Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler  (Okunma sayısı 59638 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #60 : Ekim 08, 2019, 10:45:54 »
Görüşemiyoruz hiç abi ya. Sevindim faydalı olabildiysem ne mutlu bana. Hayırlı olsun abi. Geldiğinde görüşelim mutlaka.

Bu arada demin araç kameramı takmak için giriştim. Sigorta kutusunu bulamadım. :D direksiyon altındaki trimi söktüm hiçbirşey göremedim. Ön konsolun sol kapağını söktüm birşey yok. Torpido yu söktüm yok. Nereye saklamışlar bu sigorta kutusunu? :D

Kitapçıkta yazarlar nerede olduğunu onuda mı yazmamışlar :blink:
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #60 : Ekim 08, 2019, 10:45:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 20 kere teşekkür etti
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #61 : Ekim 08, 2019, 11:57:30 »
Görüşelim kardeşim sana ve diğer Corolla sahiplerine de hayırlı olsun. Sizin kadar detaylı düşünmesem de biraz fiyat/performans odaklı düşününce bu araç çok mantıklı geldi. 1.0 TSI manuel Polo comfortline ile aşağı yukarı aynı fiyat. Polo 1.2 TDI trendline dan sonra üzerine aracın değerinden fazla para verip yine B segmenti arabaya binmek gücüme giderdi.  Üstelik Corolla 2. eli olmayan elimizde kalacak bir model de değil. Yetkili satıcıda iken aracı almak o kadar mantıklı geldi ki, eşimin otomatik vitese olan ön yargısına ve lpg fobisine rağmen aracı alıp çıktık. Sandıkçı'da satış danışmanı Özer Bey de hem aracımızın satışı hem de sıfır araç konusunda bize güven verdi ve yardımcı oldu. Polo 1.2 TDI trendline'dan sonra vision da olsa bize tabii ki dolu ve daha konforlu geldi. Bu aracı aldığımıza pişman olmak için çok büyük kusuru olması gerek. Küçük kusurlar şimdilik cam düğmelerinin yeri, özellikle uzun yolda yol sesi ve rüzgarlı havalarda 1.5 tonluk aracın 1200 kg lık Polo'dan hatta 975 kg lık Mitsubishi Colt'tan daha az güven vermesi. Bu belki de üst segment araçta rüzgar etkisinin daha kaygı verici olmasıyla ilgilidir, ilk kez kullanıyorum. Manuel'den otomatik şanzımana geçmenin de etkisi olabilir, sadece bir kere 50 60 km VW yetkili servisinin verdiği Passat'ı kullanmıştım. 1.2 dizel motor ve manuel şanzımandan sonra gaz tepkilerine alışmak biraz daha zaman alacak. Bekarken 2011 manuel Colt Elegance'ım vardı ve araba kendini kovalayan varmış gibi sürdürüyordu  :D Polo'ya geçerken sakin kullanım konusunda biraz zorlanmıştım ama otomatik Corolla (ya da otomatik araç) bence bu konuda her türlü kullanıcıya hitap ediyor. Yine manuel'den geçtiğim için virajlarda biraz tedirgin oluyorum, bunlar tamamen alışmakla ilgili. Aracı Landirenzo LPG'li anahtar teslimi aldık. Aynı zamanda ilk LPG tecrübem olduğu için bu konuda arada sizden yardım alabilirim. Tek sıkıntı LPG kullanırken yakıt miktarının ve menzilin benzin kullanıyormuş gibi düşmesi ama bu genel bir sorunmuş. Şimdilik ara sıra resetleyerek gideriyorum. İlk izlenimlerim bunlar. Tekrar görüşmek üzere.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #62 : Ekim 08, 2019, 12:21:02 »
Görüşelim kardeşim sana ve diğer Corolla sahiplerine de hayırlı olsun. Sizin kadar detaylı düşünmesem de biraz fiyat/performans odaklı düşününce bu araç çok mantıklı geldi. 1.0 TSI manuel Polo comfortline ile aşağı yukarı aynı fiyat. Polo 1.2 TDI trendline dan sonra üzerine aracın değerinden fazla para verip yine B segmenti arabaya binmek gücüme giderdi.  Üstelik Corolla 2. eli olmayan elimizde kalacak bir model de değil. Yetkili satıcıda iken aracı almak o kadar mantıklı geldi ki, eşimin otomatik vitese olan ön yargısına ve lpg fobisine rağmen aracı alıp çıktık. Sandıkçı'da satış danışmanı Özer Bey de hem aracımızın satışı hem de sıfır araç konusunda bize güven verdi ve yardımcı oldu. Polo 1.2 TDI trendline'dan sonra vision da olsa bize tabii ki dolu ve daha konforlu geldi. Bu aracı aldığımıza pişman olmak için çok büyük kusuru olması gerek. Küçük kusurlar şimdilik cam düğmelerinin yeri, özellikle uzun yolda yol sesi ve rüzgarlı havalarda 1.5 tonluk aracın 1200 kg lık Polo'dan hatta 975 kg lık Mitsubishi Colt'tan daha az güven vermesi. Bu belki de üst segment araçta rüzgar etkisinin daha kaygı verici olmasıyla ilgilidir, ilk kez kullanıyorum. Manuel'den otomatik şanzımana geçmenin de etkisi olabilir, sadece bir kere 50 60 km VW yetkili servisinin verdiği Passat'ı kullanmıştım. 1.2 dizel motor ve manuel şanzımandan sonra gaz tepkilerine alışmak biraz daha zaman alacak. Bekarken 2011 manuel Colt Elegance'ım vardı ve araba kendini kovalayan varmış gibi sürdürüyordu  :D Polo'ya geçerken sakin kullanım konusunda biraz zorlanmıştım ama otomatik Corolla (ya da otomatik araç) bence bu konuda her türlü kullanıcıya hitap ediyor. Yine manuel'den geçtiğim için virajlarda biraz tedirgin oluyorum, bunlar tamamen alışmakla ilgili. Aracı Landirenzo LPG'li anahtar teslimi aldık. Aynı zamanda ilk LPG tecrübem olduğu için bu konuda arada sizden yardım alabilirim. Tek sıkıntı LPG kullanırken yakıt miktarının ve menzilin benzin kullanıyormuş gibi düşmesi ama bu genel bir sorunmuş. Şimdilik ara sıra resetleyerek gideriyorum. İlk izlenimlerim bunlar. Tekrar görüşmek üzere.

Sağolasın abi.
Yol sesi için lastikleri değiştirmelisin. Bridgestone sert hamurlu lastik, yol sesi çok fazla. Ben Mazdamdan kalan jant ve Michelin Primacy 4'leri 2020 baharında takacağım. Şimdi kışlığa geçeceğim için boşuna değiştirmeyim dedim. Kışlığa bile geçtiğimde zaten yol sesi farkını hissedeceğim.
Araca alışmak için kendine vakit tanı, acele etme. Konfor açısından mükemmel bir araç, bunun da olumsuz getirileri oluyor maalesef. Virajlarda biraz yatıyor evet, yine de yol tutuşta ve rüzgardan etkilenmede bir olumsuzluk hissetmedim. Lastik kaynaklı olabilir. Bu aracın hakkı bence 16" hatta 17" jant.

Eşinin otomatiğe ön yargısı olmasını şaşkınlıkla karşıladım. :D Bayanlar genelde otomatik isterler çünkü. :D CVT nin güzel bir şanzıman olduğunu göreceksiniz.

Haliyle önceki araçlarıyla kıyaslıyor insan. Ne polo ile ne colt ile kıyaslamak olmaz, corollaya haksızlık olur. O araçlardan çok daha atik bir araç corolla. Dizel motor sadece torktan kaynaklı hızlı gidiyormuş izlenimi yaratıyor o kadar. Rodaj sonrası biraz gaz pedalıyla oyna sana istediğin karşılığı verecektir. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #63 : Ekim 08, 2019, 12:22:02 »
Kitapçıkta yazarlar nerede olduğunu onuda mı yazmamışlar :blink:

Yok Selman abi, görememişim yerini. :D O kadar baktım dün göremedim, bugün de fırsatım olmadı daha.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 20 kere teşekkür etti
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #64 : Ekim 08, 2019, 14:35:31 »
Sağolasın abi.
Yol sesi için lastikleri değiştirmelisin. Bridgestone sert hamurlu lastik, yol sesi çok fazla. Ben Mazdamdan kalan jant ve Michelin Primacy 4'leri 2020 baharında takacağım. Şimdi kışlığa geçeceğim için boşuna değiştirmeyim dedim. Kışlığa bile geçtiğimde zaten yol sesi farkını hissedeceğim.
Araca alışmak için kendine vakit tanı, acele etme. Konfor açısından mükemmel bir araç, bunun da olumsuz getirileri oluyor maalesef. Virajlarda biraz yatıyor evet, yine de yol tutuşta ve rüzgardan etkilenmede bir olumsuzluk hissetmedim. Lastik kaynaklı olabilir. Bu aracın hakkı bence 16" hatta 17" jant.

Eşinin otomatiğe ön yargısı olmasını şaşkınlıkla karşıladım. :D Bayanlar genelde otomatik isterler çünkü. :D CVT nin güzel bir şanzıman olduğunu göreceksiniz.

Haliyle önceki araçlarıyla kıyaslıyor insan. Ne polo ile ne colt ile kıyaslamak olmaz, corollaya haksızlık olur. O araçlardan çok daha atik bir araç corolla. Dizel motor sadece torktan kaynaklı hızlı gidiyormuş izlenimi yaratıyor o kadar. Rodaj sonrası biraz gaz pedalıyla oyna sana istediğin karşılığı verecektir. :)

Dediğin gibi bu olumsuzluklar alışmakla ilgili ama memnunuz, araba bize "neden borca girmeden 2. el veya sıfır Yaris almadık" dedirtmiyor. Satış danışmanı 15 inç alaşımlı jant + 4 adet kışlık lastik 5000 fiyat verdi, muhtemelen Türkiye genelinde bir kampanya. Lastik değişimi ve depolamada da yardımcı oluruz dedi. Ama muhtemelen internetten alıp bizim Muzaffer ustaya taktıracağım, şimdilik jant almadan. Lastik basınç sensörü ile ilgili bilmem gereken bir şey var mıdır. Bir de kışlık lastik, özellikle yol sesi için. Poloda nokian kullanıyorduk ama yol sesini dert etmiyorduk. 3 silindirli dizel motorun sesi yetiyordu :D

Mesaj Birleştirildi: Ekim 08, 2019, 15:20:10
Bu arada gaz tepkileri çok iyi olduğu için alışamadım. Poloda gitsin diye asılıyordum :)) Fren mesafesi de çok iyi. Virajlardaki tedirginlik manuelde hız ve devir kontrolünün bende olması hissiyle ilgiliydi sanırım buna da alışırım. Bartın'ın düzgün olmayan yolları ve uzun mesafeler küçük araçla eziyet oluyordu, o bakımdan bu uçak gibi geliyor. İş yerindeki arkadaşımın babasında 2015 model otomatik dizel corolla var, kokpiti ve şanzımanı bununla karşılaştırınca bayıldı. Şanzıman Honda gibi olmuş dedi. Ben tabi rahatlığına bile henüz alışamadım :)) Oyuncak araba gibi geliyor. Bu piyasada araç heybeti, tasarımı, teknolojisi ve konforu ile parasının karşılığını fazlasıyla veriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #65 : Ekim 08, 2019, 16:29:15 »
Dediğin gibi bu olumsuzluklar alışmakla ilgili ama memnunuz, araba bize "neden borca girmeden 2. el veya sıfır Yaris almadık" dedirtmiyor. Satış danışmanı 15 inç alaşımlı jant + 4 adet kışlık lastik 5000 fiyat verdi, muhtemelen Türkiye genelinde bir kampanya. Lastik değişimi ve depolamada da yardımcı oluruz dedi. Ama muhtemelen internetten alıp bizim Muzaffer ustaya taktıracağım, şimdilik jant almadan. Lastik basınç sensörü ile ilgili bilmem gereken bir şey var mıdır. Bir de kışlık lastik, özellikle yol sesi için. Poloda nokian kullanıyorduk ama yol sesini dert etmiyorduk. 3 silindirli dizel motorun sesi yetiyordu :D

Mesaj Birleştirildi: Ekim 08, 2019, 15:20:10
Bu arada gaz tepkileri çok iyi olduğu için alışamadım. Poloda gitsin diye asılıyordum :)) Fren mesafesi de çok iyi. Virajlardaki tedirginlik manuelde hız ve devir kontrolünün bende olması hissiyle ilgiliydi sanırım buna da alışırım. Bartın'ın düzgün olmayan yolları ve uzun mesafeler küçük araçla eziyet oluyordu, o bakımdan bu uçak gibi geliyor. İş yerindeki arkadaşımın babasında 2015 model otomatik dizel corolla var, kokpiti ve şanzımanı bununla karşılaştırınca bayıldı. Şanzıman Honda gibi olmuş dedi. Ben tabi rahatlığına bile henüz alışamadım :)) Oyuncak araba gibi geliyor. Bu piyasada araç heybeti, tasarımı, teknolojisi ve konforu ile parasının karşılığını fazlasıyla veriyor.

Bir üst segment her zaman iyidir abi boşver. Nokian WR Snowproof alacağım kısmetse ben. WR D4'ün yerine üretilmiş. Nokianlar sessizdir. Alaşımlı jant alacaksan da 16 ya da 17 tavsiye ederim. Bu araca 15 çok küçük kalıyor.

Gaz tepkilerinin iyi olmasının nedeni daha yüksek hacimli ve atmosferik motorlu bir araca geçmen. Turbo gecikmesi yok sonuçta. Virajlarda hiç frene basmazdım ben, gaza aynı oranda basmaya devam ederdim Mazda'dan kalma alışkanlık.  :rofl: Hala devam ediyorum Corolla'yla da, En kötü ayağımı gazdan çekiyorum öyle yavaşlatıyorum. Hız sabitleyici ile dönülürse tedirgin edebilir normal.
iPhone'a benzetiyorum ben Vw ve Toyota'yı. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #66 : Ekim 08, 2019, 16:45:37 »
Bu arada gerçekten fren performansı çok güzel. Mazda'mdan daha iyi, Mazda'mın yan sanayi balata, disk ve 170bin km.de olduğunu da göz ardı etmemek gerekli tabi. Fren tutmaya başlayasıya kadarki mesafe daha fazlaydı ve aracı sert durdurmak için daha aşağılara kadar basmak gerekliydi. Corolla yeni kasada hem bu ilk boşluk çok az, hem de daha kısa fren pedalı mesafesinde aracı durduracak fren gücüne ulaşılabiliyor.

MDS şanzıman motor soğukken motorun atikliğini dengeleyemiyor. Araç sabahları ilk çalıştırınca frene basmadan ilerlemek isteyince öne atılıyor, iplerini koparmış gibi zor zaptediliyor. :D Motor sıcakken olması gerektiği gibi ilerliyor, güzel bu noktada.

İç trimlerin birleşim kalitesi gayet güzel. Torpido, ön konsol sol kapağı, direksiyon altı kapağı, ve direksiyonun altındaki ön sol dik parçayı çıkardım. Sünger kullanılmış sonunda. Parçalar çok sıkı bir şekilde birbirine geçmiş. A sütunundaki trimi sökmeye çalıştım ama hiç yerinden kıpırdamayınca kırarım diye korktum, dokunmadım, sonuçta sıfır araç insan tırsıyor. :D Sürüc kapı eşiğini söktüm ve bunun da sıkı bir şekilde yuvalara oturduğunu gördüm. Fakat gereğinden ince yapılmış. Dayanımı zayıf kolay bükülebilir. Bu nedenle iç trimler çıkarılırken narin davranılmalı ve trim sökme aparatlarıyla sökülmeli. Trimlerdeki plastik malzeme kolay çizilen bir malzeme değil gibi geldi.

Söktüğüm yerlerin birleşme yerlerine yine garanti olsun diye bez bant yapıştırdım. Ön konsolun solundaki çıkıntı arada cızırtı yapıyordu, oturduğu yere bez bantı sıkıştırdım, o ses de kesildi gibi.

Aracın ön çapraz olarak kör noktası bulunmuyor, ön kelebek camları bu noktada çok faydalı. Fakat gerek arka gerekse ön orta kısımda kör nokta oluşabiliyor. Arka cam çok küçük, arkadaki 2 yolcu kafalığı gereğinden büyük yapılmış, bunlar arka görüşü kısıtlıyor. Aynı zamanda orta aynanın aşağı doğru ve multimedya ile ön göğsün yukarıya doğru tasarlanmış olması ön tarafta multimedya ekranı-ayna bölümünde kör nokta oluşturabiliyor. Aynayı en yukarı pozisyona ve sürücü koltuğunu da en alta almama rağmen çözemedim.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 20 kere teşekkür etti
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #67 : Ekim 16, 2019, 15:34:47 »
LPG konusunda yeniyim araştırdıkça kafama soru işaretleri takılıyor. Araca LPG'yi yetkili serviste taktırdım ama o zaman sübaplarla ilgili bilgim yoktu. Duyduğuma göre LPG'ye özel çelik sübapların bile 100 bin de değişimi gerekiyor ki aracın orijinal subapları için bu değer düşecektir. Bizim vision ın sübap malzeme nedir? Ne zaman sorun çıkarır?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #68 : Ekim 16, 2019, 16:16:37 »
LPG konusunda yeniyim araştırdıkça kafama soru işaretleri takılıyor. Araca LPG'yi yetkili serviste taktırdım ama o zaman sübaplarla ilgili bilgim yoktu. Duyduğuma göre LPG'ye özel çelik sübapların bile 100 bin de değişimi gerekiyor ki aracın orijinal subapları için bu değer düşecektir. Bizim vision ın sübap malzeme nedir? Ne zaman sorun çıkarır?
Öncelikle çelik sibob diye birşey yok o isim tamamen piyasa ağzı, lpg'ye dayanıklılık ve uyum konusunda japon araçları diğerlerine göre daha dayanıklıdır,eğer ayarlar devamlı düzgün şekilde kontrol edilirse uzun km'lerde sıkıntı çıkarmaz lpg'yi takan firma yol ayarı yapmışsa kolay kolay bişey olmaz,tabiki sizin kullanımınızda çok önemli uzun süre yüksek suratlarda aracı LPG'de kullanırsanız bu süre daha erkene düşer.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 20 kere teşekkür etti
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #69 : Ekim 16, 2019, 17:02:16 »
Piyasa olmayan ağzını şimdilik bilmiyorum, bilseydim de piyasayla iletişimde sorun olurdu :) Teşekkür ederim yine de ama bunun belli bir süre sonra sorun yaratabileceği ortada. LPG'ye daha dayanıklı olsa da, Japon olsa da motorun kendi yakıtını kullanmadığımız için bir ömrü vardır.  Sadece ne kadar olabileceğini öğrenmek istedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #70 : Ekim 16, 2019, 18:10:55 »
Piyasa olmayan ağzını şimdilik bilmiyorum, bilseydim de piyasayla iletişimde sorun olurdu :) Teşekkür ederim yine de ama bunun belli bir süre sonra sorun yaratabileceği ortada. LPG'ye daha dayanıklı olsa da, Japon olsa da motorun kendi yakıtını kullanmadığımız için bir ömrü vardır.  Sadece ne kadar olabileceğini öğrenmek istedim.

Niye sormadın be abi bana boşuna bayiye para verdin.
Otomatik subap ayarlama var corrollada. O nedenle sıkıntı olmuyor. Sendeyken birşey çıkmaz, ancak 200bin km lerde olursa olur.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #71 : Ekim 16, 2019, 18:28:43 »
Piyasa olmayan ağzını şimdilik bilmiyorum, bilseydim de piyasayla iletişimde sorun olurdu :) Teşekkür ederim yine de ama bunun belli bir süre sonra sorun yaratabileceği ortada. LPG'ye daha dayanıklı olsa da, Japon olsa da motorun kendi yakıtını kullanmadığımız için bir ömrü vardır.  Sadece ne kadar olabileceğini öğrenmek istedim.
Mecit bey toyata bu endişe etmenize gerek yok o siboblar yansa bile sizi istediğiniz yere kadar götürür mutlu Bey'in dediği gibi uzun bir süre var daha önünüzde.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #72 : Ekim 16, 2019, 21:40:39 »
Bu arada nedense motorun sesinde artış oldu aracın. İlk aldığımda baya baya sessizken, şimdi motor gürültüsü arttı. 3bin devirde bile ses gelmekte.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #73 : Ekim 16, 2019, 21:51:00 »
Bu arada nedense motorun sesinde artış oldu aracın. İlk aldığımda baya baya sessizken, şimdi motor gürültüsü arttı. 3bin devirde bile ses gelmekte.
Dün bayide Vision multidrive S için fiyat alıp test sürüşü yaptım. Araç zaten hiçbir bayide yok bu ay için.  Önümüzdeki ay için liste yapıyorlar tabi fiyat değişirse yansıtacaklar. Ses dediğiniz için yazmak istedim. Kendi aracım 2012 Elantra. Yarın satışını vereceğim aksilik olmazsa. Test sürüşü yaptığım araç 4000 kmdeydi. Ve kalkıştan sonra hizlanirken olan motor sesi beni çok rahatsız etti. Sabit hızla giderken hiç ses yok desem yeri. Ama gaza biraz fazla basınca motor sesi çok fazlaydı. Kendi aracımdan sonra hiç hoşuma gitmedi. Böyle derinden, tatlı bir atmosferik sesi değil de motor sanki kucağımda gibi itici bir gürültü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #74 : Ekim 16, 2019, 22:15:04 »
Bu arada nedense motorun sesinde artış oldu aracın. İlk aldığımda baya baya sessizken, şimdi motor gürültüsü arttı. 3bin devirde bile ses gelmekte.
Normaldir çünkü artık araca alışmaya başladınız bütün sesle daha net duymaya başlarsınız,artık çevreye daha hakim olduğunuz için araç ile daha çok haşır neşir olursunuz ve dikkatinizi daha çok farklılıklar celb eder.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #75 : Ekim 16, 2019, 22:24:55 »
Olabilir Ümit bey belki de benden.
Faruk bey valla ilk aldığımda çok sessizdi. :D benim eski mazda 3 ün 5000 devirdeki sesi corollanın 3000 devirdeki sesine eşdeğer gibiydi ama ne oldu anlamadım arttı gibime geliyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #76 : Ekim 16, 2019, 22:36:34 »
Bir de dikkatimi çeken bir konu oldu hiz sabitleyici ile alakalı. Manuele aldığımda hız sabitleyiciden çıkıyordu araç. Çalışması bu şekilde mi? Eğer böyleyse büyük bir eksi puan. Elantrada hız sabitleyiciyi açınca yokuşa geldiğinde hızı korumak için vites düşürüp bağırtıyor aracı gereksiz yere. Ama manuele alınca kontrol bende olduğu için vites düşürmüyor, az bir hız kaybıyla yokuşu çıkıyor. Ya da yokuşun hemen başında kendim bir vites kucultunce hız kaybetmeden çıkıyor. Toyotada bunu denedim ama manuele çektiğim anda çıktı devreden.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #77 : Ekim 16, 2019, 23:17:03 »
Bir de dikkatimi çeken bir konu oldu hiz sabitleyici ile alakalı. Manuele aldığımda hız sabitleyiciden çıkıyordu araç. Çalışması bu şekilde mi? Eğer böyleyse büyük bir eksi puan. Elantrada hız sabitleyiciyi açınca yokuşa geldiğinde hızı korumak için vites düşürüp bağırtıyor aracı gereksiz yere. Ama manuele alınca kontrol bende olduğu için vites düşürmüyor, az bir hız kaybıyla yokuşu çıkıyor. Ya da yokuşun hemen başında kendim bir vites kucultunce hız kaybetmeden çıkıyor. Toyotada bunu denedim ama manuele çektiğim anda çıktı devreden.

Maalesef öyle. Mazdamda da bağırmasını engellemek için manuele alırdım +-%10 hız değişimine izin verirdi. Bu sınırlar içinde tutamazsa devreden çıkardı. Acaba böyle bir özelliği aktif etme yolu var mıdır?

Bu nedenlerle çok bağırdığı durumlarda gaza basıp manuele alıp vites yükseltiyorum. Genelde bağırmasını gerektirecek durumlar çok olmuyor. Motorun torku fena olmadığı ve canlı bir motor olduğu için.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #78 : Ekim 17, 2019, 09:37:34 »
Bu arada nedense motorun sesinde artış oldu aracın. İlk aldığımda baya baya sessizken, şimdi motor gürültüsü arttı. 3bin devirde bile ses gelmekte.

 :rofl: konfora alıştın mutlu ;) bunlar hep pisikolojik
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #79 : Ekim 17, 2019, 13:29:33 »
Bu arada nedense motorun sesinde artış oldu aracın. İlk aldığımda baya baya sessizken, şimdi motor gürültüsü arttı. 3bin devirde bile ses gelmekte.

3 günlük dizel kullanıcı yorumu; dizel candır gerisi heyecan :rofl: :rofl: :rofl:

Şaka bir yana içeride motor sesini gerçekten çok güzel izole etmişler ama geçenlerde geri görüş kamerasını takmak için uğraşırken akü süzdü(sanırım miadı doldu) gece 12de zar zor bir yerlerden araç bulup takviyeyle çalıştırdım aracı, binanın önünde rölantide çalışır vaziyette kalmasına utandım resmen, dışarıya çok gürültü veriyor :)
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...