Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 220266 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #660 : Haziran 29, 2015, 09:56:40 »
aynı anda şarj olup güç harcamadığı sürece yakıt hücresi piller uzun süre performansını koruyabilir.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #660 : Haziran 29, 2015, 09:56:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #661 : Haziran 29, 2015, 14:38:03 »
 Abd için bile aslında yüksek rakam sayılır o fiyatlar dediğin gibi Tekin abi, ama tabi bölgeye ve vergisine göre değişir tabi. Vergilendirme buraya göre orada, eyaletler bazında da olsa çok farklı.
 Pil gruplarında, hücre bazında değişim olayı çok karışıktır, sağlığı açısından çok fazla değişken var. Örneğin performans kaybı belli orana gelince batarya bitmiştir denebilir ancak bu hücre bazından farklılıklar gösterebilir. Fakat iç dirençler, şarj olma süreleri vs düşünüldüğünde, performansını belli oranda kaybetmiş bir hücre ile yeni hücrenin aynı gurupta yer alması başka sorunlara yol açabilir, çok iyi araştırmak lazım. Burada pil yönetim sistemi yazılımı da önemli tabi. Örneğin aşırı şarjı önlemek için hangi verileri dikkate alıyor, bakmak lazım. Bu işin en sağlıklı ve ekonomik olanı, grup halinde değişimdir aslında. Bir grup aküde, en zayıf hücre kadar performans gösterebilecektir akü bir genelleme yaparsak.
 Diğer yandan; aracı çalışmadan bırakınca da belli boşalmalar olacaktır, yani boşta bekleyen pil de enerjisini yitirecektir. NiMh pillerde bu oran az değil. Bu noktada, hafıza etkisi pek olmasa da, bahsettiğimiz pillerde de belli hafıza etkileri görülebiliyor(bu etki NiMh 'de kolay giderilebiliyor). Buna da dikkat etmek lazım. Tüm bunlar ve şarj-deşarj döngüsü ile de pilin ömrü ortaya çıkıyor. İşte bu noktada pil yönetim sisteminin önemi açığa çıkıyor.
 İdeal koşullarda 15-20 yıl ömür biçilebilir ancak kullanım koşullarının her daim ideal olmayacağı da düşünülebilir. Bu durumda, şarj-deşarj döngüsü de dikkate alındığında, 7-15 yıl arası süreler ortaya çıkacaktır kuvvetle muhtemel. İlk şarj araca takılmadan mı yapılıyor, pil yönetim sistemi, belli periyotlarda grubun bakımını yapıyor mu(deşarj-şarj) vs bilmek gerekir. Ayrıca şu sonuç da çıkarılabilir buradan, henüz yeni bir akü grubu ile, kulanım şartları ve şarj-deşarj döngüsüne de bağlı olarak 3. yılındaki bir akü grubu aynı performansı göstermeyecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #662 : Haziran 29, 2015, 21:00:25 »
Ben 2 yaşını geçtim,
Henüz birkaç ay önce Pil sağlık kontrolü yetkili serviste, Japonya sitesinden Online yapıldı,
Tekrar yapılacaktır, Toyota farklı ülkelerdeki Hybridler konusunda Feedback çok önem veriyor,

Bir sorun yaşanacağını düşünmüyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #663 : Haziran 29, 2015, 22:54:26 »
Ben, Yaris Hybrid'in neyini seviyorum? Teknolojisini. Baktığınızda normal bir B sınıfı otomobil. Ama teknolojisini düşündüğünüzde;  "evet, bu iş böyle yapılmalı" diyorsunuz. Frene bastığımda kinetik enerjimi boşu boşuna sürtünme kuvveti ile harcamamalıyım veya potansiyel enerjimi yokuş aşağı giderken depolayabilmeliyim.

Öte yandan, Türkiye'de TL/Dolar kurunun yüksek oluşu, hibrit otomobillere vergi teşviki olmaması ve benzin litre fiyatının dizel ve otogaza göre pahalı oluşu bu otomobili ekonomiklikten uzaklaştırıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #664 : Haziran 30, 2015, 08:27:01 »
Ben 2 yaşını geçtim,
Henüz birkaç ay önce Pil sağlık kontrolü yetkili serviste, Japonya sitesinden Online yapıldı,
Tekrar yapılacaktır, Toyota farklı ülkelerdeki Hybridler konusunda Feedback çok önem veriyor,

Bir sorun yaşanacağını düşünmüyorum.
Toyota için gerçekten önemli bir teknoloji ve bu sayede bazı başka markalarda da yakında daha sık görmeye başlayacağız hybrid otomobilleri büyük ihtimalle.

Sürekli gündeme geliyor ancak hala emisyon ve araç değerini de hesaba katan bir vergi düzenlemesi yapılmadı nedense. Bu konuda otomobil üreticileri de(düşük emisyon sahip araçların) çaba sarfetmeli. Örneğin bazı Avm'lerde, yeşil alanlı park etme bölgeleri mevcut ve bunlar kapılara daha yakın. Bu alanların doğru kullanımına azami özen gösterilmeli. Bunlar da önemli teşviklerdir.

 Dediğim gibi, dizel hybrid teknolojileri ya da rejeneratif frenleme gibi özellikler çok uzun zamandır kullanılıyorlar aslında taşıtlarda. Toyota da bunları otomobile uyarladı.

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #665 : Haziran 30, 2015, 14:42:11 »
Uzun ve Hafif yokuş aşağı oto yollarda cruise ile 110km/h sürati elektrikle gitmek çok zevkli..

Buna süzülmek diyorum.. :)

İlk alış yada Yıllık vergi düzenlemesi yapılmıyor çünkü ülkemizin kendi teknolojili ihracatı olmadığından devletin kasası küçülüyor.

Devlet mevcut parayı nasıl harcıyora bu bölümde girmemek gerekir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #666 : Haziran 30, 2015, 16:05:19 »
Uzun ve Hafif yokuş aşağı oto yollarda cruise ile 110km/h sürati elektrikle gitmek çok zevkli..

Buna süzülmek diyorum.. :)

.........


Tekin Bey,

Yukarıda belirttiğiniz durumda sadece elektrik motoru mu yola güç aktarıyor? Mesela hibrit olmayan bir araç olsa, o yokuş aşağı yolda motora hiç akaryakıt vermeden (cut off sistemi sayesinde) en son viteste 80km/h hız ile süzülebilirken, Yaris Hybrid rüzgar ve diğer sürtünmelerin önüne geçebilmek için bir miktar sadece elektrik motoru gücü kullanarak aynı yolda 110km/h hız yapabiliyor mu?

Benim videolarda gördüğüm kadarıyla araç 70-80km/h hıza kadar EV ışığını yakabiliyor. Yani EV ışığı yanıkken termik motorun devre dışı olduğunu biliyorum.  Bildiğim kadarıyla yokuş aşağı 110km/h hızda durum şöyle olmalı;

1. Yerçekiminin oluşturduğu yokuş aşağı yönündeki bileşke kuvvet, rüzgar ve diğer sürtünme kuvvetlere eşitse; araç ne şarj eder, ne de termik motora yakıt gönderir ve elektrik kullanmaz. Sadece süzülür.

2. Yerçekimi bileşke kuvveti yokuşta daha fazla gelirse; normalde araç yokuş aşağı hızlanmalıdır ancak Yaris Hybrid'te hız kontrollu cruise control olduğunu biliyorum. Bu durumda araç termik motora yakıt göndermez ve şarj durumuna geçer.

3. Yokuş eğimi 110km/h gidebilmek için yeterli değilse; bu hızda araç hem termik motoru hem de elektrik motoru birarada kullanır. Aynı koşulda hız 60km/h'te sabitlenirse, akünün durumuna göre araç EV ışığını yakarak sadece elektrik motoruyla gidebilir.


Yaris Hybrid sahibi değilim; hatalı düşünmüş olabilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #667 : Haziran 30, 2015, 16:40:23 »
 Elektriklilerin yaygınlaşması için bu tarz bir düzenleme yapılacaktır, büyük ihtimalle de hybridler de yararlanacaktır ama dediğim gibi, emisyon açısından yaklaşılması lazım olaya. Zaten AB uyum yasalarına göre düzenleme doğru olur. Diğer yandan bazı yerlerde, defansif sürüş teknikleri eğitimi almış sürücülerde de sigorta vb ödemelerde indirimler yapılıyor oldukça mantıklı olarak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #668 : Haziran 30, 2015, 18:06:44 »
Tekin abi,
Rampa iner iken boşa atarsak daha az elektrik harcamaz mı?   :islik:
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #669 : Haziran 30, 2015, 18:27:25 »
Araç ilerlerken CVT şanzıman boşa alınabilir mi? Normalde alınabilir bile olsa Yaris Hybrid için bu çok sakıncalı olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #670 : Haziran 30, 2015, 18:34:38 »
Olmayan şanzıman zaten boşa geçmiyor, merak etmeyin.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #671 : Haziran 30, 2015, 18:41:02 »
Olmayan şanzıman zaten boşa geçmiyor, merak etmeyin.

Ahmet Bey, dediğinizi anlamadım. Olmayan şanzıman derken neyi ifade ettiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #672 : Haziran 30, 2015, 18:43:09 »
Toyotanın hibrit araçlarında şanzıman yok.
Elektrik motoru tekerleklere sabit oranlı dişli ile bağlı.

O neden boşa alındıgında en fazla enerji üretmez veya tüketmez.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #673 : Haziran 30, 2015, 18:57:56 »
Toyotanın hibrit araçlarında şanzıman yok.
Elektrik motoru tekerleklere sabit oranlı dişli ile bağlı.

O neden boşa alındıgında en fazla enerji üretmez veya tüketmez.

Ahmet Bey,  sanırım bir yanlışlık oldu. Yaris Hybrid'te e-CVT  şanzıman var diye biliyorum. CVT prensibinde fakat elektronik kontrollü.

Sizin dediğiniz sistem Fluence'deki olabilir. Şanzumansız aktarım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #674 : Haziran 30, 2015, 19:20:17 »
Kendinizde demişsiniz e-CVT.

Forumda birçok kez anlatmıştım.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #675 : Haziran 30, 2015, 19:50:25 »
Kendinizde demişsiniz e-CVT.

Forumda birçok kez anlatmıştım.
Gerçekten merak ettim. Anlatımınızın yer aldığı bir link var mıdır kolayda?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #676 : Haziran 30, 2015, 20:20:01 »
Turuncu kol; MG2 (elektrik motoru)
Mavi kol; benzin motoru (ICE)
Siyah kol; tekerlek

Arada MG1 ise jeneratör.

Dikkat ederseniz tekerlek ile elektrik motoru direkt bağlı.
Ama elektrik motoru ile benzinli motor diretk bağlı değil.
e-CVT işte bu bağlantı oluyor. Benzinli motor şartlara göre değişik devirlerde döner, ama tekerlek bundan etkilenmez. (dolaylı etkilenir)

https://www.youtube.com/watch?v=Zpfs2LPAa6Y
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #677 : Haziran 30, 2015, 20:54:05 »
Yaris Hybrid'de kayış kasnak şeklinde bir CVT şanzıman bulunduğunu sanıyordum.  Video için teşekkürler, çok açıklayıcı oldu.

Bu sistemde hafif yokuş aşağı yolda vites konumunu boşa almak mümkün müdür?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #678 : Haziran 30, 2015, 21:07:12 »
1. ve 2. jenerasyon Priuslarda aslında orada dişli yerine çelik örgü kayış var.
Tabii o da sabit oranlı.

Bakım maliyetlerini azaltmak için 3. nesil Priusta dişli sistem kullanıldı.
Vitesi boşa almak bu durumda mümkünde değil. Sadece elektronik olarak motora giden güç kesilmiş olur.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #679 : Haziran 30, 2015, 21:17:37 »
Yaris Hybrid'in şanzımanını difransiyel olarak hayal edin.

Elektrik motoru 60hp olduğundan uzun yokuş aşağı süzülüşlerde tekerden gelen ters gücü elektriğe çevirip aynı anda güç olarak kullanıyor ve hatta fazlasını pile dolduruyor.

Düz yolda 60hp elektrik gücü pilinde zayıflaması sonucu sadece 59km/h - 70km/h olarak sabitliyor.

Sıvı yakıtlı araçların yokuş aşağı inişlerde, aynı şartlarda harcadığı yakıtta çok düşüktür ama hala sıvı yakıttır.

Hybrid otomobil bunu bedava yapıyor.

Vites boşa alınırsa elektrik motor gücü iptal edilmiş ve yokuş aşağı jeneratör elektrik üretemez hale gelir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)