0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
1) Şimdiye kadar yetkili servise güvendik. 40.000 KM ye kadar aracıma Mobil Super 2000 x1 10w-40 yarı sentetik yağ koymuşlar.
3) Mobil in sitesinde aracıma uygun yağ olarak mobil1 fuel economy 0w-30 tavsiye edilmektedir
Şimdi bu şartlarda o kadar kafam karıştı ki 50.000 bakımında aracıma hangi yağ koymam gerektiği noktasında hala karar verebilmiş değilim. Ayrıca aracın kullanım kılavuzuna göre hareket edeyim dediğimde 5w-30 sınıfında mobil super 3000 ve mobil esp formula olmak üzere 2 çeşit tam sentetik yağ var. Bunların farkı nedir. mobil esp formula 50.000 km kullanılabilir ve dpf araçlar için tavsiye edilmiş. Bizim araçlarımıza bildiğim kadarıyla dizel partikül filtresi yok zaten. Fakat mobil super ve mobil1 farkı nedir çok net bilmiyorum. 40.000 km boyunca 10w-40 yağ konulmuş bir araca 5w-30 ve 0w-30 koyulduğunda yağ yakma problemi ile karşılaşma riski var mıdır?
Bu motor yağı konusu birçok tartışmada geçse de benim hala kafamda netleşmiş birşey yok.Şöyle ki; aracımın kullanma kılavuzunda (2012 Ausris D-4D) 0w-30 ya da 5w-30 tavsiye edilmekte. Ancak servis 10w-40 kullanmakta ve aracı teslim aldığımda aracta 10w-40 yağ olduğu söylendi. Forumda ise yaygın görüş Mobil1 esp 5w-30 veya 5w-40. Mobil'in internet sitesinde de aracım için tavsiye edilen yağ esp 5w-30. Hangisine uymam gerektiğini şahsen bilemedim.
Ender bey, karmaşık bir durum yok, aslında olay çok basit, amaç ilk çalıştırmalarda motor yağının akıcılığını bulunduğunuz ortamlarda da sağlayabilmek. Motor ısındıktan sonra "kuyruk yağı" bile koysanız görev görür.Doğuanadolu gibi iklime sahip bölgelerde yaşamıyorsanız 0W-30, 5W-30 gibi yağlar motorlar için çok ince geldiği gibi Yaz'ın 35.C ler üzerinde de koruma sağlamaz. Dolayısiyle 10W-40 viskoziteli yağ en uygun ve ekonomik olan yağdır, ama siz (gerekmediği halde) daha düşük sıcaklıklarda da görev yapabilen yağ kullanmak istiyorsanız, ikinci rakamı 40 olan viskozitelerden seçim yapmalısınız, 0W-40, 5W-40 gibi.İnce yağlara geçerken dış ortam sıcaklıklarını göz önünde bulundururken, koyacağımız yağın motor ısındıktan sonra kaybınında en az düzeyde olması gerekir. Gereğinden fazla ince yağ kullanımında kayıp oranı daha fazla olacak, motor içinde bulunmaması gereken yerlerde yağ kalıntıları da uzun vadede daha fazla olacaktır. Diğer yandan miktarı azalmış yağ daha fazla kirlenip eskiyecek gibi bir kısır döngü içine girilmiş olur.Kitapçıkta bu tip viskoziteler öneriliyor ama hangi durumlar için olduğu yazmadığından insanların kafasında karmaşa yaratıyor. Bu, kitapçıktaki çok büyük bir eksikliktir. Sonuç olarak bir motor için 3 ayrı viskozite ortaya çıkmaktadır.
Aydınlatıcı bilgileriniz için teşekkürler Tekin BeyYazdıklarınızdan anladığım kadarıyla İstanbulda yaşayan birisi olarak D-4D dizel motor için en uygun yağın 10w-40 veya 5w-40. Zira istanbuldaki sıcaklık değerleri kışın -5 C ile yazın 35 C aralığında. Belki 15 gün güneye tatile gidilerek 40 C veya üzeri görülebilir. Bu durumda kitapçığın yaptığı genellemenin doğru bir tutum olmadığı ortaya çıkıyor.
İstanbul en fazla -10 görmüş, Yazında +35 dersek, 10W-40 (-20 +48) yine yeterli olmaktadır.
5W-30 soğuk havalarda sorun olmasada yazın +35'lerde motorunuzu koruyamayacaktır ve 10.000km'lik mesafede daha fazla kayıba uğrayacaktır. Ukrayna'da yaşıyor olsaydınız belki.
Hmm yazın yolculuk,trafik falan fazlasıyla olacağından +35 i aşarız o da zarar verebiir.Peki abicim 10 40 ses yapıyor biraz onu nasıl yağ ile indirgeriz.
Motor ısındıktan sonra ses yapıyorsa bu yağla ilgili değildir.