Gönderen Konu: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi  (Okunma sayısı 3169 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 16000
  • Kan Grubu: ---
  • 108 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #40 : Ocak 13, 2021, 09:18:19 »
Merhaba
Çoğu kullanıcının şikayet ettiği 45 amperlik akü konusunda daha önce belirttigim gibi akü araçta hiçbir şey açık kalmamasina ragmen yani kullanıcı hatasi olmadan akü bitmiş takviye yaptirmistim sonrasinda araci servise götürüp durumu anlatmistim serviste akü sarj edilip bana geri verilmişti servis akü eger bozuksa ancak aynisi yani yine ayni seri 45 amperle degisim olabileceğini soylemisti
Gecen gun aku yine cok zor mars almaya basladi artik aku takviye kablosuyla gezer olmustum yakinimda bulunan yetkili mutlu akü bayisine gittim durumu anlattim akuyu ölçtuler ruhsat fotokopisini alarak bana garanti kapsaminda ayni akuyu ucretsiz takabileceklerini 50 amper olani ise 100 lira fark ile takabileceklerini söylediler ben de bu 45 lik akuden biktigim ve mutlu aku bayinin de cok sikayet gelmeye basladi dedigi 45 lik olani degil 50 amperlik olani 100 lira fark ile taktirdim ve yeni akunun garantisi 0 dan basladi kaseli yeni tarihli garanti belgesi bana verildi bu konuyu da böylelikle kapatmis oldum

Akünün yuvasına 55 amperlik de sığıyordu. Keşke 55 amper olanını yatırsaydınız.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #40 : Ocak 13, 2021, 09:18:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 26250
  • Kan Grubu: 0+
  • 103 kere teşekkür etti
  • 785 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #41 : Ocak 13, 2021, 13:37:14 »
Eski sistem daha iyi idi,sadece silecek,far ,marş basma,varsa kalorifer ,en fazla radyo için akü lazım oluyordu,şimdilerde çok sayıda elektrik harcayan multimedya sistemler vesaire eklendi ama akü amperi düşürüldü,masraf kısmanın anlamı olabilir ama bu aküden olmamalı..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 15500
  • Kan Grubu: ---
  • 12 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #42 : Ocak 13, 2021, 16:23:27 »
Akünün yuvasına 55 amperlik de sığıyordu. Keşke 55 amper olanını yatırsaydınız.
55 lik mutlu akünün sigdigini biliyordum takanlar olduğunu da soyledim ama onun kodu yapisi farkli dedi usta ve bende servis yonlendirmesi degil de kendi cabamla rica minnet yaptirdigim icin diretmedim bana bu akü 2 yil dayansa yeter sonrasinda inşallah suv arac düşüncem var

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 3000
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #43 : Ocak 17, 2021, 01:42:02 »
Merhaba arkadaşlar bilgi amaçlı yazıyorum.Arabam 2020 model Corolla .Yaklasik 55 gün sonra çalıştırdım.2019 sonrası corollalarda burda okudum akü problemleri nedeniyle bende de sıkıntı olacagini düşündüm, ama şükür bir sıkıntı olmadı takviye falan yapmadim.
2019 sonrası corollalarda akü olarak 45 amper mutlu akü kullanmışlar.CCA degeri ise 360A. Forumda bulamadığım için paylaşmak istedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2643 kere teşekkür etti
  • 3017 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #44 : Ocak 17, 2021, 12:59:23 »
Aracın şarj sistemine uygun olmayan özelliklerde akü kullanıldığında, bu akü ömrünün de önemli oranda kısalmasına neden olacaktır. Örneğin daha yüksek kapasiteli akü demek, daha yüksek tam şarj demektir. Aküde sağlıklı ömrü etkileyen en önemli etmenlerden ikisi, tam şarj olmama ya da aşırı deşarj (aşırı deşarj dayanımı yüksek aküler üretimleri de vardır) durumudur.

Verilen CCA değerleri yanında, motorda kullanılan yağın da önemli bir direnç etkisi vardır. Bunun sonucunda da motor hareketli parçalarının ilk hareketi ve marş için uygun devire ulaşabilmesi için ihtiyaç duyduğu enerji akü vasıtası ile sağlanır.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 15500
  • Kan Grubu: ---
  • 12 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #45 : Ocak 17, 2021, 20:03:43 »
Merhaba arkadaşlar bilgi amaçlı yazıyorum.Arabam 2020 model Corolla .Yaklasik 55 gün sonra çalıştırdım.2019 sonrası corollalarda burda okudum akü problemleri nedeniyle bende de sıkıntı olacagini düşündüm, ama şükür bir sıkıntı olmadı takviye falan yapmadim.
2019 sonrası corollalarda akü olarak 45 amper mutlu akü kullanmışlar.CCA degeri ise 360A. Forumda bulamadığım için paylaşmak istedim.
Merhaba aracınız hangi paket ve LPG multimedya LED far yol kamerası gibi donanımlar mevcut mu ? Çünkü bunlar marş basmadan önce çalışıp aküye yük bindirmeye başlıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 45000
  • Kan Grubu: ---
  • 1928 kere teşekkür etti
  • 2436 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #46 : Ocak 17, 2021, 20:23:45 »
Öyle görünüyor ki;

Mutlu Bey'in 1 yıllık aküsü, eskidiğinden değil, akü suyu eksikliğinden marş basmamış.

2. video'da 0.09sn'de akü içindeki sıvı seviyelerinin çok düşük olduğu belirgin.

Akünüz yeni bile olsa, düzenli olarak her yıl bir defa özellikle Kışa girmeden sıvı seviyelerini kontrol edip eksiklik varsa tamamlayınız.

Akünün üzerindeki + şeklindeki dolum kapaklarını 1TL demir para ile rahatlıkla açabilirsiniz.

Bazı akülerde bu kapaklar büyük bir etiketle kapatılarak "Bakımsız" ibareleri konulsa da, siz etiketi kaldırıp sıvılarını kontrol edip eksikse tamamlayabilirsiniz.

Sadece jel aküler ve sıvı dolum kapağı olmayan aküler bakımsızdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1947 kere teşekkür etti
  • 2876 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #47 : Ocak 17, 2021, 20:39:37 »
Öyle görünüyor ki;

Mutlu Bey'in 1 yıllık aküsü, eskidiğinden değil, akü suyu eksikliğinden marş basmamış.

2. video'da 0.09sn'de akü içindeki sıvı seviyelerinin çok düşük olduğu belirgin.

Akünüz yeni bile olsa, düzenli olarak her yıl bir defa özellikle Kışa girmeden sıvı seviyelerini kontrol edip eksiklik varsa tamamlayınız.

Akünün üzerindeki + şeklindeki dolum kapaklarını 1TL demir para ile rahatlıkla açabilirsiniz.

Bazı akülerde bu kapaklar büyük bir etiketle kapatılarak "Bakımsız" ibareleri konulsa da, siz etiketi kaldırıp sıvılarını kontrol edip eksikse tamamlayabilirsiniz.

Sadece jel aküler ve sıvı dolum kapağı olmayan aküler bakımsızdır.

5 gün bekledikten sonra soğukların başlamasıyla 9v a düşmesi sudan olmaz, ki su seviyesi zaten plakanın %90'ından fazlasını kapsıyordu. Baktım buna. Aküde kapakları açtıktan sonra plakalar baya aşağıda başlıyor.

Yine de güzel noktaya dikkat çekmişsiniz. Hele de dikkatinize hayran kaldım. :)
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 45000
  • Kan Grubu: ---
  • 1928 kere teşekkür etti
  • 2436 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #48 : Ocak 17, 2021, 21:12:13 »
... su seviyesi zaten plakanın %90'ından fazlasını kapsıyordu.

Elektrolit seviyesi olması gerekenden az ise, sizin aküde olduğu gibi açıkta kalan %10 veya daha az plakalar sebebiyle,  akü aşırı şarj edilmiş olur ve plakaların %100'ü yanar.


 

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 3000
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #49 : Ocak 17, 2021, 21:20:21 »
Merhaba aracınız hangi paket ve LPG multimedya LED far yol kamerası gibi donanımlar mevcut mu ? Çünkü bunlar marş basmadan önce çalışıp aküye yük bindirmeye başlıyor
Merhaba, aracım flame x pack
LPG yok.
Multimedya var.
LED far var.
Yol kamerası yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kan Grubu: ---
  • 35 kere teşekkür etti
  • 117 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #50 : Ocak 17, 2021, 22:07:46 »
Öyle görünüyor ki;

Mutlu Bey'in 1 yıllık aküsü, eskidiğinden değil, akü suyu eksikliğinden marş basmamış.

2. video'da 0.09sn'de akü içindeki sıvı seviyelerinin çok düşük olduğu belirgin.

Akünüz yeni bile olsa, düzenli olarak her yıl bir defa özellikle Kışa girmeden sıvı seviyelerini kontrol edip eksiklik varsa tamamlayınız.

Akünün üzerindeki + şeklindeki dolum kapaklarını 1TL demir para ile rahatlıkla açabilirsiniz.

Bazı akülerde bu kapaklar büyük bir etiketle kapatılarak "Bakımsız" ibareleri konulsa da, siz etiketi kaldırıp sıvılarını kontrol edip eksikse tamamlayabilirsiniz.

Sadece jel aküler ve sıvı dolum kapağı olmayan aküler bakımsızdır.
Güzel bir tespit yapmışsınız Tekin Bey. Elektrolit plakaların bir miktar üzerinde olmalı. Elektrolit seviyesi azsa belirttiğiniz gibi akü aşırı şarj edilerek plakalar yanar ve elektrolit koyu bir hal alır. Plaka yanmasının diğer bir sebebi de sülfatlaşmadır. Aküde sülfatlaşma olursa akü yine aşırı şarj edilerek plakalar yanabilir. Aküde sülfatlaşma var ama yanık arızası henüz olmamışsa sülfatlaşma giderilerek akü kurtarılabilir. Yanık arızası bir kere olmuşsa o akünün geri dönüşü yoktur.

Etiketler: