Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 220297 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '16
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #900 : Kasım 30, 2016, 22:03:47 »
aracimin 10bin bakimini yaptirdiktan sonra yakit tuketimi cok artti. anlik tuketimde daha onceden 60-70 falan gormezdim simdi 99.9 gordum sizce bu durumun bakimla bir ilgisi olabilirmi? ortalama tuketimim 4.9 dan 6.2 ye yukseldi bakimdan sonra
2016 Yaris Hybrit Cool

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #900 : Kasım 30, 2016, 22:03:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #901 : Aralık 01, 2016, 01:36:29 »
aracimin 10bin bakimini yaptirdiktan sonra yakit tuketimi cok artti. anlik tuketimde daha onceden 60-70 falan gormezdim simdi 99.9 gordum sizce bu durumun bakimla bir ilgisi olabilirmi? ortalama tuketimim 4.9 dan 6.2 ye yukseldi bakimdan sonra

Benim de son iki defadir 5,8 falan ortalamam var. Kalorifer açık olunca normalden daha sık benzinli motor devreye giriyor. Ben ona bağladım. Bir de ara sıra 97 oktan benzin alıyorum. Bu da sanırım biraz etkiliyor. Rampalarda da sıkışık trafikte benzinli motor yine devreye girince ortalamayı biraz arttırıyor. Normalde 4.6-4.8 lt / 100 km ortalamam oluyor. Geçen sene mart sonu almıştım aracı. Kış mevsiminde yüksek olması normal sanırım.

Bu da takılacak parçayla ilgili döküm. Hibrit sistem kontrolü ile ilgili sertifika falan vermediler. Ama zaten 1 yıl olmamış yapılalı. Parça gelince arayacaklarmış.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #902 : Aralık 01, 2016, 09:35:37 »
evden isyeri 5km sabah tabi cok soguk ve camlar buğulaniyor bu yuzden kalorifer 24° ve hep acik. bu aralar istanbulda sicaklik cok dustu onun da etkisi buyuk. 10bin bakiminda yağ 5-30 kondu. 0-20 den 5-30 a gecisin bir etkisi olabilir mi?

Bence kesinlikle etkisi vardır. Yağ kalınlaştığı için motor rahat çalışamıyor olabilir. Ama neden öyle bir geçiş olmuş ki ?
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '16
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #903 : Aralık 01, 2016, 09:51:31 »
açıkçası neden degistigini bilmiyorum. fakat Tekin Bozbey'in bu degisimin TR sartlari icin gerekli olduguna dair yazilarini okumuştum. 20bin bakiminda tekrar 0-20 ye donecegim eger bu sekilde verimsiz devam ederse. Bu arada bakimdan sonra motor sesi daha fazla arttı.
2016 Yaris Hybrit Cool

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #904 : Aralık 01, 2016, 09:53:23 »
evden isyeri 5km sabah tabi cok soguk ve camlar buğulaniyor bu yuzden kalorifer 24° ve hep acik. bu aralar istanbulda sicaklik cok dustu onun da etkisi buyuk. 10bin bakiminda yağ 5-30 kondu. 0-20 den 5-30 a gecisin bir etkisi olabilir mi?
Kalorifer yüzünden, piller dolu olsa ve dursanız bile motor içeriyi ısıtmak için çalışıyor. Ben bunu şöyle çözüyorum : Klima hep kapalı, benzinli motor çalışmaya başlayınca klimayı çalıştırıyorum, işe yarıyor epey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #905 : Aralık 01, 2016, 11:07:13 »
Kalorifer yüzünden, piller dolu olsa ve dursanız bile motor içeriyi ısıtmak için çalışıyor. Ben bunu şöyle çözüyorum : Klima hep kapalı, benzinli motor çalışmaya başlayınca klimayı çalıştırıyorum, işe yarıyor epey.

Çok mantıklı deneyeceğim.  :tamam: :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #906 : Aralık 01, 2016, 11:35:42 »
açıkçası neden degistigini bilmiyorum. fakat Tekin Bozbey'in bu degisimin TR sartlari icin gerekli olduguna dair yazilarini okumuştum. 20bin bakiminda tekrar 0-20 ye donecegim eger bu sekilde verimsiz devam ederse. Bu arada bakimdan sonra motor sesi daha fazla arttı.
0-20 kitapçıkta yazan yağ,daha soğukta rahat çalışması için aracın, 5-30 biraz daha sıcak şartlar için.Bana da 5-30 koydular her servis değişiminde, sorduğumda da salağa yattılar, neden bilmiyorum.Bu motorlar soğuk motorlar, bence de 0-20 daha mantıklı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 36
  • Model Yılı: '16
  • 12 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #907 : Aralık 01, 2016, 11:59:35 »
Bu yağ muhabbetine yazın 5-30 daha mantıklı diye çıkmıştık. tavsiye edilen yağ idi. iskandinav ve avrupa ülkelerinde ise 0-20 vardı soğuk ülkeler zaten bizim kadar ısınmaz bize 5-30 lazım denmişti. tabi şimdi kış şartları benim motordan da nisbeten fazla ses çıkıyor. ben fanları max ta kullanıyorum 24 beni kurtarmıyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yaris hybrid 2015
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #908 : Aralık 01, 2016, 12:56:42 »
Benim de son iki defadir 5,8 falan ortalamam var. Kalorifer açık olunca normalden daha sık benzinli motor devreye giriyor. Ben ona bağladım. Bir de ara sıra 97 oktan benzin alıyorum. Bu da sanırım biraz etkiliyor. Rampalarda da sıkışık trafikte benzinli motor yine devreye girince ortalamayı biraz arttırıyor. Normalde 4.6-4.8 lt / 100 km ortalamam oluyor. Geçen sene mart sonu almıştım aracı. Kış mevsiminde yüksek olması normal sanırım.

Bu da takılacak parçayla ilgili döküm. Hibrit sistem kontrolü ile ilgili sertifika falan vermediler. Ama zaten 1 yıl olmamış yapılalı. Parça gelince arayacaklarmış.
servise telefon edip sordum parça değişimi var mı?  Diye
servis sizin araç farklı ayda çıkışı yapılmış sizinkini kapsamıyor dedi trafige çıkışı 2015 mayıs

Mesaj Birleştirildi: Aralık 01, 2016, 13:08:41
0-20 kitapçıkta yazan yağ,daha soğukta rahat çalışması için aracın, 5-30 biraz daha sıcak şartlar için.Bana da 5-30 koydular her servis değişiminde, sorduğumda da salağa yattılar, neden bilmiyorum.Bu motorlar soğuk motorlar, bence de 0-20 daha mantıklı.
eylül ayındaki 20000 bakımında 0/20 de ısrarcı olunca zaten servisin elinde 0/20 yokmuş hiç müşteriden 0/20 koyulması için talep gelmemiş
genel merkezden servislerle alakalı yetkili biriyle görüştüler o da türkiyede 5/30 koyduklarını söyledi bende kitapçıkda yazanı hatırlattım kitapçıkda yazılanı değiştirin insanların kafası karışmasın şeklinde öneride bulundum ama bakalım kitapçıkda yazılanı ne zaman değiştirecekler
bir dahaki yağ değişiminde 0/20 koydurcam
Aracımı kısa mesafede kullananıyorum soğuk motor a 0/20 kullanılması gerektiğini düşünüyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #909 : Aralık 01, 2016, 14:28:42 »
Bakınız orjinal Toyota 0w20 motor yağı.



Bunu yapan, belirleyen mühendislerin zekaları geri değildir. Elbette bildikleri vardır. Bizim servisler gibi 5w30 koyuyoruz biz bunu biliyoruz bizim dediğimiz doğrudur mantığı yanlış. Yok sıcaklıktan sıcaklığa değişirmiş şöyleymiş böyleymiş. E adamlar kutuya yazmışlar. Bunlar arabayı yapan adamlar ;)

Sizler hybride 0w20 koyun farkı anlayacaksınız
Bundan sonra depoya ister Shell nitro koyun ister başka yakıt koyun. Değerler uçmaz merak etmeyin ;)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 36
  • Model Yılı: '16
  • 12 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #910 : Aralık 01, 2016, 14:59:36 »
Arkadaşlar Yarislerde 2015 itibariyle özellikle tampon kenarında açılma çok oluyor en ufak dokunmada oluyor çok adi değil mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '16
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #911 : Aralık 01, 2016, 15:10:47 »
Arkadaşlar Yarislerde 2015 itibariyle özellikle tampon kenarında açılma çok oluyor en ufak dokunmada oluyor çok adi değil mi?
evet 2016 yaris arka tampon sağ ve sol far altindaki geçmeli çentik yerlerinden disa dogru atiyordu hic bi yere dokunmadigim halde. 10 bin bakiminda durumu anlattim macun gibi birsey surduler sanirim. ucretsiz onarimini yaptilar suan 500km oldu açilma olmadi. bence fabrika hatasi bu durum
2016 Yaris Hybrit Cool

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #912 : Aralık 01, 2016, 15:13:19 »
servise telefon edip sordum parça değişimi var mı?  Diye
servis sizin araç farklı ayda çıkışı yapılmış sizinkini kapsamıyor dedi trafige çıkışı 2015 mayıs

Fabrikadan çıkış tarihine göre olabilir. (Yani aracın trafiğe çıkışına göre olmayabilir.)

Yağ konusuna gelince ben 5W-30'a devam edeceğim. Çünkü kışın pek kullanmayacağım aracı. Yazın da bursa epey sıcak oluyor. Tüketimim de zaten araç yeniyken bile 4.2lt /100 km ortalamaları uzun yolda rahatlıkla görüyor.

Tampona komşu dokundurmuştu. Ufak açıklık benim arka tamponda da mevcut maalesef. Gerçekten kötü bir durum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #913 : Aralık 01, 2016, 15:19:07 »

Yağ konusuna gelince ben 5W-30'a devam edeceğim. Çünkü kışın pek kullanmayacağım aracı. Yazın da bursa epey sıcak oluyor. Tüketimim de zaten araç yeniyken bile 4.2lt /100 km ortalamaları uzun yolda rahatlıkla görüyor.


Allah pişman etmez inşallah diyorum abi :)
Olay sadece sıcaklık değil bunu gözardı etmemek lazım. Motorun ihtiyacı olan şey

Biz gidip 0 kan grubuna sahip insana AB kan verebilir miyiz? Yada dizel araca benzin koyabilir miyiz? Yada kahveye şeker yerine tuz koyabilir miyiz?
Gibi düşünmek lazım. Her aracın her motorun ihtiyacı farklıdır. Bence Ufuk abi ve Ahmet abi ile bir görüşseniz o zaman daha net anlayacaksınız beni :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 36
  • Model Yılı: '16
  • 12 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #914 : Aralık 01, 2016, 15:45:09 »
o zaman ben de servise gitsem yaparlar mı acaba. ben kaportacıya yaptırcam da mide bulandırıyor böyle küçük işler. "0"ına 65 bin veren insan bu kadar küçük şeyde tamponun haline üzülür. biz dışarda toyotayı güvenlik kalite sağlamlık diye anlatıyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #915 : Aralık 01, 2016, 19:32:57 »
Kış şartlarında, Hybrid Yaris ortalama yakıt tüketiminin 5L civarlarına çıkması çok normaldir.

Kış aylarında Motor sesinde değişim olmasının sebebi yağ değil, soğukta daha zengin hazırlanan yakıt karışımıdır. Motor ve Yağ ısındıktan sonra bile hala farklı motor sesinin gelmesinin sebebi sizce hala yağmıdır.?

5W, -25 dereceye kadar tüm içten yanmalı motorlarda rahat soğuk çalışma için hizmet etmektedir. -25.C altında yaşıyorsanız aracınızın Hybrid yada Konvansiyonel motora sahip olup olmamasına bakmaksızın 0W kullanmalısınız.

Kitapçıklarda Yağ Konusunda "Tercih edilen" yazısı o aracın hangi ülkede kullanıldığına bakmaksızın aynen çeviri yapılıp basılmasından kaynaklı bir hatadır. Aracın satıldığı ülkenin sıcaklık şartlarına uygun viskozite karşısına "Tercih Edilen" ibaresi konmalıydı. 5W-30 Yaris Hybrid için önerilen viskozite listesinde vardır. Eğer Yaris Hybrid ile Afrikada yaşıyor olsaydık listedeki viskozitelerden 20W-50 kullanmamız gerekirdi. Çünkü 0W-20 ile Afrikada bu motor ancak 100.000km dayanır. Bu konu Yağ konusu içinde fazlasıyla tartışıldı. İsteyen istediği yağı kullanmakta serbesttir. amerikada -15.C'lik bölgelerde Hybrid araçlarda 5W-30 kullanılmaktadır. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #916 : Aralık 15, 2016, 19:12:48 »
Arkadaşlar Yarislerde 2015 itibariyle özellikle tampon kenarında açılma çok oluyor en ufak dokunmada oluyor çok adi değil mi?
Evet bende de olmuştu. Arkadan birisi ufak bir dokundurdu, indik baktık bir şey yok devam ettik. Sonra o bölüm 10 gün içinde yavaş yavaş açıldı ve bildiğin 2-3 cm açıklık oldu altı görünmeye başladı. Kaportacıya götürüp düzelttirdim. Çentiklerde sorun var bence de.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #917 : Aralık 15, 2016, 22:57:03 »
Evet bende de olmuştu. Arkadan birisi ufak bir dokundurdu, indik baktık bir şey yok devam ettik. Sonra o bölüm 10 gün içinde yavaş yavaş açıldı ve bildiğin 2-3 cm açıklık oldu altı görünmeye başladı. Kaportacıya götürüp düzelttirdim. Çentiklerde sorun var bence de.

Bu sabah randevu için çavdarlı plazaya giderken varmama yaklaşık 700-800 metre kala lambalarda duruyoruz bütün araçlar. Bir anda tak diye bir ses geldi. Audi den inme geregi duymayan ve hala nasıl vurdugunu çozemedigim gencin tekrar tekrar kulaklarını çınlatıyorum. Kasko filan da yaptırmadığım için servise gidince yaptırdım. 100 tl.sıkışmış. Bu vesileyle aralıklarda kapanmış oldu  :rofl:  Ama maalesef çizikler filan çok tabi yapacak birşey  yok. Şükür ki sensörler vs zarar görmemişti. Sadece tamponla stop lambası arasında 3 -4 cm açıklık olmuştu. Tampon onarılıp yeniden takıldı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #918 : Ocak 03, 2017, 23:38:28 »
Yaris Hybrid'lerin bakımının 10.000km'de bir değil, artık 15.000km'de bir olduğu söyleniyor. Teyite muhtaç bir bilgidir. Araç sahipleri servise sorabilirler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #919 : Ocak 04, 2017, 23:15:28 »
Yaris Hybrid'lerin bakımının 10.000km'de bir değil, artık 15.000km'de bir olduğu söyleniyor. Teyite muhtaç bir bilgidir. Araç sahipleri servise sorabilirler.

500km sonra bakıma gideceğim, bakalım ne yapacaklar?

İki hafta önce Hybrid Test yapıldığında öyle bir laf edildi ama teyid edilmedi..?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)