Gönderen Konu: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 152247 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2020 : Şubat 26, 2012, 10:55:40 »
Merhaba Tekin Bey,

Yazmış olduğum değerleri castrol ve mobil in resmi sitesinden almıştım. Yanlış ise onların yanlışı olsa gerek :))

Bilgilerinizi paylaştınız için tekrar çok teşekkür ederim.

İyi günler dilerim.

Levent bey,

Motor Yağlarını buz gibi dondurmak için -50C lerden başlayıp aşağıya doğru gitmek gerekir.

O sitede, 5W = -30C olarak verilirken, diğer taraftan 10W =  -15 denmiş,  yani 5W ile 10W arasında 15C fark var, sizcede bir gariplik yok mu? ülkemizin bir çok yerinde -40C ler var ve 10W-40 kullanıcıları bile şikayet etmemiş.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2021 : Şubat 26, 2012, 11:45:42 »
Benim merak ettiğim bir konu var. İlk hane alt sıcaklığı ifade ediyor bu mantıklı,ama ikinci hanenin 40-50 derece gibi değerler olması garip değil mi? Hava 30 derecede olsa 50 derecede olsa motor çalıştıktan sonra yağ ısınmıyor mu?Yani bu üst seviye denilen 50 derecenin üstüne çıkmıyor mu?50 derecede koruma sağlayamayacak 10w40 yağ mesela yağ ısındıktan sonra nasıl koruyor?Yağın özelliklerinde genelde 40 derecede cSt değeri birde 100 derece için cSt değeri var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2022 : Şubat 26, 2012, 12:19:15 »
Benim merak ettiğim bir konu var. İlk hane alt sıcaklığı ifade ediyor bu mantıklı,ama ikinci hanenin 40-50 derece gibi değerler olması garip değil mi? Hava 30 derecede olsa 50 derecede olsa motor çalıştıktan sonra yağ ısınmıyor mu?Yani bu üst seviye denilen 50 derecenin üstüne çıkmıyor mu?50 derecede koruma sağlayamayacak 10w40 yağ mesela yağ ısındıktan sonra nasıl koruyor?Yağın özelliklerinde genelde 40 derecede cSt değeri birde 100 derece için cSt değeri var.

Burak bey,

Nasıl ilk hane aynı zamanda dış ortam sıcaklığını ifade ediyorsa 2. hanede dış ortam sıcaklığını ifade ediyor, ilk hane yağın orjinal viskozitesidir, içine konan akıllı katkılarla cTs (karakter) özelliği verilerek sıcak havalarda da kalın yağmış gibi davranması sağlanmaktadır. Bilirsiniz, ince yağlar sıcak ortamlarda yırtılırlar. Motor içi hararetleri, soğuk havalarda sıcak havalarda olduğundan daha düşük kalır.

10W-40  -20C +48C arası iken, 15W-40 aynı miktar akıllı katkıyla -15 +50 arası çok güzel bir şekilde görev görebilir.
20W-50 ise -10 +50 +55 iken, 20W-60  60C ve üzerleri gibidir.

Yani, yağımızın orjinal viskozitesi (ilk rakam) nekadar kalınsa, akıllı katkılar sayesinde okadar çok sıcaklığa dayanır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2023 : Şubat 26, 2012, 15:53:21 »
Burak bey,

Nasıl ilk hane aynı zamanda dış ortam sıcaklığını ifade ediyorsa 2. hanede dış ortam sıcaklığını ifade ediyor, ilk hane yağın orjinal viskozitesidir, içine konan akıllı katkılarla cTs (karakter) özelliği verilerek sıcak havalarda da kalın yağmış gibi davranması sağlanmaktadır. Bilirsiniz, ince yağlar sıcak ortamlarda yırtılırlar. Motor içi hararetleri, soğuk havalarda sıcak havalarda olduğundan daha düşük kalır.

10W-40  -20C +48C arası iken, 15W-40 aynı miktar akıllı katkıyla -15 +50 arası çok güzel bir şekilde görev görebilir.
20W-50 ise -10 +50 +55 iken, 20W-60  60C ve üzerleri gibidir.

Yani, yağımızın orjinal viskozitesi (ilk rakam) nekadar kalınsa, akıllı katkılar sayesinde okadar çok sıcaklığa dayanır.
  Tekin bey selamlar. teknik bilgilerinizin mesleğiniz gereği yüksek olduğunu tahmin ediyorum, fakat yağ viskozitesi hususunda size katılmıyorum. viskoziteyi tayin eden en büyük etken motorun teknolojisi ve aşınmışlık durumudur. multigrade yağlarda ilk rakam kış viskozitesini ikinci değerde sıcaktaki viskoziteyi gösterir. winter değeri yani ilk rakam ne kadar düşük olursa motor yeni dahi olsa kışın en soğuk havalarda rahatça döner ve motor aşınmaya en müsait olduğu soğuk zamanında , ısınana kadar yağlamayı en yüksek seviyede tutarak korumayı sağlar. ikinci değer ise yağın normal motor çalışma sıcaklığındaki kalınlığını belirler. çok hor kullanılan veya çok kilometre yapmış motorlarda yüksek viskozite tercih edilir. aşınmış cir motora 0w30 , 5w30, 10w30 koyarsanız yataklarda çok aşınma varsa yatak vurur, sekmanlar aşınmış olduğundanda yağ yakar. mobilin sitesinde mobil1 newlife 0w40 yağı yeni arabalara, mobil1 peaklife 5w50 yağı ömrünün ortasına gelmiş motorlara ve mobil1 extended life 10w60 yağı ise çok zorlanan, çok kilometre  yapmış araçlara tavsiye ediyor. havanın sıcaklığının bahsi dahi geçmiyor. yeni teknolojili multigrade yağlar 0 lı, 5 li 10 lu da olsa pek birşey farketmez, bence ikinci rakam daha mühimdir ben 40 tan aşağı yağı asla kullanmam.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2024 : Şubat 26, 2012, 19:55:34 »
1-viskoziteyi tayin eden en büyük etken motorun teknolojisi

2-multigrade yağlarda ilk rakam kış viskozitesini ikinci değerde sıcaktaki viskoziteyi gösterir.

3-winter değeri yani ilk rakam ne kadar düşük olursa motor yeni dahi olsa kışın en soğuk havalarda rahatça döner ve motor aşınmaya en müsait olduğu soğuk zamanında , ısınana kadar yağlamayı en yüksek seviyede tutarak korumayı sağlar.

4-ikinci değer ise yağın normal motor çalışma sıcaklığındaki kalınlığını belirler.

5-çok hor kullanılan veya çok kilometre yapmış motorlarda yüksek viskozite tercih edilir. aşınmış cir motora 0w30 , 5w30, 10w30 koyarsanız yataklarda çok aşınma varsa yatak vurur, sekmanlar aşınmış olduğundanda yağ yakar.

6-mobilin sitesinde mobil1 newlife 0w40 yağı yeni arabalara, mobil1 peaklife 5w50 yağı ömrünün ortasına gelmiş motorlara ve mobil1 extended life 10w60 yağı ise çok zorlanan, çok kilometre  yapmış araçlara tavsiye ediyor. havanın sıcaklığının bahsi dahi geçmiyor.

7-yeni teknolojili multigrade yağlar 0 lı, 5 li 10 lu da olsa pek birşey farketmez, bence ikinci rakam daha mühimdir ben 40 tan aşağı yağı asla kullanmam.

Merhaba Atilla bey,

1- Doğru, motor üreticisi motoru ilk dizayn ettiğinde hangi yağa ihtiyacı olduğuna ozaman karar verir,
2- Kesinlikle doğru,
3- Kesinlikle doğru,
4- Doğru, ve sizinde belirttiğiniz gibi 2. değer düşük olursa sıcaklarda gerekli yağlamayı yapamaz,
5- Kesinlikle doğru,
6- Mobil sitesinde hava sıcaklıklarından bahsetmeden motorların durumuna göre yağ tavsiyesinde bulunmuş olabilirler, zaten dikkat ederseniz motor eskidikçe yağın yüksek sıcaklık değeride artmış.
7- Atilla bey, siz yaşça benden büyük olduğunuzdan dolayı, tek viskoziteli yağları benden daha fazla kullandınız. Şimdi burada sizi yanıltan bir konu varlığından şüphelendim. Öncelikle Kastamonu kışın soğuk ve Şarköy de Yaz'ın çok sıcak olmayan bölgelerdir, yani Hatay bölgesine gitmiyorsanız sonu 40 ile biten yağlar Türkiyenin her yerinde yeterli yağlamayı yaparlar.

Yalnız sizinde belittiğiniz gibi Multigrade-Birleştirilmiş viskoziteli yağlarda ilk numara o yağın orjinal viskozite numarasıdır ve o numaralı yağın görev gördüğü düşük sıcaklıklar bellidir, daha sonra içine akıllı katkılar konarak o yağın ısınan hava sıcaklığına göre kalınlaştırılması sağlanır, dolayısiyle ikinci değer Celsius üzerinden yazılan sıcaklık değeridir, viskozite değildir.

İlk numara için bir şey farketmez diyorsunuz ama 10 numara yağı -30 -40C lerde kullanmak yanlış olmaz mı?
Siz aracınızda hangi yağı kullanıyorsunuz? ve aracınızı hangi bölgelerde sıklıkla kullanıyorsunuz? 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2025 : Şubat 26, 2012, 20:37:04 »
Tekin bey gazetelerde ve televizyonlarda izliyoruz 10 numara motor yağını mazot diye satıyorlar çünkü çok ince mazot kalınlığına yakın yağdır. motorcular ve bazı yağlamacılar motoru temizlemek için 10 no yağ koyup 10-15 dakika çalıştırıp sonra o yağı dökerek normal yağı koyarlar. multigrade yağların ikinci nosunun celsius cinsinden sıcaklık olduğunu ilk defa sizden duyuyorum. motorlar eskiyince aşınmadan dolayı sürtünme direnci azaldığından daha az ısınma temayülündedir fakat termostat sıcaklığı sabit olarak nominal değerinde tutar. ben şu anda arabamda mobil1 5w50 kullanıyorum bir dahaki yağ değişiminde 10w60 kullanmayı düşünüyorum. ben yaz kış her coğrafyada aynı yağı kullanırım. bmw servislerinde yüksek performans yağı olarak castrol 10w60 reklam afişlerini gördüm.   size sitemde aylarca önce yazdığım bir yazının linkini yolluyorum belki bakarsınız. selamlar.        http://www.toyotadostlari.com/2011/04/05/motor-yagi-tercihleri/
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2026 : Şubat 26, 2012, 21:27:18 »
Atilla bey, haklısınız,

" ikinci değer Celsius üzerinden yazılan sıcaklık değeridir, viskozite değildir" demekle fazla uzun uzadıya yazmak istemediğimdendi kusura bakmayın, elbette o yağın orjinal viskozitesi içine polimerler girince yağ karakteristik yapısını değiştirip örnek 40 numara yağmış gibi davranış sergiler, buna cTs değeri 40 dendiğinden o cümleyi kurdum ve bu değerde zaten pratikte yaklaşık dış ortam sıcaklıklarıyla birbirlerine çok yakın olduğundan kullanıcılar tarafından anlaşılması daha kolay olmaktadır.

Evet artık motorlar okadar hassas ölçülerde yapılıyorlar ki, ancak ince yağlar tarafından ilk çalıştırmalarda en iyi şekilde yağlanabiliyorlar.

BMW motorları karakteristik olarak genelde yüksek devir çevirdiklerinden hararetli olmaktalar ve ince yağları çabuk eskitmekteler o nedenle kalın yağ karakteri sergileyebilen katıklı yağlar kullanmaktalar.

Eskiyen motorlarda da kalın yağ karakteri sergileyen katıklar kullanılmasının sebebi, sekman arasından kalın yağların daha az kayba uğramasıdır.

Rahatça bulabiliyorsanız, kendi aracınızda 5W-50 de, 10W-60 da kullanmanız uygundur, bu viskoziteler sizin yaşadığınız yerlerin sıcaklıkları için fazlasıyla yeterlidir.

Verdiğiniz linkteki yazılarınızıda okudum çok memnun oldum zira sizde enjektör temizleyici öneriyorsunuz, ve özellikle uzun km'ler yapmış motorlar için uygun önerilerde bulunuyorsunuz.

PO ve Opet istasyonlarında satılmakta olan ROM ürünü Injector Cleaner ürünleri var, 7.5TL, bu ürünlerden hiç kullandınız mı? ne düşünüyorsunuz?




Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '24
  • 15 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2027 : Şubat 26, 2012, 21:32:14 »
Tekin Bey bu yağ konusunda çok batıl bilgiler var elinizde. Multigrade yağların 2. hanesinde yazan değerin celsius olduğunu nereden çıkardınız? Kaynak gösterebilirseniz iyi olur, çünkü böyle bir şey yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2028 : Şubat 26, 2012, 21:42:21 »
Tekin Bey bu yağ konusunda çok batıl bilgiler var elinizde. Multigrade yağların 2. hanesinde yazan değerin celsius olduğunu nereden çıkardınız? Kaynak gösterebilirseniz iyi olur, çünkü böyle bir şey yok.

Yasin bey, hemen üstteki yazımı dikkatlice okuduktan sonra 2. hanenin ne olduğunu yazarsanız bende sizden bilgi almış olurum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2029 : Şubat 26, 2012, 21:48:49 »
 Tekin bey ben STP kullanıyorum, vaktiyle WÜRTH de kullanmıştım ama ROM hiç kullanmadım. deneyeceğim.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2030 : Şubat 26, 2012, 21:59:59 »
Tekin bey ben STP kullanıyorum, vaktiyle WÜRTH de kullanmıştım ama ROM hiç kullanmadım. deneyeceğim.

Atilla bey, ben hiç WÜRTH kullanmadım (pahalı olduğundan) eminim bir kalite belkide gramaj farkı vardır ama ROM ürününü çok uzun yıllardır kullanmaktayım ve çok memnunum, denemenizde fayda var, özellikle denedikten sonra tecrübenizi paylaşırsanız çok sevinirim, sizin gibi birinden olumlu/olumsuz yorum almak güzel olur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2031 : Şubat 26, 2012, 22:05:18 »
Atilla bey, ben hiç WÜRTH kullanmadım (pahalı olduğundan) eminim bir kalite belkide gramaj farkı vardır ama ROM ürününü çok uzun yıllardır kullanmaktayım ve çok memnunum, denemenizde fayda var, özellikle denedikten sonra tecrübenizi paylaşırsanız çok sevinirim, sizin gibi birinden olumlu/olumsuz yorum almak güzel olur.
     tamam kardeşim en kısa zamanda (nasip olursa Şarköye giderken) kullanıp izlenimleri paylaşacağım.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '24
  • 15 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2032 : Şubat 27, 2012, 08:40:26 »
Yasin bey, hemen üstteki yazımı dikkatlice okuduktan sonra 2. hanenin ne olduğunu yazarsanız bende sizden bilgi almış olurum.

Tekin Bey bunu bana sormanıza gerek yok, elinizin altında internet var, çok zor değil bilgiye ulaşmak. Bakın şurası çok güzel bir yerdir, motorcular için de:

http://motorcycleinfo.calsci.com/Oils1.html

Ayrıca şu anda bulunduğumuz konu altında da gerekli açıklamalar var, zahmet edip okursanız (ben okudum) bilgiye ulaşırsınız.

Demişsiniz ki:

Alıntı
Yukardaki açıklamalarınızda bazı düzeltmeler yapıyorum,
0W-30 için doğru bilgi -30 -35C ile +30C arası,
5W-40 ise -25C ile +45 gibi,
10W-40, -20C ile +50C'lere varan sıcaklıklar için,


Bunlar çok da kesin sınırlar değildir, yani 5w40 kullandın 50C sıcaklıkta motorunu korumaz diye birşey yok. 0w40 5w40 10w40 arasındaki en büyük fark soğuktaki akıcılıklarıdır. Nominal çalışma sıcaklığında viskoziteleri küçük mertebelerde değişiyor. Diğer konuda da göstermiştim bunları resmi sitelerinden bilgi alıp.

Alıntı
Levent bey,

Motor Yağlarını buz gibi dondurmak için -50C lerden başlayıp aşağıya doğru gitmek gerekir.

O sitede, 5W = -30C olarak verilirken, diğer taraftan 10W =  -15 denmiş,  yani 5W ile 10W arasında 15C fark var, sizcede bir gariplik yok mu? ülkemizin bir çok yerinde -40C ler var ve 10W-40 kullanıcıları bile şikayet etmemiş.


Yağların viskozite/sıcaklık eğrilerine bakarsanız bunların doğrusal olmadığını göreceksiniz. Ben yine araştırmayı yapıp takdim edeyim:

http://www.widman.biz/English/Calculators/Graph.html

minimum sıcaklık değerini değiştirp eğrinin ne hal aldığını görebilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2033 : Şubat 27, 2012, 11:29:27 »
Yasin bey, çok faydalı ve bilgilendirici paylaşımınız için teşekkür ederim.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2034 : Şubat 27, 2012, 12:43:42 »
   Motor yağının kalınlığının motor eskidikçe artırılmasının nedeni, yataklarda oluşan boşlukların yağ basıncı ile oluşturulan daha kalın yağ filmi ile doldurulmak istenmesidir. Viskozite arttıkça oluşan filmin kalınlığı artmakta ve rulman kullanılmadan parçalar basınçlı yağ filmi üzerinde çalışmaktadır. Motorun kompresyon veya yağ sekmanlarının aşınması kalın yağla giderilemeyecek bir sorundur. Her halükarda motor yağ yakmaya devam edecektir. Soğuk havalarda yağ kalın olduğunda gereken basınç oluşmadığı için yetersiz yağlama basıncı motorun aşınmasına neden olur. Bu yüzden soğuk yerlerde ilk çalıştırmada kalınlaşma eğilimi soğukta az olan yağlar tercih edilmelidir.
   Kulaktan dolma bilgiler kişinin kendisine fayda etmediği gibi başkalarına da zarar verir.
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • atiker grand 2018
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110524
  • Model Yılı: '06
  • 136 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2035 : Mart 01, 2012, 10:35:44 »
PO ve Opet istasyonlarında satılmakta olan ROM ürünü Injector Cleaner ürünleri var, 7.5TL,

şirketimizde dizel fluence var ona bugün opet den 6 tl olan ROM enjektör temizleyici kattım ve depoyu full ledim yararları nedir tekin abi ? saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2036 : Mart 01, 2012, 12:19:43 »

şirketimizde dizel fluence var ona bugün opet den 6 tl olan ROM enjektör temizleyici kattım ve depoyu full ledim yararları nedir tekin abi ? saygılar.

Ya fiyatı ucuzladı yada biz burada kazıklanıyoruz, o fiyata alabilmenize sevindim,

Alttaki linkten bu konuyla ilgili yazımdan faydalanabilirsiniz.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=40207.0
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • atiker grand 2018
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110524
  • Model Yılı: '06
  • 136 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2037 : Mart 02, 2012, 15:38:19 »
teşekkürler tekin abi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2038 : Mart 10, 2012, 18:48:26 »
Merhabalar;

Aracım 138000 km.de ve aldığımda yağ kartı olmadığı için hangi yağ kullanılmış, ne zaman konulmuş bilmiyorum. Bu aralar motor yağımı değiştirmek istiyorum. Malum, önümüz de yaz. İstanbul için 5w-40 mı kullanmalıyım yoksa 10w-40 mı acaba?
2001 Toyota Corolla Terra 1.4 VVT-I

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2039 : Mart 10, 2012, 19:16:56 »
Merhabalar;

Aracım 138000 km.de ve aldığımda yağ kartı olmadığı için hangi yağ kullanılmış, ne zaman konulmuş bilmiyorum. Bu aralar motor yağımı değiştirmek istiyorum. Malum, önümüz de yaz. İstanbul için 5w-40 mı kullanmalıyım yoksa 10w-40 mı acaba?
benim 2005 aracıma, servis 10w 40 kullanmış, bende kesinlikle öyle devam edicem, yaşadığınız bölgede önemli tabi, ben kocaeli ve çevresinde ömrüm boyunca -20 nin altını göreceğimi tahmin etmiyorum, maksimum göreceğim -5 , -6 sizde iklimi sıcak bir bölgede yaşıyorsanız bence 10w 40 uygun, maddi olarakta ciddi fiyat farkı var aralarında, 4litrede 20-25tl oynuyor genellikle
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio