Gönderen Konu: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .  (Okunma sayısı 35505 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 39 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #80 : Şubat 05, 2014, 10:20:09 »
Toyota sorun kabul ettiği şase numaraları listesini nasıl görebiliriz? Bende de aynı sorun var halen...Yasal olarak nasıl iade alabilirim

Toyota Club Türkiye

Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #80 : Şubat 05, 2014, 10:20:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #81 : Şubat 05, 2014, 10:44:17 »
Kardeşim sağol . Senin arabanın da maşallahı var sende kazsız belasız güzel günlerde bin .Benimde niyetimde var bir c180 daha sonra araçla ilgili sana sorular sorabilirim bilgin olsun . :)

ne demek her zaman :)
Audi A3 Sedan 1.6 TDi Ambiente

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #82 : Şubat 05, 2014, 12:40:45 »
dizel araçlarda çoğunlukla görünen bu yağ yakma sorununu ne kadar korkarak takip etsemde malesef bu gün benim de başıma geldi. aracımda 10 15 saniyelik düşük yağ seviyesi yazısı göründü aracım daha 28000 km de ve ilk kez uyarı verdi. henüz servise götürmedim çünkü üç aşağı beş yukarı karşılaşacağım durum hakkında sizlerin paylaşımlarınızdan dolayı biraz fikir sahibi oldum. bide malumunuz henüz bu şikeyetten muzdarip olan kişiler için kalıcı bir çözüm sunulamaması sadece iğleştirmeye gidilmesi hatta bu işlemler sonucu bazılarında daha kötü sıkıntılara sebep olması. neyse konuyu toplıyayım sizden yardımdım istediğim bu konuyla ilgili yasal sürece başvuran arkadaşlardan dağva süreci hakkında bilgi paylaşımında bulunmalarını rica etcem burdan elde edebileceğim bir çıkış noktası varsa bu süreci başlatmak niyetim aksi taktirde aracımı elden çıkartacağım. gerçekten çok can sıkan bir durummuş. 

Cem bey geçmiş olsun . Sorun yaşamanıza adınıza üzgünüm araçtan satıp kurtulmak istemekte de haklısınız ama tavsiyem aracı bir şekilde gerekirse değer kaybını da göze alıp yaptırmanız taraftarıyım . İnanın benim bu kadar uğraşmamın en büyük nedeni aracın bundan sonraki sahibini düşünmem . Yaptıramasaydım aracı yine takasta kullanacaktım onu inkar etmiyorum ama hiç olmazsa ben kendi adıma vicdanım rahat olacaktı çünkü yaptırabilmek için ne gerekiyorsa yaptım diyecektim . Yine siz bilirsiniz ama benim size tavsiyem uğraşıp yaptırmanız yönünde zaten benim gibi de uğraşmazsınız çünkü ben bu sorunun çözümüyle ilgili ne servisin tutumundan nede sorunun nasıl çözüldüğünden bihaberdim . Kısaca yolum karanlıktı ama siz şimdi yaptıracağım derseniz ne yapacağınızı nasıl davranacağınızı biliyorsunuz .Buradan da bana sormak istediğiniz bir şey olursa yardımcı olurum . Tekrardan geçmiş olsun umarım en kısa zamanda sorununuzu çözerler .

Allah razı olsun kardeşim. geçen sene bana fashionation paketi için 75.000 demişlerdi. ayrıca paşam bu 87.000 mayısta satışa sunulacak yeni kasa için ;)

Sağol abi Allah sizden de razı olsun . Bu verdikleri fiyat yeni kasa içinse düşme ihtimalide vardır çünkü tüm araç üreticileri yeni modeller ilk çıktığında elindeki eskileri satmak için yenilerin fiyatını şişirebiliyorlar . Gerçi bu kur fiyatları böyle giderse zor bir ihtimal ama hayırlısı olsun .

Toyota sorun kabul ettiği şase numaraları listesini nasıl görebiliriz? Bende de aynı sorun var halen...Yasal olarak nasıl iade alabilirim

Orçun bey şase numaraları için 2 bülten elimde var . Özelden email adresinizi gönderirseniz size gönderebilirim . İade içinde pek fazla bilgim yok .Bir arkadaşımız yeni araç değişimi için dava kazandı isterseniz ona özelden danışın .

ne demek her zaman :)

Sağol kardeşim . Zamanı gelsin de bir  o zamana bol bol konuşuruz . :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Auris m/m d4d 2013/ Golf MK4 1.9 TDI
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #83 : Şubat 05, 2014, 19:09:52 »
Mahmut Kardeşim
yeni aracın mı diyim yeni motorun mu diyim bilemiyorum ama, öncelikle artık rahat ve huzurlu bişekilde kullanmanı ve sonra gönül rahatlığıyla satmanı diliyorum.
en başta yapılacak iş ensona kaldı ne yazık ama olsun burada da bir hak ettiğini alabilmenin mutluluğu var.
Gerek zaman gerek maddi olarak kayıplarımız oldu olacak  ama en azından "2. sınıf insan muamelesi"  yaptırmadık kendimize.
Yağ sorunu yaşayan arkadaşlar bence ilk olarak motor değişikliği talebiyle başvuru yapsın ve ısrarcı olsun.


Güle güle kazasız belasız kullan aracını

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 11 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #84 : Şubat 05, 2014, 19:11:38 »
Önceleri servisler gizli gizli yağ eklediler, farkına varmadık. 
Ne zaman farkına vardık yeni aracın bu kadar yağ yakması normal dediler.
Yağ lambaları yandı , bir defadan birşey olmaz içinde daha çokkk yağ var dediler.
tespitler yapıldı, motorda az miktarda yağ kaldığı servis iş emri formlarına işlendi  araçları izlemeye alalım dediler. ,
 bu arada aylar, yıllar, kilometreler geçti. Toyota hala sorunu görmezden gelmeye devam etti.
araçlarının yağ yaktığını farkeden insanlar çoğaldı. tepkiler çoğaldı.
Bakanlığa şikayet mektupları yazıldı. mecliste soru önergesi oldu. Cumhurreisin haberi oldu.
bakanlık müfettiş görevlendirdi. Bu esnada servisler sekman piston değiştirmeye başladılar.
Araçların çoğunda sorunlar devam etti. Motor bloklarını değiştirelim dediler. 
mağdur Müşterilerine eşit mesafede olmadılar. herkese farklı farklı teklifler yaptılar.
Kimine sıfır araç teklif ettiler, çoğuna motor bloğu değişiminini teklif ettiler. 
Toyota en az zararla günü kurtarmaya, araç sahipleri ise değer kaybı oluşan araçları için toyotaya dilenci oldular.
Motor değişimi yapın diye az yazmadık. 
Toyota bize sanki lütüfta bulunuyormuş gibi pazarlıkla motor değişimine razı oldu.
Çoğu araç sahibinin eminim bundanda haberi yok.
yarın biri çıkar mahkemeden toplatma kararı çıkartırsa dananın kuyruğu o zaman kopacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Auris m/m d4d 2013/ Golf MK4 1.9 TDI
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #85 : Şubat 05, 2014, 19:27:19 »
Önceleri servisler gizli gizli yağ eklediler, farkına varmadık. 
Ne zaman farkına vardık yeni aracın bu kadar yağ yakması normal dediler.
Yağ lambaları yandı , bir defadan birşey olmaz içinde daha çokkk yağ var dediler.
tespitler yapıldı, motorda az miktarda yağ kaldığı servis iş emri formlarına işlendi  araçları izlemeye alalım dediler. ,
 bu arada aylar, yıllar, kilometreler geçti. Toyota hala sorunu görmezden gelmeye devam etti.
araçlarının yağ yaktığını farkeden insanlar çoğaldı. tepkiler çoğaldı.
Bakanlığa şikayet mektupları yazıldı. mecliste soru önergesi oldu. Cumhurreisin haberi oldu.
bakanlık müfettiş görevlendirdi. Bu esnada servisler sekman piston değiştirmeye başladılar.
Araçların çoğunda sorunlar devam etti. Motor bloklarını değiştirelim dediler. 
mağdur Müşterilerine eşit mesafede olmadılar. herkese farklı farklı teklifler yaptılar.
Kimine sıfır araç teklif ettiler, çoğuna motor bloğu değişiminini teklif ettiler. 
Toyota en az zararla günü kurtarmaya, araç sahipleri ise değer kaybı oluşan araçları için toyotaya dilenci oldular.
Motor değişimi yapın diye az yazmadık. 
Toyota bize sanki lütüfta bulunuyormuş gibi pazarlıkla motor değişimine razı oldu.
Çoğu araç sahibinin eminim bundanda haberi yok.
yarın biri çıkar mahkemeden toplatma kararı çıkartırsa dananın kuyruğu o zaman kopacak.
Orhun Bey toplatma kararı çıkması çok zor bir ihtimal, her türlü belgeli davaların bile 2 yıldır devam ettiğini düşünürseniz.
Ayrıca ; sebep ve sonuçlar aynı olsa bile her kişi ayrı ayrı tüketici hakları mahkemesine dava açmak zorunda genel bi durum yok.
Açıkça belirteyim
toyota ya hiç dilenci olmadım yalvarmadım
aracı kullanmak adına ne diyorlarsa yaptım (sonucun değişmeyeceğini bile bile)
0 km. aldığım arabam da 7.450km.  çıkan bu sorunun il baştan beri takipçisi oldum.
"lamba yandı ben servisteydim".
asıl yanlış olan farklı davranış bence.
Hatalıysan kabul et çağır düzelt bu kadar basitti aslında olay.

ülke ekonomisine ve üretimine çok büyük desteği olan, yüzlerce insanımıza ekmek kapısı olan bu büyük firma umarım bir daha böyle bir hata yapmaz.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #86 : Şubat 05, 2014, 19:38:00 »
Mahmut Kardeşim
yeni aracın mı diyim yeni motorun mu diyim bilemiyorum ama, öncelikle artık rahat ve huzurlu bişekilde kullanmanı ve sonra gönül rahatlığıyla satmanı diliyorum.
en başta yapılacak iş ensona kaldı ne yazık ama olsun burada da bir hak ettiğini alabilmenin mutluluğu var.
Gerek zaman gerek maddi olarak kayıplarımız oldu olacak  ama en azından "2. sınıf insan muamelesi"  yaptırmadık kendimize.
Yağ sorunu yaşayan arkadaşlar bence ilk olarak motor değişikliği talebiyle başvuru yapsın ve ısrarcı olsun.


Güle güle kazasız belasız kullan aracını

Sağolun . Sizinde yeni aracınız tekrardan hayırlı olsun . Kazasız belasız güzel günlerde kullanın .

Önceleri servisler gizli gizli yağ eklediler, farkına varmadık. 
Ne zaman farkına vardık yeni aracın bu kadar yağ yakması normal dediler.
Yağ lambaları yandı , bir defadan birşey olmaz içinde daha çokkk yağ var dediler.
tespitler yapıldı, motorda az miktarda yağ kaldığı servis iş emri formlarına işlendi  araçları izlemeye alalım dediler. ,
 bu arada aylar, yıllar, kilometreler geçti. Toyota hala sorunu görmezden gelmeye devam etti.
araçlarının yağ yaktığını farkeden insanlar çoğaldı. tepkiler çoğaldı.
Bakanlığa şikayet mektupları yazıldı. mecliste soru önergesi oldu. Cumhurreisin haberi oldu.
bakanlık müfettiş görevlendirdi. Bu esnada servisler sekman piston değiştirmeye başladılar.
Araçların çoğunda sorunlar devam etti. Motor bloklarını değiştirelim dediler. 
mağdur Müşterilerine eşit mesafede olmadılar. herkese farklı farklı teklifler yaptılar.
Kimine sıfır araç teklif ettiler, çoğuna motor bloğu değişiminini teklif ettiler. 
Toyota en az zararla günü kurtarmaya, araç sahipleri ise değer kaybı oluşan araçları için toyotaya dilenci oldular.
Motor değişimi yapın diye az yazmadık. 
Toyota bize sanki lütüfta bulunuyormuş gibi pazarlıkla motor değişimine razı oldu.
Çoğu araç sahibinin eminim bundanda haberi yok.
yarın biri çıkar mahkemeden toplatma kararı çıkartırsa dananın kuyruğu o zaman kopacak.


Ne deseniz haklısınız . Böyle olmamalıydı ama böyle yaparak bizler değil kendileri kaybetti hem çok daha fazla masraf yaptılar hemde müşterilerini kaybettiler en azından kendi adıma konuşmam gerekirse ben bir daha toyota marka hiç bir şeye para vermem . Benimde tavsiyem işin peşini bırakmayıp aracınızın en kötü ihtimalle motorunu değiştirin .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #87 : Şubat 05, 2014, 20:05:34 »
Bugün servis aradı, parçaları sipariş etmişler.  Gelince motor değişimi yapılacakmış.

Yalnız benim bu işte anlamadığım nokta, servisler hala piston segman değişimine devam ediyorlar. Acaba motor değişimini sadece müfettiş raporunda olan araçlara mı yapıyorlar?

Umarım artık gönül rahatlığı ile araçlarımıza bineriz.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #88 : Şubat 05, 2014, 20:23:48 »
Bugün servis aradı, parçaları sipariş etmişler.  Gelince motor değişimi yapılacakmış.

Yalnız benim bu işte anlamadığım nokta, servisler hala piston segman değişimine devam ediyorlar. Acaba motor değişimini sadece müfettiş raporunda olan araçlara mı yapıyorlar?

Umarım artık gönül rahatlığı ile araçlarımıza bineriz.
Abi bende anlamadım ama büyük ihtimal müfettişe şikayet edenler aranıyor  . Çünkü bu tutumda olan bir firmanın beni arayıp aracı yapacağız demesinin mantıklı başka bir açıklaması yok . Ben hem en son bakımı dışarıda yaptırdım hemde garantim 15 Temmuz'da bitmişti . Umarım dediğiniz gibi gönül rahatlığı ile araçlarımıza bineriz .

Piston sekman değişimine halen gitmelerini de anlamıyorum masraf yapmaya yapacaksın az bir şey daha masraf yap tam yap hem müşterin memnun olsun hem sen sorundan kurtul benim aklım almadı .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 11 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #89 : Şubat 05, 2014, 21:59:52 »
Orhun Bey toplatma kararı çıkması çok zor bir ihtimal, her türlü belgeli davaların bile 2 yıldır devam ettiğini düşünürseniz.
Ayrıca ; sebep ve sonuçlar aynı olsa bile her kişi ayrı ayrı tüketici hakları mahkemesine dava açmak zorunda genel bi durum yok.
Açıkça belirteyim
toyota ya hiç dilenci olmadım yalvarmadım
aracı kullanmak adına ne diyorlarsa yaptım (sonucun değişmeyeceğini bile bile)
0 km. aldığım arabam da 7.450km.  çıkan bu sorunun il baştan beri takipçisi oldum.
"lamba yandı ben servisteydim".
asıl yanlış olan farklı davranış bence.
Hatalıysan kabul et çağır düzelt bu kadar basitti aslında olay.

ülke ekonomisine ve üretimine çok büyük desteği olan, yüzlerce insanımıza ekmek kapısı olan bu büyük firma umarım bir daha böyle bir hata yapmaz.

Biz talep etmeden araçlarının sorunlu olduğunu kabul edip, gereğini yapmadılar, hep biz istedik, biz çabalayarak bir şeyler yaptırdık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '17
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #90 : Şubat 06, 2014, 11:32:47 »
mahmut bey bu durum başıma geldikten sonra baya bir araştırma yaptım ve bu iade süreciyle ilgili bazı kişilerle irtibata geçerek bilgi istedim ve anladığım kadarıyla bu motorlar artık ayyuka çıkmış vaziyette servis ne derse desin hukuki süreçte hiç bir kuşkum kalmadı sonuç %100 diyebilceğim bir şekilde benim yararıma sonuçlancak gibi duruyor. bu motorların arıza sebebini isterseniz iza edeyim size :
1ND-TV motor kodu ile tanımlanan, 1.4 D-4D dizel olarak bilinen Toyota'nın bu motorunda
2009 yılında bir değişiklik yapmıştır. Bu değişiklik ise daha önce 190Nm tork değerine sahip
motorun tork değerini 205Nm'ye çıkarılmasıdır.
Motorun fiziksel yapısında bir değişiklik yapılmadan sadece yazılımsal değişikle yapılan bu
işlem sonucunda motorda ciddi sorunlar meydana gelmiştir. Bu yüksek tork değerine
dayanamayan piston contaları (segman) deforme olmuş veya segman-piston yatağı (gömlek)
uyuşmazlığı durumu ortaya çıkmıştır.
Ayrıca ileride açıklanacağı şekilde bu tarihten sonra motorda kullanılan başta vakum pompası
ve turboşarj olmak üzere birçok önemli parçada uygun olmayan tasarım/imalat hataları
bulunmaktadır.
Tüm bu nedenlerden ötürü; bu motorun kullanıldığı araç modellerinde (Corolla, Auris, Yaris,
Urban Cruiser, Verso, iQ) bakım aralıklarında yağ eklemesini gerektirecek düzeyde yağ
eksilmesi görülmektedir. Bu eksilme neticesinde motorda oluşan etkilenmelerden dolayı yakıt
tüketiminde artış ile motorda performans düşüşü görülebilmektedir.

Bu durmda teknik servislerin tutumu zaten aşikar inkar politikalarıyla bizleri mağdur ettiler uzun süre... böyle bir sıkıntının gayet normal olduğuna inandırmaya çalıştılar. ancak 2011 de bu kadar çok şikayet gitmesi üzerine tbs el altından servislere dağıtıldı gerçi şu an çok arahat bir şekilde ulaşılabilcek kolaylıkta internette taratılınca karşınıza çıkcaktır. tbs detaylarını okuyabilirsiniz indirdiğinizde özet şekilde iza etcem TSB içeriğinde bu motorlarda görülen yağ eksiltme/yakma sorunun üç temel nedenden dolayı
meydana çıktığı açıklanmaktadır:
-Uygun olmayan vakum pompası (VP),
-Turboşarj (T) sorunu,
-Yetersiz piston contası (segman) gerilimi.
bu aksaklıkların giderilmesinin yoluda motorun değiştirilmesidir ancak türkiye ve macaristanda bunun yerine bu parçaları değiştirilmekte ve değişen parçalar sıfır ama gene aynı kusurlu parçalar takılmaktadır yani motorun düzelmesi gibi bir durum söz konusu değil...
 bu yüzden gerekli tüm dökümanlarımı toparlıyorum servise gidip anlaşmaya çalışcam zaten büyük ihtimal kabul etcekler iade sürecini zaten kabul etmeselerde değişen bir şey olmayacak yasal süreçle bu yaptırımları zaten sağlıycam üstüne tazminat ödemek zorunda kalcaklar.
Şimdiden bu konuda yardımcı olan tüm forum üyelerine çok teşekkür ederim..
teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #91 : Şubat 06, 2014, 12:31:00 »
Cem bey yazdıklarınızın hepsine katılmakla birlikte sorunun asıl sebebinin piston ve sekmandan ziyade 2010 modellerde kullanılan hatalı bloklar diye biliyorum . İşin özü bu sorunun çözümü motorun komple değişimi ama dediğiniz gibi servisler buna yanaşmadı . Hakkınızda hayırlısı olsun. Bence de araç değişimi veya iadesine gidilmeli ben farklı sebeplerden ötürü onarımı kabul ettim bu sebepler olmasa idi bende kesinlikle araç değişimi veya iadesi için hukuki süreci başlatırdım .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • FlickR -FotoShare
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 148 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #92 : Şubat 06, 2014, 12:55:37 »
Tekrardan çok geçmiş olsun Mahmut kardeşim. Sorunun hallolduğuna sevindim. Diğer arkadaşlara da geçmiş olsun. İnşallah bu ve benzeri sorunlarla kimse karşılaşmaz bir daha.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #93 : Şubat 06, 2014, 14:31:49 »
Tekrardan çok geçmiş olsun Mahmut kardeşim. Sorunun hallolduğuna sevindim. Diğer arkadaşlara da geçmiş olsun. İnşallah bu ve benzeri sorunlarla kimse karşılaşmaz bir daha.

Sağol abi . Sorun hallolduğu daha kesin değil ama ben hallolduğuna inanıyorum . :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyota aşktır...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '11
  • 17 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #94 : Şubat 06, 2014, 15:14:32 »
çok geçmiş olsun mahmut bey,
malesef böyle konular canımızı sıkıyor. 2010 ile 2012 yıllarında üretilen toyota yaris marka araçların muhtemel direksiyon arızasından dolayı geri çağırma ile ilgili bazı yayın kuruluşlarında haberler çıkmıştı. konu hakkında inceleme yaptığımda toyota müşteri hizmetleri ( çok aradığımdan mı ne ) resmen başından salladı.
bu konu hakkında bilgisi olan var mı acaba?
bide bu motor şase numaralarını nerden kontrol ediyoruz? şimdiden teşekkürler
kızımın gümüşü
o bizim ailemizin bir ferdi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #95 : Şubat 06, 2014, 17:27:13 »
çok geçmiş olsun mahmut bey,
malesef böyle konular canımızı sıkıyor. 2010 ile 2012 yıllarında üretilen toyota yaris marka araçların muhtemel direksiyon arızasından dolayı geri çağırma ile ilgili bazı yayın kuruluşlarında haberler çıkmıştı. konu hakkında inceleme yaptığımda toyota müşteri hizmetleri ( çok aradığımdan mı ne ) resmen başından salladı.
bu konu hakkında bilgisi olan var mı acaba?
bide bu motor şase numaralarını nerden kontrol ediyoruz? şimdiden teşekkürler

Sağolun .

Hakan bey şase numarasını yağ yakma sorunu için kontrol edecekseniz bana özelden email adresini bildirin bültenleri email ile size yollayabilirim .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #96 : Şubat 06, 2014, 17:51:57 »
mahmut bey bu durum başıma geldikten sonra baya bir araştırma yaptım ve bu iade süreciyle ilgili bazı kişilerle irtibata geçerek bilgi istedim ve anladığım kadarıyla bu motorlar artık ayyuka çıkmış vaziyette servis ne derse desin hukuki süreçte hiç bir kuşkum kalmadı sonuç %100 diyebilceğim bir şekilde benim yararıma sonuçlancak gibi duruyor. bu motorların arıza sebebini isterseniz iza edeyim size :
1ND-TV motor kodu ile tanımlanan, 1.4 D-4D dizel olarak bilinen Toyota'nın bu motorunda
2009 yılında bir değişiklik yapmıştır. Bu değişiklik ise daha önce 190Nm tork değerine sahip
motorun tork değerini 205Nm'ye çıkarılmasıdır.
Motorun fiziksel yapısında bir değişiklik yapılmadan sadece yazılımsal değişikle yapılan bu
işlem sonucunda motorda ciddi sorunlar meydana gelmiştir. Bu yüksek tork değerine
dayanamayan piston contaları (segman) deforme olmuş veya segman-piston yatağı (gömlek)
uyuşmazlığı durumu ortaya çıkmıştır.
Ayrıca ileride açıklanacağı şekilde bu tarihten sonra motorda kullanılan başta vakum pompası
ve turboşarj olmak üzere birçok önemli parçada uygun olmayan tasarım/imalat hataları
bulunmaktadır.
Tüm bu nedenlerden ötürü; bu motorun kullanıldığı araç modellerinde (Corolla, Auris, Yaris,
Urban Cruiser, Verso, iQ) bakım aralıklarında yağ eklemesini gerektirecek düzeyde yağ
eksilmesi görülmektedir. Bu eksilme neticesinde motorda oluşan etkilenmelerden dolayı yakıt
tüketiminde artış ile motorda performans düşüşü görülebilmektedir.

Bu durmda teknik servislerin tutumu zaten aşikar inkar politikalarıyla bizleri mağdur ettiler uzun süre... böyle bir sıkıntının gayet normal olduğuna inandırmaya çalıştılar. ancak 2011 de bu kadar çok şikayet gitmesi üzerine tbs el altından servislere dağıtıldı gerçi şu an çok arahat bir şekilde ulaşılabilcek kolaylıkta internette taratılınca karşınıza çıkcaktır. tbs detaylarını okuyabilirsiniz indirdiğinizde özet şekilde iza etcem TSB içeriğinde bu motorlarda görülen yağ eksiltme/yakma sorunun üç temel nedenden dolayı
meydana çıktığı açıklanmaktadır:
-Uygun olmayan vakum pompası (VP),
-Turboşarj (T) sorunu,
-Yetersiz piston contası (segman) gerilimi.
bu aksaklıkların giderilmesinin yoluda motorun değiştirilmesidir ancak türkiye ve macaristanda bunun yerine bu parçaları değiştirilmekte ve değişen parçalar sıfır ama gene aynı kusurlu parçalar takılmaktadır yani motorun düzelmesi gibi bir durum söz konusu değil...
 bu yüzden gerekli tüm dökümanlarımı toparlıyorum servise gidip anlaşmaya çalışcam zaten büyük ihtimal kabul etcekler iade sürecini zaten kabul etmeselerde değişen bir şey olmayacak yasal süreçle bu yaptırımları zaten sağlıycam üstüne tazminat ödemek zorunda kalcaklar.
Şimdiden bu konuda yardımcı olan tüm forum üyelerine çok teşekkür ederim..

Cem Bey,

Sorun tamamen silindir içindeki üretim prosesi ile alakalıdır. Diğer parçalar sadece önlem amaçlı değiştirilmektedir. Zaten bu bülteni ilk olarak parasını verip indiren benim. Ayrıca silindir içindeki sorunu bizzat gördüm.

Bence sadece blok ve turbo değişimi ile bu iş çözülürdü. Şu anda yapılan işlemlerin sonucunda silindir içindeki duruma göre yağ eksiltme aralığı 500-1000km arası artmakta veya azalmakta. Bence sadece konulan yağ 5w30 bile yapılsa aynı sonuç alınır. Eğer silindir içi çok düşük bir hata payına sahipse yeni segmanların tansiyonu onları gidermekte ve sorun ortadan kalkabilmekte fakat bu olasılık çok ama çok düşük.

Diğer taraftan toyota'nın tespit edemediği VIN numaraları da mevcut, özellikle EURO IV motora sahip araçların çoğu bu yayınlanan TSB'lerde yok.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • avensis 2.0 + Astra 1.4 T
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #97 : Şubat 06, 2014, 20:59:51 »
Toyota muhendisleri inanin sizler kadar bu kadar detayli dusunmemislerdir.
Bence hukuki yollardan hakkinizi arayin.
Sifir arac alipta bukadar kafa patlatmayi kimse hakketmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #98 : Şubat 07, 2014, 09:21:37 »
Test aşamalarında bu durum gözden kaçmış anlaşılan. Daha önce tespit edilebilseydi satışa çıkmadan önlemini alırlardı. Niye markanın adını çıkarsınlar. Üstelik bu iş milyonlarca dolar zarar getirmiştir,  değişimler, revizyonlar vb. Ama her zaman olan son tüketiciye oluyor arkadaşlarımızın başına geldiği gibi.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 d-4d aracımın yağ yakma ile ilgili son gelişmesi .
« Yanıtla #99 : Şubat 08, 2014, 12:13:08 »


d4dcilere ve kendimde dahil olmak üzere 00-01 vvt-i cılara bulaşmak istedim sabah sabah :lol:
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)