Anket

sizce hangisi daha uygun olur?

dizel
41 (61.2%)
LPG
26 (38.8%)

Toplam Oy Verenler: 66

Gönderen Konu: Dizel mi, Lpg mi?  (Okunma sayısı 26205 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Türkçe Öğretmeni.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #20 : Ocak 27, 2012, 22:48:20 »
Ben de Lpg diyorum kullanırken ekonomik.Bakımları düzgün yapıldığı taktirde hiç bir sorun yaşanmıyor.Lpg çıktığındna bu tarafa kullanıyoruz ordan biliyorum.. Bir de şu var aracın değerine olursa olsun taktırıyorsun Lpgyi satarken kafadan 1.300 fark koyuyorsun..Ekonomik bindiğin yanına kalıyor... Ben yaris kullanıyorum Stepneyi de sürekli yanımda taşıyorum..Hiç bir sorun yaşamıyorum yani:) Şu sıralı sistemin kullandığı benzin bile zoruma gidiyor:))))...

Acizane yorumum...
Ahirette Seni Kurtaracak Bir Eserin Olmadığı Taktirde, Fani Dünyada Bıraktığın Eserlere Kıymet Verme...    Bediüzzaman Said Nursi

Toyota Club Türkiye

Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #20 : Ocak 27, 2012, 22:48:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Ford C-Max
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #21 : Ocak 27, 2012, 23:31:20 »
Bence dizel.
Çünkü belirttiğiniz gibi gaz kullanırken ekonomik ama diğer türlü her bakımdan olumsuz yönleri var.
Dizel araçlar yakıtta TL olarak benzinliye göre % 40 daha ekonomiktir
Basit olarak hesaplama yaparsak  bir aylık mazot masrafımız 150 TL olsun. Aynı km yi benzinli bir araçla gitsek 210 TL lik benzin almalıydık.
Ayda 60 TL yapar yılda 720 TL yapar 5 yılda da 3600 TL yapar.

Bir aylık mazot masrafı                    Benzinli araca göre 5 yıllık yakıt karı
150 TL ise .....................................3600 TL
300 TL ise .....................................7200 TL
450 TL ise .....................................10800 TL

Tabi dizel araç denilince bakım masraflarının ağır olduğu ve motorun yada  turbosunun  arıza açma riskinin olduğu söylentilerine inanan çok.
Ben 5 sene dizel Fiesta kullandım. Bu süre zarfında dizel olmasıyla ilgili mazot filtresi haricinde hiç bir parçası değişmedi. Araç 145 000 km deydi ve motoru yada turbosu ile ilgili hiç  bir sorun yoktu. Ama şu var dizel motorların periyodik bakımlarını zamanında yaptırmak en iyisidir.
Dizel motorların bakımları yapılırsa normalde 400 000 km sorun çıkartmadan gidiyormuş.
Fiestayı sattım yine dizel bir araç aldım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla GLİ Special
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 164000
  • Model Yılı: '98
  • 54 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #22 : Ocak 28, 2012, 00:12:08 »
sıfır alınırsa dizel, ancak ikinci el alırken benzinli araca tüp takmak garantili geliyor.ikinci elde dizeller saatli bomba gibi.malum enjektör ve turbo masrafları yüksek.ucuz reno şahin vs araçlara tüp taktırmak büyük avantaj motoru komple yapsanız kaç para tutar ki?ama mercedes sahibi olacaksam dizelini alırım.

Yusuf beye katılıyorum,

Ek olarak,

Güvenlik olarak düşünürsek, Lpg benzin kadar güvenli.
Ekonomi olarak düşünürsek, Yeni nesil araçlarda normal kullanım ile  1 litre lpg ile 10, 11 kilometre arası yol kat ediliyor, 1 litre dizel ile 15,16 kilometre yol kat ediliyor, Lpg li aracın ısınana kadar kullandığı benzini eklediğimizde hemen hemen dizel' le aynı tutarda yakıt yakar.
Arıza durumunda yetkili servis olmasa dahi sanayide 10 ustadan 9 u benzinli,lpg'li araçtan anlar. Dizel araçta tam tersi 10 ustadan 1 tanesi anlar.
Yetkili servislerin çogunlugunda otomobil olarak düşünülünce dizel motor ustalıkları sök tak deneme yanılma yöntemi ile arıza teşhisi yapmaya çalışıyorlar.
Bakım maliyeti olarak benzinli aracın parçaları ucuz ve bol bulunuyor.
Dizel ve lpg'li bir aracın 0 kilometreden 100.000 kilometreye kadar olan standart bakımları ve masraflar hemen hemen aynı rakamları bulur.
Fakat dizel ve lpg'li bir aracın 0 kilometreden 200.000 kilometreye kadar olan bakım ve masraflarında ise dizel aracın lpg'li araca göre çok masrafı olacağı kesindir.
 Dizel motorun gürültüsü lpg'li araca göre kat kat fazladır.
İkinci elde 200.000 kilometrede araçları satışa çıkartırsak dizel aracın bütün müşterileri korkarak yaklaşacak ve aynı model kilometresi 60.000, 70.000 de olan bir araca göre 2.500 TL ile 3000 TL arası daha ucuza gidecektir.
Lpg'li araçta ise alıcı aracın sadece kaporta boya saglamlıgını değerlendirerek kilometre itibarı ile en fazla 1.000 TL ucuza alacaktır.
Ama lüks üst sınıf araç alıpta lpg taktıranlara bende kızıyorum.  Lüks üst sınıf araç alabilen kişi yakıt hesabı yapmaması gerekli diye düşünüyorum.
Lpg nin kötü tarafı simit tank konursa stepnenin açıkta kalması.  Silindir tank konursa bagajın daralması.
Araç muayene zamanı 2 yılda bir lpg muayenesi, sızdırmazlık raporu alınması.
Sıfır araç alacak olsam dizelden ziyade benzinli araç alarak lpg taktırmak taraftarı olurdum.
Herkesin kendine göre görüşü vardır. Saygı duyarız, Fakat konu başlıgına göre benim kanaatim bu yönde.
Toyota Corolla 1.6 GLİ Special G.Gri 1998

Ne Kadar Bilirsen Bil, Söylediklerin Karşındakinin Anlaya Bildiği Kadardır. HZ.MEVLANA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 133000
  • Model Yılı: '01
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #23 : Ocak 28, 2012, 00:52:27 »
bence ikinci elde mutlaka gazlı araba nedemi 200km=40tl + bir çay bardağı benzin + bozulursa baktırırım. Nedenmi gelir düzeyimiz düşük.Bu arada motorumu sattığıma pişmanım nedenmi 200km=20tl + bozulursa baktırırım  :D
2001 1.6 terra sol special corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Ford C-Max
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #24 : Ocak 28, 2012, 07:03:25 »
bence ikinci elde mutlaka gazlı araba nedemi 200km=40tl + bir çay bardağı benzin + bozulursa baktırırım. Nedenmi gelir düzeyimiz düşük.Bu arada motorumu sattığıma pişmanım nedenmi 200km=20tl + bozulursa baktırırım  :D

km de 20 kuruş yakan araba varmı ki?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Türkçe Öğretmeni.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #25 : Ocak 28, 2012, 09:29:35 »
km de 20 kuruş yakan araba varmı ki?

Benim yaris şehir içi 1 lt lpg ile 13.5 şehir dışı 15 km gidiyor... Yani km de 17 kuruş ve 14 kuruş oluyor.. Not 105'i geçmiyorum...
Ahirette Seni Kurtaracak Bir Eserin Olmadığı Taktirde, Fani Dünyada Bıraktığın Eserlere Kıymet Verme...    Bediüzzaman Said Nursi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #26 : Ocak 28, 2012, 10:41:23 »
   Yeni yaris multidriveS ile şehir içi (İzmir) 24-25 krş/ km tüketim yapıyor. Lpg li olsaydı %30- 35  daha az maliyeti olurdu. Bu da dizelle yaklaşık aynı yakıt olurdu diye düşünüyorum. Lpg benzine göre daha az yoğunlıukta olduğu için, yaklaşık olarak aynı aracın %20 si kadar daha fazla tüketime sebep oluyor. Yani 6.2 litre x 1.2= 7.5 litre yaklaşık Lpg tüketimi 2.43 x 7.5 = 18 krş lpg li tüketim. Kabaca hesap böyle. Kendi payıma şirket araçları hariç dizel araç kullanmadım. Dizel motor hassas ve nazlı bir motor türü. Kapalı devre çalıştığı için arızasını anlamak ve tamiri zor. Sıfır alacaklara öneririm. Ancak 2. el sadece tanıdıktan veya çok iyi inceleyerek alınabilir. 100.000 km den sonra satmayı düşünmek gerek. Senede 10.000 km yapanlar için bu durumda satın almak anlamsız.
   Bir de Lpg li veya dizel kullanımda yakıtın ucuzluğu gaz pedalına daha rahat basmayı sağlayıp kişi tarafından aynı ekonomiye gelebilir. Biz basmaya korkuyoruz. :(
   Sıfır alacaksak ve senede 30k yapacaksak dizel (2. el sıfır gibi dizel), aksi takdirde B sınıfı benzinli, ya da 2. el lpg li C sınıfı, param çok... İstediğini al kardeşim bu topikte ne işin var 8-)
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #27 : Ocak 28, 2012, 11:38:23 »
Kafam iyice karıştı :S Zaten ikisi arasında gidip geliyordum . Tekrar kararsızlığa düştüm :D Yorumları okumaya devam
emniyet kemersiz çıkmam abi!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #28 : Ocak 28, 2012, 11:58:54 »
Aynen benim 1.3 efsanede max 20kurus yakiyordu sakin kullanimda ::)

simdide 1.6hb 22.5 yakiyor 17 jant veg perf lastiklerle 5::)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #29 : Ocak 28, 2012, 12:08:59 »
Kafam iyice karıştı :S Zaten ikisi arasında gidip geliyordum . Tekrar kararsızlığa düştüm :D Yorumları okumaya devam

Sertan bey, aracınız benzinli ve şehir içi kullanımlarınızda fazla ise zaten kaçış yok, bir şekilde gaz sektörünün içine gireceksiniz, benim açtığım bu konu daha ilk safhada karar verilmesi gereken bir durumdur.

Diğer taraftan benim aracım 90.000km'yi geçti, ne fazla yağ yakma nede turbodan gelen sesler gibi olumsuz bir durum yok,
Şehir içi çok kısa mesafeler kullandığım halde, kışın yakıt tüketimim 7L/100km (1km=28krş),
                                                                          Şehir içi yazın 5.5L/100km (1km=22krş),
                                max. 110km/h aşmamak kaydiyle Uzun yol 4.5L/100km (1km=18krş).

Lastik basınçlarım 4 mevsim boyunca 36psi'dir, kullandığım ıslak zemin için üretilmiş yumuşak hamurlu 4 mevsim lastik yakıt tüketimime olumsuz yönde etki ettiği halde bu değerler çıkmaktadır. Bir sonraki alacağım lastik Eco türünden bir lastik olacaktır ve o lastikle % kaç tüketimim aşağı iner bilemiyorum.

Eco lastik kullanan arkadaşlarımız var mı? Yakıt tüketimine % kaç etki eder, tecrübe eden varmı?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Türkçe Öğretmeni.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #30 : Ocak 28, 2012, 12:58:33 »
Belki de biraz psikolojiktir dizel araba arıza yapar ses gelir bakımlarda insanı üzer. Ama şu bir gerçek ki dizel aracı el bebek gül bebek kullanmak gerek.. Ama benzin-lpg böyle değil :) bunun da rahatlığı var...
Ahirette Seni Kurtaracak Bir Eserin Olmadığı Taktirde, Fani Dünyada Bıraktığın Eserlere Kıymet Verme...    Bediüzzaman Said Nursi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #31 : Ocak 28, 2012, 13:34:25 »
200.000'i geçmiş lpg li şahin teknolojisinde motorlar biliyorum bizzat tanıdıklarımdan. 130-150.ooo kmlerdede felaket masraf çıkaran dizelleride gördüm. Bu olasılık benzinlide biraz daha az..
Olaya Devir yönünden bakalım km istatistiğini geçiyorum dizel motor için 4000+ devirler motoru zorlayan üst devirler olduğu için bu aralıkta hırçın kullanıma dayanıklı bir motor değildir benzinde bu tolerans biraz daha fazladır 6000+larda limitlere yaklaşılır.

Kış memleketlerinde garaja sahip olmayan enjeksiyonlu sistem Lpgli araca sahip olanlar: soğuk havalarda 3-5km içinde motor anca gaza geçebilecek şekilde ısınıyor bu yüzden bazen gaza geçmeden kullanmış oluyorlar (kısa mesafelerde)...
Peki ya dizelde durum ne?
-10dan fazla derecelerde ilk çalıştırma anında motorun ölecekmiş hisde sesli, sarsıntılı çalışması ve sertliğin deformasyona daha fazla etkisi olduğu ihmalde edilemez.
Tork olayı ve alt devir konusunda da dizel araçlar daha iyidir (Turbosuz benzinlilere göre)
Aven-Since

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #32 : Ocak 28, 2012, 14:20:02 »
"Kış memleketlerinde garaja sahip olmayan enjeksiyonlu sistem Lpgli araca sahip olanlar: soğuk havalarda 3-5km içinde motor anca gaza geçebilecek şekilde ısınıyor bu yüzden bazen gaza geçmeden kullanmış oluyorlar (kısa mesafelerde)..."

yukarıda alıntıladığım yazınız gerçekten de çok doğru. benzinli ( lpg siz ) 2.0 litre otomatik aracımla 5 km gidiyor stop ediyor, akşam dönüş içinde aynı mesafeyi katediyordum. aracım 100 km de 15 litre yakıyordu. bende çok yakıyor diyerek aracımı sattım. fakat şimdi anlıyorum yanlış hesaplar yüzünden aracımı sattığımı. bu aracım uzun yolda 6,5 - 8 (enaz-ençok) 100km/ Lt yakıyordu. şimdi diyeceğim keşke satmasaydım  :) hasılı şuan bir camry almak üzereyim, pazartesi teste sokacağım.
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #33 : Ocak 28, 2012, 15:08:20 »
konuya yeni bir bakis acisi getireyim. bence kesinlikle lpg li dizel olmali yapilmali yani :)
2. el dizel almak riskli ama lpg li arac almak daha riskli bana gore.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Ford C-Max
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #34 : Ocak 28, 2012, 15:30:50 »
Benim yaris şehir içi 1 lt lpg ile 13.5 şehir dışı 15 km gidiyor... Yani km de 17 kuruş ve 14 kuruş oluyor.. Not 105'i geçmiyorum...

1,33 benzinli Yaris Şehir içi 6,8 lt/100km (fabrika verileri)
K.Benzin 95 Oktan = 4,47 TL
6,8 lt * 4,47 TL = 30,4 TL / 100 km yani km de 30 kuruş yakıyor. Üstelik bu fabrika verileri. Biliyorsunuz ki kullanıcı verileri her zaman fabrika verilerinden daha yüksektir.
fabrika verisiyle benzinde 30 kuruş yakan bir araç kullanıcı verisiyle lpg de 17 kuruş yakıyorsa
orantı hesabı yaparsak
.....................................................
17 kuruşta      13 kuruş kar ederse
100 kuruşta     ne kadar kar eder
........................................................

ne kadar kar eder= 100*13/17 = % 76 harika bir rakam
ama ya ben hesabı yanlış yaptım yada sizin araç fazla yakıyor.
Bu işte  bir terslik var   :)
Bence şehir içindeki kullandığınız benzinide km hesabı içine katın. Çünkü araç çalıştığında bir süre sadece benzinle gidiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Türkçe Öğretmeni.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #35 : Ocak 28, 2012, 16:55:19 »
1,33 benzinli Yaris Şehir içi 6,8 lt/100km (fabrika verileri)
K.Benzin 95 Oktan = 4,47 TL
6,8 lt * 4,47 TL = 30,4 TL / 100 km yani km de 30 kuruş yakıyor. Üstelik bu fabrika verileri. Biliyorsunuz ki kullanıcı verileri her zaman fabrika verilerinden daha yüksektir.
fabrika verisiyle benzinde 30 kuruş yakan bir araç kullanıcı verisiyle lpg de 17 kuruş yakıyorsa
orantı hesabı yaparsak
.....................................................
17 kuruşta      13 kuruş kar ederse
100 kuruşta     ne kadar kar eder
........................................................

ne kadar kar eder= 100*13/17 = % 76 harika bir rakam
ama ya ben hesabı yanlış yaptım yada sizin araç fazla yakıyor.
Bu işte  bir terslik var   :)
Bence şehir içindeki kullandığınız benzinide km hesabı içine katın. Çünkü araç çalıştığında bir süre sadece benzinle gidiyor.





Şehir içi kullanımda benzinle çalıştığı kısmı katmamıştım evet:)  ama şehir dışı kesin...
Ahirette Seni Kurtaracak Bir Eserin Olmadığı Taktirde, Fani Dünyada Bıraktığın Eserlere Kıymet Verme...    Bediüzzaman Said Nursi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #36 : Ocak 28, 2012, 17:21:39 »
1,33 benzinli Yaris Şehir içi 6,8 lt/100km (fabrika verileri)
K.Benzin 95 Oktan = 4,47 TL
6,8 lt * 4,47 TL = 30,4 TL / 100 km yani km de 30 kuruş yakıyor. Üstelik bu fabrika verileri. Biliyorsunuz ki kullanıcı verileri her zaman fabrika verilerinden daha yüksektir.
fabrika verisiyle benzinde 30 kuruş yakan bir araç kullanıcı verisiyle lpg de 17 kuruş yakıyorsa
orantı hesabı yaparsak
.....................................................
17 kuruşta      13 kuruş kar ederse
100 kuruşta     ne kadar kar eder
........................................................

ne kadar kar eder= 100*13/17 = % 76 harika bir rakam
ama ya ben hesabı yanlış yaptım yada sizin araç fazla yakıyor.
Bu işte  bir terslik var   :)
Bence şehir içindeki kullandığınız benzinide km hesabı içine katın. Çünkü araç çalıştığında bir süre sadece benzinle gidiyor.

  Ben şöyle hesaplardım 30 da 13 ise 100 kaçtır diye bu orantıdan % 43 karlılık çıkıyor benzinliye göre gaz...
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #37 : Ocak 28, 2012, 17:21:41 »
LPG li araç hiç kullanmadım. haliyle tasarrufu, masrafı yani verdiği-aldığı nedir bilmiyorum. bu güne kadar hep benzinli araç kullandım. yaklaşık 5 aydır 2010 ford fiesta dizel sahibiyim. bunun yanında önümüzdeki hafta almak için bakacağım araç toyota camry 98 model. garip bir durum aslında...
dizel fiestayı ikinci el aldım 68.000 km de. 5 bin km yol yaptım şuan. araç sadece yetkili serviste bakıma girmiş. şuan problem yok.
yakıt tüketimi gerçekten bana göre çok düşük yani benzinli araç kullanan birini şaşırtabilir. istanbulda şehrin muhtelif yerlerindeki gezintilerden çıkan rakamlar 5.5 - 7 litre arası.
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #38 : Ocak 28, 2012, 17:39:57 »
Dizel motorların çok narin ve hassas olduklarını düşünmüyorum, tam aksine benzinli motorlardan daha sağlam ve uzun ömürlüdürler, bakmasını bilmedikten sonra her makina arıza verir. Ağır iş makinaları, şehir içi ve şehirler arası minibüsler, otobüsler, yük taşıyan kamyonlar, büyük makinalara sahip deniz araçları, büyük jeneratörler, tarım araçları vs. gibi bir çok geniş kullanım alanları vardır. Yatırılan paraya verdiği en üst düzey verimliliği ve uzun ömrü ile en ekonomik motorlardandır.

Diğer yandan,

Soğuk ve kış mevsimi uzun olan yöreler için benzinli motorlar çok avantajlıdır,
Çok kısa mesafeler için kullanılıyorsa yine benzinli motorlar bir çok yönden avantajlıdır,
Şehir içinde dur/kalk ile hayatını geçiren, Hybrid olsun yada olmasın, benzinli motorlar için LPG yada NLG destekleyici sistemler çok avantajlıdır,
Büyük şehir dışı kentlerde ve kışları ılık geçen bölgelerde yaşayanlar, uzun yol yada çok km. yapanlar içinde dizel motorlar çok avantajlıdır diyebilirmiyiz?

Burada en çok dikkat etmemiz gereken nokta, ihtiyacımıza en uygun kasayı seçmektir. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel mi, Lpg mi?
« Yanıtla #39 : Ocak 28, 2012, 18:17:55 »
yakın bir arkadaşım subaru forester kullanıyor. günlük şehir içi 15 km gibi bir kullanım ortalaması var. yazları ise 2-3 sefer uzun yola çıkıp ortalama tatil için 5 bin km yol yapıyor. şehiriçi 15 Lt, şehir dışı 10 Lt yakıt ortalaması var. satıp daha ekonomik yakıt harcayan bir araç alacağım deyip duruyor ama bir türlü de bulamıyor böyle bir araç :) zannedersem hepsi bir arada olmuyor. hem otomatik olacak, hem dizel olacak, hem az paraya alınacak vs.vs.
benim de yukarıdaki hikayeye yakın kullanımım var. bu sebeplerden camry almak şu durumda çok mu saçma sizce ?
doğrusu dizel fiestam var ama keyiflimi derseniz  8-)
SAAB 9.3 LPT