Gönderen Konu: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında  (Okunma sayısı 216049 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #120 : Eylül 26, 2013, 11:13:55 »
ECU ve ECT müdahelesi, gerekli noktalarda anahtarlama devresi gerekir, bence riskli bir iş olur abi.

Ben sadece anahtarlama yapacagım.
Tork konvertör sistem circuit arızası vererek lamba yanar ama anahtar normal konuma dönünce söner.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye

Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #120 : Eylül 26, 2013, 11:13:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #121 : Eylül 26, 2013, 11:17:18 »
Ben sadece anahtarlama yapacagım.
Tork konvertör sistem circuit arızası vererek lamba yanar ama anahtar normal konuma dönünce söner.

Biliyorum abi önemli olan lambanın yanması değil, şanzımanın sağlam kalması :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #122 : Eylül 26, 2013, 11:54:24 »
Biliyorum abi önemli olan lambanın yanması değil, şanzımanın sağlam kalması :)

Anladım biraz çalışayım o zaman bu konuyu.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #123 : Eylül 26, 2013, 11:57:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #124 : Eylül 26, 2013, 12:46:23 »
Buyur abi kaynak,

http://www.autoshop101.com/forms/h16.pdf

Her nekadar 2001 ve öncesine ait teknojinin bilgileri olsada farklar çok küçük oldugu için müdahale edecegim yeri en azından artık biliyorum.

Çok teşekkür ederim Ufuk.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #125 : Eylül 27, 2013, 18:26:27 »
JS Hava filtresi ve toyo silecek seti aldım, bugün geldi ve hemen değişimini yaptım. Filtre orjinali ile aynı ayarda, daha önce çin malı bakmıştım arada dağlar kadar fark var. Önceki filtreyi servisten almıştım ve değiştireli 8500km oldu ama yollarda hep çalışma olduğundan simsiyahtı. Bu yol koşullarında 7500km aralığında hava filtresini değiştirmek lazım sanırım. Orjinal fiyatına 2 tane alınıyor.

Teşekkürler Ufuk Bey.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #126 : Eylül 30, 2013, 08:40:33 »
JS Hava filtresi ve toyo silecek seti aldım, bugün geldi ve hemen değişimini yaptım. Filtre orjinali ile aynı ayarda, daha önce çin malı bakmıştım arada dağlar kadar fark var. Önceki filtreyi servisten almıştım ve değiştireli 8500km oldu ama yollarda hep çalışma olduğundan simsiyahtı. Bu yol koşullarında 7500km aralığında hava filtresini değiştirmek lazım sanırım. Orjinal fiyatına 2 tane alınıyor.

Teşekkürler Ufuk Bey.

Kazasız, cezasız günlerde kullanın, ben teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 204000
  • Model Yılı: '07
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #127 : Kasım 27, 2013, 00:55:57 »
Ufuk beyden pzt. siparişini verdiğim JS Asakashi hava polen ve yağ filtreleri salı günü elimdeydi (Balıkesir'in ilçesinde ikamet ediyorum.) Filtreler gelir gelmez polen ve hava filtresini taktım. Filtreler çok kaliteli duruyor.

Teşekkürler Ufuk bey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #128 : Aralık 13, 2013, 14:33:31 »
Ufuk telefondaki yardımların için teşekkür ederim kardeşim   :alkis:  :alkis:  bakalım sileceğimiz ve filtremiz gelsinde :D görsellerle destekleriz konuyu :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #129 : Ocak 31, 2014, 22:12:51 »
Ufuk'tan ön balataları nibk ile değiştirdim,  geri giderken otme sorunum vardı, balatalarda baya eskimişti. Sorun düzeldi frenlememde iyileşti buradan kendisine teşekkür ederim. Dürüst esnaf bulmak zor değerini bilmek lazım.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #130 : Haziran 06, 2014, 20:58:15 »
Bugün UFUK abiden sipariş ettiğim Asakashi benzin filtresi, 4 adet NIBK fren diski, 4 takım fren balatası 1 günde elime ulaştı ve ustama taktırdım.
Yarın da yine UFUK abiden aldığım cam fitilim elime ulaşacak.

Frenlemede iyileşme konusunda ilk izlenimim başarılı. Fren pedalı oldukça yumuşadı, o bile beni tatmin etti.
UFUK abinin esnaflığından, rekabetçi fiyat ve parça politikasından yine çok memnun kaldım, Allah eksik etmesin.

Önceki balatalarım inanılmaz toz bırakıyordu. NIBK'lerde böyle bir şeyle karşılaşacağımı zannetmiyorum.

Balatalar değiştikten sonra, araç P'deyken her frene basışta, 1 defaya mahsus olmak üzere, vitesin oradan çıt, çıt diye bir sigorta sesi gibi bir ses geliyor. Bu olaya herhangi bir yorum yapabilir misin UFUK abi ?

UFUK abi paket içeriğine toyotaclub çıkartması da koymuş sağolsun.




Renk seçimin güzelmiş abi.  :P






Üzerinden çıkan, ne marka olduğunu çözemediğim toz kusan balatalar.






Gelen disk ve balata kutularına araçtan çıkan diskler ve balatalar kondu.

1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #131 : Haziran 06, 2014, 21:19:48 »
Çıkan marka daiwa aman ses çıkarma :-):-)
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #132 : Haziran 06, 2014, 21:22:13 »
Çıkan marka daiwa aman ses çıkarma :-):-)
Niye ki ?  :P

1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #133 : Haziran 06, 2014, 21:32:33 »
Bende de daiwa vardı sonra Ufuktan degistik daiwatı sevmeyiz biz :-):-)
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #134 : Haziran 06, 2014, 21:37:29 »
Bende de daiwa vardı sonra Ufuktan degistik daiwatı sevmeyiz biz :-):-)
Muhakkak bir bildiğiniz vardır.

İşin aslı balata tozu harici şikayetim yoktu balatalardan.
NIBK'ler için "seramik olduklarından balata tozu yapmıyor" deniliyor.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #135 : Haziran 06, 2014, 21:47:59 »
Evet nibkler iyi, sen balata ve diski ayni anda degistirerek en iyisini yapmışsın.  Memnun kalacaksın emin ol.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #136 : Haziran 06, 2014, 21:53:45 »
Evet nibkler iyi, sen balata ve diski ayni anda degistirerek en iyisini yapmışsın.  Memnun kalacaksın emin ol.
Kesinlikle, zira UFUK abiden kötü mal çıkacağına ihtimal vermem.

Aracı yeni aldığım için, her şey içime sinene kadar değiştiriyorum ne varsa.  :D
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #137 : Haziran 06, 2014, 23:04:34 »
Balatalar değiştikten sonra, araç P'deyken her frene basışta, 1 defaya mahsus olmak üzere, vitesin oradan çıt, çıt diye bir sigorta sesi gibi bir ses geliyor. Bu olaya herhangi bir yorum yapabilir misin UFUK abi ?

O cit cit sesi sanzimandan degilde sokuldugunde bakir gres ile yaglanmayan kaliper piminden geliyor olabilir mi Yuksel ? :)

Bir de vites kol mekanizmasinin altinda, frene basmadan P konumundan cikmasini engelleyen kilit mekanizmasi var, frene bastiginda acilan kilit piminin sesini de duyuyor (cok sessiz calisir gerci ama) olabilirsin.

Emin ol memnun kalacaksin, en guzeli jantlarini hergun daha temiz goreceksin :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #138 : Haziran 06, 2014, 23:10:15 »
O cit cit sesi sanzimandan degilde sokuldugunde bakir gres ile yaglanmayan kaliper piminden geliyor olabilir mi Yuksel ? :)

Bir de vites kol mekanizmasinin altinda, frene basmadan P konumundan cikmasini engelleyen kilit mekanizmasi var, frene bastiginda acilan kilit piminin sesini de duyuyor (cok sessiz calisir gerci ama) olabilirsin.

Emin ol memnun kalacaksin, en guzeli jantlarini hergun daha temiz goreceksin :)
Balata spreyi falan sıkıldı ama o parlak küçük paketleri hiç açmadık.  :D
MUHARREM ustanın kalfaları yaptı, kendisi yoktu.

Abi, ses tam olarak vitesin altından geliyor, iç mekandan geliyor yani. Kaliperden geleceğini zannetmiyorum.

Daha önce de o sese takılan üyeler olmuştu, kilit mekanizmasından geldiği anlaşılmıştı. Benim takıldığım, balatalar sökülmeden önce kilit mekanizmasından bu denli ses gelmiyordu, acaba MUHARREM ustanın kalfaları yanlış bir şey mi yaptılar ?
Belki zamanla geçer abi.

Neyse ki çok rahatsız edici bir şey değil, günde kaç kere P'deyken frene basacağız ki zaten ?
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #139 : Haziran 06, 2014, 23:13:50 »
Neyse ki çok rahatsız edici bir şey değil, günde kaç kere P'deyken frene basacağız ki zaten ?

Sese karsin cok mantikli bir yaklasim olmus :)