Gönderen Konu: Race Chip + Sprint Booster  (Okunma sayısı 136422 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #800 : Nisan 26, 2014, 01:24:22 »
sercana katılıyorum, ve şöyle bir durum var, yeni nesil araçlarla gaz tepkimesi, beyin üzerinden hızlandırılabiliyor , yani, sprint boosterdan çok daha fazla verimi, yazılım üzerinden alabiliyorsunuz. Ayrıca sprint booster ın bir diğer olumsuz yanı da, ciddi gereksiz benzin yaktırıyor. Roll lerde, rocco da bile 0.5 boy farkediyor, daha yavaş arabalarda fark daha az olacaktır. 0 dan kalkışlarda hiçbir fonksiyonu yok, bir çok kişi var desede.

Alper

Kesinlikle haklısın.
Sprit booster sadece sizin gaz pedalına az basışlarınızda tam gaz yapıyor ve size sanal güç hissettiriyor.
Sonrada tekrar sizin gaz pedalına bastıgınız noktaya geri geliyor.
Ayarı ilede gazı ne kadar süre tam gaz yapacagının zamanını belirliyor.

Kısaca tamamen gereksiz.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye

Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #800 : Nisan 26, 2014, 01:24:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 8900
  • Model Yılı: '14
  • 30 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #801 : Nisan 27, 2014, 00:35:28 »
Mahmut bey merhaba ;
Öncelikle konu hakkındaki açıklayıcı bilgileriniz ve doğru üslubunuz için size gerçekten teşekkür ederim. Burdaki tüm arkadaşların sorularını hiç usanmadan büyük bir sabır göstererek cevaplamışsınız.
Yaklaşık olarak 5 ay evvel filan en son kasa Toyota Corolla dizel manuel vites bir araç satın aldım.Son bir kaç gündür bu forum sitesindeki mevcut konuyu takip edip,yazılanların çoğunu okudum. Araçtan memnunum yanlız canımı sıkan tek şey (ki eminim bir çok kişi bu marka model aracın bu sorunundan yakınır)PERFORMANS. Özellikle aracın ilk kalkış ve 3.vitese kadar olan hantallığı gerçekten can sıkan bir durum. Aracın değişen tek tarafı sanırım kasası. motor 2011 ve 2012 arasında üretilen makyajlı kasa olan d4d ler ile aynı. 90 hp ve 205 tork.
Size sormak istedğim bir kaç soru olacak ;
1.Tam olarak uygulama şeklim nasıl olmalı. Yani eski kasa araçlarda ki uygulama şekli ile aynı olacak şekilde mi yapmalıyız.( Sağdaki pod 1 de kalmalı,soldakini kademeli olarak f den başlatıp, belli km aralıkları ile 5 e kadar mı arttırmalıyım.?)
2.Uzun yola çıktığım zaman ayarlarda bir değişiklik yapmam gereklimi..
3. Diyelim ki taktım ve yapış olduğum bir hata sonucu araç arıza göstergesini yaktı. yanan ışığı nasıl söndürebiliyoruz.
Ttşk ediyorum.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 27, 2014, 00:38:21
Arkadaşlar msjıma ve sorularıma konu hakkında bilgisi olan diğer arkadaşlarda cvp yazarsa çok memnun olurum.


Mesaj Birleştirildi: Nisan 27, 2014, 00:39:52
Abi öncelikle bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler .

Ahmet abi ilgi çekmicek gibi değil kibrit kutusu kadar bir chip aracın performansını çok ciddi oranlarda arttırıyor . :)

Abi işin teknik kısımlarını siz çok daha iyi bilirsiniz ondan pek yorum yazamam ama bize denilen ve nette araştırdığımızda birinci podun güç ikinci podun devir aralığını ayarladığını söylüyorlar .

Ben bir kullanıcı olarak tercübe ettiğim şey ise 2. podun asla 1 kademesinin üstünde tutulmaması olduğu çünkü ne zaman bu podu 1 kademesinin üzerinde ayarladı isem geçte olsa arıza lambası yaktı . Zaten kullanma kılavuzunda da 2. podla oynanmaması tavsiye ediliyor . Ben şimdi 2-1 kademesinde kullanıyorum yaklaşık 250 km sonra 4-1 yapacağım ve öyle bırakacağım . İnanın araç bir başka oluyor . Şu an normalde 2. viteste olan ivmelenme 3. viteste daha ne olsun . 2. vitesi ise tutamıyorum dipgaz yaptığınız gibi trc kapalı ise araç sarmaya başlıyor . :)
Mahmut bey merhaba ;
Öncelikle konu hakkındaki açıklayıcı bilgileriniz ve doğru üslubunuz için size gerçekten teşekkür ederim. Burdaki tüm arkadaşların sorularını hiç usanmadan büyük bir sabır göstererek cevaplamışsınız.
Yaklaşık olarak 5 ay evvel filan en son kasa Toyota Corolla dizel manuel vites bir araç satın aldım.Son bir kaç gündür bu forum sitesindeki mevcut konuyu takip edip,yazılanların çoğunu okudum. Araçtan memnunum yanlız canımı sıkan tek şey (ki eminim bir çok kişi bu marka model aracın bu sorunundan yakınır)PERFORMANS. Özellikle aracın ilk kalkış ve 3.vitese kadar olan hantallığı gerçekten can sıkan bir durum. Aracın değişen tek tarafı sanırım kasası. motor 2011 ve 2012 arasında üretilen makyajlı kasa olan d4d ler ile aynı. 90 hp ve 205 tork.
Size sormak istedğim bir kaç soru olacak ;
1.Tam olarak uygulama şeklim nasıl olmalı. Yani eski kasa araçlarda ki uygulama şekli ile aynı olacak şekilde mi yapmalıyız.( Sağdaki pod 1 de kalmalı,soldakini kademeli olarak f den başlatıp, belli km aralıkları ile 5 e kadar mı arttırmalıyım.?)
2.Uzun yola çıktığım zaman ayarlarda bir değişiklik yapmam gereklimi..
3. Diyelim ki taktım ve yapış olduğum bir hata sonucu araç arıza göstergesini yaktı. yanan ışığı nasıl söndürebiliyoruz.
Ttşk ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #802 : Nisan 27, 2014, 02:59:21 »
Osman bey rica ederim .  Ben teşekkür ederim .

Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun . Kazasız belasız güzel günlerde kullanın .

Ayar konusunda gelirsek sorularınızı cevaplayayım .

1. Uygulama şekli bir önceki kasa ile aynı herhangi bir fark yok .

2. Uzun yola çıktığınızda herhangi bir değişiklik yapmanıza gerek yok .

3. Eğer ışık yanarsa ayarı 2/1 veya 1/1 gibi düşük bir ayara getirip bir müddet öyle kullanın bir süre sonra ışık sönecektir . Ola ki sönmedi cihipi çıkarıp bir müddet öyle kullanın sönecektir ama acele etmeyin çünkü dediğim gibi bir süre bu şekilde kullanmanız gerekiyor .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 8900
  • Model Yılı: '14
  • 30 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #803 : Nisan 27, 2014, 11:29:53 »
Anladim mahmut bey cok tsk ederim tekrardan. Bakalim en kisa zamanda alip sizinle durumu burdan paylasirim. Bu arada sizdeki aracin marka ve modeli nedir acaba ? Gordugum kadariyla 2011 yilindan beri bu konu aktif. Hala daha race chip kullanmaya devam ediyormusunuz? Sanirim chip bagimlilik gibi bsey yapiyor :))
Aracim dedigim gibi henuz 3bin km de sizce biraz daha yol yapip oylemi taksam ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #804 : Nisan 27, 2014, 11:39:58 »
isigin sonmesi icin yapilmasi gereken ! ! ! !

ornek ayariniz : 5 - 1 diyelim  siz 6 - 1 yaptiniz ve agriza isigi yandi !  ozaman ayarinizi tekrar 5 - 1 e getirin ve araci 3 kere caliatirip stop edin , agriza isigi 4. cu calistirmadan sonra sonecektir


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #805 : Nisan 27, 2014, 11:45:24 »
isigin sonmesi icin yapilmasi gereken ! ! ! !

ornek ayariniz : 5 - 1 diyelim  siz 6 - 1 yaptiniz ve agriza isigi yandi !  ozaman ayarinizi tekrar 5 - 1 e getirin ve araci 3 kere caliatirip stop edin , agriza isigi 4. cu calistirmadan sonra sonecektir

Kolay yollarıda var.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=55578.0
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #806 : Nisan 27, 2014, 13:00:42 »
Kolay yollarıda var.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=55578.0

Ahmet abi mmt sanzumanda 8 kere frene basarsam fren siser , arabayi nasil calistiricam fren siserse ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #807 : Nisan 27, 2014, 13:34:56 »
Ahmet abi mmt sanzumanda 8 kere frene basarsam fren siser , arabayi nasil calistiricam fren siserse ?

Çalışır merak etme.
Sonuçta amaç fren lambasının yanması frenin kazıklaması degil. (çalıştırmak içinde resetlemek içinde)
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #808 : Nisan 27, 2014, 13:38:59 »
Anladim mahmut bey cok tsk ederim tekrardan. Bakalim en kisa zamanda alip sizinle durumu burdan paylasirim. Bu arada sizdeki aracin marka ve modeli nedir acaba ? Gordugum kadariyla 2011 yilindan beri bu konu aktif. Hala daha race chip kullanmaya devam ediyormusunuz? Sanirim chip bagimlilik gibi bsey yapiyor :))
Aracim dedigim gibi henuz 3bin km de sizce biraz daha yol yapip oylemi taksam ?

Aracım 2010 corolla makyajlı kasa . Dediğiniz gibi chip bağımlılık yapıyor ve bir kere kullandınız mı sonra sökseniz dahi tekrar takma kararı alıyorsunuz . :)

3000 km de takmak için bence yeterli bir sıkıntı çıkacağını sanmıyorum .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 8900
  • Model Yılı: '14
  • 30 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #809 : Nisan 27, 2014, 23:14:19 »
Anladim... Dedigim gibi cok fazla hiz yapmak surekli olarak motoru sikistirmak gibi bir derdim yok. Amacim arada siradada olsa en azindan hiz yapmak istedigim zaman duzde filan, alt devirlerde ve ara viteslerde aracim biraz sahlansin :)
Peki aranizda  hic siyah duman atma problemi ile karsilasanlar oldumu acaba ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #810 : Nisan 28, 2014, 00:05:48 »
Anladim... Dedigim gibi cok fazla hiz yapmak surekli olarak motoru sikistirmak gibi bir derdim yok. Amacim arada siradada olsa en azindan hiz yapmak istedigim zaman duzde filan, alt devirlerde ve ara viteslerde aracim biraz sahlansin :)
Peki aranizda  hic siyah duman atma problemi ile karsilasanlar oldumu acaba ?

Osman bey dizel motoda ne kadar güç o kadar duman . Yeter ki duman siyah olsun sıkıntı olmaz. :)  Ama beyaz dumandan korkun .

Ama şu var dpf li araçlarda dpf nin erken tıkanmasına yol açar . Ve sizin araç maalesef dpf li .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 8900
  • Model Yılı: '14
  • 30 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #811 : Nisan 28, 2014, 01:06:25 »
Dizel partikul filtresinden bahsediyorsunuz sanirim. Peki mahmut bey tikanmamasi icin hangi onlemleri alabilirim? Siyah dumanmi bunun tikanmasina sebebiyet veriyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #812 : Nisan 28, 2014, 01:11:07 »
Dizel partikul filtresinden bahsediyorsunuz sanirim. Peki mahmut bey tikanmamasi icin hangi onlemleri alabilirim? Siyah dumanmi bunun tikanmasina sebebiyet veriyor?


Chip taktınız mı aracınız zengin karışım ile çalışmaya başlar buda aracın performanslı kullanımlarda daha fazla yakması ve daha fazla duman ve dolayısıyla daha fazla partikül anlamına gelir . Bunun bir zararı olmaz sadece dpf daha sık aralıklarla temizlenme ihtiyacı duyar zaten bunu da araç kendi otomatik yapıyor adı da re jenerasyon gibi bir şeydi tam bilmiyorum ama sonuç olarak size bir sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 8900
  • Model Yılı: '14
  • 30 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #813 : Nisan 28, 2014, 01:13:21 »
Dizel partikul filtresinden bahsediyorsunuz sanirim. Peki mahmut bey tikanmamasi icin hangi onlemleri alabilirim? Siyah dumanmi bunun tikanmasina sebebiyet veriyor?
Mahmut bey; Chip mi tikanmasina sebebiyet veriyor ?

Mesaj Birleştirildi: Nisan 28, 2014, 01:16:25
Mahmut bey; Chip mi tikanmasina sebebiyet veriyor ?
Anladim mahmut bey...cok tsk ederim.  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #814 : Nisan 28, 2014, 06:53:45 »
Mahmut bey; Chip mi tikanmasina sebebiyet veriyor ?

Mesaj Birleştirildi: Nisan 28, 2014, 01:16:25
Anladim mahmut bey...cok tsk ederim.  :)

Evet.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #815 : Nisan 28, 2014, 23:11:59 »
2 Gündür 4-2 podlarını kullanıyordum gayette güzeldi. şeytan dürttü yine 5-2 yaptım 20 km kullandım arıza ışığı yandı. 5-2 ile arıza ışığı yandığında 3km sürdüm belki söner diye sönmedi otoparka çektim aracı  eski podlara 4-2 geri çektim ama yine sönmedi. 4-5 defa arabayı stop ettirip tekrar çalıştırdım sönmedi. yarın biraz kullanıp eğer sönmez ise 4-1 çekecem. bence  en  d4d motorlarda en iyi ayar  4-2 veya 4-1 ...  1.pod   4 rakamı 109 bg denk geliyor  2 pod chipin hangi devirde çalışması. d4d motorlarda turbo 1800 devirden sonra çalışıyor chipi de  1900 ve 2000 lerde aktiv çalıştırdığımız zaman araç şahlanıyor.:).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 8900
  • Model Yılı: '14
  • 30 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #816 : Nisan 29, 2014, 20:58:19 »
2 Gündür 4-2 podlarını kullanıyordum gayette güzeldi. şeytan dürttü yine 5-2 yaptım 20 km kullandım arıza ışığı yandı. 5-2 ile arıza ışığı yandığında 3km sürdüm belki söner diye sönmedi otoparka çektim aracı  eski podlara 4-2 geri çektim ama yine sönmedi. 4-5 defa arabayı stop ettirip tekrar çalıştırdım sönmedi. yarın biraz kullanıp eğer sönmez ise 4-1 çekecem. bence  en  d4d motorlarda en iyi ayar  4-2 veya 4-1 ...  1.pod   4 rakamı 109 bg denk geliyor  2 pod chipin hangi devirde çalışması. d4d motorlarda turbo 1800 devirden sonra çalışıyor chipi de  1900 ve 2000 lerde aktiv çalıştırdığımız zaman araç şahlanıyor.:).
Ekrem bey söndümü ariZa isigi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #817 : Nisan 30, 2014, 00:35:19 »
Ekrem bey söndümü ariZa isigi ?

evet ariza isigini sondurdum. sabah araci calistirdiktan sonra fren pedalini üst üste   9 -10 defa pompalayarak direk sondu ariza isigi. 4-2 olarak kullaniyorum suanda bugun 50km kullandim gayet iyi durumda. arac ucuyor :) desem.yeridir.  yakit istanbul trafiginde 5 -5.5 yogun trafikte
trafiksiz yolda 3.7 lere iniyor sakin kullanimda.  pod ayarlarini 4-2 olarak birakmaya karar verdim.yeterli benim.icin 5 -2 de  bende ariza lambasini yakiyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #818 : Nisan 30, 2014, 07:13:38 »
ben suan 6-1 kullaniyorum 110hp 250 torq veriyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Race Chip + Sprint Booster
« Yanıtla #819 : Nisan 30, 2014, 08:31:04 »
ben suan 6-1 kullaniyorum 110hp 250 torq veriyor

Abi ayari boyle tutup bence bi dyno ya sok arabayi degerleri net gor. En azindan arabanin yere ne kadar aktardigi belli olur. Hayirli olsun bu arada
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)