0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Şu an için yıllık yapacağımız km.yi bilmiyorum ancak 8-10 bin km olabilir. 4 - 4.5 lt çok iyi bir tüketim değeri gerçekten. Yaris Hybrid ve Peugeot 208 dizel otomatik araçların test sürüşünü yaptım, polo için henüz fırsat bulamadım. Yaris'in sürüş özellikleri, sessizliği ve iç mekanı beni etkiledi, Peugeot 208 ise biraz hayal kırıklığı yarattı. vites geçişleri çok sarsıntılı, yığılma yapıyor, özellikle yokuş yukarı kalkış ve sürüşlerde araç hangi vitesi seçeceğini düşünüp kalıyor gibi, ayrıca peugeot'un koltukları çok yumuşak, bu da hoşuma gitmedi, dizel moturun hırıltısı da cabası, tek olumlu yanı bence yakıt tüketimi, motor güçsüz ancak ekonomik heralde, polo için bir şey diyemeyeceğim şu an.
Hibritler "e-cvt" şanzımana sahip oldukları için vites geçişinde sıkıntı veya yığılma gibi problemler yok. Ben de ilk defa cvt şanzıman barındıran bir araç kullanan birisi olarak yadırganacak bir durumla karşılaşmadım. (Uzun yol yapma şansım da şu ana kadar olmadığından net bir şey söyleyemiyorum.) Yaris hibrit de bazen elektrikli modu etkinleştirme noktasında (bana göre) kararsızlıklar yaşayabiliyor, ancak alıştığınızda bu sorun da büyük oranda ortadan kalkıyor. Çünkü gaz pedalına zamanla alışıyorsunuz.Yeni nesil araçların büyük bir çoğunluğu artık tasarruflu diyebiliriz. Ancak konfor ve donanım seviyesi de karar verme noktasında ciddi etkenler. Örnek olarak "hyundai" lere de baktığımızda "B" VE "C" sınıfı için konuşursak tabiri caizse gırtlağa kadar dolu araçlar. Ancak o paralar verilir mi derseniz, kişinin beğenisine ve tercihine kalmış bir durum. Netice de bir araç üretimden son kullanıcıya ulaşana kadar birçok işlemden geçiyor.
Geçmiş yazışmalarda gördüm, cruise control ile yol yapılınca tüketim daha da düşüyor denilmiş, ancak ben test sürüş yaparken görevli cruise control kullanıldığı zaman elektrikli motor devreye girmiyor sadece benzin motor çalışıyor demişti. bu konuda bilgisi olan var mı acaba?
Tam aksine Cruise ile Elektrik motoru optimum düzeyde kullanılarak benzinli ile melezleniyor ve ekonomi mükemmel gerçekleşiyor.
bana da ilginç gelmişti, anacak görevli şahıs çok emin konuşmuştu ve hatta elektrik motorunun kullanılmamasının bir hikmeti vardır:) demişti. Eğer cruise control kullanılırken elektrik motoru kullanılmayacaksa, cruise controlü kullanmak mantıksız olur.
Bu konudaki sohbet, "otomatik gaz veren bir sistem yaratsak ne faydası olur" diye 100 yıl öncesinin konuşmalarına benzeyebilir ancak.Elektrik motorunun devre dışı kaldığı durumlar neredeyse yok gibi.Duraklamalarda, yada yokuş aşağı cruise ile inmiyorsak elbette çalışmıyor.
avusturya'da taksi şoförü prius ile 1 milyon kilometreyi devirmiş. hem de batarya değişmeden.http://www.carscoops.com/2015/07/austrian-taxi-driver-covers-1-million.html
Hakan bizim memlekette bile Taksici Albea ile 1000 km yapıyorsa. Prius ile ne kadar yapar çok merak ediyorum. Biz tasarruf tasarruf diyoruzda bu taksiciler neden bu hybirit araçlara geçmiyor şuan itibariyle kafama takıldı
alabileceği hibrit yok. prius almaya kalksa o paraya 3-4 tane linea alır. vergisi falan. çevre kirliliğinin umurlarında olduğunu sanmıyorum. zaten taksiciler için fazla teknolojik. adamlar yol bilgisayarını bile yeni öğrendiler.
Bu arada yaris hibrit ile priusda bulunan pil farklılığını göz önüne alırsak, hangisinin daha uzun ömürlü olduğunu söyleyebiliriz ?
Ben bir konuda fikrinizi almak istiyorum. Hibrit aracım şu an 3500 km oldu. sürekli şehir içinde kullandığım için engebe, kasis v.s çok oluyor. Havalar da malum baya sıcak. Lastik basıncı en son 1000 bakımında sanırım kontrol edildi. Ben de genelde gittiğim lastikçime uğradım dün sabah, elemanı vardı abimizin. Ben de bilmediğimden karışmadım, çıkarken sorduğumda butun lastiklere 35 bastim dedi. Bugun de pek değişiklik hissetmedim ama opel corsa kullanan arkadaşım da çok basmış dedi. Dönüşte benzinliğe uğradık. Ön lastiklere 30 arka lastiklere de 32 bastık ama olması gerekeni bulamadım. Yardımcı olursanız sevinirim.