Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 169754 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Yaris Hybrid
« : Ekim 17, 2012, 14:06:26 »
Öncelikle merhabalar,

Forumu daha önceleri sadece izleyici olarak takip ediyordum.

2004 den beri toyota kullanıcısıyım. Ailemin arabası ve ortak kullanıyoruz.

Yaklaşık 1 ay önce babam Yaris Hybrid satınaldı. Spirit modeli inci beyazı. Arabayı henüz test edecek kadar kullanma şansım olmadı ancak otoparkta kurcaladığım kadarıyla ve babamdan aldığım feedback ler ile sorularınızı cevaplamaya çalışabilirim.

Araştırdığım kadarıyla araçta 3 adet motor bulunuyor.2 adet elektrik motoru (biri büyük diğeri küçük) ve 1500cc bir benzin motoru var. Bu motorlar birbirlerine aktarma mekanizması ile bağlı. Benzin ve elektrik motorları arasında balatalı bir kavrama sistemi var. Bir çeşit debriyaj ama kalkış kavraması yapmıyor. Sadece elektrik motorları ile benzin motoru arasında senkron tutturmak için kullanılıyor. Karışık biraz.

Vites sistemi standart CVT ler gibi değil. Yani sıyırtmalı bir kayış sistemi yok. Elektrik motorları ve benzin motorunun senkronlanması ile araç hızlanıyor. Küçük olan elektrik motoru aynı zamanda marş motoru, dinamo ve gerivites görevi görüyor ki tam anlamıyla japon işi :) Tüm olayı elektronik bir ünite kontrol ediyor.

Vites pozisyonları,
P (park, şanzıman kilidi)
R ( Geri)
N ( Boş)
D ( Sürüş)
B ( Motor freni. Bu eski otomatiklerdeki Hi/Low mantığında)

Özellikle B modu uzun kokuşaşağı inişlerde aracı sürekli fren ile yavaşlatmadan hızlanmasını önlemeye yarıyor. Düşük vites ile yokuşaşağı inmek gibi. Bu sırada küçük elektrik motoru tam dinamo modunda çalışıyor ve şaft 1 tur dönerken bu motor 2.8 tur dönüyor. Hem şarj, hem de elektro manyetik fren olarak işlev görüyor. Aynı zamanda kar-buz gibi kaygan zeminde sürüş için de kullanılıyor dedi bayi ama emin değilim bundan.

Araç şu anda uzun yolda. Dönüşte yakıt verilerini de yazarım.

Araç ile ilgili en büyük endişem fazla elektronik olması.

Ayrıca yetersiz soğutma nedeniyle büyük olan ana sürüş elektrik motorlarında sargı yanması olabiliyormuş. Ayrıca garanti bitiminden sonra aküler giderse cidden tıpa olabilir.




Yaris Hybrid

Toyota Club Türkiye

Yaris Hybrid
« : Ekim 17, 2012, 14:06:26 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Mecbur kalmayacaksınız.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1 : Kasım 07, 2012, 15:18:02 »
Merakla sonuçları bekliyorum. Ama benim sorum frenleri olacak zira aracın tüm testlerinde frenlerin gerektiğinden daha doğrusu alıştığımızdan çok daha fazla tepki verdiği söylenmektedir. Acaba babanız böyle bir sorunla karşılaşmış mı ?
Örnek video,
Toyota Yaris Hybrid roadtest (English Subtitled)

Bir diğer merak ettiğim tabi ki yakıt tüketimi. Araçla ilgili olarak şehir içi 3.7 verisi biraz hayal gibi. Türk testlerinde 5 veya 5.5 yaktığı söylenmekte. Ayrıca sizin kaygınıza bir cvp olabilir mi bilmiyorum. Ancak toyota genel merkezinde bir teknik uzmanla bu konuda konuştum. Pillerin 10 sene ömrünün olduğunu ve neredeyse 80 adet prius aracı hali hazırda kullandıklarını söylediler. Bir diğer düşünce de aracın satılabilirliği. Tüm bunlar düşünüldüğünde tercih edilebilir mi? Çünkü bu fiyata en azından teknoloji satın almak istiyorum. Standart bir dizel otomatik küçük sınıf araca bu fiyatlar ne yazıkki çok.
Teşekkürler
Egemen Yüksel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 43000
  • Kan Grubu: ---
  • 1907 kere teşekkür etti
  • 2417 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #2 : Kasım 07, 2012, 19:37:06 »
4 tekerinde de disk kullanılan yeni Hybrid Yarislerin el frenleri artık kampana ile değil arkadaki mevcut kaliperleri mekanik olarak tetikleyen ilave pistonlarla yapılmaktadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Mecbur kalmayacaksınız.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #3 : Kasım 07, 2012, 20:17:02 »
4 tekerinde de disk kullanılan yeni Hybrid Yarislerin el frenleri artık kampana ile değil arkadaki mevcut kaliperleri mekanik olarak tetikleyen ilave pistonlarla yapılmaktadır.

Tekin bey merhabalar,
Bu bilgiyi genel olarak mi verdiniz anlayamadim ancak benim bahsettigim arac hareket halinde iken ki frenenajdir. Genel bilgi icin tesekkurler iyi forumlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 43000
  • Kan Grubu: ---
  • 1907 kere teşekkür etti
  • 2417 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #4 : Kasım 07, 2012, 20:50:11 »
Tekin bey merhabalar,
Bu bilgiyi genel olarak mi verdiniz anlayamadim ancak benim bahsettigim arac hareket halinde iken ki frenenajdir. Genel bilgi icin tesekkurler iyi forumlar.

Evet, Hybrid Yaris ile ilgili genel bilgiydi, bahsettiğiniz hareket halindeki frenaj/motor kompresörü ise ayağınızı gazdan çektikten kısa bir süre sonra şarj dinamosunun devreye girmesiyle oluşan manyetik kasılmadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 290
  • Kan Grubu: A+
  • 113 kere teşekkür etti
  • 496 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #5 : Kasım 07, 2012, 22:02:07 »
tek başına hybrit yetmez, birde plugin yani evden şarj olabilmesi lazım. ancak ozaman yaris gerçekten alınması gereken bir araç olacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 140250
  • Kan Grubu: A+
  • 405 kere teşekkür etti
  • 848 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #6 : Kasım 08, 2012, 08:38:13 »
Videoda pillerin lityum değil, nickel-metal hibrit olduğunu söyleniyor. Araçla ilgilenmeye başlamadan soğdum :) :(
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 100
  • Kan Grubu: 0+
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #7 : Kasım 08, 2012, 14:15:57 »
tek başına hybrit yetmez, birde plugin yani evden şarj olabilmesi lazım. ancak ozaman yaris gerçekten alınması gereken bir araç olacak.
hybrid zaten kendi kendini sarj adiyor neden arti olarak plugin olmasi lazim?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 43000
  • Kan Grubu: ---
  • 1907 kere teşekkür etti
  • 2417 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #8 : Kasım 08, 2012, 14:36:17 »
Videoda pillerin lityum değil, nickel-metal hibrit olduğunu söyleniyor. Araçla ilgilenmeye başlamadan soğdum :) :(

Kullanım esnasında çok sık olarak şarja dayanabilmesi için Nikel-Metal-Hidrit olarak tasarlanan piller Plug-in modellerde Lityum-İon olarak kullanılmakta. Bu bir sorun değildir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Mecbur kalmayacaksınız.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #9 : Kasım 08, 2012, 15:17:49 »
Benim düşündüğüm ya da da ha doğrusu korktuğum sıkıntı videoda 4:18 de oluşan durum test yapan kişinin de moralinin bozulduğuna bakar ve söylediklerini dikkate alırsak bu ağır bir hata gibi ama şu an üretimdeki araçlarda da bu derecede bir frenaj söz konusu mu onu bilemiyorum. Çünkü hangi bayi ye gitsem bu aracın test aracı olmadığını söylüyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Mecbur kalmayacaksınız.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #10 : Kasım 08, 2012, 15:19:58 »
Evet, Hybrid Yaris ile ilgili genel bilgiydi, bahsettiğiniz hareket halindeki frenaj/motor kompresörü ise ayağınızı gazdan çektikten kısa bir süre sonra şarj dinamosunun devreye girmesiyle oluşan manyetik kasılmadır.

Tekin bey çok teşekkürler bilgi için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #11 : Kasım 12, 2012, 22:15:58 »
Merakla sonuçları bekliyorum. Ama benim sorum frenleri olacak zira aracın tüm testlerinde frenlerin gerektiğinden daha doğrusu alıştığımızdan çok daha fazla tepki verdiği söylenmektedir. Acaba babanız böyle bir sorunla karşılaşmış mı ?
Örnek video,
Toyota Yaris Hybrid roadtest (English Subtitled)

Bir diğer merak ettiğim tabi ki yakıt tüketimi. Araçla ilgili olarak şehir içi 3.7 verisi biraz hayal gibi. Türk testlerinde 5 veya 5.5 yaktığı söylenmekte. Ayrıca sizin kaygınıza bir cvp olabilir mi bilmiyorum. Ancak toyota genel merkezinde bir teknik uzmanla bu konuda konuştum. Pillerin 10 sene ömrünün olduğunu ve neredeyse 80 adet prius aracı hali hazırda kullandıklarını söylediler. Bir diğer düşünce de aracın satılabilirliği. Tüm bunlar düşünüldüğünde tercih edilebilir mi? Çünkü bu fiyata en azından teknoloji satın almak istiyorum. Standart bir dizel otomatik küçük sınıf araca bu fiyatlar ne yazıkki çok.
Teşekkürler
Egemen Yüksel

Merhabalar,

Yaklaşık 2000 km'den fazla uzun yol yaptıktan sonra geçen hafta araç döndü.
Araç dönüşte 4 yetişkin ve dolu bagaj ile yaklaışık 5.5 litre / 100km yakmış. Muhtemelen klima da açmışlardır yolun büyük kısmında.  Ayrıca sanırım aracın tepkilerini görmek için de biraz basmış olabilir. Şehir içinde henüz yeterince test verisi elde edilebilecek gibi kullanılmadı. Ancak şehir içi 5.5 litre yaktığının söylenmesi abartı geldi. 3.7 olmasa bile 4 -4.5 içinde bir değer olacağını düşünüyorum. Tabi kullanıma göre değişir. Her kalkışta gazı topuklarsanız 5.5 litre yakar. Bunun önüne geçmek için yani aracın tepkilerini düşürmek için ECO MODE seçeneği var. Aracın gaz tepkileri azalıyor.

Frenler için videoda ki arkadaşın pedal basımını görmediğimden bir şey söyleyemem. Bu konuda bir şey söylemedi babam. Frenlerin çok iyi ve dengeli bir araç olduğunu söyledi. Özellikle datçanın virajlı yollarında kullanımı çok keyifliymiş.

Aracın satılabilirliğinden kastetiğiniz 2. else sanırım biraz sıkıntı olabilir. Zira Hybrid kimdir nedir bilen yok :) Vergi avantajı gelirse kapışılır ama. Bildiğim kadarıyla şu an bayilerde sıra yazılıyor. Araç çok gelmiyormuş.

Prius deneme şansınız varsa muhtemelen kullanım dinamikleri aynıdır.

Konu içinde plug-in hybrid de geçmiş. Aküleri lityum olduğundan çok daha pahalı ve daha fazla aküye yer verilebilmesi için büyük araç olması gerekiyor. Yaris ile böyle bir şans yok. Fuarda plug-in priusu gördüyseniz akü grubu önden arkaya boylu boyunca şaft boşluğuna konmuş sanırım. Aracın kabin içi ortasında büyük bir kütle vardı. Her nekadar araç uzay gemisinden hallice olsa da   160bin tl biraz para.

Aküler konusu çok kafaya takılacak bir konu değil. Prius forumlarına bakarsanız Canada'da 1. milyon mil'i devirmiş prius taksiler varmış. Bu arada bu araçlar USA ve Kanada'da taksi olarak kullanılyorlar. Aküsü 700bin mil'de değişmiş. Pil sorunu 1. nesil priuslara has bir konuymuş. Ki onlarda bile 250bin mil'i yi deviren ve hala aküsü değişmemiş araçlar varmış. Yaris de sonuçta Prius 2. nesil üzerinden geliştirilmiş bir araç olduğundan priusları referans olarak alabileceğimi düşünüyorum.

Fiyatı pahalı ancak üst model dizelle o parayı vermek yerine çok daha albenili ve çok daha yeni bir teknoloji. 
Yaris Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #12 : Kasım 12, 2012, 22:23:52 »
Tekin bey çok teşekkürler bilgi için.

Video da sürücü sanki panik fren yapıyor gibiydi. Araç öne yığılıyor ve 4'lüleri yanıyor. Belki fren desteği ile ilgili bir konu olduğunu düşünüyorum. Fırsat bulursam bunu deniyeceğim.

Denemek istediğim birçok şey var aslında. Mesela hareket halinde 3 saniye güç butonuna basılı tutarsanız araç hareket halinde bile olsa kapanıyormuş. Ayrıca bir iki prius videsounda diagnose menülerine naslı girileceğini görmüştüm. Onları da denemek istiyorum.
Yaris Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 29000
  • Kan Grubu: B+
  • 128 kere teşekkür etti
  • 182 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #13 : Kasım 12, 2012, 22:37:23 »
sen ona birde tüp taktır bak o zaman gör tasarrufu...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 43000
  • Kan Grubu: ---
  • 1907 kere teşekkür etti
  • 2417 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #14 : Kasım 12, 2012, 23:06:48 »
Video da sürücü sanki panik fren yapıyor gibiydi. Araç öne yığılıyor ve 4'lüleri yanıyor. Belki fren desteği ile ilgili bir konu olduğunu düşünüyorum. Fırsat bulursam bunu deniyeceğim.

Fren Destek Sistemi BA (Brake Assist)
Bu sistemin Hybrid sistemle beraber farklı davranışlarda bulunduğu söylenebilir fakat, videoda sürücünün bunu biraz abartılı olarak görüntülemesi doğru bir anlatım değil. Babanızın 2.000km üzerinde yaptığı uzun yolda, aracınızın böyle bir davranışta bulunduğunu belirtmemesi de Hollandalı bu sürücünün anlatımının abartı olduğunu kanıtlıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #15 : Kasım 12, 2012, 23:52:28 »
Toyota HSD sistemindeki e-CVT sisteminin nasıl çalıştığını merak edenler için:

http://eahart.com/prius/psd/ (Çalışan bir flash demo yapmışlar)

Prius (2nd Gen) P112 Hybrid Transaxle (eCVT) Operation

Ayrıca Benzinli motoru da "Atkinson Cycle" (sanırım VVTi la bunu sağlıyorlar) denen ve tamamen elektronik olarak kontrol edilen supap zamanlaması sayesinde çok daha verimli çalışıyormuş.
Yaris Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 59088
  • Kan Grubu: 0+
  • 312 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #16 : Kasım 13, 2012, 02:32:23 »
Soğutma konusuna katılmıyorum çünkü araç iyi bir şekilde soğumayı göze almıştır yani Mühendisler fazlasıyla düşünmüşlerdir bu işi.
Plug-in olması çok da önemli değil bence ama tabiki bir artıdır gözümüzde.
sistem zaten kendini şarj ediyor çok da ihtiyaç yok gibi.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #17 : Kasım 15, 2012, 19:24:16 »
Soğutma konusuna katılmıyorum çünkü araç iyi bir şekilde soğumayı göze almıştır yani Mühendisler fazlasıyla düşünmüşlerdir bu işi.
Plug-in olması çok da önemli değil bence ama tabiki bir artıdır gözümüzde.
sistem zaten kendini şarj ediyor çok da ihtiyaç yok gibi.

Soğutma konusunu daha önce Prius da görmüştüm. Sargıları yanan MG2'nin (sürüş elektrik motoru) nasıl değiştirildiğini anlatan bir video vardı. Orada tekniker soğutma konusundan bahsediyordu.  Keza bir iki gün önce Toyota bazı eski model priusları soğutma için çağırdı.

Plugin hybrid de çok fazla akü var. Sadece elektrikle çalışan bir araç yerine plugin hybrid çok daha mantıklı. Ancak küçük boyutlu araçlara uygulamanın mekan darlığı nedeniyle imkanı yok gibi.

Yaris Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #18 : Kasım 16, 2012, 00:56:45 »
Benim düşündüğüm ya da da ha doğrusu korktuğum sıkıntı videoda 4:18 de oluşan durum test yapan kişinin de moralinin bozulduğuna bakar ve söylediklerini dikkate alırsak bu ağır bir hata gibi ama şu an üretimdeki araçlarda da bu derecede bir frenaj söz konusu mu onu bilemiyorum. Çünkü hangi bayi ye gitsem bu aracın test aracı olmadığını söylüyorlar.

Özellikle bu konuyu pedere sordum. Kesinlikle böyle bir durumla karşılaşmadığını söyledi. 
Yaris Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 59088
  • Kan Grubu: 0+
  • 312 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #19 : Kasım 16, 2012, 01:01:35 »
Soğutma konusunu daha önce Prius da görmüştüm. Sargıları yanan MG2'nin (sürüş elektrik motoru) nasıl değiştirildiğini anlatan bir video vardı. Orada tekniker soğutma konusundan bahsediyordu.  Keza bir iki gün önce Toyota bazı eski model priusları soğutma için çağırdı.

Plugin hybrid de çok fazla akü var. Sadece elektrikle çalışan bir araç yerine plugin hybrid çok daha mantıklı. Ancak küçük boyutlu araçlara uygulamanın mekan darlığı nedeniyle imkanı yok gibi.



Türkiyedeki versiyonlarına da uygulanır mı bilinmez çünkü farklı araçlarda geliyor olabilir.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey