Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 220132 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #680 : Haziran 30, 2015, 21:50:07 »
İyi bir yazılımla yönetilen sofistike bir sistem. Tam da olması gerektiği gibi. Bilgiler için teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #680 : Haziran 30, 2015, 21:50:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #681 : Haziran 30, 2015, 21:57:18 »
60 hp elektrikli motor gücü iyimiş gerçekten. zaten 1.0 lt yaris 68 hp idi sanırım.

bir de bu tek dişlinin dişli oranını merak ettim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #682 : Haziran 30, 2015, 22:17:22 »
İyi bir yazılımla yönetilen sofistike bir sistem. Tam da olması gerektiği gibi. Bilgiler için teşekkürler.

Daha iyisi yapılana kadar şimdilik en iyisi.

Optimum düzeyde çalışan bir sistem.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #683 : Temmuz 01, 2015, 09:12:45 »
60 hp elektrikli motor gücü iyimiş gerçekten. zaten 1.0 lt yaris 68 hp idi sanırım.

bir de bu tek dişlinin dişli oranını merak ettim.

Normal CVT ve  e-CVT dişli oranları,

Bu 1.8 Avensis'e ait, dikkat ederseniz başlangıç ve bitiş var. Vites kavramı yok. Son dişli oranı mevcut.

[attach=1]



1.8 Prius e-CVT şanzıman oranı dikkat ederseniz yok. Sadece son dişli oranı mevcut.

[attach=2]

Bunlarda elektrik motorunun tekerleklere direkt bağlı oldugunun göstergesi,
Zaten bir çok yerde ilave pil konularak yakıtsız 100 Km/h hız'a ve 120 Km menzillere ulaşılmaya başlandı.
Elektrik motoru direkt bağlı olmasa idi bu imkansız olurdu.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #684 : Temmuz 01, 2015, 10:22:20 »
Yokuş aşağı 60-70 hıza kadar EV ışığı yanıyor, sonra sönüyor, ama bu arada sönse de benzin tüketimi 0 olarak görünüyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #685 : Temmuz 01, 2015, 13:12:51 »
Prius 2. Jenerasyon aktarma

https://m.youtube.com/watch?v=ZmHpSyTsfm0



Prius 2. ve 3. Jenerasyon aktarma

https://m.youtube.com/watch?v=dLNDGUISTYM


Bu videolara bakarak iki sorum olacak;

1. İkinci jenerasyon aktarmada MG1 için maksimum devir sayısının 6500devir/dk olduğu belirtilmiş. MG2, MG1'i maksimum devirde çevirdiği anda aracın hızı 37-40mil/h (60-65km/h) oluyormuş ve benzin motoru mecburi olarak devreye girip MG1'in devrini maksimum devirinden daha aşağıda tutuyormuş. Üçüncü jenerasyonda ise farklı dişli oranları kullanılarak bu durum 60mil/h'de (yaklaşık 100km/h) gerçekleşiyormuş.

Bu, neden aracın belli bir hızdan sonra benzin motorunu çalıştırması gerektiğini açıklıyor.

Yaris Hybrid 2.jenerasyon aktarmaya mı sahiptir?

2. MG2 tekerleklere bağlı fakat benzin motoru tekerleklere bağlı değil. Benzin motoru tekerleklere nasıl güç aktarıyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #686 : Temmuz 01, 2015, 14:00:37 »
1. Bilmiyorum.

2. Benzinli motor, MG1 ve MG2 diferansiyel mantignda çalısan dişli grubu ile birbirine bagli.
Bu durumda benzinli motor veya elektrikli motor döner ise jeneratörde dönmek zorunda.
Benzinli motorun tekere güç aktarması için ise jeneratörün çok fazla enerji üretmeye başlar ise aşırı karşı kuvvet uygular, bu durumdada güç jeneratör yerine tekerleklere gitmeye başlar.

Bunu şöylede düşünebiliriz,
Arabamız ile buzlu yolda gidiyoruz.
Sol tekerler buzda sag teker asfalt üzerinde, bu durumda güç buzdaki sol tekere giderek pati çekiyor ve digeri duruyor.
Zar zor ilerledik ve sag teker buz sag tekerlek buz a gelir ise sol tekerlek durarak sağ tekerlek pati çekmeye başlar.
Kısaca güç kolay yoldan akmak ister.

Benzinli motorun gücüde aynı bu şekilde sürekli degişkendir.
Ya elektrik üreterek asistlik yapar. Veya hareket enerjisi ile asistlik yapar.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #687 : Temmuz 01, 2015, 15:01:06 »
Yani gaz pedalını sonuna kadar bastığımızda benzin motoru yüksek devirde dönüyor ve gücünün bir bölümünü şarj için MG1'de harcıyor, bir bölümünü ise MG1'in karşı gücünden dolayı tekerleklere aktarıyor. Aslında tam gaz ilerlerken bile akü şarj oluyor fakat MG2'nin daha fazla güç kullanmasından dolayı akü zamanla bitiyor.

MG2 ana motor oluyor ve benzin motoru MG2'yi değişken güçlerde asiste ettiği için sanki bir CVT şansıman varmış gibi durum oluşuyor.

Bu durumda; hafif yokuş aşağı inerken vites konumu boşa alınıp yakıt tasarrufu sağlanabilir mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #688 : Temmuz 01, 2015, 15:08:42 »
Aslında gaz pedalınında benzin motoru ile alakası yok.
Gaz pedalı MG2 ye kumanda ediyor.
Enerji ihtiyacına göre benzinli motoru ECU yönetiyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #689 : Temmuz 01, 2015, 15:13:21 »
Tam siz yazarken ben bir önceki mesajımı güncellemişim.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #690 : Temmuz 01, 2015, 15:19:04 »
Güncelleme ile sistemi ne kadar iyi anlamış oldugunuz belli oluyor.

Bu durumda aslında sizde boşa alma konusuna cevap verebilirsiniz.
Mekanik ayrım olmuyor, sadece güç üretilmiyor ve tüketilmiyor. Ama MG2 dönmeye devam ediyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #691 : Temmuz 01, 2015, 18:35:04 »
Orada sanki şöyle bir şey var;

- yokuş aşağı giderken MG2 döndüğünde zaten MG1 dönmek zorunda ve vites D konumunda ise akü şarj alabilir. Fakat vites kolu N konumuna alınırsa ne olur? Herhangi bir mekanik ayrım olmadığına göre MG1'in alternatör görevi yazılımsal olarak sonlandırılmış olmalı ve gaz pedalına bassanız bile yazılımsal olarak buna motorlar tepki vermemeli.  Bu durumda MG1 de döner ama yüke binmez, aküyü doldurmaz.

- yokuş aşağı inerken akü tamamen boş ise vites N konumunda olsa bile benzin motoru devreye girebilir. O zaman yazılımsal olarak MG1 tekrar yüke binmeli ve aküyü doldurabilmeli. İşte burada bir hata oluştu çünkü MG1 alternatör görevi görmeye başladı ve sistem sanki vites D konumundaymış gibi normal işleyişe başladı.

Yukarıdaki düşüncem doğruysa eğer Yaris Hybrid yürür haldeyken vites N konumuna alınamıyor olmalıdır. Eğer araç yürür haldeyken vites N konumuna alınabiliyorsa MG1 hiç bir koşulda alternatör görevi görmemelidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #692 : Temmuz 01, 2015, 18:48:04 »
Dedikleriniz tamamen yazılım ile alakalı,
Yazılım degişerek öylede olur, böylede.

Ancak benznli motoru test etmek için calıştırma yöntemi oldugunu biliyorum. Ama nasıl hatırlamıyorum.
Boşta iken gaza basınca idi galiba.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #693 : Temmuz 01, 2015, 19:20:55 »
Yaris Hybrid arıza yaptığında çekebilmek için N konumunu koymuş olabilirler ve dediğiniz gibi benzin motorunu test için. Ama yürür haldeyken N konumuna alınmamalı, çünkü bir mantık hatası oluşuyor.

Aracın mekaniğini ve yazılımla bunu nasıl harmanladığını anlayınca akla yine 2 soru geliyor;

1. MG1'e aşırı yük bindirmeden ECO ibresinin altlarında mı hızlanmalı?

2. Yoksa bazı yabancı sitelerde belirtildiği gibi ilk hızlanmada hem MG2'yi hem de benzin motorunu kullanıp kalkış yapmalı ve sonra ayağı gazdan çekerek EV ışığını mı yaktırmalı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #694 : Temmuz 02, 2015, 00:23:30 »
Yaris Hybrid'in şanzımanını difransiyel olarak hayal edin.

Elektrik motoru 60hp olduğundan uzun yokuş aşağı süzülüşlerde tekerden gelen ters gücü elektriğe çevirip aynı anda güç olarak kullanıyor ve hatta fazlasını pile dolduruyor.

Düz yolda 60hp elektrik gücü pilinde zayıflaması sonucu sadece 59km/h - 70km/h olarak sabitliyor.


Elektrik motoru 25 hp benzinli motor 75 hp diye biliyorum ama 60 hp demişsiniz anlayamadım ???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #695 : Temmuz 03, 2015, 10:32:58 »
Benzinli motor 75 elektrik motoru 60 beygirdir.

İkisinin aynı anda tam performans çalışması ile 100 beygirlik bir güç oluşturuluyor, çünkü o şekilde verim ortaya çıkıyor.

Şehir içinde performanslı kalkış yapıp sonra ayak gazdan çekilip EV sürüşe geçilmeye müsait trafik varsa yapılabilir ama trafiğin akışı önemlidir.

Şehir içi yada dışı, Mümkün olduğunca müsait durumlarda cruise ile yolculuk çok daha ekonomi üretiyor, çünkü elektrik motorunu daha verimli kullanıyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #696 : Temmuz 03, 2015, 12:06:09 »
75hp benzin motoru + 60hp elektrik motoru = 135hp yapar gibi görünse de; aracın 100hp verdiği anda MG2 ve benzin motoru, MG1'i çevirebilmek için 35hp güç harcıyorlar gibi düşünülebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #697 : Temmuz 05, 2015, 01:57:30 »
Merhaba arkadaşlar,
Bu aralar eşime yeni bir araba alma aşamasındayım, önceliğimiz tabiki tüketim ve fiyat dengesini kurabilmek, Yaris Hybrid konusunda yazılanları okudum, dizel otomatik bir araç ile Yaris Hybrid arasında kararsız durumdayım. Peugeot 208 dizel otomatik ile Polo dizel otomatik araçların şehir içi tüketimi ile ilgili kullanıcıların yorumlarına ulaşamadım. Yaris Hybrid tüketimi hakkında sizler sayesinde bir fikir sahibi oldum, sizlerin bahsettiğim dizel araçların tüketimi konusunda tecrübeniz oldu mu yada bilginiz varmı?
Yaris test sürüşü sırasında satış elemanı normal olarak Yaris'in dizellerden daha az tükettiği ve fabrika verilerine çok yakın tüketim değerlerine ulaşacağımız konusunda garanti verdi. Şu an aklım iyice karıştı.
İmzasız

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #698 : Temmuz 06, 2015, 09:24:04 »
Merhaba arkadaşlar,
Bu aralar eşime yeni bir araba alma aşamasındayım, önceliğimiz tabiki tüketim ve fiyat dengesini kurabilmek, Yaris Hybrid konusunda yazılanları okudum, dizel otomatik bir araç ile Yaris ya  Hybrid arasında kararsız durumdayım. Peugeot 208 dizel otomatik ile Polo dizel otomatik araçların şehir içi tüketimi ile ilgili kullanıcıların yorumlarına ulaşamadım. Yaris Hybrid tüketimi hakkında sizler sayesinde bir fikir sahibi oldum, sizlerin bahsettiğim dizel araçların tüketimi konusunda tecrübeniz oldu mu yada bilginiz varmı?
Yaris test sürüşü sırasında satış elemanı normal olarak Yaris'in dizellerden daha az tükettiği ve fabrika verilerine çok yakın tüketim değerlerine ulaşacağımız konusunda garanti verdi. Şu an aklım iyice karıştı.

Senede ortalama kaç km yol kat edersiniz? Önce bunu düşünün. Bir de şehir içi ağılıklı kullanım söz konusu olacaksa hibrit daha avantajlı olacaktır. Yaris hibrit de otomatik olmasına rağmen sakin kullanımlarda "şehiriçinde" 4 litreyi geçmez ki daha önce söylediğim gibi benim güzergahımın üçte biri rampa olmasına rağmen sakin kullanımda 4.5 lt hızlı kullandığımda da 5 lt den yukarı çıkmayan ve çok keyifli bir araç. Bir de 3 aracı da test etmediyseniz test edin ondan sonra karar verin. Çünkü annem hibrit konusunda test sürüşünden sonra fikrini değiştirdi , keza kardeşim de aynı şekilde. İnşallah hayırlısı olsun sizin için. Donanım olarak hibrit spiriti seçecekseniz donanım karşılaştırmasını göz önünde bulundurmayı da ihmal etmeyin derim. B sınıfı bir araç için yaris hibrit bence gayet dolu bir araç. Cam tavan / açılır tavan hariç. :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #699 : Temmuz 07, 2015, 00:43:20 »
Senede ortalama kaç km yol kat edersiniz? Önce bunu düşünün. Bir de şehir içi ağılıklı kullanım söz konusu olacaksa hibrit daha avantajlı olacaktır. Yaris hibrit de otomatik olmasına rağmen sakin kullanımlarda "şehiriçinde" 4 litreyi geçmez ki daha önce söylediğim gibi benim güzergahımın üçte biri rampa olmasına rağmen sakin kullanımda 4.5 lt hızlı kullandığımda da 5 lt den yukarı çıkmayan ve çok keyifli bir araç. Bir de 3 aracı da test etmediyseniz test edin ondan sonra karar verin. Çünkü annem hibrit konusunda test sürüşünden sonra fikrini değiştirdi , keza kardeşim de aynı şekilde. İnşallah hayırlısı olsun sizin için. Donanım olarak hibrit spiriti seçecekseniz donanım karşılaştırmasını göz önünde bulundurmayı da ihmal etmeyin derim. B sınıfı bir araç için yaris hibrit bence gayet dolu bir araç. Cam tavan / açılır tavan hariç. :(

Şu an için yıllık yapacağımız km.yi bilmiyorum ancak 8-10 bin km olabilir. 4 - 4.5 lt çok iyi bir tüketim değeri gerçekten. Yaris Hybrid ve Peugeot 208 dizel otomatik araçların test sürüşünü yaptım, polo için henüz fırsat bulamadım. Yaris'in sürüş özellikleri, sessizliği ve iç mekanı beni etkiledi, Peugeot 208 ise biraz hayal kırıklığı yarattı. vites geçişleri çok sarsıntılı, yığılma yapıyor, özellikle yokuş yukarı kalkış ve sürüşlerde araç hangi vitesi seçeceğini düşünüp kalıyor gibi, ayrıca peugeot'un koltukları çok yumuşak, bu da hoşuma gitmedi, dizel moturun hırıltısı da cabası, tek olumlu yanı bence yakıt tüketimi, motor güçsüz ancak ekonomik heralde, polo için bir şey diyemeyeceğim şu an. 
İmzasız