Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 220155 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #720 : Ağustos 16, 2015, 10:38:25 »
@Tekin Bozbey (21136) abi eskiden daha bir aktiftin forumda :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #720 : Ağustos 16, 2015, 10:38:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #721 : Ağustos 16, 2015, 11:12:00 »
Hb araçta arka basınçlar genelde önden düşük olur zıplamaları önlemek için.
 Araç en az 1 saat durduktan ve sonra 5 km mesafeyi geçmeden basınçlarıkarlarsanız stabil olabilir.
 Yük ve güzergaha göre mümkün mertebe üst değerlere yakın basınç iyi olur, gerisi sizin konfor beklentinize bağlı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #722 : Ağustos 16, 2015, 11:39:05 »
Çok teşekkür ediyorum değerli yorumlarınız için. Hepsini dikkate alıcam. Benim için buyük bir soru işareti giderilmiş oldu. Çok sağolun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '13
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #723 : Ağustos 27, 2015, 16:33:16 »
Herkese Merhabalar;
Burayı uzun zamandır takip ediyorum. Tartışmalardan ve bilgilendirmelerden çok faydalandım. Ben de artık deneyimlerimi aktarabileceğimi düşünüyorum.

Yaris Hybrid aracımı Ankarada 2013 sonundan bu yana kullanıyorum. İlk günden bu güne yaptığım km ve aldığım benzin kayıtlarını tutuyorum. Aracın aldığım günden bu yana ortalama tüketimi şu anda 4.55lt/100 km. En düşük değere yazın uzun yolda ulaştım. Bir deponun sonunda 3.4lt/100km ile. Bu araç bence hiç bir problem yaşatamayacak, gönül rahatlığı ile belki 1 000 000km kullanılabilecek bir araç. 20-25 sene problemsiz, rahat kullanılabileceğini düşünüyorum. Bu arada pil, lastik, fren balatası, buji,yağ, filtre değiştirirsiniz o kadar. Hepinize selam ve saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #724 : Ağustos 27, 2015, 18:17:55 »
Herkese Merhabalar;
Burayı uzun zamandır takip ediyorum. Tartışmalardan ve bilgilendirmelerden çok faydalandım. Ben de artık deneyimlerimi aktarabileceğimi düşünüyorum.

Yaris Hybrid aracımı Ankarada 2013 sonundan bu yana kullanıyorum. İlk günden bu güne yaptığım km ve aldığım benzin kayıtlarını tutuyorum. Aracın aldığım günden bu yana ortalama tüketimi şu anda 4.55lt/100 km. En düşük değere yazın uzun yolda ulaştım. Bir deponun sonunda 3.4lt/100km ile. Bu araç bence hiç bir problem yaşatamayacak, gönül rahatlığı ile belki 1 000 000km kullanılabilecek bir araç. 20-25 sene problemsiz, rahat kullanılabileceğini düşünüyorum. Bu arada pil, lastik, fren balatası, buji,yağ, filtre değiştirirsiniz o kadar. Hepinize selam ve saygılar...

Uzun yol değeriniz gerçekten çok başarılı. Cruıse control kullanarak mı 3.4 lt yakıt tüketimi ortalamasını yakaladınız. Bir de ortalama hızınız ve yolun eğim durumunu merak ettim açıkçası. Ben uzun yolda hiç kullanmadığım için merak ediyorum. Şehir içinde benim de ortalamam 4.5 lt/100km. Şu an 3.800 km civarı. Bilgi için de teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #725 : Ağustos 27, 2015, 21:24:32 »
Bir de Prius olacak ki tadından yenmez..
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #726 : Ağustos 27, 2015, 21:53:15 »
Bir de Prius olacak ki tadından yenmez..

bir de çirkin yapmasalar bu aracı... |-\
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '13
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #727 : Ağustos 28, 2015, 18:06:49 »
Uzun yol değeriniz gerçekten çok başarılı. Cruıse control kullanarak mı 3.4 lt yakıt tüketimi ortalamasını yakaladınız. Bir de ortalama hızınız ve yolun eğim durumunu merak ettim açıkçası. Ben uzun yolda hiç kullanmadığım için merak ediyorum. Şehir içinde benim de ortalamam 4.5 lt/100km. Şu an 3.800 km civarı. Bilgi için de teşekkürler.

Yunus Bey;
Çoğunlukla Cruise kullandım. 110 km/s ile girdiğim yokuş çıkışlarında min 70km/s e düşünce CC ile hızı kilitleyerek; yokuş aşağı 110km'ye kadar hızlanarak; düzlüklerde ise 90 km CC ile... Ankara da depoyu doldurdup yola çıktım. Milas'da bir daha doldurdum. 24.57lt benzin aldım. Litresi 4.6TL den 113.02 TLye 721km yol gittim. 3.4lt/100km yani km'de 16kuruş yaktı. Kot olarak Ankara'dan Milas'a yokuş aşağı sayılır :) Çünkü zaten dönüş yolunda ne kadar dikkatli olsam da 4 lt/100km yaktım  ;) Ben şehir içinden çok uzun yolda daha ekonomik kullanabiliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #728 : Ağustos 28, 2015, 21:07:08 »
Neyse Yaris dahada güzelleşmiş Yaris Hybrid e devam.
Yaris Bi-Tone
Yaris Küçük Stil paketine kavuştu;

Siyah petek ızgara.
 Düz Krom dış aksamlar.
Kısmi Piano Black Kaplama.
Yeni Auris'te gördüğümüz Çift Renk koltuklar.
Siyah A Sütunundan başlayan ve gövde üstünden tavana kadar olan Metalik siyah boya.
İnci Beyazı, Platin Bronz, Barselona kırmızısı renk seçenekleri.
Yaris Bi-Tone Paketi ve 2016 modeli Frankfurt Otomobil Fuarında tanıtılacaktır.







Kaynak: http://birincivites.blogspot.com.tr/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #729 : Ağustos 29, 2015, 09:37:18 »
Yunus Bey;
Çoğunlukla Cruise kullandım. 110 km/s ile girdiğim yokuş çıkışlarında min 70km/s e düşünce CC ile hızı kilitleyerek; yokuş aşağı 110km'ye kadar hızlanarak; düzlüklerde ise 90 km CC ile... Ankara da depoyu doldurdup yola çıktım. Milas'da bir daha doldurdum. 24.57lt benzin aldım. Litresi 4.6TL den 113.02 TLye 721km yol gittim. 3.4lt/100km yani km'de 16kuruş yaktı. Kot olarak Ankara'dan Milas'a yokuş aşağı sayılır :) Çünkü zaten dönüş yolunda ne kadar dikkatli olsam da 4 lt/100km yaktım  ;) Ben şehir içinden çok uzun yolda daha ekonomik kullanabiliyorum.

Teşekkür ederim gerçekten de iyi değerler. Allah kazasız belasız kullanmanızı nasip etsin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yaris hybrid 2015
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #730 : Eylül 10, 2015, 11:00:49 »
merhaba  merak ettim bir konu var
yurt dışında satılan yaris hybrid combine yakıt 3.3 l  co2  75 g/km
türkiyede satılan yaris hybrid combine yakıt 3.6 l  co2  82g/km

https://www.toyota-europe.com/new-cars/yaris/index.json#/publish/compare_engines/selection=1NZ-FXE-15H--77ECVT
yurt dışında satılan yaris hybrid ile türkiyede satılan yaris hybrid arasında ne fark var  anlıyamadım
bildiğim kadarıyla testler belli bir standartlarda yapılıyor
bu aradaki fark nereden kaynaklanıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #731 : Eylül 10, 2015, 11:39:56 »
merhaba  merak ettim bir konu var
yurt dışında satılan yaris hybrid combine yakıt 3.3 l  co2  75 g/km
türkiyede satılan yaris hybrid combine yakıt 3.6 l  co2  82g/km

https://www.toyota-europe.com/new-cars/yaris/index.json#/publish/compare_engines/selection=1NZ-FXE-15H--77ECVT
yurt dışında satılan yaris hybrid ile türkiyede satılan yaris hybrid arasında ne fark var  anlıyamadım
bildiğim kadarıyla testler belli bir standartlarda yapılıyor
bu aradaki fark nereden kaynaklanıyor


15" jant = yakıt 3.3 lt/100km    co2  75g/km
16" jant = yakıt 3.6 lt/100km    co2  82g/km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yaris hybrid 2015
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #732 : Eylül 10, 2015, 16:13:57 »

15" jant = yakıt 3.3 lt/100km    co2  75g/km
16" jant = yakıt 3.6 lt/100km    co2  82g/km

eğer konu ekonomi ise ki öyle olduğu hibrit araç  olmasından belli
ekonomi ön planda olduğu için türkiyeye 15" jant ile ile neden getirmemişler? 
diğer pazarlara 15" jant ile sunmalarının amacı nedir?
cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #733 : Eylül 10, 2015, 16:56:28 »
Şuan Toyota Türkiye sitesinde Yaris Hybrid Cool ve Spirit modellerinde 15" jant kullanıldığı yazıyor fakat 82g/km salınım görünüyor. Opsiyon olarak 16" jant sunulmuş. Belki de sitedeki veri doğru değildir.

Bildiğim kadarıyla aradaki tüketim farkı 15"-16" jant farkından oluşuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #734 : Eylül 10, 2015, 17:38:31 »
 Kullanılan lastik tipi bile bu farkları oluşturabilir. Keza donanım ve dolayısı ile ağırlık farklılıkları da bu farklarda etkilidir. Teste tabi olan iki modelin özelliklerini incelemek lazım.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #735 : Eylül 10, 2015, 18:22:43 »
Örneğin, İngiltere'de satılan Yaris Hybrid Active 1085kg ve Yaris Hybrid Excel 1150kg.

Detaylandırma yapılmadan tek bir tüketim değeri verilmiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '15
  • 6 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #736 : Eylül 12, 2015, 14:02:49 »
Arkadaşlar hybrid araçlarda charge ibresi üst ve alt sınırları arasında herhangi bir fark var mı ? (Mesela charge ibresinin üst seviyesinde maximum şarj en alt seviyesinde minimum şarja olanak veriyor diyebilirmiyiz) herkese iyi hafta sonları.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #737 : Eylül 12, 2015, 20:05:58 »
Arkadaşlar hybrid araçlarda charge ibresi üst ve alt sınırları arasında herhangi bir fark var mı ? (Mesela charge ibresinin üst seviyesinde maximum şarj en alt seviyesinde minimum şarja olanak veriyor diyebilirmiyiz) herkese iyi hafta sonları.

Charge ibresinin aşağı yönlü hareketi daha güçlü şarj yapıyor anlamına gelmektedir.

Yüksek süratlerde frene dokunduğunuzda balataları sıkmadan tam şarj yükü ile araç yavaşlatılmakta hem balata eskitilmemekte hemde max seviyede enerji geri kazanımı yapılmaktadır. Bu esnada ibrenin tam alt tarafa kadar indiğini gözlemleyebilirsiniz diğer taraftan buna hızlı şarj diyebilirsiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '15
  • 6 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #738 : Eylül 12, 2015, 22:35:41 »
Peki acaba fren pedalını dilimlere ayırsak (mesela 4 eşit dilim) , şöyle bir yorum doğru mu olur: yavaş şarj 1. ve 2. dilim , hızlı şarj 3. ve 4. dilim (ekstra olarak 3. ve 4. dilimlerde fren balataları da kademeli olarak devreye girmektedir)... gibi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #739 : Eylül 13, 2015, 08:56:47 »
Peki acaba fren pedalını dilimlere ayırsak (mesela 4 eşit dilim) , şöyle bir yorum doğru mu olur: yavaş şarj 1. ve 2. dilim , hızlı şarj 3. ve 4. dilim (ekstra olarak 3. ve 4. dilimlerde fren balataları da kademeli olarak devreye girmektedir)... gibi

Sadece 2 bölüme ayırabiliriz.

Fren pedalına bastığımızda fren lamba müşürünün boyu kadar olan bölüm ve pedalın geriye kalan bölümü.
Müşürün bittiği yere kadar basıldığında zaten max şarj gerçekleşiyor (yeterli sürat varsa).
Daha fazla basıldığında max şarj artı hidrolik basıncı kadar balata sıkıştırması.

Düşük süratlerde müşürün bittiği yere kadar basmış olsak bile max şarj gerçekleşemez çünkü..
Max şarjın gerçekleşmesi için aracın, jeneratör üzerinde geri yönlü oluşturacağı şarj torku yetersiz gelmektedir.
Yani jeneratör tam yükle çevrilemez.

Bu sebepledir ki, harcadığımız kadar şarj yapmak kolay değildir hatta bazen imkansızdır. İlave enerjiye ihtiyaç kalmaktadır, o da benzinli motordur.

İlave bir bilgi vermek istiyorum.

Fethiye şehir içinde yollar sürekli tam düz ama yavaş trafik fakat Antalyada yollar asfalt, inişli çıkışlı ve hızlı trafik olmasına rağmen Antalyada yakıt tüketimi daha az çıkıyor. Çünkü hızlı inişli çıkışlı yollar hızlı şekilde aşıldığında (50 - 60 - 70 gibi) daha fazla şarj yapılarak ekonomi sağlanıyor.

Kabaca şöyle tarif etmek gerekirse, Fethiyede düz zeminde 40 civarlarında 4L/100km iken
Antalyada 60 ile 3.5L/100km
Arada ilginç çapraz yönlü tüketim değeri çıkıyor.
İlk başlarda da belirttiğim gibi, elektrik motoru ile düz zeminlerde yapılabilen sürat 59km/h
 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)