Gönderen Konu: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 125380 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi

Ayrıca Grup A - Grup B olayı ve API sınıfı hakkında da bilgi alıp konuyu sabitleyebilir miyiz?
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • hkup@mynet.com
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1 : Ekim 17, 2006, 21:48:19 »
15 gün önce bende değiştirdim arabamın yağını 6200 km de.yani arabamın 6.ayında özellikle sordum her 6 ayda bir değiştirecekmiyim diye servisten değişirse iyi olur dedler yağın zamanla vizkositesi bozuluyormuş.bu arada mobil süper s 10 40 koymuşlar.
98 euro civic 1,4is

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2 : Ekim 18, 2006, 10:35:40 »
Belki kimsenin yapmadığını yaptı Dağhan. Sorular müthiş. Murat bey kardeşimden de Allah razı olsun çok güzel açıklamış. Eğer doğu ve iç anadolu gibi soğuk yerlerde ikamet ediyosak 0-40 uygun. Ama -5 in altına düşmeyen yerlerde ikamet ediyosak 10-40 araçlarımız için uygun.
 Yanlız bende bir şey soracağım. Peki dizel ile benzinlinin yağları farklımıdır?
 Ayrıca yağ değişimi için araca ay belirlemek bence doğru değil. Araç çalıştıkça yağ işlev yapmıyomu. E buda km ye endekslemek lazım mantıken.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3 : Ekim 18, 2006, 11:19:59 »
yağlarında tıpkı gıda maddeleri gibi bir bozulma ve dayanma sınırı var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4 : Ekim 18, 2006, 12:46:53 »
Yağ motor çalışırken çeşitli kimyasallarla tepkimeye giriyor, yakıt içinde gelen kimyasallarla ve yağ durduğu yerde de bozuluyor araç kullanılmasa bile. Bununla beraber yağ filtresi kağıttan ve bu kağıt sürekli yağın içinde aracı kullanmasanız dahi. Kağıt parçalarının kopup filtre içindeki delikleri tıkaması demek motorunuza veda etmeniz demek. Bu yüzden aracı hiç kullanmasanızda 6 ay bir yağ ve filtreyi değiştirmeniz mantıklı olur. Zaten araç üreticileride zaman yada km. sınırı koyarlar hangisi daha önce dolarsa bakım o zaman yapılır. Örneğin 10.000 km yada 6 ay gibi. Bir arkadaşımın Opelini henüz 4000 km.de olduğu halde garantiden çıkardı Opel, sebep aracın 14 ay önce alınmış olması ve hiç bakıma gitmemesi yani km. bir şey değiştirmiyor.

Dizel ve benzinli yağlar pek değişmiyor. Yağ kutularının üzerinde SJ/CF gibi değerler görürsünüz. S bujili motorlarda, C sıkıştırma patlamalı (dizel) motorlarda kullanıldığını gösterir. yanlarındaki diğer harf yağın standartlarını belirler ne kadar ileriyse harf o kadar gelişmiş ve yeni bir yağ teknolojisi kullanılmıştır. Örneğin SJ den SL daha iyidir, yada CE den CF daha yeni teknolojidir.  eğer kutuda sadece SL varsa dizelde kullanılmaz yada sadece CF veya CD varsa da benzinlide kullanılmaz o yağ.

Bununla beraber eski dizellerde daha kalın yağlar kullanılırdı, 20w-50, 15w-40 gibi, fark genelde burada olurdu şimdi yeni nesil dizellerde bu değişti, örneğin Fiat 1.3 Multijet dizellerde orjinal dolum yağı 5w-40 full sentetik.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #5 : Ekim 18, 2006, 13:52:22 »
Cevaplar için teşekkürler.Az buçuk bir bilgim vardı ama sıfırdan ne nedir bir de sizlerden duymak istedim.Artık kafamdaki eksik yerler de tamamlandı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6 : Ekim 18, 2006, 18:16:15 »
Peki LPG'lilerde aynı yağları kullanabilir miyiz?
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #7 : Ekim 19, 2006, 09:39:01 »
Ya Murat kardeşim batırdın bizi ya   şimdi 6 ayda bir yağ değiş. nerden baksan 80-90ytl. E km yapamadın ki ben yaparım sanırım (5 ayda 10.900 oldu) ama hani ne olur ne olmaz. Diyosunki 6 ayda bir söküleceksinizi paraları. Peki yağ boşaltılmadan filtre değişmek mümkün değilmi. Yağ bozulmamış, km yapmamışsın. 6 ay 8 ay geçmiş her neyse. yazık günah be abicim. Belki güleceksin ama bi bilgim yok. belkide çok saçma bir şey sordum. Şimdi biraz tasarlıyorum kafamda arabayı ters çevirmek lazım herhalde   birde en iyisi imce yağmı bu durumda mobil 1 0-40. Baksana fiat bile 5-40 koyuyo diyosun. Ama servisler araç dolu. Toyota servisleri sinek avlıyo.

Murat ayrıca verdiğin bilgiler için tekrar teşekkür ediyorum. Allah razı olsun. Herkes bu değerli bilgileri paylaşmayabilir. Hatta bilipte yazmaya bile üşenebilir. En derin noktasına kadar yazmışsın. Anlaşılan bu konularda bayağı bilgin var. Yanılmıyosam sadece toyota ile de sınırlı değil. Peki bilir kişi olarak yağ haricinde yapmamızı tavsiye edeceğin, sıfır bir araç alıp en az 5 yıl motor kapağını açtırmayacak şekilde (mesela) düzenli olarak ekzosundan radyatörüne kadar (ucundan ucuna yani) yapamamız gerekenler neler olabilir? Zahmet olmazsa tabi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #8 : Ekim 19, 2006, 09:57:31 »
LPG lilerde benzinliler ile aynı yağlar kullanılır. yağ üreticileri benzinli/ LPG li/ doğalgazlı ayrımı yapmıyor, Buji ateşlemeli yada sıkıştırma patlamalı diye ayırıyorlar ürünlerini, tabi birde hafif araçlar ve ağır hizmet (Heavy Duty) aracı ayrımı var.

Bildiğim kadarıyla Toyota'da 6 ayda bir bakım gerekiyor, emin değilim hiç 6 ayı bulmuyor bizim bakım km.sini doldurmamız. kaldıki Corolla'da yetkili servise Texaco 5W-40 full sentetik götürüp onu koyduruyoruz, bir şeyde demiyorlar.

İlla yetkili serviste yağ koydurmak zorunda değilsiniz. Dışarda da değiştirebilirsiniz. Orjinal filtreyi servisten alabiliyorsunuz. Ben honda da böyle yapıyorum. Filtre servisten yağ benden, Toplamda 50YTL.ye mal oluyor yağ değişimim, full sentetik yağ ile.

Arabalarımızda sıvı değişimlerine dikkat etmek önemli ama atladığımız bir şey bu. Hidrolikler, şanzıman yağı, radyatör için kireçsiz su ve kaliteli antifreeze.

Motor için en sağlıklı olanı motor soğukken kesinlikle zorlamamak ve devir çevirmemek, benzinin kalitelisine yönelmek. Kısa mesafeler için arabayı çalıştırmamak veya illa çalıştıracaksak bir süre ısıtıp öyle yol yapmak.

Bakımlar çok önemli, en önemlisi kaliteli ve bilgili ustalar, ülkemizde en zor bulunan şey bu.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #9 : Ekim 19, 2006, 11:08:02 »
Ben bu konunun uzmanı olarak bazı bikaç yanlışları düzeltmek isterim arkadaşlar.
Öncelikle LPG li araçlar için benzinliler için kullanılan yağlardan kullanması yanlıştır. LPG li araçlar için özel yağlar bulunmaktadır.
Ayrıca 5W/40 10W/40 lar Murat arkadaşımın dediği gibi MultiGrade yağlardır. Fakat 5 ile 40 arasında olan yağlar anlamına gelmez. Yanında W kodu olan rakam ne kadar küçükse kışın otomobilinizin soğuk havalarda ilk çalışma performansı o kadar iyi olur. Çünkü yağın motordaki önemli parçalara ulaşması motor soğukken zor olur. Bu yüzden soğuk havalarda düşük grade li yağlar tercih edilmelidir. Diğer büyük rakam ise yağın kalınlığını gösterir. Tabiki  5W/40 ile 10W/40 arasında çok az bir viskosite farkı bulunmaktadır.  Ayrıca S benzili motorlar için C de dizel motorlar için API (American petrolium Instititute) tarafından verilmiş kodlardır. Murat Çelebi arkadaşım güzelce özetlemiş. C ve S harfinden sonra gelen harf en yeni teknolojiyi simgeler ama eski teknoloji motorlarınız için kesinlikle yeni teknoloji için üretilen yağlardan kullanmayınız. Bu motorunuza yararına değil bilakis zararına neden olur.
Konuyla ilgili daha detaylı bilgiler bu adreste mevcut (ingilizce)
http://new.api.org/aboutoilgas/motoroil/ap...ality-marks.cfm

Aman dikkat edin yağ gerçekten motor için çok önemlidir. Motorunuz ve havalar için mutlaka uygun yağı kullanın...

Not: Madeni yağ konusunda hertürlü sorularına yardımcı olmaya çalışırım arkadaşlar.
Toyotam var derdim yok...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #10 : Ekim 19, 2006, 11:14:39 »
LPG'li araçlara özel yağların ne tip teknik farkları var?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #11 : Ekim 19, 2006, 11:21:31 »
Alıntı yapılan: Murat Çelebi
LPG'li araçlara özel yağların ne tip teknik farkları var?
[/quote]
LPG li arçalar için genellikle daha kalın yağlar tavsiye edilir yani 20W/50. Ama benzinli için üretilen yağlar istediğiniz talepleri karşılamada yetersiz kalır.
Toyotam var derdim yok...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #12 : Ekim 19, 2006, 11:31:25 »
LPG.li HR-V de 5w-40 kullanıyorum ben, kutunun üzerinde LPG.li araçlarda kullanılabileceği yazıyor. Şu ana kadar sorun yaşamış değilim 10.000 km oldu yaklaşık olarak. Hoş kaç km.de böyle bir sorunun fark edilebileceğide muamma. Full sentetik yağlar okuduğum kadarıyla daha yüksek basınca ve sıcaklığa dayanabiliyorlar, buda zor şartlarda daha iyi yağlama sağlayabildikleri anlamına geliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #13 : Ekim 19, 2006, 11:37:33 »
Alıntı yapılan: Murat Çelebi
LPG.li HR-V de 5w-40 kullanıyorum ben, kutunun üzerinde LPG.li araçlarda kullanılabileceği yazıyor. Şu ana kadar sorun yaşamış değilim 10.000 km oldu yaklaşık olarak. Hoş kaç km.de böyle bir sorunun fark edilebileceğide muamma. Full sentetik yağlar okuduğum kadarıyla daha yüksek basınca ve sıcaklığa dayanabiliyorlar, buda zor şartlarda daha iyi yağlama sağlayabildikleri anlamına geliyor.
[/quote]

Doğrudur. Sentetik yağlar yüksek basınca ve sıcaklığa dayanabilirler. Zaten bu yağları LPG de kullanmayın diye bir ibare göremezsiniz ama ben kendi tecrübe ve bilgilerimle fazla tavsiye etmiyorum fakat sizin yeni nesil araçlar için bir problem çıkaracağını sanmıyorum. Ben daha sonradan LPG takılmış Şahin Doğan tip araçlar için belirtmiştim. Zaten bu araçlar için normal benzinlide olsa 5W/40 kullanılması sakıncalıdır.
Toyotam var derdim yok...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #14 : Ekim 19, 2006, 13:29:33 »
LPG için kalın yağ kullanmanın mantığı nedir? Aynı soğuk havada daha kalın yağ LPG'li motoru daha mı iyi yağlayacak?
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #15 : Ekim 19, 2006, 14:19:54 »
Alıntı yapılan: Selim Tokgöz
LPG için kalın yağ kullanmanın mantığı nedir? Aynı soğuk havada daha kalın yağ LPG'li motoru daha mı iyi yağlayacak?
[/quote]

Zaten şirketler LPG kullanan araçlar için tek tip yağ üretiyor oda 20W/50. Bu sadece önerilen yağ tipidir. Daha öncede dediğim gibi eski teknoloji araçlar için öneriliyor. Diğer yani yeni nesi araçlar için geçerli değildir.
Toyotam var derdim yok...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #16 : Ekim 19, 2006, 16:46:23 »
Sonuçta LPG yada benzinli aracın eski yağı neyse onu kullanılması gerekiyor. Dolayısıyla LPG yada benzinli fark etmiyor. Zaten LPG.ye özel yağ üğreten ciddi bir firma ne duydum ne gördüm, dışarda LPG yaygın değil demeyin Türkiye'de olduğundan çok daha yaygın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #17 : Ekim 19, 2006, 19:27:17 »
Benim aracta fabrika 30bin km de veya 2 yilda bir yag degisimi öngürüyor.

Fabrika Mobil 1 0w40 koymustu.
Rodaj sonrasi bakimda servis Castrol Formula RS 0w40 koymus. Ayni spefisikasyonlari tasiyor dediler.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #18 : Ekim 19, 2006, 19:51:28 »
LPG li araclarin daha kalin yag kullanmasi ile ilgili olabilecegini düsündügüm bir nokta:

- LPG kuru bir yakit olarak nitelendiriliyor. Benzin'e göre daha düsük sogutma özelliklerine sahip. Sentetik yaglar genelde daha ince. Acaba isi transferi konusunda daha mi kötüler?

Bunu söylerken, Alfa 145 im de fabrika Selenia nin yari sentetik bir yagini koymustu. Yari sentetik yag ile araba 2-3 km de isinirken, 1500 km bakimindan sonra koydugum Mobil 1 0w40 ile yaklasik 5 km de isiniyordu. Yani tam tersi olmasi gerekir.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #19 : Ekim 19, 2006, 22:05:37 »
Yüksek basınç altındaki gazlar daha düşük ortama geçtiklerinde fazlasıyla soğurlar, hatta klima ve buzdolaplarının çalışma mantığı budur. LPG depodan motora geldiğinde basınç değişiminden dolayı çok soğuk olduğu için ısıtılır motorun içine verilmeden önce, bunu motorun soğutma suyunu kullanarak yaparlar, buna rağmen hala soğutucu özellik taşır.  Yeni nesil LPG sistemlerinde motor soğutma suyu ısınmadan arabayı LPG.ye geçiremezsiniz benzin ile çalışır.

Kuru yakıt olayına gelince benzinde en az LPG kadar yağ çözücüdür ve benzinden daha az aşındırıcıdır. LPG konusunda bir sürü uzman adamla görüştüm bunların içinde yerli Voltran gaz sistemlerinin eski mühendisleride vardı, hiç biri LPG için özel yağ istenildiğini söylemedi, zaten Avrupada o kadar LPG.li araç olduğu halde LPG için üretim yapan ciddi bir yağ firması yok.

20w-50 için tasarlanmış bir motorda 20w-50 kullanılmasından daha doğal bir şey yok, bunu LPG.ye bağlamak çok doğru değil, mesela o draglarda gürleyen sıfır motorlu amerikanlarda 20w-50 dışında yağ kullanılması istenmiyor, hatta buna özel full sentetik 20w-50 yağlar var amerikan yağ firmalarında.  

Esso'nun 5w-40 full sentetik yağını geç ısındığı ve çabuk soğuduğu için çok severim. Benim VTI.da yağ basınç ve yağ sıcaklık göstergeleri vardı orada izlerdim, 205.de stock olarak var onda da izleme imkanı bulabiliyorum.