0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Kardeşim sağol . Senin arabanın da maşallahı var sende kazsız belasız güzel günlerde bin .Benimde niyetimde var bir c180 daha sonra araçla ilgili sana sorular sorabilirim bilgin olsun .
dizel araçlarda çoğunlukla görünen bu yağ yakma sorununu ne kadar korkarak takip etsemde malesef bu gün benim de başıma geldi. aracımda 10 15 saniyelik düşük yağ seviyesi yazısı göründü aracım daha 28000 km de ve ilk kez uyarı verdi. henüz servise götürmedim çünkü üç aşağı beş yukarı karşılaşacağım durum hakkında sizlerin paylaşımlarınızdan dolayı biraz fikir sahibi oldum. bide malumunuz henüz bu şikeyetten muzdarip olan kişiler için kalıcı bir çözüm sunulamaması sadece iğleştirmeye gidilmesi hatta bu işlemler sonucu bazılarında daha kötü sıkıntılara sebep olması. neyse konuyu toplıyayım sizden yardımdım istediğim bu konuyla ilgili yasal sürece başvuran arkadaşlardan dağva süreci hakkında bilgi paylaşımında bulunmalarını rica etcem burdan elde edebileceğim bir çıkış noktası varsa bu süreci başlatmak niyetim aksi taktirde aracımı elden çıkartacağım. gerçekten çok can sıkan bir durummuş.
Allah razı olsun kardeşim. geçen sene bana fashionation paketi için 75.000 demişlerdi. ayrıca paşam bu 87.000 mayısta satışa sunulacak yeni kasa için
Toyota sorun kabul ettiği şase numaraları listesini nasıl görebiliriz? Bende de aynı sorun var halen...Yasal olarak nasıl iade alabilirim
ne demek her zaman
Önceleri servisler gizli gizli yağ eklediler, farkına varmadık. Ne zaman farkına vardık yeni aracın bu kadar yağ yakması normal dediler. Yağ lambaları yandı , bir defadan birşey olmaz içinde daha çokkk yağ var dediler. tespitler yapıldı, motorda az miktarda yağ kaldığı servis iş emri formlarına işlendi araçları izlemeye alalım dediler. , bu arada aylar, yıllar, kilometreler geçti. Toyota hala sorunu görmezden gelmeye devam etti. araçlarının yağ yaktığını farkeden insanlar çoğaldı. tepkiler çoğaldı. Bakanlığa şikayet mektupları yazıldı. mecliste soru önergesi oldu. Cumhurreisin haberi oldu.bakanlık müfettiş görevlendirdi. Bu esnada servisler sekman piston değiştirmeye başladılar. Araçların çoğunda sorunlar devam etti. Motor bloklarını değiştirelim dediler. mağdur Müşterilerine eşit mesafede olmadılar. herkese farklı farklı teklifler yaptılar. Kimine sıfır araç teklif ettiler, çoğuna motor bloğu değişiminini teklif ettiler. Toyota en az zararla günü kurtarmaya, araç sahipleri ise değer kaybı oluşan araçları için toyotaya dilenci oldular. Motor değişimi yapın diye az yazmadık. Toyota bize sanki lütüfta bulunuyormuş gibi pazarlıkla motor değişimine razı oldu. Çoğu araç sahibinin eminim bundanda haberi yok. yarın biri çıkar mahkemeden toplatma kararı çıkartırsa dananın kuyruğu o zaman kopacak.
Mahmut Kardeşim yeni aracın mı diyim yeni motorun mu diyim bilemiyorum ama, öncelikle artık rahat ve huzurlu bişekilde kullanmanı ve sonra gönül rahatlığıyla satmanı diliyorum.en başta yapılacak iş ensona kaldı ne yazık ama olsun burada da bir hak ettiğini alabilmenin mutluluğu var.Gerek zaman gerek maddi olarak kayıplarımız oldu olacak ama en azından "2. sınıf insan muamelesi" yaptırmadık kendimize.Yağ sorunu yaşayan arkadaşlar bence ilk olarak motor değişikliği talebiyle başvuru yapsın ve ısrarcı olsun.Güle güle kazasız belasız kullan aracını
Bugün servis aradı, parçaları sipariş etmişler. Gelince motor değişimi yapılacakmış. Yalnız benim bu işte anlamadığım nokta, servisler hala piston segman değişimine devam ediyorlar. Acaba motor değişimini sadece müfettiş raporunda olan araçlara mı yapıyorlar? Umarım artık gönül rahatlığı ile araçlarımıza bineriz.
Orhun Bey toplatma kararı çıkması çok zor bir ihtimal, her türlü belgeli davaların bile 2 yıldır devam ettiğini düşünürseniz.Ayrıca ; sebep ve sonuçlar aynı olsa bile her kişi ayrı ayrı tüketici hakları mahkemesine dava açmak zorunda genel bi durum yok.Açıkça belirteyimtoyota ya hiç dilenci olmadım yalvarmadım aracı kullanmak adına ne diyorlarsa yaptım (sonucun değişmeyeceğini bile bile)0 km. aldığım arabam da 7.450km. çıkan bu sorunun il baştan beri takipçisi oldum."lamba yandı ben servisteydim".asıl yanlış olan farklı davranış bence.Hatalıysan kabul et çağır düzelt bu kadar basitti aslında olay.ülke ekonomisine ve üretimine çok büyük desteği olan, yüzlerce insanımıza ekmek kapısı olan bu büyük firma umarım bir daha böyle bir hata yapmaz.
Tekrardan çok geçmiş olsun Mahmut kardeşim. Sorunun hallolduğuna sevindim. Diğer arkadaşlara da geçmiş olsun. İnşallah bu ve benzeri sorunlarla kimse karşılaşmaz bir daha.
çok geçmiş olsun mahmut bey,malesef böyle konular canımızı sıkıyor. 2010 ile 2012 yıllarında üretilen toyota yaris marka araçların muhtemel direksiyon arızasından dolayı geri çağırma ile ilgili bazı yayın kuruluşlarında haberler çıkmıştı. konu hakkında inceleme yaptığımda toyota müşteri hizmetleri ( çok aradığımdan mı ne ) resmen başından salladı.bu konu hakkında bilgisi olan var mı acaba?bide bu motor şase numaralarını nerden kontrol ediyoruz? şimdiden teşekkürler
mahmut bey bu durum başıma geldikten sonra baya bir araştırma yaptım ve bu iade süreciyle ilgili bazı kişilerle irtibata geçerek bilgi istedim ve anladığım kadarıyla bu motorlar artık ayyuka çıkmış vaziyette servis ne derse desin hukuki süreçte hiç bir kuşkum kalmadı sonuç %100 diyebilceğim bir şekilde benim yararıma sonuçlancak gibi duruyor. bu motorların arıza sebebini isterseniz iza edeyim size :1ND-TV motor kodu ile tanımlanan, 1.4 D-4D dizel olarak bilinen Toyota'nın bu motorunda2009 yılında bir değişiklik yapmıştır. Bu değişiklik ise daha önce 190Nm tork değerine sahipmotorun tork değerini 205Nm'ye çıkarılmasıdır.Motorun fiziksel yapısında bir değişiklik yapılmadan sadece yazılımsal değişikle yapılan buişlem sonucunda motorda ciddi sorunlar meydana gelmiştir. Bu yüksek tork değerinedayanamayan piston contaları (segman) deforme olmuş veya segman-piston yatağı (gömlek)uyuşmazlığı durumu ortaya çıkmıştır.Ayrıca ileride açıklanacağı şekilde bu tarihten sonra motorda kullanılan başta vakum pompasıve turboşarj olmak üzere birçok önemli parçada uygun olmayan tasarım/imalat hatalarıbulunmaktadır.Tüm bu nedenlerden ötürü; bu motorun kullanıldığı araç modellerinde (Corolla, Auris, Yaris,Urban Cruiser, Verso, iQ) bakım aralıklarında yağ eklemesini gerektirecek düzeyde yağeksilmesi görülmektedir. Bu eksilme neticesinde motorda oluşan etkilenmelerden dolayı yakıttüketiminde artış ile motorda performans düşüşü görülebilmektedir.Bu durmda teknik servislerin tutumu zaten aşikar inkar politikalarıyla bizleri mağdur ettiler uzun süre... böyle bir sıkıntının gayet normal olduğuna inandırmaya çalıştılar. ancak 2011 de bu kadar çok şikayet gitmesi üzerine tbs el altından servislere dağıtıldı gerçi şu an çok arahat bir şekilde ulaşılabilcek kolaylıkta internette taratılınca karşınıza çıkcaktır. tbs detaylarını okuyabilirsiniz indirdiğinizde özet şekilde iza etcem TSB içeriğinde bu motorlarda görülen yağ eksiltme/yakma sorunun üç temel nedenden dolayımeydana çıktığı açıklanmaktadır:-Uygun olmayan vakum pompası (VP),-Turboşarj (T) sorunu,-Yetersiz piston contası (segman) gerilimi.bu aksaklıkların giderilmesinin yoluda motorun değiştirilmesidir ancak türkiye ve macaristanda bunun yerine bu parçaları değiştirilmekte ve değişen parçalar sıfır ama gene aynı kusurlu parçalar takılmaktadır yani motorun düzelmesi gibi bir durum söz konusu değil... bu yüzden gerekli tüm dökümanlarımı toparlıyorum servise gidip anlaşmaya çalışcam zaten büyük ihtimal kabul etcekler iade sürecini zaten kabul etmeselerde değişen bir şey olmayacak yasal süreçle bu yaptırımları zaten sağlıycam üstüne tazminat ödemek zorunda kalcaklar. Şimdiden bu konuda yardımcı olan tüm forum üyelerine çok teşekkür ederim..