0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sorun çıkarır, en başta contalar için.Araçtan araca ve kullanıma göre değişim periyodu farklılaşır. En pratik yaklaşım; hidroliğin rengini gözlemlemektir.
Ama dot 5.1 üzerinde dot 3 dot 4 ile karışabilir yazıyor
Tekerlerin ordaki musluklardan akıtarak değişim yapan usta ne gördüm ne de duydum. Sadece evinin önünde kendi kendine değiştiren vatandaşların videolarını izledim. Normalde sadece haznedeki yağı çekip geri dolduruyorlar o da pek efektif değil .
Dot3, Dot4, Dot5 ısı değil hidrolik yağın sıcaklık dayanımını belirler. Dot3 olan hidrolik daha düşük sıcaklıkta kaynamaya başlarken, Dot5 ise daha yüksek sıcaklıkta kaynamaya başlar. Kaynama sıcaklığı niye önemlidir? Çünkü frene bastığınızda ve bir kuvvet uyguladığınızda bu kuvvet hidrolik sayesinde frenlere iletilir, fakat basınca maruz kaldığı için de yağın sıcaklığı artar. Otomobil üreticileri/fren sistemi üreticileri de araçlardaki bu fren sisteminin maksimum sıcaklığına göre de dot standardına uygun bir yağın konulmasını ister. İstediğinden yüksek rakam koyabilirsiniz, ama daha düşük rakamlısını koyamazsınız. Sistem dot5 ile daha yüksek sıcaklıkta çalışabiliyorken 3 ya da 4 konduğunda kaynama sıcaklığı düşecek ve belki bir fren esnasında bu durum olacağından fren kuvveti azalacak, belki de tutmayacak.Değişimi de ustadan ısrarla istemeniz durumunda yaparlar. Araç lifte kaldırılıp tekerler çıkarılır. Hazneden bir miktar eski yağ çekilip yenisi konulur. Ardından en uzak tekerden en yakına olacak şekilde (sağ arka-sol arka-sağ ön-sol ön) içeriden fren pompalanıp tekerin işeme valfinden işetmek suretiyle değiştirilir. Fren pompalanıp ayak frende tutulurken tekerin işeme valfinden işetilmesi gerekir. İşeme valfi sıkılmadan da ayak frenden kaldırılmamalıdır. Aynı şekilde bir yandan da haznede eksilen yağ sürekli tamamlanmalıdır.
Mutlu bu yaz kendim değiştireceğim kısmetse usta nazı çekmek istemiyorum kendim bol bol kullanarak iyice temizleyerek Dot5.1 eneos ile değişim yapacağım inşallah. Sorum şu: freni pompalayınca fren şişmez mi? Arada bir aracı çalıştırıp şişen freni yumuşatmak mı gerekiyor? Yoksa frene baktıkça hidrolik aktığı için sürekli yumuşak mı kalıyor?
Değerli bilgiler için teşekkürler,Bizzat yaşadığım bir olayı nakledeyim.Bundan yıllar önce renault boradway aracıma satıcının kesinlikle bir şey olmaz diyerek verdiği ve işgüzarlık edip eklediğim fren hidrolik yağı nedeni ile ana fren merkezini bozdum,frenler tümü ile boşaldı maalesef bulunduğum yerde çare bulunamayınca yaklaşık 800 km yolu el freni ile gelmek zorunda kaldım.Siz,siz olun ASLA ve ASLA hidrolik yağı eklemesi yapmayın mümkünse komple değişim.Keyifli sürüşler dilerim.