Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 220311 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #800 : Aralık 09, 2015, 22:57:10 »
arkadaşlar bu arada yaris Hybrid takılan lpg sistemi 50 tl lpg ile 445 km bitti

Toyota servisi aracı bakım için kabul ediyor mu?

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #800 : Aralık 09, 2015, 22:57:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 50000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #801 : Aralık 10, 2015, 11:33:42 »
benim araçım 2012 model garantisi bitti ondan sonra taktırdım ben lpg yi

Mesaj Birleştirildi: Aralık 10, 2015, 11:36:19
zaten garati olsada gitmem 50.000 km bakımı için istenilen para 653 tl aynı işlemi 210 tl vererek yaptırdım çok abartıyorlar bence

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #802 : Aralık 10, 2015, 15:59:31 »
Hybrid ile 10 bin km nin yaklasik ne kadarini sadece elektrik motoru ile gidiyorsunuz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #803 : Aralık 10, 2015, 17:43:10 »
Hybrid ile 10 bin km nin yaklasik ne kadarini sadece elektrik motoru ile gidiyorsunuz?

Bunun net cevabı yok.

60km sürate kadar sadece düz zeminde sakin kullanım olursa, 3.4L
Karışık süratlerle hızlı kullanımlarda 4.5L
Yüksek süratlerde 5L

Elektrik motorunun, pilin şarj seviyesine göre yardımcı olma gücü yada istenen güce ne oranda tork üretebileceği, çok değişken olduğundan, tamamen çok karmaşık elektrik/sıvı yakıt tüketimi çıkıyor.

Sadece elektrik ile yol almak için çok sakin kullanmak ve 60km/h sürati geçmemek gerekiyor, bunu sağlayacak elektrik üretiminin maliyeti 100km'de 3.4L tabii sadece sürücü ile dik yokuşları olmayan yerlerde sürüş yapıldığında.

Benim Antalya ortalamam 3.8L, havalar bugünlerde sabahları 6 - 9.C civarlarında, kışlık lastikle kalorifer devreye alınınca 4.5L hafif yokuşlu menzil.

Elektrik motoru tork üretimi 0 - %100 ile devrede + Termik motor 0 - %100 ile devrede

Çok değişken şartlara göre çok değişken oranlarda tork üretimleri veya
hiç bir motorla tork üretmeden yokuş aşağı süzülürken pili bedava doldurmak.

Termik motorlu araçta motor sürekli çalıştığı için "ortalama tüketim oranları" kullanım şartlarına göre fazla dalgalanmıyor ama Hybrid'te kullanım şartlarına göre dalgalanma çok daha geniş yelpaze şeklinde olabiliyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #804 : Aralık 11, 2015, 08:02:50 »
Yaklasik degerler de olsa onemli, aslinda bu degerler gostergeden okunabilmeli. Sonucta termik motor bakimlari buna gore yapiliyor. 10bin km nin %95 ini termik motor devrede giden ile %80 i devrede giden arasi fark olmali termik motor bakimlari yonunden, zamandan bagimsiz olarak.

Rampa asagi inislerde, ornegin 1 km lik inisin, ayni rampayi(egim ayni)  kac metre cikardigi da arastirilabilir verim acisindan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #805 : Aralık 11, 2015, 09:12:26 »
Atkinson prensibi, Fakir karışım, daha yüksek ısı, CVT nedeniyle devreye girdiğinde daha uzun süreler yüksek devir çevirme gerekliliği nedenleriyle Motor Yağı 10.000km'de klasik araçlarınki kadar eskimektedir.

Motor yağı değişim periyodları aslında, daha çok akılda rahat tutulması bakımından, yada periyodu kaçıran yada periyoda pek dikkat etmeyenler nedeniyle 10.000km olarak seçiliyor, belkide yağlar 11.000km'ye kadar tam performans üretebiliyordur.

Örneğin abd'de mesafeler daha uzun olduğu için motor yağları değişim periyodu olarak 5.000 miles kullanılıyor yani 8.000km, oysa boşalan yağ hiçde iyi çıkmıyor, çünkü mesafeler nedeniyle motor daha uzun süre ve yüksek devirlerde kalıyor.

Hybrid motor birazda uçak motorlarının çalışma sürelerine benziyor, kalkışta tam performans, rotada normal devir ve inişte neredeyse rölanti.., Antalya - İstanbul arası uçan bir motor Bursa üzerinde rölantiye geçiyor ve alçalma rotasına giriyor yani neredeyse 1/4 yolu rölanti + devrinde gidiyor. Oysa gidilen mesafeye değil uçuş saatine göre motor yağları değiştiriliyor.

Otomobil motor yağlarınında eskidiği süre aslında örneğin 100saat olarak düşünebiliriz. Bunun karşılığı belki bir hesaplaması ve yuvarlaması yapıldıktan sonra ortaya 10.000km çıkıyordur.

O nedenle Hybrid motor yağlarının +-100km yapabilmelerinin önemi kalmıyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #806 : Aralık 11, 2015, 12:22:39 »
benim araçım 2012 model garantisi bitti ondan sonra taktırdım ben lpg yi

Mesaj Birleştirildi: Aralık 10, 2015, 11:36:19
zaten garati olsada gitmem 50.000 km bakımı için istenilen para 653 tl aynı işlemi 210 tl vererek yaptırdım çok abartıyorlar bence

Hibrit sistem gereği benzin motoru sürekli kapanıp açılıyor. Bu durumda LPG sistemi nasıl işliyor? Mutlaka depoda benzin olmalı mı, yani ilk termik motor devreye girdiğinde benzin tüketimi, ardından bir süre sonra LPG tüketimi şeklinde mi sistem çalışıyor? Veya doğrudan LPG ile mi çalışıyor?

LPG sistemler hakkında fazla bilgim yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #807 : Aralık 11, 2015, 17:22:35 »
Aslinda verilen o km ler genelleme. Motorun 10bin km boyunca(sureden bagimsiz) ortalama 2 bin devir cevirmesi ile 3 bin devir cevirmesi arasinda bile onemli fark var. Yani yagin islev km si piston sayisi, hareket yolu ve basinca gore etkileniyor. Hybrid de, termik motorun devreye girdiginde, henuz sicak degilken(ideal calisma isisi) yuksej devir cevirmesi ayrica islenmsi gereken bir konu.

Hybrid-Lpg kombinasyonu, sadece Benzin-Lpg kombinasyonu ve Dizel unite ile ilk alim ve isletme maliyetleri acisindan karsilastirilabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #808 : Aralık 11, 2015, 18:17:20 »
Özellikle ingilterede insanlar işletme maliyetiyle daha çok ilgililer.

Araca ödenen (demirbaş) parayı hesaba katmadan, yıllık kasko, vergisi, bakım ücretleri, 100km/L tüketimi gibi parametreleri değerlendiriyorlar. Eğer sonuç diğerlerine göre az çıkıyorsa o aracı kullanma maliyeti ekonomik kabul ediliyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #809 : Aralık 11, 2015, 20:17:37 »
........
Hybrid-Lpg kombinasyonu, sadece Benzin-Lpg kombinasyonu ve Dizel unite ile ilk alim ve isletme maliyetleri acisindan karsilastirilabilir.

Ekteki tabloda kabaca kıyaslama yaptım. Yaris Hybrid+LPG için ortalama LPG tüketimini Orçun Bey'in belirttiği 50TL ile 445km yapıldığı verisiyle hesapladım. Tablodaki araçların donanımlarını birbirlerine eşit tutmaya çalıştım. Sadece Hyundai i20 düz vites benzinli araçtır fakat bu araca 5.000TL otomatik vites ve takılabiliyorsa 2.000TL LPG sistemi için fiyat eklenip ve LPG tüketim ortalaması yaklaşık olarak belirlenip tablo yeniden yapılabilir...

Yılda 15.000km yol yapan biri için; araç ilk alım maliyeti ve LPG yakıt birim fiyat avantajı nedeniyle 1.300cc altı veya 1.300-1.600cc arası benzinli+LPG araç veya dizel araç maliyet açısından Türkiye'de daha makul gözüküyor.

Fakat bu araçların hangi koşullarda kullanılacağı çok önemlidir;

- düz şehir içi ise; hibrit, hibrit+LPG
- yokuşlu şehir içi; hibrit+LPG ve dizel
- şehirdışı ağırlıklı ise; tabloya göre benzin veya dizel daha uygun olur gibi düşünülebilir.

Tablo yıllara göre kabaca maliyet hesabı içerir.



Mesaj Birleştirildi: Aralık 11, 2015, 20:37:05
Ben, Yaris Hybrid'in ilk alım maliyetinin yüksek olduğunu düşünüyorum. Yine İngiltere'den örnek vereyim; 1.33 otomatik Yaris Excel ile Yaris Hybrid Excel arasında 4.500 Türk Lirası fark varken, Türkiye'de yaklaşık aynı donanımlı iki araç arasında 8.700 lira fark var.

Keza Türkiye'de aynı donanımlı benzinli ve dizel motorlu araçlar arasında da ilk alım maliyeti fazladır. Örneğin; Türkiye'de, Auris 1.6 benzinli Advance ile Auris 1.4 D-4D Advance arasında 11.800 lira fark varken, İngiltere'de bu fark 5.800 Türk Lirası kadardır.

İngiltere'de dizel yakıt litre fiyatı ile benzin litre fiyatı birbirine çok yakındır. Hatta dizel yakıt, benzinden bir çık daha pahalıdır. Bu durum Türkiye'de tam tersidir. Ama görülüyor ki otomobil satıcıları dizel motorlu araçlar üzerinden Türkiye'de daha çok para kazanıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #810 : Aralık 11, 2015, 21:05:32 »
Tabii tabloda Hybrid/LPG 150.000km'yi bulmadan motor rektifiye masrafını eklemeden görülüyor. Bu arada yaşanacak problemler cabası.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 50000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #811 : Aralık 11, 2015, 21:37:25 »
şimdi motor rektifiye olayını konuşalım 150.000 km yaptım diyelim lpg den yapacağım kar yaklaşık 15.000 tl oluyor benzinli motorun rektifiye yaptırsam kaça mal olur 3.000 veya 5.000 tl bilmiyorum gene 10.000 tl kar etmiş olmuyormuyum evet oluyorum gelelim çalışma olayına benli bi araça lpg takıldığında nasıl oluyor motor benzinle çalışıyor yaklaşık hava şartlarına göre 2 veya 3 dakıkada lpg geçiyor Hybrid de aynısı hiç bir fark yok 50 tl lpg ile 445 km yaptım bu 50 tl lpg deustalar ayar yaptı araba boştada çalıştı 0.10 altına düşeceğine inanıyorum 1 km de

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #812 : Aralık 11, 2015, 21:48:15 »
Valla süper, hemen gidip 2012 hybrid alasım geldi. Devletin vergi indirimini bekle bekle nereye kadar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #813 : Aralık 11, 2015, 23:11:54 »
Romanyalı Toyota Hybrid/LPG sever bir arkadaş 2010 Haziranda çok güzel bir konu açmış, fotoğraflar falan, herşeyi anlatmış ve çok güzel bir konu olmuş, Hybrid/LPG ile sorulabilecek tüm soruları ve cevapları bulabilirsiniz. Yalnız son yorumunu 21-24 Mayıs 2013'te "motorum yansada" şeklinde kendini sorgular şekilde yapıldıktan sonra, konu diğer meraklılar tarafından 2014 Mayısa kadar sürdürülmüş ve son yorumlara dikkat. Sonrasında 1.5 yıl bugüne kadar yorum yapılmamış.

http://priuschat.com/threads/toyota-prius-2nd-gen-converted-to-lpg-hybrid.82168/
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #814 : Aralık 11, 2015, 23:35:08 »
-Araçlarda LPG ülkemizde bence hiç kullanılmamalıydı,ona göre kendimizi ayarlayabilir  ona göre bütçe yapardık.

-LPG  ekonomik gibi duruyor ama motor tahribatı + daha fazla yol yapma(lpg ucuz diye daha çok araç kullnaımı) dan dolayı toplamda bana göre daha  zararlı.

-Aracımda şuan yaşamış olduğum sorundan dolayı toyotayı bile arızalandırdı diyebiliyorum.LPG kitini taktırmasaydım  şu an daha mutlu olurdum.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #815 : Aralık 12, 2015, 00:56:43 »
Ülkemizde de örnekleri var, mesela Honda Civic orijinal fabrikadan LPG sistemli olarak satılıyor. Sanıyorum Opel de Avrupa'da fabrika çıkışından LPG sistemli olarak satış yapıyor. Elbette LPG için motorda gerekli revizyonlar yapılmıştır, daha sert subaplar gibi...

Ancak; Yaris Hybrid'in motoru buna elverişli mi(?) Diğer bir sıkıntı ise muhtemelen LPG tankı simit şeklinde stepnenin yerine yerleştiriliyor ve arkadan çarpışmalı bir kazada hiç güvenli değil gibi görünüyor...  Yaris Hybrid'de yakıt tankı nerede konumlandırılmış onu bilmiyorum, çok arkadaysa o da pek güvenli olmaz...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #816 : Aralık 12, 2015, 09:55:04 »
Daha yakin sayilacak zaman oncesine kadar ulkemizde dizel binek arac satis orani %2  yi geckrzdi. Simdi %50 leri bulmustur. Common rail+ asiri beslemenin buyuk etkisi var bunda. Yani sadece isletim maliyetlerinden dolayi degil, surus performansi ile de tercih ediliyor. Tabi yakit kalitesindeki gelisme ve ozellikle duzelmenin etkisi de var bunda. Ayrica dizel araclarin yalitimi da daha iyi genel olarak.

Lpg eklenmis olarak da carpisma testleri gerceklestirilmeli.

Ayrica tuketim hesaplamalarini, birden cok verinin ortalamasina gore yapmak lazim. Bu sayede guzergah farklari vb ile hata etkileri(u) en aza indirilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 50000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #817 : Aralık 13, 2015, 17:08:00 »
arkadaşlar bu gün gaz bitti 5 tl gaz aldım tam deneme için pompacı güldü neyse gaz bitene kadar sürdüm ister inannın ister inanmayın 53 km bitti gaz lt 2.23 tl

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #818 : Aralık 13, 2015, 17:27:02 »
Ülkemizde de örnekleri var, mesela Honda Civic orijinal fabrikadan LPG sistemli olarak satılıyor. Sanıyorum Opel de Avrupa'da fabrika çıkışından LPG sistemli olarak satış yapıyor. Elbette LPG için motorda gerekli revizyonlar yapılmıştır, daha sert subaplar gibi...

Ülkemizde satılan Hondalarda fabrika olarak yapılan tek şey, bagajdan motor bölümüne kadar olan bakır borunun aynı sıvı yakıt gibi kanallardan çekilmesi ve buharlaştırma beyni için su bağlantı T'lerinin hazırlanması ve elektrik tesisatının ön hazırlığından başka bir şey değildir. Henüz hiç bir firmada LNG/LPG için motor yada motor parçaları hazırlığı yok.

Gelecek planlamaları, emisyonu çok düşük üreten Hybrid ve sonrasında da Hidrojen teknolojileri üzerine dizayn edildi bile. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #819 : Aralık 14, 2015, 00:44:38 »
Ülkemizde satılan Hondalarda fabrika olarak yapılan tek şey, bagajdan motor bölümüne kadar olan bakır borunun aynı sıvı yakıt gibi kanallardan çekilmesi ve buharlaştırma beyni için su bağlantı T'lerinin hazırlanması ve elektrik tesisatının ön hazırlığından başka bir şey değildir. Henüz hiç bir firmada LNG/LPG için motor yada motor parçaları hazırlığı yok.

Gelecek planlamaları, emisyonu çok düşük üreten Hybrid ve sonrasında da Hidrojen teknolojileri üzerine dizayn edildi bile.

Gerçekten artık LPG yi bırakmalı ve ona göre,hareket etmeliyiz.Firmaların hiçbir şekilde LPG çalışmalarının olmaması beni şaşırttı.Fabrika çıkışı LPG li olayında ben motor revizyonu var zannediyordum ama hayal kırıklığı.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f