Anket

Favori motorunuz?

Dizel.
Benzinli.

Gönderen Konu: Dizel Motor Benzinliye Karşı?  (Okunma sayısı 30752 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #80 : Eylül 28, 2011, 01:36:03 »
Siz Turbo dizeller le turbosuz benzinliyi karşılaştırıyosunuz :) Turbo benzinli ile turbo dizeli karşılaştırmayı deneyin ;)
evet turbonun dizel motora katkısı göz ardı edilmez ama asıl fark dizel motorların yapısı gereği düşük devirlerde yüksek tork üretebilmesi. benzinli motorlarda ise  tork artışı yüksek devir  ile doğru orantılı.  turbolu olsun veya olmasın benzinli motorlar maksimum torku elde edebilmek için her halukarda  en yüksek deviri çevirmek zorundalar. benzinli motor teknolojisinde ani ve dramatik bir yenilik veya buluş olmadığı sürece, altı ve daha fazla ileri vites seçeneği barındırıp, vites geçiş aralarını da kısaltan dsg ve benzeri şanzıman teknolojileri  ile donatılmış dizel motorların düşük hp ve yüksek tork ile genel kullanımda benzinli motorların önüne geçmesi  kaçınılmaz olacaktır.
Toyota Corolla 2010 D-4D Elegant MMT Siyah & Bej

Toyota Club Türkiye

Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #80 : Eylül 28, 2011, 01:36:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #81 : Eylül 28, 2011, 09:04:33 »
dizel bir arabanın hele turboluysa maksimum performanslı dururumunu idame ettirebimek  çok masraflıdır. turbosuzu ise vergi canavarıdır. turbosuz 2.2 mercedes arabanın motor gücü 85 beygirdir vergisi çok ama sağlam motoru vardır. benzinli motorun en büyük üstünlüğü bakım gerektirmeden uzun yıllar maksimum performansını koruması ve daha uzun ömürlü olmasıdır.

Yeni turbo dizeller, turbolu araç kullanmasını bildikten sonra, eskiler kadar bakım gerektirmiyor. Ayrıca daha düşük devir çevirmelerinden dolayı (mantık olarak da böyle, gerçkete de), benzinli motorlardan daha uzun ömürlü oluyorlar. Bu benzinli içinde aynı, turbolu araç kullanmasını bilmek gerekiyor
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #82 : Eylül 28, 2011, 10:30:33 »
turbo dizel motorların ömrünün kısa olduğunu iddia eden arkadaşların şehirlerarası yük ve yolcu taşımacılığında kullanılan turbo-dizel ağır vasıta araçların uzun motor ömürlerinin sebeplerine açıklık getirmeleri gerekiyor. kısa bir süre önce görüştüğüm 0403 şoförü aracın düzgün bir kullanım ile 1200000km yi rahatlıkla görebileceğini belirtti. ayrıca 800000km görmüş dizel fiat taksiye de şahit oldum.
Toyota Corolla 2010 D-4D Elegant MMT Siyah & Bej

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #83 : Eylül 28, 2011, 10:36:12 »
Her zaman söylemişimdir araba ihtiyaçtan çok zevk işidir. Zevki gereği benzinli tercih edenlere saygım sonsuz. Yalnız buradaki yorumlardan anlam veremediğim birşey var.

İki kişi kasaba gitse biri 10 liradan biri 20 liradan aynı eti alsa kavga çıkar
İki kişi fırına gitse biri 1 liradan biri 2 liradan ekmek alsa fırıncı dövülür
İki kişi benzinliğe yanaşınca biri 50 biri 100 ödüyorsa neden az ödeyen daha mantıklı olmasın ki? :)

Derseniz ben 100 ödüyorum kardeşim ama bastım mı uçuyorum,
Derseniz 100 lira ödüyorum ama kamyon gibi sesi olan bir araca binmiyorum, sizi yeni nesil common rail BMW 3.20d ile tanıştırmak isterim.

Şanzıman   Otomatik
Motor
Güç (bg)/Güç devir (devir/dak)   184 / 4000
Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak)   380 / 1750-2750
Silindir hacmi (cm3)   1995
Boyutlar ve Ağırlık
Ağırlık (kg) DIN   1430 / 1505
Bagaj hacmi (m3)   0,460
Kapı sayısı/Koltuk sayısı   4 / 5
Performans
Azami hız (km/sa)   233
Hızlanma 0 - 100 km/sa (sn)   7.6
Yakıt tüketimi
Şehir içi (lt/100 km)   6.8
Şehir dışı (lt/100 km)   4.4
Ortalama (lt/100 km)   5.3 / 1149
Depo hacmi (lt)   61
CO2 emisyonu (gr/km)   140

Yakıt tüketimi, AB 80/1268/EWG tarafından belirlenen standart sürüş normlarına göre saptanır. Bu değer, sürüş tarzı, yükleme, yol şartları, trafik yoğunluğu ve akışı, hava şartları, lastik hava basıncı gibi birçok faktörle ilişkili olan ortalama yakıt tüketimi değeriyle aynı değildir.

184 beygir 380nm tork üreten 7,6 saniyede 100 km'ye çıkan ve hiçbir yol koşulunda bayılmayan bu canavarı sürmenin kilometrede cebinize yansıyacak tutarı ise sadece 25 kuruş!

Şartlar eşit değil diyen arkadaşlara da cevabım şudur. Eğer 2.0 atmosferik basınçlı bir arabayı tercih ederseniz tahmini tüketiminiz 10 litre benzin ve hiçbir zaman bu performansa sahip olamayacaksınız.

2.0 turbo derseniz, konuşmak bile istemiyorum 15 litreden kapı açılır galiba :)

Uzun oldu galiba özür dilerim :)   kıymetli hemşerim bmw nin teknik verilerini yazmışsın tabiki muhteşem. ama benzinlisinin de verilerini bulup yaz fazla bir fark yok torkun dışında. ayrıca ingilterede mazot benzinden daha pahalı, türkiyedede daha önce mazot benzinin yarısından bile ucuzdu şimdi artık makas kapandı, devlet artık sübvanse etmeyi terkediyor, mazotun maliyeti benzinden fazlaymış. o bmw nin bakım paraları cebinden çıkmaya başlarsa(arabanın benzinli olduğunu biliyorum misal olarak yazıyorum) yandım allah dersin, petrol istasyonunda ödediğin az ücret serviste ödediğin paranın ancak bahşişi olur. atmosferik 1.9 litrelik benzinli motorun gücü dizelinin iki mislidir, dizel motorlar yeterli güce ancak ilave ekipmanlarla şıkar o da ömür ve bakım maliyeti olarak cebinize eksi olarak yansır.














   
             
           
           

   











 


1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #84 : Eylül 28, 2011, 10:49:11 »
arkadaşlar şehir efsanelerine değil gerçeklere inanın. bizim forumda bile turbo değişimlerini ve arızalarını okuyunca turbonun ne mene birşey olduğunu insan görüyor. tabiki turbolu bir arabanın sürüşü (güçlü motorlar için) çok zevklidir. oğlumun fiat coupe turbosu motor devri 3200 e gelince bir anda 150 beygilik araba 250 beygire fırlıyordu, koltuğa yapışıyordun. ama 5000 cc lik v12 bmw 8.50 im turbo kullanmamıştı ve 325 beygirlik güce sahipti. bmw turbo kullansa 600-700 beygire ulaşırdı ama 8.50 efsanesi olmazdı . çünkü bütün motorlar kısa zamanda dökülürdü.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #85 : Eylül 28, 2011, 10:58:29 »
Atilla amca bizim forumda turbo arızası 2010-2011 makyajlı kasa 1.4 D-4D 205 torklu araçlarda çıktı. O da turbo arızasından ziyade aracın yağ yakma problemi ile birlikte turboyu değiştiriyorlar. Bu sorunda toyotanın kendisinden kaynaklı ve garanti kapsamında değişimi yapılıyor. Ben forumdaki dizel aracı olaran arkadaşların hiçbirinden duymadım ki turbom bozuldu şu kadar para ödedim denildiğini.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #86 : Eylül 28, 2011, 11:09:32 »
Atilla amca bizim forumda turbo arızası 2010-2011 makyajlı kasa 1.4 D-4D 205 torklu araçlarda çıktı. O da turbo arızasından ziyade aracın yağ yakma problemi ile birlikte turboyu değiştiriyorlar. Bu sorunda toyotanın kendisinden kaynaklı ve garanti kapsamında değişimi yapılıyor. Ben forumdaki dizel aracı olaran arkadaşların hiçbirinden duymadım ki turbom bozuldu şu kadar para ödedim denildiğini.
  bu yaz şarköye bi misafirim geldi getz dizel 78binde arkadan gemi bacası gibi duman çıkarıyor bin km de 1 kilo yağ yakıyordu. öylece izmire döndü turbo gitmiş 1700 liracık ta uçtu. bu mevzuyu tamircilere sorun turbo ların ne sıklıkla bozulduğunu söyleyeceklerdir.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #87 : Eylül 28, 2011, 11:16:06 »
  bu yaz şarköye bi misafirim geldi getz dizel 78binde arkadan gemi bacası gibi duman çıkarıyor bin km de 1 kilo yağ yakıyordu. öylece izmire döndü turbo gitmiş 1700 liracık ta uçtu. bu mevzuyu tamircilere sorun turbo ların ne sıklıkla bozulduğunu söyleyeceklerdir.

Atilla amca iyi diyorsunuzda tamircilere sorduğumuz zaman kaç tane toyota bakım haricinde size geliyor denildiğinde cevap veremiyor adamlar. Hyundai ile toyota bu konuda aynı örnek içinde olmamalı bence. Eğer öyle olsaydı boşuna bi dünya para vermez hyundai yada başka bir marka alırdık.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #88 : Eylül 28, 2011, 11:19:28 »
 Turbo salyangozları eskiden çok pahalı idi ancak şimdi nispeten daha aşağı düştü fiyatları. Piyasada dizel motorlu araç satışı arttıkça parça fiyatlarında nispi azalma olması kaçınılmaz. Bu karşılıklı olarak birbirini etkileyen iktisadi bir olgudur.
 Mazot'un Petrol'den elde edilmesi daha az enerji gerektirir benzine nazaran. Dolayısı ile maliyeti de daha düşüktür. Bu rafine işlemi sırasında da çevre daha az kirlenir. Dikkat edilmesi gereken ise; Petrol'ü Dizel yakıt olarak rafine eden yerlerin miktarıdır.
 Ana amacı bizlere hizmet sunmak olan İDO gibi kuruluşlar bildiğim kadarı ile Mazot'u vergisiz alıyor. Yani sübvanse yok ancak muafiyet istendi mi olabiliyor.
 Bu arada Bmw'de daha eskilerde olduğu gibi benzinlilerinde de yine turbo kullanıyor zaman zaman. Örneğin: 335

 
 
 
 
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #89 : Eylül 28, 2011, 11:23:26 »
Hyundai'de, Toyota'da ve bir çok marka da Turbo salyangozunu başlıca turbo üreticilerinden alırlar. Yukarıda arkadaşların da söylediği gibi turbo araç kullanmanın gereklerini yerine getirmeyenlerin istatistiği olumsuz etkilediği bir gerçek.
 Güncel dizel motorlu araç kullanıp; eurodizel mi kullanmam lazım diyen, çok kişiye rastladım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #90 : Eylül 28, 2011, 11:34:22 »
sevgili kardeşlerim turbo, motorun eksozundan çıkan gazın çevirdiği bir hava pompasıdır, burada iki dezevantaj vardır biri çok yüksek devir hızı diğeride yüksek hararettir. motordan turbonun bilya veya burçlarına boruyla yağ gelir buradaki hararet keçeleri bozar,burçları veya bilyalarıda bozar. işin temeli yüksek hararet ve basınç olduğundan malzeme kalitesine bağlı olarak ömür değişir ama arıza önlenemez. dizel turbolar 1000 küsur devirde çalışmaya başlar ama benzinlide 3200-3600 devirlerde çalışır. bundan dolayı sakin kullanılan benzinli turbolarda arıza nisbeten daha azdır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #91 : Eylül 28, 2011, 12:08:58 »
Turbo, egzoz gazı oluşmaya başlaması ile birlikte hareket alır. Salyangozun elbetkide bir ömrü vardır Atilla abi. Ama doğru bakım ve uygun kullanım ile bu hiç de az süreler değildir. Üstelik boşa atılan egzoz gazının enerjisin kullanılmasını sağlar ve verimi arttırır. Verdiği sürüş keyfide cabası.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #92 : Eylül 28, 2011, 12:13:25 »
sevgili kardeşlerim turbo, motorun eksozundan çıkan gazın çevirdiği bir hava pompasıdır, burada iki dezevantaj vardır biri çok yüksek devir hızı diğeride yüksek hararettir. motordan turbonun bilya veya burçlarına boruyla yağ gelir buradaki hararet keçeleri bozar,burçları veya bilyalarıda bozar. işin temeli yüksek hararet ve basınç olduğundan malzeme kalitesine bağlı olarak ömür değişir ama arıza önlenemez. dizel turbolar 1000 küsur devirde çalışmaya başlar ama benzinlide 3200-3600 devirlerde çalışır. bundan dolayı sakin kullanılan benzinli turbolarda arıza nisbeten daha azdır.

Atilla abi, çevrilen devir sayısında bir değişiklik olmaz, içerdeki sıkıştırma oranı daha fazla olduğuı için (daha fazla hava), daha güçlü bir patmala (yanma) gerçekleşir. Burada oluşan hareket farkı içinde normal araçlardakinden daha kaliteli bir soğutma sistemi kullanılır. Benzinlide de, dizelde de durum aynı

arkadaşımın birisinde turbo dizel mondeo var, km şu anda 150.000'i geçti ve motor hala çok sağlıklı. Aracı aldığı gün "turbo timer" taktırmıştı ve bakımlarını aksatmadan düzgün bir şekilde yaptı. Daha önce X5 turbo dizel içinde aynı şekilde olmuştu, ben bir sıkıntı ile karşılaşmadım yani yeni turbo dizeller eski dizeller gibi değil.

Sadece istisnasını görebileceğimiz durum, çok yüksek basınçla çalışan turbocharger'lar. Bunların kullanıldığı araçlarda da yapılan km önemsenmeyip, sadece güç üzerine yoğunlaşılır

Bu arada ben benzinliyi tercih ettiğimi birdirmiştim. bugün yeni araba alacak olsam büyük ihtimal hibrit alırım. eğer hibrit olmazsa turbo dizel düşünebilirim; turbo dizel olursa tek koşul en az 6 silindire sahip olması çünkü daha aşağısında titreşim oranı biraz fazla oluyor
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #93 : Eylül 28, 2011, 14:18:44 »
İyide toyotanın dizellerinin yağ eksiltmesinin sebebi:
-> Türkiyedeki mazotun euro4 olması ve toyotaların 205 nm tork olan araçların euro5e göre ayarlanmış olmasından kaynaklanıyormuş :)
->Euro4 dizelin ürettiği sıcaklık euro5'e göre fazla olduğundan dolayı yağ yakmaya/eksiltmeye sebep oluyormuş..

Ne kadar doğru bilemem ama mantıksız gelmedi açıkçası..

Ayrıca eklemek gerek turbo değiştirenlerin bazılarında belli bir km sonra eksiltmeye devam ettiğini okumuştum sitemizde :)

Toyotanın yağ eksiltip/yakmasının sebebi tamamen Türkiyeye gelen yakıttan kaynaklanıyor bu kadar kötülemeyin dizelleri veya turbo enjektör vs..
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #94 : Eylül 28, 2011, 14:28:25 »
  Yakıt fişlerini her daim saklamak en iyisi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #95 : Eylül 28, 2011, 14:33:54 »
  Yakıt fişlerini her daim saklamak en iyisi.

Kesinlikle Hakan abi.. 2.5 3 senelik fişler duruyor bizde onları gördükçe ağlayasım geliyor 3.40lar falan var arasında moral bozuyorlar ayrı konu ama önemli tabi..
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #96 : Eylül 28, 2011, 14:37:36 »
  Evet Ercüment'ciğim maalesef, ama duygusal bakmamak gerek. :)
 Dizel'in şöyle bir avantajı da oluyor. Issız bir yere gittiğinizde daha uzun süre yakıt istasyonuna ihtiyaç duymadan, özgürce gezebiliyorsunuz. Bu özellikle arazi araçları için tercih edilen bir özellik.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TRAFİĞE SAYGI = İNSANA SAYGI
    • www.mildan.net
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 45 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #97 : Eylül 28, 2011, 14:49:59 »
  Yakıt fişlerini her daim saklamak en iyisi.

Sana katılıyorum Hakan. Ben bu arabayı aldığımdan aldığım bütün benzin fişlerini bir dosyaya yazdım. O zamanlar benzin fiyatları ne güzelmiş. Benzin yükseldikçe  benim yıllık ortalama km bayağı bir düşmüş. Başlarda Yılda 8.000 Km falan yaparken şimdilerde yıllık 3.000 Km.lere düşmüşüm. Bunda arabayla işe gitmememin sebebi çok. :) Ciddi şekilde dizel düşünüyorum. Hem ekonomi hem güç için.
Şu tablo ne güzelmiş :)



Trafik kuralları ve tabelalar İNSANLAR içindir, HAYVANLAR zaten ne tabeladan anlar ne de kuraldan...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #98 : Eylül 28, 2011, 15:11:18 »
Turbo turbo turbo. Bozulmaz. Arabayı ilk çalıştıranda biraz bekleyeyelim, bir de stoptan önce 30 saniye tamamdır. Motor ömrü falan filan. Sanki dizel araba aldık 500.000 km kullanacağız.30 yıl mı bizde kalacak. Arabayla kardeş mi olacağız. Dizel araba iyidir. Millet enayi mi fazla para versin alsın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor Benzinliye Karşı?
« Yanıtla #99 : Eylül 28, 2011, 17:02:46 »
Turbo turbo turbo. Bozulmaz. Arabayı ilk çalıştıranda biraz bekleyeyelim, bir de stoptan önce 30 saniye tamamdır. Motor ömrü falan filan. Sanki dizel araba aldık 500.000 km kullanacağız.30 yıl mı bizde kalacak. Arabayla kardeş mi olacağız. Dizel araba iyidir. Millet enayi mi fazla para versin alsın.
İyi bakılmışsa zaten dizel motorda motor ömrü sorunu olmaz. Ama ülkemizde bırakın turboyu beklemeyi motor çalıştığı anda hareket edenler var :)
Performans konusunda ise Auris 1.6 132hp'nin 4000 devirden önce, Corolla 1.4 D-4D (205nm)'den daha kötü olduğunu söyleyeyim (ikisini de kullanan olarak). Ancak 4500 devirden sonra da D-4D ile arasında epey fark oluyor (Üst devirlerde kullanırken böyle olmaması garip olurdu zaten. 6400d/d'de 132hp sonuçta :D Bu arada dizeli işaretlediğimi belirteyim). Tabii yakıt konusunu önemsemezsek :)  İşin içine yakıt da girerse benzinlinin hiç şansı kalmıyor. Bunun yanında aynı hızda Corolla 1.4 D-4D'nin Auris 1.6 132Hp'den uzun yolda daha sessiz olduğunu söyleyebilirim (motor sesi açısından)
Not: Benim aracın da turbosu değişti (Yağ yakma sorunundan değil, fabrikasyon bir hata vardı. Sonradan biraz yağ eksilttiğini de gözlemledim. - 2011 205nm-) Yeni takılan turbonun numarası 780708-004 (son rakamı tam okuyamadım 5 de olabilir.) Yaklaşık 5400km oldu. Yağ eksiltmeden eser yok şu anda.