0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Anıl oda birşeymi yine yağ varmış içinde adam efsaneyi nasıl kullanmışsa yağ artık kendinden geçmiş sakız haline dönmüş usta karterden çekerek çıkarttı,benim kayınçoda 2001 Corolla vardı yağı değiştirmeyi unutmuş 20 bin gitmiş bide üstüne Malatya'dan hataya geldi yağ değişimine gittiğinde usta yağ şişini çektiğinde yağ yok bu arabada diyor tapayı açınca 1 lt yağ dökülüyor,diğer bir efsane yazın Hatay sıcağında damla su kalmadan 100 km rampalı yolda gidip gelmiş ustaya yav biraz hararet yükseldi bunun diyor baktılar ki hortum yerinden çıkmış radyatörde su yok,yani anlayacağın öyle sağlam arabalarımız varki bu şöför diye geçinen kişilere dayanıyor.
Konuyu tekrar canlandıracağım 2007 jazz aracımın fren hidroliğini değişeceğim kendim. Aracın servis kitapçığında dot3 veya daha üstü fren hidroliği konulmasını söylüyor. Ben aracı kıbrıs sıcaklarında kullandığım için ve yeri geldiğinde sert kullanım gösterdiğim için dot5.1 ile değişmeyi düşünüyorum. Merkezdeki keçelerin durumu hakkında bilgim yok.Not: Aracı aldığımda yani 2018 Kasım ayında, 20Bin km önce dot4 ile değiştirdim. Akan hidrolik arka tekerlerde sipsiyah idi. (Siyahın açık tonu vs değildi. Sipsiyah idi.)
ilke kardeşim eğer yağ dediğin gibi sihay zifir şeklinde aktıysa Tokay abi'nin dediği gibi merkez lastiklerini değiştirmeniz faydalı olur çünkü o yağın siyahlaşmasına uzun süre değiştirmemek ve yağın ısınması esnasında merkez lastiklerinden oringlerden ve diğer contalardan kopan parçacıklar neden oluyor eğer aracın debriyaj ve fren hidrolik sıvısını ortak kullanıyorsa (ki büyük ihtimalle ortaktır) dikkatli ol debriyaj hava yapmasın değişim yaparken ( biliyorsundur ama hatırlatma olsun ) üstten devamlı kutuya takviye yap.Şimdiden eline sağlık.
Güzel ve faydalı bilgiler verilmiş zaten İlke.Merkez ve özellikle piston contalarını kesinlikle kaliteli ürünlerle değişmen doğru olur. Siyah hidrolik, çözünen contaların işaretidir.Dot5 yerine, dot 4 Esp tarzı ürün tavsiye ederim. Sadece hidrolik ısıl dayanımına değil (dot 4 esp'nin de yüksektir), kullanım ömrüne de bakmak gerek. Dot 5'ler yüksek performansı, kısa süre sunmaya (pist vb için) daha uygun.
Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim abi. Dot5 silikon bazlı olduğundan ve aynı zamanda dot 4 veya dot3 ile karışması uygun olmadığından dolayı kullanmayı uygun demiyorum. Dediğin gibi dot5 pist tarzı kullanıma uygun. Dot5.1 tercih ettim bu sebeple. 2 şişe almıştım. Dot4 esp yi ilk kez duydum. 2. aracım için bakabilirim. Çünkü diğer aracımın fren sistemi biraz komplike. Fren servosu vs full elektronik sistem. Arabada v kayışıda yok. Kliması, devir daim pompası vs de elektrikli. Açıkcası fazla kurcalanmaya gelmez