Gönderen Konu: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey  (Okunma sayısı 60740 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1149 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #60 : Ocak 28, 2019, 10:54:18 »
artık o dayanaklı,kusurlara karşı direnen arabalar yok.yağ değiştirmeyen,içindeki eski yağa ekleme yapma yöntemi ile artık çamura dönen motor yağı da isyan etti ki piston kolu çıkardı.yazıktır günahtır,bunlar milli servet,insan ekmek yediği,çoluğunu çocuğunu taşıyan cansız ama en yakın yol arkadaşının kalbini,motor yağı,suyu gibi en temel ihtiyaçlarını neden karşılamaz? motor yatak sarsa! blokta hasar olsa yine çoluk çocuğun rızkından kesip sanayi köşelerinde boşuna masraf yapar;bu kadar ihmalkarlık nedendir?
Tokay Ceritoğlu

Toyota Club Türkiye

Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #60 : Ocak 28, 2019, 10:54:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '19
  • 224 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #61 : Ocak 28, 2019, 12:23:04 »
Anıl oda birşeymi yine yağ varmış içinde adam efsaneyi nasıl kullanmışsa yağ artık kendinden geçmiş sakız haline dönmüş usta karterden çekerek çıkarttı,benim kayınçoda 2001 Corolla vardı yağı değiştirmeyi unutmuş 20 bin gitmiş bide üstüne Malatya'dan hataya geldi  yağ değişimine gittiğinde
usta yağ şişini çektiğinde yağ yok bu arabada diyor tapayı açınca 1 lt yağ dökülüyor,diğer bir efsane yazın Hatay sıcağında damla su kalmadan 100 km rampalı yolda gidip gelmiş ustaya yav biraz hararet yükseldi bunun diyor baktılar ki hortum yerinden çıkmış radyatörde su yok,yani anlayacağın öyle sağlam arabalarımız varki bu şöför diye geçinen kişilere dayanıyor.
benim minik tırtılın da başına gelmişti. Önceki sahibi 20.000km yağ değiştirmemiş,aldığım gibi bakıma gittiğimde yağ yoktu arabada şaka gibi ya.Bir insan neden bu kadar nankör kullanır arabasını anlamış değilim gerçekten...
Corolla 2019 ve üstü modeller icin her sey-> Facebook Corolla2019+ Grubunda!
2019 Corolla Vision 1.6 Valvematic
2014 Corolla Advance 1.4 D4D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #62 : Mayıs 02, 2019, 15:15:17 »
Konuyu tekrar canlandıracağım :) 2007 jazz aracımın fren hidroliğini değişeceğim kendim. Aracın servis kitapçığında dot3 veya daha üstü fren hidroliği konulmasını söylüyor. Ben aracı kıbrıs sıcaklarında kullandığım için ve yeri geldiğinde sert kullanım gösterdiğim için dot5.1 ile değişmeyi düşünüyorum. Merkezdeki keçelerin durumu hakkında bilgim yok.

Not: Aracı aldığımda yani 2018 Kasım ayında, 20Bin km önce dot4 ile değiştirdim. Akan hidrolik arka tekerlerde sipsiyah idi. (Siyahın açık tonu vs değildi. Sipsiyah idi.)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1149 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #63 : Mayıs 02, 2019, 17:14:27 »
Eliniz değmişken fren merkez lastiklerini de değiştirmek faydalı olacak madem ki akan yağ simsiyah..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #64 : Mayıs 02, 2019, 17:26:37 »
Konuyu tekrar canlandıracağım :) 2007 jazz aracımın fren hidroliğini değişeceğim kendim. Aracın servis kitapçığında dot3 veya daha üstü fren hidroliği konulmasını söylüyor. Ben aracı kıbrıs sıcaklarında kullandığım için ve yeri geldiğinde sert kullanım gösterdiğim için dot5.1 ile değişmeyi düşünüyorum. Merkezdeki keçelerin durumu hakkında bilgim yok.

Not: Aracı aldığımda yani 2018 Kasım ayında, 20Bin km önce dot4 ile değiştirdim. Akan hidrolik arka tekerlerde sipsiyah idi. (Siyahın açık tonu vs değildi. Sipsiyah idi.)
ilke kardeşim eğer yağ dediğin gibi sihay zifir şeklinde aktıysa Tokay abi'nin dediği gibi merkez lastiklerini değiştirmeniz faydalı olur çünkü o yağın siyahlaşmasına uzun süre değiştirmemek ve yağın ısınması esnasında merkez lastiklerinden oringlerden ve diğer contalardan kopan parçacıklar neden oluyor eğer aracın debriyaj ve fren hidrolik sıvısını ortak kullanıyorsa (ki büyük ihtimalle ortaktır) dikkatli ol debriyaj hava yapmasın değişim yaparken ( biliyorsundur ama hatırlatma olsun ) üstten devamlı kutuya takviye yap.
Şimdiden eline sağlık.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #65 : Mayıs 03, 2019, 09:40:55 »
ilke kardeşim eğer yağ dediğin gibi sihay zifir şeklinde aktıysa Tokay abi'nin dediği gibi merkez lastiklerini değiştirmeniz faydalı olur çünkü o yağın siyahlaşmasına uzun süre değiştirmemek ve yağın ısınması esnasında merkez lastiklerinden oringlerden ve diğer contalardan kopan parçacıklar neden oluyor eğer aracın debriyaj ve fren hidrolik sıvısını ortak kullanıyorsa (ki büyük ihtimalle ortaktır) dikkatli ol debriyaj hava yapmasın değişim yaparken ( biliyorsundur ama hatırlatma olsun ) üstten devamlı kutuya takviye yap.
Şimdiden eline sağlık.

Vermiş olduğun bilgiler için teşekkür ederim abi. Benden önce yetkili servis bakımlı idi araç. Bende ağır bakımları veya maliyeti uygun gelen bakımları yetkili serviste yaptırıyorum. Diğer herşeyi kendim yapıyorum :) Haftaya japonyadan  1 konteyner yarım ön araba gelecek. Düşük km temiz arabanın merkezini bulursam alayımda değişeyim :) Ardından 5.1 ile fulleyim. Birkaç ay sonra arabayı Türkiye'ye getirirsemde kaliper keçelerini ve pistonlarını ve fren hortumlarını, çelik telli hortum ile değişeceğim.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #66 : Mayıs 03, 2019, 19:50:39 »
Konuyu tekrar canlandıracağım :) 2007 jazz aracımın fren hidroliğini değişeceğim kendim. Aracın servis kitapçığında dot3 veya daha üstü fren hidroliği konulmasını söylüyor. Ben aracı kıbrıs sıcaklarında kullandığım için ve yeri geldiğinde sert kullanım gösterdiğim için dot5.1 ile değişmeyi düşünüyorum. Merkezdeki keçelerin durumu hakkında bilgim yok.

Not: Aracı aldığımda yani 2018 Kasım ayında, 20Bin km önce dot4 ile değiştirdim. Akan hidrolik arka tekerlerde sipsiyah idi. (Siyahın açık tonu vs değildi. Sipsiyah idi.)
Güzel ve faydalı bilgiler verilmiş zaten İlke.
Merkez ve özellikle piston contalarını kesinlikle kaliteli ürünlerle değişmen doğru olur. Siyah hidrolik, çözünen contaların işaretidir.
Dot5 yerine, dot 4 Esp tarzı ürün tavsiye ederim. Sadece hidrolik ısıl dayanımına değil (dot 4 esp'nin de yüksektir), kullanım ömrüne de bakmak gerek. Dot 5'ler yüksek performansı, kısa süre sunmaya (pist vb için) daha uygun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #67 : Mayıs 06, 2019, 11:06:34 »
Güzel ve faydalı bilgiler verilmiş zaten İlke.
Merkez ve özellikle piston contalarını kesinlikle kaliteli ürünlerle değişmen doğru olur. Siyah hidrolik, çözünen contaların işaretidir.
Dot5 yerine, dot 4 Esp tarzı ürün tavsiye ederim. Sadece hidrolik ısıl dayanımına değil (dot 4 esp'nin de yüksektir), kullanım ömrüne de bakmak gerek. Dot 5'ler yüksek performansı, kısa süre sunmaya (pist vb için) daha uygun.

Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim abi. Dot5 silikon bazlı olduğundan ve aynı zamanda dot 4 veya dot3 ile karışması uygun olmadığından dolayı kullanmayı uygun demiyorum. Dediğin gibi dot5 pist tarzı kullanıma uygun. Dot5.1 tercih ettim bu sebeple. 2 şişe almıştım. Dot4 esp yi ilk kez duydum. 2. aracım için bakabilirim. Çünkü diğer aracımın fren sistemi biraz komplike. Fren servosu vs full elektronik sistem. Arabada v kayışıda yok. Kliması, devir daim pompası vs de elektrikli. Açıkcası fazla kurcalanmaya gelmez :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #68 : Mayıs 06, 2019, 18:07:59 »
Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim abi. Dot5 silikon bazlı olduğundan ve aynı zamanda dot 4 veya dot3 ile karışması uygun olmadığından dolayı kullanmayı uygun demiyorum. Dediğin gibi dot5 pist tarzı kullanıma uygun. Dot5.1 tercih ettim bu sebeple. 2 şişe almıştım. Dot4 esp yi ilk kez duydum. 2. aracım için bakabilirim. Çünkü diğer aracımın fren sistemi biraz komplike. Fren servosu vs full elektronik sistem. Arabada v kayışıda yok. Kliması, devir daim pompası vs de elektrikli. Açıkcası fazla kurcalanmaya gelmez :)
Bir karşılaştırma var şurada İlke, Mobil ürünü için;
Dot 5.1 için;
Density at 20°C 1.068 g/cm3
Equilibrium Reflux Boiling Point 278 °C
Wet Equilibrium Reflux Boiling Point 183 °C
pH value (50% EtOH) 7.3
Viscosity at -40°C 850 cst
ISO 4925 (Classes 3, 4, & 5.1)

Dot 4 ESP için;
Density at 20°C    1.060 g/cm3
Equilibrium Reflux Boiling Point    265 °C
Wet Equilibrium Reflux Boiling Point    170 °C
pH value (50% EtOH)    8.1
Viscosity at -40°C    725 cst
ISO 4925 (Classes 3, 4 & 6)

Islaktan kasıt, belli oranda (%3,7) nem ihtiva eden hidrolik sıvısının kaynama noktası.

Vİskozite incelemesi ile, aldıkları ısıya bağlı olarak, hangisinin daha tepkisel, hangisinin daha dayanımlı olduğu sonucu çıkarılabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #69 : Ekim 11, 2019, 23:51:47 »
Evet, ayağın sürekli fren üzerinde olması balatları ve diskleri aşırı derecede ısıtır ve bu ısı yaklaşık 200-250 dereceye kadar çıkar. Bu yüzden fren sistemlerinde kaynama derecesi çok yüksek olan fren hidrolik yağları (DOT 3, DOT 4) kullanılır. Böylece çok yüksek ısılarda bile fren pedalına basıldığında, hidrolik yağ kapalı fren devresi içinde balatalara itici güç sağlar ve balataların diskleri tutmasını, dolayısıyla frenajı sağlar.

Ama ne var ki, hidrolik yağların bir özelliği de, aşırı rutubet tutmasıdır. Yani zamanla havadaki nemi kaparak, içindeki su miktarının çoğalması ve fren hidrolik yağının özelliğini yitirmesi kaçınılmazdır. Bu da hidrolik yağının kaynama noktasının düşmesi demektir.

Açıklarsak, frenlere aşırı yüklenmede oluşan ısı, hidrolik yağ içinde zamanla oluşan suyun kaynamasına ve buharlaşmasına yol açar. Bu buhar hidrolik yağ ile balatalar arasında frenlemeyi imkansız kılan bir barikat oluşturur ve bu da fren patladı yorumlarına yol açar.

Bu olumsuzluğu önlemek için, kullandığımız araçların fren hidroliğini, aracın kullanma talimatında yazan yağ tipiyle, en fazla iki yılda bir mutlaka değiştirmemiz gerekir


Hürriyet gazetesinin yazısından bir kisim;
Kaynak:https://www.google.com/amp/www.hurriyet.com.tr/amp/buharlasan-fren-hidroligi-kazaya-davetiye-cikariyor-210170

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #70 : Ekim 12, 2019, 00:14:41 »
Bu arada DOTx standartlarının üretim standartı olduğu ve kullanılacak sistem içeriğinin de bu standartlara uyumluluğunu ve tüm DOTx standartlarındaki sıvıların aynı spesifikasyona sahip olmayacağını da belirtmek gerekli, zira baz ve içeriğine göre çok farklı ürünler ortaya çıkabilmektedir,

Örneğin DOT4 standartlarında ancak kaynama noktası 220c olan ürün de var 269c olan ürün de, keza aynı şekilde kinematik viskozitede de çok değişkenlik gösterebiliyor bazı DOT4 standartı ürünler bazı DOT5.1 ürünlerinden daha performanslı olabiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #71 : Aralık 12, 2019, 13:56:54 »
Fren basıncının iletimi esnasında kayıpları sıfıra indirmek adına özel bir hidrolik sıvısı kullanılır. Burada önemli olan detay bunun bir yağ olmadığı özel bir hidrolik sıvısı olduğudur.
.
Fren sistemi içerisinde hava kalması frenlerin zayıflamasına ve hidroliğin bozulmasına neden olur. Hidrolik sıvı hava ile temas ettiğinde havadaki nemi toplar. Bu yüzden ambalajı açılmış hidrolikleri kesinlikle kullanmamalısınız.
.
Örneğin DOT 3 fren yağına %3 oranında su karışması halinde, sıvının kaynama noktası 205 C’den 140 C’ye düşer.
.
Sıkça duyduğumuz fren boşalması denen hadise ise kaynamaya geçmiş bir hidrolik sıvısı yoğunluğunu kaybeder ve basınç altında ezilir. Bu yüzden fren pedalı boştaymış gibi bir his verir. Muhtemel bir diğer senaryo ise sistem içerisinde kaçak yada hava girmiş olmasıdır.
.
Araçlarda fren hidrolikleri DOT onayları ile sınıflandırılır.  Güncel olarak karışımıza çıkanlar Dot 3 Dot 4 ve Dot 5.1 dir.
.
Fren hidrolikleri aşırı yük altında çalışırlar. Sürekli olarak sıcağa maruz kalır. Bu yüzden kaynama noktası bir fren hidroliği seçiminde çok önemlidir. DOT onaylarına göre kaynama noktaları değişiklik gösterir.
.
Bir üst onay her zaman için alt onayı karşılar. Basitçe Dot 3 isteyen bir araca Dot 4 koyabilirsiniz. Ancak Dot 4 onayına sahip bir araca asla Dot 3 koymamalısınız.
.
Fren hidrolikleri çözücü özelliğe sahiptir. İnsan vücuduyla yada boyalı yüzeyler ile temasında sabun kullanmadan bol su ile yıkanması gerekir..
.
Sizin ve çevrenizin güvenliğiniz için mutlaka fren bakımlarını düzenli olarak profesyonel bir servise yaptırın.
.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '98
  • 21 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #72 : Aralık 16, 2019, 13:32:31 »
1998 Corolla’nın kitapçığında DOT3 fren hidroliğinin kullanılması gerektiği yazıyor. Ben Toyota yetkili servisinden DOT4 Toyota fren hidroliği aldım. Hidroliği komple değiştireceğim fabrikanın önerdiği DOT3 değil de DOT4 Hidroliği koyabilirmiyim
Toyota için kalite yalnızca bir vaat değil, bir yaşam biçimidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #73 : Aralık 16, 2019, 13:40:13 »
Değiştirebilirsiniz, ikisi de bir biriyle uyumludur, sıkıntı olmaz.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '98
  • 21 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #74 : Aralık 16, 2019, 23:36:12 »
Cevap için teşekkür ederim hidroliğimi değiştirdim
Toyota için kalite yalnızca bir vaat değil, bir yaşam biçimidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '14
  • 11 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #75 : Nisan 03, 2020, 10:47:44 »
Merhaba;

2014 model dizel verso aracımın fren hidroliği değiştirilecek. Kaç lt almam gerekiyor?

Teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #76 : Nisan 03, 2020, 11:57:52 »
Site içi aramada bu konuda bir çok detaya ulaşabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '18
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #78 : Nisan 08, 2020, 21:50:47 »
Merhaba arkadaşlar,
2018 model mds advance corolla ile aranıza katıldım.  Dün kaputu açıp bir kontrol edeyim dedim fren hidroligine baktım içinde hiç yoktu. Sanayide bir ustaya sordum km yi sordu bende 16 bin de dedim öyle olması normal dedi,ama bana hiç normal gelmiyor. Neden biter fren hidroliği, balatalar bitmiş midir, ondan olabilir mi, hidrolik koymak gerekirse, dot 3 mü  dot 4 mü koymak gerekir. Cevaplarınız için teşekkür ederim.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Hidroliği Hakkında Her Şey
« Yanıtla #79 : Nisan 08, 2020, 22:05:45 »
İlk önce balataları kontrol edin eğer bitmiş se hidrolik seviyesi bir miktar aşağıda olur fren hidrolik ömrü 40 bin km veya 4 yıldır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.