0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
İş bu mecraya girerse bence konu dağılır. Ben bir dizel motor koydum ortaya dizeli savunan biri olarak, siz de benzinli savunuyorsanız bir motor da siz koyun, karşılaştırarak tartışalım. Yüksek devir çevirmenin de nesi keyifli hiç anlayabilmiş değilim açıkcası.( Bu arada çok yüksek devirli kullanırım çoğu kısa mesafe gezilerim bile redline ile dans eder:) Yüksek devir çeviriyorsun da araba gidiyor mu sanki. Benim tezim şu: 1.6 sol benzinli aracım var benzinde 40 gazda 20 kuruş yakıyor, 1.6 dizel sahibi bir adam benden daha az parayla daha hızlı daha seri daha atik daha güvenli gidiyor.Açıkcası kanıma dokunuyor benim 20 kr yakan arabam rampada 100km ile zor çıkarken daha az para veren adam yağ gibi yanımdan geçip gidiyor.Not: Tekrar söylüyorum araba zevk işidir zevk için parası olup da benzinli araca binenlere saygım sonsuz.
Abi senin aracın 40kuruş yakıyorsa km başına sorun var demektir corolla sert kullanımda en fazla 35kruş yakar yarış yapıyorum istanbul park benim için ceddeler diyorsanız 45kuruşta yakar yüksek devir çevirmenin neresi zevk söyleyeyim o motorun egzozun verdiği ses bütün beygirlerini teker teker hissettirmesi gaza bas çek yaptığımda yada vites değiştirdiğimde gücü aniden hissedebilmem turbo boşluğumun olmayışı üst devirlerde motorum dağılacakmı endişesi taşımamam yokuş tırmanacaksamda üst devirde tırmanırım ama yine tırmanırım gerekirse en dik rampayı ama ekonomiyide katınca işin içine tabikide 320d en avantajlısı ancak şuda var o araçla o motorla kaç defa 0-100 yapabilirsiniz misal yada gaza sonuna kadar abanabilirsiniz
Burası Karadeniz kardeş bir dağ çıkmadan öbürü başlıyor dolayısıyla performanslı kullanırsan 500 de yakar Mesajlarımın altında yazan not önemli araba zevk meselesi zevk için benzin kullanıyorsan sana da saygım sonsuz karşı çıkışım dizel teknolojisini hala pompa-meme dizelde kaldı sananlara ve dizelin avantajını görmeyenlere. Ben bağırtmayı sevmiyorum istiyorum zorlanmadan aksın gitsin kaymak gibi arabam. Ses üretmesin iş üretsin. Bizim arabaların bağırarak yaptığı şeyi dizel normal seyrinde zaten yapıyor Neyse benden bu konuda bu kadar artık tepki çekeceğimi düşünüyorum. Herkese saygım sonsuz. Kazasız sevgi dolu sürüşler.
Esağfirullah abim dizelede saygımıs sonsuz hele sana ve görüşüne dahada bir sonsuz haklısın aslında beklentiye göre değişen birşey şimdi bakma benim benzinliyi savunduğuma yakın zaman içerisinde inşallah temiz bir volvo s40 1.6D gelcek
Sağol kardeş Allah herkese gönlünce hayırlısını versin seni mutlu edecek arabaların olur hep inşallah
arkadaşlar baştan sonra okumadım eğer yanlış birşey dersem kusura bakmayın. izmitten ankaraya giderken dizel yarisle tatlı kapışmam oldu . yaris yetişemedi bile yokuşlara gelince dizellere katılmıyorum istediği kadar tork versin gideceği 90 bgliktir başka gitmez. benzinli arabalarda vites küçültün ve torkun beygirin şen şakrak gidişini hissedin dizelde bi vites küçültün bakayım 5 binde bomboş 1.4 d4d bulursunuz altınızda ... turbo konusuna gelince 1 dikkat edersiniz 2 dikkat edersiniz hadi 6 kere dikkat edin. 1 dk bekleyip kozalaktaki hava basıncının düşmesini 7. denemede yerim turbosunu dersiniz bir rahatlık girdimi içinize birdaha asla dikkat etmezsiniz bakıma gelince her 20 bin kmde yakıt filtresini değiştirmek gerekicek oda zaten 200 lira yağ illaki değişecek al sana 350 lira arabayı alırken verdiğin 4 binlira veya üstü rakamlardaki fiyatlar sana eksi olarak yansımaya başlıyacak. şehir içinde 1000 km şehir dışında 2000 km gitmedikten sonra sittin sene bu maliyetler size + olarak dönmez haa burada dik bir bayırda istediği kadar turbo olsun durup kalkmak ölüm baskı balatanın o enfes kokusu geniz yakan esansı içinizi kıpraştırıyo helebide klima açıksa allah muhafaza araba gitmem allah gitmem diyor. motor diyoki hadi gidelim kasada dur be olum benim gidesim yok buaralar çok kilo aldım kalkasım yok diyor. dizelciler kesin topa tutacak beni :Dizmiti bilenler bilir devlet hastanesinin ordaki dik bayır umut tepe yokuşunda dizel aurisle yaşadıklarım bunlar. hatta ben gaz pedalına taş koydum arka taraftan omuz verdim de öyle çıktık bayırı...
İnşallah abim başta bir supra sonra bir 330xd
filtre konusunda katılmıyorum sana 50 liraya orjinal toyota da yaptır ben vericem parasını bijon kilidi bile 70 lira derken mazot filtresine 50 lira demen abes kaçtı
abicim sen arabanın özel serviste yaptırıyosan bilmem ama orjinal toyota servisten bahsediyorum ben farkındaysan fark orda... ben canımı taşıyorum 100 lira eksik vericem diye hiçmi hiç kısamam kusura bakma... yan sanayi kullanmak senin seçimin.
abicim carina model aracınla neyaptığın beni çokta ilgilendirmemekle birlikte konumuz 1.4 d4d toyota dizel motorlar... 1.4 toyota motorları yetersiz kalmakta... forumda bu konuyla alakalı forumdaşlarımızın yazdığı yazılar var okursa nedemek istediğimi anlıyacaksın... bende 2011 model 1.6 132 bg elegant auris var. 1.4 dizel toyotların hiç biri beni yakalayamadı. kalkışta yanyana 20 metre kadar gittik ama sizin tork eğriniz 4 bin de düşerken benim arabımın tork eğrisi yükseliyor. senden ricam aracını bukadar gözünde büyütme... adana gibi bir şehirde senin arabanı gözünde bukadar büyütmen anlaşılır gelmiyor.
Yani?