Anket

sizce hangisi daha uygun olur?

dizel
41 (61.2%)
LPG
26 (38.8%)

Toplam Oy Verenler: 66

Gönderen Konu: Dizel mi, Lpg mi?  (Okunma sayısı 26208 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Ford C-Max
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #60 : Ocak 28, 2012, 23:42:48 »

Halil İbrahim Bey Geçen pazar saat 16:00 da istanbuldan çıktım ıspartaya geldim ve gayet soğuktu..Yine  lt klpg ile 14.9 km yol yaptım... yarın sabah da yozgat'a gideceğim Isparta'dan gidince yine yazarım yakıtımı..Buraya yazdığım değerler benim yaşadığım en gerçekci  değerler inanıp inanmamak sizin sorununuz. Saygılarımla...

Ne sorunu?  Keşke mümkün olsa da herkesin aracı daha az yaksa. Ben sadece hesapla bunu göstermeye çalıştım. Ama tabiki bu hesaplara nereden baktığınıza da bağlı.
Yukarıdaki hesapta varsa bir yanlışlık düzeltin  :D
Size de saygılar ayrıca iyi yolculuklar.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #60 : Ocak 28, 2012, 23:42:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ne mutlu toyota'm var diyene!
    • toyotaclub
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #61 : Ocak 29, 2012, 18:19:57 »
çok doğru...
şöyle bir özet sizce de doğrumudur; kısa mesafe şehiriçi kullanımları için lpg veya dizel araçlar henüz ısınmadan stop ediliyorsa, pek de ekonomik olmayacaklardır ?
aynen öyle...
2011 avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #62 : Ocak 29, 2012, 19:06:16 »
Bence C şıkkı ( Benzin )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 209000
  • Model Yılı: '04
  • 34 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #63 : Ocak 29, 2012, 19:25:10 »
Vatandasin hali belli; herkes daha ucuza nasil ulasim saglarim diye düsünüyor. Dizel bir arac almak, kücük motorlara dönmek veya LPG kiti taktirmak gibi konular herkesin gündelik sohbetlerinin icinde. Petrol ve ürünlerinin Türkiye üretimi olmadigini düsünürsek aslinda petrol ürünlerine daha az harcamanin memleketin cari acigina da olumlu etkisi var.

Ancak tasarruf yapmak isterken bazi tanidiklarimda gördügüm hesap yanlisini da belirteyim. Bir cok kisi artik arabayi tüketim malzemesi olarak görüdüg icin bir süre sonra daha farkli veya yeni bir arabaya yönelmek istiyor. Yeni aracinda daha az yakip cok gitmesini tercih ediyor. Aramizdaki konusmayi tarif edeyim:
A- Abi yeni ve az yakan bir araba almak istiyorum. Benim araba cok yakiyor.
B- Iyi güzel de senin araba ne kadar yakiyor?
A- sehir icinde 9 litre.
B- Nasil bir sey istiyorsun.
A- X Marka yaklasik 70 bin lira. Ama süper az yakiyor. Sehir icinde 5 litre
B- Senin araba ne kadara satiliyor su an?
A- 30 bin liraya. 40 bin lira kredi cekecegim. Onu ayarladik zaten.
B- Kac km yol yapiyorsun?
A- 15bin km yilda. Süper di mi acayip az yakicak yeni araba
B- Verdigin kredi faizi? Deger kaybi?
A- Abi az yakiyor ama

Bu cok uc bir örnek ama bir cok kereler yasadim. Onun disinda turbo-dizel motorlar atmosferik-benzinlilere göre daha kaliteli malzemeden yapiliyor. Ama yeni nesil turbo-dizellerin enjeksiyon sistemi yakita cok duyarli. Dizel yakiti daha yeni yeni Türkiye genelinde bir standarta oturmaya basladi. Ford, VW, Toyota vs kullanan ve cok seyahat eden kisilerde enjeksiyon problemini bir cok kereler duydum. Ve bu enjektörler oldukca pahali. Iki sene önce Focus Cmax icin 1500 lira enjektör parasi istediklerini biliyorum. Genel bakimlar da benzinliye göre biraz daha pahali. Benzinlide motoru bile bozsan, rektifiye ederken cok komik paralara tamir ediliyor. Dizellerde kaliteli malzeme (forged piston, kollar vs) gerektigi icin artiyor. Ford Mondeo 2.0 benzinli motorun tüm sandik fiyati 4500 lira. Bozulsa ne olacak. Toptan yenile.

Bunun disinda bir iki seneye dizel yakitin fiyati benzini geride birakacak deniyor. Arz-talep dengesi sonucta. Bunlari düsünerek karar vermekte fayda var.

dünyadaki en pahalı benzin,  dizel vs.. ve en pahalı akaryakıt vergisi (%60) bu ülkede olduğu sürece  bu muhabbetler hiç bitmez.insanlar lpg ye yönelince diğerleri sabit kalıyormuş gibi; dizele yönelince  diğerleri cazipmiş gibi gösterilmeye çalışılıyor. vel hasıl vatandaşla ,(kimse üzerine alınmasın)   :)kedinin fareyle oynadığı gibi oynuyorlar.
2004 VERSO ELEGANT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bakış
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #64 : Ocak 30, 2012, 00:28:39 »
Konu açıldı fakat bir daha göremedim.. Tekrar ben açayım dedim;

Sayın Toyota kullanıcıları konu başlığı "LPG mi? Dizel mi?" olunca söylemek istediklerim olacaktır mutlaka;
2012 1.6 corolla comfort extra  bu gün için 49.000 tl
2012 corolla comfort extra dizel 57.600 tl
fark 8600 tl
bu araçları gezmek için alıyoruz. Dizel araçla da gezebilirsin benzinli ile de, ancak bir aracın 4-5 yıl sorunsuz kullanma ömrünün olduğunu düşünürsek bir benzinli araç alıp iyi bir marka LPG kiti taktırmak suretiyle rahat rahat sorunsuz bir şekilde 4-5 yılda 100-120 bin km yapabilirsiniz.
Benzinli aracın 120 bin km'de ortalama bakım maliyeti 12x400(ortalama)=4800 tl
Dizel aracın 120 bin km'de ortalama bakım maliyeti 12x600(ortalama)=7200
LPG'li aracın 120 bin km'de ortalama bakım maliyeti 6x100(ortalama)=600
Her iki araç için yakıt maliyeti birbirine yakın sayılır. Hatta dizel araç şehir içi kullanımlarda daha fazla yakmaktadır.
120 bin km kullanımda ortalama 30 bin km şehir içi kullanıldığı düşünüldüğünde 100 km’de ortalama 2,5 tl fazla yakarak 30000x2,5=750 tl maliyete ulaşmaktadır.
Tolam : 12150 tl dizel araç farkını baştan kabullenmek zorundasınız.
İkinci el satışınızda Dizel/Benzinli farkı bu kadar olmuyor. Yani dizelde ilk alışta verdiğiniz 8600 tl yi dahi kurtarmak zor oluyor.
Maliyet hesaplamasını fazla uzatmak istemiyorum... Dizel arızalarının giderilmesi (hele enjektör veya turbo gibi) daha yıkıcı olacağı aşikardır.
Bu maliyetlerin dikkate alındığında dizelden ziyade iyi marka LPG ile benzinli araç kullanmanın daha az maliyetli olabileceğini düşünüyorum. Tekrar edeyim iyi marka LPG ve iyi bir usta ile…

Bu mantığımla Ekim 2011'de sıfır 1.6 Comfort Extra aldım, prıns LPG kiti montajı yaptırdım ve toplam maliyeti  46250 tl oldu. Dizel almış olsaydım. 54000 tl verecektim. Bu gün itibariyle 4100 km yapmış durumdayım oldukça memnunum.

(Dizel takıntısı olan arkadaşlar alınmasın, ben arabanın az maliyete lüks ve çok gezdirenini severim..)

Patlayan tüp evinizin mutfağında da patlar arabanın bagajında da… birazda kaderimize inanalım..

Toyota dostlarına saygılar sunuyorum..
Toyota sevgisi başka.. baba evlat gibi..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #65 : Ocak 30, 2012, 02:14:17 »
Ben de ufak bir hesap yaptım:
Aylık ortalama iki araç da 1.000 km yapsın, 100km'de ortalama 11lt'den (tamamı ş.içi, kış için ve 0.5lt kadar fazla bile yazdım) 110lt lpg yakar.
Antalya için lpg litresi 2.51tl  2.51 x 110 = 276tl aylık lpg tutarı.

Dizel için; 1.000km yol için, ortalama 7lt/100km (tamamı ş.içi, fazla fazla yaktığını hesapladım) 70lt mazot tüketir.
3.78 x 70 = 264tl aylık mazot tüketim tutarı.

Arada 12tl' lik bir fark var ki belki de lpg daha az bile tutabilir, yani başa baş gibiler.
Bir kaç ay öncesine kadar dizel daha ekonomik derdim ama artık LPG öne geçti ekonomide, haklısınız yani, günümüz şartları için kararınız doğru olmuş gibi. Ama ben yine de dizel derim, yani onun o tork hissi çok ayrı ve ben ne olursa olsun orjinal taraftarıyım, sonradan bir sistemi değişince eski tadı kalmıyor arabanın.
5,0lt/100km
urban drive

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #66 : Ocak 30, 2012, 10:33:06 »

Benzinli aracın 120 bin km'de ortalama bakım maliyeti 12x400(ortalama)=4800 tl
Dizel aracın 120 bin km'de ortalama bakım maliyeti 12x600(ortalama)=7200
LPG'li aracın 120 bin km'de ortalama bakım maliyeti 6x100(ortalama)=600

Her iki araç için yakıt maliyeti birbirine yakın sayılır. Hatta dizel araç şehir içi kullanımlarda daha fazla yakmaktadır.

Dizel arızalarının giderilmesi (hele enjektör veya turbo gibi) daha yıkıcı olacağı aşikardır.


Mehmet bey,

Oldukça emek sarfederek detaylı bir yazı hazırlamışsınız teşekkürler,

Yukarıda açıkladığınız bakım masrafları eşit yerlerdemi yapılma sonunda oluştular, yani bu motorların hepside yetkili serviste mi yoksa dışarıda mı periyodik değişim yapılmış olarak hesap ettiniz? 

-Bu bakım maliyetleri içine polen filtresini de eklememelisiniz elbette, konunun amacı LPG ile Dizel motorun birbirine genel kıyaslaması olduğundan.
-Daha az yakıtla daha fazla tork üretebilen dizel motorlar gerçekten şehir içinde benzinliden daha fazla mı yakmaktalar?
-Her dizel motor enjektör ve turbo arızası çıkartmaktamıdır?

Bu vesileyle şunu LPG kullanıcılarına sormak isterim;
Sıvı yakıt fiyatları km bazında bize LPG'den daha ucuza gelseydi yinede araçlarınıza LPG sistemi taktırırmıydınız? Sebeplerinide açıklayarak cevaplandırabilirseniz, LPG sistemlerinin yaşanan (varsa) olumsuz yönleride belirtilmiş olur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #67 : Ocak 30, 2012, 10:47:32 »
Bu arada beni LPG/Benzin karşıtı gibi görmeyin zira bu açıklama da bana aittir.

Dizel motorların çok narin ve hassas olduklarını düşünmüyorum, tam aksine benzinli motorlardan daha sağlam ve uzun ömürlüdürler, bakmasını bilmedikten sonra her makina arıza verir. Ağır iş makinaları, şehir içi ve şehirler arası minibüsler, otobüsler, yük taşıyan kamyonlar, büyük makinalara sahip deniz araçları, büyük jeneratörler, tarım araçları vs. gibi bir çok geniş kullanım alanları vardır. Yatırılan paraya verdiği en üst düzey verimliliği ve uzun ömrü ile en ekonomik motorlardandır.

Diğer yandan,

Soğuk ve kış mevsimi uzun olan yöreler için benzinli motorlar çok avantajlıdır,
Çok kısa mesafeler için kullanılıyorsa yine benzinli motorlar bir çok yönden avantajlıdır,
Şehir içinde dur/kalk ile hayatını geçiren, Hybrid olsun yada olmasın, benzinli motorlar için LPG yada NLG destekleyici sistemler çok avantajlıdır,
Büyük şehir dışı kentlerde ve kışları ılık geçen bölgelerde yaşayanlar, uzun yol yada çok km. yapanlar içinde dizel motorlar çok avantajlıdır diyebilirmiyiz?

Burada en çok dikkat etmemiz gereken nokta, ihtiyacımıza en uygun kasayı seçmektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ne mutlu toyota'm var diyene!
    • toyotaclub
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #68 : Ocak 30, 2012, 14:09:20 »
sıvı yakıt fiyatları km. bazında bize lpgden daha ucuza gelseydi tabiki lpg kiti takmazdım. mesela gdi motorlarda lpg takma çalışmaları yapılıyor. ilk denemelerde benzinden daha fazla yaktığı görülmüş onun için piyasaya sürülemiyor. bizim burda geçen yıla kadar suriyeden ucuz benzin geliyordu. çoğunlukla benzin yakıyorduk. ama şimdi yok. lpg olayını çamaşır makinasında calgon kullamnaya benzetiyorum. 5 yıl sonunda calgona verdiğin parayla makinayı iki kez tamir edersin. benim görüşüm budur. inşallah anlaşılmışımdır. selamlar
2011 avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #69 : Ocak 30, 2012, 14:16:21 »
   Eski dizel motorlar için söylenen sağlamlık ve uzun kullanım ömrü artık tam manasıyla geçerli sayılmaz. Eski dizellerin bazıları 1.500.000 km  yapıyordu. Şimdikilerin benzinlilerden pek farkı kalmadı. Bir enjeksiyon süresini 5 e bölen hassas enjektörler (multijet) ve bir o kadar hassas pompalarla sistem çalışıyor ve çabuk devirlenme , yüksek sıkıştırma oranları makinanın hassasiyetini, yıpranmasını artırıyor. Aynı şekilde eski dizellere ayçiçek yağı koysanız yakıyordu neredeyse, şimdikilere PO dan yakıt al, vs gibi şeyler söylüyorsunuz, bu hassasiyet değil midir? Dizel motorların çalışması hassas dengeler üzerine kurulmuştur. Kompresyon kayıpları ateşlemenin zaafiyetine, hatta olamamasına neden olur. Bu yüzden yağı, suyu vs. yüzünden hararet yapar, yada çok tozlu yerlerde kullanmak hava filtrasyonu iyi olmamak gibi sebeplerden aşınma meydana gelirse motoru kısa zamanda kucağınıza alırsınız. Mazallah !!!
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #70 : Ocak 30, 2012, 17:01:25 »
Ben herkese PO'den mazot alın derken bu benzinliler için de geçerlidir, dolayısiyle bunun hassasiyetle bir ilgisi yoktur. PO en fazla yerli olan bir markadır ve diğer markaların onunla yarışma imkanı yoktur. Çünkü yakıtı üreten ve diğer firmalarada dağıtan yerli petrol sanayimizle PO arasında çok yakın bir akrabalık vardır. Hem fiyatıyla hem kalitesiyle hemde sağladığı menzille kendini herzaman ispatlamıştır, yeterki kendini yenilemiş istasyonlardan yakıt alınız.

Her marka istasyonu denemiş biri olarak, her türlü yakıtta (Benzin, Dizel, LPG, LNG)  PO'ni öneriyorum, denemesi sizden yaşaması sizden.

Diğer taraftan enjektör temizliği konusunda da çok ısrarcıyım, hangi yakıtı kullanırsanız kullanın, Benzin, Dizel yada LPG olsun enjektörlerinizi temiz tutamazsanız sorunlar kısa bir süre sonra başlayacak demek anlamına gelir. Dünyada da aynı sorun vardır, o nedenle enjektör temizleyici denen sıvıyı icat edenlerde yine Batılılardır.

Eski dizel motorlar uzun ömürlü değillerdi, yağ eksiltirlerdi ve insanlar tamamlayarak devam ederlerdi.  Tıkanmış soba bacaları gibiydiler, tam tıkandıklarında motor rektifiye olurdu, yakıt çok ucuz olduğundan kimse ne kadar yaktığına bakmazdı. EGR, lamda, sensörler yada Turbo gibi donanımları yoktu, çok kısa süre sonra devamlı ayar isteyen çok problemli yakt pompaları vardı.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #71 : Ocak 30, 2012, 17:46:58 »
   Söylediklerimin arkasındayım. Dizel motor benzinliye göre daha hassas bir makinadır. Özellikle yakıt sistemleri açısından. Bunu bu işin ehli insanlara sorduğunuzda bunu söyler. Son kullanıcının kendi kafasından atması bu gerçeği değiştirmez.

2.2. Dizel Motorların Avantaj ve Dezavantajları
2.2.1. Dizel Motorun Avantajları
Dizel motorlar diğer motorlarla kıyaslandığında bazı avantajlara sahiptir. Bu
avantajları şu şekilde sıralayabiliriz.
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Ford C-Max
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #72 : Ocak 30, 2012, 18:04:58 »
Hesap kitap tamamda ben size gerçek hayattan örnek vereyim.
2007 yılında 70 000 km deki 3 yaşında Fiesta dizel aracı 19 500 liraya aldım.
Daha bu senenin sonunda  17 000 TL ye sattım. Ve dizel araçtan çok çok memnun olduğum için yine dizel bir araç aldım.
Dizel Fiestayı sattığımda 145 000 km de idi.
Yaklaşık 5 senede 75 000 km yol yaptım.
İkinci el almama rağmen dizel araç olduğu için mazot filtresi haricinde 1 kuruş masraf etmedim.
5 sene içerisinde beni bir kez üzmedi. Bazıları diyecekki aracın ekmeği zaten yenmiş 145 000 km de ve satmışsın.
Tüm samimiyetimle söylüyorum aracın motorunda, çekişinde, çalışmasında aklınıza ne geliyorsa en ufak bir problemi yoktu.
Ben  dizel araçlar  kaç km sorunsuz gidebilir diye araştırma yaptım. 300 000 - 400 000 gibi rakamlar var.
Tabi orası bir tahmin. Ama kendi sattığım araç bence bakımları aksatılmadığı sürece uzun km ler boyunca sorunsuz binilir diye düşünüyorum.

Şimdi basit bir hesap
Benzinli fiesta ortalama yakıt değeri 5.6L * 4.47TL (75000/100) =18 774 TL
Dizel fiesta ortalama yakıt değeri 4.1L *3.89TL (75000/100) = 11 961 TL
Dizel bir fiesta bile 75 000 km de benzinliye göre 6 800 TL kar ettiriyor
Ayrıca yine dizel araç almamdaki en büyük sebep aracım nasıl olsa az yakıyor deyip rahat rahat biniyorum. Bu herşeye değiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #73 : Ocak 30, 2012, 18:56:02 »
2006 yılında benzinli corolla terra aldım 2008 yılında lpg taktırdım ve 1 ay önce bu aracımı satarak dizel auris aldım. Lpg de hiçbir sorunum olmadı. 3.5 yılda yaklaşık %35 tasarruf ettiğimi söyleyebilirim. Lpg de benzine göre %50 civarı tasarruf olacağını söyleyenlere güvenmiyorum. Özellikle kış aylarında kısa mesafede yaktığım benzin lpg den fazla olmuştur.
Dizel araca geçmemin sebepleri;
-Benzinli araçla bakım maaliyetleri arasında yukarıda belirtilen şekilde uçurum olmaması
-Lpg li araçla yolda giderken araç içine bir koku geldiğinde dışarıdan geldiğini tahmin etsem de acaba lpg de mi bir sorun oldu diye aracı hemen sağa çekip kontrol etme obsesyonu gelişmesi
- Lpg tankını dolduruken depo şamandırasından gelen taktaktak sesi (bu sefer patlar mı diye düşündürmesi)
-Kardeşimin lpg de sorunlar yaşaması acaba yakında benim de başıma bunlar gelir mi diye düşünmem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #74 : Ocak 30, 2012, 18:58:24 »
Dayanıklılık konusunda kesinlikle hemfikirim; bizzat gördüğüm bir araç, İstanbul'da taksi olarak çalışıyor(1.3 dizel), tekrar ediyorum hem İstanbul gibi trafik cehennemi bir şehirde, hem de taksi; araç 670.000km'de ve 540.000km'de ilk defa rektefiye görmüş, o güne dek bir kez bile ne turbo ne enjenktör arızası vermiş, rektefiye sırasında ise ekstra olarak sadece turbo değişmiş, enjektörler de sadece temizlenip bakımları yapılmış. Zaten rektefiye işlemi de sahibinin dediğine göre erken bile yapılmış, biraz keyfe keder olmuş. Fotoğraflarını bulamadım, paylaşmak isterdim. Yani demem o ki; dizel motorlar kesinlikle çok daha dayanıklı, gücünü kaybetmeden devam edebiliyor, ben yine söylüyorum ki dizel en güzeli.
5,0lt/100km
urban drive

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #75 : Ocak 30, 2012, 19:35:31 »
Arkadaşlar izninizle bende kendi düşüncelerimi yazıyorum .

1. Benzinli ile dizelin bakım maliyetleri hemen hemen aynıdır sadece dizelde yakıt filtresi daha erken değişir ama buna karşın benzinlilerdede belli aralıklarda buji değişimi vardır geriye kalan motor yağı , yağ filtresi , fren balataları , hava filtresi vb malzemelerin fiyatları ve değişim periyotları aynıdır sadece baskı balata dizelde birazcık pahalı olabilir ama oda 10000 , 20000 km lerde değişen birşey değil düzgün kullanımda 100000 km yi rahat devirecek bir parça .

2. 1.6 elegant corolla liste fiyatı 53600 tl , 1.4 d-4d dizelin fiyatı ise 60100 benzinlide hız sabitleyici ve anahtarsız çalıştırma fazladan mevcut iken dizelde VSC-TRC mevcut  arada 6500 tl lik bir fark mevcut iyi bir lpg kitine 2000 tl verdiğimizi düşünürsek geriye 4500 tl fark kalıyor ve dizelde sizi bir çok kazadan kurtarabilecek VSC - TRC mevcut .

3. Dizel bir araç şehir içinde özellikle kışın lpg den daha fazla yakmaz yazın belki bir miktar fazla yakabilir ama onunda çok aşırı derecelerde olacağını sanmıyorum kışın ise LPG lilerin ilk önce benzinle çalışması ve belli bir dereceye gelene kadar LPG ye geçmemeleri yüzünden özellikle kısa mesefelerde dizelden az yakacağına ben inanmıyorum .

4. Herşeyden önemlisi dizelde can güvenliğiniz LPG li bir araca göre daha yüksek ondan herşeye maddiyat yönünden bakmamak lazım diğer yandan güvenli diye 50000 tl gibi bir para verip aldığım aracın güvenliğini düşürmek bana mantıklı gelmiyor.

5. LPG kullananlarada hak veriyorum fakat LPG mi DİZEL mi sorusuna şu anki şartlar doğrultusunda vereceğim cevap Dizel olur .


Herkese aracıyla kazasız belasız sürüşler dilerim .


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #76 : Ocak 30, 2012, 20:16:56 »
Arkadaşlar izninizle bende kendi düşüncelerimi yazıyorum .

1. Benzinli ile dizelin bakım maliyetleri hemen hemen aynıdır sadece dizelde yakıt filtresi daha erken değişir ama buna karşın benzinlilerdede belli aralıklarda buji değişimi vardır geriye kalan motor yağı , yağ filtresi , fren balataları , hava filtresi vb malzemelerin fiyatları ve değişim periyotları aynıdır sadece baskı balata dizelde birazcık pahalı olabilir ama oda 10000 , 20000 km lerde değişen birşey değil düzgün kullanımda 100000 km yi rahat devirecek bir parça .

3. Dizel bir araç şehir içinde özellikle kışın lpg den daha fazla yakmaz yazın belki bir miktar fazla yakabilir ama onunda çok aşırı derecelerde olacağını sanmıyorum kışın ise LPG lilerin ilk önce benzinle çalışması ve belli bir dereceye gelene kadar LPG ye geçmemeleri yüzünden özellikle kısa mesefelerde dizelden az yakacağına ben inanmıyorum .

Mahmut bey,

Priyodik parça değişimlerini çok güzel karşılaştırmışsınız, şimdiki benzinlilerde yakıt filtresi olmamasına karşın, her 20.000km'de bir yakıttan tasarruf ettiğimiz tutarın yanında filtre bedava gibi geliyor, diyebilirim.

Diğer taraftan, birde MMT dizel kullanmış olsanız, inanın sarfiyatlar daha da aşağılara düşmüş oluyor, hemde debriyaj balatanızın ömrünü uzatarak. 60.000km yaptıktan sonra kaza yapmış ve motoru indirilmiş MMT bir aracın debriyaj balatasını görmüştüm, servistekiler dahi en az 100.000km daha yapabileceği konusunda fikir söylemişlerdi.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Ford C-Max
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #77 : Ocak 30, 2012, 20:34:33 »
Dizel :alkis:
Corolla :alkis:
Corolla dizel  :DUR:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #78 : Ocak 30, 2012, 20:36:21 »
Mahmut bey,

Priyodik parça değişimlerini çok güzel karşılaştırmışsınız, şimdiki benzinlilerde yakıt filtresi olmamasına karşın, her 20.000km'de bir yakıttan tasarruf ettiğimiz tutarın yanında filtre bedava gibi geliyor, diyebilirim.

Diğer taraftan, birde MMT dizel kullanmış olsanız, inanın sarfiyatlar daha da aşağılara düşmüş oluyor, hemde debriyaj balatanızın ömrünü uzatarak. 60.000km yaptıktan sonra kaza yapmış ve motoru indirilmiş MMT bir aracın debriyaj balatasını görmüştüm, servistekiler dahi en az 100.000km daha yapabileceği konusunda fikir söylemişlerdi.
Tekin abi toyota yetkili servislerinden benzinli ile dizel arasındaki bakım maliyet farklarının dizelde ortalama 10-15 tl gibi daha fazla tutuğunu bir ara öğrendim ve bu maliyet yaptığımız tasarruf karşısında sizinde dediğiniz gibi bedava sayılır kaldıki benzinli bir araca LPG takılınca insanlar lpg sistemine yaptıkları bakımı görmezden geliyor yani aslına bakacak olursanız LPG li bir aracın bakımları dizelden daha maliyetli sorunsuzluk konusunda ise atmosferik benzinli bir aracın turbo dizel bir araçtan daha sorunsuz olduğu inkar edilemez fakat lpg montajı yapılmış bir benzinli motorda ben sorunsuzluğun dizeldeki kadar az olacağına inanmıyorum sonuçta yakıt sistemini komple değiştiriyorsunuz ve kattığınız lpg sisteminin oluşturabileceği ekstra sorunları ekleyince dizel motor sorunsuzlukta lpg yi geride bırakıyor .

Kapalı otopark , vapur gibi daha birçok hizmetten faydalanamamalarıda cabası .


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #79 : Şubat 01, 2012, 04:39:50 »
Patlayan tüp evinizin mutfağında da patlar arabanın bagajında da… birazda kaderimize inanalım..
Mehmet bey,
söyleminiz başbakanı anımsatıyor... kendisi de nükleer enerji santralinin risklerini bertaraf etmek için aynı şekilde evlerde kullanılan tüpleri örnek vermişti :blink:
Toyota Corolla 2010 D-4D Elegant MMT Siyah & Bej