Görüşemiyoruz hiç abi ya. Sevindim faydalı olabildiysem ne mutlu bana. Hayırlı olsun abi. Geldiğinde görüşelim mutlaka.
Bu arada demin araç kameramı takmak için giriştim. Sigorta kutusunu bulamadım.direksiyon altındaki trimi söktüm hiçbirşey göremedim. Ön konsolun sol kapağını söktüm birşey yok. Torpido yu söktüm yok. Nereye saklamışlar bu sigorta kutusunu?
Polo'ya geçerken sakin kullanım konusunda biraz zorlanmıştım ama otomatik Corolla (ya da otomatik araç) bence bu konuda her türlü kullanıcıya hitap ediyor. Yine manuel'den geçtiğim için virajlarda biraz tedirgin oluyorum, bunlar tamamen alışmakla ilgili. Aracı Landirenzo LPG'li anahtar teslimi aldık. Aynı zamanda ilk LPG tecrübem olduğu için bu konuda arada sizden yardım alabilirim. Tek sıkıntı LPG kullanırken yakıt miktarının ve menzilin benzin kullanıyormuş gibi düşmesi ama bu genel bir sorunmuş. Şimdilik ara sıra resetleyerek gideriyorum. İlk izlenimlerim bunlar. Tekrar görüşmek üzere.
Görüşelim kardeşim sana ve diğer Corolla sahiplerine de hayırlı olsun. Sizin kadar detaylı düşünmesem de biraz fiyat/performans odaklı düşününce bu araç çok mantıklı geldi. 1.0 TSI manuel Polo comfortline ile aşağı yukarı aynı fiyat. Polo 1.2 TDI trendline dan sonra üzerine aracın değerinden fazla para verip yine B segmenti arabaya binmek gücüme giderdi. Üstelik Corolla 2. eli olmayan elimizde kalacak bir model de değil. Yetkili satıcıda iken aracı almak o kadar mantıklı geldi ki, eşimin otomatik vitese olan ön yargısına ve lpg fobisine rağmen aracı alıp çıktık. Sandıkçı'da satış danışmanı Özer Bey de hem aracımızın satışı hem de sıfır araç konusunda bize güven verdi ve yardımcı oldu. Polo 1.2 TDI trendline'dan sonra vision da olsa bize tabii ki dolu ve daha konforlu geldi. Bu aracı aldığımıza pişman olmak için çok büyük kusuru olması gerek. Küçük kusurlar şimdilik cam düğmelerinin yeri, özellikle uzun yolda yol sesi ve rüzgarlı havalarda 1.5 tonluk aracın 1200 kg lık Polo'dan hatta 975 kg lık Mitsubishi Colt'tan daha az güven vermesi. Bu belki de üst segment araçta rüzgar etkisinin daha kaygı verici olmasıyla ilgilidir, ilk kez kullanıyorum. Manuel'den otomatik şanzımana geçmenin de etkisi olabilir, sadece bir kere 50 60 km VW yetkili servisinin verdiği Passat'ı kullanmıştım. 1.2 dizel motor ve manuel şanzımandan sonra gaz tepkilerine alışmak biraz daha zaman alacak. Bekarken 2011 manuel Colt Elegance'ım vardı ve araba kendini kovalayan varmış gibi sürdürüyorduPolo'ya geçerken sakin kullanım konusunda biraz zorlanmıştım ama otomatik Corolla (ya da otomatik araç) bence bu konuda her türlü kullanıcıya hitap ediyor. Yine manuel'den geçtiğim için virajlarda biraz tedirgin oluyorum, bunlar tamamen alışmakla ilgili. Aracı Landirenzo LPG'li anahtar teslimi aldık. Aynı zamanda ilk LPG tecrübem olduğu için bu konuda arada sizden yardım alabilirim. Tek sıkıntı LPG kullanırken yakıt miktarının ve menzilin benzin kullanıyormuş gibi düşmesi ama bu genel bir sorunmuş. Şimdilik ara sıra resetleyerek gideriyorum. İlk izlenimlerim bunlar. Tekrar görüşmek üzere.
Bayanlar genelde otomatik isterler çünkü.
CVT nin güzel bir şanzıman olduğunu göreceksiniz.
Kitapçıkta yazarlar nerede olduğunu onuda mı yazmamışlar
O kadar baktım dün göremedim, bugün de fırsatım olmadı daha.
Sağolasın abi.
Yol sesi için lastikleri değiştirmelisin. Bridgestone sert hamurlu lastik, yol sesi çok fazla. Ben Mazdamdan kalan jant ve Michelin Primacy 4'leri 2020 baharında takacağım. Şimdi kışlığa geçeceğim için boşuna değiştirmeyim dedim. Kışlığa bile geçtiğimde zaten yol sesi farkını hissedeceğim.
Araca alışmak için kendine vakit tanı, acele etme. Konfor açısından mükemmel bir araç, bunun da olumsuz getirileri oluyor maalesef. Virajlarda biraz yatıyor evet, yine de yol tutuşta ve rüzgardan etkilenmede bir olumsuzluk hissetmedim. Lastik kaynaklı olabilir. Bu aracın hakkı bence 16" hatta 17" jant.
Eşinin otomatiğe ön yargısı olmasını şaşkınlıkla karşıladım.Bayanlar genelde otomatik isterler çünkü.
CVT nin güzel bir şanzıman olduğunu göreceksiniz.
Haliyle önceki araçlarıyla kıyaslıyor insan. Ne polo ile ne colt ile kıyaslamak olmaz, corollaya haksızlık olur. O araçlardan çok daha atik bir araç corolla. Dizel motor sadece torktan kaynaklı hızlı gidiyormuş izlenimi yaratıyor o kadar. Rodaj sonrası biraz gaz pedalıyla oyna sana istediğin karşılığı verecektir.

) Fren mesafesi de çok iyi. Virajlardaki tedirginlik manuelde hız ve devir kontrolünün bende olması hissiyle ilgiliydi sanırım buna da alışırım. Bartın'ın düzgün olmayan yolları ve uzun mesafeler küçük araçla eziyet oluyordu, o bakımdan bu uçak gibi geliyor. İş yerindeki arkadaşımın babasında 2015 model otomatik dizel corolla var, kokpiti ve şanzımanı bununla karşılaştırınca bayıldı. Şanzıman Honda gibi olmuş dedi. Ben tabi rahatlığına bile henüz alışamadım
) Oyuncak araba gibi geliyor. Bu piyasada araç heybeti, tasarımı, teknolojisi ve konforu ile parasının karşılığını fazlasıyla veriyor.
Dediğin gibi bu olumsuzluklar alışmakla ilgili ama memnunuz, araba bize "neden borca girmeden 2. el veya sıfır Yaris almadık" dedirtmiyor. Satış danışmanı 15 inç alaşımlı jant + 4 adet kışlık lastik 5000 fiyat verdi, muhtemelen Türkiye genelinde bir kampanya. Lastik değişimi ve depolamada da yardımcı oluruz dedi. Ama muhtemelen internetten alıp bizim Muzaffer ustaya taktıracağım, şimdilik jant almadan. Lastik basınç sensörü ile ilgili bilmem gereken bir şey var mıdır. Bir de kışlık lastik, özellikle yol sesi için. Poloda nokian kullanıyorduk ama yol sesini dert etmiyorduk. 3 silindirli dizel motorun sesi yetiyordu
Mesaj Birleştirildi: 08 Ekm, 2019 15:20
Bu arada gaz tepkileri çok iyi olduğu için alışamadım. Poloda gitsin diye asılıyordum) Fren mesafesi de çok iyi. Virajlardaki tedirginlik manuelde hız ve devir kontrolünün bende olması hissiyle ilgiliydi sanırım buna da alışırım. Bartın'ın düzgün olmayan yolları ve uzun mesafeler küçük araçla eziyet oluyordu, o bakımdan bu uçak gibi geliyor. İş yerindeki arkadaşımın babasında 2015 model otomatik dizel corolla var, kokpiti ve şanzımanı bununla karşılaştırınca bayıldı. Şanzıman Honda gibi olmuş dedi. Ben tabi rahatlığına bile henüz alışamadım
) Oyuncak araba gibi geliyor. Bu piyasada araç heybeti, tasarımı, teknolojisi ve konforu ile parasının karşılığını fazlasıyla veriyor.
Hala devam ediyorum Corolla'yla da, En kötü ayağımı gazdan çekiyorum öyle yavaşlatıyorum. Hız sabitleyici ile dönülürse tedirgin edebilir normal.
Motor sıcakken olması gerektiği gibi ilerliyor, güzel bu noktada.
Sürüc kapı eşiğini söktüm ve bunun da sıkı bir şekilde yuvalara oturduğunu gördüm. Fakat gereğinden ince yapılmış. Dayanımı zayıf kolay bükülebilir. Bu nedenle iç trimler çıkarılırken narin davranılmalı ve trim sökme aparatlarıyla sökülmeli. Trimlerdeki plastik malzeme kolay çizilen bir malzeme değil gibi geldi. LPG konusunda yeniyim araştırdıkça kafama soru işaretleri takılıyor. Araca LPG'yi yetkili serviste taktırdım ama o zaman sübaplarla ilgili bilgim yoktu. Duyduğuma göre LPG'ye özel çelik sübapların bile 100 bin de değişimi gerekiyor ki aracın orijinal subapları için bu değer düşecektir. Bizim vision ın sübap malzeme nedir? Ne zaman sorun çıkarır?
Teşekkür ederim yine de ama bunun belli bir süre sonra sorun yaratabileceği ortada. LPG'ye daha dayanıklı olsa da, Japon olsa da motorun kendi yakıtını kullanmadığımız için bir ömrü vardır. Sadece ne kadar olabileceğini öğrenmek istedim.
Piyasa olmayan ağzını şimdilik bilmiyorum, bilseydim de piyasayla iletişimde sorun olurduTeşekkür ederim yine de ama bunun belli bir süre sonra sorun yaratabileceği ortada. LPG'ye daha dayanıklı olsa da, Japon olsa da motorun kendi yakıtını kullanmadığımız için bir ömrü vardır. Sadece ne kadar olabileceğini öğrenmek istedim.
Piyasa olmayan ağzını şimdilik bilmiyorum, bilseydim de piyasayla iletişimde sorun olurduTeşekkür ederim yine de ama bunun belli bir süre sonra sorun yaratabileceği ortada. LPG'ye daha dayanıklı olsa da, Japon olsa da motorun kendi yakıtını kullanmadığımız için bir ömrü vardır. Sadece ne kadar olabileceğini öğrenmek istedim.
Bu arada nedense motorun sesinde artış oldu aracın. İlk aldığımda baya baya sessizken, şimdi motor gürültüsü arttı. 3bin devirde bile ses gelmekte.
Bu arada nedense motorun sesinde artış oldu aracın. İlk aldığımda baya baya sessizken, şimdi motor gürültüsü arttı. 3bin devirde bile ses gelmekte.
benim eski mazda 3 ün 5000 devirdeki sesi corollanın 3000 devirdeki sesine eşdeğer gibiydi ama ne oldu anlamadım arttı gibime geliyor.
Bir de dikkatimi çeken bir konu oldu hiz sabitleyici ile alakalı. Manuele aldığımda hız sabitleyiciden çıkıyordu araç. Çalışması bu şekilde mi? Eğer böyleyse büyük bir eksi puan. Elantrada hız sabitleyiciyi açınca yokuşa geldiğinde hızı korumak için vites düşürüp bağırtıyor aracı gereksiz yere. Ama manuele alınca kontrol bende olduğu için vites düşürmüyor, az bir hız kaybıyla yokuşu çıkıyor. Ya da yokuşun hemen başında kendim bir vites kucultunce hız kaybetmeden çıkıyor. Toyotada bunu denedim ama manuele çektiğim anda çıktı devreden.
Bu arada nedense motorun sesinde artış oldu aracın. İlk aldığımda baya baya sessizken, şimdi motor gürültüsü arttı. 3bin devirde bile ses gelmekte.
konfora alıştın mutlu
bunlar hep pisikolojik
Bu arada nedense motorun sesinde artış oldu aracın. İlk aldığımda baya baya sessizken, şimdi motor gürültüsü arttı. 3bin devirde bile ses gelmekte.
