Gönderen Konu: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında  (Okunma sayısı 216047 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #100 : Eylül 09, 2013, 20:02:18 »
Merhaba,

Eneos 10W/40 Motor Yağı 4Lt. :50TL
Eneos 10W/40 Motor Yağı 1Lt. :15TL
Yağ Filtreniz: 10TL
Hava Filtreniz: 20TL
Polen Filtreniz: 15TL
Fren Hidroliği 750Ml. : 15TL
V kayışı : 40TL

V kayışınızın normalde 100.000km de kontrol edilmesi gerekiyordu, 100.000km'de normal miydi?


Bilgilendirme için çok teşekkür ederim Ufuk Bey. Aracımı 114binkmde iken aldım, alır almaz bakıma götürdüm ustam biraz daha idare eder dedi. Bir kaç bin km sonra sizinle irtibata geçeceğim inşallah.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Toyota Club Türkiye

Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #100 : Eylül 09, 2013, 20:02:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #101 : Eylül 11, 2013, 00:39:18 »
Ufuk abi bizim kuheylanin baski balatasi artik kacirmaya basladi 151.500 oldu arac baski balata set fiyati nedir orjinal parca olarak dusunuyoruz sarsma ziplama tekleme yapmasin bazilari oyle oldu boyle oldu diyor korkumda car acikcasi takildiktan sonra 10-12 sene acilmayan ve surekli sokulecek bir parca degil sanziman fiyat konusunda bir bilgilendirme yapabilir misin acaba ?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #102 : Eylül 11, 2013, 10:32:46 »
Ufuk abi bizim kuheylanin baski balatasi artik kacirmaya basladi 151.500 oldu arac baski balata set fiyati nedir orjinal parca olarak dusunuyoruz sarsma ziplama tekleme yapmasin bazilari oyle oldu boyle oldu diyor korkumda car acikcasi takildiktan sonra 10-12 sene acilmayan ve surekli sokulecek bir parca degil sanziman fiyat konusunda bir bilgilendirme yapabilir misin acaba ?

Orjinali 500TL Ercüment, AISIN ya da DAIKIN istersen de 250TL.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #103 : Eylül 11, 2013, 11:43:01 »
Orjinali 500TL Ercüment, AISIN ya da DAIKIN istersen de 250TL.


Teşekkür ederim Ufuk abi. Bu aisin ve daikin orjinaline göre nasıl tepki verir ?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #104 : Eylül 11, 2013, 12:04:33 »
Teşekkür ederim Ufuk abi. Bu aisin ve daikin orjinaline göre nasıl tepki verir ?

Ercü tek bildiğim bu aisin bizim toyotada oem olarakda kullanılıyor :) Tek bildiğim bu :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #105 : Eylül 11, 2013, 12:40:44 »
Teşekkür ederim Ufuk abi. Bu aisin ve daikin orjinaline göre nasıl tepki verir ?

Aisin konforlu (yumuşak) ama Daikin'a kıyasla daha az ömürlü, Daikin biraz daha performanslı ama sert (hafif kalkmalarda titreme yapabiliyor ama bu sorunluluğundan değil sertliğinden ötürü)

Ercü tek bildiğim bu aisin bizim toyotada oem olarakda kullanılıyor :) Tek bildiğim bu :)

Doğru biliyorsun İlkecim, Daikin'da Honda ve Mitsubishi modellerinin birçoğunda OEM üretici.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #106 : Eylül 11, 2013, 12:53:57 »
Doğru biliyorsun İlkecim, Daikin'da Honda ve Mitsubishi modellerinin birçoğunda OEM üretici.

:) Ufuk abi bizim otomatik viteste türbin mi ne varmış baskı balata yokmuş bunlar normal kullanımda ömrü kaç bin km?
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #107 : Eylül 11, 2013, 13:38:09 »
:) Ufuk abi bizim otomatik viteste türbin mi ne varmış baskı balata yokmuş bunlar normal kullanımda ömrü kaç bin km?

Düzgün kullanırsan torununuza miras bırakabilirsiniz İlkecim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #108 : Eylül 11, 2013, 13:42:18 »
Düzgün kullanırsan torununuza miras bırakabilirsiniz İlkecim :)

Abi ne torunu bu kadar az kullanılırsa . Torununun torunu torununa miras bırakır . :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #109 : Eylül 11, 2013, 13:42:21 »
Düzgün kullanırsan torununuza miras bırakabilirsiniz İlkecim :)
:D Ara sira zorlasamda duzgun kullaniyorum :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #110 : Eylül 11, 2013, 13:48:28 »
Abi ne torunu bu kadar az kullanılırsa . Torununun torunu torununa miras bırakır . :D

78 model Otomatik Corona müşterimiz var ilk sahibinin torunu kullanıyor ve hala şanzımana dokunulmamış vaziyette, ona istinaden söylemiştim.

:D Ara sira zorlasamda duzgun kullaniyorum :)

Ara sıra da olsa zorlama (zorlamaktan kastın ne bilmiyorum ama) bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #111 : Eylül 11, 2013, 14:15:26 »
78 model Otomatik Corona müşterimiz var ilk sahibinin torunu kullanıyor ve hala şanzımana dokunulmamış vaziyette, ona istinaden söylemiştim.

Ara sıra da olsa zorlama (zorlamaktan kastın ne bilmiyorum ama) bence.

A/T şanzımanı en uzen olay benim nazarımca rampada P ye alıp yükü şanzımana bindirdikten sonra elfrenini çekmek.
Zaten böyle bişi olursa araba rampada oldugu için 2 kişi arabayı ileri geri sallarken 1 kişide iman gücü ile vites kolunu çekerek çıkartabiliyor. O yüzden önce elfreni çekilmeli yük elfrenine bindikten sonra P ye alınmalı. Çalıştırırkende tam tersi önce P'den çıkartılmalı.

Birde A/Tyi üzen olay 1. Viteste yüksek devirde kullanmak planet dişli için çok zararlı.

Pati çektirerek şanzımana zarar vermek bence zor.
Ama arkadaşım gibi hareket ettirip boşa alıp gazı köklemişken D'ye alarak çok saglam pati çektirirsen yorumsuz.
Zaten vuruntu anında şanzımandan hiç duymadıgım mekanik sesler duyuyorum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #112 : Eylül 11, 2013, 14:38:58 »
Zorlama abi şu bosa veya 1.vitese alarak redline yapmak :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #113 : Eylül 12, 2013, 08:39:25 »
Ufuk

Bizim A/T şanzımanların tork konvertörü kaç devirde lockup sistemini çalıştırıyor?

Yada hangi şartlarda çalışıyor?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '11
  • 2 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #114 : Eylül 14, 2013, 09:46:10 »
Teşekkür ederim Ufuk abi. Bu aisin ve daikin orjinaline göre nasıl tepki verir ?
Orjinali 500TL Ercüment, AISIN ya da DAIKIN istersen de 250TL.
 

 Ufuk bey merhaba,

Fırsatını bulmuşken size birkaç soru sormak istiyorum.

1999 model 1.3 corolla araca sahibim. Aisin marka olarak baskı balata değişiminin bana tahmini maliyeti ne olur.(işçilk ve diğer sarf malzemeleri dahil)
Bulunduğum ilçedeki özel servis işleten bir ustaya sordum bana uçuk gelen yetkili servisin ücretine yakın bir fiyat verdi. O yüzden İstanbul Avrupa
yakasındaki özel bir servise gidip değiştirmeyi bile düşünüyorum.

Ayrıca katalitik konvertör motor soğukken çıt çıt diye ses yapıyor. Herhalde ömrü doldu uzatmaları oynuyor. Katalitalitik konvertörlerin yan sanayi olanlarının
fiyatları hakkında bilginiz var mı?
Deli sormuş deliye aşk nedir diye? deli gülmüş deliye ben niye delirdim diye!  ***TOYOTA  Auris 1,33 Comfort  ( 2011 ) ***

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #115 : Eylül 26, 2013, 09:53:06 »
Ufuk

Bizim A/T şanzımanların tork konvertörü kaç devirde lockup sistemini çalıştırıyor?

Yada hangi şartlarda çalışıyor?

Ahmet abi sorduğun soru "Step3 Master Teknisyen ECT" konusuna ait, sağlam sorular alıyorum senden bu ara :)

Lock-Up mekanizması iki hedef için çalışan bir mekanizma;

birinci hedefi, yük altındaki şanzıman yağının (ATF Dexron yada Type T4) aşırı ısınmasını engellemek.

İkinci hedefi, ilk hedef ile bağlantılı olarak, aşırı ısınan şanzıman yağından kaynaklı (yanlış şanzıman yağı kullanımında da karşılaşılabilir) "kavrama" problemi nedeniyle yakıt tüketimi artışının önüne geçmek.

Normal modda 2. vites, 60km/s üzeri ve %50 kelebek açıklığı altında devreye girer

Power modunda ise 2. vites, 75km/s üzeri ve %50 kelebek açıklığı altında devreye girer.

 

 Ufuk bey merhaba,

Fırsatını bulmuşken size birkaç soru sormak istiyorum.

1999 model 1.3 corolla araca sahibim. Aisin marka olarak baskı balata değişiminin bana tahmini maliyeti ne olur.(işçilk ve diğer sarf malzemeleri dahil)
Bulunduğum ilçedeki özel servis işleten bir ustaya sordum bana uçuk gelen yetkili servisin ücretine yakın bir fiyat verdi. O yüzden İstanbul Avrupa
yakasındaki özel bir servise gidip değiştirmeyi bile düşünüyorum.

Ayrıca katalitik konvertör motor soğukken çıt çıt diye ses yapıyor. Herhalde ömrü doldu uzatmaları oynuyor. Katalitalitik konvertörlerin yan sanayi olanlarının
fiyatları hakkında bilginiz var mı?

Merhaba,

Arcınıza ait AISIN debriyaj seti ile değişim ücreti takribi 500TL civarındadır.

Katalitik konvertörünüzden gelen ses normal, 400c civarı ısınan katalitik konvertör soğurken genleşme sonrası büzüşme esnasında metal hareketi sesi çıkarmaktadır.

Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #116 : Eylül 26, 2013, 10:24:50 »
Ufuk

60KM hızdan sonra her şartta lockup devrede degil sanırsam.
110/120 ile gideken bazen devir yükseliyor ama yükselme alt vitese eş deger degil.
4. Vitesten 3. Vitese alıyorum devir tekrar artıyor.
Aslında rampa yada yük şartlarına göre anladıgım kadarı ile buna karar veriyor.

Ama beni iyi tanırsın ulaşmaya çalıştıgım nokta çok farklı.

Ben arabanın 4. Vitesi çok uzun ve 4. Viteste lockup sürekli devrede bu nedenlede son hız olarak 200ün üzerine çıkamıyor.

Bunu manuel iptal edip konvertötün kısmi kaçırmasına müsade ederek motora devir kazandırabilirim.
Böylece motor daha yüksek devire çıkacak ve daha az tork ihtiyacı ile daha yüksek devire çıkacak.

Sorarsan en fazla kaça çıktın diye 160ı hiç geçmedim.

Ama o hızdan sonra artık sadece 4. Vitesi kullanıyor ve arabanın hızlanması ceset.

Tek korkum aşırı kaçırmadan yagın kaynama sıcaklıgına gelmesi.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #117 : Eylül 26, 2013, 10:35:29 »
Ahmet abi,

60km/s üzeri her durumda devrede değil tabi ki kelebek açıklığı (kelebek konum sensörü) ile de alakalı bir durum.

4. vitesin uzun oranlı olmasının sebebi yakıt ekonomisi, 4. viteste lock-up mekanizmasının sürekli devrede olması gayet normal, ECT uzun yol, yüksek hız, kelebek konumu verilerine göre hareket ediyor. Lock-Up mekanizması devre dışı bırakılabilir (Paşaoğlu JZA80 A/T Supra'da yapmıştı, ancak en sonunda manuele çevirdiler) ancak su radyatörü boyutunda bir şanzıman yağı soğutucusu + çok daha kuvvetli şanzıman yağ pompası vs. vs. bir sürü işlem gerekli.

Hadi bunları da yaptık, korktuğunun başına gelmesi çok çok yüksek olasılık.

Bunlar ile uğraşmak yerine 1ZZ-FE motoru 1ZZ-GE'ye çevirmek yada turbo ile 1ZZ-FTE hatta daha da ileri giderek 1ZZ-GTE :) elde etmek hem daha kolay hem daha verimli olur :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #118 : Eylül 26, 2013, 11:06:53 »
Benim sürüş karakterim genelde ekonomi odaklıdır.

Lockup'ı acil ihtiyaçlarda kısa süreli iptal etmeyi düşünüyorum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #119 : Eylül 26, 2013, 11:10:07 »
Benim sürüş karakterim genelde ekonomi odaklıdır.

Lockup'ı acil ihtiyaçlarda kısa süreli iptal etmeyi düşünüyorum.

ECU ve ECT müdahelesi, gerekli noktalarda anahtarlama devresi gerekir, bence riskli bir iş olur abi.