Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 220175 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #640 : Haziran 24, 2015, 17:00:37 »
Kendi fikrimi aşağıda listelemeye çalışayım.

- kısa mesafe şehir içi kullanımı için turbolu araç size uygun olmayabilir.
- dizel motor soğuk havalarda kısa mesafede hemen ısınmaz. Yakıt tüketimi nispeten fazla olur.
- zaten fazla kilometre yapmadığınız için size dizel uygun değil. Benzinli modele göre verdiğiniz parayı amorti edemezsiniz.
- Sıklıkla şehir içinde kullanacaksanız; küçük, pratik bir otomobil size daha uygun olabilir.
- Yaris Hybrid Cool 58.350 lira, Yaris Life 1.0 39.950 lira. Arada neredeyse 20.000 lira fark var!  Motor hacminden dolayı yıllık vergi avantajı Yaris Life 1.0'dan yana.
- şimdiki otomobilinizi 6 senedir kullandığınıza göre sıfır otomobil belki de sizin için daha iyi olur. Garanti, sorunsuzluk açısından.
- yokuşsuz, düz yolda kullanacaksanız sizin için küçük atmosferik motorlu benzinli bir otomobil uygundur.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #640 : Haziran 24, 2015, 17:00:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yaris hybrid 2015
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #641 : Haziran 24, 2015, 22:50:15 »
O kadar kısa mesafelerde ve sürekli kullanıyorsanız Zoe'ye de göz atın ama onun da ilk satın alma fiyatı bence gereksiz yüksek. Bunun dışında çok ekonomik olduğu kesin. Belki Ötv düzenlemesi olursa daha farklı da düşünülebilir bu tarz araçlar için.
 Kısa mesafelerde ve sürekli kullanıyorsanız, mümkün mertebe küçük hacimli motorlar tercih etmeye çalışın eğer sıvı yakıtlı ve ekonomik olsun istiyorsanız.
 Başka fikirler de gelecektir.
Evet zoe iyi bir seçenek olabilir ama tabi  akü sorununu katmazsak
yaris hybrid benim için ne kadar ekonomik olabilir  tecrübelerinize dayanarak

Mesaj Birleştirildi: Haziran 24, 2015, 22:54:04
Tamamen elektrikle çalışan araba alın diyeceğim lakin onların da yıllık akü bedelleri olduğu için işin bir espirisi kalmıyor. Sanırsam siz arabanızdan sıkıldınız ve değişiklik arıyorsunuz :)

Evet sıkıldım aracımdan aslında yakıt fiyatlarından sıkıldım daha az yakıt yakan araç arayışındayım
benim aracım bu şekilde kısa mesafe kullanımda 8lt yakıyor

Mesaj Birleştirildi: Haziran 24, 2015, 23:02:53
Kendi fikrimi aşağıda listelemeye çalışayım.

- kısa mesafe şehir içi kullanımı için turbolu araç size uygun olmayabilir.
- dizel motor soğuk havalarda kısa mesafede hemen ısınmaz. Yakıt tüketimi nispeten fazla olur.
- zaten fazla kilometre yapmadığınız için size dizel uygun değil. Benzinli modele göre verdiğiniz parayı amorti edemezsiniz.
- Sıklıkla şehir içinde kullanacaksanız; küçük, pratik bir otomobil size daha uygun olabilir.
- Yaris Hybrid Cool 58.350 lira, Yaris Life 1.0 39.950 lira. Arada neredeyse 20.000 lira fark var!  Motor hacminden dolayı yıllık vergi avantajı Yaris Life 1.0'dan yana.
- şimdiki otomobilinizi 6 senedir kullandığınıza göre sıfır otomobil belki de sizin için daha iyi olur. Garanti, sorunsuzluk açısından.
- yokuşsuz, düz yolda kullanacaksanız sizin için küçük atmosferik motorlu benzinli bir otomobil uygundur.
benim gönlümdeki 2013 model hybrid spirit modelini almak
bu durumda benim için hem satın alma maliyeti olarak o kadar para bağlamaya değer mi hemde yakıt olarak kısa mesafe kullanımlarda 4lt  4.5lt de razıyım kısa mesafe soğuk motor bu rakamları görmek mümkün müdür


Mesaj Birleştirildi: Haziran 24, 2015, 23:33:48
Genel tanım şu şekilde bilinir :
Kısa mesafe kullanılan araç her zaman çok yakar
örnek olarak;3km bir mesafe gittik zaten motor  ısınana kadar yolun sonuna yaklaştık stop ettik 2 -3 saat işimizi gördük motor soğudu  tekrar çalıştırdık 3 km geri döndük motor yeni ısınmış sayılırken stop ettik. Bu durum 5 km de olsa çok fazla bişey farkedeceğini düşünmüyorum.
bu durumda ekonomik sürüş kalmıyor
2015 yaris hybrid ilk satın alma maliyeti olarak bana uygun değil
işte bundan dolayı 2. El 2013 model yaris hybrid düşünüyorum tabi bu şekilde kısa mesafe kullanımda 4lt 4.5 lt  rakamlar yakalanabilinirse.
hybrid, benzinli motoru ne kadar süre çalıştırıp ısıtıyor ve ne kadar zamanda bataryayı dolduruyor? Diğer benzinli araçlar mantığında olursa; yola çıktık benzinli motoru çalıştırdı 5km gittik stop ettik 3saat sonra  sonra tekrar yola çıktık hedefimize vardık benzinli motor bu sürr içinde ne kadar devrede olur ne kadar elektrikle gideriz ortalamız kaç lt olur
merak ettiğim bunlar
biraz uzun oldu kusura bakmayın
Tecrübelerinii ve bilgilerinizi paylaştığınız için sağolun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #642 : Haziran 25, 2015, 09:03:23 »
 Türkiye şartında hybridlerde gelişme var gerçekten, aslında bu durum güzel de. Elektrikli otomobiller de sizin bahsettiğiniz kullanım tarzı için en ideali aslında. Umarım bu araçlarda vergi düzenlemeleri olur olumlu yönde. Tabi çok zaman geçmeden.
 Zoe'nin ön koltukları çok rahat, etraf kontrolü çok iyi sürüş pozisyonu olarak. Diğer yandan ön koltuk tasarımları bence o araca hiç uygun değil. Ön yolcu ve sürücü için iyi ancak arkada oturanların görüşünü çok kapatıyor. Aracın akü fiyat durumunu bilmiyorum ancak aracın kendi fiyatı o sınıf için çok yüksek.
 Yaris Hybrid bir süredir satılıyor ve Türkiye için sınıfında başı çeken otomobil oldu çok az sayıda Prius ve Civic gibi Hybridler görsek de. Ama onun da akü barındırdığını unutmamak lazım. Gerçi NiMh ömürleri fena değildir ve hafıza etkisi hemen hemen yoktur. Fakat soğuğa karşı nispeten hassastır. İkinci el piyasası ise oluştu, bence bu bir avantaj.

 Kısa mesafe tüketimlerini en iyi o aracı kullanan arkadaşlarımız verecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #643 : Haziran 25, 2015, 09:14:17 »
Ahmet bey size yardımcı olayım 5.000 km tecrübeye dayanarak
- Bu araç ne kadar yavaş ve dur-kalk kullanırsanız o kadar az yakıyor. Uzun yolda ve süratli kullanırsanız 4-4.5 yakıyor çok zorlarsanız belki 5 yakabilir ama hiç görmedim? Benim hanım yavaş kullanır örneğin, 3.6-3.7 yakıyor 1-2 aydır.
- Klima vs. kullansanız da 0.1 fark ediyor. Ancak kışın hemen kaloriferi çalıştırırsanız biraz yakıyor, yola çıkıp benzin motoru kendisi devreye girdikten sonra çalıştırırsanız sorun yok.
- Bu motor soğuk çalışsın diye üretilmiş, zaten yağı da 0 numara.
- Aküsü çabuk doluyor, çabuk bitiyor, bu dezavantaj sayılmaz, çünkü fiyatı da ona göre karşılanabilir seviyede, uzun dönem maliyetleri de düşünmek gerek
- Arabanın huyunu öğrenir, gazla çok oynamaz, benzin ne zaman devreye giriyor anlarsanız oldukça rahat edersiniz, bir çeşit oyun gibi.
- Hesaplarıma göre 1 yılda dizel ile olan farkını amorti edecek, sonrasında hep kar edecek.
- Sessizliği inanılmaz, sadece bu bile farkına değer.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #644 : Haziran 26, 2015, 10:10:17 »
Ahmet bey ben aracı mart ayının sonunda teslim aldım. Şu an 2160 km'de aracım. Ben bazen agresif kullanımı da seven bir sürücüyüm diyebilirim. iş - ev arası gidiş gelişim tamamen şehir içi trafiği ve yaklaşık 14 km. Kışın en fazla 6lt. Yazın ve normal havalarda sakin kullanırsam 4,5lt agresif kullanımda da 5 lt  yi geçmeyen bir araç. Ancak şunu söylemeliyim ki yolumun yaklaşık üçte biri rampa buna rağmen 2008 honda civic otomatik benzinliden sonra yarı yarıya gibi bir yakıt tüketimini yakalamak beni bu yönde gerçekten çok etkiledi. 1.5 lt 'lik motorun gücünü pedalı sonuna kadar bastığınızda çok keyifli bir şekilde hissediyorsunuz açıkçası. Bu da benim aracı bazen fazla yaktırmamdaki etkenlerden bir tanesi  :rofl:. Çünkü kullananlar bilir, gerçekten de tahmininizden daha atik ve agresif bir sürüş sunuyor. Hem ekonomik hem de gaza yüklendiğinizde sizi kelimenin tam anlamıyla (bir spor araba kadar olmasa da ) tabiri caizse koltuğunuza yapıştırıyor. Son olarak da ben yaklaşık olarak 20-21 günde bir defa 100 tl 'lik 95 oktan benzinle 400-500 km arası yol yapıyorum. Bu tabiki de dediğim gibi benim biraz agresif kullanımımla alakalı çünkü 125 beygirlik bir honda civic ten sonra bir anda hybrid'e geçince hemen alışamamdan kaynaklanıyor olabilir. Yani özetle sakinken kedi gibi (hatta o kadar sessizki ağzı var dili yok misali), ancak bir anda aslana dönüşebiliyor  :rofl:

Benim tespit ettiğim artılar :
Anahtar aracın içinde unuttuğunuzda aracı kilitleyemiyorsunuz.
Yakıt tüketimi.
Ferah bir ön konsol mevcut bana göre.
Spirit modeli için söylüyorum. Aracı kilitlediğiniz an yan aynaların otomatik katlanması.
Spirit modeli için söylüyorum yağmur sensörü, far sensörü, soğutuculu torpido.
Geri görüş kamerası.
Ses sistemi gayet başarılı.
Yol tutuşu limitlerin üzerinde biraz savursa da gayet keyifli.
Usb girişi olması.
Bluetooth olması.
Hız sabiyleyici.


Eksiler:
Kol dayama yerinin dar olması. Hazneli olmaması.
Vites konsolu, her ne kadar Toyota klasiği olsa da honda gibi olsa iyi olurmuş.
Cd çalar olmaması. (Alışkanlık  :rofl: )
Pil ömrünün belirsizliği.
Cam tavan / açılır tavan olmaması.

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #645 : Haziran 27, 2015, 13:29:11 »
Pilin en erken biteceği süre 10 Yıl gibidir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #646 : Haziran 27, 2015, 13:43:02 »
Pilin en erken biteceği süre 10 Yıl gibidir.

Bu süre arabayı değiştirme adına yeterli bir süremi Tekin Abi? pil değişimi mi araç değişimi mi daha avantajlı olur?
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #647 : Haziran 27, 2015, 16:53:44 »
Bu süre arabayı değiştirme adına yeterli bir süremi Tekin Abi? pil değişimi mi araç değişimi mi daha avantajlı olur?

Çok kritik bir soru sormuşsunuz. Ben hemen soruya atladım, kusura bakılmasın.

Az önce Toyota bayisini aradım. Yaris Hybrid için batarya ücreti yaklaşık 8000TL, işçilik için 1000tl fiyat verildi.

Burada matematik devreye girer;

Yaris Hybrid ile aynı fiyatta, aynı donanımda, yakıt tüketimi ortalama 4.1lt/100km olan bir dizel araç aldınız.  Her iki otomobili de yılda 15.000km kullanıyorsunuz. Yıllık benzin ve vergi zammı %10 olarak devam etti. (yıllar geçtikçe MTV'deki vergi indirimi dikkate alınmamıştır. Her iki araç için de indirim aynı orandadır.) Buna göre; 10 yıl sonra toplamda 150.000km yol yaptınız. Yaris Hybrid için benzin ve vergi masrafları 60.311 liraya yaklaştı. Diğer araç 1.300cc altı motor ve 10. yılda toplam masrafınız 53.296TL oldu. Ee, batarya ve işçilik fiyatı yerinde durur mu? Yıllık %10 enflasyon ortamında batarya ve işçilik fiyatı oldu 23.344TL. Batarya üretim maliyetlerinin düştüğünü düşünerek iyimser bir yaklaşımla 10. yılda batarya ve işçilik masrafının 11.672TL (!) olduğunu düşünelim.

Yukarıdaki hesaplamaya göre, eğer bataryayı 150.000km'de değiştirmek zorunda kalırsanız külliyen zarardasınız.

Bataryanın ömrü için yabancı sitelerde ortalama 250.000km deniliyor. Peki o zaman karlı olur muyuz? Pek sanmıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #648 : Haziran 27, 2015, 17:11:05 »
İyi de bu hesapta bakım masrafları yok. Bir de olası arızalar da dizel araçların masrafı daha fazla oluyor. Zaten hibritin avantajı da bence burada devreye giriyor. Hibrit şehiriçinde dizelden çoğu yönden avantajlı. Hele turbo dizel ağırlıklı araçların trafikte fazlaca olduğunu düşünürsek.........

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #649 : Haziran 27, 2015, 17:14:51 »
TL Dolar karşısında değerlenirse, benzin ve dizel fiyatları birbirine çok yaklaşırsa, devlet baba hibrit otomobillerde vergiyi düşürürse, batarya fiyatı bu kadar yüksek olmazsa Yaris Hybrid kullanmak  karlı olur.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 27, 2015, 17:27:25
İyi de bu hesapta bakım masrafları yok. Bir de olası arızalar da dizel araçların masrafı daha fazla oluyor. Zaten hibritin avantajı da bence burada devreye giriyor. Hibrit şehiriçinde dizelden çoğu yönden avantajlı. Hele turbo dizel ağırlıklı araçların trafikte fazlaca olduğunu düşünürsek.........

Yaris Hybrid şehir içi otomobilidir tam anlamıyla. Yukarıdaki hesaplamaları şehir içi yakıt tüketimi ile yaparsak dizele göre avantaj yakalarız.

Bakım masrafları hesaplamalarda yok ama Toyota 10.000km'de bir bakım isterken, diğer bazı markalar 15.000km'de bir bakım istiyorlar. Masrafları eşit tuttum hesaplamalarda.

Herkesin korktuğu turbo kapalı kutu. Arkadaşımda 235.000km'de 1.3 Multijet otomobil var. Hiç otomobile özen göstermeden kullanır. Normal bakımlar haricinde hiç bir masraf çıkartmadı. Ama kimisi de diyor ki 70.000km'de turboya 2500TL sıkıştı. Ben masrafları bilemediğim için hesaba o kısmını karıştırmadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #650 : Haziran 27, 2015, 22:43:00 »
O günler geldiğinde, pilin komple değiştirileceğini düşünmüyorum, belkide sadece biten üniteleri değişecektir.

Fiyatınında o kadar yüksek olmaması gerekiyor..

Ben aracımı değiştirmezdim.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #651 : Haziran 27, 2015, 23:34:19 »
Kitapçığında "aracın kullanım ömrü 10 yıldır" yazıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yaris hybrid 2015
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #652 : Haziran 28, 2015, 02:00:02 »
arkadaşlar bir çok sorunun cevabı burda bir göz atın derim
50 Soruda Toyota Hybrid
Teknolojisi ve Yaris Hybrid
http://www.efetoyota.com.tr/ToyotaAnkara/IcerikDetay.aspx?ID=55

Mesaj Birleştirildi: Haziran 28, 2015, 02:08:46
Kitapçığında "aracın kullanım ömrü 10 yıldır" yazıyor.
bataryanın ömrünün aracın ekonomik ömrüyle aynı olduğunu söylediklerine göre burdan batarya ömrünün 10 sene olduğunu anlıyoruz
linkini verdiğim sayfada
batarya değişimi öngörülen bir parça olmamakla birlikte yedek parça fiyatı 4645tl+kdv (12/11/2014)
olarak belirtiliyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #653 : Haziran 28, 2015, 03:50:41 »
Yaris Hybrid için Kasım 2014 batarya fiyatı 4.645TL +KDV yani 5481TL olduğuna göre dolar cinsinden fiyatı 2500$ civarındadır. Çünkü Kasım 2014'te dolar kuru  2.20TL civarındaydı.

Bataryanın şimdiki değeri ise;  2500$x2.67TL= 6.675TL olmalı. Bayiden 8.000TL batarya fiyatı verildi.

Örneğin; İngiltere'de dizel yakıt litre fiyatı benzinden daha pahalı, hibrit otomobiller için vergi teşviki var ve 2500$ batarya parası bir İngiliz için fazla sıkıntı vermez. Bu durumda İngiltere'de satılan Auris'lerin %40-50'si hibrit olur.

Amerika'da akaryakıt litre fiyatı ucuz. 2.500cc V6 motor olur.

Türkiye'de ne olur?  Tüp olur en uygun.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #654 : Haziran 28, 2015, 12:31:18 »
İyi araştırmak lazım ama batarya hücre olarak değişmez. Değişirse dirençler farklı olur, yeni hücre çabuk tükenir. Genel anlamda ise zaten hücre grupları set halinde değişir. Bunun dışında kalan durum ise, hatalı üretilmiş hücredir.

 Eğer dizel ile hybrid karşılaştırması olursa her ikisinin de avantaj ve dezavantajları var. Genelleme yaparsak, yalıtımda dizel daha dolu, hybrid ise, şehir içinde daha sessiz. Devirli kullanımda dizel avantajlı, trafikte hybrid. Ama bir de elektrikli üniteler var. Onlara da vergi avantajı gelirse, kçok ekonomik olurlar, bakım maliyetleri çok düşük olur, menzil ise şimdilik sorun. Ama emisyonda da avantajlılar vergi açısından. Tabi dizel hybridler var bir de.

 Bu arada dizel hybrid araçlar çok kişinin tahmin ettiğinden daha uzun süredir ülkemizde kullanılıyor zaten, elektrikli araçlar da öyle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #655 : Haziran 28, 2015, 13:19:41 »
Amerikada benzin ucuz ama şehir içindeki mesafeler dahi o kadar uzun ki evden işe gitmenin maliyeti burayla aynıya geliyor.

Artık büyük hacimlerden vazgeçiliyor. Tabii ekonomisi iyi olanlar yada çok zayıf olanlar hariç.

Kullanılmış eski büyük hacimler çok ucuz.

Hakancım, benim oğlanda 2006 Prius var, şu an tam hatırlamıyorum 100 bin km üzerinde ve bataryası elden geçmiş, aracı 8.500$ aldı.

Bu yaştaki iyi durumda küçük hacim otomobiller zaten bu fiyatlarda mesela diesel Yaris yada Fiesta daha pahalı.

Yani abd'de pil onarımı oldukça yaygın.

Bu arada Aracın temizliğide dillere destan. Burada sıfır diye sat.. :)
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yaris hybrid 2015
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #656 : Haziran 28, 2015, 17:48:00 »
kendime göre bir hesap yaptım batarya değişimi 10 senede yapılırsa senede 5000km yol yaparsam 10 senede 50.000 km olur
100 km de yaklasık 4lt tasarruf olursa toplamda 2000lt tasarruf olur bu günkü fiyatlardan hesaplarsak yaklaşık olarak  9500 tl eder
eğer batarya 8000tl ise 1500 tl kar edilmiş olur
eğer 6675tl ise 2950 tl kar edilmiş olur
işcilik parası ile kafa kafaya fiyatlar geliyor ama zarar olmuyor
tabi bu hesap ortalama bir hesaptır 10 senede yakıt zammı ve batarya zammı ne olur bilinmez
bu durumda sesiz kullanım, çevre faktörü, dur kalk trafikte rahat sürüş, otomatik araç olması, teknolojik olması v.b. olarak sayabiliriz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #657 : Haziran 28, 2015, 18:34:27 »
Ahmet Yazıcı, senede 5.000km yaparsan pil 20 yılda biter.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yaris hybrid 2015
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #658 : Haziran 29, 2015, 01:27:46 »
Ahmet Yazıcı, senede 5.000km yaparsan pil 20 yılda biter.
tekin abi
pilin ömrü yapılan km göre olursa 20 senede biterse gerçektende süper olur
araştırmalarımda ben hiç rastlamadım ama neden olmasın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #659 : Haziran 29, 2015, 09:17:46 »
tekin abi
pilin ömrü yapılan km göre olursa 20 senede biterse gerçektende süper olur
araştırmalarımda ben hiç rastlamadım ama neden olmasın

Pilin ömrü yapılan km ile dolmuyor, kaç defa %100 dolup boşaldığı ile bağlantılı geniş sonuçları olan bir konu.

Bu pil şu an için standart Hybrid otomobillerde kullanılan en uzun ömürlü pildir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)