Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler  (Okunma sayısı 59644 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #80 : Ekim 17, 2019, 13:34:04 »
Bu arada nedense motorun sesinde artış oldu aracın. İlk aldığımda baya baya sessizken, şimdi motor gürültüsü arttı. 3bin devirde bile ses gelmekte.

Rodaj bittikten sonra 5-6 bin km de sesine bakmak lazim.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #80 : Ekim 17, 2019, 13:34:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #81 : Ekim 17, 2019, 15:21:33 »
Rodaj bittikten sonra 5-6 bin km de sesine bakmak lazim.

Valla ben de rodajdan önce sesli olur diye düşünürdüm tam tersi oldu.  :rofl: 2bin km.de şu an.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 20 kere teşekkür etti
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #82 : Ekim 17, 2019, 19:09:25 »
Ümit Bey, Mutlucum teşekkür ederim. Benim araç da 1700 kmlerde. Motor sesi benim de dikkatimi çekti ama rahatsız edecek düzeyde değil, özellikle yokuş çıkarken. Bir de önceki araç 3 silindirli Polo 1.2 TDI idi, ondan sonra corolla ilk etapta çok sessiz kalmış olabilir alışınca sesi artmış olabilir:))

Selman Bey, dizel iyi hoş ama bu saatten sonra "sıfır için" hiç mantıklı bir seçim değil. Autoclub zannedersem bir video yayınlamış, tam da düşündüğümü söylemişler. Honda civic benzinli, lpg'li ve dizel versiyonlarını karşılaştırmışlar. LPG benzinli üzerine verilen parayı 40 bin km de amorti ederken dizel 189 bin km'de amorti ediyor. Yani dizel alırken artık motora yatırım yapıyorsunuz ve dizel motor da uzun vadede pek 24 ayar altın değil :)) Corolla 1.6+lpg şu anki hurda teşvikli fiyatı (bayi çıkışlı lpg) 118500+6000= 124.500 iken honda civic eco otomatik vites 156.500. Yani hemen hemen muadil şanzıman, motor ve kasaya sahip olan 2 araç arasında 30000 TL üzeri fark var. Civic'in illa ki artıları vardır ama benim gibi honda fanatiği olmayan biri için çok cazip değil. Yine en yakın fiyata bana göre mantıklı bir dizel olan boş i20 style manuel dizel var (115 bin). sırf tork için bu kadar konfordan vazgeçmenin anlamı yok bence. Bu yüzden aklımda dizel i20 jump varken benzinli corolla aldım çıktım.  dizel araçlar bu mantıkla devam ederse de yavaş yavaş piyasadan çekilir. Hybrid yerini alacak diyorlar ama alacak olsaydı çoktan alması gerekirdi. Benzinli motora entegre 2. bir elektrikli motor+ömrü azalan bir batarya çok ucuz bir teknoloji değil ve maliyetinin dizelin çok altına ineceğini zannetmiyorum. Bence elektrikli araçlar çıkana kadar LPG'ye epey iş düşecek. Artık sıfır aracına taktıranların sayısı da az değil benim gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #83 : Ekim 17, 2019, 19:18:00 »
Ümit Bey, Mutlucum teşekkür ederim. Benim araç da 1700 kmlerde. Motor sesi benim de dikkatimi çekti ama rahatsız edecek düzeyde değil, özellikle yokuş çıkarken. Bir de önceki araç 3 silindirli Polo 1.2 TDI idi, ondan sonra corolla ilk etapta çok sessiz kalmış olabilir alışınca sesi artmış olabilir:))

Selman Bey, dizel iyi hoş ama bu saatten sonra "sıfır için" hiç mantıklı bir seçim değil. Autoclub zannedersem bir video yayınlamış, tam da düşündüğümü söylemişler. Honda civic benzinli, lpg'li ve dizel versiyonlarını karşılaştırmışlar. LPG benzinli üzerine verilen parayı 40 bin km de amorti ederken dizel 189 bin km'de amorti ediyor. Yani dizel alırken artık motora yatırım yapıyorsunuz ve dizel motor da uzun vadede pek 24 ayar altın değil :)) Corolla 1.6+lpg şu anki hurda teşvikli fiyatı (bayi çıkışlı lpg) 118500+6000= 124.500 iken honda civic eco otomatik vites 156.500. Yani hemen hemen muadil şanzıman, motor ve kasaya sahip olan 2 araç arasında 30000 TL üzeri fark var. Civic'in illa ki artıları vardır ama benim gibi honda fanatiği olmayan biri için çok cazip değil. Yine en yakın fiyata bana göre mantıklı bir dizel olan boş i20 style manuel dizel var (115 bin). sırf tork için bu kadar konfordan vazgeçmenin anlamı yok bence. Bu yüzden aklımda dizel i20 jump varken benzinli corolla aldım çıktım.  dizel araçlar bu mantıkla devam ederse de yavaş yavaş piyasadan çekilir. Hybrid yerini alacak diyorlar ama alacak olsaydı çoktan alması gerekirdi. Benzinli motora entegre 2. bir elektrikli motor+ömrü azalan bir batarya çok ucuz bir teknoloji değil ve maliyetinin dizelin çok altına ineceğini zannetmiyorum. Bence elektrikli araçlar çıkana kadar LPG'ye epey iş düşecek. Artık sıfır aracına taktıranların sayısı da az değil benim gibi.

Dizelin ikinci elde de daha yüksek fiyatta oldugunu unutmamak lazim.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 20 kere teşekkür etti
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #84 : Ekim 17, 2019, 19:54:39 »
Murat Bey 24 ayar altın değil derken aslında bunu kastettim. Dizel 2. elde (düzeltme-yüksek kilometrelerde) daha hızlı değer kaybediyor. Bunu sıfır araç alımı için söylüyorum. Benim de başlarda düşük km 2. el dizel 1. plandaydı. Ancak güvendiğim bir iki yerde alabileceğim 2. el araçlar en az yine 80 90 bin TL ki bunlar da clio, i20 vs. Yani yine b segmenti araçlar.  O yüzden aklım yine sıfır corollaya kaydı. 2 3 sene önce şimdiye göre çok uygun fiyatlara sıfır veya düşük km dizel araç alanlar çok şanslı. Bir arkadaşım 80 küsür binlere 2016'da sıfır dizel octavia aldı, diğeri yakın fiyata golf 1.6 tdi comfortline manuel aldı.  Şimdi sıfırına değil 2. elinin bile yanına yaklaşılmıyor. Dizel motor teknolojisinde bir sıçrama olmadı ama kurlar benzinli ve dizel arasındaki makası iyice açtı. Elinde olanlar şanslı ama bu dakikadan sonra sıfır veya 2. el dizel almak çok mantıklı gelmiyor. Şu da var, yatırım yapmak istiyorsam dizel motorlu sıfır araca para vereceğime benzin+lpg+konfor a para verip kalanı altına yatırırım :)

Mesaj Birleştirildi: Ekim 17, 2019, 20:20:51
Şöyle bir gerçek de var. Kurdaki artış benzinli ve dizel motor arasındaki makası iyice açarken mazot ve benzin arasındaki fark tam tersine kapandı. Yani dizel motorun yakıt tasarrufu toplam maliyete bakınca artık yalan oldu.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 17, 2019, 20:43:54
Aslında dizel ve benzinli motor arasındaki makasın açılmasında kurdan da önemli bir etken şu olabilir. Dizel araçlarda emisyonu düşürmeye harcanan para her yeni standartta arttı. Dizel araç alırken çevreyi kirletmenin bedelini bir taraftan mazotu daha pahalıya alarak diğer taraftan emisyonu düşüren motor teknolojisine daha çok para vererek ödüyoruz.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 17, 2019, 21:02:21
Dizel ile ilgili diğer bir acı gerçek.  Güvenerek yakıt aldığımız çok büyük bazı firmaların bile mazotu karıştırdığını duydum. Dizel polo varken bir motor arızası aldım, EGR'yi yetkili servis değiştirdi, neyse ki iyi niyet garantisi kapsamında değiştirdiler, bir daha olursa para alırız dediler :). Motor ile ilgili teknik konulara buradaki çoğu arkadaş kadar hakim değilim ama bu konuyla ilgili olarak biri mazotu BP veya Totalden başka yerden alma hepsi karıştırıyor dedi. Kabaca söylemek istediğim, piyasadaki dizel motorlar LPG'li benzinlilerden daha çok zarar görüyor olabilir (ona da zarar deniyorsa).  Amacım benzinli araç aldım diye dizeli yerden yere vurmak değil ama bundan sonra araç alacak orta direk için tavsiye etmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #85 : Ekim 18, 2019, 09:11:46 »

Selman Bey, dizel iyi hoş ama bu saatten sonra "sıfır için" hiç mantıklı bir seçim değil. Autoclub zannedersem bir video yayınlamış, tam da düşündüğümü söylemişler. Honda civic benzinli, lpg'li ve dizel versiyonlarını karşılaştırmışlar. LPG benzinli üzerine verilen parayı 40 bin km de amorti ederken dizel 189 bin km'de amorti ediyor. Yani dizel alırken artık motora yatırım yapıyorsunuz ve dizel motor da uzun vadede pek 24 ayar altın değil :)) Corolla 1.6+lpg şu anki hurda teşvikli fiyatı (bayi çıkışlı lpg) 118500+6000= 124.500 iken honda civic eco otomatik vites 156.500. Yani hemen hemen muadil şanzıman, motor ve kasaya sahip olan 2 araç arasında 30000 TL üzeri fark var. Civic'in illa ki artıları vardır ama benim gibi honda fanatiği olmayan biri için çok cazip değil. Yine en yakın fiyata bana göre mantıklı bir dizel olan boş i20 style manuel dizel var (115 bin). sırf tork için bu kadar konfordan vazgeçmenin anlamı yok bence. Bu yüzden aklımda dizel i20 jump varken benzinli corolla aldım çıktım.  dizel araçlar bu mantıkla devam ederse de yavaş yavaş piyasadan çekilir. Hybrid yerini alacak diyorlar ama alacak olsaydı çoktan alması gerekirdi. Benzinli motora entegre 2. bir elektrikli motor+ömrü azalan bir batarya çok ucuz bir teknoloji değil ve maliyetinin dizelin çok altına ineceğini zannetmiyorum. Bence elektrikli araçlar çıkana kadar LPG'ye epey iş düşecek. Artık sıfır aracına taktıranların sayısı da az değil benim gibi.


Mecit bey dediklerinize sonuna kadar katılıyorum, çoğu firma dizel motor üretimini sonlandırmışken sıfır dizel almak(hemde yüksek fiyatlarla) hiç mantıklı değil. Benim aklımda dizel yine yoktu ama nasip oldu diyelim, şimdilik performansı beni ziyadesiyle memnun etti. Aslında LPGden ziyade CNG yakıtının daha çok yaygın olması gerekiyor, Konya'da belediye otobüslerinde bu yakıt kullanılıyordu, hem daha ekonomik hemde daha sağlıklı. Ama elde olan rezervler bitmeden bu tip bir yakıt yaygınlaşmaz diye düşünüyorum.

100-120 bin arası bir limitle sıfır araç almak isteyene corolla gerçekten bir nimet oldu. Birde astranın 1.4 Tleri var C segmentte bu fiyat aralıklarında, ama astranın yüzü çok eskidi o yüzden sıfır olarak tercih sebebim kesinlikle olmazdı. Corolla sorunsuzluk algısıyla ve fiyatının uygun olmasıyla daha çok satış rekorları kıracak gibi görünüyor. Corolla ve Civic arasında fiyat farkının olması Civic satışında otm. vites olarak düşünürsek 2 paket ile piyasaya sunuluyor, ama corolla bir çok donanım ve özellikten kısarak bütçesi düşük olan kesim için biçilmez kaftan oldu. Açıkçası corollanın tipi ve motoru cezbedici olsa da civic karşısında iç hacim olarak çok geride kalmış, corolla bir önceki kasadaki hacim genişliğini koruyabilseydi çok daha fazla sevilirdi.


Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #86 : Ekim 18, 2019, 11:36:04 »
Murat Bey 24 ayar altın değil derken aslında bunu kastettim. Dizel 2. elde (düzeltme-yüksek kilometrelerde) daha hızlı değer kaybediyor. Bunu sıfır araç alımı için söylüyorum. Benim de başlarda düşük km 2. el dizel 1. plandaydı. Ancak güvendiğim bir iki yerde alabileceğim 2. el araçlar en az yine 80 90 bin TL ki bunlar da clio, i20 vs. Yani yine b segmenti araçlar.  O yüzden aklım yine sıfır corollaya kaydı. 2 3 sene önce şimdiye göre çok uygun fiyatlara sıfır veya düşük km dizel araç alanlar çok şanslı. Bir arkadaşım 80 küsür binlere 2016'da sıfır dizel octavia aldı, diğeri yakın fiyata golf 1.6 tdi comfortline manuel aldı.  Şimdi sıfırına değil 2. elinin bile yanına yaklaşılmıyor. Dizel motor teknolojisinde bir sıçrama olmadı ama kurlar benzinli ve dizel arasındaki makası iyice açtı. Elinde olanlar şanslı ama bu dakikadan sonra sıfır veya 2. el dizel almak çok mantıklı gelmiyor. Şu da var, yatırım yapmak istiyorsam dizel motorlu sıfır araca para vereceğime benzin+lpg+konfor a para verip kalanı altına yatırırım :)

Mesaj Birleştirildi: Ekim 17, 2019, 20:20:51
Şöyle bir gerçek de var. Kurdaki artış benzinli ve dizel motor arasındaki makası iyice açarken mazot ve benzin arasındaki fark tam tersine kapandı. Yani dizel motorun yakıt tasarrufu toplam maliyete bakınca artık yalan oldu.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 17, 2019, 20:43:54
Aslında dizel ve benzinli motor arasındaki makasın açılmasında kurdan da önemli bir etken şu olabilir. Dizel araçlarda emisyonu düşürmeye harcanan para her yeni standartta arttı. Dizel araç alırken çevreyi kirletmenin bedelini bir taraftan mazotu daha pahalıya alarak diğer taraftan emisyonu düşüren motor teknolojisine daha çok para vererek ödüyoruz.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 17, 2019, 21:02:21
Dizel ile ilgili diğer bir acı gerçek.  Güvenerek yakıt aldığımız çok büyük bazı firmaların bile mazotu karıştırdığını duydum. Dizel polo varken bir motor arızası aldım, EGR'yi yetkili servis değiştirdi, neyse ki iyi niyet garantisi kapsamında değiştirdiler, bir daha olursa para alırız dediler :). Motor ile ilgili teknik konulara buradaki çoğu arkadaş kadar hakim değilim ama bu konuyla ilgili olarak biri mazotu BP veya Totalden başka yerden alma hepsi karıştırıyor dedi. Kabaca söylemek istediğim, piyasadaki dizel motorlar LPG'li benzinlilerden daha çok zarar görüyor olabilir (ona da zarar deniyorsa).  Amacım benzinli araç aldım diye dizeli yerden yere vurmak değil ama bundan sonra araç alacak orta direk için tavsiye etmiyorum.

Mecit Bey,

katiliyorum. Benim 4 aracim var; hepsi benzinli.
Ikisi turbo benzinli ve otomatik, ikisi atmosferik ve manuel.

Dizel almayi düsünmüyorum. Bir tek Volvo'un mild-hybrid dizel bir motoru var, belki o mantikli olabilir.
Zaten 6d-temp disindakilerin sehire bile girisi yavas yavas Almanya'da da yasaklaniyor. Bazi sehirlerde Euro5 sehir merkezine giremiyor.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #87 : Ekim 18, 2019, 11:42:06 »
Mecit Bey,

katiliyorum. Benim 4 aracim var; hepsi benzinli.
Ikisi turbo benzinli ve otomatik, ikisi atmosferik ve manuel.

Dizel almayi düsünmüyorum. Bir tek Volvo'un mild-hybrid dizel bir motoro var, belki o mantikli olabilir.
Zaten 6d-temp disindakilerin sehire bile girisi yavas yavas Almanya'da yasaklaniyor. Bazi sehirlerde Euro5 sehir merkezine giremiyor.

Bu nedenle yaşasın toyota atmosferik motorlar ve lpgli motorlar. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 20 kere teşekkür etti
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #88 : Ekim 18, 2019, 15:13:27 »

Mecit bey dediklerinize sonuna kadar katılıyorum, çoğu firma dizel motor üretimini sonlandırmışken sıfır dizel almak(hemde yüksek fiyatlarla) hiç mantıklı değil. Benim aklımda dizel yine yoktu ama nasip oldu diyelim, şimdilik performansı beni ziyadesiyle memnun etti. Aslında LPGden ziyade CNG yakıtının daha çok yaygın olması gerekiyor, Konya'da belediye otobüslerinde bu yakıt kullanılıyordu, hem daha ekonomik hemde daha sağlıklı. Ama elde olan rezervler bitmeden bu tip bir yakıt yaygınlaşmaz diye düşünüyorum.

100-120 bin arası bir limitle sıfır araç almak isteyene corolla gerçekten bir nimet oldu. Birde astranın 1.4 Tleri var C segmentte bu fiyat aralıklarında, ama astranın yüzü çok eskidi o yüzden sıfır olarak tercih sebebim kesinlikle olmazdı. Corolla sorunsuzluk algısıyla ve fiyatının uygun olmasıyla daha çok satış rekorları kıracak gibi görünüyor. Corolla ve Civic arasında fiyat farkının olması Civic satışında otm. vites olarak düşünürsek 2 paket ile piyasaya sunuluyor, ama corolla bir çok donanım ve özellikten kısarak bütçesi düşük olan kesim için biçilmez kaftan oldu. Açıkçası corollanın tipi ve motoru cezbedici olsa da civic karşısında iç hacim olarak çok geride kalmış, corolla bir önceki kasadaki hacim genişliğini koruyabilseydi çok daha fazla sevilirdi.

Hayırlı olsun Selman Bey. Benim de aklım sıfır dizel araba değil de "sıfır dizel motor" alma mantığıyla 93 binlerdeyken Juke'a bile kaydı. Yani uygun ve temiz dizel bulabildiyseniz ne ala.  "Şimdiki aklımla Elentra Corolla arasında kalırdım" diyecektim ki Elentra'nın fiyatına baktım (style plus) 10 bin pahalıymış. Dediğiniz gibi corollanın baz modeli diğerlerinden daha baz olabilir. Bir de elentrada otomatik manuel farkı 28 bin iken corolla'da 13 bin. Corolla oradan da yürümüş. Fiyatı epey rekabetçi olmuş.  Elentra'ya aklımın kaymasının sebebi ise youtube'da otomobil anlatıcısı denen eleman. Bir de candan mühendislikte corolla+lpg ile 500 bini devirmiş taksici bir dayı sonraki taksisini elentra almış bunlar bende algı oluşturdu :)) Benim için elentrayı corollaya değiştirmek için donanımı yüksek olsa bile fiyatının eşit veya düşük olması lazım.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 18, 2019, 15:22:27
Sadece şu bindiğim aracı sene başında almadığıma yanıyorum, ama şu anki piyasada yine iyi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #89 : Ekim 18, 2019, 16:20:10 »
Dizel, benzinli, Lpgli, Hybrid mukayesesi hiç bitmez, bunlara elektrikliler de yakında eklenecektir.
Yalnız bu bahsedilen araçların hiç birisi çevreci değildir, bu konuda yanılgıya düşmemek gerek. Gerçekten çevreci araç aranıyorsa (üretim aşaması için o da tartışılabilir ancak faydası bunu görmezden gelmeye değer) bunun cevabı bisiklet olur, yanlışsam ya da farklı bilgisi olan var ise paylaşabilir.
Aracın motor özelliklerine göre ilk alımda çok yüksek farkların vermesi, belli hesaplar dahilinde anlamlı ya da gereksiz olabilir. Ancak kullanım şartları açısından, elektrikli bir aracın tork ve yol tutuş (batarya sistemlerinin konumuna bağlı olarak), düşük devir torku, ara bakımlar gibi avantajları olabiliyorken, hybrid bir aracın da bir şarj istasyonuna bağımlılığı olmuyor.
Genel olarak bu konularda bazı eskiden kalan ya da yanlış yönlendirmeler ile ortaya çıkmış yanlış bilgilerinde farkına varmak gerekir. Bunların başında gelen de, en başta yazdığım emisyonlar ile ilgili genel kanıdır. Her bir güç ünitesi teknolojisinin kendine göre bu konuda farklı olarak çevreye zararları vardır. Hatta amortisörlerdeki yağın bile çevreye zararı mevcuttur.
Dizel partiküllerin havaya göre yoğun olması, özellikle şehiriçi yoğun kullanımlarda insan ve çevre sağlığı için risk oluşturmaktadır. Eskiden kullanılan aspetli balatalar da aynı şekilde solunum yolu ile alınımda, canlılar için önemli bir risk faktörü oluşturmaktaydı. Bu demek değildir ki, tek kirletici partikülleridr. Havaya göre yoğunluğu düşük emisyonların atmosferin süt katmanlarındaki seyahati ve bunların uzun dönem olası etkilerini göz ardı etmemek gerekir. AYrıca henüz bilinmeyen başka zararlı salınımların da olabileceği unutulmamalıdır.
Batarya sistemlerinin geri dönüşümü, üretim aşaması, enerjilendirmedenki emisyonlar da ayrıca irdelenmelidir. Elektrikli sistemlerin avantajı genel olarak şu noktada olmaktadır, şehir içilerinde emisyonların düşürülmesi. Bu da emisyon kontrolündeavantaj sağlamaktadır (emisyonu azaltmak değil, daha çok emisyonun yerini değiştirmek).

Bana göre şehir içleri sadece elektrikli ve küçük sınıf araçlara açık olmalı, diğer araçlar sınırlı kullanım şeklinde izne tabi olmalı.

Neyse, konunun çok da dışına çıkmamak doğru olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #90 : Ekim 18, 2019, 18:55:48 »
Dizelin ikinci elde de daha yüksek fiyatta oldugunu unutmamak lazim.
evet ancak alırken ki kadar fark ile satılamıyor.ki aradaki servis bakım daha maliyetli

Mesaj Birleştirildi: Ekim 18, 2019, 18:58:04
Dizel, benzinli, Lpgli, Hybrid mukayesesi hiç bitmez, bunlara elektrikliler de yakında eklenecektir.
Yalnız bu bahsedilen araçların hiç birisi çevreci değildir, bu konuda yanılgıya düşmemek gerek. Gerçekten çevreci araç aranıyorsa (üretim aşaması için o da tartışılabilir ancak faydası bunu görmezden gelmeye değer) bunun cevabı bisiklet olur, yanlışsam ya da farklı bilgisi olan var ise paylaşabilir.
Aracın motor özelliklerine göre ilk alımda çok yüksek farkların vermesi, belli hesaplar dahilinde anlamlı ya da gereksiz olabilir. Ancak kullanım şartları açısından, elektrikli bir aracın tork ve yol tutuş (batarya sistemlerinin konumuna bağlı olarak), düşük devir torku, ara bakımlar gibi avantajları olabiliyorken, hybrid bir aracın da bir şarj istasyonuna bağımlılığı olmuyor.
Genel olarak bu konularda bazı eskiden kalan ya da yanlış yönlendirmeler ile ortaya çıkmış yanlış bilgilerinde farkına varmak gerekir. Bunların başında gelen de, en başta yazdığım emisyonlar ile ilgili genel kanıdır. Her bir güç ünitesi teknolojisinin kendine göre bu konuda farklı olarak çevreye zararları vardır. Hatta amortisörlerdeki yağın bile çevreye zararı mevcuttur.
Dizel partiküllerin havaya göre yoğun olması, özellikle şehiriçi yoğun kullanımlarda insan ve çevre sağlığı için risk oluşturmaktadır. Eskiden kullanılan aspetli balatalar da aynı şekilde solunum yolu ile alınımda, canlılar için önemli bir risk faktörü oluşturmaktaydı. Bu demek değildir ki, tek kirletici partikülleridr. Havaya göre yoğunluğu düşük emisyonların atmosferin süt katmanlarındaki seyahati ve bunların uzun dönem olası etkilerini göz ardı etmemek gerekir. AYrıca henüz bilinmeyen başka zararlı salınımların da olabileceği unutulmamalıdır.
Batarya sistemlerinin geri dönüşümü, üretim aşaması, enerjilendirmedenki emisyonlar da ayrıca irdelenmelidir. Elektrikli sistemlerin avantajı genel olarak şu noktada olmaktadır, şehir içilerinde emisyonların düşürülmesi. Bu da emisyon kontrolündeavantaj sağlamaktadır (emisyonu azaltmak değil, daha çok emisyonun yerini değiştirmek).

Bana göre şehir içleri sadece elektrikli ve küçük sınıf araçlara açık olmalı, diğer araçlar sınırlı kullanım şeklinde izne tabi olmalı.

Neyse, konunun çok da dışına çıkmamak doğru olur.
Katılıyorum örnek olarak da Londra merkezden dışarı doğru bölgelere ayrılmıştır.1.bölge yani en merkezi bölgeye elektrikli araç dışında giriş yasaktır ki bu yüzden de Land Rover hybrid üretmeye başlamıştır ki o bölgeye girmek istenildiğinde elektrikli ilerlesin araçları.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #91 : Ekim 18, 2019, 19:05:51 »
Dizel, benzinli, Lpgli, Hybrid mukayesesi hiç bitmez, bunlara elektrikliler de yakında eklenecektir.
Yalnız bu bahsedilen araçların hiç birisi çevreci değildir, bu konuda yanılgıya düşmemek gerek. Gerçekten çevreci araç aranıyorsa (üretim aşaması için o da tartışılabilir ancak faydası bunu görmezden gelmeye değer) bunun cevabı bisiklet olur, yanlışsam ya da farklı bilgisi olan var ise paylaşabilir.
Aracın motor özelliklerine göre ilk alımda çok yüksek farkların vermesi, belli hesaplar dahilinde anlamlı ya da gereksiz olabilir. Ancak kullanım şartları açısından, elektrikli bir aracın tork ve yol tutuş (batarya sistemlerinin konumuna bağlı olarak), düşük devir torku, ara bakımlar gibi avantajları olabiliyorken, hybrid bir aracın da bir şarj istasyonuna bağımlılığı olmuyor.
Genel olarak bu konularda bazı eskiden kalan ya da yanlış yönlendirmeler ile ortaya çıkmış yanlış bilgilerinde farkına varmak gerekir. Bunların başında gelen de, en başta yazdığım emisyonlar ile ilgili genel kanıdır. Her bir güç ünitesi teknolojisinin kendine göre bu konuda farklı olarak çevreye zararları vardır. Hatta amortisörlerdeki yağın bile çevreye zararı mevcuttur.
Dizel partiküllerin havaya göre yoğun olması, özellikle şehiriçi yoğun kullanımlarda insan ve çevre sağlığı için risk oluşturmaktadır. Eskiden kullanılan aspetli balatalar da aynı şekilde solunum yolu ile alınımda, canlılar için önemli bir risk faktörü oluşturmaktaydı. Bu demek değildir ki, tek kirletici partikülleridr. Havaya göre yoğunluğu düşük emisyonların atmosferin süt katmanlarındaki seyahati ve bunların uzun dönem olası etkilerini göz ardı etmemek gerekir. AYrıca henüz bilinmeyen başka zararlı salınımların da olabileceği unutulmamalıdır.
Batarya sistemlerinin geri dönüşümü, üretim aşaması, enerjilendirmedenki emisyonlar da ayrıca irdelenmelidir. Elektrikli sistemlerin avantajı genel olarak şu noktada olmaktadır, şehir içilerinde emisyonların düşürülmesi. Bu da emisyon kontrolündeavantaj sağlamaktadır (emisyonu azaltmak değil, daha çok emisyonun yerini değiştirmek).

Bana göre şehir içleri sadece elektrikli ve küçük sınıf araçlara açık olmalı, diğer araçlar sınırlı kullanım şeklinde izne tabi olmalı.

Neyse, konunun çok da dışına çıkmamak doğru olur.

Hakan'cim elektrikli aracta cevreci degil.
Bir elektrikli aracin üretimde cikarttigi Co2 normal benzinli bir aracin üretiminde cikandan yaklasik 4 kat daha fazla.
Co2 saliniminda araclar ~10% yaklasirken, endüstri'nin Co2 üretimi 80% civarinda. Cok ciddi bir otomotiv lobisi is basinda.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #92 : Ekim 18, 2019, 19:07:13 »
Bu nedenle yaşasın toyota atmosferik motorlar ve lpgli motorlar. :)

Yasasin 9000 d/d ceviren motorlar :)
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #93 : Ekim 19, 2019, 10:55:05 »


Hakan'cim elektrikli aracta cevreci degil.
Bir elektrikli aracin üretimde cikarttigi Co2 normal benzinli bir aracin üretiminde cikandan yaklasik 4 kat daha fazla.
Co2 saliniminda araclar ~10% yaklasirken, endüstri'nin Co2 üretimi 80% civarinda. Cok ciddi bir otomotiv lobisi is basinda.
evet ancak alırken ki kadar fark ile satılamıyor.ki aradaki servis bakım daha maliyetli

Mesaj Birleştirildi: Ekim 18, 2019, 18:58:04
Katılıyorum örnek olarak da Londra merkezden dışarı doğru bölgelere ayrılmıştır.1.bölge yani en merkezi bölgeye elektrikli araç dışında giriş yasaktır ki bu yüzden de Land Rover hybrid üretmeye başlamıştır ki o bölgeye girmek istenildiğinde elektrikli ilerlesin araçları.
evet ancak alırken ki kadar fark ile satılamıyor.ki aradaki servis bakım daha maliyetli

Mesaj Birleştirildi: Ekim 18, 2019, 18:58:04
Katılıyorum örnek olarak da Londra merkezden dışarı doğru bölgelere ayrılmıştır.1.bölge yani en merkezi bölgeye elektrikli araç dışında giriş yasaktır ki bu yüzden de Land Rover hybrid üretmeye başlamıştır ki o bölgeye girmek istenildiğinde elektrikli ilerlesin araçları.
Merkezi sıkışmış, kalabalık yerleşimler için mantıklı olmuş Barış. Tabi şehir planlarını da otomobil, ulaşım ve çevre ile düşünmek gerekir. Şehirlerin kapasitesi belli iken bunu zorlamamak gerekir İnsan Odaklı Şehirler için.

Hakan'cim elektrikli aracta cevreci degil.
Bir elektrikli aracin üretimde cikarttigi Co2 normal benzinli bir aracin üretiminde cikandan yaklasik 4 kat daha fazla.
Co2 saliniminda araclar ~10% yaklasirken, endüstri'nin Co2 üretimi 80% civarinda. Cok ciddi bir otomotiv lobisi is basinda.
Yanlış anlaşılmış olabilir Murat'cığım, işte bunu kastediyorum. Önce algı oluşturuluyor, sonra bir çok kişi onu doğru zannediyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #94 : Ekim 19, 2019, 12:59:51 »
Mazda'nın orta uzun vade planını söylediğimde bu forumda da bazı forumdaşlar elektrikli daha iyi emisyonsuz sanıp cevap yazmışlardı. Gerek aracın üretimi esnasında gerekse bataryanın şarjı esnasında tüketilen elektrik üretiminde ortaya çıkan emisyon çok daha fazla. Elektrik santrallerinin emisyonları toplam olarak düşesiye kadar, Mazda da içten yanmalı motorların verimini artırarak emisyonu elektrikli araçlardan daha aşağıya çekme hedefindelerdi ve bunu Skyactiv-X ile başardılar da. Şimdiden 2022'nin emisyon standartlarını karşılıyorlar hibrit sistem kullanmadan hem de. Aynı şekilde dizellerinde de sıkıştırma oranını çok düşürerek partikül ve nox emisyonlarını azaltmayı başarmışlardı.

Aslında olması gereken bu LEZ (low emission zone, düşük emisyon bölgesi) lerin ülkemizde de hayata geçirilmesi. Dolmabahçe Sarayı'nın yanında yürürken oluşan trafik ve dizel araçların emisyonları nedeniyle yazın rüzgarlı havada bile genzim yanmıştı, hatırlayanlar bilir sanki eski İstanbul'da doğalgazdan önce kömürle ısınırkenki hava kirliliğinin yarattığı geniz yanması gibi...

Almanya, İsviçre, Avusturya, Fransa, Belçika, Hollanda, Danimarka, Britanya zaten bu LEZ uygulamasına geçtiler ve İskandinav ülkeleri çok daha sert bir biçimde geçiyor. Bu da çözüm değil bence. Şehir merkezinde emisyonu çok azaltıyorsun ama şehirdışları umrunda değil. Bu olayı da temiz yerde suya girip, kanalizasyonu da öteden suya dökmeye benzetiyorum. O pislik illa dibimize gelince mi uyanacağız? Her türlü en mantıklısı hibrit araçlar, hele bir de Mazda'nın Skyactiv-X i ile Toyota'nın Hibriti buluşabilse muhteşem olur da...
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 20 kere teşekkür etti
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #95 : Ekim 21, 2019, 11:00:24 »
Mazda'nın orta uzun vade planını söylediğimde bu forumda da bazı forumdaşlar elektrikli daha iyi emisyonsuz sanıp cevap yazmışlardı. Gerek aracın üretimi esnasında gerekse bataryanın şarjı esnasında tüketilen elektrik üretiminde ortaya çıkan emisyon çok daha fazla. Elektrik santrallerinin emisyonları toplam olarak düşesiye kadar, Mazda da içten yanmalı motorların verimini artırarak emisyonu elektrikli araçlardan daha aşağıya çekme hedefindelerdi ve bunu Skyactiv-X ile başardılar da. Şimdiden 2022'nin emisyon standartlarını karşılıyorlar hibrit sistem kullanmadan hem de. Aynı şekilde dizellerinde de sıkıştırma oranını çok düşürerek partikül ve nox emisyonlarını azaltmayı başarmışlardı.

Aslında olması gereken bu LEZ (low emission zone, düşük emisyon bölgesi) lerin ülkemizde de hayata geçirilmesi. Dolmabahçe Sarayı'nın yanında yürürken oluşan trafik ve dizel araçların emisyonları nedeniyle yazın rüzgarlı havada bile genzim yanmıştı, hatırlayanlar bilir sanki eski İstanbul'da doğalgazdan önce kömürle ısınırkenki hava kirliliğinin yarattığı geniz yanması gibi...

Almanya, İsviçre, Avusturya, Fransa, Belçika, Hollanda, Danimarka, Britanya zaten bu LEZ uygulamasına geçtiler ve İskandinav ülkeleri çok daha sert bir biçimde geçiyor. Bu da çözüm değil bence. Şehir merkezinde emisyonu çok azaltıyorsun ama şehirdışları umrunda değil. Bu olayı da temiz yerde suya girip, kanalizasyonu da öteden suya dökmeye benzetiyorum. O pislik illa dibimize gelince mi uyanacağız? Her türlü en mantıklısı hibrit araçlar, hele bir de Mazda'nın Skyactiv-X i ile Toyota'nın Hibriti buluşabilse muhteşem olur da...

Şehiriçi hibrid, şehirdışı lpg devreye girsin. Full çevreci ve ekonomik olur :))

Bu arada Mutlu,  dün Kızılcahamam-Ankara arasında giderken benim LPG (Landi Renzo) uyarı sinyali vermeye başladı (benzine geçip lpg yanıp sönmeye başlarken uyarı sesi verdi), düğmeye basıp benzine alınca ses gitti. Sonra kenara çekip arabayı tekrar çalıştırınca 50 60 km devam etti yine ötmeye başladı. Yine aynısını yaptım sonra 400 km bartına dönüşte uyarı vermedi. Şu anda hala sinyal yok araç eşimde. Daha 2000 km yi yeni geçtik. 1000 km kontrolünü de yeni yaptık. Ama öncesinde şöyle bir durum oldu:

Bartın'dan Ankara'ya çıkmadan önce BP'ye girdim. Adama tank dolsun dedim, adam herhalde bunu tepeleme anladı veya işi bilmiyor. 39 lt lik tanka 37 litre doldurmuş (tank da boş değildi muhtemelen) ben aracı bırakıp ödeme yapmaya gidince. O tank ile Bartın-Ankara, Ankara-Bartın yaptık 600 km yi geçti (arada 10 20 km benzin) kullanmışımdır). Bartın'a döndük hala yakıt göstergesinde 1 ışık yanıyor. Ama dediğim gibi 2. uyarıdan sonra tekrar uyarı vermedi. Adam şamandırayı bozmuş olabilir mi. Yani belirli yakıt seviyesinde aynı hatayı hep alma ihtimali var mı? Aracı gösterebileceğim yetkili servis en yakın Ereğli ama oraya gitmek istemiyorum. Sakarya'daki sorun olursa arıza çıkarmasın diye. 10 bin km bakıma kadar sinyal vermezse kullanmaya devam edeceğim. Önerisi, bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #96 : Ekim 21, 2019, 11:26:59 »
Mecit abi, herhangi bir landirenzo bayisinde kabloyla başlatıp ne hata oluştuğunu görebilirsin. Hatta kablo alıp kendin de görebilirsin.

Başka bir yetkili servise gösterdin diye nasıl sıkıntı çıkartabilirler ki. Neresi yakınsa oraya götürürsün. Kullanmaya devam et sorun varsa iyice anla 10bin km bakımında söylersin. Arada bu sorun yaptığında video da çek.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #97 : Ekim 21, 2019, 12:28:09 »
LPG sistemi fazlasını almaz dolduğu anda keser seyir ettiğiniz yol eğer aşırı yüksek rakım varsa (oksijen azaldığı için) araç o an ateşleme de yakıt hava karışımından sıkıntı yaşamış olabilir veya gazda bir anormallik olabilir,araç düzenltmeye çalışmış ama yakıt düzenini yakalamayınca benzine atmış,yakıtınızı shell'den almanızı tavsiye ederim bende bir sefer bpden aldım malesef sizin yaşadığınızı aynısını yaşadım 4 yıldır hiçbir petrol istasyonu 33 lt den fazla dolum yapamazken BP tek seferde 36 lt bastı adamlarla kavgaya kalıyorduk bazı yerler hileli satış yapabiliyor zaten depo dolduğu anda keser fazlasını bastıramazsınız,ama işin içinde hile varsa pompada 1 lt yazarken depoya giren gaz 850 veya 900 ml oluyor hâl böyle olunca sizin 37 lt depo 40 lt alabiliyor piyasanın çok altında fiyata gaz satan sözde kampanya yapıyoruz diyen birçok bayi bunu yapıyor (bunun adı kesefat ayarıdır) vatandaşta ucuz gaz aldım diye seviniyor aslında totelde daha zararlı oluyor,gazınızı çok ucuz veren yerlerden almanızı tavsiye etmem.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 20 kere teşekkür etti
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #98 : Ekim 21, 2019, 14:08:17 »
Mecit abi, herhangi bir landirenzo bayisinde kabloyla başlatıp ne hata oluştuğunu görebilirsin. Hatta kablo alıp kendin de görebilirsin.

Başka bir yetkili servise gösterdin diye nasıl sıkıntı çıkartabilirler ki. Neresi yakınsa oraya götürürsün. Kullanmaya devam et sorun varsa iyice anla 10bin km bakımında söylersin. Arada bu sorun yaptığında video da çek.

Tamam Mutlu teşekkür ederim.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 21, 2019, 14:19:00
LPG sistemi fazlasını almaz dolduğu anda keser seyir ettiğiniz yol eğer aşırı yüksek rakım varsa (oksijen azaldığı için) araç o an ateşleme de yakıt hava karışımından sıkıntı yaşamış olabilir veya gazda bir anormallik olabilir,araç düzenltmeye çalışmış ama yakıt düzenini yakalamayınca benzine atmış,yakıtınızı shell'den almanızı tavsiye ederim bende bir sefer bpden aldım malesef sizin yaşadığınızı aynısını yaşadım 4 yıldır hiçbir petrol istasyonu 33 lt den fazla dolum yapamazken BP tek seferde 36 lt bastı adamlarla kavgaya kalıyorduk bazı yerler hileli satış yapabiliyor zaten depo dolduğu anda keser fazlasını bastıramazsınız,ama işin içinde hile varsa pompada 1 lt yazarken depoya giren gaz 850 veya 900 ml oluyor hâl böyle olunca sizin 37 lt depo 40 lt alabiliyor piyasanın çok altında fiyata gaz satan sözde kampanya yapıyoruz diyen birçok bayi bunu yapıyor (bunun adı kesefat ayarıdır) vatandaşta ucuz gaz aldım diye seviniyor aslında totelde daha zararlı oluyor,gazınızı çok ucuz veren yerlerden almanızı tavsiye etmem.

Teşekkür ederim. Dediğiniz mantıklı Ankara'ya giderken ilk uyarıyı yüksek bir yerde aldık. İkincisi Ankara içindeydi ama rakımdan emin değilim.  Ucuzun tam tersine güvenilir bulduğum için almak istedim BP'den ama bu konuda markaya güvenmemek lazım, bayi belirlemek lazım şehir içinde. Bir de BP toyota ile anlaşmalıymış puan yüklüyormuş vs. puanları kendilerine kalsın. İlk depoyu Sakarya'da Petrol ofisinden 3 TL'ye aldım, o da sıfır arabada benzin olmadığı için ilk bulduğum yere girdim denk geldi. Eleman 33 lt basıp bıraktı. Bir kere alpet opet aldım onlarda da olmadı, uyanık pompacı BP'de denk geldi. Sistemi bilmediğim için şamandırayı bozdu bu kesin dedim. En azından öyle olmamış olabileceği içimi rahatlattı. Demek ki başında beklemek lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #99 : Ekim 21, 2019, 16:05:41 »
Yolun rakımına göre yakıt alınan istasyona göre arıza ışığı yakıp duruyorsa yol ayarının doğru olmadığını gösterir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.