerelere kaçacağım belli olmaz üstad. Yıllık izin de yaklaştı, kaçabilirim o taraflara.

Bu kadar işlemden sonra km sıfırlamayı düşünüyor musunz? Sonucta bu araba işin milad motor yapımı. Komple motor yaptrdıktan sonra değiyor. Bu işin vvtsi efsanesi olmuyor. Kullanıcıdan geçiyor bu sorun fazla takılmayın keyfine bakın. Km yi düşürmüşler diye ben dokunmadım bide kmyi sıfırlayın sonuçta arabanın hakkını veriyorsunuz motor yaptırarak. Satma durumununz olursa dünya kadar fotonuz var sayacı çekerseniz zaten düşük fiyata aldıysanız piyasa değerinde uygun tutarsanız satılmayacak araba yoktur bu toyotaysa bide
KM'yi sıfırlamayı düşünmüyorum hocam.
Zira ben araç alacak olduğum zaman halk ağzıyla inciğine cıncığına kadar bakmıştım. Bakmasaydım 350.000 KM'deki, gösterge sayacı 168.000 olan 2002 kırmızı HB SOL'a kapılıp alacaktım. Muayene bilgilerini görünce direkt kaçtım oradan.
Alacak kişi de aynı şekilde bakar ve mide bulandırıcı olur diye hiç ellemeyeceğim.

TEMMUZ ayında muayenesi var, güncel KM ile girsin. Kimsenin hakkına girmeyelim.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #72 : Mayıs 26, 2014, 20:08:56 »
:foto:

Rodajda nerelere kaçacağım belli olmaz üstad. Yıllık izin de yaklaştı, kaçabilirim o taraflara.
KM'yi sıfırlamayı düşünmüyorum hocam.
Zira ben araç alacak olduğum zaman halk ağzıyla inciğine cıncığına kadar bakmıştım. Bakmasaydım 350.000 KM'deki, gösterge sayacı 168.000 olan 2002 kırmızı HB SOL'a kapılıp alacaktım. Muayene bilgilerini görünce direkt kaçtım oradan.
Alacak kişi de aynı şekilde bakar ve mide bulandırıcı olur diye hiç ellemeyeceğim.

TEMMUZ ayında muayenesi var, güncel KM ile girsin. Kimsenin hakkına girmeyelim.
Yanlış anlasılmasın km sıfırla  derken sahtekarlık yap demedim.  Motor sıfırladıktan yapabilirsin tercihtir tabi de. satarken eski km söylersin. Hakka da girmemiş olursun. Tabi tercih sizin
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #73 : Mayıs 26, 2014, 20:22:03 »
egsoz sistemi gibi düşün :) orjinal borular 42 mm performans alabilmek için 51mm takılıyor ki rahat hava çıkartabilsin :) Bunda da öyle 10 mm hortum takarsan mı rahat geçiş olur yoksa 15 mm mi :)
Ama atilla abim özellik olarak olduğunu söylemiş ondan dolayı demiştim ben :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #74 : Mayıs 26, 2014, 21:06:26 »
Yüksel zincir değiştiriyorsaniz kit olarak (paletler ve gergi) değiştirin, zira bir süre sonra her bir parça için tek tek sökmek zorunda kalacaksınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #75 : Mayıs 26, 2014, 21:18:18 »
Ama atilla abim özellik olarak olduğunu söylemiş ondan dolayı demiştim ben :)
evet İlke sen benim yalancımsın, ama Ercü tamamen tahmini yazmış, öyle birşey yok. Boru inceymiş kalınmış filan, lpg nin ecüsünde benzine geçiş devirleri varmiş oradan ayarlanıyormuş. Bu ayar olanlarda kesinlikle 4000 devirde benzine geçecek şekilde ayarlanmalı.http://www.teamhondaturkey.com/forum/lpg_sistemleri/yuksek_devirde_lpgden_benzine_gecme-t52066.0.html
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 712 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #76 : Mayıs 26, 2014, 21:27:06 »
hep diyorum , önemli olan aracın içi. kaportası.

mekanik kısmı yapsanız bile geri kalan sıfırlanamıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #77 : Mayıs 27, 2014, 00:28:30 »
Biraz önce eve girdim arkadaşlar.

Sağolsun Muharrem usta bugün annesinin doğum günü olmasına rağmen fedakarlık yaparak 23.00'e kadar uğraştı.
Hayırlısıyla motoru topladık ve hiç sorunsuz çalıştırdık. "Bismillah"ların hava uçuştuğu o an paha biçilemezdi. Muharrem usta "Şampanya nerede ?" dedi.  :D

Araca CASTROL 10-w40 Magnatec koyuldu. 4 LT koyup, biraz çalıştırdık ve motorun içinde öncesinde hiç yağ olmadığı için üzerine 0,50 LT kadar daha ilave ettik.
Yağı koymadan önce, MUHARREM usta araç motora girmeden 2 gün önce servisten 25,00 TL verip aldığım yağ filtresini de değiştirdi. Servisten aldığım yağ filtresi Çin üretimiymiş, Muharrem usta Fransa üretimi taktı ve 20,00 TL.
Servisten aldığın ürün bile Çin malı çıkacaksa ne anlamı kaldı sorunsuz diye TOYOTA'ya binmenin ? Gideyim Renault alayım.

Motor çalıştıktan sonra kasnaklardan ufak bir cikleme sesi başladı. Onu da Muharrem usta "Yarın gel ufak tefek kontrolleri yapalım hem de onu değiştiririz" dedi. Kayışı da değiştireceğiz. Artık küçük şeyler bunlar...

Herşey okeylendikten sonra Muharrem ustayla onun değimiyle beygirleri konuşturmaya çıktık. Ben bu araçların bu kadar iyi olduğunu inanın bilmiyordum. Öncesinde biz neye biniyormuşuz ki ? Koltuğa yapıştırmasına hasta oldum.
Özellikle gaza ufak dokunuşlarda aracın kendini öne atması mükemmel.

Bir süre benzinde bineceğim, ardından LPG'ye dönerim.
MUHARREM usta "Sıcakken hiç korkma, sıkıştırabilirsin fakat soğukken sakın" dedi.

Olaylar budur arkadaşlar. Harcadığım paranın hakkını sonuna kadar aldım gibi geliyor.
 
Forumdan başta Ufuk SÖNMEZ hocam olmak üzere hepinize yorumlarınız ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Herhangi bir parça tedariği konusunda Ufuk hocama gözünüzü kırpmadan güvenin. İlk alışverişimizi motor parçasıyla yapmış olduk. Teknik bilgisi mükemmel durumda.

Muharrem abim de bizi okuyacaktır. TOYOTA'dan anlayan gerçek bir usta olduğunu kanıtlamış oldu. Araç liftten indirdikten sonra PS(direksiyon arızası) ışığı yaktı, şu an hatırlayamadığım bir mesafe söyledi ve o mesafeden sonra aracın arıza lambasını söndüreceğini söyledi ve söndü. Bu manzaradan sonra DOĞAN, BROADWAY tamircilerinden uzak durun, aracınızı bilene gösterin derim.

Fotoğraflara geçelim...

Motor sökülürken elektrik tesisatı da söküldü ve her şey söküldükten sonra farkettim ki sol cam açık kalmış. El mahkum motor bitene kadar açık kaldı ve tozu yedi. En kısa zamanda Aspirin ile tekrar girişmek lazım.



UFUK hocam, zincir kitini mesajında bahsettiğin gibi komple aldık. BANDIRMA'dan 400,00 TL'ye orjinal TOYOTA zincir kiti buldum, BANDIRMA ALTAN aynı kite 660,00 TL fiyat verdi.  :argh:
 Fakat 400,00 TL'lik zincirde MUHARREM usta haklı olarak bazı parçaları eksik olduğu için beğenmedi ve bu JAPON malı kiti aldım. Kolay kolay bozulacak bir şey de değil zaten. Bu arada orjinal zincir boyunu Muharrem usta E12 eğitim kitapçığından baktı ve yanlış hatırlamıyorsam 122.4 gibi bir değer söyledi. Benimki 124 küsürlü birşeydi. Değiştirilmesi yararımıza oldu.








Ortaya bir şeyler çıkmaya başladı gibi...




Muharrem ustaya "Gel abi o kadar meşhur oldun, bir tek fotoğrafın yok" deyip beraber fotoğraf çektirdik.  :D
İşten çıkıp sanayiye koştuğum ne kadar da belli oluyor.  :lol:
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #78 : Mayıs 27, 2014, 00:37:03 »
Sana bol bol arkaya yapismalar ben cok seviyorum o durumu :D Allah utandirmasin kazasiz belasiz doyasiya binmeyi nasip etsin yolun dusecegi an ulasirsin bana :) nazar boncugunu ihmaletme kucuk oynamalara takilma onlarda olur
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 318 kere teşekkür etti
  • 118 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye komple motor yaptırıyorum
« Yanıtla #79 : Mayıs 27, 2014, 00:55:37 »
Yüksel bey,emeğinize sağlık,Allah kaza bela vermesin,aracınızı sağlıklı günlerde kullanın.İnşaallah bundan sonra araba için rutin bakımlar haricinde masrafa girmezsiniz.Yalnız unutmayın ki arabayı kullanırken her koltuğa geri yaslanışınızda cebinizdeki paracıkların da yere saçıldığını  göreceksiniz :rofl:
Aman dikkat !!!