Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 220174 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '05
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #760 : Ekim 10, 2015, 10:42:49 »
Trafik olan yerler için hem teknolojik olarak, hem de ölçüler olarak bence ideal bir araç. Ayrıca trafikte denk de geliyorum ama dediğiniz gibi, yeni teknoloji olarak(aslında tarihi otomobil tarihi kadar eskidir) görüldüğü için insanların çekinceleri olabiliyor.
 
Peki insanların bu çekinceleri sizce yersiz mi bu aracın kullanıcısımısınız bilmiyorum ama

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #760 : Ekim 10, 2015, 10:42:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #761 : Ekim 11, 2015, 15:44:46 »
Yaris Hybrid sahibi değilim ancak 'çekinceler' konusunda benim de aklımda olan durumu belirtebilirim. Buna göre, birbirine yakın donanımlara sahip örnek araçlar ile tamamen şehir içinde, yılda 10.000km veya 20.000km yol yapıldığını düşünerek, yıllara göre araçların fiyatlarının, kabaca vergi ve yakıt giderlerinin maliyetini çıkarttım.

Tablodan görüleceği gibi;

- Clio Icon 1.5dCi EDC aracı bugün satın aldığınızda ve yılda 10.000km kullandığınızda 10 yıl sonra size maliyeti 216.670TL olur. Veya şöyle düşünebilirsiniz; bu aracı alıp 10 yıl kullanacaksınız size şimdiden maliyeti zaten 91.524TL olur.

- 20.000km/yıl şehir içinde yol yapıyorsanız Clio Icon 1.5dCi EDC, dizel birim fiyatının düşük olması nedeniyle yine avantajlı durumda oluyor.

- Benzinli araçlara LPG sistemi takılırsa avantaj kazanabilirler.

- Yaris Hybrid'in pili için 5 yıl garanti veriliyor. 5. yıldan sonra pil ile ilgili bir sorun yaşarsanız, pil tamamen değişecek olursa bugünkü değişim ücreti 7.000-8.000TL civarındadır.

Benim aklıma gelen 'çekinceler' bunlardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #762 : Ekim 11, 2015, 19:17:23 »
Peki insanların bu çekinceleri sizce yersiz mi bu aracın kullanıcısımısınız bilmiyorum ama
Kullanıcısı değilim.
 Örneğin kırmızı vb renkli araçlara da ülkemizde çekinilerek bakılır, bu renkten değil, genellemelerden oluyor, muhafazakarlık olarak açıklanabilir.
Yine Smart 2 kişilik olanları ülkemizde görmek zor, ancak bazı yerlerde bu araçtan çok sayıda görülebilir. Oysa ülkemizdeki büyük şehirler için ideal boyutta araçlar, sabah işe giderken içince 1-2 kişi gördüğümüz onca araç düşünüldüğünde.
 Batı Avrupa'dan önemli bir üreticinin otomobil bölümü sorumlusu ilginç ve doğru bir tespitte bulunmuştu bana, "y marka aracın, salon sınıfı ve üstelik 4 çekerli modeli neden burada bu kadar çok var, halbu ki ona ihtiyaç yok ki" demişti. Açıkçası düşüncemi dile getirmişti, eminim böyle düşünen başkaları da var. Ancak otomobil kimikültürlerde taşıt olma özelliğinden çok bir statü sembolü. Bu kültürden vazgeçilmeden ülke olarak kalkınmak pek olası değil. Örnekler de halka doğru verilmeyince, bazı şeylerin farkına varılması zor oluyor.

 Aslında buradan başlı başına bir konu çıkar.

 Yukarıda Bülent bey güzel bir çalışma yapmış. Eminim öngörü anlamında faydalanacaklar da olcaktır. Nacizane tavsiyem; AHP (Analitik Hiyerarşik Proses) testi konu için çok daha uygun ve açıklayıcı olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '05
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #763 : Ekim 11, 2015, 23:52:18 »
Yaris Hybrid sahibi değilim ancak 'çekinceler' konusunda benim de aklımda olan durumu belirtebilirim. Buna göre, birbirine yakın donanımlara sahip örnek araçlar ile tamamen şehir içinde, yılda 10.000km veya 20.000km yol yapıldığını düşünerek, yıllara göre araçların fiyatlarının, kabaca vergi ve yakıt giderlerinin maliyetini çıkarttım.

Tablodan görüleceği gibi;

- Clio Icon 1.5dCi EDC aracı bugün satın aldığınızda ve yılda 10.000km kullandığınızda 10 yıl sonra size maliyeti 216.670TL olur. Veya şöyle düşünebilirsiniz; bu aracı alıp 10 yıl kullanacaksınız size şimdiden maliyeti zaten 91.524TL olur.

- 20.000km/yıl şehir içinde yol yapıyorsanız Clio Icon 1.5dCi EDC, dizel birim fiyatının düşük olması nedeniyle yine avantajlı durumda oluyor.

- Benzinli araçlara LPG sistemi takılırsa avantaj kazanabilirler.

- Yaris Hybrid'in pili için 5 yıl garanti veriliyor. 5. yıldan sonra pil ile ilgili bir sorun yaşarsanız, pil tamamen değişecek olursa bugünkü değişim ücreti 7.000-8.000TL civarındadır.

Benim aklıma gelen 'çekinceler' bunlardır.

Yapmış olduğunuz çalışmadan anlaşılıyor ki Türkiye'de  bu araçlar avantajlı değil ve çelişkiler haklı. Bu arada çalışmanız için size teşekkür ederim.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 11, 2015, 23:58:53
Kullanıcısı değilim.
 Örneğin kırmızı vb renkli araçlara da ülkemizde çekinilerek bakılır, bu renkten değil, genellemelerden oluyor, muhafazakarlık olarak açıklanabilir.
Yine Smart 2 kişilik olanları ülkemizde görmek zor, ancak bazı yerlerde bu araçtan çok sayıda görülebilir. Oysa ülkemizdeki büyük şehirler için ideal boyutta araçlar, sabah işe giderken içince 1-2 kişi gördüğümüz onca araç düşünüldüğünde.
 Batı Avrupa'dan önemli bir üreticinin otomobil bölümü sorumlusu ilginç ve doğru bir tespitte bulunmuştu bana, "y marka aracın, salon sınıfı ve üstelik 4 çekerli modeli neden burada bu kadar çok var, halbu ki ona ihtiyaç yok ki" demişti. Açıkçası düşüncemi dile getirmişti, eminim böyle düşünen başkaları da var. Ancak otomobil kimikültürlerde taşıt olma özelliğinden çok bir statü sembolü. Bu kültürden vazgeçilmeden ülke olarak kalkınmak pek olası değil. Örnekler de halka doğru verilmeyince, bazı şeylerin farkına varılması zor oluyor.

 Aslında buradan başlı başına bir konu çıkar.

 Yukarıda Bülent bey güzel bir çalışma yapmış. Eminim öngörü anlamında faydalanacaklar da olcaktır. Nacizane tavsiyem; AHP (Analitik Hiyerarşik Proses) testi konu için çok daha uygun ve açıklayıcı olur.
Söylediklerinizin büyük bir çoğunluğuna katılıyorum ama bu ülkede yaşıyoruz içimize sinmese de bu genellemeye uymak zorundayız eğer aldığımız arabanın satarken piyasa değerini düşünecek isek kırmızıdan uzak durmak durumundayız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #764 : Ekim 12, 2015, 00:09:42 »
Yapmış olduğunuz çalışmadan anlaşılıyor ki Türkiye'de  bu araçlar avantajlı değil ve çelişkiler haklı. Bu arada çalışmanız için size teşekkür ederim.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 11, 2015, 23:58:53
Söylediklerinizin büyük bir çoğunluğuna katılıyorum ama bu ülkede yaşıyoruz içimize sinmese de bu genellemeye uymak zorundayız eğer aldığımız arabanın satarken piyasa değerini düşünecek isek kırmızıdan uzak durmak durumundayız.

Bir insan aracın 2. elini niye düşünür ki? Temiz olan araç illaki alıcı bulur. Toyota'nın 2. eline güvenerekten yaris almıştım, satarken 5 ay bekledim, takasla verdim en sonunda, alan adam da galeriye sattı hatta. 2. el diye diye ncapden 5 yıldızı olmayan ya da donanımı olmayıp olması gerekenden pahalı araçlara biniyor bu millet. Çok sık alıp satanlara lafım yok ama aldığı aracı en az 2-3 sene kullananların 2. el kaygısını gereksiz görüyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '05
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #765 : Ekim 12, 2015, 00:22:46 »
Bir insan aracın 2. elini niye düşünür ki? Temiz olan araç illaki alıcı bulur. Toyota'nın 2. eline güvenerekten yaris almıştım, satarken 5 ay bekledim, takasla verdim en sonunda, alan adam da galeriye sattı hatta. 2. el diye diye ncapden 5 yıldızı olmayan ya da donanımı olmayıp olması gerekenden pahalı araçlara biniyor bu millet. Çok sık alıp satanlara lafım yok ama aldığı aracı en az 2-3 sene kullananların 2. el kaygısını gereksiz görüyorum.
Satarken 5 ay beklememek için düşünür mesela

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #766 : Ekim 12, 2015, 01:01:33 »
Hakan Bey'in bahsettiği konu benim yaptığım maliyet hesabını, araçların 2.el değerlemelerini ve diğer bir çok kıyaslamayı içermektedir. Aşağıdaki linkteki dokümanı inceleyebilirsiniz.

http://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBoQFjAAahUKEwj49IKatLvIAhWEXBoKHZnDAeU&url=http%3A%2F%2Fwww.acarindex.com%2Fdosyalar%2Fmakale%2Facarindex-1423937297.pdf&usg=AFQjCNHqpaCHIyL2gJRzG7kJDIgvaJobXQ&sig2=xtrmeJBlN_SDvhBt1Eg0xg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #767 : Ekim 12, 2015, 01:05:33 »
Satarken 5 ay beklememek için düşünür mesela

Toyotada bile 5 ay beklediysem ... demek istemiştim. Tofaş da çok alıp satılıyor bu memlekette.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #768 : Ekim 12, 2015, 09:36:04 »
Bir Ayakkabıyı giydikten sonra acaba rahat satabilirmiyim gibidir artık 0.km araç konusu.

Ayakkabı alırken öncelik rahatlığıdır, sonra dayanıklılık (marka), işlevselliği (spor-günlük kullanım) ve renktir.

Spor ayakkabıda Kırmızı renk iyi olabilir ama günlük ayakkabıda daha koyu veya toz kaldıran renkler tercih edilir.

Ayakkabılarda bile teknoloji gelişti ve hafiflediler, yürürken insana daha az enerji harcatıyorlar, daha uzun ömürlüler, altları ve üstleri aynı anda eskiyor. Malesef artık 2. el ayakkabılara pek rastlanmıyor.

80'li yılların başında karbüratörlü olan Fiat serisinde endüksiyon bobini kullanılıyordu, yeni çıkan Brodway elektronik ateşlemeli olarak üretilmişti ve insanlar bundan çok korkmuşlardı. Kasabalar ve Köylerde Broadwaye uzay aracı gibi bakılıyordu.. "bu arıza çıkarabilir"..!

Tabii herşey arıza çıkarabilir, insanlı uzay mekikleri bile fırlatma geri sayımda son saniyelerde uçuşları iptal edilebiliyordu. Fakat bir ürünün eskimesi farklı bir konudur, her ürün eskir, eskime süresini o ürünü satın almak için harcadığımız paraylada kısmen ölçebilirsiniz (markalar arasında).

Hakan bey'in sürekli hatırlattığı Hybrid teknolojisinin yeni olmadığı konusunu tekrarlamak isterim.

Hybrid Toyotada tanınmayan uzaydan gelmiş herhangi bir parça yok.

Fakat otomatik şanzımandan hala korkmaya devam eden bir millete Hybrid satış yapmak öyle kolay bir meselede değil elbette.

Unutmayın ki bu ülkede taksi ve minibüs şöförleri felç geçirmeyi göze alarak hala düz vites araç kullanmaktalar. Ülkemizde Devlet ilk defa halktan öne geçerek bu konuda değişim yaptı ve belediye otobüsleri otomatik oldu. (Not: Bu hükümetten önce başlamış yeniliktir, partilerle ilgisi yoktur, 70'li yıllarda Leyland yarı otomatik otobüslerle başlamıştır.)

Pillerin 5 yıl garantisi var ama en az 10+ yıl ömrü var. 10 yıl bence hiç az bir zaman değil. Ama tabii artık en az 500 bin+ km yapabilen motor teknolojisinden sonra hala 100 bin km yapmış bir araca ömrünü tamamlamış gözüyle bakma ön yargısınıda aşamamış bir milletiz.

Sonuç olarak, Yaris Hybrid'in yakıt tüketim değerleri bu konu içinde de konuşulmuş, şanzımanı bilinen parçaların güzel karışımıyla üretilmiş, hacmi bir çok insana ve aileye yetecek kadar olan bir otomobildir. Yakınınızdaki sanayilerde mekanik yada elektiksel tamir olmakta araçlar içinde Yaris, Auris ve Prius Hybrid göremezsiniz zira yetkili servislerde de yoktur.

Toyota zaten elektriksel arıza çıkartmayan daha doğrusu bu konuya büyük yatırım yapıp önem veren bir markadır.

abd'deki oğlumda 2006 Prius var, 100 bilmem kaç bin km'de ve pil paketi sadece up-date yapılmış. Bunun haricinde araç hiç tamir edilmemiş, periyodik bakımları haricinde değişen hiç bir parçası yok.

Peki kayıtlarda hiç mi arıza yok? var elbette, bilinçsiz kullanıcıların kötü yada yanlış muamelesi sonucu yada eskiyen parçalar her otomobildeki kadar olabilir, devirdaim yada klima pompası, termostad vs.

Artık kullanım amacınıza göre 3. yakıt seçeneği olduğunu hatırlayın.

Nano piller piyasaya sürüldüğünde 4. yakıt seçeneğimizde oluşacaktır.     
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #769 : Ekim 12, 2015, 12:54:59 »
Bu genellemelere göre hareket ederek o genellemelerin sebeplerinden biri olmuş oluyoruz.
 Ben z aracın kırmızısından hoşlandı isem onu tercih ederim, başkasının zevkine göre almam. Benim işime B segmenti yarıyorsa, C çok satılıyor diye düşünmem. 
 Düne kadar ülkemizde dizel binek otomobil hiç satılmazdı. Numunelik görülürdü sadece. Şimdi o ön yargılara rağmen durum hızla değişti.
 Bence kaygılardan mümkün mertebe sıyrılıp, keyifle hareket etmek lazım. Başkalarının tercihleri doğru ya da yanlış değildir bu gibi durumlarda. Sadece tercihtir.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #770 : Ekim 12, 2015, 13:46:31 »
Ben de Yaris Hybrid'i tercih ederim. Üç farklı sebebim var;

1. Annem babam yaşlı insanlar, şehir içinde onları istedikleri yerlere götürmem gerek. Bunun için şehir içinde pratik, az yakıt kullanan B sınıfı bir araca ihtiyacım var.

2. Toyota Safety Sense güvenlik donanımının sunulmasını bekliyorum.  Güvenlik önemli.

3. Yaris Hyrid'in teknolojisini beğeniyorum. Tam da olması gerektiği gibi.


Otomobil alırken genellemeler konusuna şunu ekleyebilirim;

-  maliyet, tercih esnasında üst sıralara çıkıyor. Örneğin; 70 bin liraya satılan otomobil kırmızı diye 10 bin liraya satılırsa  kimse 'ben bunu almam, çünkü kırmızı' diye elbette demez.

- aynı şekilde maliyet konusu otomobil seçme tarzınızı da etkileyebilir. Örneğin; ABD'de hem akaryakıt için, hem de otomobil için insanların alım gücü yüksektir. Bu yüzden ABD'de otomatik vitesli büyük, geniş, sedan veya stationwagon, SUV, MPV gibi otomobiller tercih sebebi olur.
Avrupa genelinde akaryakıt fiyatları yüksek olduğundan ve belki de genellikle küçük ailelerden oluştuğundan ve başka nedenlerden dolayı B sınıfı hatchback tarzı benimseniyor. Normal olarak Almanya'da Mercedes, BMW, Audi gibi markalar seçilir çünkü alım güçleri yeterlidir.
Otomatik viteslerin yakıt tüketimi konusunda gelişmesiyle birlikte Türkiye'de otomatik dizellere doğru tercih kayması oluyor.
Fakir ülkelerde ise malum motosiklet veya çok ucuz otomobiller tercih edilebiliyor.

Kişiden kişiye değişir otomobil tercihi. Fakat genelleme yaptığımızda maliyet hesabı ilk akla gelen şey oluyor.  Durumum olsa 200.000TL'yi basıp alırdım Prius, veya bir başkası kırmızı son model bir Ferrari alırdı ama bunlar geneli teşkil etmiyor.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '15
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #771 : Ekim 16, 2015, 18:20:36 »
herkese merhabalar ben izzet yaşım  33
yorumları okuyarak ve daha önce toyota araç tecrübeleriminde etkisiyle
yaris hybrit almak nasip oldu tecrübelerini paylaşan herkese çok teşekkür ederim çok faydalı oldu karar vermemde :)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #772 : Ekim 16, 2015, 20:01:09 »
Hayırlı olsun İzzet Bey. Kazasız, belasız, iyi günlerde kullanın.

Bu konu gerçekten bir Yaris Hybrid kılavuzu olmuş durumda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '05
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #773 : Ekim 16, 2015, 20:41:21 »
herkese merhabalar ben izzet yaşım  33
yorumları okuyarak ve daha önce toyota araç tecrübeleriminde etkisiyle
yaris hybrit almak nasip oldu tecrübelerini paylaşan herkese çok teşekkür ederim çok faydalı oldu karar vermemde :)



İzzet Bey hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileğiyle deneyim ve tecrübelerinizi bizlere aktarmanızı bekliyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #774 : Ekim 16, 2015, 21:18:14 »
Kullanıcısı değilim.
 Örneğin kırmızı vb renkli araçlara da ülkemizde çekinilerek bakılır, bu renkten değil, genellemelerden oluyor, muhafazakarlık olarak açıklanabilir.
Yine Smart 2 kişilik olanları ülkemizde görmek zor, ancak bazı yerlerde bu araçtan çok sayıda görülebilir. Oysa ülkemizdeki büyük şehirler için ideal boyutta araçlar, sabah işe giderken içince 1-2 kişi gördüğümüz onca araç düşünüldüğünde.
 Batı Avrupa'dan önemli bir üreticinin otomobil bölümü sorumlusu ilginç ve doğru bir tespitte bulunmuştu bana, "y marka aracın, salon sınıfı ve üstelik 4 çekerli modeli neden burada bu kadar çok var, halbu ki ona ihtiyaç yok ki" demişti. Açıkçası düşüncemi dile getirmişti, eminim böyle düşünen başkaları da var. Ancak otomobil kimikültürlerde taşıt olma özelliğinden çok bir statü sembolü. Bu kültürden vazgeçilmeden ülke olarak kalkınmak pek olası değil. Örnekler de halka doğru verilmeyince, bazı şeylerin farkına varılması zor oluyor.
 Aslında buradan başlı başına bir konu çıkar.

 Yukarıda Bülent bey güzel bir çalışma yapmış. Eminim öngörü anlamında faydalanacaklar da olcaktır. Nacizane tavsiyem; AHP (Analitik Hiyerarşik Proses) testi konu için çok daha uygun ve açıklayıcı olur.

Hayatımda,Yunanistanda ki kadar smart hiç görmedim,sürü gibiler:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #775 : Ekim 17, 2015, 07:43:34 »
Hayatımda,Yunanistanda ki kadar smart hiç görmedim,sürü gibiler:)
Aslında bazı koşullar için çok mantıklı araçlar. Bazı yerlere dik bile parkedebiliyor. Diğer araçların trafikte kapladığı alana oranla genelde taşıdığı kişi sayısı(şehir içi) düşünülünce faydaları görülebilecek karoserler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #776 : Ekim 17, 2015, 11:44:19 »
Aslında bazı koşullar için çok mantıklı araçlar. Bazı yerlere dik bile parkedebiliyor. Diğer araçların trafikte kapladığı alana oranla genelde taşıdığı kişi sayısı(şehir içi) düşünülünce faydaları görülebilecek karoserler.

Hem ön hemde arkada Tavanının yüksek olması, bir üst sınıf araçlardan bile daha kaliteli ferahlık sağlıyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #777 : Ekim 17, 2015, 14:49:40 »
Aslında bazı koşullar için çok mantıklı araçlar. Bazı yerlere dik bile parkedebiliyor. Diğer araçların trafikte kapladığı alana oranla genelde taşıdığı kişi sayısı(şehir içi) düşünülünce faydaları görülebilecek karoserler.
kesinlikle katılıyorum.almayı düşünmedim değil :) yıllar önce test etmiştim iyide hızlanıyordu :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #778 : Ekim 18, 2015, 11:26:50 »
kesinlikle katılıyorum.almayı düşünmedim değil :) yıllar önce test etmiştim iyide hızlanıyordu :)
Bir belgeselde güvenlik testi de yapıyorlardı, oldukça iyiydi hatırladığım kadarı ile.
Lastik masrafları, vergiler, tüketim, park, trafik, pratiklik vs düşünüldüğünde, ülke olarak gelişmesi gereken bir sınıf aslında.Emisyonlarda da avantajı olur. İçini ısıtıp, soğutması bile nispeten daha kolay. Otoparklar da, araç sınıfına göre ücretlendirilebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '15
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #779 : Ekim 18, 2015, 22:34:02 »
İzzet Bey hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileğiyle deneyim ve tecrübelerinizi bizlere aktarmanızı bekliyoruz.
Çok teşekkür ederim Sağolun :)


Mesaj Birleştirildi: Ekim 18, 2015, 22:36:29
İzzet Bey hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileğiyle deneyim ve tecrübelerinizi bizlere aktarmanızı bekliyoruz.
Çok teşekkür ederim :) zaman içinde alışıp öğrendikçe aracı tecrübelerimi zevkle aktarmaya çalışacağım en nihayetinde bu forum çok etkili oldu almamda aracı :)

Mesaj Birleştirildi: Ekim 18, 2015, 22:49:36
Smart fourtwo konusuna gelirsek  yaris hybrid almadan önce yani yaklaşık 1 hafta önce smart kullanıyordum eşimin aracı smart tı sonra yaris hybrid almaya karar verdik
Smart çok Avantajlı bir araç özellikle istanbul gibi bir yerde harika bir araç  sıkıntısına gelirsek çok ağır bir direksiyonu var bayanlar için biraz zor ve süspansüyonları Çok sert
Ama heryere park etmesi dik bir şekilde ve az yakıyor olması
Sevgili Tekin bozbey Abi'min dediği gibi ferah bir araç
Ve herkesin merak ettiği Acaba satabilirmiyim diye Düşünceler var fakat ben bügüne  kadar sattığım araçlarımda hiç aldığım fiyatın üstüne satamadım  fakat smart ı 3000 tl fazladan fiyata sattım hemde hiç beklemeden sanırım aracı bilenler hemen alıyor