Gönderen Konu: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi  (Okunma sayısı 57089 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #40 : Ocak 13, 2021, 09:18:19 »
Merhaba
Çoğu kullanıcının şikayet ettiği 45 amperlik akü konusunda daha önce belirttigim gibi akü araçta hiçbir şey açık kalmamasina ragmen yani kullanıcı hatasi olmadan akü bitmiş takviye yaptirmistim sonrasinda araci servise götürüp durumu anlatmistim serviste akü sarj edilip bana geri verilmişti servis akü eger bozuksa ancak aynisi yani yine ayni seri 45 amperle degisim olabileceğini soylemisti
Gecen gun aku yine cok zor mars almaya basladi artik aku takviye kablosuyla gezer olmustum yakinimda bulunan yetkili mutlu akü bayisine gittim durumu anlattim akuyu ölçtuler ruhsat fotokopisini alarak bana garanti kapsaminda ayni akuyu ucretsiz takabileceklerini 50 amper olani ise 100 lira fark ile takabileceklerini söylediler ben de bu 45 lik akuden biktigim ve mutlu aku bayinin de cok sikayet gelmeye basladi dedigi 45 lik olani degil 50 amperlik olani 100 lira fark ile taktirdim ve yeni akunun garantisi 0 dan basladi kaseli yeni tarihli garanti belgesi bana verildi bu konuyu da böylelikle kapatmis oldum

Akünün yuvasına 55 amperlik de sığıyordu. Keşke 55 amper olanını yatırsaydınız.
O

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #40 : Ocak 13, 2021, 09:18:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #41 : Ocak 13, 2021, 13:37:14 »
Eski sistem daha iyi idi,sadece silecek,far ,marş basma,varsa kalorifer ,en fazla radyo için akü lazım oluyordu,şimdilerde çok sayıda elektrik harcayan multimedya sistemler vesaire eklendi ama akü amperi düşürüldü,masraf kısmanın anlamı olabilir ama bu aküden olmamalı..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 17 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #42 : Ocak 13, 2021, 16:23:27 »
Akünün yuvasına 55 amperlik de sığıyordu. Keşke 55 amper olanını yatırsaydınız.
55 lik mutlu akünün sigdigini biliyordum takanlar olduğunu da soyledim ama onun kodu yapisi farkli dedi usta ve bende servis yonlendirmesi degil de kendi cabamla rica minnet yaptirdigim icin diretmedim bana bu akü 2 yil dayansa yeter sonrasinda inşallah suv arac düşüncem var
2011 şampiyonu TRABZONSPOR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '20
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #43 : Ocak 17, 2021, 01:42:02 »
Merhaba arkadaşlar bilgi amaçlı yazıyorum.Arabam 2020 model Corolla .Yaklasik 55 gün sonra çalıştırdım.2019 sonrası corollalarda burda okudum akü problemleri nedeniyle bende de sıkıntı olacagini düşündüm, ama şükür bir sıkıntı olmadı takviye falan yapmadim.
2019 sonrası corollalarda akü olarak 45 amper mutlu akü kullanmışlar.CCA degeri ise 360A. Forumda bulamadığım için paylaşmak istedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #44 : Ocak 17, 2021, 12:59:23 »
Aracın şarj sistemine uygun olmayan özelliklerde akü kullanıldığında, bu akü ömrünün de önemli oranda kısalmasına neden olacaktır. Örneğin daha yüksek kapasiteli akü demek, daha yüksek tam şarj demektir. Aküde sağlıklı ömrü etkileyen en önemli etmenlerden ikisi, tam şarj olmama ya da aşırı deşarj (aşırı deşarj dayanımı yüksek aküler üretimleri de vardır) durumudur.

Verilen CCA değerleri yanında, motorda kullanılan yağın da önemli bir direnç etkisi vardır. Bunun sonucunda da motor hareketli parçalarının ilk hareketi ve marş için uygun devire ulaşabilmesi için ihtiyaç duyduğu enerji akü vasıtası ile sağlanır.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 17 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #45 : Ocak 17, 2021, 20:03:43 »
Merhaba arkadaşlar bilgi amaçlı yazıyorum.Arabam 2020 model Corolla .Yaklasik 55 gün sonra çalıştırdım.2019 sonrası corollalarda burda okudum akü problemleri nedeniyle bende de sıkıntı olacagini düşündüm, ama şükür bir sıkıntı olmadı takviye falan yapmadim.
2019 sonrası corollalarda akü olarak 45 amper mutlu akü kullanmışlar.CCA degeri ise 360A. Forumda bulamadığım için paylaşmak istedim.
Merhaba aracınız hangi paket ve LPG multimedya LED far yol kamerası gibi donanımlar mevcut mu ? Çünkü bunlar marş basmadan önce çalışıp aküye yük bindirmeye başlıyor
2011 şampiyonu TRABZONSPOR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #46 : Ocak 17, 2021, 20:23:45 »
Öyle görünüyor ki;

Mutlu Bey'in 1 yıllık aküsü, eskidiğinden değil, akü suyu eksikliğinden marş basmamış.

2. video'da 0.09sn'de akü içindeki sıvı seviyelerinin çok düşük olduğu belirgin.

Akünüz yeni bile olsa, düzenli olarak her yıl bir defa özellikle Kışa girmeden sıvı seviyelerini kontrol edip eksiklik varsa tamamlayınız.

Akünün üzerindeki + şeklindeki dolum kapaklarını 1TL demir para ile rahatlıkla açabilirsiniz.

Bazı akülerde bu kapaklar büyük bir etiketle kapatılarak "Bakımsız" ibareleri konulsa da, siz etiketi kaldırıp sıvılarını kontrol edip eksikse tamamlayabilirsiniz.

Sadece jel aküler ve sıvı dolum kapağı olmayan aküler bakımsızdır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #47 : Ocak 17, 2021, 20:39:37 »
Öyle görünüyor ki;

Mutlu Bey'in 1 yıllık aküsü, eskidiğinden değil, akü suyu eksikliğinden marş basmamış.

2. video'da 0.09sn'de akü içindeki sıvı seviyelerinin çok düşük olduğu belirgin.

Akünüz yeni bile olsa, düzenli olarak her yıl bir defa özellikle Kışa girmeden sıvı seviyelerini kontrol edip eksiklik varsa tamamlayınız.

Akünün üzerindeki + şeklindeki dolum kapaklarını 1TL demir para ile rahatlıkla açabilirsiniz.

Bazı akülerde bu kapaklar büyük bir etiketle kapatılarak "Bakımsız" ibareleri konulsa da, siz etiketi kaldırıp sıvılarını kontrol edip eksikse tamamlayabilirsiniz.

Sadece jel aküler ve sıvı dolum kapağı olmayan aküler bakımsızdır.

5 gün bekledikten sonra soğukların başlamasıyla 9v a düşmesi sudan olmaz, ki su seviyesi zaten plakanın %90'ından fazlasını kapsıyordu. Baktım buna. Aküde kapakları açtıktan sonra plakalar baya aşağıda başlıyor.

Yine de güzel noktaya dikkat çekmişsiniz. Hele de dikkatinize hayran kaldım. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #48 : Ocak 17, 2021, 21:12:13 »
... su seviyesi zaten plakanın %90'ından fazlasını kapsıyordu.

Elektrolit seviyesi olması gerekenden az ise, sizin aküde olduğu gibi açıkta kalan %10 veya daha az plakalar sebebiyle,  akü aşırı şarj edilmiş olur ve plakaların %100'ü yanar.


 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '20
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #49 : Ocak 17, 2021, 21:20:21 »
Merhaba aracınız hangi paket ve LPG multimedya LED far yol kamerası gibi donanımlar mevcut mu ? Çünkü bunlar marş basmadan önce çalışıp aküye yük bindirmeye başlıyor
Merhaba, aracım flame x pack
LPG yok.
Multimedya var.
LED far var.
Yol kamerası yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #50 : Ocak 17, 2021, 22:07:46 »
Öyle görünüyor ki;

Mutlu Bey'in 1 yıllık aküsü, eskidiğinden değil, akü suyu eksikliğinden marş basmamış.

2. video'da 0.09sn'de akü içindeki sıvı seviyelerinin çok düşük olduğu belirgin.

Akünüz yeni bile olsa, düzenli olarak her yıl bir defa özellikle Kışa girmeden sıvı seviyelerini kontrol edip eksiklik varsa tamamlayınız.

Akünün üzerindeki + şeklindeki dolum kapaklarını 1TL demir para ile rahatlıkla açabilirsiniz.

Bazı akülerde bu kapaklar büyük bir etiketle kapatılarak "Bakımsız" ibareleri konulsa da, siz etiketi kaldırıp sıvılarını kontrol edip eksikse tamamlayabilirsiniz.

Sadece jel aküler ve sıvı dolum kapağı olmayan aküler bakımsızdır.
Güzel bir tespit yapmışsınız Tekin Bey. Elektrolit plakaların bir miktar üzerinde olmalı. Elektrolit seviyesi azsa belirttiğiniz gibi akü aşırı şarj edilerek plakalar yanar ve elektrolit koyu bir hal alır. Plaka yanmasının diğer bir sebebi de sülfatlaşmadır. Aküde sülfatlaşma olursa akü yine aşırı şarj edilerek plakalar yanabilir. Aküde sülfatlaşma var ama yanık arızası henüz olmamışsa sülfatlaşma giderilerek akü kurtarılabilir. Yanık arızası bir kere olmuşsa o akünün geri dönüşü yoktur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '20
  • 14 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #51 : Şubat 09, 2021, 13:18:16 »
Hüseyin bey sağolun bilgi için. Araç sık kullanılıyordu fakat son 2 aydır pek kullanılmayınca ortaya çıktı.

Hüsnü bey, 1kHz frekansla akım vererek plakalar üstündeki sülfatları döküyor sanırım. Özel devreleri varmış. Aslında uygun fiyatlı bir şeyse kenarda tutmak çok mantıklı.

Orjinal aküyü de vermedim hurdaya, en kötü kampta telefon şarj eder, laptop şarj eder diye kenarda tutuyorum.
Mutlu bey yeni taktığınız aküyü şarj dinamosu tam şarj edebiliyor mu? Bir sıkıntı var mı? Ben de 45 yerine 55 düşünüyorum fakat akü tam şarj edilemezse sülfatlaşma hadisesi meydana geliyor diye biliyorum. Araçtaki şarj dinamosunun daha yüksek amperi doldurmasında sıkıntı olur mu diye merak ettim. Dün akşam 10-15 km kullanmıştım. Eve geldiğimde 12.6 ölçtüm multimetre ile yaklaşık 15 saat sonra çalıştırmadan önce 12.5 gibiydi bugün sabah. Sonra led ampul takarken biraz far aç kapa filan yapınca 5-10 dk. Çalıştırmadan 12.3 gibi ölçtüm. Önceki araçlarımda hiç akü kaygım olmadı 7-8 gün de yatsa tık diye çalıştı fakat yazılanları okuyunca endişe edip ölçmeye başladım. Gerçi hiç sorun olmasa da bagajda jump starter ile dolaşıyorum. (Denemek gerekmedi şu ana kadar)

Bir de merak ettim aküyü değiştirmeden arabada kaçak olup olmadığına dair test yapmış mıydınız ? 
Teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #52 : Şubat 09, 2021, 14:25:45 »
Mutlu bey yeni taktığınız aküyü şarj dinamosu tam şarj edebiliyor mu? Bir sıkıntı var mı? Ben de 45 yerine 55 düşünüyorum fakat akü tam şarj edilemezse sülfatlaşma hadisesi meydana geliyor diye biliyorum. Araçtaki şarj dinamosunun daha yüksek amperi doldurmasında sıkıntı olur mu diye merak ettim. Dün akşam 10-15 km kullanmıştım. Eve geldiğimde 12.6 ölçtüm multimetre ile yaklaşık 15 saat sonra çalıştırmadan önce 12.5 gibiydi bugün sabah. Sonra led ampul takarken biraz far aç kapa filan yapınca 5-10 dk. Çalıştırmadan 12.3 gibi ölçtüm. Önceki araçlarımda hiç akü kaygım olmadı 7-8 gün de yatsa tık diye çalıştı fakat yazılanları okuyunca endişe edip ölçmeye başladım. Gerçi hiç sorun olmasa da bagajda jump starter ile dolaşıyorum. (Denemek gerekmedi şu ana kadar)
Teşekkürler

Bir sıkıntı olmaz. Sorun zaten akünün küçük olmasında. En basit tabirle bizim araçlara takılan 1 kutu kola büyüklüğünde, 5 yudum alınca çok bitiyor, bir dahaki çalıştırmaya kalan enerji çok düşüyor. Ama öte yandan 2.5 lt lik kola olsa 5 yudum sonunda hala çok fazla kalmış olacak.

ABD'de 60ah kullanılıyor bu arada. Ne kadar büyükse aküden çekilen enerji aynı miktarda olsa dahi akünün gücü o kadar az düşecek haliyle akünün boşalması gecikecek. Bu da kullanım ömrüne yansıyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '20
  • 14 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #53 : Şubat 09, 2021, 16:10:42 »
Bir sıkıntı olmaz. Sorun zaten akünün küçük olmasında. En basit tabirle bizim araçlara takılan 1 kutu kola büyüklüğünde, 5 yudum alınca çok bitiyor, bir dahaki çalıştırmaya kalan enerji çok düşüyor. Ama öte yandan 2.5 lt lik kola olsa 5 yudum sonunda hala çok fazla kalmış olacak.

ABD'de 60ah kullanılıyor bu arada. Ne kadar büyükse aküden çekilen enerji aynı miktarda olsa dahi akünün gücü o kadar az düşecek haliyle akünün boşalması gecikecek. Bu da kullanım ömrüne yansıyor.

Teşekkür ederim. Daha uzun gideceği doğru haklısınız. Ama aynı zamanda daha geç dolacaktır öyle değil mi ?  Araçta kullanılan şarj dinamosu kaynaklı bu dolma işi istenen sürelerde gerçekleşmez ise akünün tam şarja ulaşmaması sıkıntı olabilir mi veya tesisat üzerinde daha uzun süreli yük sorun yaratır mı diye düşünüyorum aslında. Arabadaki şarj dinamosu ve tesisatın özelliklerini bilmeden tamamen teorik olarak soruyorum bunu. Servise de danışacağım gittiğimde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #54 : Şubat 09, 2021, 17:20:53 »
Sorun akünün dandikliği. Mazda’da 50ah akü vardı. 5 sene sorunsuz kullanıldı. Ben de ne olur ne olmaz diye değiştirdim. Yoksa hala soğuk havada marş basıyordu. Hem de ben sürekli sıkışık trafikte 20-25dk’lık kullanıyordum.

Toyota’ta eğer sistem sorunu yoksa 45-50’lik akü yeter. 2 ihtimal var. Ya alternatör şarj yapamıyor. Ama bence bu düşük ihtimal. Ya da mutlu akü dandik. Şarj alma kapasitesi düşük veya şarj tutamıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1900
  • Model Yılı: '20
  • 5 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #55 : Şubat 09, 2021, 17:38:14 »
Bu akü meselesi bence tün araçlarda yok, bazı seriler hatalı üretilmiş gibime geliyor. Aracı alalı 1 yıl oldu (1.6 dream mds), km' si 7.000 civarında şuana kadar hiç sorun çıkarmadı. 10 gün hiç çalışmadığı zamanlarda oldu ona rağmen hep tek marşta çalıştı.
2020 Corolla 1.6 Dream MDS Kar Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '20
  • 14 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #56 : Şubat 09, 2021, 18:00:30 »
Sorun akünün dandikliği. Mazda’da 50ah akü vardı. 5 sene sorunsuz kullanıldı. Ben de ne olur ne olmaz diye değiştirdim. Yoksa hala soğuk havada marş basıyordu. Hem de ben sürekli sıkışık trafikte 20-25dk’lık kullanıyordum.

Toyota’ta eğer sistem sorunu yoksa 45-50’lik akü yeter. 2 ihtimal var. Ya alternatör şarj yapamıyor. Ama bence bu düşük ihtimal. Ya da mutlu akü dandik. Şarj alma kapasitesi düşük veya şarj tutamıyor.
Merhaba, Akü de dandik olabilir ama  3.bir ihtimal bazı araçlarda elektrik kaçağı mı oluyor acaba diye aklıma geliyor ?  Belki orjinalinde olan bir sistem belki de sonradan takılan bir aksesuar park halinde gereksiz akım mı çekiyor ? Bu gibi durumlarda kaçak var mı diye ölçümde yapılabilir aslında.
Teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #57 : Şubat 09, 2021, 18:22:30 »
Teşekkür ederim. Daha uzun gideceği doğru haklısınız. Ama aynı zamanda daha geç dolacaktır öyle değil mi ?  Araçta kullanılan şarj dinamosu kaynaklı bu dolma işi istenen sürelerde gerçekleşmez ise akünün tam şarja ulaşmaması sıkıntı olabilir mi veya tesisat üzerinde daha uzun süreli yük sorun yaratır mı diye düşünüyorum aslında. Arabadaki şarj dinamosu ve tesisatın özelliklerini bilmeden tamamen teorik olarak soruyorum bunu. Servise de danışacağım gittiğimde.

İlk dolum vakit alır, tam dolduktan sonra harcanan miktar aynı, doldurmada sıkıntı niye olsun?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #58 : Şubat 09, 2021, 18:24:22 »
Sorun akünün dandikliği. Mazda’da 50ah akü vardı. 5 sene sorunsuz kullanıldı. Ben de ne olur ne olmaz diye değiştirdim. Yoksa hala soğuk havada marş basıyordu. Hem de ben sürekli sıkışık trafikte 20-25dk’lık kullanıyordum.

Toyota’ta eğer sistem sorunu yoksa 45-50’lik akü yeter. 2 ihtimal var. Ya alternatör şarj yapamıyor. Ama bence bu düşük ihtimal. Ya da mutlu akü dandik. Şarj alma kapasitesi düşük veya şarj tutamıyor.

Akü dandik, 2 sene dolmadan sorun çıkaracak kesin bunlar.
Eskiden araç üreticileri belli standartlar istiyor daha kaliteli istiyor diyorduk mazdaclubtr de hatırlarsan, ama artık herhalde piyasadan da daha kötü kalitede çok daha ucuza toplu alıyorlar sanırım.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #59 : Şubat 09, 2021, 19:46:53 »
Teşekkür ederim. Daha uzun gideceği doğru haklısınız. Ama aynı zamanda daha geç dolacaktır öyle değil mi ?  Araçta kullanılan şarj dinamosu kaynaklı bu dolma işi istenen sürelerde gerçekleşmez ise akünün tam şarja ulaşmaması sıkıntı olabilir mi veya tesisat üzerinde daha uzun süreli yük sorun yaratır mı diye düşünüyorum aslında. Arabadaki şarj dinamosu ve tesisatın özelliklerini bilmeden tamamen teorik olarak soruyorum bunu. Servise de danışacağım gittiğimde.

Fark olur, daha önce de açıkladığım gibi iç dirençler de farklı olacaktır. Aynı şekilde, akünün enerji vermesi de tam doğrusal hareket etmez (bir grafikte göstermek gerekirse). Yani şarj ve deşarj durumlarının kendine (akü özellikleri dahilinde) karakteristikleri vardır. Araç üreticileri tölerans değerler dahilinde kullanabileceğiniz azami Ah değerini belirlemiştir. Üstelik artık araçlar eski Amerikan araçları gibi değil, tölarans değerleri bir çok yönden çok daha düşük.

Aşağıda linkini verdiğim konuyu incelemeniz faydalı olacaktır, aslında olası tüm soruların cevabını orada açıklamıştım.
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=78183.0

Geçenlerde bir araştırmayı okurken denk gelmiştim, bazı sektörlerde kullanılan ve genelde 15 yıl kadar ömür verilen (biz de bu şekilde değerlendiririz) bir akü 28 yıldır görev yapmaktaydı.