Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler  (Okunma sayısı 46965 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1946 kere teşekkür etti
  • 2873 kere teşekkür edildi
Konu içindeki diğer başlıklar:

-İzlenimler, tanıtım (altta)

-Uzun dönem testi sonucu izlenimler
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=87695.msg1117596#msg1117596

-Kronik sorunlar
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=87695.msg1117596#msg1117596

-Aracı alma macerası
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=87685.msg1106254#msg1106254

- Göğüs halısı
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=87695.msg1110704#msg1110704

-Eşya gözlerine silikon ped
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=87695.msg1110702#msg1110702

-Bayiye LPG taktırılması konusunda uyarı
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=87695.msg1108382#msg1108382

-Karda drift keyfi
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=87695.msg1113884#msg1113884

-BRC Comfort LPG Montajı
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=87695.msg1113934#msg1113934

-LPG'yi ruhsata işletme
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=87695.msg1114028#msg1114028

-Mazda 16" alaşım jantının takılması
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=87695.msg1115846#msg1115846

-Multimedya Montajı, orijinal USB yuvasının kullanılması, yararlı uygulamalar
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=89756.0

-Geri Görüş Kamerası ve Ön DVR Kamerası Montajı
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=89762.0

-Ön dokunmatik tuşların tekrardan çalıştırılması ve telefon ekranının yansıtılması.
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=89785

-Cam filmi ve kaput filmi uygulaması
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=87695.msg1120317#msg1120317

-Kapı alt kısma ve kaputa P fitil uygulaması
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=87695.msg1120427#msg1120427

-Bolu dağı çıkışı, 4000 devir altı tork
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=87695.msg1121039#msg1121039

-Koltuk, direksiyon pozisyonu
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=87695.msg1121040#msg1121040

-10bin bakımı
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=87695.msg1121041#msg1121041

-Ön far led değişimi
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=88323

-Bagaj led değişimi
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=88029

-Tavan led değişimi
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=90626

-Plakalık, stop parkları ve bagaj aydınlatmasının led ile değişimi
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=90752

-Ön Park Kamera Uygulaması
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=90878.new#new

-Akü yuvası ölçüleri ve Akü değişimi
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=91178.msg1124893#msg1124893


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

İlk izlenimlerim sıfır araca binmenin heyecanı dışında bazı noktalarda olumsuzluklar olsa da yeni araç olması ve motor şanzıman tepkileri 0-100 ün eski aracıma göre hızlı olması mutlu ediyor.

Araca ilk oturdum ve güzelce deri kapladığım Mazdamdan sonra poliüretan plastik kötü geldi. Aynı şekilde vites topuzu da öyle. Fakat resimlerde gördüğüm kadar kalitesiz hissettirmiyor dokununca. Fena değil kalitesi. Mazdanın direksiyonundan kalın, elime daha iyi oturuyor. Mazdadaki estetik tabiki Toyotada yok. Fakat kullanışlılık had safhada. Mazdamda hız sabitleme tuşları direksiyona güzellik katsa da, kullanımı zordu. Yeni corolla da direksiyonun sağ tarafına yerleştirilmiş tuşlar. Kullanımı çok rahat. Tuşların basma hissi kötü, mazdadaki tok basma hissi yok, onun yerine eski oyun kollarındaki tuşların basış hissi gibi. yine de fena değil. Hız sabitleme güzel çalışıyor. Mazdada RES yapınca 2 vites düşürüp hemen o hıza çıkmaya çalışırdı, Toyota bunu sakin şekilde yapıyor, tam istediğim özellik.

Gösterge paneli hoş bence. En baz donanım olması sebebiyle solda devir, ortada hız, sağda ise renkli yol bilgisayarı mevcut. Üst donanımlarda 7" renkli ekran var Corolla'da. Mazda'dan sonra gösterge konusunda yadırgamadım. Ön arka kapıların kol dayama kısımları hariç, orta konsolun tamamı sert plastik. 2010 mazdamda kalite daha yüksekti kapılarda. Deriye benzeyen bir plastik hissi ve kumaş döşeme, kol dayanılan yerde yine suni deriden bir döşeme, çok lüks hissettiriyordu. Ön göğüse gelirsek Toyota kullandığı malzeme nedeniyle daha lüks hissettiriyor. Deri döşeme gibi dikişleri olan bir ön göğüs var karşımızda. Mazdadaki estetik yok tabiki. Ön göğüsün cama doğru dümdüz bir şekilde konumlandırılması başta boğucu hissettirdi. Camın alanını küçültmüş gibi. Ayrıca kaputun da görülmemesi kötü oluyor. Mazdamda o özellikleri seviyordum. Mazda dar olduğu için estetik tasarımla aracın içini ferah göstermeye çalışırken, Toyota zaten geniş ve ferah olan aracı herhalde maliyeti kısmak için böyle şeyler yapıyor olabilir. Yine de bunlara rağmen daha büyük ve geniş araçta olduğum hissi var.

Şanzıman motor ikilisi mükemmel. Eski multidrive s lerden farkı kalmadı. Yeni kasada kullanılan bu multidrive s de ilk kalkış hemen gerçekleşiyor. Boşa dönme hissi olmuyor. İlk kalkış için tork konvertör sonrasına cvt kullanılıyor diye sanki videolarda izlemiştim ama tam hatırlamıyorum. 2000 devirle 110 gitmek büyük bir keyif. Motor torku düşük devirlerde de verebiliyor olması sanki küçük bir turbo takılıymış gibi hissettiriyor 13 sn lik 0-100 ü olan 4 ileri tork konvertörlü mazda 3 den sonra hissettirdiği bu şekilde. :) Yokuşlarda bağırtmadan 2500-3000 devirde 100-110 km hızla rahat rahat çıkabilmek de güzel. Bu arada motor aşırı sessiz. Corollanın motorunun 5000 devirde çıkardığı sesle, Mazda 3 BL 1.6 nın 3000 devirde çıkardığı ses aynı seviyededir diyebilirim. 130 a kadar çıktım motor sesi hiçbir şekilde rahatsız etmedi.

Koltukları rahatsız, mazdanın koltuğu çok daha rahattı. Bel desteği yok araçta. Haftasonu 1000 km yapacağım kısmetse, koltukları daha iyi deneyimleme imkanım olacaktır. Safranbolu-İzmir-Samsun otobüs yolculuklarından sonra gerçi bel sırt ağrısı normaldir. Bunu da dikkate almak gerek. Boyum 1.83 ben ön sürücü koltuğunu kendime göre rahat olacak şekilde ayarladığımda arkaya çok rahat bir şekilde oturabiliyorum. Şaft tüneli yok kadar küçük. Arka koltuk yüksekte konumlandırılmış. Bariz bir şekilde ön koltuğa göre yüksekte oturuyorsunuz. Bu nedenle baş mesafesi biraz sıkıntılı. Sunroof olan modellerde daha da sıkıntılıymış. Biraz kaykılarak rahat oturulabiliyor ama.

Gelelim yalıtıma. Mazda sonrası diyebileceğim kötü. Çok kötü mü kötü mü buna da ilerleyen zamanlarda karar vereceğim. Çünkü Mazda'ma yalıtım da yapmıştım rüzgar sesini baya kesmiştim. Üstüne motoru daha gürültülüydü. Toyotada ise tam tersi, rüzgar sesi fazla, yol sesi fazla, motor sesi yok. Benim Mazdama yaptığım rüzgar sesi azaltma yöntemlerinin çok daha fazlası Corolla'da göze çarpıyor. Ona rağmen rüzgar sesi mutsuz etti. Yol sesi fazla. Bundaki etken de Bridgestone lastiklerin sert yapısından olabilir. Mazdam için aldığım 16" orjinal jant ve Primacy 4'leri Corollaya taktırdığımda yol sesi konusunda kesin konuşabilirim. Bridgestone lastiklerle kötü. Aracın için davul gibi oluyor pürüzlü asfaltta. Kaymak asfaltta hiçbir problem yok.

80'e kadar yol sesi hakim, sonrasında rüzgar sesi devreye giriyor ve 110 sonrası rahatsız etmiyor. Enteresan bir biçimde 110 altında ama her iki ses de rahatsız ediyor. Bunun için de biraz daha vakit geçmesini bekliyorum.

Yol tutuş kesinlikle bir Mazda değil. Süspansiyon yumuşak ayarlanmış. Esneme yapıyor araç. 15" jant olmasının da etkisi olabilir. Ani direksiyon tepkilerinde araç yatarak tedirginlik yaratıyor. Yine de Mazdayı limitlerde sürdüğüm yerlerde, corolla tedirgin etse de hızı 10 km düşürünce tedirgin etmedi. Eski mazdama göre şehiriçi konforu bariz arttı. Mazdanın belli ettiği çoğu bozukluğu Corolla belli etmeden geçiyor. Bridgestone lastiğe rağmen. ESP yi devreye sokamadım şimdilik, zira daha aracı tam tanımadığımdan esp ye sokturmaya da korktum diyebilirim. :D

Direksiyon çok yumuşak. Mazda sonrası oyuncak gibi hissettirse de zamanla alıştıkça konforunu sevdim. Yormuyor şehiriçinde de şehirlerarası yolda da. Tabi yoldan en ufak bir geri dönüş yok. Ama net bir direksiyon, istediğiniz yöne yönlendiriyor aracı.

Mazdama eklediklerimden sonra, corolla boş geldi. Fakat yine de çok da boş değil. Far sensöri, dijital klima (manuel), lastik basınç sensörü, anahtardan cam açma kapama, arka yolcular için havalandırma menfezi, arka yolcular için orta kol dayama, 4 cam otomatik açma kapama, sürücü cam açma tuşu ışıklı, mercekli far, 2 usb, bluetoothlu teyp şimdilik aklıma gelenler. İlerleyen zamanlarda uğraşacağım kesin gibi gözüküyor. Niken led takarak 1. sırada olmak üzere.

Yakıt tüketimine gelirsek 120 ye sabitleyip Samsun'dan Safranbolu'ya döndüm, 6 lt/100km yakıt gösterdi. Rodajdaiki bir araç için gayet güzel. Şehiriçi için ise ben çok dikkat etmeden, bol yokuşlu ve şehiriçi 30 km yi geçemediğim yerleri de hesaba katarak 9.8 lt/100km gösterdi. 2010 Mazda 3 BL 1.6 otomatik aracımda gösterge 13leri gösterirdi. Zaten kendi şehiriçi şartlarımı ve kullanımımı düşünerek böyle bir değer düşünüyordum, 10 lt altında kalırsam mutlu olurum diyordum. Zaman ilerledikçe yakıtı da göreceğiz.

Lpg için 3-5 bin km. geçmesini bekleyeceğim, gerek rodaj, gerekse bir sıkıntısı olmadığını görmek açısından.

Mazdadaki yol tutuş, sportiflik, estetik olmasa da, Corollada motor gücü, şanzıman konforu, süspansiyon rahatlığı var. Mazda 3 sürekli gaza bastırtır, devir yükseldikçe daha agresif yapardı, Corolla ile şimdilik çok fazla agresif olamıyorum, sakinleştirici bir yapısı var. İlerleyen zamanlarda göreceğiz tabi nasıl olacak. :D
Aracımı biraz daha tanıdıktan sonra Ediz hocanın BM Mazda 3 ile de karşılaştırma yapmayı planlıyoruz.

Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Celica
  • Model Yılı: <'90
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #1 : Eylül 20, 2019, 14:19:32 »
hayırlı olsun cvt şanzımandaki türbini debriyaj gibi düşün devamlı devrededir ama. Cvt tasarımında fiziksel vites dişli oranları yoktur, konik bir malzeme üstünde dardan genişe ilerleyen kayış var gibi düşün. Tüketimi azaltmanın pratik yolu gaz pedalına hızlandıkça basmaktan geçer bunda. yani gaza bastık devir yukarı çıktı ve hızlandıkça devir aşağı iniyorsa fazla bastık tüketim çok demek.
max tork devirinde devamlı tutabildiği için çekişi de iyi hisettirir. Yağ değişiminde mutlaka orjinal tavsiye edilen kullanılmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 100000
  • Kan Grubu: A+
  • 2590 kere teşekkür etti
  • 1506 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #2 : Eylül 20, 2019, 21:19:00 »
mutlu 2004-2006 tam hatırlamıyorum arkadaşın mazda 3üne binmiştim. iç kısmı o yıla rağmen d sınıfı kalitesinde gelmişti.ve hala öyle aşırı deforme de yoktu.Bu konuda mazda çizgisini bozmadıysa toyota ile kıyaslanmaz  gibime geliyor.

yeni tnga platforumu eskisinden yüzde bilmem kaç daha rijit vb gibi yüksek perde bir çıkışla tanıtım yapıldı.
Dediğin, aracın rijitliğinde daha da kötüleşme olduğu yol tutuş ve yekpare duruşu konusunda benzer yorumlara bayağı denk geldim.Çapraz kasis geçişlerinde aracın eskisinden daha kötü his verdiği vb bahsedilmişti. Sen arabacı adamsın hemen hissetmişsin.


Neyse satarsan 95 bin vereyim  özelden konuşalım konuyu :parti:
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1946 kere teşekkür etti
  • 2873 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #3 : Eylül 20, 2019, 21:42:21 »
mutlu 2004-2006 tam hatırlamıyorum arkadaşın mazda 3üne binmiştim. iç kısmı o yıla rağmen d sınıfı kalitesinde gelmişti.ve hala öyle aşırı deforme de yoktu.Bu konuda mazda çizgisini bozmadıysa toyota ile kıyaslanmaz  gibime geliyor.

yeni tnga platforumu eskisinden yüzde bilmem kaç daha rijit vb gibi yüksek perde bir çıkışla tanıtım yapıldı.
Dediğin, aracın rijitliğinde daha da kötüleşme olduğu yol tutuş ve yekpare duruşu konusunda benzer yorumlara bayağı denk geldim.Çapraz kasis geçişlerinde aracın eskisinden daha kötü his verdiği vb bahsedilmişti. Sen arabacı adamsın hemen hissetmişsin.


Neyse satarsan 95 bin vereyim  özelden konuşalım konuyu :parti:


Oldu  :rofl:  Ama sana 130 olur bak  :rofl:

15" jant ve lasitklerin de etkisi olabilir. 16" orjinal Mazda jantları ve Michelin Primacy 4'leri takmayı bekliyorum yol sesi ve yol tutuş için son kararı vermeden önce.
Ama bugün şehiriçinde 3 şeritli yolda virajda giderken bir sağ sol yapayım dedim direksiyonu. Sağa fazla çevirdikten sonra araç yatıyor ve direksiyonu sola çevirince bu yönlendirmenin araca yansıması vakit alıyor ve bu küçük süre zarfında tedirginlik yaratıyor.

Aracın gövde burulmasıyla ilgili bir problem hissetmedim. 2016 Seat Leon FR SW da çok vardı bu burulma, kasislere yamuk girdiğim de oldu fakat burulma hissetmedim.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 100000
  • Kan Grubu: A+
  • 2590 kere teşekkür etti
  • 1506 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #4 : Eylül 20, 2019, 22:12:49 »
Oldu  :rofl:  Ama sana 130 olur bak  :rofl:

15" jant ve lasitklerin de etkisi olabilir. 16" orjinal Mazda jantları ve Michelin Primacy 4'leri takmayı bekliyorum yol sesi ve yol tutuş için son kararı vermeden önce.
Ama bugün şehiriçinde 3 şeritli yolda virajda giderken bir sağ sol yapayım dedim direksiyonu. Sağa fazla çevirdikten sonra araç yatıyor ve direksiyonu sola çevirince bu yönlendirmenin araca yansıması vakit alıyor ve bu küçük süre zarfında tedirginlik yaratıyor.

Aracın gövde burulmasıyla ilgili bir problem hissetmedim. 2016 Seat Leon FR SW da çok vardı bu burulma, kasislere yamuk girdiğim de oldu fakat burulma hissetmedim.

Şaka bir yana güncel kasa corolla = hızla değer kazanan muhitte tiko parayla alınan kelepir gayrimenkule benzer iyi tercih .Yalıtım işi garanti bitince hallederssin zaten uzun yıllar bineceğim diyorsun.Olmadı ahmet abinin garaja getirirsen üçümüz girişip 1 günde aracı d+ sessizliğine çıkarırız İnşaAllah :) :)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1946 kere teşekkür etti
  • 2873 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #5 : Eylül 20, 2019, 23:00:03 »
Şaka bir yana güncel kasa corolla = hızla değer kazanan muhitte tiko parayla alınan kelepir gayrimenkule benzer iyi tercih .Yalıtım işi garanti bitince hallederssin zaten uzun yıllar bineceğim diyorsun.Olmadı ahmet abinin garaja getirirsen üçümüz girişip 1 günde aracı d+ sessizliğine çıkarırız İnşaAllah :) :)

Hayırlısı bir bakalım. Sürüş karakterine bir alışayım da keratanın, ısınayım da biraz, gerisi kolay. Ahmet abinin yanına uğramayı düşünüyorum zaten ileride. Fakat aliexpresste donanım bulamıyorum. Mesela en basitinden F1 kulakçıklar. Parça olayında Toyota orjinale mecbur kalırsam kötü olur.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 Corolla comfort extra, AT, CC, AJ
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 59 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #6 : Eylül 21, 2019, 14:09:00 »
Aracınız hayırlı olsun. Güle güle kullanın. Ben de bir ay önce corollamı satmış bulundum. Yerine yeni corolla almayı düşünüyorum. Sizin görüşlerinizi, yorumlarınızı takip ediyor olacağım.
ytahtaci

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 257 kere teşekkür etti
  • 1328 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #7 : Eylül 21, 2019, 14:22:06 »
Hayırlısı bir bakalım. Sürüş karakterine bir alışayım da keratanın, ısınayım da biraz, gerisi kolay. Ahmet abinin yanına uğramayı düşünüyorum zaten ileride. Fakat aliexpresste donanım bulamıyorum. Mesela en basitinden F1 kulakçıklar. Parça olayında Toyota orjinale mecbur kalırsam kötü olur.
Daha yeni üretim bandından inmiş aracın muadil parçalarının piyasaya çıkması zaman ister orta vadede tüm parçaları yan sanayi olarak bulmak kolaylaşır,sürüş karakterine alışman çok uzun sürmez mazdaya uzun süredir bindiğin ve herşeyine hakim olduğun için bu araç ilk başlarda bazı gariplikler yaşatabilir,viraj hakimiyetleri ve direksiyon tepkilerine zamanla alışırsın ve mazdadan daha çok hoşuna gitmeye başlar.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1946 kere teşekkür etti
  • 2873 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #8 : Eylül 21, 2019, 18:40:09 »
1000 km kontrolüne soktum aracı.
15 inch jant ve Bridgestone Ecopia EP150 ler ile çok fena yol sesi alıyor. Bu araca daha fazla bineceksem komple yalıtım yapmam şart.
Öte yandan çok konforlu. Hız kesici küçük beyaz şeritlerden geçerken içeri az hissettiriyor. Otobanda hız limitinde giderken mazda ile zıplaya zıplaya giderdim, corolla ile Gayet yumuşak ve konforlu bir sürüş var.
Sürücü koltuğu rahatsız ama yumuşak olması sebebiyle konforu artırıyor. Ama bel desteği ve baldır desteği olmaması uzun yolculuklarda yoruyor.
Şimdilik çok şükür trim sesi yok, sadece emniyet kemeri yükseklik tokasından geliyor zırıltı, o da arada bozuk asfaltta.
2400 devirde 120,2750 devirde 130 yapıyor motor, çok sessiz.
Karabük Kayseri arasında 130 a sabitleyerek 6.6 lt/100 km yaktığını söylüyor.

Merak ettiğim şey acaba anlık yakıt tüketimini rakamsal olarak veren menüsü var mı? Ben bulamadım büyük eksiklik. Onun yerine eco göstergesi koymuş ama saçma geldi.
0 100 hızlanma mazda 3 ü den sonra süper geldi. Aynı şekilde yokuşlarda gücün direk iletimi de harika.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '11
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #9 : Eylül 21, 2019, 18:57:21 »
Honda jazz Cvt sanzımandı yokus asagı gazı bırakınca araç dırek yavaşlıyordu Scoter motosıklet gıbı Aynı his corrollada da var mı ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1946 kere teşekkür etti
  • 2873 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #10 : Eylül 21, 2019, 20:07:28 »
Honda jazz Cvt sanzımandı yokus asagı gazı bırakınca araç dırek yavaşlıyordu Scoter motosıklet gıbı Aynı his corrollada da var mı ?

Eğer frene basarsam motor freni devreye giriyor.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 59 DP 590
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '02
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: ---
  • 157 kere teşekkür etti
  • 216 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #11 : Eylül 21, 2019, 23:32:28 »
Mutlu abi yeni aracın hayırlı uğurlu olsun Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin. Yolda ne zaman yeni corolla görsem dönüp bakıyorum her seferinde. Hatta yanımda biri varsa onada gösteriyorum birlikte inceliyoruz. Genelde yanımda kişiyle tepkimiz "uzay mekiği gibi araba" şeklinde oluyor. Bir gün nazar değdircez diye korkmuyorum değil  :D
Toyota Corolla 1.4 Terra Sedan 2002 4ZZ-FE
Canon eos 1100d-18-55dcIII-50mm 1.8II-Canon powershot a800-Canon Gadget Bag 300EG.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 103000
  • Kan Grubu: 0+
  • 157 kere teşekkür etti
  • 113 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #12 : Eylül 22, 2019, 00:47:46 »
Eğer frene basarsam motor freni devreye giriyor.
Bazen dik rampalarda ayağınızı gazdan çekip hafif frenlediğinizde hızınız yüksek ise birden vites küçültüp devri yükseltip motor freni yapıyor. Araç çok bağırıyor gibi oluyor. Ancak hızlanma kasıtlı değilde sizin yavaşlamanıza yardımcı olmak için kompresyona biniyor. Siz frenledikçe devir düşüyor. İlk zamanlar yadırgadım ama zamanla alışıyor insan. İlk zamanlar manuele alıp vitesi kendim yükseltiyordum ama zamanla sisteme alıştım. Frene daha baskılayıp uygun hıza düşünce devir normale dönüyor. Sanırım sistem dik rampalarda sadece frenin yetersiz geleceğine kanaat getiriyor ve vites küçültüp motor freni ile destek oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 257 kere teşekkür etti
  • 1328 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #13 : Eylül 22, 2019, 09:01:33 »
Bazen dik rampalarda ayağınızı gazdan çekip hafif frenlediğinizde hızınız yüksek ise birden vites küçültüp devri yükseltip motor freni yapıyor. Araç çok bağırıyor gibi oluyor. Ancak hızlanma kasıtlı değilde sizin yavaşlamanıza yardımcı olmak için kompresyona biniyor. Siz frenledikçe devir düşüyor. İlk zamanlar yadırgadım ama zamanla alışıyor insan. İlk zamanlar manuele alıp vitesi kendim yükseltiyordum ama zamanla sisteme alıştım. Frene daha baskılayıp uygun hıza düşünce devir normale dönüyor. Sanırım sistem dik rampalarda sadece frenin yetersiz geleceğine kanaat getiriyor ve vites küçültüp motor freni ile destek oluyor.
Erhan bey fren anında vites küçültmesi her yönden iyidir şöyleki motor devri yüksekken fren daha kuvvetli tutar, yakıt sarfiyatı minumum düzeyde tutulur çünkü araçların tamamına yakını motor devri 1500 ve üzerindeyken (devir marka ve modele göre değişiklik gösterir) ayak gazdan çekilince yakıt göndermeyi keser ve ekonomi yapmaya başlar eğer fren anında vites düşürmezse devir düştüğü için sistem yakıt enjektörlerin açacak motor hızlanma eğlimine girecek hemde yakıt ekonomisi bitecek ve aracın durması bir miktar zorlaşacak diğer türlü vites düşürdüğü zaman kompresyon yaptığı için yavaşlaması daha etkili olur,fren balatalarının ve disklerin ömrü daha uzun olacaktır.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2012 Accord Executive-2.0 156 Hp
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 113000
  • Kan Grubu: B+
  • 219 kere teşekkür etti
  • 413 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #14 : Eylül 22, 2019, 12:41:09 »
Mutlucum bu paylaşımların beni fazlasıyla etkilemekte, yıl sonuna doğru fiyatlarda kampanya olur mu acaba? En baz donanım olsa da özellikleri gayet yeterli,  ama keşke 16" lik alaşım jant ile multi media standart olsaydı.
2002 Corolla 1.6 Terra E11 (110-150bin km )2011-2013
2006 Corolla 1.6 Terra E12 HB (110-140bin km)2013-2015
2006 Focus   1.6 Tren Sedan Otm.(170-176bin km)2015-2015---1998 Palio 1.6 HL (209-212bin km)2018---1999 Astra G 1.6 GL (151-153bin km)2018
2004 Accord  2.0 Sport (235-310bin km)2015-2019 http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=68690

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '03
  • Kilometre: 141000
  • Kan Grubu: 0+
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #15 : Eylül 22, 2019, 12:59:11 »
Mutlucum bu paylaşımların beni fazlasıyla etkilemekte, yıl sonuna doğru fiyatlarda kampanya olur mu acaba? En baz donanım olsa da özellikleri gayet yeterli,  ama keşke 16" lik alaşım jant ile multi media standart olsaydı.
[/ jant mazdadan var Mutlu Beyin zaten.. multiyide o bi şekilde halleder kesin😀 mazdaya yaptıklarını biliyoruz.. kimbilir toyotaya neler yapacak🤔🤔 hep beraber görecez inşallah
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '11
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #16 : Eylül 22, 2019, 13:36:27 »
Baz donanım olmasına ragmen baya dolu araç cruıse kontrol bıle var

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1946 kere teşekkür etti
  • 2873 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #17 : Eylül 22, 2019, 14:09:08 »
Mutlucum bu paylaşımların beni fazlasıyla etkilemekte, yıl sonuna doğru fiyatlarda kampanya olur mu acaba? En baz donanım olsa da özellikleri gayet yeterli,  ama keşke 16" lik alaşım jant ile multi media standart olsaydı.

Bende jant olduğundan ve sonradan Android 9 sistemli hızlı takılmayan bir multimedya takmayı düşündüğümden istemedim. Orjinal sistemlere oranla Android sistemi daha özgürlükçü oluyor Selman abi. Bugün de 540 km yol yapacam bakalım bir ara biriktirip video çekmeyi de planlıyorum.

Herkese teşekkürler kardeşlerim abilerim. Daha iyisi sizlerin olur inşallah.

Bu arada bu hız sabitleme yokuşta devri çok yükseltebiliyor bunu nasıl engelleyebilirim? Vitesi manuel kontrole alınca hız sabitleyici devreden çıkıyor, devreye de girmiyor. Mazdada manuele alınca hız sabitleyici devrede kalıyor, hız %10 fazla ya da az olasıya kadar da devrede tutuyordu.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1946 kere teşekkür etti
  • 2873 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #18 : Eylül 22, 2019, 14:11:15 »
[quote author=Ayhan Kenan (42736)  jant mazdadan var Mutlu Beyin zaten.. multiyide o bi şekilde halleder kesin😀 mazdaya yaptıklarını biliyoruz.. kimbilir toyotaya neler yapacak🤔🤔 hep beraber görecez inşallah
[/quote]

Sağolun :) eski heyecan kalmadı da bakalım zaman ne gösterecek.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 103000
  • Kan Grubu: 0+
  • 157 kere teşekkür etti
  • 113 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #19 : Eylül 22, 2019, 14:40:19 »
Erhan bey fren anında vites küçültmesi her yönden iyidir şöyleki motor devri yüksekken fren daha kuvvetli tutar, yakıt sarfiyatı minumum düzeyde tutulur çünkü araçların tamamına yakını motor devri 1500 ve üzerindeyken (devir marka ve modele göre değişiklik gösterir) ayak gazdan çekilince yakıt göndermeyi keser ve ekonomi yapmaya başlar eğer fren anında vites düşürmezse devir düştüğü için sistem yakıt enjektörlerin açacak motor hızlanma eğlimine girecek hemde yakıt ekonomisi bitecek ve aracın durması bir miktar zorlaşacak diğer türlü vites düşürdüğü zaman kompresyon yaptığı için yavaşlaması daha etkili olur,fren balatalarının ve disklerin ömrü daha uzun olacaktır.
Kompresyon yapması hem frene destek hemde cut-off sisteminden dolayı yakıt sarfiyatını azaltır. Haklısınız ancak, CVT şanzıman kaynaklı devir yükseltme biraz fazla bağırıyor. Buda ilk başlarda tedirginlik yaratıyor. Aracı çok yığdım hissi uyandırıyor. Ancak zamanla sese alışıyorsun. Bağırmanın kuru bağırma olduğunu anlıyorsun. Yani araç 2000 devirdeyken bir alt vitese aldım 4000 devir yaptım gibi değil. 2 vites düşürüp 5500 6000 devir çevirir gibi bağırıyor. Bu bağırmaya araç düz viteslerde yüksek hızda 4. Vitesten 3. Vitese atıp debriyajdan ayağını çekince olduğu gibi birden yığılmıyor. Gene yavaş şekilde motor freni yapıyor ancak devri yüksek çeviriyor.

Etiketler: