Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 220156 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #140 : Aralık 03, 2013, 18:55:28 »
Abi hybrid araclardaki yuksek akimdan dolayi buradaki Toyota servisleri kesinlikle tavsiye etmiyor. Bu konudaki dusuncen nedir? Adamlar bizimi yiyor yoksa asli varmidir?

Aslında aynı şeyden bahsediyoruz.
Sonuçta benzinli motor bildigimiz EFI enjeksiyon sistemine sahip VVT-İ sübap mekanizmalı OTTO motoru. Diger güncel motorlardan farkı ise motor ani güçlere hiçbir zaman maruz kalmayacagından iç sürtünmeleri azaltılmış motor.
Bu nedenle dönerken mekanik kayıpları daha az oluyor.

LPG fiziksel olarak takılabilir ama gaz kaçagı durumunda aküdeki 201 volt ve invertör sonrasındaki 600 volt bir buji görevi görürmü yorum yapamam.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #140 : Aralık 03, 2013, 18:55:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #141 : Aralık 03, 2013, 19:04:47 »
resimdeki gibi tüm ekonomik özgürlüğümü sonuna kadar kullandım

Far sisteminizi AUTO olarak ayarlamanızı ve gerekmedikçe Sis farı kullanmamanızı tavsiye ederim.


Abi hybrid araclardaki yuksek akimdan dolayi buradaki Toyota servisleri kesinlikle tavsiye etmiyor. Bu konudaki dusuncen nedir? Adamlar bizimi yiyor yoksa asli varmidir?

Yüksek akım kabloları ile aynı yerden borulama yapmadıkça, kaçak gaz olmadıkça, teknik olarak sorun çıkacağını sanmam.
Benim asıl merak ettiğim, kendi başına giden Hybrid Benz S500'e ilk LPG'yi hangi ülke insanı koyacak?  :)
Şahsi düşüncem; Hybrid araçlarla LPG haflerini yan yana getirmeye hiç gerek yok.
İlk LPG uygulamaları, bireysel olarak, piknik tüpleri ile karbüratörlü araçlarda yapılmıştı.
Enjektörlü benzinli ve diesel motorlar yaygınlaştıkça yakıt verimliliği arttı, fakat yakıt fiyatları nedeniyle son 15 yılda LPG kullanımı yine tavan yaptı.
Bugünlerde hızla yaygınlaşmaya başlayan Hybrid modeller ve uygulanmaya başlanacak olan CNG (Compressed Natural Gas) sistemli motorlar tekrar insanları LPG'den uzaklaştıracak ve doğru olan şey gerçekleşmiş olacaktır.

Doğalgaz konusunda şöyle bir haber buldum; http://arsiv.ntvmsnbc.com/news/167773.asp
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #142 : Aralık 03, 2013, 22:57:28 »
doğal gaz lpg den daha tehlikeli. özellikle dolum esnasında. ego otobuslerine gaz doldurulurken. önce pompa bağlanıyor. etrafında yanında başkaca tehlike arz eden bi şey olmamasına özen gösteriliyor pompacı 20 m gibi uzunca bir mesafeye uzaklaşıyor  ve şarteli açıp dolumu gerçekleştiriyor.  hal böle olunca benzinliklerin halini bir düşünsenize.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #143 : Aralık 03, 2013, 23:00:41 »
doğal gaz lpg den daha tehlikeli. özellikle dolum esnasında. ego otobuslerine gaz doldurulurken. önce pompa bağlanıyor. etrafında yanında başkaca tehlike arz eden bi şey olmamasına özen gösteriliyor pompacı 20 m gibi uzunca bir mesafeye uzaklaşıyor  ve şarteli açıp dolumu gerçekleştiriyor.  hal böle olunca benzinliklerin halini bir düşünsenize.

Devlet işi oldugu için biraz abartılmış.
En başta doğalgaz havadan hafiftir kaçak durumunda zeminde birikmez gökyüzüne yükselerek uzaklaşık.

Tek tehlike 100 barlık dolum metodu.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #144 : Aralık 04, 2013, 00:07:45 »
Hybrid araçlarda elektrik depolama için kullanılan bir batarya var mı? Varsa bu akülerin değişmesi için bir zaman dilimi var mı? Yavaş yavaş hybrid'e geçeyim diyorum ama endişelerim var.
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #145 : Aralık 04, 2013, 00:18:33 »
Hybrid araçlarda elektrik depolama için kullanılan bir batarya var mı? Varsa bu akülerin değişmesi için bir zaman dilimi var mı? Yavaş yavaş hybrid'e geçeyim diyorum ama endişelerim var.

Kısa ve öz cevap vereyim.
Evet.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #146 : Aralık 04, 2013, 00:28:00 »
Kısa ve öz cevap vereyim.
Evet.

Ne kadar sürede değişmesi gerekiyor ve maliyeti ne kadar yüksek? diyerek daha aydınlatıcı cevaplar için seni zorlayım Ahmet ;)
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #147 : Aralık 04, 2013, 00:33:11 »
Ne kadar sürede değişmesi gerekiyor ve maliyeti ne kadar yüksek? diyerek daha aydınlatıcı cevaplar için seni zorlayım Ahmet ;)

Yanlış hatırlamıyorsam 5000 USD civarı.

Eksilen parabol şeklindede pilin ömrü var.
İdeal şartlarda 14 yıldan bahsediliyor.
Bu ideal şartlar ısı, aracın çalıştırılmadan uzun süre beklemesi (derin deşarj) uzun kmler yaparak sürekli şarj cycle ının kullanması gibi durumlar bu zamana olumsuz etken.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #148 : Aralık 04, 2013, 00:44:30 »
yarislerde arka koltuk kemer tokalarını arkaya oturanların popolarına batmayacak şekilde gizleyebiliyormuyuz. koltugun altına koyabiliyormuyuz?
ben biraz uğraştım beceremedim.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #149 : Aralık 04, 2013, 00:47:05 »
yarislerde arka koltuk kemer tokalarını arkaya oturanların popolarına batmayacak şekilde gizleyebiliyormuyuz. koltugun altına koyabiliyormuyuz?
ben biraz uğraştım beceremedim.
Altına değilde sırt kısmı ile alt kısmının arasına veya alt kısmında tokaların olduğu kısımda koşluk olması lazım.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #150 : Aralık 04, 2013, 00:55:13 »
sırt alt arasına yetişecek kadar uzun değil. kendi altlığında ufak yuvalar var ama çıkıntı olarak kalıyor tokalar tam gömülmüyor. koltugun altına çekiyim dedim koltuğuda çıkaramadım zaten. alttan cırt diye bi ses geldi. sanırsam kasaya bağlanan plastik çivilerin süngerle olan bağlantılarına zarar verdim. onu da geçtim iyice sinir oldum kesecem o tokaları ordan :) :) :)
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #151 : Aralık 04, 2013, 00:57:45 »
sırt alt arasına yetişecek kadar uzun değil. kendi altlığında ufak yuvalar var ama çıkıntı olarak kalıyor tokalar tam gömülmüyor. koltugun altına çekiyim dedim koltuğuda çıkaramadım zaten. alttan cırt diye bi ses geldi. sanırsam kasaya bağlanan plastik çivilerin süngerle olan bağlantılarına zarar verdim. onu da geçtim iyice sinir oldum kesecem o tokaları ordan :) :) :)
Tokaları yan yatırarak yuvaya yatırırsanız olması lazım. Olmazsa değişik şekillerde deneyin, başka bir yere gerek kalmayacaktır.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #152 : Aralık 04, 2013, 09:49:05 »
Hybrid araçlarda elektrik depolama için kullanılan bir batarya var mı? Varsa bu akülerin değişmesi için bir zaman dilimi var mı? Yavaş yavaş hybrid'e geçeyim diyorum ama endişelerim var.
Ne kadar sürede değişmesi gerekiyor ve maliyeti ne kadar yüksek? diyerek daha aydınlatıcı cevaplar için seni zorlayım Ahmet ;)

Yanlış hatırlamıyorsam 5000 USD civarı.

Eksilen parabol şeklindede pilin ömrü var.
İdeal şartlarda 14 yıldan bahsediliyor.
Bu ideal şartlar ısı, aracın çalıştırılmadan uzun süre beklemesi (derin deşarj) uzun kmler yaparak sürekli şarj cycle ının kullanması gibi durumlar bu zamana olumsuz etken.

Ni-MH (Nikel-Metal Hidrit) akü fiyatı 2.000$+ülkemiz koşulları= 5.000TL gibi.
Her boşaldığında, Tam dolum ile tahmini 1.000 defa üzeri. Bu şu anlama geliyor, Her araca bindiğinizde, 300m irtifalı bir dağa 1.000 defa tırmanıp aşağı inerseniz, yaklaşık olarak pilin ömrü oldukça kısalacaktır. Fakat, böyle bir hat'ta taksi olarak çalışmıyorsanız, normal koşullarda zaten sistem %80'den fazla şarj olmuyor ki bu pil teknolojisinde ideal şarj anlamına geliyor. Bunun yanında, günlük kullanımlarda şarj seviyesi min. ile yarı kapasite arasında dolduğundan, kullanıcı geri bildirim ve firmanın AR-GE departmanı bilgi stoğuna göre; bu pillerin ömürleri aracın mekanik ömrü kadar olabilmekte.

Pillerde kullanılan madenler arasında maliyet-pilin hizmet süresi endeksinde şimdilik en uygun olanı Ni-MH piller. Lithium pillerin kullanımı daha iyi olsada daha pahalı olmaları tüketici için değişim süresinde araç kullanım maliyetini artırıyor.

04.12.2013 itibari ile, otomobil sektöründe gelinen son nokta olan Hybrid teknolojisine sahip Yaris Hybrid, alabileceğimiz en yakın lüks küçük sınıf aile otomobilidir.



Arka Koltuk altına yerleştirilmiş pillerin, arka yolcuların ayaklarının arkasında kalan soğutma fanı hava girişi önüne yolculuk sırasında battaniye, yastık gibi cisimlerin gelmemesine dikkat edilmelidir. Pil kutusu içindeki sıcak hava bagaj içindeki hava tahliye kanalından dışarı atılır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter
    • HYBRID
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 34 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #153 : Aralık 05, 2013, 18:44:19 »
son verilerim

sonunda depo bitti arkadaşlar 170 tl ile 35.5 litre almıştı istanbul tarafiğinde tam 620km gittim

özetlersek almış olduğum verilerle hepsinin ortalması şu şekilde

14km\km ortalama hızla ve günde 80dk seyahat sonucu (sefaköy - merter) ortalama 5.7 lt yaktım yani kmde 27 krş

aynı verilerle yaris dizel 1.4 m\m 33krş , 1.33 vvti m\m 48krş yakıyor

istanbul trafiği çok ayrı arkadaşlar ben çok memnunum yakıtımdan  normal bir şehir dışında hiç denemedim ama  şehir dışı 111km\h sabit hız sabitleyici ile 4.7 lt yakmıştım

ayrıca range 0 yazdığı an itibari ile depoda 5 lt benzin kalıyor oda ş.içi istanbul trafiginde 80km gidiyor

değerler daha düşeceğini düşünüyorum daha 620 km yaptık araca alıştıkca 1lt aşağı çekeceğimi düşünüyorum

arkadaşlar verilerini paylaşırmısınız

altını çiziyorum  14km\km ortalama hızla ve günde 80dk seyahat sonucu (sefaköy - merter) ortalama 5.7 lt yaktım yani kmde 27 krş
Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yaş : 24
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '12
  • 106 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #154 : Aralık 08, 2013, 00:28:05 »
Merakla sonuçları bekliyorum. Ama benim sorum frenleri olacak zira aracın tüm testlerinde frenlerin gerektiğinden daha doğrusu alıştığımızdan çok daha fazla tepki verdiği söylenmektedir. Acaba babanız böyle bir sorunla karşılaşmış mı ?
Örnek video,
Toyota Yaris Hybrid roadtest (English Subtitled)

Bir diğer merak ettiğim tabi ki yakıt tüketimi. Araçla ilgili olarak şehir içi 3.7 verisi biraz hayal gibi. Türk testlerinde 5 veya 5.5 yaktığı söylenmekte. Ayrıca sizin kaygınıza bir cvp olabilir mi bilmiyorum. Ancak toyota genel merkezinde bir teknik uzmanla bu konuda konuştum. Pillerin 10 sene ömrünün olduğunu ve neredeyse 80 adet prius aracı hali hazırda kullandıklarını söylediler. Bir diğer düşünce de aracın satılabilirliği. Tüm bunlar düşünüldüğünde tercih edilebilir mi? Çünkü bu fiyata en azından teknoloji satın almak istiyorum. Standart bir dizel otomatik küçük sınıf araca bu fiyatlar ne yazıkki çok.
Teşekkürler
Egemen Yüksel

Frenlerin aşırı duyarlı olması, Benzinli - dizel  araçlardaki kaybettiğimiz gücü bu araçlar bataryalarını doldurmak için kullanıyorlar. Yani frene basınca hem normal fren yapıyorsunuz hemde motor freni yapıyorsunuz gibi düşünebilirsiniz. Mesela gazdan ayağınızı çekin sanki fren yapıyormuşsunuz gibi yavaşlıyor. O arada bataryalar şarj ediliyor. Bence mükemmel bir olay. Yanlışım varsa düzeltiniz. Bildiğim kadarıyla açıklamaya çalıştım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #155 : Aralık 08, 2013, 08:21:35 »
Frenlerin aşırı duyarlı olması, Benzinli - dizel  araçlardaki kaybettiğimiz gücü bu araçlar bataryalarını doldurmak için kullanıyorlar. Yani frene basınca hem normal fren yapıyorsunuz hemde motor freni yapıyorsunuz gibi düşünebilirsiniz. Mesela gazdan ayağınızı çekin sanki fren yapıyormuşsunuz gibi yavaşlıyor. O arada bataryalar şarj ediliyor. Bence mükemmel bir olay. Yanlışım varsa düzeltiniz. Bildiğim kadarıyla açıklamaya çalıştım.

Fren pedalına ilk 1-1.5cm'lik basışta tekerdeki tork şanzıman yoluyla jeneratöre aktarılarak elektrik üretimi sağlanıyor bu aşamada jeneratörde ortaya çıkan statik güç nedeniyle araç yavaşlıyor, yani aracın hareket enerjisi elektrik enerjisine dönüşüyor. Yalnız bu aşamada fren balataları diske sürtmüyor. O nedenle kullanıcı kitapçığında da fren balataları değişim periyodu 100.000km olarak verilmiştir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter
    • HYBRID
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 34 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #156 : Aralık 09, 2013, 09:19:01 »
denemelerden bıkmadım ve yine paylaşıyorum  :-[

Bugün hergün olduğu gibi işe aracımla giderken ve herzaman ki gibi :) denemeler testler sonucu bazı veriler elde ettim
Aracımın pilini 1.5km mesafe de 3dk 40 sn ile full doldurdum ve istanbul trafiğinin en yoğun yerinde 8dk boyunca 1.1km mesafe pille ilerledim ( çoğunluğu düz yol hafif rampa ve hafif inişler dahiilnde (max %10))

ilk aracımı aldığımda 5.7 lt ortalama ile giderken şimdilerde bu oran 4.7 lt lere kadar inmiş durumda

video koyucaktım ama arkadaşlar iş gidiği ve çıkışında güneşin azizliğine uğruyorum inşallah uygun bir ortamda vakit bulursam hepsini paylaşacağım
Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '05
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #157 : Aralık 09, 2013, 09:45:18 »
Beytullah Bey; değerleriniz istanbul trafiğine göre mükemmel heleki ortalama hiz 14 km diyorsunuz benim ortalama hiz 24-26 km/saat.

istanbul trafiğini 8 yıldır çekiyorum benim güzergah küçükçekmece-Levent hergün Günlük 80 Aylık 1600 km :)bende 2005 1.0 Lpg li yaris var. Hybrit yaris benim bütçeye seviyesine inerse o zaman düşünebilirim. Şuan için alternatif çözüm kullanıyorum.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter
    • HYBRID
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 34 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #158 : Aralık 09, 2013, 11:21:22 »
Beytullah Bey; değerleriniz istanbul trafiğine göre mükemmel heleki ortalama hiz 14 km diyorsunuz benim ortalama hiz 24-26 km/saat.

istanbul trafiğini 8 yıldır çekiyorum benim güzergah küçükçekmece-Levent hergün Günlük 80 Aylık 1600 km :)bende 2005 1.0 Lpg li yaris var. Hybrit yaris benim bütçeye seviyesine inerse o zaman düşünebilirim. Şuan için alternatif çözüm kullanıyorum.

batu bey ayne değerlerim şu şekilde tekrardan yazayım

14km/h ile 5.7 lt(budeğer gecen ayın suanda  son 2 -3 gündür 4.7 yi geçmiyor)

22km/h ile 4.7 lt (son 2 -3 gündür )

50 km/h ile 4.1 lt bu değer tam normal bir şehir içi trafiği

120 130 arası gittigimde  4.7 lt (cc)

80-90 arası 4.2 lt (c.c)

sizin aracınız ne yakıyor suan itibari ile

bu değerler yetişkin 2 kişi ile ve bagajla yapıldı kalorifer hep açık
Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #159 : Aralık 09, 2013, 12:06:07 »

Demekki Goodyear EfficientGrip Performance takmış olsanız;

22km/h ile 4.7 lt (son 2 -3 gündür)  4.2L

50 km/h ile 4.1 lt bu değer tam normal bir şehir içi trafiği  3.6L

120 130 arası gittigimde  4.7 lt (cc)  4.2L 

80-90 arası 4.2 lt (c.c)  3.7L
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)