Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 200135 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '13
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1180 : Ekim 16, 2019, 00:02:17 »
Arkadaslar merhaba,

Gecen sene bir 2012 yaris hybrid aldik fakat aldiktan bi iki ay sonra araba ariza vermeye basladi. Once anlayamadik fakat servise gittigimizde hybrid bataryasinin bittigini yenilemiz gerektigini soylediler. Aracimiz 145 000 km de. Sifir batarya fiyatini yuksek bulup degistiremedik. Acaba ikinci el batarya bulabilecegimiz yerler var mi? Ne kadar bir fiyata yaparlar? Ya da bataryanin tamir edilmesi gibi bir durum olur mu? Tanidiginiz professyonel insanlar varsa yardimci olabilecek cok memnun oluruz yonlendirirseniz. izmir de ikamet ediyorum.
selam  kardeşim benim bende aynı sorunla muzdarip tim hibrid batarya konusunda bir firma ile görüşüyorum. Olumlu birşey olursa görüşebilmek için numaranı gönder (m.ali_demir@hotmail.com)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1180 : Ekim 16, 2019, 00:02:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 1600
  • Model Yılı: '19
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1181 : Ekim 31, 2019, 17:33:51 »
Merhaba arkadaşlar,

Aklıma takılan bir soruyu sizlere sormak istedim. Hibrid araç ile ne kadar derinlikte su içinden geçebilirim, yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1182 : Kasım 01, 2019, 13:24:19 »
Kapının alt seviyesine kadar gelen uzunca bir su birikintisine 30-40km/h hızla girip çıkmak zorunda kaldım, herhangi bir sorun olmadı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1183 : Kasım 01, 2019, 15:19:17 »
Merhaba arkadaşlar,

Aklıma takılan bir soruyu sizlere sormak istedim. Hibrid araç ile ne kadar derinlikte su içinden geçebilirim, yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler.
Bu biraz da suyun yoğunluğu ile alakalı. Elektrik sistemi ve batarya bağlantıları sudan uzak olmalı ancak sonuçta suyun kaldırma kuvveti de unutulmamalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 131 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1184 : Ocak 21, 2020, 20:41:36 »
Abilerim kardeşlerim bir konu hakkında bilgi almak istedim sizlerden. 2015 model yaris hibrit spiritimize bagaj için tavan rayı (veya port bagaj) taktırmak istiyorum. (Aracımı çevikliğinden ve yakıtından dolayı ve araç fiyatlarının yükselmesinden dolayı satmaktan vazgeçtim.)  Bu konuda marka, model tavsiyeniz olur mu? Avantajlar dezavantajlar nelerdir? Takılı iken dikkat etmem gereken hususlar var mıdır? Bilen, taktıran veya bilgisi tecrübesi olanlar paylaşımda bulunurlarsa çok memnun olurum. Hayırlı akşamlar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '16
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1185 : Ocak 21, 2020, 21:15:43 »
Merhaba. Yaris hybrit cool 2016 model aracımda 2018 yılından beri port bagaj kullanıyorum. Normalde uzun yoldan uzun yola takmayı planlıyordum fakat bebek arabası vs arka bagajda çok yer kapladığından sürekli port bagajı kullanmaya başladım. 2018 yılında istanbul aksaray bys oto aksesuardan bağlantı barı ile birlikte 500TL ye almıştım. 130 km hızın üstüne çıkmayın demişti satın aldığım yer. Ben zaten 100-110 üzerine çıkmıyorum uzun yolda. Şimdiye kadar 1 tane avm ye giremedim tavanı çok alçak olduğu için. Uzun yolda rüzgarlı havalarda az da olsa rüzgar sesi geliyor ama faydası düşünüldüğünde çekmeye değer.
2016 Yaris Hybrit Cool

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yaris hybrid 2015
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1186 : Nisan 08, 2020, 14:53:03 »
Merhaba arkadaşlar hibrit batarya garantisi mayıs ayında doluyor garantiyi senelik olarak uzatma lımıyım ?

Aracım 2015 model senelik 5.000 km yapıyorum şu anda 40.000 km de bu şartlarda batarya garantisini uzatmayı önerir misiniz ?

Batarya garantisini uzatmayan larnız var mı?
 
Şimdiden herkese teşekkür eder bol sağlıklı günler dilerim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 402 kere teşekkür etti
  • 288 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1187 : Nisan 08, 2020, 15:29:50 »
Merhaba arkadaşlar hibrit batarya garantisi mayıs ayında doluyor garantiyi senelik olarak uzatma lımıyım ?

Aracım 2015 model senelik 5.000 km yapıyorum şu anda 40.000 km de bu şartlarda garantiyi uzatmayı önerir misiniz ?

Batarya garantisini uzatmayan larnız var mı?
 
Şimdiden herkese teşekkür eder bol sağlıklı günler dilerim


mekanik veya diget aksamlarin ne olacagi belli olmuyor. cok meblag tutmuyorsa bence uzatin
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 195 kere teşekkür etti
  • 1147 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1188 : Nisan 08, 2020, 16:26:18 »
Farz edin ki pil bitti veya arıza yaptı,maliyeti tahmini bir rakamla 10.000 tl dir diyelim,her yerde pil değişimi veya tamiri mümkün değildir,bu nedenle riske girmeyip yıllık kontrol yaptırıp kullanmak faydalı olur,benim de önerim yıllık olarak uzatılmış garanti almanızdır.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 188 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1189 : Aralık 27, 2020, 00:32:27 »
Tüm konuyu 3 günde okudum. Gerçekten öncü bilgiler yazılmış. Özellikle birkaç arkadaş çok detaylı incelemeler yapıp bilgileri aktarmış. Gerek psd sisteminin açıklamaları, gerek frenleme sistemleri ve sürüş teknikleriyle alakalı. Ben de 3 ay önce 2020 model corolla hybrid aldım. İstanbul avrupa yakasındayım.

Hybrid kullanan arkadaşlara ilk tavsiyem frenleme konusu. Normal bir araçta frenleme balata ve disk ömrü için gerekli güvenlik mesafeleri içinde kısa tutulması gerekirken hybrid’lerde frenlemeyi uzatmak pil şarjını çok olumlu etkiliyor. Rampa inerken daha düşük hızda sürekli ayak hafif frende inmek mesela. Ya da ileride kırmızı yanıyorken süzülme için de yeterli mesafe yokken yine hafif frenle yavaşlamanın getirisi var.

Soracağım konu ise şu; pulse and glide konusu. Corolla’da yaris’lerden farklı olarak termik motor devir kadranı var. Bir de sürüş puanlama sistemi var. Yani sizdeki chg-eco-pwr ibresi yerine bunun elektronik hali ve artı puanlama sistemi. Ben kalkışları sakin yapıp, durmayı da sakin yapınca puanım 90 üstü oluyor. Eğer kalkışı sert yaparsam puan düşük çıkıyor. Mantık olarak da arabanın en çok enerji harcadığı yer kalkış zamanı iken, termik motordan destek alarak verimliliği düşürmek nasıl ekonomi yaptıracak merak ediyorum.

Birçok kişinin aklına şu soru geliyor. Benzinden elektriğe- elektrikten depolamaya - depolamadan elektriğe ve harekete tüm geçişlerde enerji kayıpları varken hybrid nasıl tasarruf yapıyor. Burada unutulan şu. Tek başına termik motor kalkış ve durma anlarında çok fazla boşa enerji harcarken elektrik motoru sadece gerekli olan enerjiyi harcıyor. Dolayısıyla az önce saydığım geçişlerde kaybolan yitirilen enerjinin yanında, termik motorun kayıpları çok daha fazla. Termik motorun kendi verimliliği bile %40’larda zaten. Elektrik motoru ise çok daha yüksek.

Ayrıca ekonomik sürüşte en önemli şey kazanılan hızı kaybetmemektir. Ev moduna geçip hız düşünce tekrar aynı hıza çıkmak için harcanan enerji bence daha fazladır. Nedir yorumlarınız acaba




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1190 : Aralık 27, 2020, 11:14:24 »
Tüm konuyu 3 günde okudum. Gerçekten öncü bilgiler yazılmış. Özellikle birkaç arkadaş çok detaylı incelemeler yapıp bilgileri aktarmış. Gerek psd sisteminin açıklamaları, gerek frenleme sistemleri ve sürüş teknikleriyle alakalı. Ben de 3 ay önce 2020 model corolla hybrid aldım. İstanbul avrupa yakasındayım.

Hybrid kullanan arkadaşlara ilk tavsiyem frenleme konusu. Normal bir araçta frenleme balata ve disk ömrü için gerekli güvenlik mesafeleri içinde kısa tutulması gerekirken hybrid’lerde frenlemeyi uzatmak pil şarjını çok olumlu etkiliyor. Rampa inerken daha düşük hızda sürekli ayak hafif frende inmek mesela. Ya da ileride kırmızı yanıyorken süzülme için de yeterli mesafe yokken yine hafif frenle yavaşlamanın getirisi var.
Farklı hybrid kontrol sistemleri var, bildiğim kadarı ile enerji kazanım modunda, yavaşlamada frenleme olmasa dahi enerji kazanımı sağlayan sistemler var. Aracınızda da böyle bir seçenek olabilir, net bilen buna katkıda bulunacaktır.

Soracağım konu ise şu; pulse and glide konusu. Corolla’da yaris’lerden farklı olarak termik motor devir kadranı var. Bir de sürüş puanlama sistemi var. Yani sizdeki chg-eco-pwr ibresi yerine bunun elektronik hali ve artı puanlama sistemi. Ben kalkışları sakin yapıp, durmayı da sakin yapınca puanım 90 üstü oluyor. Eğer kalkışı sert yaparsam puan düşük çıkıyor. Mantık olarak da arabanın en çok enerji harcadığı yer kalkış zamanı iken, termik motordan destek alarak verimliliği düşürmek nasıl ekonomi yaptıracak merak ediyorum.
Coasting şeklinde kullanım en yüksek verimi sağlar. Hatta demiryollarında Hump operasyonları vardır. Bir tepede boş vagon bırakılır ve rampa aşağı, doğru makas seçimi ile vagon yerçekimi kuvvetinden yararlanarak istenen noktaya (manevra alanlarında) gönderilir.
Bahsettiğiniz pulse and glide ise daha çok istasyon aralıkları nispeten kısa, rejeneratif frenlemenin aktif olarak kullanıldığı (raylı sistem hatlarında bu gelişmiş bir sistemdir. Frenleme ile kazanılan enerji önce mevcut aracın enerji gereksinimi için kullanılır, artan miktar da aynı etaptaki diğer araçlar tarafından kullanılır). Bunun en verimli şekilde değerlendirilmesi için, istasyon aralıklarında aracın daha önce simülasyon ile hesaplanmış o aralıktaki maksimum hızına erişmesi gerekir. Bazı aralıklar daha uzun olduğunda, glide devreye girer ve hız o aralıkta iki ya da daha çok tepe değeri yapabilir. Otomobillerde ise eğer sık dur-kalk yoksa, bahsettiğiniz gibi enerjinin en çok harcandığı periyotlar pozitif ivme evreleridir. Tabi negatif ivmelerde de tam tersi enerji elde edilir. Zaten hybridin asıl kazanımı da buradan gelmekte. Yavaşlamada ya da yer çekimi etkisi ile elde edilen enerji, en çok enerji ihtiyacının olduğu kalkış ve hızlanma evreleri için geri harcanır kazanılan enerji faydalı enerji durumuna geçmiş olur. Tabi ala bu döngü 1/1 veriminde olamaz. Her halukarda enerji kayıpları vardır.
Tüm bu nedenler ile, hybrid sistemlerin asıl verimliliği, engebeli güzergahlar ve sık dur-kalk olan trafiktir. Şehirlerarası ulaşım (sabit hız) için dizel gibi daha verimli sistemler vardır. Kimi ülkelerde şehiriçi zararlı emiyonları kısmak amacı ile, akü sistemi 50 km menzillere izin veren hybrid sistemler de vardır. Aslında sadece kalkışta harcanan enerji için Kapasitif sistemlerden de yararlanılabilir, bunu herhalde yakın zamanda görmeye başlarız süper kapasitörler sayesinde.


Birçok kişinin aklına şu soru geliyor. Benzinden elektriğe- elektrikten depolamaya - depolamadan elektriğe ve harekete tüm geçişlerde enerji kayıpları varken hybrid nasıl tasarruf yapıyor. Burada unutulan şu. Tek başına termik motor kalkış ve durma anlarında çok fazla boşa enerji harcarken elektrik motoru sadece gerekli olan enerjiyi harcıyor. Dolayısıyla az önce saydığım geçişlerde kaybolan yitirilen enerjinin yanında, termik motorun kayıpları çok daha fazla. Başlı başına kendi verimliliği bile %40’larda zaten.
%40 termik motor verimi, en üst sınırlardan sayılabilir. Pratikte bunun oldukça altı değerler mevcuttur maalesef.

Ayrıca ekonomik sürüşte en önemli şey kazanılan hızı kaybetmemektir. Ev moduna geçip hız düşünce tekrar aynı hıza çıkmak için harcanan enerji bence daha fazladır. Nedir yorumlarınız acaba
Burada iki etmen çok önemlidir. Hava sürtünmesi ve Yol-Lastik sürtünmesi. Aracın hızı arttıkça aerodinamik sürtünme etkileri artacaktır. Dolayısı ile aracı yavaşlatmak isteyen daha fazla karşı kuvvet oluşacaktır. Aerodinamik sürtünme etkileri hızla doğru orantılı olarak artan oranda artar, yani doğrusal bir artış değil, üstel artış gösterir. Özellikle enerji verimli sınıflardan lastiklerin pozitif etkileri de belli hızlara kadar geçerlidir. Bu belli hızların üstüne çıkıldıkça bu lastiklerin toplam sürtünme içindeki etkileri de azalacaktır. Dolayısı ile belli hızları geçmeden, sabit hız uygulamaları ile, her uygun imkanda aracın pilleri şarj edilerek, ihtiyaç halinde de bu enerjiden termik motora mümkün mertebe geçemden faydalanarak (yani termik motoru mümkün mertebe jeneratör olarak kullanarak) faydalanarak en makul görünen yöntemdir.
Farklı görüşler de olabilir.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 188 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1191 : Aralık 27, 2020, 14:12:49 »


Araç zaten süzülürken rejeneratif sistem çalışıyor. Ama şehir içinde her zaman süzülerek durmuyoruz. Çoğu zaman daha hızlı durulması gereken anlar oluyor. Süzülerek gidip en son sert frenle durmak yerine ayak çok hafif frende yavaş yavaş durmak daha çok enerji kazandırıyor. Ama önce frene bas, sonra duracağın yerden daha önce durmamak için gaza bas demiyoruz burada. Yanlış anlaşılmasın. Sadece en son sert durmamak için öncesinde fren yapıyoruz. Corolla’da böyle yapınca duruş için yüksek puan veriyor.

Sürüş tekniği kısmına dönersek. Maalesef demiryolu gibi tüm hesapları yapılmış şekilde araç kullanamıyoruz. Hele istanbul’da. Bazı yolları ezberledik ama bazen şartlar değişiyor. Ama bülent bey daha önce bahsetmiş bu uygulamadan. Bence yanlış anlaşılan bir olay var. Pulse glide temik motorlu araçlar için daha çok ekonomi yaptırır. Çünkü bahsettiğimiz gibi termik motorlarda enerjinin çoğu çöpe gidiyor. Fakat kalkışta hızlı kalkış o boşa giden enerji miktarını azaltıyor. Ama araç hibrit ise, kalkış için çok verimli elektrik motoru şansımız var ise, neden kalkışta daha az verimli termik motoru devreye sokalım ki? Bu çok gereksiz olur diye düşünüyorum.

Bahsedilen demiryolu hesaplarını biz de yola yansıtabiliriz. Hızlanmayı rampa aşağı iken yapıp sonra korumak, rampa çıkarken hızı sabit tutmak yerine hafif hafif azaltarak çıkmak, sonunda aşağı eğim olduğunu bildiğimiz yolda ev ile gitmek gibi gibi. Örnekler çoğaltılır. Ama sanki şöyle bir düşünce hakim. Kalkışta hızlı kalk. Belli hıza oluşunca ayağı gazdan çek ev modunda sür. Sonra yine bas şarj olsun. Sonra yine çek. Bunu düz yolda uygulamak ben hatalı. Kalkışta seri kalkmak hariç bu olay yol şartlarına göre uygulanmalı diye düşünüyorum.

Şehir içinde zaten rüzgar direnci oluşturacak hızlara çıkmıyoruz sayılır. Uzun yolda zaten ekonomiden çok zamanı düşünüyorum ben. Yani uzun yolda 80-90’la sürmem. 110 seyir hızım, rampa çıkışlarına göre 90’a kadar düşerim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1192 : Aralık 27, 2020, 21:09:13 »
Bence pulse glide yöntemi yeni hybrid de işe yaramıyor. gaza bastığımızda ekran eko bölgesinde olsa bile yakıt tüketimi 10 litre civarına geliyor. Motor çalışırken çok yavaş şarj oluyor. piller dolmuyor.
yani yaktığınız yakıt fazla oluyor. ekonomi isteniyorsa her zaman bataryayı dolu tutmanız ama aynı zamanda batarya ile yola gitmeniz gerekiyor. bunun tek çaresi ise fren..
batarya bitmeye yakın ise tork desteği çok azalıyor, 1400kg lık bir aracı belki 50 60 nm tork ile yürütmek gerekiyor. devir yükselirse tüketim çok artıyor. devri düşük tutmanın ise yolu yok.
batarya dolu iken gaza sadece eko göstergesinin yarısına kadar basarsanız gerçek ekonomiyi alıyorsunuz. her fırsatta gazı tam çekip ev moda girmezseniz yine ekonomi yapma ihtimaliniz yok.

yani bayırda bu aracı yürütmek bazen çok sabır gerektiriyor. düz yolda gitmesi için tasarlanmış olduğunu düşünüyorum. eski 1.33 motorlu corolla kadar bile gitmediğini düşünüyorum.
toyotanın hybrid araçlarına turbolu bir motor koymalıdır. 1.8 motor normalde az yakıt harcayan bir çevrime sahip olabilir ama iş güç kullanmaya gelince bu sistemin hiçbir faydası kalmıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '20
  • 146 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1193 : Aralık 27, 2020, 22:05:47 »
Ben teknik konulardan cok kendi kullanim tecrubemi paylasmak istiyorum,

- Kalkislarda trafigi yavaslatmadan ve sartlar el verdigince elektrik ile gitmeye calisiyorum,
- Ani hizlanmadan uzak duruyorum, stabil gitmeye calisiyorum,
- Yokus asagiya frenle veya suzulme ile iniyorum,
- Yokus çıkarken hizdan dusmeden ve ivmeyi kaybetmeden benzinli motorun calismasini sagliyorum,

Aracin mantalitesini biraz kavrayinca zaten tecrubelenip nerede benzinli motor nerede elektrikli motorla seyir yapilir kestirilebiliyor,

Bahsettigim sekilde surusle Istanbul ici tuketimim 4 lt civarinda seyrediyor.
SAFETY FIRST

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 188 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1194 : Aralık 27, 2020, 22:21:16 »
Ben teknik konulardan cok kendi kullanim tecrubemi paylasmak istiyorum,

- Kalkislarda trafigi yavaslatmadan ve sartlar el verdigince elektrik ile gitmeye calisiyorum,
- Ani hizlanmadan uzak duruyorum, stabil gitmeye calisiyorum,
- Yokus asagiya frenle veya suzulme ile iniyorum,
- Yokus çıkarken hizdan dusmeden ve ivmeyi kaybetmeden benzinli motorun calismasini sagliyorum,

Aracin mantalitesini biraz kavrayinca zaten tecrubelenip nerede benzinli motor nerede elektrikli motorla seyir yapilir kestirilebiliyor,

Bahsettigim sekilde surusle Istanbul ici tuketimim 4 lt civarinda seyrediyor.

Ben de aynen böyle kullanıyorum. Şu an corolla’da kışlıklar takılı. Avrupa yakası’nda rampaların olduğu yerlerde kullanıyorum. Ortalama hızım 21km ve ekran tüketimi 4,2lt/100km. Yazlıklar varken ve hava sıcakken 3,7lt/100km’de geziyordum.