Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 220143 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #700 : Temmuz 07, 2015, 10:55:22 »
Şu an için yıllık yapacağımız km.yi bilmiyorum ancak 8-10 bin km olabilir. 4 - 4.5 lt çok iyi bir tüketim değeri gerçekten. Yaris Hybrid ve Peugeot 208 dizel otomatik araçların test sürüşünü yaptım, polo için henüz fırsat bulamadım. Yaris'in sürüş özellikleri, sessizliği ve iç mekanı beni etkiledi, Peugeot 208 ise biraz hayal kırıklığı yarattı. vites geçişleri çok sarsıntılı, yığılma yapıyor, özellikle yokuş yukarı kalkış ve sürüşlerde araç hangi vitesi seçeceğini düşünüp kalıyor gibi, ayrıca peugeot'un koltukları çok yumuşak, bu da hoşuma gitmedi, dizel moturun hırıltısı da cabası, tek olumlu yanı bence yakıt tüketimi, motor güçsüz ancak ekonomik heralde, polo için bir şey diyemeyeceğim şu an.

Hibritler "e-cvt" şanzımana sahip oldukları için vites geçişinde sıkıntı veya yığılma gibi problemler yok. Ben de ilk defa cvt şanzıman barındıran bir araç kullanan birisi olarak yadırganacak bir durumla karşılaşmadım. (Uzun yol yapma şansım da şu ana kadar olmadığından net bir şey söyleyemiyorum.) Yaris hibrit de bazen elektrikli modu etkinleştirme noktasında (bana göre) kararsızlıklar yaşayabiliyor, ancak alıştığınızda bu sorun da büyük oranda ortadan kalkıyor. Çünkü gaz pedalına zamanla alışıyorsunuz.

Yeni nesil araçların büyük bir çoğunluğu artık tasarruflu diyebiliriz. Ancak konfor ve donanım seviyesi de karar verme noktasında ciddi etkenler. Örnek olarak "hyundai" lere de baktığımızda "B" VE "C" sınıfı için konuşursak tabiri caizse gırtlağa kadar dolu araçlar. Ancak o paralar verilir mi derseniz, kişinin beğenisine ve tercihine kalmış bir durum. Netice de bir araç üretimden son kullanıcıya ulaşana kadar birçok işlemden geçiyor.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #700 : Temmuz 07, 2015, 10:55:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #701 : Temmuz 11, 2015, 00:31:43 »
Hibritler "e-cvt" şanzımana sahip oldukları için vites geçişinde sıkıntı veya yığılma gibi problemler yok. Ben de ilk defa cvt şanzıman barındıran bir araç kullanan birisi olarak yadırganacak bir durumla karşılaşmadım. (Uzun yol yapma şansım da şu ana kadar olmadığından net bir şey söyleyemiyorum.) Yaris hibrit de bazen elektrikli modu etkinleştirme noktasında (bana göre) kararsızlıklar yaşayabiliyor, ancak alıştığınızda bu sorun da büyük oranda ortadan kalkıyor. Çünkü gaz pedalına zamanla alışıyorsunuz.

Yeni nesil araçların büyük bir çoğunluğu artık tasarruflu diyebiliriz. Ancak konfor ve donanım seviyesi de karar verme noktasında ciddi etkenler. Örnek olarak "hyundai" lere de baktığımızda "B" VE "C" sınıfı için konuşursak tabiri caizse gırtlağa kadar dolu araçlar. Ancak o paralar verilir mi derseniz, kişinin beğenisine ve tercihine kalmış bir durum. Netice de bir araç üretimden son kullanıcıya ulaşana kadar birçok işlemden geçiyor.

Geçmiş yazışmalarda gördüm, cruise control ile yol yapılınca tüketim daha da düşüyor denilmiş, ancak ben test sürüş yaparken görevli cruise control kullanıldığı zaman elektrikli motor devreye girmiyor sadece benzin motor çalışıyor demişti. bu konuda bilgisi olan var mı acaba?
İmzasız

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #702 : Temmuz 11, 2015, 02:05:04 »
Geçmiş yazışmalarda gördüm, cruise control ile yol yapılınca tüketim daha da düşüyor denilmiş, ancak ben test sürüş yaparken görevli cruise control kullanıldığı zaman elektrikli motor devreye girmiyor sadece benzin motor çalışıyor demişti. bu konuda bilgisi olan var mı acaba?

Kuyruklu yalan.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #703 : Temmuz 11, 2015, 17:40:42 »
Tam aksine Cruise ile Elektrik motoru optimum düzeyde kullanılarak benzinli ile melezleniyor ve ekonomi mükemmel gerçekleşiyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #704 : Temmuz 12, 2015, 00:31:55 »
Tam aksine Cruise ile Elektrik motoru optimum düzeyde kullanılarak benzinli ile melezleniyor ve ekonomi mükemmel gerçekleşiyor.

bana da ilginç gelmişti, anacak görevli şahıs çok emin konuşmuştu ve hatta elektrik motorunun kullanılmamasının bir hikmeti vardır:) demişti. Eğer cruise control kullanılırken elektrik motoru kullanılmayacaksa, cruise controlü kullanmak mantıksız olur.
İmzasız

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #705 : Temmuz 13, 2015, 08:48:41 »
bana da ilginç gelmişti, anacak görevli şahıs çok emin konuşmuştu ve hatta elektrik motorunun kullanılmamasının bir hikmeti vardır:) demişti. Eğer cruise control kullanılırken elektrik motoru kullanılmayacaksa, cruise controlü kullanmak mantıksız olur.

Bu konudaki sohbet, "otomatik gaz veren bir sistem yaratsak ne faydası olur" diye 100 yıl öncesinin konuşmalarına benzeyebilir ancak.

Elektrik motorunun devre dışı kaldığı durumlar neredeyse yok gibi.

Duraklamalarda, yada yokuş aşağı cruise ile inmiyorsak elbette çalışmıyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yorgun Yillarim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '12
  • 137 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #706 : Temmuz 13, 2015, 09:40:24 »
Bu konudaki sohbet, "otomatik gaz veren bir sistem yaratsak ne faydası olur" diye 100 yıl öncesinin konuşmalarına benzeyebilir ancak.

Elektrik motorunun devre dışı kaldığı durumlar neredeyse yok gibi.

Duraklamalarda, yada yokuş aşağı cruise ile inmiyorsak elbette çalışmıyor.

@Tekin Bozbey (21136)  Abi senin sohbetini özledik :)
Zaman Sadece "SEVGİYE" yenik düşer,
Geri kalan her şeyse "ZAMANA"...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #707 : Temmuz 17, 2015, 23:50:21 »
avusturya'da taksi şoförü prius ile 1 milyon kilometreyi devirmiş. hem de batarya değişmeden.

http://www.carscoops.com/2015/07/austrian-taxi-driver-covers-1-million.html

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #708 : Temmuz 18, 2015, 00:15:39 »
avusturya'da taksi şoförü prius ile 1 milyon kilometreyi devirmiş. hem de batarya değişmeden.

http://www.carscoops.com/2015/07/austrian-taxi-driver-covers-1-million.html
Hakan bizim memlekette bile Taksici Albea ile 1000 km yapıyorsa. Prius ile ne kadar yapar çok merak ediyorum. Biz tasarruf tasarruf diyoruzda bu taksiciler neden bu hybirit araçlara geçmiyor şuan itibariyle kafama takıldı :)
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #709 : Temmuz 18, 2015, 00:24:50 »
Hakan bizim memlekette bile Taksici Albea ile 1000 km yapıyorsa. Prius ile ne kadar yapar çok merak ediyorum. Biz tasarruf tasarruf diyoruzda bu taksiciler neden bu hybirit araçlara geçmiyor şuan itibariyle kafama takıldı :)

alabileceği hibrit yok. prius almaya kalksa o paraya 3-4 tane linea alır. vergisi falan. çevre kirliliğinin umurlarında olduğunu sanmıyorum. zaten taksiciler için fazla teknolojik. adamlar yol bilgisayarını bile yeni öğrendiler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #710 : Temmuz 18, 2015, 10:46:57 »
 Taksi başlıklı bir konumuz mevcut.
Taksiler hybrid değil, elektrikli olabilir. Sonuçta boş şekilde trafikte gezmeleri de önlenmeli bazı şehirlerde. Elektrikliler durakta şarj edilir, şehir içi çevre kirliliğine de olumlu etkisi olur, gürültü kirliliğine de.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #711 : Temmuz 18, 2015, 10:59:35 »
alabileceği hibrit yok. prius almaya kalksa o paraya 3-4 tane linea alır. vergisi falan. çevre kirliliğinin umurlarında olduğunu sanmıyorum. zaten taksiciler için fazla teknolojik. adamlar yol bilgisayarını bile yeni öğrendiler.

Katılıyorum.

Teşvik olmazsa hayal gibi ama imkansız da değil tabi. Vergi düzenlemesi şart....
Bu arada yaris hibrit ile priusda bulunan pil farklılığını göz önüne alırsak, hangisinin daha uzun ömürlü olduğunu söyleyebiliriz ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #712 : Temmuz 19, 2015, 08:07:03 »

Bu arada yaris hibrit ile priusda bulunan pil farklılığını göz önüne alırsak, hangisinin daha uzun ömürlü olduğunu söyleyebiliriz ?

Bu konuyla ilgili bir şema vardı ama şimdi bulamadım.

Hybrid bir otomobile sahip olduğumuz süre içinde pilin ömrü bizim için öncelik olmayacaktır. Ama kabaca 10 - 15 yıldan aşağı olmadığı söylenebilir.

Yani normal bir aracın motorunun 1 milyon km yapıp yapmamasıyla kimsenin ilgilenmemesi gibi düşünün.

Teknik anlamda Yaris'te kullanılan Nikel Metal Hidrit pilin ömrü, Lithium Ion pile oranla daha uzun ve değişim maliyeti daha düşük.

Üretici firma tüketici için en uygun olan pile karar vermiş zaten.

Tabii Lithium pilin avantajlarıda yok değil.

Pil konusunda herhangi problem yoktur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #714 : Temmuz 21, 2015, 18:08:43 »
Merhaba.
Uzun zaman olmuş ilk mesajımdan beri.

Şimdi baktım da Pederin Yaris Hybrid'i Ekim 2012 de almışız. 2 ay önce 40.000 bakımına girdi.
Şu ana kadar kilolu bir akrabamızın ön yolcu koltuğundan inerken tavandaki el tutacağını deforme etmesi dışında hiç bir teknik sorun yaşamadı.
Tutamaç da garanti kapsamında serviste ücretsiz değiştirildi. Sanırım bir defa da Derindere kapanmadan hemen önce Toyota aracı servise çağırmıştı.
Bir parçası değiştirildi ama ne olduğunu hatırlayamadım.

Araç çoğunlukla İstanbul dışında. Ege'de. Ve yolun çoğunu uzun yolda (Datça-İstanbul-Datça) yapıyor. Aslında uzun yol arabası değil bence. Ama sevdiği için de değiştiremiyor. Kıyamıyor. Güneşten korumak için Sonax bile yaptırdı iki gün önce. :) Demek ki niyeti yok. Tek derdi "keşke biraz daha yüksek olsaydı" :)
Aslında Datça için sanırım en uygun F/P araç Duster falan da onu da beğenmiyor.

50.000 de görüşmek dileğiyle...
Yaris Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #715 : Ağustos 16, 2015, 00:39:16 »
Ben bir konuda fikrinizi almak istiyorum. Hibrit aracım şu an 3500 km oldu. sürekli şehir içinde kullandığım için engebe, kasis v.s çok oluyor. Havalar da malum baya sıcak. Lastik basıncı en son 1000 bakımında sanırım kontrol edildi. Ben de genelde gittiğim lastikçime uğradım dün sabah, elemanı vardı abimizin. Ben de bilmediğimden karışmadım, çıkarken sorduğumda butun lastiklere 35 bastim dedi. Bugun de pek değişiklik hissetmedim ama opel corsa kullanan arkadaşım da çok basmış dedi. Dönüşte benzinliğe uğradık. Ön lastiklere 30 arka lastiklere de 32 bastık ama olması gerekeni bulamadım. Yardımcı olursanız sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 36000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #716 : Ağustos 16, 2015, 03:12:56 »
Ben bir konuda fikrinizi almak istiyorum. Hibrit aracım şu an 3500 km oldu. sürekli şehir içinde kullandığım için engebe, kasis v.s çok oluyor. Havalar da malum baya sıcak. Lastik basıncı en son 1000 bakımında sanırım kontrol edildi. Ben de genelde gittiğim lastikçime uğradım dün sabah, elemanı vardı abimizin. Ben de bilmediğimden karışmadım, çıkarken sorduğumda butun lastiklere 35 bastim dedi. Bugun de pek değişiklik hissetmedim ama opel corsa kullanan arkadaşım da çok basmış dedi. Dönüşte benzinliğe uğradık. Ön lastiklere 30 arka lastiklere de 32 bastık ama olması gerekeni bulamadım. Yardımcı olursanız sevinirim.
  lastik ebatlarına göre basınç listesinden bakabilirsiniz. Ama önleri ve arkaları 32 yapın 1 ton civarı araçlara yeterli.
Toyota Corolla 2001 1.6 Terra Special
Toyota Corolla 2010 1.6 Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #717 : Ağustos 16, 2015, 10:22:31 »
Ben bir konuda fikrinizi almak istiyorum. Hibrit aracım şu an 3500 km oldu. sürekli şehir içinde kullandığım için engebe, kasis v.s çok oluyor. Havalar da malum baya sıcak. Lastik basıncı en son 1000 bakımında sanırım kontrol edildi. Ben de genelde gittiğim lastikçime uğradım dün sabah, elemanı vardı abimizin. Ben de bilmediğimden karışmadım, çıkarken sorduğumda butun lastiklere 35 bastim dedi. Bugun de pek değişiklik hissetmedim ama opel corsa kullanan arkadaşım da çok basmış dedi. Dönüşte benzinliğe uğradık. Ön lastiklere 30 arka lastiklere de 32 bastık ama olması gerekeni bulamadım. Yardımcı olursanız sevinirim.

Önlere 34 Arkalara 30 uygun olmaktadır.

Akşam gölgede basınçları ayarlamalısınız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #718 : Ağustos 16, 2015, 10:30:07 »
Çok sağolun yorumlar için teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #719 : Ağustos 16, 2015, 10:36:47 »
yunus bey, aracınızın şoför kapısının gövde rengi boyalı kısmında (kapı eşiği vb.) veya oraya yakın bir yerlerde hangi yük ve lastik kullandığınız duruma göre basınç değerleri yazıyor olması gerek. en kötü ihtimâlle kullanıcı el kitabında vardır. 34-30 veya 32-30 normal kullanım için seçilebilir fakat yüklü bagaj ya da olası lastik jant çapı değiştirmeniz durumunda basınç değerlerini de değiştirmeniz gerekecektir.