Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 220260 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #780 : Ekim 20, 2015, 12:02:24 »
Aşağıdaki linkte BMW i3 fiyat listesi vardır. BMW i3 elektrikli otomobildir. Listede ÖTV oranı %15 olarak görülüyor. Yaris Hybrid'in ÖTV oranı yanlışım yoksa %45.

http://www.bmw.com.tr/tr/en/general/price_list/index.html

Elektrikli araçlara vergi indirimi yapıldığına göre zamanla hibrit araçlara da indirim gelebilir.

(düzeltme: vergi oranı)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #780 : Ekim 20, 2015, 12:02:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #781 : Ekim 20, 2015, 13:23:45 »
Elektrikli Otomobiller (Hybrid hariç)

Motor gücü 85 kW ve aşağısı: %3Motor gücü 86 kW – 120 kW arası: %7Motor gücü 121 kW ve üstü: %15

Kaynak: www.turkcar.com/arac-otv-oranlari

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '15
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #782 : Ekim 26, 2015, 23:11:14 »
Merhaba aracı bu ayın sonu bir aksilik çıkmazsa alacağım
Kafama takılan ben cool modelini alabildim para anca ona yetti Sipirit modelini almadım diye çok pişman oluruyum ilerde acaba aracı teslim almadan yorum yapsanız elzem özellikler varmı arasında sizce olmadı borç harç kredi kartı bir yolunu bulup spirit almalımıyım lütfen bir yorum yapın çok kararsız kaldım kafam karıştı  :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #783 : Ekim 27, 2015, 00:53:15 »
Merhaba aracı bu ayın sonu bir aksilik çıkmazsa alacağım
Kafama takılan ben cool modelini alabildim para anca ona yetti Sipirit modelini almadım diye çok pişman oluruyum ilerde acaba aracı teslim almadan yorum yapsanız elzem özellikler varmı arasında sizce olmadı borç harç kredi kartı bir yolunu bulup spirit almalımıyım lütfen bir yorum yapın çok kararsız kaldım kafam karıştı  :(
Dış donanım olarak farklılıkları
-Alaşım Jant
-Sis Farı
-Arka spoyler
-Siyah cam çıtası detayı
-Otomatik katlanır yan aynalar
- Karartılmış Arka ve Yan Arka Camlar

İç Donanım Olarak
-Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma
-Hız Sabitleyici
-Yağmur Sensörü
-Otomatik Yanan Farlar
-Ön Kolcak
-Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası


Gibi farkları mevcut. Fiyat farkı 7 bin tl. İkinci elde daha fazla zarar etmenize sebep olur diye düşünüyorum.

66 bine Yaris Almak bana akıl işi gelmedi.
Marka olarak değilde B sınıfı bir araba için söylüyorum. Auris Corolla benim için daha ağır basıyor.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '15
  • 6 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #784 : Kasım 12, 2015, 19:10:54 »
Yaris hybridimiz hayırlı uğurlu olsun arkadaşlar, aranıza katılmaktan gurur duyuyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #785 : Aralık 02, 2015, 11:11:27 »
30.11.2015 tarihinde Yaris Hybrid Spirit aldım. Antalya'dan Isparta'ya yaklaşık 140 km yaptım.
Ortalama yakıt tüketimim 7.2 lt.
Şuan Isparta'dayım ve arabam 180 km de. Ortalama yakıt tüketimi 5.8 lt.
Frene basınca ve yokuş aşağı kendisini şarj etmesi çok keyifli.  :D
Düzenli olarak yakıt tüketimini sizlerle paylaşacağım. Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #786 : Aralık 02, 2015, 23:28:45 »
Sayın @Orçun Bayer (36191)  , Yaris Hybrid'e LPG sistemi yaptırdığınızı belirtmişsiniz. Detayları burada paylaşırsanız sevinirim. Teşekkürler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 50000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #787 : Aralık 03, 2015, 00:24:19 »
50tl lpg aldım 365 km oldu daha bitmedi 400 km göreceğine inanıyorum lpg lt antalyada 2.13 tl

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #788 : Aralık 03, 2015, 00:41:26 »
Sadece LPG ile mi çalışıyor? Yoksa bazı sistemlerde olduğu gibi benzin+Lpg şeklinde mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #789 : Aralık 03, 2015, 09:49:45 »
Antalya ortalamam 3.8L/100km yani 400km'de 67.TL

Bagajımda yer kaybım yada stepnesizlik gibi bir durumum yok, ilave masraf, bakım, güvenlik riskleri ve daha önemlisi motorda arıza yok.

Hybrid sisteme LPG uygulamanın ekonomik bir yatırım olacağını sanmıyorum.

Atkinson prensibiyle çalışan motorda LPG sıcaklığı subaplara daha çabuk zarar verebilecektir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: -
  • 13 kere teşekkür etti
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #790 : Aralık 03, 2015, 10:57:23 »
Antalya ortalamam 3.8L/100km yani 400km'de 67.TL

Bagajımda yer kaybım yada stepnesizlik gibi bir durumum yok, ilave masraf, bakım, güvenlik riskleri ve daha önemlisi motorda arıza yok.

Hybrid sisteme LPG uygulamanın ekonomik bir yatırım olacağını sanmıyorum.

Atkinson prensibiyle çalışan motorda LPG sıcaklığı subaplara daha çabuk zarar verebilecektir.



Atkinson döngüsüne sahip motorların daha düşük silindir hacmine sahip standart motorlar ile aynı seviyede yakıt kullanmasının sebebi emme subabının daha geç kapanması ve bu sırada piston yükselirken silindire gelen yakıtın bir miktar dışarı çıkması değil midir ? Hacim de daha büyük olduğundan basınç ve sıcaklık daha düşük olmaz mı?
Çok daha düşük silindir hacmine sahip motorlara LPG uygulanırken bu motora uygulanmamasının sebebi nedir ?
Yanlış anlamayın Hybrid Motora LPG uygulamanın mantıklı ve ekonomik olduğunu savunmuyorum.  :lol: Sadece teknik sebebini merak ettim.  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #791 : Aralık 03, 2015, 11:14:31 »
Atkinson motorlar emdikleri havanın 1/3 ünü emme manifolduna geri verir dogru,
Az hava emildigindende sıkıştırma oranları çok yüksektir. Bu nedenlede oluşan ısıda daha fazladır.

Sorun mu?
Benim için asla, birgün alır isem bende takacagım. Sehir içinde 0.09 kuruş gibi bir rakam ile gezmek var iken  ;)
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #792 : Aralık 03, 2015, 11:20:44 »
Bu araca LPG sistemi takıldığında garanti durumu nasıl oluyor?  Periyodik bakımlar için Toyota servisi aracı kabul ediyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #793 : Aralık 03, 2015, 11:54:35 »
Emme subabı geç kapandığı için silindir içine emilen hava yakıt karışımının bir kısmı geri emme manifolduna çıkar.

Silindir içinde az miktarda bulunan hava yakıt karışımının patlatılabilmesi için de, piston silindir kapağına daha fazla yanaşır.

Aslında sıkışma daha fazla değildir, pistonun silindir kapağına yaklaşma oranı daha fazladır.

Sonuç olarak, büyük hacimde daha az yakıt kullanımı gerçekleşmiş olur.

Büyük hacim olduğu halde fazla güç üretememesinin sebebide budur. 1.5 75hp, bu açığı çabucak yüksek devirlere çıkabileceği ve sürekli max hp ve tork üretebileceği CVT ile kapatır.

Emme subabı geç kapanıyor ama erken de açılıyor yani bir miktar yanmış egzost gazıda silindir içinde kalmaya devam ediyor ve emme subabı üst kısmına taşabiliyor. Karışım fakirdir, Fakir karışım yüksek devirlerde EGR ile destekleniyor ve emisyon 79gr kadar düşüyor. Fakir karışımı rahat tutuşturmak için de yüksek voltaj ve Iridyum bujiden faydalanılıyor. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 50000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #794 : Aralık 03, 2015, 15:20:57 »
Antalya ortalamam 3.8L/100km yani 400km'de 67.TL

Bagajımda yer kaybım yada stepnesizlik gibi bir durumum yok, ilave masraf, bakım, güvenlik riskleri ve daha önemlisi motorda arıza yok.

Hybrid sisteme LPG uygulamanın ekonomik bir yatırım olacağını sanmıyorum.

Atkinson prensibiyle çalışan motorda LPG sıcaklığı subaplara daha çabuk zarar verebilecektir.
ben benzinle ortalama 230 km yapıyordum 50tl
şimdi 50tl aldım lpg 400 km bulacak nasıl mantıklı değil subap olayına gelince yağlaması var bi zarar vereceğini zannetmiyorum arada 170 km çok iyi bu arada ingilterede çok yaygın hybrid lpg taktırmak

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #795 : Aralık 03, 2015, 15:33:10 »
Piston yukari hareketinde(emme sonrasi) ilk asamada emme supapi kapanmadigindan, karsi kuvvet de azaltilmis oluyor. Yani aslinda bir parakos oluyor. Kaybettigini belli oranda bosa harcamayarak(sikistirma ilk aninda daha az karsit kuvvet).
 
Venezuela gibi ulkelerde deger olarak bu verilerin cok daha alti goruluyor Lpg olmadan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #796 : Aralık 03, 2015, 17:18:19 »
Ben de yabancı sitelerde okudum Yaris Hybrid'e LPG sistemi takıldığını fakat uzun vadede motora ne gibi bir zararı var veya yok bilmiyorum. Bu konuda bir geri bildirim görmedim.

Aslında motorun verimliliğini arttırmak için sıkıştırma oranı arttırılabilir. Sıkıştırma oranı arttıkça;
- egzoz çıkış sıcaklığı düşer,
- güç artar,
- ısı transferi artar.  Sanırım silindir çevresinden motora geçen sıcaklık  ile bu ısı transferi oluyor. (1. sorun)

Düşük oktanlı benzin ve hava karışımı yüksek sıkıştırma oranında erkenden patlar ve motor vuruntulu çalışır. Bu motora mekanik zarar verir. (2.sorun)

Yaris Hybrid'in benzin motoru sıkıştırma oranı 13.4/1 diye biliyorum. Bu yüzden Yaris Hybrid'de yüksek oktanlı benzin kullanmak daha mantıklı olur.

Peki;
- LPG, bezinden daha fazla ısı transferine yol açar mı? (1.sorun)

- LPG bu sıkıştırma oranında acaba erken patlama sıcaklığına ulaşıyor mu? (2.sorun)

- Ve LPG motora nasıl zarar verebilir?...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #797 : Aralık 03, 2015, 18:24:02 »
Venezuela gibi ulkelerde deger olarak bu verilerin cok daha alti goruluyor Lpg olmadan.

Nasıl bir karışım hazırladılar kimbilir? Tabii onların petrol ürünleri sanayisi çok gelişkin.

Aslında motorun verimliliğini arttırmak için sıkıştırma oranı arttırılabilir. Sıkıştırma oranı arttıkça;
- egzoz çıkış sıcaklığı düşer,
- güç artar,
- ısı transferi artar.  Sanırım silindir çevresinden motora geçen sıcaklık  ile bu ısı transferi oluyor. (1. sorun)

Eğer klasik şanzımana ve tek bir termik motora sahipsen, motorun verimini artırarak yakıt tüketimini düşürebilirsin, doğru.

Yaris Hybrid'in benzin motoru sıkıştırma oranı 13.4/1 diye biliyorum. Bu yüzden Yaris Hybrid'de yüksek oktanlı benzin kullanmak daha mantıklı olur.
Zaten tüm benzinli motorlarda "95 veya üzeri oktanlı yakıt kullanın" uyarısı vardır.

Peki;
- LPG, bezinden daha fazla ısı transferine yol açar mı? (1.sorun)
LPG oktanı 105'dir elbette fazla ısı üretecektir.

- LPG bu sıkıştırma oranında acaba erken patlama sıcaklığına ulaşıyor mu? (2.sorun)
Yukarda açıkladığım gibi pistonun silindir kapağına yaklaşma oranı fazladır ama açık kalan emme manifoldu nedeniyle doğru orantılı olarak otto prensibine oranla sıkışma aynı oranda fazla değildir. Yoksa turbo falan gibi birşey çıkardı ortaya. LPG'de zamanından önce patlamaz diye düşünüyorum.

- Ve LPG motora nasıl zarar verebilir?...
Forumumuzda, yakıttan dolayı arızalanıp açılan konuların %99'u (oranda hatalı olabilirim) LPG sistemi olan araçlar. İngilizlerin Yaris Hybrid'e LPG uygulamaları, onların avrupada en kötü ekonomiye sahip olduğunun kanıtıdır ki gerçektede öyledir. abd'de böyle bir merak ve çalışma çok zor bulunur (belki 3 -5). Maaşlarımız yeterli olsaydı ülkemizde de araçlarımıza zarar verip risk altına sokan ikinci yakıt sistemini kimse uygulamaya değer görmezdi. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #798 : Aralık 04, 2015, 10:43:29 »
Şu an 250 km'yi geçtim. Ortalama yakıt tüketimim 5.3 lt.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 50000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #799 : Aralık 09, 2015, 21:35:17 »
arkadaşlar bu arada yaris Hybrid takılan lpg sistemi 50 tl lpg ile 445 km bitti