0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaslar merhaba,Gecen sene bir 2012 yaris hybrid aldik fakat aldiktan bi iki ay sonra araba ariza vermeye basladi. Once anlayamadik fakat servise gittigimizde hybrid bataryasinin bittigini yenilemiz gerektigini soylediler. Aracimiz 145 000 km de. Sifir batarya fiyatini yuksek bulup degistiremedik. Acaba ikinci el batarya bulabilecegimiz yerler var mi? Ne kadar bir fiyata yaparlar? Ya da bataryanin tamir edilmesi gibi bir durum olur mu? Tanidiginiz professyonel insanlar varsa yardimci olabilecek cok memnun oluruz yonlendirirseniz. izmir de ikamet ediyorum.
Merhaba arkadaşlar,Aklıma takılan bir soruyu sizlere sormak istedim. Hibrid araç ile ne kadar derinlikte su içinden geçebilirim, yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler.
Merhaba arkadaşlar hibrit batarya garantisi mayıs ayında doluyor garantiyi senelik olarak uzatma lımıyım ?Aracım 2015 model senelik 5.000 km yapıyorum şu anda 40.000 km de bu şartlarda garantiyi uzatmayı önerir misiniz ?Batarya garantisini uzatmayan larnız var mı? Şimdiden herkese teşekkür eder bol sağlıklı günler dilerim
Tüm konuyu 3 günde okudum. Gerçekten öncü bilgiler yazılmış. Özellikle birkaç arkadaş çok detaylı incelemeler yapıp bilgileri aktarmış. Gerek psd sisteminin açıklamaları, gerek frenleme sistemleri ve sürüş teknikleriyle alakalı. Ben de 3 ay önce 2020 model corolla hybrid aldım. İstanbul avrupa yakasındayım. Hybrid kullanan arkadaşlara ilk tavsiyem frenleme konusu. Normal bir araçta frenleme balata ve disk ömrü için gerekli güvenlik mesafeleri içinde kısa tutulması gerekirken hybrid’lerde frenlemeyi uzatmak pil şarjını çok olumlu etkiliyor. Rampa inerken daha düşük hızda sürekli ayak hafif frende inmek mesela. Ya da ileride kırmızı yanıyorken süzülme için de yeterli mesafe yokken yine hafif frenle yavaşlamanın getirisi var. Farklı hybrid kontrol sistemleri var, bildiğim kadarı ile enerji kazanım modunda, yavaşlamada frenleme olmasa dahi enerji kazanımı sağlayan sistemler var. Aracınızda da böyle bir seçenek olabilir, net bilen buna katkıda bulunacaktır.Soracağım konu ise şu; pulse and glide konusu. Corolla’da yaris’lerden farklı olarak termik motor devir kadranı var. Bir de sürüş puanlama sistemi var. Yani sizdeki chg-eco-pwr ibresi yerine bunun elektronik hali ve artı puanlama sistemi. Ben kalkışları sakin yapıp, durmayı da sakin yapınca puanım 90 üstü oluyor. Eğer kalkışı sert yaparsam puan düşük çıkıyor. Mantık olarak da arabanın en çok enerji harcadığı yer kalkış zamanı iken, termik motordan destek alarak verimliliği düşürmek nasıl ekonomi yaptıracak merak ediyorum. Coasting şeklinde kullanım en yüksek verimi sağlar. Hatta demiryollarında Hump operasyonları vardır. Bir tepede boş vagon bırakılır ve rampa aşağı, doğru makas seçimi ile vagon yerçekimi kuvvetinden yararlanarak istenen noktaya (manevra alanlarında) gönderilir.Bahsettiğiniz pulse and glide ise daha çok istasyon aralıkları nispeten kısa, rejeneratif frenlemenin aktif olarak kullanıldığı (raylı sistem hatlarında bu gelişmiş bir sistemdir. Frenleme ile kazanılan enerji önce mevcut aracın enerji gereksinimi için kullanılır, artan miktar da aynı etaptaki diğer araçlar tarafından kullanılır). Bunun en verimli şekilde değerlendirilmesi için, istasyon aralıklarında aracın daha önce simülasyon ile hesaplanmış o aralıktaki maksimum hızına erişmesi gerekir. Bazı aralıklar daha uzun olduğunda, glide devreye girer ve hız o aralıkta iki ya da daha çok tepe değeri yapabilir. Otomobillerde ise eğer sık dur-kalk yoksa, bahsettiğiniz gibi enerjinin en çok harcandığı periyotlar pozitif ivme evreleridir. Tabi negatif ivmelerde de tam tersi enerji elde edilir. Zaten hybridin asıl kazanımı da buradan gelmekte. Yavaşlamada ya da yer çekimi etkisi ile elde edilen enerji, en çok enerji ihtiyacının olduğu kalkış ve hızlanma evreleri için geri harcanır kazanılan enerji faydalı enerji durumuna geçmiş olur. Tabi ala bu döngü 1/1 veriminde olamaz. Her halukarda enerji kayıpları vardır. Tüm bu nedenler ile, hybrid sistemlerin asıl verimliliği, engebeli güzergahlar ve sık dur-kalk olan trafiktir. Şehirlerarası ulaşım (sabit hız) için dizel gibi daha verimli sistemler vardır. Kimi ülkelerde şehiriçi zararlı emiyonları kısmak amacı ile, akü sistemi 50 km menzillere izin veren hybrid sistemler de vardır. Aslında sadece kalkışta harcanan enerji için Kapasitif sistemlerden de yararlanılabilir, bunu herhalde yakın zamanda görmeye başlarız süper kapasitörler sayesinde.Birçok kişinin aklına şu soru geliyor. Benzinden elektriğe- elektrikten depolamaya - depolamadan elektriğe ve harekete tüm geçişlerde enerji kayıpları varken hybrid nasıl tasarruf yapıyor. Burada unutulan şu. Tek başına termik motor kalkış ve durma anlarında çok fazla boşa enerji harcarken elektrik motoru sadece gerekli olan enerjiyi harcıyor. Dolayısıyla az önce saydığım geçişlerde kaybolan yitirilen enerjinin yanında, termik motorun kayıpları çok daha fazla. Başlı başına kendi verimliliği bile %40’larda zaten.%40 termik motor verimi, en üst sınırlardan sayılabilir. Pratikte bunun oldukça altı değerler mevcuttur maalesef. Ayrıca ekonomik sürüşte en önemli şey kazanılan hızı kaybetmemektir. Ev moduna geçip hız düşünce tekrar aynı hıza çıkmak için harcanan enerji bence daha fazladır. Nedir yorumlarınız acabaBurada iki etmen çok önemlidir. Hava sürtünmesi ve Yol-Lastik sürtünmesi. Aracın hızı arttıkça aerodinamik sürtünme etkileri artacaktır. Dolayısı ile aracı yavaşlatmak isteyen daha fazla karşı kuvvet oluşacaktır. Aerodinamik sürtünme etkileri hızla doğru orantılı olarak artan oranda artar, yani doğrusal bir artış değil, üstel artış gösterir. Özellikle enerji verimli sınıflardan lastiklerin pozitif etkileri de belli hızlara kadar geçerlidir. Bu belli hızların üstüne çıkıldıkça bu lastiklerin toplam sürtünme içindeki etkileri de azalacaktır. Dolayısı ile belli hızları geçmeden, sabit hız uygulamaları ile, her uygun imkanda aracın pilleri şarj edilerek, ihtiyaç halinde de bu enerjiden termik motora mümkün mertebe geçemden faydalanarak (yani termik motoru mümkün mertebe jeneratör olarak kullanarak) faydalanarak en makul görünen yöntemdir.Farklı görüşler de olabilir.
Ben teknik konulardan cok kendi kullanim tecrubemi paylasmak istiyorum, - Kalkislarda trafigi yavaslatmadan ve sartlar el verdigince elektrik ile gitmeye calisiyorum,- Ani hizlanmadan uzak duruyorum, stabil gitmeye calisiyorum,- Yokus asagiya frenle veya suzulme ile iniyorum,- Yokus çıkarken hizdan dusmeden ve ivmeyi kaybetmeden benzinli motorun calismasini sagliyorum,Aracin mantalitesini biraz kavrayinca zaten tecrubelenip nerede benzinli motor nerede elektrikli motorla seyir yapilir kestirilebiliyor,Bahsettigim sekilde surusle Istanbul ici tuketimim 4 lt civarinda seyrediyor.