Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 220135 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter
    • HYBRID
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 34 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #200 : Aralık 25, 2013, 07:24:23 »
Tekin abi konunun içinde yazıyodur belki okumadım herşeyi ama yazdığın bu üçüncü maddede; benzinli motor stop edip pil aracın hareketinden şarj oluyor galiba yani bir nevi kompresyon gibi düşünebiliriz mi?
Evet fatih bey aynen öyle hatta benzinli motor devreye girdiginde bile pile sarj sagliyor
Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #200 : Aralık 25, 2013, 07:24:23 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter
    • HYBRID
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 34 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #201 : Aralık 25, 2013, 07:26:37 »
Merhabalar, benim şu anda bir Toyota aracım yok ama hybrid'i bir süredir inceliyorum, sizlere ara sıra sorular yönelteceğim müsaade ederseniz. İlk sorum şu:
 Yukarda "Benzinli Motor devrede iken" demekle ne anlıyoruz, daha doğrusu devrede değilken tamamen kapalı mı anlamalıyız, yani rölantide bile değil mi? Çünkü rölantide bile yakıt tüketimi olur normalde ???
Hayir selçuk bey rölantide değil ev moduna geçtiğinde benzinli motor kapalı
Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #202 : Aralık 25, 2013, 09:29:57 »
Yukarda "Benzinli Motor devrede iken" demekle ne anlıyoruz, daha doğrusu devrede değilken tamamen kapalı mı anlamalıyız, yani rölantide bile değil mi? Çünkü rölantide bile yakıt tüketimi olur normalde ???

Evet, devrede değilin anlamı; kesinlikle çalışmıyor, pistonları dönmüyor, tüketim mutlak sıfır.
Tam Hybrid araçlarda rölanti yok. Durma esnasında ihtiyaca göre jeneratör ya devreye girer yada girmez.

Tekin abi konunun içinde yazıyodur belki okumadım herşeyi ama yazdığın bu üçüncü maddede; benzinli motor stop edip pil aracın hareketinden şarj oluyor galiba yani bir nevi kompresyon gibi düşünebiliriz mi?

Konu fazla uzun olmadığı için baştan okumanızı tavsiye ederim, bütün detaylar yazıyor.
Ayak gazdan her çekildiğinde otomatikman benzinli motor susuyor ve jeneratör tekerlerden gelen tork ile şarj yapıyor, bu esnada benzinli motor tamamen susuyor, pistonlar hareket etmiyor, tüketim mutlak sıfır.

Uzun veya kısa dik bir yokuş inerken doğal olarak motorun kompresöründen faydalanmak gerekiyor, vites kolu B (Break) pozisyonuna çekiliyor. Bu durumda, tekerlerdeki tork ile jeneratör yine elektrik üretirken zorlanarak dönen pistonlar jeneratörün çok hızlı dönmesini engelleyerek kompresör ile aracın hızlanması engelleniyor, normal motorlardan farkı ise şu; yanma odasına rölanti miktarı kadar dahi yakıt püskürtülmüyor. Tüketim mutlak sıfır.


Çok yavaş sürüşlerde ihtiyaç duyuluyorsa benzinli motor jeneratörü çevirip elektrik üretirken, aküdeki elektriği kullanan elektrikli motor aracı hareket ettirmektedir.

Bu durumu şöyle anlatmaya çalışayım; bisikletlerde arka tekerdeki tek yönlü dişli çarkı bilirsiniz, pedalı çevirdiğinizde arka teker döner ama teker döndüğünde pedal dönmek zorunda değildir.
İşte bu çarka + diyelim.
Gerektiğinde bu çarkı kitleyip tekerle birlikte pedalların dönmesini sağlayan çarka da X diyelim, şimdi bu çarkları Tam Hybrid sisteme entegre edelim.


Benzinli Motor X Jeneratör X e-CVT şanzıman + Elektrikli Motor
                                                       I
                                                  Tekerler
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #203 : Aralık 25, 2013, 11:29:09 »
Tekin abi

Acizane fikrimi belirteyim.
Anladıgım kadarı ile küçük bir hata var gibi.

Toyotanın kullandıgı hybrid teknolojiinde tekerlek dönüyor ise elektrik motoru dönme zorunda diye hatırlıyorum.
Şanzıman girişindeki prizdirek miline direkt elektrik motoru takılı.

Benzinli motor ise şanzıman ve jeneratör ile diferansiyel mantıgında baglı.

Anlatmal çok zor bir konu ben sustum.
Yapanlar güzel yapmış. Tebrik ediyorum.

Yanlış hatırlamıyor ise B konumunda CVT şanzımana müdahale ediyor böylece kompresyon durumunda elektrik motorunu devri artarak daha fazla şarz ediyor ve termik motor yine çalışmıyordu sanırsam.

Bu hafta İstanbulda yanına ugrar isem ELM327 ile bunuda kontrol edebiliriz.

Çok daha güzel olur.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #204 : Aralık 25, 2013, 12:11:19 »
Toyotanın kullandıgı hybrid teknolojiinde tekerlek dönüyor ise elektrik motoru dönme zorunda diye hatırlıyorum.
Şanzıman girişindeki prizdirek miline direkt elektrik motoru takılı.

Tekerler dönerken elektrik motoru dönmüyor, dönseydi elektrik üretirdi. Yokuş aşağı inişlerde veya ayak gazdan çekildiğinde vites D konumundaysa (ki öyle olması gerekir) dönen sadece jeneratördür. Vites N kalırsa difransiyel haricinde dönen hiç bir şey kalmıyor. Sadece gaz pedalına bastığımızda elektrik motoru hareketleniyor.

.......

Yanlış hatırlamıyor ise B konumunda CVT şanzımana müdahale ediyor böylece kompresyon durumunda elektrik motorunu devri artarak daha fazla şarz ediyor ve termik motor yine çalışmıyordu sanırsam.

B konumunda yukarda anlattığım şekilde görev görüyor. Daha fazla şarj!? D'ye oranla sadece %5 oranında daha fazla şarj gerçekleşiyor, neden? çünkü dik yokuş aşağı tekerden gelen torka ilave motordan gelen dönme momentumu jeneratöre baskı uyguladığından. (Max.) %100 şarj, D veya B farketmeksizin, yeterli sürate sahipsek, fren pedalına yaklaşık 2 - 3 cm baskı uyguladığımızda, fren balataları elektronik olarak geciktirilip tekerleklerdeki torkun tamamının jeneratöre aktarılmasıyla oluyor. Tabii bunları yapmak için de e-CVT'nin kasnak açılarını değiştiriyor. Frenler elektrik Westinghouse sistemine sahip olduklarından yüksek süratlerde vakum azaltılıyor, ilk dokunuş jeneratöre aktarılırken pedala yapılan daha fazla baskı disklere ulaştırılıyor. Çok düşük süratlerde max 5km/h ise ilk pedala dokunuş ile fren balataları direk disklere değiyor yani şarj yok.

Şöyle bir karışıklık yaşıyor görünüyorsun; bu araçta hem jeneratör var hemde elektrik motoru var yani iki ayrı manyetik bakır sargı ünitesi.

Şemayı tekrarlamak istiyorum,

Benzinli Motor X Jeneratör X e-CVT şanzıman + Elektrikli Motor
                                                       I
                                                  Tekerler
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #205 : Aralık 25, 2013, 12:19:52 »


Nasip olursa bilgisayar ile bakarız abi. O zaman daha net birşeyler söylenebilir.

İdda edemem ama bana anlatılan mantık ile bu yazıdaki mantık tam tutmuyor.

İncelemek lazım.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #206 : Aralık 25, 2013, 13:03:32 »
Nasip olursa bilgisayar ile bakarız abi. O zaman daha net birşeyler söylenebilir.

İdda edemem ama bana anlatılan mantık ile bu yazıdaki mantık tam tutmuyor.

İncelemek lazım.

Aslında önden gelen benzinli motor, elektrik motoru veya jeneratörün seslerinin hangi durumlarda oluştuğunun yanı sıra aracın kendi bilgisayarı hangi durumlarda hangi motorun kullanıldığını veya şarj edip etmediğini, tam, az veya nekadar şarj ettiği gibi tüm bilgileri animasyon olarak torpidodaki ekrandan ve şarj göstergesinden göstermektedir.

İlk kalkışlar genellikle elektrikle yapılıyor ama yolun eğimine göre elektrik motoru veya benzinli motor ile devam ediliyor dolayısiyle tekerler dönerken elektrikli motorun dönmesi diye bir şey olmamaktadır. Elektrik motoru ile hareket halinde şarj olmamaktadır bunun sebebi şarj yapmak için elektrik harcamamak içindir. Benzinli motor ile hareketlerde ise genellikle şarj yapılmaktadır ama düz hızlı bir yolda sadece benzinli motor ile yol alınırken şarj yapılmadığı anlarda olmaktadır, yolun eğimi herşeyin belirleyicisi durumundadır.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter
    • HYBRID
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 34 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #207 : Aralık 25, 2013, 13:28:03 »
Duz yolda hiz yaparken eger pwr gostergesine gecerseniz sadece benzin harciyor ve pili sarj etmiyor ama eco gostergesinde kullandiginizda her turlu pil dolumu yapiyor tabi burda tekrar gazpedalina davranis sozkonusu suana kadar bunlari gozlemledim. Teknik olarak tekin abi daha iyibilir tabiki
Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #208 : Aralık 25, 2013, 16:42:38 »
Duz yolda hiz yaparken eger pwr gostergesine gecerseniz sadece benzin harciyor ve pili sarj etmiyor ama eco gostergesinde kullandiginizda her turlu pil dolumu yapiyor tabi burda tekrar gazpedalina davranis sozkonusu suana kadar bunlari gozlemledim. Teknik olarak tekin abi daha iyibilir tabiki

Deviri PWR kadar çevirdiğimizde şarj durumunu incelememiştim.. :)

Mesaj Birleştirildi: Aralık 25, 2013, 17:02:01
Toyota Yaris Hybrid 1.5L  1NZ-FXE Engine



Mesaj Birleştirildi: Aralık 25, 2013, 17:08:09
Ahmet bey, sizden öğrenmek istediğim tek konu, Yaris Hybrid'te kavrama olarak Tork Konvertörümü yoksa Plakalı sistem mi uygulandığı!?

Bana Tork Konvertör uygulanmıyor gibi görünüyor zira kullanılan şanzıman yağı miktarı fazla değil. Tabii gerçek bilgiye siz daha çabuk ulaşabilirsiniz.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #209 : Aralık 25, 2013, 17:44:47 »
Telefondada konuştugumuz gibi.
Kavrama yok ayrca tork konvertörüde yok.

En basit alatımı bu şekilde;
Aradaki kayış CVTnin kayışı.

Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #210 : Aralık 25, 2013, 18:03:16 »
Bir üst şanzıman kesitinde PSD Elektrik Motoru ile CVT arasında konumlandırılmış (üzeri Japonca ve İngilizce etiketli)

Sizin şemanızda CVT ile Jeneratör arasında konumlandırılmış.

Bunun ötesi beni aşıyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #211 : Aralık 25, 2013, 18:10:11 »
Bir üst şanzıman kesitinde PSD Elektrik Motoru ile CVT arasında konumlandırılmış (üzeri Japonca ve İngilizce etiketli)

Sizin şemanızda CVT ile Jeneratör arasında konumlandırılmış.

Bunun ötesi beni aşıyor.

PSD ile termik motor arasındaki mil iç içe geçmiş 3 adet milden oluştugu için karışık gözüyor.

Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #212 : Aralık 25, 2013, 18:43:39 »
Evet, içiçe geçmiş millerden faydalanıldığı için PSD'nin nerede konumlandırıldığının pek önemi kalmıyor.

PSD'in görevinin, Benzinli motor, Jeneratör ve Elektrik Motorunun dönüş hızlarını kullanıma uygun senkronize eden, üretilen torku gereken yere kanalize eden bir sistem olduğunu görüyorum (yukarıda basitçe açıkladığım bisiklet çark sistemi).

Normal Benzinli CVT'de debriyaj olarak tork konvertör kullanılmış, muhtemelen Yaris - Auris - Corolla ve daha ağır araçlar için.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=39667.25

Yalnız yukarda görülen e-CVT'nin kesitinde, Benzinli Motor ile Jeneratör arasında görülen parçanın aynısının 1.  2. ve 3. nesil Priusta da kullanılan e-CVT'deki  Baskı-Balata olduğu şu videonun ilk 5 dakikasında anlaşılıyor,

3rd Generation Toyota Hybrid (eCVT) Transaxles

Burada kullanılan baskı balata, düz şanzımanlı veya MMT'de ki gibi hareket eden/ettirilen türden değil.
Sürekli birbirine yapışık duran bu baskı-balata, benzinli motorun değişken durumlarda ürettiği kırıcı torku emip ısıya dönüştürmeye yarıyor, benzinli motor devreye girdiğinde kesinlikle bir görev üstleniyor.

Düz vitesli araçların kavramaları gibi bir görevi olmadığından, CVT'de kullanılan bu baskı balatanın ömrünün aracın ömrü kadar olacağını düşünüyorum.

16 yıllık Priusun ticari pazarında balatası bitmiş Prius Hybrid yok.


 

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter
    • HYBRID
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 34 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #213 : Aralık 25, 2013, 20:14:31 »
Teknik konuyu azıcık bozuyorum pardon  :rofl: benim düzergahta 2 tane hybrid gördüm ikiside 34 K ile başlıyordu biarada marmara forumda görmüştüm .. tekin abi şuaralar yakın zamanlarda buralardasındır diye sandım ama senin plaka 48 olduğunu hatırladım  :rofl:
güzel hoşuma gitti hybridleri görmek  :alkis:

Teknik konuya gelirsek  ;) Toyota yaris te kullandığı bu motoru yanlış bilmiyorsam 1. nesil prius da kullanmıştı. 1.5 litrelik bu motor bu açıdan bakıldığında eski bir motor  denebilirmi? acaba toyota sonradan bu motorda yakıt için bir geliştirme yaptı mı?
Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #214 : Aralık 25, 2013, 20:22:01 »
öğrenmek için soruyorum. aracımda öyle bir özellik yok.
start stop araçlarda, araç durduğunda motor duruyor gaza basınca motor çalışıyor, sürekli duran ve çalışan bir motorun yan elemanları ile birlikte kendisi de zarar görmezmi. marş şarz dinamosu buji  kasnak vs vs vs.
 hibrit araçlarda elektrik motoru kullanılıyorken 1.5 engine devre dışı. 30-40-50 km hızı aşınca engine devreye giriyor. EV modunda motorla gidiliyor engine devre dışı kalıyor. bir nevi start stop mantığıyla çalışıyor devreye giriyor, bunun engine bir zararı oluyormu?
  engine devre dışı kaldığında yakıt enjeksiyon piston hiç birşey çalışmıyor (mu?). her defasında bu engine motorla birlikte veya motordan sonra devreye girerken nasıl ateşleniyor bunu kontrol eden bir yazılımmı bu sorunlarla baş ediyor acaba??
  kendi anladıklarımdan çıkarıpta sorabildiklerim şimdilik bu kadar
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #215 : Aralık 25, 2013, 21:20:07 »
Tekin abi

Buradaki baskı balata kavrama amaçlı değil.
Motor kol çıkartma vb. durumlarda sıyırarak diğer elemanları korumak amaçlı kapalı balata.

Şimdi asıl konuya dönersek sorunun cevabını sende verebilirsin.
Ana motor elektrik motoru mu?
Termik motor mu?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter
    • HYBRID
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 34 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #216 : Aralık 25, 2013, 23:09:34 »
Olay budur bırakın rakamlar konuşsun :huh:
Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 18000
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #217 : Aralık 26, 2013, 02:38:09 »
Tebrikler.. Yeni almaniza ragmen baya bir isinmissiniz arabaniza. Darisi benim basima :)
Toyota Yaris 1.5 HSD Hybrid SOL PREMIUM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #218 : Aralık 26, 2013, 03:23:47 »
Teknik konuyu azıcık bozuyorum pardon  :rofl: benim düzergahta 2 tane hybrid gördüm ikiside 34 K ile başlıyordu biarada marmara forumda görmüştüm .. tekin abi şuaralar yakın zamanlarda buralardasındır diye sandım ama senin plaka 48 olduğunu hatırladım  :rofl:
güzel hoşuma gitti hybridleri görmek  :alkis:

Teknik konuya gelirsek  ;) Toyota yaris te kullandığı bu motoru yanlış bilmiyorsam 1. nesil prius da kullanmıştı. 1.5 litrelik bu motor bu açıdan bakıldığında eski bir motor  denebilirmi? acaba toyota sonradan bu motorda yakıt için bir geliştirme yaptı mı?

Evet şu aralar buralardayım ama plaka hala 48 :)
Bir motor ticari olarak kullanıldığı ilk yıla göre değil, teknolojisine göre eski veya yeni adledilebilir.
1.5 motor için herhangi bir güncelleme yapılmadı ve şu haliyle yapılmasına gerek te yok gibi duruyor.

öğrenmek için soruyorum. aracımda öyle bir özellik yok.
start stop araçlarda, araç durduğunda motor duruyor gaza basınca motor çalışıyor, sürekli duran ve çalışan bir motorun yan elemanları ile birlikte kendisi de zarar görmezmi. marş şarz dinamosu buji  kasnak vs vs vs.
 hibrit araçlarda elektrik motoru kullanılıyorken 1.5 engine devre dışı. 30-40-50 km hızı aşınca engine devreye giriyor. EV modunda motorla gidiliyor engine devre dışı kalıyor. bir nevi start stop mantığıyla çalışıyor devreye giriyor, bunun engine bir zararı oluyormu?
  engine devre dışı kaldığında yakıt enjeksiyon piston hiç birşey çalışmıyor (mu?). her defasında bu engine motorla birlikte veya motordan sonra devreye girerken nasıl ateşleniyor bunu kontrol eden bir yazılımmı bu sorunlarla baş ediyor acaba??
  kendi anladıklarımdan çıkarıpta sorabildiklerim şimdilik bu kadar

Engine devre dışı kaldığında tamamen susuyor yani ölü durumuna geçiyor, yakıt püskürtmüyor, ateşleme yapmıyor, piston çevirmiyor (bujilerin değişim periyodu 100.000km).
Şu an piyasada satılan Start/Stop sistemine sahip motorların belirttiğiniz parçaları zorlanıyor ama Toyota Hybridlerde değil.
Toyota Hybridlerde Kasnak/V kayışı yok, Şarj Dinamosu yok, Marş Motoru ve Volan yok, engine tahrikli klima pompası ve devirdaim pompası yok, westinghouse engine tarafından emilmiyor.
Araca ilk hareket Motor tarafından sağlandığı için ihtiyaç varsa Engine bağlantısı yapılarak devreye alınıyor, engine devreye girme/çıkma süreçlerini beyin tabir edilen selenoid kontaktörleri olan, motor bölümünde sağdaki büyük kutu yönetiyor, mekanik araç olarakta CVT içindeki Power Split Device denen parçayı kullanıyor.

Tekin abi

Buradaki baskı balata kavrama amaçlı değil.
Motor kol çıkartma vb. durumlarda sıyırarak diğer elemanları korumak amaçlı kapalı balata.

Şimdi asıl konuya dönersek sorunun cevabını sende verebilirsin.
Ana motor elektrik motoru mu?
Termik motor mu?

Toyota dünyada bir ilki başararak tam melez bir motor üretti.
Bu şu anlama geliyor,
Toyota Hybridlerin 2 ana motoru var. Engine ve Motor.
Nasıl?
Her ikiside aynı şanzımanı kullanarak aracı hareket ettirebilir.
Ama patron kim diye sorarsak, elbette Engine.
Neden?
Hybridlerde ve Plug-in Hybridlerde sadece Motor ile yapılabilen sürat 59km/h ile şimdilik sınırlı. Zaten daha fazlasıda istenmiyor.
Neden?
Olay amacından uzaklaşmasın diye.
Toyota, Hybrid araçlarında patron motor olarak engine kullanmaktadır. Uzun yol veya yüksek süratler yapacağım dediğiniz zaman, ana enerji kaynağı benzini kullanan engine kullanılıyor.

Fakat Opel Ampera Hybrid gibi araçlar için ana motor hangisi diye sorarsak!?
Bunun cevabı engine değildir.
Neden?
Opel Ampera'da Engine, şanzıman yoluyla tekerlere bağlı değildir. O bildiğimiz jeneratördür, görevi sadece pilleri doldurmaktır.
Dolayısiyle Amperada ana motor Elektrikli Motordur.

Gelecek yıllarda göreceğimiz Hidrojenli otomobillerde de ana motor Elektrik motoru olacaktır. Yalnız bu kez pilleri dolduracak olan benzinli jeneratör değil, hidrojeni elektrik enerjisine çeviren, yakıt hücresi (hidrojen jeneratörü) denen kutucuk olacaktır.

Honda Hybridlerde ana motor Engine'dir. Araç sadece elektrik motoruyla yol alamaz. Elektrik motoru her an benzinli motora takviye yapmaktadır ama istenen ekonomiye ulaşılamamaktadır. O nedenle Honda diesel teknolojisine geçerek zaman kazandı ve belkide diesel tam hybrid ile sürpriz yapacaktır.
 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter
    • HYBRID
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 34 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #219 : Aralık 26, 2013, 09:21:23 »
dizel hybrid çıkarsa sanırım en ekonomik duruma geçer şayet dizel motor bu saydığımız Kasnak/V kayışı , Şarj Dinamosu, Marş Motoru ve Volan, engine tahrikli klima pompası ve devirdaim pompası na ihtiyaç duymazsa  :huh:
Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter